abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:31:27 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165995112

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:34:29 #2
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165995177
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, lekker Rusland in de reet kruipen. Precies wat Poetin wil. Met dank aan zijn nuttige idioten in het westen.
Niemand kruipt Putin in zijn reet maar ik zie een heleboel Hillary kontenbeukers die zich laten opnaaien door haar oorlogsgeneuzel.
Alles wat aan onwelkom nieuws wordt gepresenteerd zitten de Russen achter. _O- Lachwekkend simpel.
Net als de voorgaande walgelijke communisten jacht die de Yanks ontketenden doen ze nu precies hetzelfde, en de domoren onder ons lopen er nog in ook.
pi_165995197
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:30 schreef antiderivative het volgende:

[..]

En daar hebben ze natuurlijk ook geen enkel belang bij om dat te zeggen?

Misschien moeten ze het eens wat dichter bij huis zoeken. Een Clinton die in haar zaak alle veiligheids-voorschriften aangaande IT aan haar laars lapt helpt natuurlijk niet echt om de boel dicht te houden. En als een FBI-director zegt dat zeer mogelijk is dat een foreign entity data heeft kunnen bemachtigen dan weet je hoe laat het is.
Vast wel, het enige dat ik wilde zeggen is dat als je wilt pretenderen de informatie die er is zo objectief en kritisch mogelijk te bekijken en je serieus genomen wilt worden, dat het dan belangrijk is de gegeven informatie juist te interpreteren en niet biased weer te geven.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_165995256
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:29 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Vind je het vervelend als ik zeg, een hoop BLA BLA BLA.

Wat zit er in de leaks, want dat is nieuws!
Bespreek het morgen tijdens het kringgesprek met je juf of meester, zou ik zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_165995520
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niemand kruipt Putin in zijn reet maar ik zie een heleboel Hillary kontenbeukers die zich laten opnaaien door haar oorlogsgeneuzel.
Alles wat aan onwelkom nieuws wordt gepresenteerd zitten de Russen achter. _O- Lachwekkend simpel.
Net als de voorgaande walgelijke communisten jacht die de Yanks ontketenden doen ze nu precies hetzelfde, en de domoren onder ons lopen er nog in ook.
Nee, Poetin in de reet kruipen is dan ook wat Trump voorstaat. Die kiest voor de fluwelen aanpak. Dat terwijl de huidige koers van de Russen dergelijke beleidskeuzes niet bepaald raadzaam maakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:01:19 #6
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165995634
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, Poetin in de reet kruipen is dan ook wat Trump voorstaat. Die kiest voor de fluwelen aanpak. Dat terwijl de huidige koers van de Russen dergelijke beleidskeuzes niet bepaald raadzaam maakt.
Jij weet echt niet wat je zegt.
Wat is het probleem dat Trump wenst te onderhandelen met Putin om de druk weg te halen tussen de USA en de Russen?
Of wil jij graag een conflikt, wat ik haast begin te geloven.
Zoals ik al eerder verklaarde: als je een land dusdanig afknijpt dat het geen keuze meer heeft dan is een oorlogskeuze snel gemaakt.
En dat is wat er op dit moment gebeurd. Putin laat zien dat als het menes wordt hij een oorlog niet uit de weg gaat. Ben jij bereidt om je grote leidster Clinton te volgen in een Russisch-VS-EU conflikt?
pi_165995712
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is het probleem dat Trump wenst te onderhandelen met Putin om de druk weg te halen tussen de USA en de Russen?
Zoals ik al eerder verklaarde: als je een land dusdanig afknijpt dat het geen keuze meer heeft dan is een oorlogskeuze snel gemaakt.
En dat is wat er op dit moment gebeurd. Putin laat zien dat als het menes wordt hij een oorlog niet uit de weg gaat. Ben jij bereidt om je grote leidster Clinton te volgen in een Russisch-VS-EU conflikt?
Ben jij bereid om de overduidelijk narcistische (en momenteel emotioneel zeer instabiele) Trump te volgen in een Russisch-VS-EU conflict?
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:06:53 #8
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165995747
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:04 schreef justanick het volgende:

[..]

Ben jij bereid om de overduidelijk narcistische (en momenteel emotioneel zeer instabiele) Trump te volgen in een Russisch-VS-EU conflict?
Ik volg geen enkele Yank in een conflikt. Ze zoeken het maar uit met hun haat en hebzucht naar anderen toe.
En waarom zou Trump een conflikt aangaan als hij aangeeft te willen praten?
pi_165995832
quote:

[..]

Jij laat je dus intimideren door Poetin en bent bereid voor hem te buigen als je een conflict daarmee uit de weg kunt gaan.

Je verwijt anderen oorlogstaal te bezigen, maar je bent als de dood voor de oorlogstaal van Poetin. Gek is dat.

Nee, ik voel niks voor een zachte behandeling van een land dat loopt te stoken in Oekraïne en Nederlanders uit de lucht schiet en de daders verbergt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165995874
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik volg geen enkele Yank in een conflikt. Ze zoeken het maar uit met hun haat en hebzucht naar anderen toe.
En waarom zou Trump een conflikt aangaan als hij aangeeft te willen praten?
Trump roept wel meer (en spreekt zichzelf regelmatig tegen). Zelfs Clinton komt qua leugens niet eens bij hem in de buurt dus of je dit erg serieus moet nemen valt nog te bezien. Daarentegen laat Trump de laatste tijd steeds duidelijker zien dat hij emotioneel niet bestand is tegen een verkiezingsstrijd waar hij in de polls consequent achter staat (en begint inmiddels trekjes te vertonen van emotionele instabiliteit). Verder heeft ie al herhaaldelijk aangetoond dat ie niet toe kan geven, wat beiden nogal gevaarlijke eigenschappen zijn voor een president.
pi_165996032
Interessant stuk in de WaPo da maar zijdelings gerelateerd is aan de elections.

Gaat over Derek Black (zoon van Don Black, de oprichter van stormfront) en hoe Derek van jonge white-nationalism politician uiteindelijk nu daar afstand van probeert te nemen. Geeft goed inzicht in het sentiment waar Trump op in speelt.

https://www.washingtonpos(...)6634175210&tid=ss_tw
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_165996145
quote:

[..]

Onder toeziend oog van wereldleider en hoop in bange dagen, Obama, valt Poetin de Krim binnen, schiet een vliegtuig uit de lucht, neemt de regie in Syrie in handen, laat zich militair zien aan de grens met Europa en laat zich niet afbluffen.

Maar volgens sommige mensen is een dialoog met Rusland de verkeerde stap en daarmee een mogelijk presidentschap van Trump niet wenselijk. Dus de lethargische houding van Obama en Hillary die vaak een havik-houding aanneemt zou dus beter zijn. :X
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:27:09 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165996194
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:18 schreef oompaloompa het volgende:
Interessant stuk in de WaPo da maar zijdelings gerelateerd is aan de elections.

Gaat over Derek Black (zoon van Don Black, de oprichter van stormfront) en hoe Derek van jonge white-nationalism politician uiteindelijk nu daar afstand van probeert te nemen. Geeft goed inzicht in het sentiment waar Trump op in speelt.

https://www.washingtonpos(...)6634175210&tid=ss_tw
De achternaam van die man in combinatie met waar hij voor staat maakt bij mij toch altijd wel een gniffel los moet ik zeggen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:29:03 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_165996237
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:27 schreef Euribob het volgende:

[..]

De achternaam van die man in combinatie met waar hij voor staat maakt bij mij toch altijd wel een gniffel los moet ik zeggen.
Hij zal wel een hekel hebben aan Barry White.
pi_165996376
realDonaldTrump twitterde op zondag 16-10-2016 om 15:12:17 They let Crooked & the Gang off the hook for the crime, but it looks like the cover-up is just as bad. Unbelievable! https://t.co/eWjHoq20Dw reageer retweet
Crooked & the gang?

Overigens ging Trump ook in complete meltdown mode tegen Ted Cruz in Indiana. Toen werd hij ook kansloos geacht. (zeker toen hij er onzin bij haalde over de vader van Ted Cruz die banden zou hebben gehad met Lee Harvey Oswald. Echter... het werkte.
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:38:20 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165996511
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij laat je dus intimideren door Poetin en bent bereid voor hem te buigen als je een conflict daarmee uit de weg kunt gaan.

Je verwijt anderen oorlogstaal te bezigen, maar je bent als de dood voor de oorlogstaal van Poetin. Gek is dat.

Nee, ik voel niks voor een zachte behandeling van een land dat loopt te stoken in Oekraïne en Nederlanders uit de lucht schiet en de daders verbergt.
Waar laat ik mij intimideren door Putin?
Deze hele koude oorlog situatie komt uit de oorlogsdoos van de VS.
Herinner je de uitspraak van de Ambassadeur van de USA in de Oekraine " F* de EU"?
Dat is hoe de yanks tegenover de EU staan.
Overigens is zodirekt de Nord Stream pijplijn verdubbeld en is in feite de Oekraine buiten spel gezet. Merkel weet dat maar al te goed dat dan Duitsland de grootste speler is in de EU wat aardgas leverantie betreft.
Dat wordt gerealiseerd in 2019 en dan denk ik zomaar dat de kraan dichtgaat aan de Russisch kant van de Oekrainische grens.
Vandaar dat de Amerikanen haast hebben bij een conflikt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream
pi_165997071
Knap hoe sommige zichzelf benoemde progressievelingen hier zo staan te springen om een conflict met Rusland.

En die mensen vinden zichzelf zo progressief en democratisch.

Maar het grappige is juist dat Clinton de beste republikein is in jaren! En ze is een gigantische warhawk die om het minste bereid is om haar onderdanen in een oorlog te storten.... en de progressievelingen hier staan erbij en juichen het toe :D

Bizar!!
pi_165997223
Nog knapper dat ik soms de indruk krijg dat er hier lui rondposten die denken dat op dag 1 van president Hillary de aarde eraan gaat.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165997615
De afgelopen maanden is een beeld ontstaan dat Trump de messias is van de white working class is maar het is interessant om ook eens stil te staan bij de enorme politieke scheuring die zich binnen deze groep voordoet. Volgens de nieuwste NBC/WSJ peiling heeft Trump namelijk een voorsprong van maar liefst 37 punten onder non-college educated white men maar ligt hij slechts vier punten voor onder non-college educated white women. Hier is een diepteartikel van Politico Magazine waarin deze divide wordt uitgelicht en eens aandacht wordt besteed aan het vrouwelijke deel van de white working class. Zeker een aanrader. Het kan best dat de overgang van deze groep kiezers van Trump naar Clinton de doorslag heeft gegeven.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:16:51 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165997699

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165997780
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:03 schreef OMG het volgende:
Nog knapper dat ik soms de indruk krijg dat er hier lui rondposten die denken dat op dag 1 van president Hillary de aarde eraan gaat.
Niet vanaf dag 1, maar dat er een flinke neerwaartse spiraal zal worden ingezet mocht zij president worden is een feit.

Alleen al dat de media bijna volledig op handen is van Clinton moet al een gigantische rode vlag zijn voor ieder weldenkend mens.

Vandaag weer het laatste nieuwe voorbeeld daarvan:

Bij Trump zal dit veeeeeel minder zijn, aangezien hij zwaar gecastreerd zal zijn zonder support van de democraten en republikeinen. Hij mag blij zijn de volledige 4 jaar daar te zitten, denk dat 1 jaar al lastig wordt voor hem.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:25:04 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165997963
Candidates you side with...
Gary Johnson
85% LIBERTARIAN
Gary Johnson
on immigration, domestic policy, economic, science, education, and healthcare issues Vote for
Donald Trump
79% I’M VOTING FOR REPUBLICAN
Donald Trump
on immigration, domestic policy, education, criminal, social, healthcare, and electoral issues Vote for
Jill Stein
11% GREEN
Jill Stein
on foreign policy, environmental, and healthcare issues Vote for
Hillary Clinton
3% DEMOCRAT
Hillary Clinton
on foreign policy issues

Maar 3% overeenkomst met Clinton. Toch écht niet mijn candidaat!
The End Times are wild
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:25:45 #23
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_165997986
De media is pro Clinton omdat Trump het makkelijker wil maken om journalisten op te sluiten. "Open up the libel laws for journalists". Daarnaast had hij in het verleden blacklists van nieuwsbedrijven die niet welkom waren op z'n toespraken. Trump heeft in het verleden ook Bill Maher aangeklaagd vanwege een grap. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_165998023
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:03 schreef OMG het volgende:
Je hebt overduidelijk de biografie van Clinton niet gelezen:
http://wapo.st/2dTG3s4
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_165998028
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:04 schreef justanick het volgende:

[..]

Met Trump komt er juist geen Russisch-VS-EU conflict
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')