Volgens mij is dat het probleem nog niet zo, maar sommige mensen zullen het verwarren met eenzaam zijn als je klaar bent met scharrelen in je moestuin, met je geitjes en kippen en alle boeken al gelezen hebt en geen zin meer hebt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:33 schreef LXIV het volgende:
Nu moet ik straks als ik oud ben me ontzettend sociaal gaan gedragen, allerlei suffe kringverjaardagen langs, iedere woensdagavond in de kroeg gaan zitten, actief worden op de Social Media, anders loop ik de kans op het lijstje van eenzame ouderen te worden gezet en na drie maanden (als er geen verbetering optreedt) voor een spuitje in aanmerking te komen.
Als ik oud ben wil ik gewoon wat rustig aanscharrelen in de moestuin, met geitjes en kippen, en 's avonds een pijpje roken bij de kachel en een goed boek lezen. Dan ben je al gevaarlijk bezig, je moet Talentenshows op de publieke omroep kijken, likes uitdelen op FB en sociaal geengageerd zijn. Wat als je als oudere gewoon liever alleen wil zijn?
Dat sowieso. Voor een Christelijk Nederland, een sterk leger, lage belastingen.quote:
Ligt eraan wat voor pil ze krijgen. En hoe wordt bepaald of die pil het gewenste effect had.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij juist niet werken.... deze mensen zijn niet hersendood.
Eigenlijk zou je helemaal af moeten van die ellendige tehuizen. Met verpleegtehuizen zal dat niet altijd lukken, maar wat betreft minder hulp behoevende ouderen zou alles er op gericht moeten zijn zo lang mogelijk thuis te blijven wonen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:32 schreef Evertjan het volgende:
grappig dat na het gesprek met Schippers in Nieuwsuur er ook een item komt over het tekort van verpleegkundigen in verzorgingstehuizen
En nog EU-sceptisch ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat sowieso. Voor een Christelijk Nederland, een sterk leger, lage belastingen.
Sommige mensen hebben per definitie geen plezier in het leven hè.... en anderen hebben gewoon op een bepaald moment geen zin meer, omdat ze de achteruitgang op het fysieke vlak zat zijn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het uitgesloten is dat mensen dood willen zonder dat er sprake is van onderliggende psychische, sociale of fysieke problematiek. Zolang mensen plezier hebben in het leven willen ze blijven leven, al zijn ze 110. Zijn er ongeneeslijke en ernstige psychische of fysieke aandoeningen in het spel, dan valt er vaak helaas weinig aan te doen. Maar er zijn ook veel situaties denkbaar waarbij er nog wel wat aan te doen valt. Eenzaamheid of om een andere reden onprettig in het leven staan valt naar mijn idee echt wel te repareren.
En heeft (samen met de PVV) als enige partij gestemd tegen de islamisering van Nederland.quote:
Ja, daar zijn ze al mee bezig, verzorgingstehuizen zijn er al bijna niet meer, en voor je een indicatie voor een verpleegtehuis hebt moet je al behoorlijk hulpbehoevend zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je helemaal af moeten van die ellendige tehuizen. Met verpleegtehuizen zal dat niet altijd lukken, maar wat betreft minder hulp behoevende ouderen zou alles er op gericht moeten zijn zo lang mogelijk thuis te blijven wonen.
Die willen de gristelijke versie van de sharia invoeren, nee dank je.quote:
dat je er voor in aanmerking komt betekent uiteraard niet dat het dan verplicht is. Dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:33 schreef LXIV het volgende:
Nu moet ik straks als ik oud ben me ontzettend sociaal gaan gedragen, allerlei suffe kringverjaardagen langs, iedere woensdagavond in de kroeg gaan zitten, actief worden op de Social Media, anders loop ik de kans op het lijstje van eenzame ouderen te worden gezet en na drie maanden (als er geen verbetering optreedt) voor een spuitje in aanmerking te komen.
wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die willen de gristelijke versie van de sharia invoeren, nee dank je.
Wat is dat? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen of heb uw naaste lief gelijk uzelf?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die willen de gristelijke versie van de sharia invoeren, nee dank je.
Folson window.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat je er voor in aanmerking komt betekent uiteraard niet dat het dan verplicht is. Dus wat is het probleem?
Dat soort achteruitgang is lastig ja. Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen daardoor het plezier in het leven verliezen. Toch blijft bij mij dan het dilemma spelen of die mensen of een aantal er van niet beter op een andere manier geholpen zijn dan met levensbeeindiging. Jongere blinden en doven tonen aan dat er goed valt te leven met dergelijke handicaps, als je daar maar begeleiding bij krijgt. En naar mijn idee valt er op het terrein van verzorging en begeleiding van ouderen nog heel wat te winnen. Focus eerst daar meer eens op in plaats van de euthanasiewetgeving maar weer eens verder op te rekken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben per definitie geen plezier in het leven hè.... en anderen hebben gewoon op een bepaald moment geen zin meer, omdat ze de achteruitgang op het fysieke vlak zat zijn bijvoorbeeld.
Als je graag kruiswoordpuzzels doet en je gezichtsvermogen gaat zo achteruit dat je dat niet meer kunt compenseren met hulpmiddelen dan wordt het vervelend.
Als je graag muziek luistert en je wordt steeds dover en gehoorapparaten helpen niet voldoende of kunnen je geen zuivere geluiden meer laten horen dan kan het best zijn dat je het in combinatie met andere zaken gewoon niet leuk meer vindt, en er geen zin meer in hebt.
Ik denk dat ik liever relatief gezond op m'n 85ste ga dan dat ik 110 word terwijl ik de laatste 20 jaar van hulp van anderen afhankelijk ben.
Maar daar zullen anderen anders tegenover staan.
Dat is dan een punt waar ik mij niet zo druk over maak.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
En heeft (samen met de PVV) als enige partij gestemd tegen de islamisering van Nederland.
Op dat laatste terrein zou je dus een ruimer beleid kunnen gaan voeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar zijn ze al mee bezig, verzorgingstehuizen zijn er al bijna niet meer, en voor je een indicatie voor een verpleegtehuis hebt moet je al behoorlijk hulpbehoevend zijn.
En ondertussen mag de thuishulp 2 keer per dag langskomen, en is dat in een hoop gevallen niet voldoende.
Toch een score van 4/5 dan!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is dan een punt waar ik mij niet zo druk over maak.
Ja en dat homofilie een ziekte is en dat vrouwen minderwaardig zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is dat? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen of heb uw naaste lief gelijk uzelf?
Dat kan prima gelijktijdig, er zijn ook mensen die zelf wel weten wanneer ze klaar met het leven zijn, die hebben echt geen uitstel van executie nodig, enkele een humane manier van executie.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:46 schreef Kowloon het volgende:
En naar mijn idee valt er op het terrein van verzorging en begeleiding van ouderen nog heel wat te winnen. Focus eerst daar meer eens op in plaats van de euthanasiewetgeving maar weer eens verder op te rekken.
Homofilie kan heel oud mee kunt worden. Ik heb nog geen SGP-er horen pleiten voor het afmaken van homo's door ze van flatgebouwen te gooien.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja en dat homofilie een ziekte is en dat vrouwen minderwaardig zijn.
En dat dit leven slechts een voorbereiding is op het hiernamaals.
Christenextremisten denken precies zoals moslimextremisten dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |