Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:48 schreef tailfox het volgende:
Waarom zou je dat gat dicht willen rijden? kudde gedrag
Of je veroorzaakt frustraties door slechts tijdelijk sneller te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
ik denk dat het onveiliger is om het gat dicht te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Die pannenkoek ziet toch wel dat 'ie redelijk ver van het stoplicht vandaan is en dat jij er dus ook niet eventjes door je voorliggers heen kan?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:16 schreef Mister-Bradge het volgende:
Had trouwens als irritatie gisteren, stond voor een stoplicht stil, voor mij stonden echt 20 auto's vast, gaat er toen het stoplicht op groen sprong een auto achter mij lopen toeteren en gebaren naar mij maken met dat ik moet rijden
Waarom kijken die mensen ook niet ff wat verder dan?
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Nou, blijkbaar wel dusquote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Helaas een zeer herkenbare klacht.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.
Terrugkerende klacht van mij: simpele zielen die niet snappen hoe spitsstroken werken. Ik rij iedere ochtend van Apeldoorn over de A50 naar Arnhem, en daar waar de afrit van de A1 uit Amersfoort de A50 opkomt heb je altijd sukkels zitten die hem direct een strook naar links gooien, terwijl de strook waar ze op rijden gewoon open is. Maakt niet uit of er mensen aan komen met 130 en je zelf net 80 rijdt, gewoon gaan met die banaan. Vanmorgen was het al helemaal mooi, want achter me zat een figuur te kleven, links van me zag ik in de spiegel al verkeer aanstormen en dan gaan er toch nog lui van rechts mooi naar links, terwijl ik nog geen 10 meter achter ze rij.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Ik rem ook voor dieren als het enigszins mogelijk is. Om nu meteen jamaarachteropkomendverkeer te roepen vind ik nogal kortzichtig. Als het goed is weet je precies wat er zowel voor als achter je gebeurt (ik iig wel, want ik spiegel continu), en als ik zonder achteropkomend verkeer besluit een konijn te redden door af te remmen dan is dat volgens mij m'n goed recht. Zoals ik al eerder zei: je hebt geen recht op een aanrijding. (want een konijn is in dit geval gewoon een obstakel) Als er een steen lag, of een waardevoller obstakel als (heel vergezocht) een van een fiets gevallen kind, dan denk ik dat je ook alles aan doet om de schade zoveel mogelijk te beperken. Achteropkomend verkeer of niet...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rido: Je hebt geen recht op een aanrijding, maar als jij "uit het niets" hem vol op de ankers klapt, kan je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met je verzekering als er eentje achterop klapt. We hebben allen het eendjesarrest wel ergens in ons geheugen zitten, nietwaar?
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?
Is dit geval echt gebeurd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Men zegt van wel. Het echte stukje jurisprudentie heb ik echter nog nooit gevonden...quote:
Het eendjesarrest is een eend die oversteekt op een provinciale weg. A remt, B klapt er op, B krijgt (uiteindelijk) schuld. Dat arrest is overigens vrij simpel te vinden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Wel zolang het een max van 100 is en alle andere klapjosti's 98 rijden op alle rijstroken ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dus 150 op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is klapjostigedrag (of bedoelde je klapjostigedrag voor de portemonnee daarmee? :p)
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:43 schreef Debsterr het volgende:
Tenslotte is het voor iemand die 100 rijdt en waar ook de max 100 is, het niet goed in te schatten wanneer iemand met 150 aan komt.
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.
Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".
In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?
Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.quote:edit: plus dat je bij 50km te hard dus NIET weet dat iemand met dat verschil rijd, op de Autobahn weet je dat er iemand door kan komen knallen.
Let's agree to dissagree.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.
[..]
Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.
Nothing wrong with that eh.quote:
En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staanquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nothing wrong with that eh.
Ik wil overigens nog wel graag een klacht indienen over het aantal mistlampen vanmorgen. Het was weer veel te vaak een gevalletje "ik heb minder dan 500 meter zicht, dus voor de zekerheid...".
En heel volgende week...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:06 schreef Jihawti het volgende:
[..]
En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staan![]()
Sowieso: Astra F, die heeft gewoon twee drukkers voor het mistlicht aan voor- en achterzijde.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
In welke auto blijft de Mistlamp dan aan staan?
Even een lijstje van auto's die ik weet:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Ford, zie Opel Corsa sinds de Focus mk1
Fiat, zie Peugeot
Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..
Dus over hoe oude auto's praten jullie waar de Mistlamp aan blijft staan??
Met achterruitverwarming is dat 'aan/uit' veel hardnekkiger gebleven..
Dan zouden daar de lampen gewoon aan moeten blijven.. maar goed, ik denk ook daar Volvo met automatische verlichting wat slimmer is omdat zij dat al jaren doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
Bij m'n 406 is het het zelfde als bij je 206. Mistlicht achter kan sowieso alleen aan als ze voor ook aan staan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
In welke auto blijft de Mistlamp dan aan staan?
Even een lijstje van auto's die ik weet:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Ford, zie Opel Corsa sinds de Focus mk1
Fiat, zie Peugeot
Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..
Dus over hoe oude auto's praten jullie waar de Mistlamp aan blijft staan??
Met achterruitverwarming is dat 'aan/uit' veel hardnekkiger gebleven..
Die logica heb ik sowieso nooit begrepen. Laat dat soort lampjes gewoon bij de tellers zien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:13 schreef Fer het volgende:
En de indicator zit ook bij de lichtknop, op kniehoogte.
Juist. Meestal kinderen of mensen op de parkeerplaats bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Mensen die tegen je spiegels aan lopen...
Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Paaltjes waarvan je pas weet dat ze er zitten nadat je boem hoort
Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?
Van dichtbij zijn ze soms niet meer zichtbaar.
Mijn ouwe Volkswagentje ook hoor! Daar moet je ook de draaiknop bij uittrekken. Maar ik ben gewend om met lichten aan te rijden en dus te controleren of ze uit zijn voordat ik uit de auto stap, en dan herinner ik me dus meteen of dat ding aanstaat. Zit ook een blauw oplichtend lampje op dan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
Maar een nieuwe auto is welquote:Op zondag 23 oktober 2016 11:39 schreef Jihawti het volgende:
Ben benieuwd hoe het straks gaat, want ik heb waarschijnlijk een nieuw autootje gekocht van nog geen paar jaar oud met allemaal modern gehannes zoals dagrijverlichting en meldingen als ik iets aan of open heb staan. Is nog een eco-diesel ook, dus ik moet helemaal opnieuw leren rijden waarschijnlijk qua schakelen en optrekken en zo. Voer voor irritatie voor anderen wellicht
Ik hoop het ja, want ik ben echt helemaal vergroeid met mijn ouwe bakkiequote:Op zondag 23 oktober 2016 11:56 schreef Voszje het volgende:
[..]
Maar een nieuwe auto is wel! Waarschijnlijk wen je toch sneller dan je denkt.
Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.
De schram zit vlak voor de wielkast van m'n achterwiel, dus dat zegt wel genoeg over de locatie van het paaltje.
Niet gezien. Het was dit mormel.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?
Of wel gezien maar niet onthouden?
Dat is wel een ongelukkig rotding zeg!quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet gezien. Het was dit mormel.
Ik had er net zo goed tijdens het parkeren al tegenaan kunnen rijden.
En maak je geen zorgen, ik was geen bezoeker van die kerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |