abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166073487
Waarom zou je dat gat dicht willen rijden? kudde gedrag
pi_166073535
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 00:48 schreef tailfox het volgende:
Waarom zou je dat gat dicht willen rijden? kudde gedrag
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
pi_166073638
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Of je veroorzaakt frustraties door slechts tijdelijk sneller te rijden.
pi_166073705
quote:

[..]

ik denk dat het onveiliger is om het gat dicht te rijden.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:14:38 #255
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166077582
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 00:16 schreef Mister-Bradge het volgende:
Had trouwens als irritatie gisteren, stond voor een stoplicht stil, voor mij stonden echt 20 auto's vast, gaat er toen het stoplicht op groen sprong een auto achter mij lopen toeteren en gebaren naar mij maken met dat ik moet rijden :')

Waarom kijken die mensen ook niet ff wat verder dan?
Die pannenkoek ziet toch wel dat 'ie redelijk ver van het stoplicht vandaan is en dat jij er dus ook niet eventjes door je voorliggers heen kan? :') Misschien was het een algemene toeter dat iedereen eventjes moest gaan karren.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_166078207
quote:

[..]

Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.

Terrugkerende klacht van mij: simpele zielen die niet snappen hoe spitsstroken werken. Ik rij iedere ochtend van Apeldoorn over de A50 naar Arnhem, en daar waar de afrit van de A1 uit Amersfoort de A50 opkomt heb je altijd sukkels zitten die hem direct een strook naar links gooien, terwijl de strook waar ze op rijden gewoon open is. Maakt niet uit of er mensen aan komen met 130 en je zelf net 80 rijdt, gewoon gaan met die banaan. Vanmorgen was het al helemaal mooi, want achter me zat een figuur te kleven, links van me zag ik in de spiegel al verkeer aanstormen en dan gaan er toch nog lui van rechts mooi naar links, terwijl ik nog geen 10 meter achter ze rij.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:48:45 #257
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166078229
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Nou, blijkbaar wel dus :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:00:56 #258
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166078492
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.

Terrugkerende klacht van mij: simpele zielen die niet snappen hoe spitsstroken werken. Ik rij iedere ochtend van Apeldoorn over de A50 naar Arnhem, en daar waar de afrit van de A1 uit Amersfoort de A50 opkomt heb je altijd sukkels zitten die hem direct een strook naar links gooien, terwijl de strook waar ze op rijden gewoon open is. Maakt niet uit of er mensen aan komen met 130 en je zelf net 80 rijdt, gewoon gaan met die banaan. Vanmorgen was het al helemaal mooi, want achter me zat een figuur te kleven, links van me zag ik in de spiegel al verkeer aanstormen en dan gaan er toch nog lui van rechts mooi naar links, terwijl ik nog geen 10 meter achter ze rij.

Helaas een zeer herkenbare klacht.
pi_166078788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Ik rem ook voor dieren als het enigszins mogelijk is. Om nu meteen jamaarachteropkomendverkeer te roepen vind ik nogal kortzichtig. Als het goed is weet je precies wat er zowel voor als achter je gebeurt (ik iig wel, want ik spiegel continu), en als ik zonder achteropkomend verkeer besluit een konijn te redden door af te remmen dan is dat volgens mij m'n goed recht. Zoals ik al eerder zei: je hebt geen recht op een aanrijding. (want een konijn is in dit geval gewoon een obstakel) Als er een steen lag, of een waardevoller obstakel als (heel vergezocht) een van een fiets gevallen kind, dan denk ik dat je ook alles aan doet om de schade zoveel mogelijk te beperken. Achteropkomend verkeer of niet...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 20 oktober 2016 @ 23:24:51 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166096364
Natuurlijk rem je voor dieren als dat mogelijk is. Je gaat er alleen geen idiote capriolen voor uithalen. En de vergelijking met een kind gaat m.i. helemaal mank. Maar roepen dat je maar 70 moet gaan rijden omdat je daarmee een haas mistte die je met 80 misschien wel had gepakt (misschien was je hem al voorbij geweest!), is je reinste flauwekul.
Als je vervolgens zegt dat je een gat dicht gaat rijden omdat mensen anders misschien gaan inhalen, dan heb je echt het verkeersinzicht van een halfzachte banaan. Maar dat wisten we al, de filmpjes uit het verleden zeiden genoeg.

Rido: Je hebt geen recht op een aanrijding, maar als jij "uit het niets" hem vol op de ankers klapt, kan je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met je verzekering als er eentje achterop klapt. We hebben allen het eendjesarrest wel ergens in ons geheugen zitten, nietwaar?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 20 oktober 2016 @ 23:42:56 #261
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166096976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rido: Je hebt geen recht op een aanrijding, maar als jij "uit het niets" hem vol op de ankers klapt, kan je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met je verzekering als er eentje achterop klapt. We hebben allen het eendjesarrest wel ergens in ons geheugen zitten, nietwaar?
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:17:17 #262
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166097970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166099610
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Is dit geval echt gebeurd?
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:46:18 #264
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166100226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 02:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Men zegt van wel. Het echte stukje jurisprudentie heb ik echter nog nooit gevonden...
The summer is magic!

pi_166100998
Het eendjesarrest ging toch juist over iemand die inderdaad vol in de ankers ging voor moeder eend en kroost? Lijkt me sterk dat je een boete krijgt voor het niet omploegen van zo'n beest als 'ie oversteekt en je nog stilstaat.

Vanmorgen was er op de A50 een kort stuk van de spitstrook dicht, want ongeluk. De andere twee rijstroken hadden op de matrixborden netjes 70 staan, en na dat ongeluk ging alles weer open. Ik heb een goede vier kilometer op de spitstrook kunnen rijden zonder anders op die strook tegen te komen, op een paar vrachtwagens na. En dan ook allemaal zo'n 90km/u blijven rijden. Schapen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166101334
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 02:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee. Dat is althans niet waar het over gaat als men het heeft over het eendjesarrest.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:57:34 #267
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166101459
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het eendjesarrest is een eend die oversteekt op een provinciale weg. A remt, B klapt er op, B krijgt (uiteindelijk) schuld. Dat arrest is overigens vrij simpel te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door OEM op 21-10-2016 10:06:25 ]
pi_166102294
Nu ben ik zelf niet zo schijterig aangelegd als het op snel rijden aankomt in niet hele geweldige weersomstandigheden; een gemiddelde
regenbui, geen probleem, neem ik geen gas voor terug (heb een auto die van nature een goede wegligging heeft, 4-wheel drive, altijd goede banden etc) maar met dichte mist en sneeuw ben ik minder heldhaftig...

Vanochtend was het zicht hier ongeveer 50 meter en als ik dan zie dat sommige luitjes strak 150 blijven rijden met max. toegestane snelheid van 100, dan kan ik me daar wel gigantisch aan ergeren.

Te snel rijden = gevaarlijk rijden, is een denkfout die de politie expres maakt om gewoon boetes te innen.

Te snel rijden + abominabale weersomstandigheden = gevaarlijk rijden. Verbaast me trouwen dat de hoogte van de boete niet afhangt van de context.

154 rijden waar 100 is toegestaan en je bent nét niet je rijbewijs kwijt. 154 rijden op diezelfde weg met 50 meter zicht en wat mij betreft mogen ze je rijbewijs direct afpakken (ook omdat de meesten zelfs links niets eens 120 rijden), zodat je een snelheidsverschil hebt van 35 tot 55 km/u.

Dat is levensgevaarlijk met slecht zicht...
I feel kinda Locrian today
pi_166102436
Te snel rijden = gevaarlijk rijden gaat alleen op als je veel te hard rijdt, naar mijn mening.

Als iemand 110 rijdt waar je 100 mag, ze doen maar.
Rijden ze 140-150 op diezelfde weg ben je gewoon een klapjosti.
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:42:26 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166103258
Dus 150 op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is klapjostigedrag (of bedoelde je klapjostigedrag voor de portemonnee daarmee? :p) en 's nachts is het prima?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-10-2016 11:48:35 ]
The summer is magic!

vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:43:02 #271
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166103274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dus 150 op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is klapjostigedrag (of bedoelde je klapjostigedrag voor de portemonnee daarmee? :p)
Wel zolang het een max van 100 is en alle andere klapjosti's 98 rijden op alle rijstroken ja.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:43:42 #272
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166103286
Tenslotte is het voor iemand die 100 rijdt en waar ook de max 100 is, het niet goed in te schatten wanneer iemand met 150 aan komt.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:50:20 #273
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166103433
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:43 schreef Debsterr het volgende:
Tenslotte is het voor iemand die 100 rijdt en waar ook de max 100 is, het niet goed in te schatten wanneer iemand met 150 aan komt.
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...
The summer is magic!

vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:16:58 #274
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166103874
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:27:07 #275
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166104996
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:35:27 #276
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166105121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".
Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?

edit: plus dat je bij 50km te hard dus NIET weet dat iemand met dat verschil rijd, op de Autobahn weet je dat er iemand door kan komen knallen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:55:07 #277
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166107487
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?
In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.
quote:
edit: plus dat je bij 50km te hard dus NIET weet dat iemand met dat verschil rijd, op de Autobahn weet je dat er iemand door kan komen knallen.
Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:57:41 #278
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166107528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.

[..]

Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.
Let's agree to dissagree.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:00:54 #279
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166107567
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Let's agree to dissagree.
Nothing wrong with that eh. :)

Ik wil overigens nog wel graag een klacht indienen over het aantal mistlampen vanmorgen. Het was weer veel te vaak een gevalletje "ik heb minder dan 500 meter zicht, dus voor de zekerheid...".
pi_166108579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nothing wrong with that eh. :)

Ik wil overigens nog wel graag een klacht indienen over het aantal mistlampen vanmorgen. Het was weer veel te vaak een gevalletje "ik heb minder dan 500 meter zicht, dus voor de zekerheid...".
En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staan :') :Y
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:02:27 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166111802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:06 schreef Jihawti het volgende:

[..]

En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staan :') :Y
En heel volgende week...
The summer is magic!

pi_166119342
In welke auto blijft de Mistlamp dan aan staan?
Even een lijstje van auto's die ik weet:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Ford, zie Opel Corsa sinds de Focus mk1
Fiat, zie Peugeot

Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..

Dus over hoe oude auto's praten jullie waar de Mistlamp aan blijft staan??

Met achterruitverwarming is dat 'aan/uit' veel hardnekkiger gebleven..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_166120345
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Fiat, zie Peugeot

Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..

Sowieso: Astra F, die heeft gewoon twee drukkers voor het mistlicht aan voor- en achterzijde.
Scénic mk1 en 2: op het richtingaanwijzerstokje zitten twee draairingen, eentje voor de gewone lichten, de ander voor de mistlichten, en die zijn onafhankelijk van elkaar te bedienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 22-10-2016 06:58:07 ]
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:28:31 #284
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166120939
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
pi_166121344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
Dan zouden daar de lampen gewoon aan moeten blijven.. maar goed, ik denk ook daar Volvo met automatische verlichting wat slimmer is omdat zij dat al jaren doen.

Iets als:
Op de automatische stand gaan de lampen wel uit, maar kun je mistlicht niet inschakelen. Op stadslicht en dimlicht gaan de lampen niet uit, maar kun je mistlicht wel inschakelen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:23:22 #286
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_166121459
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Peugeot 106, zie 206.
Vag, zie Opel Corsa
Fiat, zie Peugeot

Bij m'n 406 is het het zelfde als bij je 206. Mistlicht achter kan sowieso alleen aan als ze voor ook aan staan.
Achterruitverwarming (en daarmee de spiegels) gaat na een tijdje vanzelf weer uit, is een momentary switch.
pi_166122916
Ik heb lichtautomaat op mijn Leon, als ik dan weleens mistlampen gebruik vergeet ik om verder er aan te denken en blijven ze dus aan gaan met contact. Pas als je de lichtknop indrukt, werkt weer normaal de lichtautomaat.

En de indicator zit ook bij de lichtknop, op kniehoogte.
.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:54:45 #288
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166128953
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:13 schreef Fer het volgende:
En de indicator zit ook bij de lichtknop, op kniehoogte.
Die logica heb ik sowieso nooit begrepen. Laat dat soort lampjes gewoon bij de tellers zien.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:55:26 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166128971
Gruwel... Mensen die tegen je spiegels aan lopen... :(
The summer is magic!

Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:23:46 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166135638
Paaltjes waarvan je pas weet dat ze er zitten nadat je boem hoort :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166140071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Mensen die tegen je spiegels aan lopen... :(
Juist. Meestal kinderen of mensen op de parkeerplaats bij de supermarkt.
Gaan ze ook nog eens flink met hun tassen lopen zwaaien om wat nieuwe krassen op je auto te zetten en zo.
Of als ze een praatje gaan maken met bekenden gewoon tegen je auto aan gaan leunen terwijl je er zelf nog in zit. Al duurt dat nooit lang.
Mensen hebben geen aandacht of respect meer voor andermans spullen of voor elkaar.
pi_166140101
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Paaltjes waarvan je pas weet dat ze er zitten nadat je boem hoort :X
Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?
Van dichtbij zijn ze soms niet meer zichtbaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 11:28:04 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166142872
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?
Van dichtbij zijn ze soms niet meer zichtbaar.
Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.

De schram zit vlak voor de wielkast van m'n achterwiel, dus dat zegt wel genoeg over de locatie van het paaltje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166143022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn ouwe Volkswagentje ook hoor! Daar moet je ook de draaiknop bij uittrekken. Maar ik ben gewend om met lichten aan te rijden en dus te controleren of ze uit zijn voordat ik uit de auto stap, en dan herinner ik me dus meteen of dat ding aanstaat. Zit ook een blauw oplichtend lampje op dan.

Ben benieuwd hoe het straks gaat, want ik heb waarschijnlijk een nieuw autootje gekocht van nog geen paar jaar oud met allemaal modern gehannes zoals dagrijverlichting en meldingen als ik iets aan of open heb staan. Is nog een eco-diesel ook, dus ik moet helemaal opnieuw leren rijden waarschijnlijk qua schakelen en optrekken en zo. Voer voor irritatie voor anderen wellicht :@
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:56:12 #296
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166143270
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:39 schreef Jihawti het volgende:

Ben benieuwd hoe het straks gaat, want ik heb waarschijnlijk een nieuw autootje gekocht van nog geen paar jaar oud met allemaal modern gehannes zoals dagrijverlichting en meldingen als ik iets aan of open heb staan. Is nog een eco-diesel ook, dus ik moet helemaal opnieuw leren rijden waarschijnlijk qua schakelen en optrekken en zo. Voer voor irritatie voor anderen wellicht :@
Maar een nieuwe auto is wel O+ ! Waarschijnlijk wen je toch sneller dan je denkt.
pi_166143359
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:56 schreef Voszje het volgende:

[..]

Maar een nieuwe auto is wel O+ ! Waarschijnlijk wen je toch sneller dan je denkt.
Ik hoop het ja, want ik ben echt helemaal vergroeid met mijn ouwe bakkie O+
Ik rij de laatste maanden veel met poolauto's van mijn werk, van een dikke Kangoo-automaat tot een superklein eco-Polootje, en elke keer als ik weer in mijn eigen VW'tje zit is het pure opluchting en lekker doortrekken. Maar goed, dat ding is bijna 18 jaar oud inmiddels en heeft drie ton op de teller en ik wil niet de irritatie du jour zijn voor een ander omdat ie spontaan desintegreert midden op de snelweg of zo :P
pi_166148284
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.

De schram zit vlak voor de wielkast van m'n achterwiel, dus dat zegt wel genoeg over de locatie van het paaltje.
Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?
Of wel gezien maar niet onthouden?
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 16:04:50 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166148357
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?
Of wel gezien maar niet onthouden?
Niet gezien. Het was dit mormel.
Ik had er net zo goed tijdens het parkeren al tegenaan kunnen rijden.

En maak je geen zorgen, ik was geen bezoeker van die kerk :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166148981
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet gezien. Het was dit mormel.
Ik had er net zo goed tijdens het parkeren al tegenaan kunnen rijden.

En maak je geen zorgen, ik was geen bezoeker van die kerk :P
Dat is wel een ongelukkig rotding zeg!
En waarom staat ie er eigenlijk? Om de heg te beschermen? Alsof iemand anders expres door de heg gaat rijden. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')