Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:48 schreef tailfox het volgende:
Waarom zou je dat gat dicht willen rijden? kudde gedrag
Of je veroorzaakt frustraties door slechts tijdelijk sneller te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
ik denk dat het onveiliger is om het gat dicht te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Die pannenkoek ziet toch wel dat 'ie redelijk ver van het stoplicht vandaan is en dat jij er dus ook niet eventjes door je voorliggers heen kan?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:16 schreef Mister-Bradge het volgende:
Had trouwens als irritatie gisteren, stond voor een stoplicht stil, voor mij stonden echt 20 auto's vast, gaat er toen het stoplicht op groen sprong een auto achter mij lopen toeteren en gebaren naar mij maken met dat ik moet rijden
Waarom kijken die mensen ook niet ff wat verder dan?
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Nou, blijkbaar wel dusquote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Helaas een zeer herkenbare klacht.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.
Terrugkerende klacht van mij: simpele zielen die niet snappen hoe spitsstroken werken. Ik rij iedere ochtend van Apeldoorn over de A50 naar Arnhem, en daar waar de afrit van de A1 uit Amersfoort de A50 opkomt heb je altijd sukkels zitten die hem direct een strook naar links gooien, terwijl de strook waar ze op rijden gewoon open is. Maakt niet uit of er mensen aan komen met 130 en je zelf net 80 rijdt, gewoon gaan met die banaan. Vanmorgen was het al helemaal mooi, want achter me zat een figuur te kleven, links van me zag ik in de spiegel al verkeer aanstormen en dan gaan er toch nog lui van rechts mooi naar links, terwijl ik nog geen 10 meter achter ze rij.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Ik rem ook voor dieren als het enigszins mogelijk is. Om nu meteen jamaarachteropkomendverkeer te roepen vind ik nogal kortzichtig. Als het goed is weet je precies wat er zowel voor als achter je gebeurt (ik iig wel, want ik spiegel continu), en als ik zonder achteropkomend verkeer besluit een konijn te redden door af te remmen dan is dat volgens mij m'n goed recht. Zoals ik al eerder zei: je hebt geen recht op een aanrijding. (want een konijn is in dit geval gewoon een obstakel) Als er een steen lag, of een waardevoller obstakel als (heel vergezocht) een van een fiets gevallen kind, dan denk ik dat je ook alles aan doet om de schade zoveel mogelijk te beperken. Achteropkomend verkeer of niet...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rido: Je hebt geen recht op een aanrijding, maar als jij "uit het niets" hem vol op de ankers klapt, kan je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met je verzekering als er eentje achterop klapt. We hebben allen het eendjesarrest wel ergens in ons geheugen zitten, nietwaar?
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?
Is dit geval echt gebeurd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Men zegt van wel. Het echte stukje jurisprudentie heb ik echter nog nooit gevonden...quote:
Het eendjesarrest is een eend die oversteekt op een provinciale weg. A remt, B klapt er op, B krijgt (uiteindelijk) schuld. Dat arrest is overigens vrij simpel te vinden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Wel zolang het een max van 100 is en alle andere klapjosti's 98 rijden op alle rijstroken ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dus 150 op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is klapjostigedrag (of bedoelde je klapjostigedrag voor de portemonnee daarmee? :p)
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:43 schreef Debsterr het volgende:
Tenslotte is het voor iemand die 100 rijdt en waar ook de max 100 is, het niet goed in te schatten wanneer iemand met 150 aan komt.
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |