Man man man, mensen een debiel noemen terwijl je zelf 120 rijdt waar je 80 mag,quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
Gisteren, echt wat een debiel.
Ik was onderweg naar huis, uurtje of half 7 s'avonds. Enkelbaans provinciale weg waar je 80 mag. Er zit een vrouw met een BMW Mini achter me, die echt veels te dicht op me bumper zit. Voor me rijden een aantal langzame auto's. Bij een turbo rotonde ga ik via de linkerbaan rechtdoor. Ik rij behoorlijk door om die hele stoet in te halen, wat mij ook gewoon met gemak lukte. Ik rij door richting de 120 (kan daar makkelijk). Een paar rotonde's later zit ze nog steeds achter me te duwen, terwijl ik 40 kilometer te hard rij. Daarna moet ik bij een rotonde rechts afslaan naar het dorp waar ik woon. Weer rij ik met 120 over die provinciale met die vrouw in de mini op maximaal 2 meter achter me. Aangekomen bij het dorp word het een 30 kilometer zone, niet bepaald zonder reden. Elke 100 meter een zebrapad, geen afgescheiden fietspad, overal mensen die tussen auto's doorlopen. Ik reed 35 ongeveer en ik ging naar de linkerbaan omdat er een fietser op de weg reed. Komt dat wijf ineens naast me rijden en schiet er vandoor, trekt door naar ik denk 80. Komt daarna bij een zebrapad waar ze volgas moet uitwijken voor een kind dat over wilt steken, gaat daarna met piepende banden in de remmen om een bocht nauwelijks door te gaan. Dat wijf was echt compleet gestoord.
Leuk zijn dat soort figuren ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:45 schreef Voszje het volgende:
Ook heel fijn: Lekker zonder licht in een hoosbui. Gewoon niet te zien door die waas van regen.
Verder stond er hier een vent in de straat (zet 'm ineens stil, geen richting / alarmlichten of wat dan ook) die ineens zijn deur opendoet terwijl ik erlangs wil rijden. Ik toeter eventjes en meneer begint meteen te schreeuwen dat ik er makkelijk langs kan. Ja, als jij je deur niet open had gegooid voordat ik eraan kwam wel... Ouwe lul.
Oh en dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:39 schreef GX3 het volgende:
[..]
Man man man, mensen een debiel noemen terwijl je zelf 120 rijdt waar je 80 mag,
Daar erger je je aan?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Remlichten 's nachts in de file.
Enkel in het geval dat het stilstaan zelf een paar minuten in beslag beemt , dat moet ik wel toelichten.quote:
Pics or it didn't happen...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:53 schreef MarieAlice het volgende:
Een aantal van mijn studenten heeft hun fiat 500-jes en hun smartjes mooi op de overgebleven ruimte van die 4 parkeervakken gezet en twee anderen vonden de plaatsen voor en achter uw auto uitermate geschikt voor hun wagen. Ze blijven tot zaterdag op campus.
Awel, ik ben op fb aan het kijken, want mijn gsm (ja, gsm, geen smartphone) vond het te donker om een foto te willen nemen. Maar *iemand* moet daar wel een foto van genomen hebben, dat kan niet anders.quote:
Als het makkelijk kan waarom niet? Doe ik ook vaker wel dan niet als ik de kans krijg.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:39 schreef GX3 het volgende:
[..]
Man man man, mensen een debiel noemen terwijl je zelf 120 rijdt waar je 80 mag,
Ik wacht met smartquote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:02 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Awel, ik ben op fb aan het kijken, want mijn gsm (ja, gsm, geen smartphone) vond het te donker om een foto te willen nemen. Maar *iemand* moet daar wel een foto van genomen hebben, dat kan niet anders.
Ik denk dat ze zeker 100pk meer heeft, niet echt een competitie.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een vrouw er niet af kunnen rijden op weg met verschillende rotondes achter elkaar![]()
Als je een beetje kunt sturen rij je iedere vrouw zoek met laat remmen en goed stuurwerk over de rotondes.
Sowieso zijn er veel automobilisten die het gas diep in weten te trappen, maar totaal niet weten hoe ze een bocht zo snel mogelijk moeten nemen.
Iedere vrouw? Ook Sabine Schmitz ?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je een beetje kunt sturen rij je iedere vrouw zoek met laat remmen en goed stuurwerk over de rotondes.
Uh ohhquote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een vrouw er niet af kunnen rijden op weg met verschillende rotondes achter elkaar![]()
Als je een beetje kunt sturen rij je iedere vrouw zoek met laat remmen en goed stuurwerk over de rotondes.
Sowieso zijn er veel automobilisten die het gas diep in weten te trappen, maar totaal niet weten hoe ze een bocht zo snel mogelijk moeten nemen.
Mensen die pas gas geven als ze alweer van de rotonde af zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een vrouw er niet af kunnen rijden op weg met verschillende rotondes achter elkaar![]()
Als je een beetje kunt sturen rij je iedere vrouw zoek met laat remmen en goed stuurwerk over de rotondes.
Sowieso zijn er veel automobilisten die het gas diep in weten te trappen, maar totaal niet weten hoe ze een bocht zo snel mogelijk moeten nemen.
Omdat het niet mag.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het makkelijk kan waarom niet?
Ik zou graag leren hoe ik bumperklevers van me af kan schudden op een rotonde; wat is het geheim? Een rondje extra?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een vrouw er niet af kunnen rijden op weg met verschillende rotondes achter elkaar![]()
Als je een beetje kunt sturen rij je iedere vrouw zoek met laat remmen en goed stuurwerk over de rotondes.
Sowieso zijn er veel automobilisten die het gas diep in weten te trappen, maar totaal niet weten hoe ze een bocht zo snel mogelijk moeten nemen.
Gas los voor de bocht, gas bij in de bocht.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die pas gas geven als ze alweer van de rotonde af zijn
Manman, blind op de verkeersbordjes af gaan zonder de situatie in acht te nemen. Ik ken zat wegen waar je prima 2 tot 3x de toegestane snelheid kan rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 07:39 schreef GX3 het volgende:
Man man man, mensen een debiel noemen terwijl je zelf 120 rijdt waar je 80 mag,
Ga jij nou maar eerst eens leren rijden... Zo lang als het zonder problemen en zonder gevaar voor de veiligheid kan, prima. Liever iemand die naar eigen inzicht met gezond verstand zijn snelheid bepaald dan zo'n blinde koe die overal de vmax rijdt zonder het verstand te laten zegevieren. Dus ook in de woonwijk bij een school die net uit gaat waar 20 nog te hard is lekker 30 blijven rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:51 schreef Mister-Bradge het volgende:
Oh en dit.
Dat je 90 rijd waar je 80 mag is een ding, dat word vaak nog wel door de vingers gezien, ook door teller correctie en zulks, maar 120?! Ga dan via de snelweg naar je bestemming, of ga je dan 160 rijden?
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:12 schreef Mister-Bradge het volgende:
Hopen dat je een keer geflitst word dan
Dankjewel voor het aanstippen van het probleem met rijvaardigheid van doorsnee Nederlanders: blind de bordjes volgen zonder je eigen verstand ook maar een moment te gebruiken.quote:
Precies. Soms een beetje bijremmen omdat je net iets te hard de rotonde benadert.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gas los voor de bocht, gas bij in de bocht.
Ik begrijp echt niet waarom het ooit verstandig zou zijn om harder dan de toegestane snelheid te rijden. En ik begrijp ook niet waarom het feit dat je je aan de snelheid houdt zou betekenen dat je je eigen verstand niet gebruikt.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dankjewel voor het aanstippen van het probleem met rijvaardigheid van doorsnee Nederlanders: blind de bordjes volgen zonder je eigen verstand ook maar een moment te gebruiken.
Als iemand liever bekeuringen betaald en anderen in gevaar brengt is dat zijn/haar goed recht. alleen vervelend voor al die andere mensen die er wel last van hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet waarom het ooit verstandig zou zijn om harder dan de toegestane snelheid te rijden. En ik begrijp ook niet waarom het feit dat je je aan de snelheid houdt zou betekenen dat je je eigen verstand niet gebruikt.
Tuurlijk. Mensen doen maar lekker wat ze willen. Maar ik vind het raar om mensen te betichten van een gebrek aan rijvaardigheid wanneer ze zich gewoon aan de regels houden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als iemand liever bekeuringen betaald en anderen in gevaar brengt is dat zijn/haar goed recht. alleen vervelend voor al die andere mensen die er wel last van hebben.
Ik heb nooit last van snellere automobilisten, die zorgen niet voor oponthoud.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als iemand liever bekeuringen betaald en anderen in gevaar brengt is dat zijn/haar goed recht. alleen vervelend voor al die andere mensen die er wel last van hebben.
Dat ben ik geheel met je eensquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Mensen doen maar lekker wat ze willen. Maar ik vind het raar om mensen te betichten van een gebrek aan rijvaardigheid wanneer ze zich gewoon aan de regels houden.
Mensen die asociaal veel harder rijden dan de verkeersstroom (ongeacht de maximum snelheid), daar heb ik last van want dat gaat vrijwel altijd gepaard met een snel opdoemende achterligger in mijn spiegel waarvan ik me elke keer afvraag of hij me wel of niet in de gaten heeft. En dit opgeleukt met de voortdurende neiging om van links naar rechts achter me te zwieren, op zoek naar die ene millimeter ruimte om me in te kunnen halen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van snellere automobilisten, die zorgen niet voor oponthoud.
Slome rijders wel, en daar heb ik dagelijks last van.
Je hebt 2 soorten doorrijders: Mensen die hun rijstijl aanpassen aan de omstandigheden: Deze rijden dus op een lege snelweg rustig 200, maar als het druk wordt gaat de snelheid omlaag. Die kan je prima hebben. Ik gok dat Posher daar prima onder te scharen valt. Daarnaast heb je mensen die altijd doorrijden ongeacht wat voor omstandigheden, zoals de vrouw in het verhaal van Posher. Ook doorrijden bij zebrapaden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet waarom het ooit verstandig zou zijn om harder dan de toegestane snelheid te rijden. En ik begrijp ook niet waarom het feit dat je je aan de snelheid houdt zou betekenen dat je je eigen verstand niet gebruikt.
Niet te lezen die worstquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt 2 soorten doorrijders: Mensen die hun rijstijl aanpassen aan de omstandigheden: Deze rijden dus op een lege snelweg rustig 200, maar als het druk wordt gaat de snelheid omlaag. Die kan je prima hebben. Ik gok dat Posher daar prima onder te scharen valt. Daarnaast heb je mensen die altijd doorrijden ongeacht wat voor omstandigheden, zoals de vrouw in het verhaal van Posher. Ook doorrijden bij zebrapaden.
Verder heb je nog mensen die hun rijgedrag niet aanpassen aan de omstandigheden, maar ook niet te hard rijden (te hard volgens de wet dan). Die rijden dus rustig met 30 langs een basisschool die net uit is en waar de kinderen allemaal over de weg rennen, want je mag er 30. Dat het niet verstandig is, doet daar niets aan af. Hebben we een tijdje die kneus uit het Noorden van gehad, met zijn filmpjes. En nog boos worden ook als er kindjes van 5 tussen auto's de weg op komen (die iedereen al kilometers aan zag komen), op het laatste moment remmen en hard toeteren. En dat zijn de gevaarlijkste. Zitten vaak ook in de categorie: "Vorige maand APK gehad en nu is de olie op. Hoe kan dat nou?" of: "Mooie goedkope zomerbandjes van de Kwikfit voor maar 15 euro per band!", oftewel, Chinees tupperware. Die rijden dan 15 km/h in de sneeuw, want eng.
Er is geen weg in Nederland waar je veilig 3x de toegestane snelheid kunt rijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Manman, blind op de verkeersbordjes af gaan zonder de situatie in acht te nemen. Ik ken zat wegen waar je prima 2 tot 3x de toegestane snelheid kan rijden.
Eh, okquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt 2 soorten doorrijders: Mensen die hun rijstijl aanpassen aan de omstandigheden: Deze rijden dus op een lege snelweg rustig 200, maar als het druk wordt gaat de snelheid omlaag. Die kan je prima hebben. Ik gok dat Posher daar prima onder te scharen valt. Daarnaast heb je mensen die altijd doorrijden ongeacht wat voor omstandigheden, zoals de vrouw in het verhaal van Posher. Ook doorrijden bij zebrapaden.
Verder heb je nog mensen die hun rijgedrag niet aanpassen aan de omstandigheden, maar ook niet te hard rijden (te hard volgens de wet dan). Die rijden dus rustig met 30 langs een basisschool die net uit is en waar de kinderen allemaal over de weg rennen, want je mag er 30. Dat het niet verstandig is, doet daar niets aan af. Hebben we een tijdje die kneus uit het Noorden van gehad, met zijn filmpjes. En nog boos worden ook als er kindjes van 5 tussen auto's de weg op komen (die iedereen al kilometers aan zag komen), op het laatste moment remmen en hard toeteren. En dat zijn de gevaarlijkste. Zitten vaak ook in de categorie: "Vorige maand APK gehad en nu is de olie op. Hoe kan dat nou?" of: "Mooie goedkope zomerbandjes van de Kwikfit voor maar 15 euro per band!", oftewel, Chinees tupperware. Die rijden dan 15 km/h in de sneeuw, want eng.
Je klinkt alsof je twintig bent.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt 2 soorten doorrijders: Mensen die hun rijstijl aanpassen aan de omstandigheden: Deze rijden dus op een lege snelweg rustig 200, maar als het druk wordt gaat de snelheid omlaag. Die kan je prima hebben. Ik gok dat Posher daar prima onder te scharen valt. Daarnaast heb je mensen die altijd doorrijden ongeacht wat voor omstandigheden, zoals de vrouw in het verhaal van Posher. Ook doorrijden bij zebrapaden.
Verder heb je nog mensen die hun rijgedrag niet aanpassen aan de omstandigheden, maar ook niet te hard rijden (te hard volgens de wet dan). Die rijden dus rustig met 30 langs een basisschool die net uit is en waar de kinderen allemaal over de weg rennen, want je mag er 30. Dat het niet verstandig is, doet daar niets aan af. Hebben we een tijdje die kneus uit het Noorden van gehad, met zijn filmpjes. En nog boos worden ook als er kindjes van 5 tussen auto's de weg op komen (die iedereen al kilometers aan zag komen), op het laatste moment remmen en hard toeteren. En dat zijn de gevaarlijkste. Zitten vaak ook in de categorie: "Vorige maand APK gehad en nu is de olie op. Hoe kan dat nou?" of: "Mooie goedkope zomerbandjes van de Kwikfit voor maar 15 euro per band!", oftewel, Chinees tupperware. Die rijden dan 15 km/h in de sneeuw, want eng.
Daarom gooien we altijd ff de disco erop.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Remlichten 's nachts in de file.
Wat is het irritant om passagier te zijn van iemand die dat daadwerkelijk doet!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 21:43 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Daarom gooien we altijd ff de disco erop.
Remmen op de beat.
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
@Pizza_boom: Ga jij maar eens leren rijden? Want 120 rijden waar je 80 mag laat zien dat jij wel weet dat je kán rijden? Vind het totaal onverantwoord om 120 te rijden op een provinciale weg, leuk dat het kan volgens jou, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom maar geoorloofd is.
Zal het je sterker vertellen, ik reed op een gegeven moment om half 3 s'nachts terug vanaf een vriendin op een provinciale weg, ik reed 70, toen stak er een haas over, kon nog net op tijd remmen, als ik 80 had gereden ja? Had die haas dood geweest..
Het is gewoon volkomen kansloos om ook nog eens te zeggen dat er genoeg wegen zijn waar je 2-3x de toegestane snelheid kan rijden, dat is getuigt écht van verkeersinzicht man.
Ik heb net een jaartje mijn rijbewijs dus moet nog veel leren, maar het is nog nooit in mij opgekomen om harder te rijden dan 50 in de stad, harder te rijden dan 100 op een provinciale weg, snelweg trap ik zo nu en dan wel het gas in tot 130-140 maar het zal niet snel harder gaan.
En dat is in dat geval gewoon vette pech voor de haas. Ok, om half 3 s nachts zit er niet zoveel verkeer achter je, maar als je om half 3 s middags een noodstop gaat maken voor een beestje en degene achter je heeft het niet of te laat door zit jij mooi met je achterkant in de kreukels en evt bijbehorend letsel. Heb ik toch liever dat konijntje onder m'n voorband..quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Zal het je sterker vertellen, ik reed op een gegeven moment om half 3 s'nachts terug vanaf een vriendin op een provinciale weg, ik reed 70, toen stak er een haas over, kon nog net op tijd remmen, als ik 80 had gereden ja? Had die haas dood geweest..
Nee hoor, ik rem absoluut niet overdag bij dit soort dingen, dan is het gewoon klaar, als ik zo`n beestje dan doodrij is het niet anders.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Zelfde argumentatie als die pool die dat kindje doodreed.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:10 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nee hoor, ik rem absoluut niet overdag bij dit soort dingen, dan is het gewoon klaar, als ik zo`n beestje dan doodrij is het niet anders.
Maar s'nachts op dat tijdstip rijd er nooit iemand op die weg
(Heb die weg best vaak gereden en ben nog nooit iemand tegen gekomen na 12 uur s'nachts) En ik kijk sowieso best vaak in m`n achteruitkijkspiegel. Als ik niet had kunnen remmen was het beestje dood geweest, maar op dat moment kon ik gewoon remmen + dat het al laat was, dan ga ik remmen ook.
Hangt er nogal van af over wat voor dier het gaat. Een haas is tot daar aan toe maar ik heb wel een keer keihard geremd en een uitwijkmaneuvre over de vluchtstrook gemaakt vanwege een zwaan midden op de rijbaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Dat ligt een beetje aan het soort dier. Voor grote dieren wil je wel remmen. Anders rij je een keer de poten onder een koe vandaan, of de benen onder een paard. Da's op z'n minst niet goed voor je auto, en als het wat meer tegenzit krijg je zo'n beest op schoot en da's ook niet goed voor je gezondheid.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Gewoon dat gat niet dichtrijden. Heb je ineens veel meer tijd om te reageren als er iemand voor je op de rem gaat. Je hoeft niet op 2 seconden van de auto voor je te gaan rijden, die afstand mag best groter zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:13 schreef Mister-Bradge het volgende:
De enige momenten dat ik opeen 80 weg boven de 90 uit kom is als ik een gat wil dichtrijden wat ontstaan is, zodra dat gebeurd is rij ik weer 80-90
Klopt, maar als het zo`n gat is dat er wel 8 auto's tussen kunnen rij ik het liever dicht.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:27 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon dat gat niet dichtrijden. Heb je ineens veel meer tijd om te reageren als er iemand voor je op de rem gaat. Je hoeft niet op 2 seconden van de auto voor je te gaan rijden, die afstand mag best groter zijn.
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:48 schreef tailfox het volgende:
Waarom zou je dat gat dicht willen rijden? kudde gedrag
Of je veroorzaakt frustraties door slechts tijdelijk sneller te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
ik denk dat het onveiliger is om het gat dicht te rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Die pannenkoek ziet toch wel dat 'ie redelijk ver van het stoplicht vandaan is en dat jij er dus ook niet eventjes door je voorliggers heen kan?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:16 schreef Mister-Bradge het volgende:
Had trouwens als irritatie gisteren, stond voor een stoplicht stil, voor mij stonden echt 20 auto's vast, gaat er toen het stoplicht op groen sprong een auto achter mij lopen toeteren en gebaren naar mij maken met dat ik moet rijden
Waarom kijken die mensen ook niet ff wat verder dan?
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:52 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Nou zó`n groot gat terwijl er achter mij auto's rijden zorgt er voor dat die auto's misschien gaan inhalen, en op die weg waar soms zo`n gat valt mag je niet inhalen, dus dan creer ik door het gat wat ik laat vallen ook meer gevaar lijkt mij.
Nou, blijkbaar wel dusquote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Helaas een zeer herkenbare klacht.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Hou nou maar lekker dat gat er tussen, daar heb je aanzienlijk meer aan dan de twee seconden die je hebt wanneer je de boel dichtrijdt. Als mensen je willen inhalen moeten ze dat lekker doen, niet jouw probleem.
Terrugkerende klacht van mij: simpele zielen die niet snappen hoe spitsstroken werken. Ik rij iedere ochtend van Apeldoorn over de A50 naar Arnhem, en daar waar de afrit van de A1 uit Amersfoort de A50 opkomt heb je altijd sukkels zitten die hem direct een strook naar links gooien, terwijl de strook waar ze op rijden gewoon open is. Maakt niet uit of er mensen aan komen met 130 en je zelf net 80 rijdt, gewoon gaan met die banaan. Vanmorgen was het al helemaal mooi, want achter me zat een figuur te kleven, links van me zag ik in de spiegel al verkeer aanstormen en dan gaan er toch nog lui van rechts mooi naar links, terwijl ik nog geen 10 meter achter ze rij.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een seconde of twee vooruit te denken en in je spiegels en over je schouder te kijken als je opzij gaat?
Ik rem ook voor dieren als het enigszins mogelijk is. Om nu meteen jamaarachteropkomendverkeer te roepen vind ik nogal kortzichtig. Als het goed is weet je precies wat er zowel voor als achter je gebeurt (ik iig wel, want ik spiegel continu), en als ik zonder achteropkomend verkeer besluit een konijn te redden door af te remmen dan is dat volgens mij m'n goed recht. Zoals ik al eerder zei: je hebt geen recht op een aanrijding. (want een konijn is in dit geval gewoon een obstakel) Als er een steen lag, of een waardevoller obstakel als (heel vergezocht) een van een fiets gevallen kind, dan denk ik dat je ook alles aan doet om de schade zoveel mogelijk te beperken. Achteropkomend verkeer of niet...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Remmen voor dieren, dit soort gekken moet je meteen van de weg halen voor het leven. Die doen dit ook met achterliggers namelijk, wegwezen.
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Rido: Je hebt geen recht op een aanrijding, maar als jij "uit het niets" hem vol op de ankers klapt, kan je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met je verzekering als er eentje achterop klapt. We hebben allen het eendjesarrest wel ergens in ons geheugen zitten, nietwaar?
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Het eendjesarrest waarin de schuld bij de achteropklappende partij gelegd is? Is dat een argument om niet te remmen?
Is dit geval echt gebeurd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Men zegt van wel. Het echte stukje jurisprudentie heb ik echter nog nooit gevonden...quote:
Het eendjesarrest is een eend die oversteekt op een provinciale weg. A remt, B klapt er op, B krijgt (uiteindelijk) schuld. Dat arrest is overigens vrij simpel te vinden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen reden om zelfs stil te blijven staan. Je staat voor rood, moeder eend steekt met kroost over en op dat moment wordt het groen. Je blijft dus staan en krijgt daarvoor een prent, vecht deze aan, krijgt ongelijk, hoger beroep en weer ongelijk.
Wel zolang het een max van 100 is en alle andere klapjosti's 98 rijden op alle rijstroken ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dus 150 op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is klapjostigedrag (of bedoelde je klapjostigedrag voor de portemonnee daarmee? :p)
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:43 schreef Debsterr het volgende:
Tenslotte is het voor iemand die 100 rijdt en waar ook de max 100 is, het niet goed in te schatten wanneer iemand met 150 aan komt.
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is dan ook het "werk" van de hardrijder. Doorrijden is prima, maar jij bent degene die moet anticiperen op de rest van het verkeer. Verkeer goed lezen en gas op tijd los laten...
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, doorrijden inderdaad. Dat is zo ongeveer 10-15km bovenop de toegestane snelheid. Als jij 150 rijd waar je 100 mag, rijd je dus 50% harder dan de toegestane snelheid. Dat verschil anticipeer je niet weg.
Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je met een rijbewijs op zak kan inschatten hoe hard iemand in je spiegels nadert? Rij eens de grens over bij onze oosterburen en kijk en ervaar hoe anticiperen op 50 km/h snelheidsverschil makkelijk kan. Je moet gewoonweg niet op een 100 km/h weg denken dat iedereen "wel gewoon 100 km/h zal rijden".
In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Maar in Duitsland zijn ze daar aan gewend. Je ziet toch zelf wel aan al het invoegtalent dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder dat inzicht dus niet heeft?
Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.quote:edit: plus dat je bij 50km te hard dus NIET weet dat iemand met dat verschil rijd, op de Autobahn weet je dat er iemand door kan komen knallen.
Let's agree to dissagree.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
In Nederland zou je dat ook gewend moeten zijn. En dat niemand dat heeft, is juist gevolg van het feit dat we alles inperken. Overal bij het handje worden genomen. Maar goed, die discussie is hier al meerdere keren gevoerd volgens mij.
[..]
Dat weet je in Nederland ook. Het is naïef om te denken dat die auto die nadert in je spiegel niet met 50-60 km/h snelheidsverschil aan kan komen.
Nothing wrong with that eh.quote:
En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staanquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nothing wrong with that eh.
Ik wil overigens nog wel graag een klacht indienen over het aantal mistlampen vanmorgen. Het was weer veel te vaak een gevalletje "ik heb minder dan 500 meter zicht, dus voor de zekerheid...".
En heel volgende week...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:06 schreef Jihawti het volgende:
[..]
En morgen is de helft vergeten dat ze hem nog aan hebben staan![]()
Sowieso: Astra F, die heeft gewoon twee drukkers voor het mistlicht aan voor- en achterzijde.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
In welke auto blijft de Mistlamp dan aan staan?
Even een lijstje van auto's die ik weet:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Ford, zie Opel Corsa sinds de Focus mk1
Fiat, zie Peugeot
Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..
Dus over hoe oude auto's praten jullie waar de Mistlamp aan blijft staan??
Met achterruitverwarming is dat 'aan/uit' veel hardnekkiger gebleven..
Dan zouden daar de lampen gewoon aan moeten blijven.. maar goed, ik denk ook daar Volvo met automatische verlichting wat slimmer is omdat zij dat al jaren doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
Bij m'n 406 is het het zelfde als bij je 206. Mistlicht achter kan sowieso alleen aan als ze voor ook aan staan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
In welke auto blijft de Mistlamp dan aan staan?
Even een lijstje van auto's die ik weet:
Volvo c30: mistlampen zijn drukknopjes, deze gaan volledig uit als de auto uit gaat. Je moet ze weer handmatig inschakelen na een herstart..
Peugeot 206, mistlampen zitten op de stengel, als je dimlicht uit zet, gaat mistlicht meteen mee. Zet je dimlicht aan, gaat Mistlamp niet automatisch mee..
Peugeot 106, zie 206.
Opel Corsa C, uittrekken van de draaiknop van de verlichting. Die verlichting kan alleen uit als je de-knop weer indrukt
Vag, zie Opel Corsa
Ford, zie Opel Corsa sinds de Focus mk1
Fiat, zie Peugeot
Ik kan me serieus maar 1 auto herinneren.. de Ford Sierra mk1 uit 1983 die een tuimelschakelaar had. Volgens mij ging hij in de mk2 uit zoals bij de Volvo..
Dus over hoe oude auto's praten jullie waar de Mistlamp aan blijft staan??
Met achterruitverwarming is dat 'aan/uit' veel hardnekkiger gebleven..
Die logica heb ik sowieso nooit begrepen. Laat dat soort lampjes gewoon bij de tellers zien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:13 schreef Fer het volgende:
En de indicator zit ook bij de lichtknop, op kniehoogte.
Juist. Meestal kinderen of mensen op de parkeerplaats bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Mensen die tegen je spiegels aan lopen...
Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Paaltjes waarvan je pas weet dat ze er zitten nadat je boem hoort
Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige paaltjes mogen wel wat hoger idd maar vóór je in de buurt van die paaltjes bent heb je ze toch al gezien?
Van dichtbij zijn ze soms niet meer zichtbaar.
Mijn ouwe Volkswagentje ook hoor! Daar moet je ook de draaiknop bij uittrekken. Maar ik ben gewend om met lichten aan te rijden en dus te controleren of ze uit zijn voordat ik uit de auto stap, en dan herinner ik me dus meteen of dat ding aanstaat. Zit ook een blauw oplichtend lampje op dan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
Alle moderne Volkswagens. Draaiknop die met éénmaal uittrekken voor en tweemaal uittrekken achter de mistlamp aanzet. En lampen gaan automatisch uit bij uitschakelen van het contact, ook zonder automatische verlichting, met als gevolg dat ze dus aan blijven staan als je gewend bent die knop verder nooit aan te raken.
Maar een nieuwe auto is welquote:Op zondag 23 oktober 2016 11:39 schreef Jihawti het volgende:
Ben benieuwd hoe het straks gaat, want ik heb waarschijnlijk een nieuw autootje gekocht van nog geen paar jaar oud met allemaal modern gehannes zoals dagrijverlichting en meldingen als ik iets aan of open heb staan. Is nog een eco-diesel ook, dus ik moet helemaal opnieuw leren rijden waarschijnlijk qua schakelen en optrekken en zo. Voer voor irritatie voor anderen wellicht
Ik hoop het ja, want ik ben echt helemaal vergroeid met mijn ouwe bakkiequote:Op zondag 23 oktober 2016 11:56 schreef Voszje het volgende:
[..]
Maar een nieuwe auto is wel! Waarschijnlijk wen je toch sneller dan je denkt.
Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was donker en het paaltje stond vlak naast een heg. Ik stond geparkeerd langs die heg en dacht wel even in één keer van het terrein af te kunnen.
De schram zit vlak voor de wielkast van m'n achterwiel, dus dat zegt wel genoeg over de locatie van het paaltje.
Niet gezien. Het was dit mormel.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je het paaltje dan niet gezien toen je de auto parkeerde?
Of wel gezien maar niet onthouden?
Dat is wel een ongelukkig rotding zeg!quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet gezien. Het was dit mormel.
Ik had er net zo goed tijdens het parkeren al tegenaan kunnen rijden.
En maak je geen zorgen, ik was geen bezoeker van die kerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |