De twijfel tussen wakker blijven of vroeg opstaan en daarna weer omvallen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:57 schreef Nattekat het volgende:
Suzuka
Het circuit met de kutste starttijd
quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:57 schreef Nattekat het volgende:
Suzuka
Het circuit met de kutste starttijd
Australië = wekker en daarna slaap inhalenquote:Op zondag 2 oktober 2016 22:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De twijfel tussen wakker blijven of vroeg opstaan en daarna weer omvallen.
Die prutser blijft gewoon steken op 2 titels hoor. Tevens is die al over zijn houdbaarheidsdatum heen. Met Vettel duurt dat ook niet lang meer bij die rooie. Die gaat voorlopig de komende jaren ook geen titel meer pakken. Als ie er ooit nog een pakt dan.quote:
Je weet niet wat Honda volgend jaar uit de hoge hoed tovert.quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die prutser blijft gewoon steken op 2 titels hoor. Tevens is die al over zijn houdbaarheidsdatum heen.
Jawel, Stoffel. Dus dan is Alonso soberzo al kansloosquote:Op zondag 2 oktober 2016 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je weet niet wat Honda volgend jaar uit de hoge hoed tovert.
Die heeft zijn naam niet mee.quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jawel, Stoffel. Dus dan is Alonso soberzo al kansloos
Zijn nationaliteit ook nietquote:
Zeker. Stoffel is echt geen pannenkoek.quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maar ben het met je eens dat Alonso dan flink aan de bak moet.
Volgend jaar weer nieuwe regels, het is open boek welke auto dan het snelst zal zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker. Stoffel is echt geen pannenkoek.
Mercedesquote:Op maandag 3 oktober 2016 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgend jaar weer nieuwe regels, het is open boek welke auto dan het snelst zal zijn.
Stoffel wie kent 'm nietquote:Op maandag 3 oktober 2016 00:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bij het horen van een naam als Stoffel denk ik aan zoiets.
So what? x2quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die prutser blijft gewoon steken op 2 titels hoor. Tevens is die al over zijn houdbaarheidsdatum heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welnee, ze waren vrij om te racen. En als je twee ronden dicht achter iemand rijdt, dan gaan je banden er aan. De drie of vier pogingen die Verstappen deed om er langs te komen mislukten, dus dan is het over en blijven volgen buiten drs afstand.quote:Op maandag 3 oktober 2016 04:41 schreef MakkieR het volgende:
Toonde Ricciardo zich niet eigenlijk onvolwassen door het gevecht aan te gaan met Verstappen voor de motoruitval van Hamilton.
dat is de vraag of het over was geweest, ik denk van niet maar goed het liep andersquote:Op maandag 3 oktober 2016 05:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Welnee, ze waren vrij om te racen. En als je twee ronden dicht achter iemand rijdt, dan gaan je banden er aan. De drie of vier pogingen die Verstappen deed om er langs te komen mislukten, dus dan is het over en blijven volgen buiten drs afstand.
Eerlijk gezegd hield ik wel mijn hart vast, dat er geen brokken kwamen, want dat zou net iets voor de nog jonge Verstappen wezen. In het verleden is al vaker gebleken dat het hem behoorlijk frustreert dat hij er niet voorbij kan komen. Dan is een domme actie zomaar gemaakt wat overigens voor elke coureur geldt, zie Vettel maar bij de start, of Rosberg vs Raikkonen ( ook geen kleintjes ). Verder zit ik gewoon met de vraag hoe je op dat moment in die situatie zit en daarmee om moet gaan. Hamilton reed voor, hij en Ricciardo moesten nog een pitstop maken daar ben ik van overtuigd, dan zit Verstappen in de buurt van Hamilton en rijd Ricciardo er 23 seconden achter. Waarom al die risico's nemen, die vraag moet dan toch ook opkomen bij de RBR teambaas. Verder geloof ik niet echt in dat vrije racen, Je loopt letterlijk miljoenen euro's mis als er ergens iets de mist in gaat, zelfs al kost het je maar een positie.quote:Op maandag 3 oktober 2016 05:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Welnee, ze waren vrij om te racen. En als je twee ronden dicht achter iemand rijdt, dan gaan je banden er aan. De drie of vier pogingen die Verstappen deed om er langs te komen mislukten, dus dan is het over en blijven volgen buiten drs afstand.
Red Bull-baas Marko vol lof over beide coureursquote:Op maandag 3 oktober 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hield ik wel mijn hart vast, dat er geen brokken kwamen, want dat zou net iets voor de nog jonge Verstappen wezen. In het verleden is al vaker gebleken dat het hem behoorlijk frustreert dat hij er niet voorbij kan komen. Dan is een domme actie zomaar gemaakt wat overigens voor elke coureur geldt, zie Vettel maar bij de start, of Rosberg vs Raikkonen ( ook geen kleintjes ). Verder zit ik gewoon met de vraag hoe je op dat moment in die situatie zit en daarmee om moet gaan. Hamilton reed voor, hij en Ricciardo moesten nog een pitstop maken daar ben ik van overtuigd, dan zit Verstappen in de buurt van Hamilton en rijd Ricciardo er 23 seconden achter. Waarom al die risico's nemen, die vraag moet dan toch ook opkomen bij de RBR teambaas. Verder geloof ik niet echt in dat vrije racen, Je loopt letterlijk miljoenen euro's mis als er ergens iets de mist in gaat, zelfs al kost het je maar een positie.
En hier;quote:Ook genoot de Oostenrijker met volle teugen van de strijd tussen Max Verstappen en Daniel Ricciardo vlak voordat Hamilton uitviel. "Het was een beetje spannend, dat kan ik niet ontkennen. Het was een hard, maar sportief gezien geweldig duel. Beide coureurs gingen tot het uiterste en hebben in zeer snelle bochten perfect de controle over de auto weten te houden", zegt hij tevreden.
quote:Op maandag 3 oktober 2016 00:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bij het horen van een naam als Stoffel denk ik aan zoiets.
[ afbeelding ]
Ricciardo probeerde een 1 stopperquote:Op maandag 3 oktober 2016 04:41 schreef MakkieR het volgende:
Toonde Ricciardo zich niet eigenlijk onvolwassen door het gevecht aan te gaan met Verstappen voor de motoruitval van Hamilton. Immers Ricciardo moest nog een keer naar binnen komen want zijn banden waren al aardig versleten, of kon hij de wedstrijd uitrijden op die oude banden. Daarbij vechten om p3 en p2 riskeer je een touche tegen elkaar, terwijl Verstappen op dat moment echt sneller was. Dus Riccardo zou de komende 12 rondes Verstappen alleen maar weer tegenkomen als Hamilton niet uitviel.
Het is wel een high speed circuit... met een gemiddelde van 230~240km/u. Kimi heeft zelfs een keer 265km/u gehaald met de V10 in 2005. Maar goed, de Renault motor is een stuk beter dan vorig jaar, dus we gaan het zien.quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:30 schreef Gloorbek het volgende:
Is Japan een gunstig circuit voor de redbulls? zitten toch vrij veel bochten in.
De eerste sector ligt de Red Bulls wel, maar het laatste gedeelte is behoorlijk lang plankgas.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het is wel een high speed circuit... met een gemiddelde van 230~240km/u. Kimi heeft zelfs een keer 265km/u gehaald met de V10 in 2005. Maar goed, de Renault motor is een stuk beter dan vorig jaar, dus we gaan het zien.
http://www.f1mix.com/circuits/suzuka-circuit.asp
quote:Op maandag 3 oktober 2016 04:27 schreef DutchTrain het volgende:
Uit de eigen collectie: Feestje bij RBR
[ afbeelding ]Michael van Gerwen is er ook bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal dit keer waarschijnlijk weer een strijd worden met Ferrari idd.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De eerste sector ligt de Red Bulls wel, maar het laatste gedeelte is behoorlijk lang plankgas.
Dus ja top 6 moet wel kunnen, maar de Mercs zullen hier wel echt oppermachtig zijn. Ik verwacht dat Lewis en Nico zo'n 6-7 tienden voor de nummer drie gaan kwalificeren.
Vettel ligt iig een stukje naar achterenquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het zal dit keer waarschijnlijk weer een strijd worden met Ferrari idd.
Dan heeft ie in bocht 1 alleen maar meer ram snelheidquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel ligt iig een stukje naar achteren
quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dan heeft ie in bocht 1 alleen maar meer ram snelheid
quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hield ik wel mijn hart vast, dat er geen brokken kwamen, want dat zou net iets voor de nog jonge Verstappen wezen.
Wel mooi dat hij begin dit jaar zoveel kritiek op Kvyat had om onbezonnen acties in de eerste bochten en hij nu zelf de veroorzaker is van incidenten in de eerste bocht in zowel Belgie als afgelopen race.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dan heeft ie in bocht 1 alleen maar meer ram snelheid
Lap Analysisquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:58 schreef De-Hamster het volgende:
Kun je ergens de volledige rondetijden zien van iedere ronde per rijder?
http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Max%20Verstappenquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:58 schreef De-Hamster het volgende:
Kun je ergens de volledige rondetijden zien van iedere ronde per rijder?
Prima, precies wat ik al dacht. Ik las dat sommige mensen het zonde vonden dat Max naar binnen moest terwijl hij prima kon uitrijden. Zodoende zou Ricciardo de overwinning 'gegeven' zijn. Maar als hij buiten was gebleven tijdens VSC dan had Max wellicht 12 tot 14 seconde voorsprong gehad op Ricciardo.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Lap Analysis
http://www.fia.com/file/48364/download?token=W_xYlE8E
http://www.fia.com/events(...)iming-information-14
quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:46 schreef DutchTrain het volgende:
Deze negen Australiërs mochten na de race nog een uurtje hun gang gaan, maar daarna zijn ze toch opgepakt en zitten ze nu vast voor belediging van de Maleisische vlag. Tot zover hoe de F1 hier verder in het nieuws kwam...
[ afbeelding ]
Ik ben het vaak ook niet eens met Sky, maar Nico rijdt wel in de snelste auto van het veld. Hamilton kwalificeert zich voor hem, en hij geeft Raikonen een beuk. Als Hamilton en Vettel niet waren uitgevallen was ie 5de gefinished. De enige "snelle" auto die hij heeft in gehaald was de Ferrari van Kimi.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:13 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Prima, precies wat ik al dacht. Ik las dat sommige mensen het zonde vonden dat Max naar binnen moest terwijl hij prima kon uitrijden. Zodoende zou Ricciardo de overwinning 'gegeven' zijn. Maar als hij buiten was gebleven tijdens VSC dan had Max wellicht 12 tot 14 seconde voorsprong gehad op Ricciardo.
Voor die laatste pitstop reed Max rond de 1:39:xx, en daarna reed Ricciardo 1.37:half. Dus ongeveer anderhalve seconde per ronde sneller. Ga ervanuit dat de tijden van Max dan nog iets minder zouden worden en het verschil zou richting 2 seconden gaan. Dan had Max de laatste 6/7 plekken keihard moeten verdedigen op oude Hard banden tegen Ricciardo's verse Soft banden.
Uitleg van GP Update lijkt mij wel terecht.
http://www.gpupdate.net/n(...)iet-de-winst-kostte/
Max wel of niet laten pitten tijdens de VCS had allebei plek twee opgeleverd, met het feit erbij dat niet pitten ook het risico op klapband zou vergroten.
EDIT: Mochten we SkySports nog serieus willen nemen, dat hoeft niet meer.
http://www.skysports.com/(...)ia-gp-driver-ratings
Rosberg een 7 en Raikkonen een 7.5? Rosberg heeft een puike race gereden, die botsing is slordig, maar meer niet.
Lijkt wel voetbalquote:Op maandag 3 oktober 2016 12:46 schreef DutchTrain het volgende:
Deze negen Australiërs mochten na de race nog een uurtje hun gang gaan, maar daarna zijn ze toch opgepakt en zitten ze nu vast voor belediging van de Maleisische vlag. Tot zover hoe de F1 hier verder in het nieuws kwam...
[ afbeelding ]
Wat Max de overwinning kost is de timing van zijn tweede pitstop. Hij rijdt 1 ronde te lang door op de softs, en dat kost hem vier(!) seconden tov Ricciardo. Pit hij een ronde eerder, dan zit hij meteen al aan de staart van Ricciardo.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:13 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Prima, precies wat ik al dacht. Ik las dat sommige mensen het zonde vonden dat Max naar binnen moest terwijl hij prima kon uitrijden. Zodoende zou Ricciardo de overwinning 'gegeven' zijn. Maar als hij buiten was gebleven tijdens VSC dan had Max wellicht 12 tot 14 seconde voorsprong gehad op Ricciardo.
Voor die laatste pitstop reed Max rond de 1:39:xx, en daarna reed Ricciardo 1.37:half. Dus ongeveer anderhalve seconde per ronde sneller. Ga ervanuit dat de tijden van Max dan nog iets minder zouden worden en het verschil zou richting 2 seconden gaan. Dan had Max de laatste 6/7 plekken keihard moeten verdedigen op oude Hard banden tegen Ricciardo's verse Soft banden.
Dat is de inlap lapswans. Hij verliest 4 seconden omdat hij door de pitstraat over startfinish rijdt, op de pitlimiter. De 3 ronden ervoor rijden de beide Bulls ongeveer 1.40.0 en blijft de gap 16,5squote:Op maandag 3 oktober 2016 18:17 schreef aesop het volgende:
[..]
Wat Max de overwinning kost is de timing van zijn tweede pitstop. Hij rijdt 1 ronde te lang door op de softs, en dat kost hem vier(!) seconden tov Ricciardo. Pit hij een ronde eerder, dan zit hij meteen al aan de staart van Ricciardo.
Men wíst op dat moment nog helemaal niet dat er een VSC zou komen. Het enige wat men wist was dat Max de enige Red Bull was die mogelijkerwijs Lewis onder druk kon zetten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:13 schreef De-Hamster het volgende:
Prima, precies wat ik al dacht. Ik las dat sommige mensen het zonde vonden dat Max naar binnen moest terwijl hij prima kon uitrijden. Zodoende zou Ricciardo de overwinning 'gegeven' zijn. Maar als hij buiten was gebleven tijdens VSC dan had Max wellicht 12 tot 14 seconde voorsprong gehad op Ricciardo.
Laatste sectortijd van Max lag doorgaans op ongeveer 40 seconde. De laatste sectortijd wanneer Max de pitstraat inreed lag doorgaans op 44 seconde.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:17 schreef aesop het volgende:
[..]
Wat Max de overwinning kost is de timing van zijn tweede pitstop. Hij rijdt 1 ronde te lang door op de softs, en dat kost hem vier(!) seconden tov Ricciardo. Pit hij een ronde eerder, dan zit hij meteen al aan de staart van Ricciardo.
Het is dat de Gulfair vliegtickets vanaf Frankfurt met een stopover in Bahrain op 15-16 april nu al kneiter duur zijn anders lijkt me dit een prima begin van een vakantie. Maar Sepang 2 weken eerder dan dit jaar is ook een dikke primaquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
Volgend jaar wrsch ook naar Barcelona
we gaan ook naar Silverstonequote:Op maandag 3 oktober 2016 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is dat de Gulfair vliegtickets vanaf Frankfurt met een stopover in Bahrain op 15-16 april nu al kneiter duur zijn anders lijkt me dit een prima begin van een vakantie. Maar Sepang 2 weken eerder dan dit jaar is ook een dikke prima
Spanje, Duitsland en Belgie wordt het volgend jaarquote:Op maandag 3 oktober 2016 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
we gaan ook naar Silverstoneen wilden sowieso met onze kampeerbus eens door Spanje rijden voor een paar weekjes, dus 1+1= Barcelona!
Jaar erop weer eens ver vliegen naar wat verders. Australie ofzo
Teringquote:Op maandag 3 oktober 2016 22:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Spanje, Duitsland en Belgie wordt het volgend jaar
Na Spa meegemaakt te hebben wil ik meerquote:
maar ricciardo zat op 1 stop, dus was gewoon gevecht om positie, en als Hamilton had uitgereden op nieuwe softe banden (als hij niet ook op 1 stop zat)had ie verstappen wel weer terug gepakt door snellere rondetijden...quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Men wíst op dat moment nog helemaal niet dat er een VSC zou komen. Het enige wat men wist was dat Max de enige Red Bull was die mogelijkerwijs Lewis onder druk kon zetten.
Dus het is achteraf makkelijk recht te lullen, maar Red Bull heeft hier toch echt geblunderd hoor.
Ik ga misschien in februari even in mijn uppie een midweekje naar Barcalona, misschien met twee anderen naar België, maar dan is het wel klaar.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Na Spa meegemaakt te hebben wil ik meer
Spanje wordt een weekend vr/zo, Duitsland waarschijnlijk alleen zondag (omweg vanaf Den Haag als we op zomervakantie gaan naar Spanje) en Belgie wordt do/zo
ik zou ook alleen Spanje en Belgie doen maar heb zomervakantie gekregen vanaf 29 juli en dan willen we naar Spanje dus kan net zo goed even een omweg maken van 2/3 uurquote:Op maandag 3 oktober 2016 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga misschien in februari even in mijn uppie een midweekje naar Barcalona, misschien met twee anderen naar België, maar dan is het wel klaar.
Moet wel leuk blijven
Zo hequote:Op maandag 3 oktober 2016 22:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Spanje, Duitsland en Belgie wordt het volgend jaar
Februari is in deze het sleutelwoord.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
ik zou ook alleen Spanje en Belgie doen maar heb zomervakantie gekregen vanaf 29 juli en dan willen we naar Spanje dus kan net zo goed even een omweg maken van 2/3 uur
Dan kan ik Hongarije aanbevelen. Perfect geregeld, dicht bij Boedapest zelf en alleen al leuk door de duizenden uitzinnige Finse Kimi fans.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zo he
Hoorde van de week alleen dat de Duitse GP nog niet zeker is voor volgend jaar![]()
Ik ben vorig jaar België geweest en dit jaar Duitsland. Volgend jaar waarschijnlijk Barcelona of Hongarije.
Duitsland, Canada en Brazilië staan onder voorbehoud op de kalender. Dus die drie zijn nog niet zeker.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zo he
Hoorde van de week alleen dat de Duitse GP nog niet zeker is voor volgend jaar![]()
Ik ben vorig jaar België geweest en dit jaar Duitsland. Volgend jaar waarschijnlijk Barcelona of Hongarije.
Eerst de loterij winnen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Monaco is ook leuk om een keer mee te maken hoor. 's Avonds door de pitlane lopen en jezelf vergapen aan alle bootfeesten. En qua race, ach ze gaan niet zo hard, dus je kunt eens goed foto's maken, maar toch is het altijd wel spectaculair.
Zo duur is Monaco echt niet..quote:
Gaat over 1 van mijn huidige managersquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:34 schreef Nattekat het volgende:
http://m.bbc.com/sport/formula1/37403039
Leesvoer
Nee hoor, hoeft echt niet duurder te zijn dan een andere GP. Wij verbleven in Roquebrune Cap Martin, een naast gelegen Frans dorp in een appartement dat spotgoedkoop was omdat het buiten het vakantieseizoen was. Met de auto gereden, een weekje vakantie van gemaakt. De kaartjes hebben ook dezelfde prijzen als andere GP's, dus ik zou niet weten waar je de loterij voor zou moeten winnen.quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:44 schreef Montelly het volgende:
Als nieuwe F1-fan en alleen omdat Max het een beetje spannend maakt moet ik zeggen dat ik heerlijk genoten heb afgelopen weekend
jammer dat de winst door max zn neus is geboord.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:44 schreef Montelly het volgende:
Als nieuwe F1-fan en alleen omdat Max het een beetje spannend maakt moet ik zeggen dat ik heerlijk genoten heb afgelopen weekend
Linksom of rechtsom had hij 'm nooit gewonnen. Als Ricciardo hem zonder slag of stoot had voorbij gelaten omdat Max sneller was, dan was Hamilton gewisseld naar soft en had hij zelfs wanneer hij na Max weer op de baan zou zijn gekomen weer makkelijk ingehaald.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:57 schreef niggeplease het volgende:
[..]
jammer dat de winst door max zn neus is geboord.
Zaterdagavond alleen wel op tijd naar bed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Da's mooi! En je mag dit weekend weer!
ja want max hoefde niet meer naar binnen en RIC wel. weet niet wat er daarna was gebeurd, we zullen t nooit weten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom had hij 'm nooit gewonnen. Als Ricciardo hem zonder slag of stoot had voorbij gelaten omdat Max sneller was, dan was Hamilton gewisseld naar soft en had hij zelfs wanneer hij na Max weer op de baan zou zijn gekomen weer makkelijk ingehaald.
De enige pech die Max had was dat hij Daniel niet in kon halen in die drie bochten die ze zij aan zij reden. Anders was hij eerste geweest na de ongeplande pitstop en had hij 'm wel gewonnen. Maar dat is allemaal redeneren met de kennis van achteraf.
Goedkoopste tribune: ¤300. In de voorverkoop, voor alleen een zondag.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 06:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zo duur is Monaco echt niet..Ik was minder kwijt aan 1 week Nice/Monaco dan 1 week GP Oostenrijk, al was alleen al de trein versus auto een onderdeel van de kosten.. Monaco is doorgaans altijd in Mei, terwijl het dubbele toeristen tarief pas op 1 Juni in gaat
Twee jaar terug hebben ze daar nog een tienjarig contract gesloten waardoor de GP gefinancierd wordt door de provincie en de stad. Ik denk dat het voorbehoud vooral te maken heeft om druk te zetten op de nieuwe pitstraat en faciliteiten, want die zijn echt te klein en vervallen nu.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:58 schreef AMDB het volgende:
GP van Canada is nog niet officieel bevestigd als terugkerend toch? Daar even op wachten
RIC ook niet. Die ging voor een 1-stopper.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:03 schreef niggeplease het volgende:
[..]
ja want max hoefde niet meer naar binnen en RIC wel. weet niet wat er daarna was gebeurd, we zullen t nooit weten.
Nee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:03 schreef niggeplease het volgende:
[..]
ja want max hoefde niet meer naar binnen en RIC wel.
Lekker te vertrouwen ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er wordt regen voorspeld voor Japan.
Niet waar toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:03 schreef niggeplease het volgende:
[..]
ja want max hoefde niet meer naar binnen en RIC wel. weet niet wat er daarna was gebeurd, we zullen t nooit weten.
'a little Rain' zegt nog weinigquote:
Onzin, ik had zowel staanplaatsen in Monaco, opkomen rechte stuk, als ook staanplaatsen Oostenrijk, hele rechte stuk achter van bocht 2 tot 3 en 4. Prima plaatsen en bovenal meer sfeer dan de tribune plaatsrn zoals op Nurburgring, Hockenheim etc etc waar je gefixeerd bent tot een klein deel van je tribunevak.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goedkoopste tribune: ¤300. In de voorverkoop, voor alleen een zondag.
Dat was ik vorig jaar voor een heel weekend Spa niet eens kwijt.
En staanplaatsen zijn natuurlijk geen optie daar. Zonde van het geld.
Enig idee wanneer cyber monday is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Twee jaar terug hebben ze daar nog een tienjarig contract gesloten waardoor de GP gefinancierd wordt door de provincie en de stad. Ik denk dat het voorbehoud vooral te maken heeft om druk te zetten op de nieuwe pitstraat en faciliteiten, want die zijn echt te klein en vervallen nu.
In ieder geval ga ik voor Montreal weer kaartjes kopen op cyber monday; 50% korting op voorverkoopprijs dan, dus ongeveer 40¤ voor drie dagen entree. En een prijsalarm ingesteld voor vliegtickets voor rond die tijd, hopelijk lukt dat ook weer voor ca 330¤ retour.
Andere races weet ik nog niet. Abu Dhabi is altijd fijn vanwege het weer en de concerten ( maar dit jaar Chemical Brothers, Lionel Richie en Rihanna...), Hongarije lijkt mij ook interessant en Maleisië is goed bevallen dit jaar en ook super goedkoop. En ooit nog eens maar Suzuka
Ook als Ricciardo niet meer hoefde te stoppen, was Max er nog wel voorbij gegaan, denk ik. Hij was op dat moment "gewoon" sneller en had sowieso nieuwere banden natuurlijk. Ricciardo verdedigde fantastisch bij die inhaalactie, maar dat lukt hem vast niet elke keer en denk dat Max in een latere ronde misschien wel wat meer risico's had durven nemen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
RIC ook niet. Die ging voor een 1-stopper.
Ok, strategie was: Max blijft buiten, en rijdt de race uit op oude banden. RIC en HAM moeten beiden nog naar binnen. Met deze strategie wordt HAM 1, VES 2, en RIC 3. VES rijdt op zijn nieuwere banden het gat naar RIC dicht, en gaat hem voorbij wanneer RIC zijn laatste stop maakt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Men wíst op dat moment nog helemaal niet dat er een VSC zou komen. Het enige wat men wist was dat Max de enige Red Bull was die mogelijkerwijs Lewis onder druk kon zetten.
Dus het is achteraf makkelijk recht te lullen, maar Red Bull heeft hier toch echt geblunderd hoor.
Gaat een absoluut record worden als hij zijn derde wereldtitel pakt, niemand anders deed er zolang over na het behalen van de tweede wereldtitel (2006-2017 of later). Nu nog in handen van Niki Lauda met zeven jaar (1977-1984).quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die prutser blijft gewoon steken op 2 titels hoor. Tevens is die al over zijn houdbaarheidsdatum heen. Met Vettel duurt dat ook niet lang meer bij die rooie. Die gaat voorlopig de komende jaren ook geen titel meer pakken. Als ie er ooit nog een pakt dan.
De maandag na Thanksgiving, ofwel het begin van de uitverkoop, ook wel 28 november. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van het circuit, dan krijg je op tijd een seintje.quote:
Ja, genoeg keuze vanuit Europa, van de vijf keer geen enkele keer dezelfde route gevlogen. Dit jaar toevallig via Parijs terug met AF/KLMquote:In Juni moet je nog wel redelijk goedkoop vliegtickets kunnen krijgen, net voor het Canadese 'hoogseizoen'. Overigens ook een idee om tickets vanaf Parijs in de gaten te houden mits de reis daarheen niet te duur is en je de extra tijd er voor over hebt. Vanaf Parijs zijn er nog weleens goede deals i.v.m. veel vluchten met Franstaligen.
Indycar race in Toronto ben ik vorig jaar geweest toen die in het weekend na de F1 werd georganiseerd. Slecht georganiseerd, duur en niet echt bijzonder circuit. Het jaar ervoor was ik naar de race in Detroit en daar hadden ze het toch wel wat beter voor elkaar. Dat was dan wel niet op het oude F1 circuit door de stad, maar op Belle Isle, een eiland in de rivier.quote:Kom zelf vanuit Toronto dus trein/bus/vliegtuig zijn allemaal opties, t.z.t. kijken wat de beste is.
Overigens mogen ze de race ook wel in Toronto organiseren hoor, net als de Indy Car race (stratencircuit). Al vermoed ik dat de faciliteiten die dan aangelegd moeten worden t.o.v. een Indy race te extravagant zijn.
US Thanksgivingquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De maandag na Thanksgiving, ofwel het begin van de uitverkoop, ook wel 28 november. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van het circuit, dan krijg je op tijd een seintje.
Ben er zelf niet geweest, kwam er een dag van tevoren achter. Maar goed om te weten dat het niet bijzonder is. Allicht volgend jaar wel gaan aangezien het voor mij op loopafstand is.quote:[..]
Ja, genoeg keuze vanuit Europa, van de vijf keer geen enkele keer dezelfde route gevlogen. Dit jaar toevallig via Parijs terug met AF/KLM
[..]
Indycar race in Toronto ben ik vorig jaar geweest toen die in het weekend na de F1 werd georganiseerd. Slecht georganiseerd, duur en niet echt bijzonder circuit. Het jaar ervoor was ik naar de race in Detroit en daar hadden ze het toch wel wat beter voor elkaar. Dat was dan wel niet op het oude F1 circuit door de stad, maar op Belle Isle, een eiland in de rivier.
Ze hadden ook eerst RIC kunnen pitten en de ronde erop VES. Dan was er geen sprake geweest van iemand een plek geven. Nu was dat overduidelijk wél het geval. Jongens, finishen, het is mooi geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, strategie was: Max blijft buiten, en rijdt de race uit op oude banden. RIC en HAM moeten beiden nog naar binnen. Met deze strategie wordt HAM 1, VES 2, en RIC 3. VES rijdt op zijn nieuwere banden het gat naar RIC dicht, en gaat hem voorbij wanneer RIC zijn laatste stop maakt.
Toen kwam de VSC. HAM is weg, RB ligt nu 1 en 2. RIC en ROS moeten beiden nog een stop maken. Laten ze VES rijden, dan ligt ROS ongeveer 30 seconden achter op VES bij de groene vlag. VES gaat dan waarschijnlijk rondetijden rijden van 1:40.00 vanwege de banden, ROS kan 1:37 rijden of nog sneller. Er zijn dan nog 15 ronden te rijden ongeveer. 15 ronden waarin je 3 seconden verliest is 45 seconden. Dat is het gat wat ROS goed kan maken, en dat is ruim voldoende om er voorbij te kunnen. Dus... RIC en VES naar binnen, kost VES 3 seconden op RIC, maar die 3 seconden per ronde die ROS goed kan maken is nu maar 0,5. 15 x 0,5 is 7,5 seconden, en dat is voor VES genoeg om de 2e plek te houden.
Dus RB geblunderd? Nee, dit was de enige manier om met de VSC de 1-2 te kunnen pakken. Hadden ze dat niet gedaan, dan was het RIC - ROS - VES geworden op het podium. Dus hebben ze RIC de winst gegeven? Nee, het idee was dat VES 2e zou worden achter HAM. Door hem binnen te halen hebben ze echter VES de 2e ipv 3e plek gegeven. Was de VSC gekomen nadat RIC naar binnen was geweest had VES gewonnen. Dat is de enige pech die Max had zondag.
Expres in Dubai geboekt, daar is genoeg te doen ook en zo ver is het niet met de auto.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Leuk. Nog een hotel in de buurt kunnen krijgen of met de auto heen en weer naar Dubai?
Alleen weten ze natuurlijk niet of de volgende ronde de VSC nog actief is. Voor het zelfde geld is die dan alweer voorbij en dan hadden RIC en ROS een gratis pitstop en word VES daardoor misschien nog derde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ze hadden ook eerst RIC kunnen pitten en de ronde erop VES. Dan was er geen sprake geweest van iemand een plek geven. Nu was dat overduidelijk wél het geval. Jongens, finishen, het is mooi geweest.
Dan kan je in de pers leuk roeptoeteren dat ze zo vrij als een vogeltje zijn om te racen, maar dat is natuurlijk kolder. Je naait daar je ene coureur 3 seconden aan zn broek. Bewust. Dus ja, ze hebben Ricardo wél de overwinning gegeven en ja er was verkapt wel degelijk sprake van teamorders.
Maargoed, volgende week weer een race
Is wel een aardig circuit als je tribunekaarten hebt. De sfeer is er wel goed omdat het de laatste race van het seizoen is. En de zonsondergang tijdens de race voegt wel wat toe. Bij de concerten na de races op zondag kom je nog wel wat teamleden van F1 en GP2 tegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Expres in Dubai geboekt, daar is genoeg te doen ook en zo ver is het niet met de auto.
Eerste keer een race live, dus heb er wel zin in! Meerdere keren F1 demos gezien, maar nog geen race. Yas Marina is ook wel echt tof denk.
Ja leuk en alles, maar mijn hele mening is gestoeld op hoe men strategisch te werk ging vóór de VSC.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Alleen weten ze natuurlijk niet of de volgende ronde de VSC nog actief is. Voor het zelfde geld is die dan alweer voorbij en dan hadden RIC en ROS een gratis pitstop en word VES daardoor misschien nog derde.
Er naar toe is 1, er voor bij is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:01 schreef Marcoss het volgende:
Ook als Ricciardo Max wel simpel voorbij had gelaten, had Max niet kunnen winnen inderdaad..Misschien dat Hamilton na zijn pitstop dan nog achter Max terecht was gekomen, maar met nieuwere (en zachtere) banden was dat een kwestie van tijd geweest voor Hamilton er voorbij zou zijn gegaan.
Dat hadden ze ook niet moeten doen, ze hadden hem er gewoon langs moeten lullen. Ze lieten ze juist wel racen. Heel even dan weliswaar zodat men mooi weer kan spelen van we doen niet aan teamorders etc.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:58 schreef Nattekat het volgende:
Red Bull gaat echt geen mogelijke overwinning weggooien door de twee te laten racen.
Die bandenslijtage op het einde was redelijk duidelijk te zien, Max ging bijna driftend de bocht omquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:21 schreef AMDB het volgende:
Volgens Marko had Max ontzettende bandenslijtage op het einde en moest daarom inhouden. Ook denkt hij dat de druk van Red Bull Hamilton's motor heeft laten ontploffen. Lijkt in lijn te liggen met wat mensen hier dachten: te agressief gereden.
http://www.nu.nl/formule-(...)amilton-afdwong.html
Maar Rosberg kwam ook niet langs Verstappen in Canada en Rosberg had nieuwere bandjes dan Verstappenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton was alles behalve langzaam aan het rijden en Verstappen verloor juist tijd op zijn nieuwe banden.
Hamilton was er sowieso heel dicht bij in de buurt gekomen. En Mercedes op softs vs Red Bull op versleten Hards... ik geef hem twee DRS zones.
Foutquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:13 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar Rosberg kwam ook niet langs Verstappen in Canada en Rosberg had nieuwere bandjes dan Verstappen
Op Sepang is het veelste makkelijk om in te halen dat had zelfs Verstappen nooit gehouden. T1 T4 T9 en T15 zijn allemaal plekken waar je er mogelijk voor bij kan. Op verse softs mag je daar T5 en T6 ook nog wel bij rekenen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er naar toe is 1, er voor bij is een ander verhaal.
Je weet niet wat dan gebeurd. Lewis kan een fout maken, Lewis kan stuk gaan of Lewis kan er voorbij gaan.
Of ze vliegen er allebei af. Meer smaken zijn er niet.
Dat is dus 50/50 want 2 kansen voor RB en 2 voor MB. En dat terwijl RB de voorste auto zou zijn op dat moment. Leuk dat dan geroepen wordt dat Ricardo op een andere strategie zat of dat hij meer punten heeft en dat het daarom is etc, maar dat doet er niet toe. Ze hebben kansen onbenut gelaten.
Prachtig ditquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:18 schreef SnowOokami het volgende:
Wilde eigenlijk een gif maken... maar was iets te groot, daarom maar de hele video![]()
Max vs Ric;
https://sendvid.com/9wsuuxzs#
Ze zijn tot nu toe erg goed in elkaar vermijden geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Prachtig dit![]()
Is dit de eerste race dat we ze echt met elkaar zagen racen? Kan me zo snel geen eerder moment voor de geest halen. Mag van mij vaker voorkomen
Ja, zonde. Zit overduidelijk niet goed in z'n vel met de huidige vorm van Ferrari. Benieuwd hoelang hij daar nog aanblijft als Ferrari komende seizoenen weer niet een wagen kan bouwen die mee kan strijden om de titel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:44 schreef daNpy het volgende:
Was Vettel in Spa niet zo aan het janken dat Max fout zat omdat hij binnendoor wilde bij hem en Raikonnen?
Nu doet hij precies hetzelfde maar nu is het (weer) Max' fout. Die jongen kan tegenwoordig alleen nog maar huilen volgens mij
Dat is de grote vraag! Als-ie nieuwe onderdelen nodig heeft om z'n motor te fiksen, gaat dat 'm gelijk gridplaatsen kosten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:12 schreef THEFXR het volgende:
heeft ham nu nog wel genoeg goede onderdelen voor een motor?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:12 schreef THEFXR het volgende:
heeft ham nu nog wel genoeg goede onderdelen voor een motor?
Hij heeft 3 motor wissels gehad in Spa, hij heeft er nu dus nog 2... neem ff aan dat ze toen ook de turbo's en bak hebben meegenomen, al denk ik niet dat die beschadigd zijn afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de grote vraag! Als-ie nieuwe onderdelen nodig heeft om z'n motor te fiksen, gaat dat 'm gelijk gridplaatsen kosten.
3 motoronderdelen wissels en die zaten allemaal op dit blok, die is afgefikt, dus zijn spa truc is weg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft 3 motor wissels gehad in Spa, hij heeft er nu dus nog 2...
Hij kan nergens anders heen. Althans niet naar een team wat serieus mee kan doen om de prijzen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:09 schreef GoofyGoober het volgende:
[..]
Ja, zonde. Zit overduidelijk niet goed in z'n vel met de huidige vorm van Ferrari. Benieuwd hoelang hij daar nog aanblijft als Ferrari komende seizoenen weer niet een wagen kan bouwen die mee kan strijden om de titel.
Alonso won tenminste van zijn teamgenoot.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:38 schreef Geralt het volgende:
Ergo: Vettel zijn carriere bij die rooie gaat exact zo verlopen als die van Alonso. Jaar op jaar teleurstelling op teleurstelling.
Hij kan naar Renaultquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij kan nergens anders heen. Althans niet naar een team wat serieus mee kan doen om de prijzen.
Nee, hij heeft drie PU's gewisseld in Spa. Daar zijn er dus nog twee van over. Ook had hij daar nog meerdere andere onderdelen gewisseld (waaronder de MGU-H en MGU-K) waarvan er dus ook nog over zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 motoronderdelen wissels en die zaten allemaal op dit blok, die is afgefikt, dus zijn spa truc is weg.
Red Bull ging er vanuit dat Hamilton niet te pakken zou zijn op de harde band. Hamilton was veel sneller dan de RB's en liep uit op beiden. Dus gingen ze voor een zekere 2-3 en toen Hamilton uitviel voor een zekere 1-2.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja leuk en alles, maar mijn hele mening is gestoeld op hoe men strategisch te werk ging vóór de VSC.
Dat die VSC er later kwam zal allemaal wel, maar voordat die er kwam heeft RB tig secondes verprutst door Max niet langs Ricardo te lullen.
De enige RB die op dat moment mogelijk kans had op P1 was Max en niet Ricardo.
Als Lewis dan niet uitgevallen was dan was het VES - HAM - RIC geworden mogelijkerwijs, hij viel wel uit en dan was het VES - RIC - ROS geworden.
Dus er is hem hier wel degelijk een overwinning door zn neus geboord. Ik zou pissed zijn mocht ik hem zijn. Hij vatte het (ogenschijnlijk) licht op.
Maargoed, ik hou er al over op.
dus eigenlijk 3x3=9 onderdelenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, hij heeft drie PU's gewisseld in Spa. Daar zijn er dus nog twee van over. Ook had hij daar nog meerdere andere onderdelen gewisseld (waaronder de MGU-H en MGU-K) waarvan er dus ook nog over zijn.
http://www.motorsport.com(...)ngine-change-810414/
Ik denk elke coureur welquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Max is alweer met de volgende race bezig.
Dat gaat nog wel een keer mis hoor. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Zie multie21 tussen Webber en Vettel bv en Rosberg en Hamilton die elkaar al meerdere malen in de wielen reden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Prachtig dit![]()
Is dit de eerste race dat we ze echt met elkaar zagen racen? Kan me zo snel geen eerder moment voor de geest halen. Mag van mij vaker voorkomen
Hebben we al besproken.(tijger laten schrikken filmpje)quote:Op woensdag 5 oktober 2016 01:40 schreef vronie het volgende:
Wat een stomme actie van lewis Hamilton
http://www.bekijkdezevide(...)-is-verbazingwekkend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:46 schreef potjecreme het volgende:
Ted had het in zijn qualifying notebook over een foto van Ham waar de wenkbrauwen van omhoog gingen. Hebben we die al besproken?
foto onder spoiler.Hij doet een Christijan Albersje. De slang zit er nog aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |