abonnement Unibet Coolblue
pi_166314371
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je ziet dus dat intersectionality en feminisme gekaapt wordt door big business. In ieder geval een mooie manier om de aandacht van klasse af te leiden. In het geval van MTV dus Viacom. En bij JP Morgan met het He4She initiatief.

Desalniettemin mooi dat MTV in ieder geval progressief is op het gebied van vrouwenrechten en minderheden. Nu nog stoppen met die idiote crib-programma's.
Ja, het blijft natuurlijk een beetje ironisch, aangezien MTV zelf de meest seksistische videoclips uitzendt ;(
Aan de andere kant is het wel goed dat ze een podium bieden voor progressieve stemmen. Op zich is MTV altijd al wel redelijk progressief geweest: Zo hadden ze vroeger al safe sex campagnes.

Het valt me op dat op de He4She website inderdaad het woord "klasse" geen enkele keer genoemd wordt.
pi_166318200
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:50 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja, het blijft natuurlijk een beetje ironisch, aangezien MTV zelf de meest seksistische videoclips uitzendt ;(
Aan de andere kant is het wel goed dat ze een podium bieden voor progressieve stemmen. Op zich is MTV altijd al wel redelijk progressief geweest: Zo hadden ze vroeger al safe sex campagnes.

Het valt me op dat op de He4She website inderdaad het woord "klasse" geen enkele keer genoemd wordt.
En zijn joden nu ook mensen van kleur? Zogenaamde non-black ppl of color?
I´m back.
pi_166322100
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:34 schreef Perrin het volgende:

Zijn al jullie internogietsen van die lastige lui in de omgang?
Grappig hoe jij dit 'eigen' woordenbrouwsel er even tussen gooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 10:36:19 ]
pi_166339664
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En zijn joden nu ook mensen van kleur? Zogenaamde non-black ppl of color?
Hangt er vanaf hoe succesvol ze zijn. :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166340969
Ik vind dat dit onderwerp door de 'safe spacers' wordt doodgeslagen met allerlei argumenten uit de intellectuele marge en dat er gezocht wordt naar allerhande stokken om mee te slaan. De witte, heteroseksuele man mag zich eigenlijk niet met de discussie bemoeien, want wit en heteroseksueel, waardoor het clubje voorvechters van de burgerrechten een kliekje wordt waar confirmation bias hoogtij viert. Dat is zonde, want daarmee marginaliseer je jezelf en doe je afbreuk aan je eigen argumenten.

Het énige wat er wat mij betreft toe doet is dat vrouwen, transgenders en mensen van een andere kleur of afkomst dezelfde kansen hebben als de "geprivilegieerde", veelal blanke man. Dus alles wat die gelijke kansen in de weg staat moet worden afgebroken.

Dan hoeft niemand te zeiken over een safe space, hoeft de discussie niet vervuild te worden met argumenten over biologische verschillen en hoeft er geen geforceerde gelijkschakeling tussen geslachten te worden bewerkstelligd.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Het enige wat er toe doet is dat ze gelijke kansen hebben. Klaar. De rest van de discussie is gebakken lucht en doet helemaal niet ter zake.
  dinsdag 1 november 2016 @ 08:50:32 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_166341152
Eens met Mystikvm in dezen. Ik vind intersectioneel feminisme op zich wel nuttig want het legt best dingen bloot die je normaal gesproken 'for granted' neemt (alhoewel het merendeel meer ideologisch dan wetenschappelijk is). Ik denk dat het best klopt dat je als blanke heteroseksuele man een bepaalde privilege hebt, in dat de maatschappij vooral op jou ingericht is. Maar datzelfde feit kan natuurlijk niet gebruikt worden om mensen monddood te maken, hoe lekker het ook moet voelen om de tafels om te draaien. Op dat moment ben je (bijna) net zo erg. Als het benoemen van problemen niet gericht is op het oplossen ervan, wat is het dan wel? Dan is het meer een levensstijl dan een kritische of zelfs maar constructieve blik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166342260
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:50 schreef speknek het volgende:
Eens met Mystikvm in dezen. Ik vind intersectioneel feminisme op zich wel nuttig want het legt best dingen bloot die je normaal gesproken 'for granted' neemt (alhoewel het merendeel meer ideologisch dan wetenschappelijk is). Ik denk dat het best klopt dat je als blanke heteroseksuele man een bepaalde privilege hebt, in dat de maatschappij vooral op jou ingericht is. Maar datzelfde feit kan natuurlijk niet gebruikt worden om mensen monddood te maken, hoe lekker het ook moet voelen om de tafels om te draaien. Op dat moment ben je (bijna) net zo erg. Als het benoemen van problemen niet gericht is op het oplossen ervan, wat is het dan wel? Dan is het meer een levensstijl dan een kritische of zelfs maar constructieve blik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grotendeels eens. Daarnaast is het een enorme versimpeling om de witte man een enorm privilege toe te dichten. Want als je dik bent, of kaal, of je hebt scheve tanden, kan je wel blank en man zijn, maar heb je ineens heel wat minder privileges. Mijn betoog is dat die persoonlijke verschillen veel groter zijn dan het witte voordeel, of het zwarte nadeel. Of het zijn van vrouw (dat heeft ook weer grote voordelen, want weet je, veel mannen zouden wel part-time willen werken en een vrouw die kostwinner is)
Whatever...
pi_166343409
Ik vind het allemaal aanstellerij.
Conscience do cost.
pi_166343855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 00:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe succesvol ze zijn. :P
succesvol + verkeerde mening en je bent automatisch "wit", althans volgens de linkse rassenleer.
..///
pi_166344566
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:50 schreef speknek het volgende:
dat de maatschappij vooral op jou ingericht is.
:?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166553211
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:50 schreef speknek het volgende:
Eens met Mystikvm in dezen. Ik vind intersectioneel feminisme op zich wel nuttig want het legt best dingen bloot die je normaal gesproken 'for granted' neemt (alhoewel het merendeel meer ideologisch dan wetenschappelijk is). Ik denk dat het best klopt dat je als blanke heteroseksuele man een bepaalde privilege hebt, in dat de maatschappij vooral op jou ingericht is. Maar datzelfde feit kan natuurlijk niet gebruikt worden om mensen monddood te maken, hoe lekker het ook moet voelen om de tafels om te draaien. Op dat moment ben je (bijna) net zo erg. Als het benoemen van problemen niet gericht is op het oplossen ervan, wat is het dan wel? Dan is het meer een levensstijl dan een kritische of zelfs maar constructieve blik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ik me op zich wel enigszins in vinden. :)
Intersectional theory (of critical theory voor mijn part) is een goede wetenschappelijke tool om dit soort dingen (machtsstructuren, priviliges, stereotypes) bloot te leggen.

Het is imo een misvatting dat intersectioneel feministen enkel problemen benoemen en permanent op PVV-achtige wijze boos zijn op alles en iedereen.

In tegendeel: Veel intersectioneel feministen zijn juist heel praktisch en concreet bezig met het "oplossen" van de benoemde problemen.
Zo is er een interventieprogramma om huiselijk geweld aan te pakken, het Duluth model, dat gebaseerd is op genderwetenschappelijke onderzoeken en feminist theory. Dit is het meest gebruikte interventieprogramma tegen huiselijk geweld in de VS.
In Zweden zijn er educatieprogramma's voor zorgpersoneel gebaseerd op intersectional theory, waarbij het respecteren van diversiteit en een "non-judgmental" benadering in plaats van een heteronormatieve benadering van LGBT-personen centraal staat.
Er worden anti-pestprogramma's ontwikkeld die gebaseerd zijn op intersectional theory en die er voor moeten zorgen dat scholen een safe space zijn voor iedereen. En zo zijn er vele voorbeelden te noemen.
pi_166553422
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:33 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind dat dit onderwerp door de 'safe spacers' wordt doodgeslagen met allerlei argumenten uit de intellectuele marge en dat er gezocht wordt naar allerhande stokken om mee te slaan. De witte, heteroseksuele man mag zich eigenlijk niet met de discussie bemoeien, want wit en heteroseksueel, waardoor het clubje voorvechters van de burgerrechten een kliekje wordt waar confirmation bias hoogtij viert. Dat is zonde, want daarmee marginaliseer je jezelf en doe je afbreuk aan je eigen argumenten.

Het énige wat er wat mij betreft toe doet is dat vrouwen, transgenders en mensen van een andere kleur of afkomst dezelfde kansen hebben als de "geprivilegieerde", veelal blanke man. Dus alles wat die gelijke kansen in de weg staat moet worden afgebroken.

Dan hoeft niemand te zeiken over een safe space, hoeft de discussie niet vervuild te worden met argumenten over biologische verschillen en hoeft er geen geforceerde gelijkschakeling tussen geslachten te worden bewerkstelligd.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Het enige wat er toe doet is dat ze gelijke kansen hebben. Klaar. De rest van de discussie is gebakken lucht en doet helemaal niet ter zake.
Ja, maar om dat te kunnen bewerkstelligen, ontkom je er imo niet aan om de privileges van die witte, heteroseksuele man te benoemen. Want om ruimte te creëren voor de minderheden, moet die witte, heteroseksuele man een stap terug doen. Dat is natuurlijk lastig, want als je privileges gewend bent, wil je die niet zomaar opgeven. En toch is dat onvermijdelijk, immers: Meer kansen voor vouwen en minderheden in het bedrijfsleven betekent dat de "geprivilegieerde" niet meer op zijn Old-Boys-netwerk kan rekenen. Om vrouwen wat meer aan het woord te laten komen, zullen de mannen toch echt wat vaker stil moeten zijn om daar ruimte aan te geven etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door tomatenrood op 10-11-2016 00:51:15 ]
pi_166554630
Succes met je missie. Door al die doorgeslagen bullshit krijgt nu de tegenbeweging de kans.
Whatever...
pi_166570771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:37 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja, maar om dat te kunnen bewerkstelligen, ontkom je er imo niet aan om de privileges van die witte, heteroseksuele man te benoemen. Want om ruimte te creëren voor de minderheden, moet die witte, heteroseksuele man een stap terug doen. Dat is natuurlijk lastig, want als je privileges gewend bent, wil je die niet zomaar opgeven. En toch is dat onvermijdelijk, immers: Meer kansen voor vouwen en minderheden in het bedrijfsleven betekent dat de "geprivilegieerde" niet meer op zijn Old-Boys-netwerk kan rekenen. Om vrouwen wat meer aan het woord te laten komen, zullen de mannen toch echt wat vaker stil moeten zijn om daar ruimte aan te geven etc. etc.
En joden zijn ook mensen van kleur nu dus?
I´m back.
pi_166571106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En joden zijn ook mensen van kleur nu dus?
Geen idee. Het is niet aan mij om de definitie van "mensen van kleur" te bepalen.
  donderdag 10 november 2016 @ 21:54:56 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166571232
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:51 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Geen idee. Het is niet aan mij om de definitie van "mensen van kleur" te bepalen.
Nouja, in je kruistocht tegen witmans is het wel fijn als je een beetje weet wie wit is en wie niet. En met al die genderverwarring wordt mannelijk ook steeds lastiger te definiëren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166571337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:51 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Geen idee. Het is niet aan mij om de definitie van "mensen van kleur" te bepalen.
Nou ja, Marokkanen en Turken zijn in NL toch gedepriviligeerde mensen van kleur? Dan zou ik zeggen dat joden dat ook zijn. Niet-zwarte mensen van kleur althans.
I´m back.
pi_166571401
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nouja, in je kruistocht tegen witmans is het wel fijn als je een beetje weet wie wit is en wie niet. En met al die genderverwarring wordt mannelijk ook steeds lastiger te definiëren.
Klopt, maar daarin is alles wat afwijkt van combinatie man-witmens gedepriviligeerd, dacht ik. Maar of je die dan als het ware ook mensen van kleur noemt? Aan de andere kant als niet-zwarte mensen ook mensen van kleur worden genoemd, waarom niet. Dus dan krijg je bijvoorbeeld een niet-zwarte transgender mensen van kleur als categorie.
I´m back.
pi_166575069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:14 schreef tomatenrood het volgende:

Intersectional theory (of critical theory voor mijn part) is een goede wetenschappelijke tool
LOL
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166575200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 08:23 schreef Spanky78 het volgende:
Succes met je missie. Door al die doorgeslagen bullshit krijgt nu de tegenbeweging de kans.
Ik denk ook dat dat een grote rol gespeeld heeft.
  vrijdag 11 november 2016 @ 08:59:05 #121
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166577596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Grotendeels eens. Daarnaast is het een enorme versimpeling om de witte man een enorm privilege toe te dichten. Want als je dik bent, of kaal, of je hebt scheve tanden, kan je wel blank en man zijn, maar heb je ineens heel wat minder privileges. Mijn betoog is dat die persoonlijke verschillen veel groter zijn dan het witte voordeel, of het zwarte nadeel. Of het zijn van vrouw (dat heeft ook weer grote voordelen, want weet je, veel mannen zouden wel part-time willen werken en een vrouw die kostwinner is)
Onzin. Als blanke man is het altijd voordelig om een blanke man te zijn:

ONZ / White privilige

Als je een blanke man bent en geen gebruikt maakt van de privileges die je hebt dan ben je gewoon dom.
Uiteraard zijn er slechts bepaalde privileges die je hebt als neger en/of vrouw, dat je elkaar nikker en/of slet mag noemen, maar meer dan dat kan ik niet opnoemen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166590689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:59 schreef corehype het volgende:

[..]

Onzin. Als blanke man is het altijd voordelig om een blanke man te zijn:

ONZ / White privilige

Als je een blanke man bent en geen gebruikt maakt van de privileges die je hebt dan ben je gewoon dom.
Uiteraard zijn er slechts bepaalde privileges die je hebt als neger en/of vrouw, dat je elkaar nikker en/of slet mag noemen, maar meer dan dat kan ik niet opnoemen.
Al die zogenaamde luxe hebben heel veel witte mensen evenveel of evenmin als mensen met kleurtjes. Als je je kleedt als gangster dan reageren mensen wel anders op je gouden tanden. Dat zijn echter zelfgekozen nadelen.
Whatever...
pi_166591105
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Al die zogenaamde luxe hebben heel veel witte mensen evenveel of evenmin als mensen met kleurtjes. Als je je kleedt als gangster dan reageren mensen wel anders op je gouden tanden. Dat zijn echter zelfgekozen nadelen.
Juist, want dan voldoe je niet aan het stereotype beeld van witte, middenklasse, heteroseksuele man. Als je kleding draagt die door de samenleving wordt gestereotypteerd als kleding voor arbeiders/laagopgeleiden, people of color of vrouwen (als je een man bent), dan heb je die "luxe" niet.
pi_166595771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:59 schreef corehype het volgende:

[..]

Onzin. Als blanke man is het altijd voordelig om een blanke man te zijn:

ONZ / White privilige

Uiteraard zijn er slechts bepaalde privileges die je hebt als neger en/of vrouw, dat je elkaar nikker en/of slet mag noemen, maar meer dan dat kan ik niet opnoemen.
Meen je dit serieus? Dit is het enige wat je kunt noemen van voordelen die je hebt als vrouw?
pi_166595925
Tyf toch lekker op met je regressive left introductie op fok :') het is al erg genoeg dat dit in amerika en engeland speelt. :')
pi_166596099
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:21 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Juist, want dan voldoe je niet aan het stereotype beeld van witte, middenklasse, heteroseksuele man. Als je kleding draagt die door de samenleving wordt gestereotypteerd als kleding voor arbeiders/laagopgeleiden, people of color of vrouwen (als je een man bent), dan heb je die "luxe" niet.
Als je je kleedt als crimineel, dan heb je kans dat mensen je aanzien voor crimineel.

Anders is geen probleem. Het uniform van een groep die zich misdraagt, doet jou aangekeken worden als iemand die zich misdraagt. Zo simpel is het.
Whatever...
pi_166612980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:03 schreef Murdera het volgende:
Tyf toch lekker op met je regressive left introductie op fok :') het is al erg genoeg dat dit in amerika en engeland speelt. :')
Het is een kwestie van tijd voordat deze kanker ook hier een breed publiek bereikt hoor.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166614253
Ik heb het topic sporadisch doorgelezen en vraag me af wat intersectioneel feministen precies willen?
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 16 november 2016 @ 14:55:41 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166692984
quote:
Cursus 'Help ik ben wit!' gaat even niet door

De zelfhulpgroep 'Help ik ben wit!' ging na meningsverschillen over de kleur van de deelnemers even niet door
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 16 november 2016 @ 15:01:36 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166693075
Voor 'mensen van kleur' was er een aparte cursus :N

http://nieuweliefdeleerhu(...)uitverkocht.745.html
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166696409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:01 schreef Perrin het volgende:
Voor 'mensen van kleur' was er een aparte cursus :N

http://nieuweliefdeleerhu(...)uitverkocht.745.html
In ander nieuws, het feministisch sneeuwruimen in Stockholm is de afgelopen dagen toch niet zo'n succes geworden: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)k-sneeuwruimen.dhtml

Af en toe krijg je echt het idee dat de hele wereld ineens één grote Draadstaal sketch is geworden.
  donderdag 17 november 2016 @ 08:22:51 #132
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166708051
Dat hele 'check your privilledge' is sowieso verwerpelijk.

Mensen schuldig laten voelen over hoe ze geboren zijn. Nee, dat gaat inderdaad zaken oplossen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_167006360
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_167020834
Is Tomatenrood (TS) een troll?

Stop gewoon met deze bullshit en ga je bezighouden met iets wat de maatschappij daadwerkelijk helpt.

Stop met mensen opdelen in groepen en hokjes. DE "heteroseksuele witte man" bestaat niet, evenals "de onderdrukte zwarte vrouw". Iedereen is uniek en behandel iedereen zo.

Racisme moet gewoon keihard aangepak worden evenals discriminatie. Dit doe je niet door iedereen in hokjes te plaatsen, constant te vergelijken en schuldgevoelens aan te praten. Zo maak je het onderwerp racisme juist onbespreekbaar.
pi_167024678
Pfff alles ook maar tegenwoordig om maar niet zelf dingen op te hoeven lossen, altijd ligt het wel aan een ander.....

Sla zelf gewoon eens met de vuist op tafel als je meer salaris wil, of dat de man wat meer doet in huis, zonder te wijzen naar anderen, maar gewoon naar je eigen kwaliteiten. Lukt dat niet? Pech en zoek verder, zo doet de "white-priviliged-man" dat ook, en doet hij dat niet, dan heeft hij net zo'n slecht salaris of een vrouw die over hem heen loopt, want daar zijn er ook meer dan genoeg van, (alleen geven mannen dat niet zo snel toe ;) )

Oftewel niet klagen maar dragen en oplossen, maar ja mannen die gelijk met oplossingen komen in plaats van alleen maar aanhoren......
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_167123818

Hoe kunnen mensen zo dom zijn, en zichzelf tegelijkertijd zo slim vinden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_167236338
Aardig interview:

quote:
Denkt u wel eens dat het allemaal wel meevalt met de politieke correctheid, met de aanval op de vrijheid van meningsuiting, met de groei van agressieve social justice warriors, met de gaslighting en het in de praktijk brengen van zaken die in George Orwells 1984 staan beschreven? Als u het onderstaande interview van meer dan 7500 woorden met de Canadese hoogleraar psychologie dr. Jordan Peterson heeft gelezen zult u nooit meer denken dat het allemaal wel meevalt.
Lees verder (en huiver)...
I´m back.
pi_167238099
quote:
Goeie ben hem aan het zien.

Grappig dat die Peterson zegt (rond 14 minuten) dat pc spiked in de periode 1993-1998 en dat je er daarna weinig meer van hoorde eigenlijk, die ervaring heb ik zelf ook een beetje, gecorrigeerd naar NLs universum, maar ergens is het dus weer opgepakt ineens in VS-Canada-UK en dat sijpelt nu door naar NL.

Equity daar draait het om dus, niet equality.
En Equity is dus the equality of outcome.
Doordenkertje.

Heel sterke video: zit nu op 26 minuten gaat het over mensen doen dit toch vanuit de beste intenties? Peterson heeft zich op een academisch niveau voornamelijk bezig gehouden met nazisme en marxisme (stalinisme-maoisme) waarom konden gewone mensen die slachtpartijen uitvoeren, die genocide onder die systemen.? Iets dat mij ook nog steeds altijd bezighoudt idd. Die werden ook gedaan vanuit de "beste intenties" idd, dat sws.
Veel kritiek op het postmodernisme iig van Derida.

Min 34: you can be fired for something you say: even when it is not intentional, even if you didn't know it was prohibited and even when nobody complained.... Gaat dan over genderneutral pronounce: i.e. gender neutrale persoonlijke voornaamwoorden...
:{.

Min 49: Those systems (i.e. pathological believe systems) exist because ppl lie, so don't ever lie. Truth is a process of approximation.
Dus terug gaan naar de epistemologie en hoe die eruit moet zien?

Zou iedereen moeten zien deze video.
Eigenlijk wel een interessant F&L onderwerp dus.
Ik heb dus ook wel één punt van kritiek, maar wrs is dat meer voer voor F&L.


Ik denk idd dat je je moet verweren tegen pathologic believe systems (ik heb me met dezelfde problemen in de geschiedenis bezig gehouden als Peterson ook). Probleem is alleen dat het postmodernisme dat probeerde door de grote verhalen te deconstrueren. Alleen nu gedeconstrueerd leidt het kennelijk weer tot een volgend pathological system of believe?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 10-12-2016 20:20:28 ]
I´m back.
pi_171109067
THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT: A SOKAL-STYLE HOAX ON GENDER STUDIES

quote:
The Hoax

The androcentric scientific and meta-scientific evidence that the penis is the male reproductive organ is considered overwhelming and largely uncontroversial.

That’s how we began. We used this preposterous sentence to open a “paper” consisting of 3,000 words of utter nonsense posing as academic scholarship. Then a peer-reviewed academic journal in the social sciences accepted and published it.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_171109546
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goeie ben hem aan het zien.

Grappig dat die Peterson zegt (rond 14 minuten) dat pc spiked in de periode 1993-1998 en dat je er daarna weinig meer van hoorde eigenlijk, die ervaring heb ik zelf ook een beetje, gecorrigeerd naar NLs universum, maar ergens is het dus weer opgepakt ineens in VS-Canada-UK en dat sijpelt nu door naar NL.

Equity daar draait het om dus, niet equality.
En Equity is dus the equality of outcome.
Doordenkertje.

Heel sterke video: zit nu op 26 minuten gaat het over mensen doen dit toch vanuit de beste intenties? Peterson heeft zich op een academisch niveau voornamelijk bezig gehouden met nazisme en marxisme (stalinisme-maoisme) waarom konden gewone mensen die slachtpartijen uitvoeren, die genocide onder die systemen.? Iets dat mij ook nog steeds altijd bezighoudt idd. Die werden ook gedaan vanuit de "beste intenties" idd, dat sws.
Veel kritiek op het postmodernisme iig van Derida.

Min 34: you can be fired for something you say: even when it is not intentional, even if you didn't know it was prohibited and even when nobody complained.... Gaat dan over genderneutral pronounce: i.e. gender neutrale persoonlijke voornaamwoorden...
:{.

Min 49: Those systems (i.e. pathological believe systems) exist because ppl lie, so don't ever lie. Truth is a process of approximation.
Dus terug gaan naar de epistemologie en hoe die eruit moet zien?

Zou iedereen moeten zien deze video.
Eigenlijk wel een interessant F&L onderwerp dus.
Ik heb dus ook wel één punt van kritiek, maar wrs is dat meer voer voor F&L.


Ik denk idd dat je je moet verweren tegen pathologic believe systems (ik heb me met dezelfde problemen in de geschiedenis bezig gehouden als Peterson ook). Probleem is alleen dat het postmodernisme dat probeerde door de grote verhalen te deconstrueren. Alleen nu gedeconstrueerd leidt het kennelijk weer tot een volgend pathological system of believe?

Crosspost;

quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 00:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zie ook deze casus mbt dat gedoe rondom Bill C16 (= verplichte hantering 'genderbegrippen', want anders mogelijk 'belediging/discriminatie' -> human rights commissie met de kracht van de wet -> geldboete -> celstraf) vs Jordan Peterson.


(Van een paar dagen geleden, en ik kan alvast verklappen; de bill is aangenomen).

Aanrader om te kijken als je het verschil tussen senatoren/politici en een professor -met intellect- wilt zien. Of ze doen alsof ze hem niet begrijpen óf ze begrijpen 'm echt niet. Ik weet niet welke verdenking treuriger zou stemmen. Van de nieuwere generaties kun je nog begrijpen dat alle argumentatie neerkomt op 'I don't want to harm people...If it makes them feel better why not', maar als politici ook niet verder komen dan dat -tegenover alle argumentatie waarom het een heel slecht idee is (ideologisch maar ook pragmatisch), dan heb je echt een gigantisch probleem als samenleving.

Overigens een tip, als je 'm naderhand nog niet volgde; kijk alles wat van Jordan te vinden is. Die man zegt -bijna- alleen maar zinnige dingen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2017 00:55:16 ]
pi_171151961
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:30 schreef Windhapper het volgende:
Ik heb het topic sporadisch doorgelezen en vraag me af wat intersectioneel feministen precies willen?
Gratis geld in de vorm van subsidies of fopstudierichtingen, en leerstoelen en posities op universiteiten en dergelijke. Daar kunnen ze vervolgens meer mensen hersenspoelen met deze debiele ideologie, die niets met wetenschap te maken heeft.

Het valt ook helemaal niet op dat de bekendste personen in deze hoek het allemaal voor het geld doen.
pi_171155794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:51 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Geen idee. Het is niet aan mij om de definitie van "mensen van kleur" te bepalen.
Aan wie wel dan? Die zogenaamde wetenschap is preaching to the choir voor zelfmedelijdende racosmekwelers.

Er is racisme en dat is kut. Echter dit intersectionele gedrocht is net zo discriminerend, dit wordt dan gerechtvaardigd met: maar wij worden 'onderdrukt' wtf. Ga lekker in Saudi arabie wonen ofzo.
Whatever...
pi_171155829
quote:
_O_ Dit vond ik zo grappig. De sukkels. Niets met wetenschap te maken.
Whatever...
pi_171173672
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_173296181

Weer een heerlijk polemische toespraak van radicaal-feministe Julie Bindel, die korte metten maakt met de liberaal-feministische sneeuwvlokjes en hun reactionaire gedachtegoed. :Y

"Many ways to be feminist are wrong. The one that is right, is the one that annoys men [...] Now these modern feminists, the choice feminists, the fun feminists, the ones that don't want to upset men, they go around slut marching, getting their tits out for trafficking, and God knows what else. MEN LOVE IT. Men love these kind of pro-pornography, pro-sex work, pro-wearing the veil, pro-anything, that actually means that men keep their power".
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 11:37:41 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173297144
Toch leuk zo'n vrouw vrije omgeving waarin mannen bepalen wat wel en wat niet feminisme is en acceptabel is _O-

De ironie zal wel niet aan de posters hier besteed zijn
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173303477
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind alleen dat u de rol van de WITTE vrouw niet meeneemt die heeft jaren lang samen met haar witte man. Al die bruine,gele,rooie , zwarte en LGBT peeps vernederd en als 2de rangs burgers misbruikt.


Waarom de witte vrouw in dit alles onschuldig blijft snap ik niet. Jullie hebben meer kansen als zwarte vrouwen. Jullie worden getypeerd als de mooiere en slimmere van de 2. Jullie verdienen gemiddeld meer als de zwarte vrouw.

De laatste 30jaar is de witte vrouw in veel huishoudens de baas geworden en het racisme/discriminatie gebeuren rijst weer de pan uit foei witte vrouw!

Mijn beklaag : de witte vrouw is nog bekropter als de witte man. Die eigelijk maar gewoon slaafs achter moeders loopt.

BLM
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:06:19 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173303530
Generaliseren kun je leren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173304213
Ik vind die term 'privilege' altijd een beetje gek. Niet gediscrimineerd worden is toch geen privilege? Dat is een recht.
pi_173304254
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:04 schreef HendrikV het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind alleen dat u de rol van de WITTE vrouw niet meeneemt die heeft jaren lang samen met haar witte man. Al die bruine,gele,rooie , zwarte en LGBT peeps vernederd en als 2de rangs burgers misbruikt.

Waarom de witte vrouw in dit alles onschuldig blijft snap ik niet. Jullie hebben meer kansen als zwarte vrouwen. Jullie worden getypeerd als de mooiere en slimmere van de 2. Jullie verdienen gemiddeld meer als de zwarte vrouw.

De laatste 30jaar is de witte vrouw in veel huishoudens de baas geworden en het racisme/discriminatie gebeuren rijst weer de pan uit foei witte vrouw!

Mijn beklaag : de witte vrouw is nog bekropter als de witte man. Die eigelijk maar gewoon slaafs achter moeders loopt.

BLM
Dan.
Conscience do cost.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:38:39 #153
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173304300
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind die term 'privilege' altijd een beetje gek. Niet gediscrimineerd worden is toch geen privilege? Dat is een recht.
Volgens mij is het begrip 'privilege' breder dan alleen wel of niet slachtoffer zijn van discriminatie. Als je naar de drogist gaat om pleisters te kopen en ze zijn er in jouw huidskleur, dan is dat ook een vorm van privilege geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 21-08-2017 18:10:55 ]
pi_173304449
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Volgens mij is het begrip 'privilege' breder dan alleen wel of niet slachtoffer zijn van discriminatie. Als je nar de drogist gaat om pleisters te kopen en ze zijn er in jouw huidskleur, dan is dat ook een vorm van privilege geloof ik.
Hm. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ook de eerste keer dat ik nadenk over de kleur van pleisters trouwens.

Zijn Afrikaanse pleisters donkerder eigenlijk?
pi_173304558
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dan.
Ok duidelijk!
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:13:39 #156
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173305086
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ook de eerste keer dat ik nadenk over de kleur van pleisters trouwens.

Zijn Afrikaanse pleisters donkerder eigenlijk?
Geen idee wat ze in elk land verkopen, maar ze bestaan (intussen) wel.

pi_173305107
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:50 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ok duidelijk!
ik vond van wel tbh
pi_173305502
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:14 schreef Drug het volgende:

[..]

ik vond van wel tbh
Ik vond van niet iig
pi_173305544
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:36 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ik vond van niet iig
omdat je als schrijft waar dan zou moeten staan.
pi_173306041
My bad^^


Terug naar de witte vrouw! Waarom pakken we haar niet wat steviger aan. Als ik met de KLM vlieg zie ik alleen witte stewardessen : totally racist!
pi_173306089
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:04 schreef HendrikV het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind alleen dat u de rol van de WITTE vrouw niet meeneemt die heeft jaren lang samen met haar witte man. Al die bruine,gele,rooie , zwarte en LGBT peeps vernederd en als 2de rangs burgers misbruikt.


Waarom de witte vrouw in dit alles onschuldig blijft snap ik niet. Jullie hebben meer kansen als zwarte vrouwen. Jullie worden getypeerd als de mooiere en slimmere van de 2. Jullie verdienen gemiddeld meer als de zwarte vrouw.

De laatste 30jaar is de witte vrouw in veel huishoudens de baas geworden en het racisme/discriminatie gebeuren rijst weer de pan uit foei witte vrouw!

Mijn beklaag : de witte vrouw is nog bekropter als de witte man. Die eigelijk maar gewoon slaafs achter moeders loopt.

BLM
Wat ben jij een vieze vuile Gore racist. Bah. Misschien kun je achteraan sluiten bij de andere nazi's. De islamisten, de skinheads en afa. Allemaal hetzelfde soort denkers als jij. Allemaal even dom.
Whatever...
pi_173306107
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:05 schreef HendrikV het volgende:
My bad^^


Terug naar de witte vrouw! Waarom pakken we haar niet wat steviger aan. Als ik met de KLM vlieg zie ik alleen witte stewardessen : totally racist!
Als ik in Afrika ben zie ik alleen maar negerinnen en negers. Totally racist. Mongool.
Whatever...
pi_173306612
Nou nou schelden hoeft nou ook weer niet. Mij valt gewoon op dat de partner in crime ( de witte vrouw) de dans ontspringt!
pi_173306768
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:37 schreef HendrikV het volgende:
Nou nou schelden hoeft nou ook weer niet. Mij valt gewoon op dat de partner in crime ( de witte vrouw) de dans ontspringt!

De criminelen zijn naar rato in dit land overwegend gekleurd. De gevangenis zit er vol mee.

Witte vrouwen zijn in dit land voor zover ik weet zo ongeveer het minst crimineel van alle subgroepen. Op babies en hoogbejaarden na...
Whatever...
pi_173307024
Ik doel ook niet op het crimineele gedrag, meer het jezelf beter voelen als een ander.

De witte vrouw heeft het onderwijs gekaapd en zo afgestemd dat hun dochters de rest overstijgen :(

Ook kan je niet ontkennen dat de witte man ons onderdrukt dit gaat samen met de witte vrouw. 1 big racist team
pi_173307087
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:55 schreef HendrikV het volgende:
Ik doel ook niet op het crimineele gedrag, meer het jezelf beter voelen als een ander.

De witte vrouw heeft het onderwijs gekaapd en zo afgestemd dat hun dochters de rest overstijgen :(

Ook kan je niet ontkennen dat de witte man ons onderdrukt dit gaat samen met de witte vrouw. 1 big racist team
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dan.
pi_173307413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:55 schreef HendrikV het volgende:
Ik doel ook niet op het crimineele gedrag, meer het jezelf beter voelen als een ander.

De witte vrouw heeft het onderwijs gekaapd en zo afgestemd dat hun dochters de rest overstijgen :(

Ook kan je niet ontkennen dat de witte man ons onderdrukt dit gaat samen met de witte vrouw. 1 big racist team
Het staat de niet-witte vrij om voor een hongerloontje voor de klas te staan met een hogere opleiding.

Enneh. Eerst netjes Nederlands leren spreken en schrijven. 'gekaapd' |:(
Whatever...
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 21:52:02 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173310734
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:37 schreef HendrikV het volgende:
Nou nou schelden hoeft nou ook weer niet. Mij valt gewoon op dat de partner in crime ( de witte vrouw) de dans ontspringt!

Mischien moet je dan een topic openen over dat debat en niet dit topic komen verzieken met niet relevante opmerkingen?

Niet dat de rest nou zoveel bijdraagt maar toch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173359344
Europa en omstreken zijn landen waar sinds millennia blank(eigenlijk roze) wonen. Is het raar dat daar de blanke regeren? Ga eens naar Afrika toe, waar alleen zwarte/gekleurde/negers/wat-dan-ook de regering in handen hebben. Ga daar eens 'preachen' dat er gelijkheid moet zijn tussen verschillende huidskleuren. Want daar worden de blanken zwaar gediscrimineerd. Een stuk zwaarder dan de zwarte die in de rest van de wereld wonen, maar daar hoor je niemand over. Reken maar dat als je daar dit soort verhalen gaat verkopen, je letterlijk in stukken wordt gescheurd.
(googled op 'afrika horror murders', niet op huidskleur)

Ja, er zijn problemen, maar het is voornamelijk een probleem geboren uit welvaart.
pi_173414272
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind die term 'privilege' altijd een beetje gek. Niet gediscrimineerd worden is toch geen privilege? Dat is een recht.
:D

Natuurlijk is dat geen recht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_173424179
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 04:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:D

Natuurlijk is dat geen recht.
een soort yes man wereld :')

..///
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')