abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:02:27 #101
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_165954061
Zou daarom misschien Britney Spears er ook niet in staan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_165954796
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat is wel interessant inderdaad. De afgelopen jaren zijn er steeds meer 'moderne klassiekers' uit de jaren '90 en '00 ingekomen, zou goed kunnen dat die eerst werden tegengehouden om 'het gevoel van de lijst' (nummers uit de jaren '60 en '70) te behouden.
Dat zou goed kunnen. En het mooie voor Radio. 2 zelf is dat deze manier van werken ook nog leidt tot een redelijke variatie en doorstroming in de lijst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:29:04 #103
18653 crew  D.
pi_165956373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:03 schreef MaJo het volgende:
Ik stem op de top 3 als jullie op Arcade Fire stemmen O+ Ze moeten nu toch echt eens in de lijst komen!!
Maar daar vind ik niets aan :P
pi_165956388
Hoe hoog zal Pokemon dit jaar staan? :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:30:41 #105
18653 crew  D.
pi_165956401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:29 schreef FireFox1 het volgende:
Hoe hoog zal Pokemon dit jaar staan? :P
Hoe dan ook te hoog :Y
  Redactie Sport vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:50:48 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_165959292
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat was een bekende lobby geworden. Ik vind het opvallend dat er nu elk jaar gefaseerd nieuwe 'oude' nummers inkomen.
Zijn gewoon noteringen waarvan het bizar is dat ze nooit op de keuzelijst stonden. The Boys are Back in Town, Changes en Break on Through zijn gewoon classics. Ik hoor graag van welke liedjes je het bizar vindt. Wel heb ik het idee dat ze liedjes hebben geweigerd, of in ieder geval bewust van de keuzelijst hebben gelaten om meer jaren 60 en 70 muziek te behouden. (Het zijn vooral liedjes waar al jaren om is gevraagd, zoals Starless, of liedjes die toch wel op de een of andere manier erg bekend zijn, die van de Doors als VH1 jingle bijv)

Overigens is eigenlijk alle echte 60's rommel er wel zo'n beetje uit nu, daar staan alleen de geijkte nummers nog van in. Misschien niet iedereens favoriet, maar veelal belangrijke psychedelische rockliedjes of rock n roll liedjes. Al kun je bediscussieren of er niet wat noteringen van de Stones de lijst uit zouden kunnen.

Waar ik me veel meer aan stoor is dat elke scheet van Coldplay, Anouk of Blof er in staat. Die acts zouden een stuk minder storend zijn als er maar 5 liedjes van in staan, of 10 de max. Maar goed, blijkbaar stemmen mensen op Lovers in Japan of Every Teardrop is a Waterfall enzo. Ik heb het nooit begrepen. Ik zou me er minder aan storen als het representatief zou zijn denk ik. Coldplay is een prima band, maar lang niet zo schatplichtig en veelzijdig als Queen, bijvoorbeeld.

Bovendien denk ik dat er helemaal geen Arcade Fire in de lijst staat omdat er te gespreid gestemd wordt. Niet iedereen stemt op Rebellion, maar ook weer niet iedereen op Reflektor. Met 1 nummer in de keuzelijst geef ik ze wel een kansje. Maar misschien worden ze wel echt gefilterd. Al zou dat met inmiddels de Smiths, Arctic Monkeys, etc in de lijst onzin zijn als je t me vraagt.

Ditzelfde geldt voor veel andere grote acts van de laatste 15 jaar. Zo staan Lil Wayne en Britney Spears er (godzijdank) ook niet in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:17:53 #107
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165961756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zijn gewoon noteringen waarvan het bizar is dat ze nooit op de keuzelijst stonden. The Boys are Back in Town, Changes en Break on Through zijn gewoon classics. Ik hoor graag van welke liedjes je het bizar vindt. Wel heb ik het idee dat ze liedjes hebben geweigerd, of in ieder geval bewust van de keuzelijst hebben gelaten om meer jaren 60 en 70 muziek te behouden. (Het zijn vooral liedjes waar al jaren om is gevraagd, zoals Starless, of liedjes die toch wel op de een of andere manier erg bekend zijn, die van de Doors als VH1 jingle bijv)

Overigens is eigenlijk alle echte 60's rommel er wel zo'n beetje uit nu, daar staan alleen de geijkte nummers nog van in. Misschien niet iedereens favoriet, maar veelal belangrijke psychedelische rockliedjes of rock n roll liedjes. Al kun je bediscussieren of er niet wat noteringen van de Stones de lijst uit zouden kunnen.

Waar ik me veel meer aan stoor is dat elke scheet van Coldplay, Anouk of Blof er in staat. Die acts zouden een stuk minder storend zijn als er maar 5 liedjes van in staan, of 10 de max. Maar goed, blijkbaar stemmen mensen op Lovers in Japan of Every Teardrop is a Waterfall enzo. Ik heb het nooit begrepen. Ik zou me er minder aan storen als het representatief zou zijn denk ik. Coldplay is een prima band, maar lang niet zo schatplichtig en veelzijdig als Queen, bijvoorbeeld.

Bovendien denk ik dat er helemaal geen Arcade Fire in de lijst staat omdat er te gespreid gestemd wordt. Niet iedereen stemt op Rebellion, maar ook weer niet iedereen op Reflektor. Met 1 nummer in de keuzelijst geef ik ze wel een kansje. Maar misschien worden ze wel echt gefilterd. Al zou dat met inmiddels de Smiths, Arctic Monkeys, etc in de lijst onzin zijn als je t me vraagt.

Ditzelfde geldt voor veel andere grote acts van de laatste 15 jaar. Zo staan Lil Wayne en Britney Spears er (godzijdank) ook niet in.
Ik vind het niet bizar dat sommige nummers erin gekomen zijn hoor, dat zeg ik niet. Ik vind het opvallend dat ze (de wat alternatievere liedjes, zeg maar Ex-Snob2000) in verschillende jaren erin komen en dan ook ineens heel hoog. Waarom dan vorig jaar wel Mia van Gorki, The Beastie Boys, Tiny Dancer van Elton John en andere jaren niet om wat te noemen. Waarom twee jaar geleden ineens Jungleland etc. Vragen :P.
  Redactie Sport vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:20:31 #108
pi_165961801
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik vind het niet bizar dat sommige nummers erin gekomen zijn hoor, dat zeg ik niet. Ik vind het opvallend dat ze (de wat alternatievere liedjes, zeg maar Ex-Snob2000) in verschillende jaren erin komen en dan ook ineens heel hoog. Waarom dan vorig jaar wel Mia van Gorki, The Beastie Boys, Tiny Dancer van Elton John en andere jaren niet om wat te noemen. Waarom twee jaar geleden ineens Jungleland etc. Vragen :P.
Omdat ze niet eerder in de keuzelijst stonden. Ik snap ook niet waarom ze geweerd zouden worden, ik denk echt dat als een nummer niet in de keuzelijst staat er zoveel minder mensen op stemmen dat ie gelijk kansloos is. De Beastie Boys hadden bovendien te maken met spread, en Elton John-fans stemmen dan toch maar op Nikita omdat die tenminste wel in de keuzelijst staat. Mia is wellicht ook geholpen door het overlijden van Luc de Vos. Dat vind ik wel een vrij opvallende notering. Eentje die wat mij betreft de lijst ook weer uit mag, hoe goed ik het liedje ook vind.

Waarschijnlijk hebben ze wel door gehad dat de keuzelijst gewoon ruimer moet en dat sommige klassiekers toch wel misten. Dat is inderdaad een beetje pleasing, maar ik geloof niet dat ze nummers die in werkelijkheid weinig stemmen krijgen hoog plaatsen - weren gebeurde (en wellicht gebeurt) wel.

Bovendien wordt de lijst in blokjes van 2 a 3 uur wel een beetje 'radiofahig' gemaakt, geschikte opener en afsluiter enz, ervoor zorgen dat de uren ook een beetje netjes uitkomen. Dit gebeurt, muv de laatste dag opzeker. Ook heb ik het idee dat de eerste dag altijd een wat geijkte selectie is van liedjes die er net wel of net niet in stonden. De nummer 2000 lijkt me dan ook niet werkelijk de nummer 2000 (al zal dat met het schrappen van de subtop2000 misschien niet meer zo zijn)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:48:06 #109
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_165963635
Arcade Fire wordt niet gefilterd, hebben zelfs in de keuzelijst gestaan. Werd gewoon niet genoeg op gestemd en volgend jaar was ie er weer uit.
En daarna werd er gewoon teveel op verschillende nummers gestemd.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:49:12 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165963670
Ik vind het echt bizar dat de nummer 1 van de snob 2000 (rebellion van arcade Fire) niet in de keuzelijst staat, blijkbaar is er genoeg animo voor.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:50:37 #111
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_165963713
Ze zouden het nu wel opnieuw kunnen proberen, het (stemmend) publiek is toch wel veranderd in de laatste 10 jaar.
Pixies en Smiths stonden toen ook voor 't eerst in de keuzelijst en haalden het ook niet destijds.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_165963833
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:49 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het echt bizar dat de nummer 1 van de snob 2000 (rebellion van arcade Fire) niet in de keuzelijst staat, blijkbaar is er genoeg animo voor.
Alleen bij de snobs blijkbaar
  Redactie Sport vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:55:31 #113
pi_165963845
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ze zouden het nu wel opnieuw kunnen proberen, het (stemmend) publiek is toch wel veranderd in de laatste 10 jaar.
Pixies en Smiths stonden toen ook voor 't eerst in de keuzelijst en haalden het ook niet destijds.
Radio 2 is nu ook gewoon wat 3fm toen was, dus wat dat betreft ook logisch. Where Is My Mind? kwam ook pas na 10 jaar in de Tijdloze ofzo... ook gewoon die stijlswitch bij StuBru geweest.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Alleen bij de snobs blijkbaar
Ja, jij bent gek genoeg geen liefhebber van die geijkte namen he :D
pi_165963910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Radio 2 is nu ook gewoon wat 3fm toen was, dus wat dat betreft ook logisch. Where Is My Mind? kwam ook pas na 10 jaar in de Tijdloze ofzo... ook gewoon die stijlswitch bij StuBru geweest.

[..]

Ja, jij bent gek genoeg geen liefhebber van die geijkte namen he :D
Ligt eraan welke geijkte namen.
Maar een aantal geijkte snobbands heb ik niet zoveel mee, nee.
  Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:00:45 #115
pi_165963957
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:58 schreef cafca het volgende:

[..]

Ligt eraan welke geijkte namen.
Maar een aantal geijkte snobbands heb ik niet zoveel mee, nee.
Radiohead, The Smiths toch sowieso. Die en Arcade Fire vind ik wel echt de drie geijkte snobbands (en ik vind ze zelf zeker wel goed maar ergens ook wel overrated)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:13:47 #116
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165964203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Radiohead, The Smiths toch sowieso. Die en Arcade Fire vind ik wel echt de drie geijkte snobbands (en ik vind ze zelf zeker wel goed maar ergens ook wel overrated)
Als je ziet dat The Kooks, Editors en nog wat indiebandjes uit de jaren '00 inmiddels wel minstens één nummer in de lijst hebben verdient Arcade Fire toch ook wel een plekje. Ik denk dat de moeilijke songtitels (Rebellion met of zonder (Lies), nog wat nummers met dingen tussen haakjes en een paar Franse songtitels) en een gebrek aan één echte tophit ze voorlopig opbreekt.
pi_165964217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Velvet Underground ook wel.
Die en Radiohead vind ik op zich wel in de top 2000 horen.
Smiths vind ik inderdaad behoorlijk overschat, maar goed, dat geldt voor wel meer artiesten
  Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:18:17 #118
pi_165964274
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:14 schreef cafca het volgende:

[..]

Smiths vind ik inderdaad behoorlijk overschat, maar goed, dat geldt voor wel meer artiesten
Zie mijn albumlijstje en je weet mijn mening deels, maar... ik vind eigenlijk alle platen van de VU en Smiths die niet in mijn lijst staan ook hit-or-miss at best.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als je ziet dat The Kooks, Editors en nog wat indiebandjes uit de jaren '00 inmiddels wel minstens één nummer in de lijst hebben verdient Arcade Fire toch ook wel een plekje. Ik denk dat de moeilijke songtitels (Rebellion met of zonder (Lies), nog wat nummers met dingen tussen haakjes en een paar Franse songtitels) en een gebrek aan één echte tophit ze voorlopig opbreekt.
The Kooks horen er dan ook helemaal niet in natuurlijk. (wel wat hitjes gehad, maar niet echt mega, en niet goed genoeg voor het verfijnde)
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:18:51 #119
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_165964282
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:14 schreef cafca het volgende:

[..]

Dit inderdaad!, die bands verdienen echt wel een plek in de top2000. Het hoeft niet meteen top100 te zijn.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:21:08 #120
262211 hhh38
pi_165964322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zie mijn albumlijstje en je weet mijn mening deels, maar... ik vind eigenlijk alle platen van de VU en Smiths die niet in mijn lijst staan ook hit-or-miss at best.

[..]

The Kooks horen er dan ook helemaal niet in natuurlijk. (wel wat hitjes gehad, maar niet echt mega, en niet goed genoeg voor het verfijnde)
Oh dat ben ik zeker met je eens hoor, maakt het punt alleen maar sterker.
pi_165966618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar dat is persoonlijke smaak. Ik verwacht 3/4 van mijn album lijst echt niet in de top 2000.

Dat meteen ook het verschil tussen bijvoorbeeld the Kooks en Editors enerzijds en Arcade Fire anderzijds, het is gewoon minder hitgevoelig en spreekt dus een kleiner (snobistisch ;) ) publiek aan.
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:58:03 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166023988
Het grote verschil van The Smiths en Arcade Fire is wel dat de tweede nooit echt hits heeft gehad. In die zin is de aanwezigheid van The Smiths logisch en de afwezigheid van Arcade Fire ook.

Die Snob lijst is trouwens te triest voor woorden. :7
  Redactie Sport maandag 17 oktober 2016 @ 22:28:08 #123
pi_166025378
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:58 schreef peaceman het volgende:
Het grote verschil van The Smiths en Arcade Fire is wel dat de tweede nooit echt hits heeft gehad. In die zin is de aanwezigheid van The Smiths logisch en de afwezigheid van Arcade Fire ook.

Die Snob lijst is trouwens te triest voor woorden. :7
Kwalitatief prima hoor.

Alleen het concept is belachelijk. Overigens is dat ook het probleem van AF: Er is niet 1 piekliedje. Maar van de Smiths staan er nu ook gewoon liedjes in de lijst die in NL nooit hits zijn geweest, dus dat vind ik niet echt een argument.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:35:07 #124
168304 Mani89
pi_166025688
Heel misschien is Arcade Fire wel een klein beetje vreselijk overschat.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:36:50 #125
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166025750
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kwalitatief prima hoor.

Alleen het concept is belachelijk. Overigens is dat ook het probleem van AF: Er is niet 1 piekliedje. Maar van de Smiths staan er nu ook gewoon liedjes in de lijst die in NL nooit hits zijn geweest, dus dat vind ik niet echt een argument.
het concept bedoel ik inderdaad.

nee, maar the Smiths hebben wel hits gehad en zijn dus bekender bij het grote publiek. Daardoor hebben minder bekende nummers altijd meer kans dan bij bands die eigenlijk geen hits gehad hebben. Maar is het wel hoogst opvallend inderdaad dat geen enkele single van The Smiths die ooit in de top 40 stond in de top 2000 staat.

We used to wait is volgens mij het enige nummer wat hier in Nederland de top 100 gehaald heeft. Dus normaliter heeft die de meeste kans om de lijst te halen (in eerste instantie).
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:39:40 #126
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166027787
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:35 schreef Mani89 het volgende:
Neen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:40:05 #127
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166027800
Ik vind Reflektor een van de beste nummers die de laatste 10 jaar is gemaakt
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:47:46 #128
pi_166029020
quote:
Mwah ik vind de ratings op RYM wel representatief voor de kwaliteit van de band eigenlijk. Alleen in deze lijst vind ik het geen vereiste omdat ze gewoon geen heel radiofahige band zijn en bovendien niet een piekhit hebben (zoals bijvoorbeeld de Dandy Warhols). Ik ga ook niet zeiken over dat Sonic Youth of Sigur Ros niet in de lijst staat.
pi_166029849
quote:
Zeker, maar dat geldt voor heel veel artiesten die wel in de top 2000 staan ook (vooral de artiesten die er heel vaak in staan), dus dat is geen criterium.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:15:41 #130
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_166031371
Ik wil meer Sparks in de lijst. Mijn ontdekking van dit jaar. Of de combi met Franz Ferdinand :9
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:23:59 #131
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_166032527
En meer Talk Talk graag O+

Deze nummers:

Hate
Living in Another World

En mijn absolute favoriet: I Don't Believe In You _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:39:45 #132
pi_166032856
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:23 schreef SonicVolcano het volgende:
En meer Talk Talk graag O+

Deze nummers:

Hate
Living in Another World

En mijn absolute favoriet: I Don't Believe In You _O_
Ik wil er gelijk wat van Slint en Mogwai in als het effe kan.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:44:28 #133
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_166034088
Ik kan mijn emailadres beschikbaar stellen als jullie lief zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_166037144
Eigenlijk zou Ryan Adams er ook best wel met minimaal één nummer in kunnen staan, bedenk ik me nu ik een Whiskeytown-plaat zit te luisteren. Stond vorig jaar wel in de keuzelijst. Maar ja, ook niet een echte hit gehad en juist heel veel goede albumtracks, dus wat zouden de fans dan massaal moeten stemmen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:27:57 #135
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166038614
Ik wil gewoon 505 van Arctic Monkeys erin.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:03:10 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166039349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:18 schreef methodmich het volgende:
Eigenlijk zou Ryan Adams er ook best wel met minimaal één nummer in kunnen staan, bedenk ik me nu ik een Whiskeytown-plaat zit te luisteren. Stond vorig jaar wel in de keuzelijst. Maar ja, ook niet een echte hit gehad en juist heel veel goede albumtracks, dus wat zouden de fans dan massaal moeten stemmen?
Vorig jaar Lucky toch in de stemlijst? Wel op gestemd.
pi_166039362
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Vorig jaar Lucky toch in de stemlijst? Wel op gestemd.
Klopt, er stond één nummer in de keuzelijst. Opmerkelijke keuze, maar sowieso mooi. Ook op gestemd. Het hielp niet.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:05:11 #138
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166039400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

Klopt, er stond één nummer in de keuzelijst. Opmerkelijke keuze, maar sowieso mooi. Ook op gestemd. Het hielp niet.
Oh My Sweet Carolina had meer voor de hand gelegen ja.
pi_166040746
Dr mag wel wat meer van Bløf en Anouk in de lijst!
En dat liedje van Coldplay mag er ook nog wel een paar keer meer in....
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:32:32 #140
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166041038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:15 schreef cafca het volgende:
Dr mag wel wat meer van Bløf en Anouk in de lijst!
En dat liedje van Coldplay mag er ook nog wel een paar keer meer in....
vooral dat laatste ben ik het zeer mee eens. Datzelfde geldt trouwens voor Kensington :P
pi_166041163
En de populairste Nederlandse muziek moet er ook in natuurlijk.
Lil Boef en Flexie Kleine enzo.
  Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:41:35 #142
pi_166041167
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

vooral dat laatste ben ik het zeer mee eens. Datzelfde geldt trouwens voor Kensington :P
The Script. Daarvan vind ik werkelijk elk liedje na The Man Who Can't Be Moved hetzelfde
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:43:02 #143
168304 Mani89
pi_166041194
Ik gun Kurt Vile een plekje in de Top 2000. Meerdere plekjes zelfs.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:46:15 #144
262211 hhh38
pi_166043891
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:43 schreef Mani89 het volgende:
Ik gun Kurt Vile een plekje in de Top 2000. Meerdere plekjes zelfs.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maak jij de facebookpagina aan?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:49:20 #145
168304 Mani89
pi_166043982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:46 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maak jij de facebookpagina aan?
Sorry, mijn "Help *NSYNC de Top 2000 In" Facebook pagina kost me al teveel vrije tijd.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:51:09 #146
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166044025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

The Script. Daarvan vind ik werkelijk elk liedje na The Man Who Can't Be Moved hetzelfde
dat moet waarschijnlijk van het script. :@
  ESF Reporter dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:44:59 #147
87554 Cee
Welluk?
pi_166047754
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Sorry, mijn "Help *NSYNC de Top 2000 In" Facebook pagina kost me al teveel vrije tijd.
Is er zo'n pagina? :o :@
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:46:03 #148
168304 Mani89
pi_166047784
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Is er zo'n pagina? :o :@
Alleen in mijn vochtigste dromen.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 00:11:22 #149
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_166049686
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:15 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik wil meer Sparks in de lijst. Mijn ontdekking van dit jaar. Of de combi met Franz Ferdinand :9
die had ik best live willen zien :Y waren eerder dit jaar in NL afaik
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 19 oktober 2016 @ 12:17:55 #150
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_166054592
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 00:11 schreef Koen66 het volgende:

[..]

die had ik best live willen zien :Y waren eerder dit jaar in NL afaik
Ik ontdek altijd alles veel te laat :')

_O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 20:22:17 #151
426493 crew  PippenScottie
pi_166089826
Komt 'waarheen, waarvoor' dit jaar in de lijst?
My friends all drive horses
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:24:16 #152
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_166118379
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:22 schreef PippenScottie het volgende:
Komt 'waarheen, waarvoor' dit jaar in de lijst?
dat zou zomaar kunnen :o
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:55:09 #153
pi_166119567
Dat verwacht ik niet, maar ik laat me graag verrassen.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:23:00 #154
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_166120888
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er zijn verrassingen die ik met liefde aan mij voorbij laat gaan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:54:37 #155
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_166121173
Doe dan de versie van Paul de Leeuw.
pas na een minuut want het begin is onzinnig lang.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_166123384
Het wordt wel een keer tijd dat deze dames in de lijst komen. Een van mijn favoriete nummers van rond de eeuwwisseling.

zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:05:49 #157
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_166123707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Er zijn verrassingen die ik met liefde aan mij voorbij laat gaan.
Ik moet bij dat nummer eerder aan verassingen denken
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:10:53 #158
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_166123800
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

[..]

Ik twijfelde serieus of ik die grap moest maken....na 10 maanden schat ik dit topic weer te hoog in ;)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:02:04 #159
pi_166124897
quote:

[..]

[..]

Ik krijg nu al zin in de paar dagen tussen Kerst en Oud en Nieuw!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:39:28 #160
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166125661
Haha, ik twijfelde ook :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:57:15 #161
pi_166125950
quote:

[..]

[..]

Ik laat me voorlopig nog niet graag verassen.
pi_166126753
binnenkort bij Radio 5 de Evergreen Top 1000 Begint op 7 november

quote:
Top 10 van de Evergreen Top 1000 editie 2016
1. Het Dorp – Wim Sonneveld
2. Hotel California – Eagles
3. Du – Peter Maffay
4. God Only Knows – Beach Boys
5. Voor Haar – Frans Halsema
6. Bridge Over Troubled Water – Simon & Garfunkel
7. Avond – Boudewijn de Groot
8. Imagine – John Lennon
9. A Whiter Shade of Pale – Procol Harum
10. Nights in White Satin – Moody Blues
pi_166127250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:41 schreef Chiappucci het volgende:
Het wordt wel een keer tijd dat deze dames in de lijst komen. Een van mijn favoriete nummers van rond de eeuwwisseling.

Mee eens! Heerlijk nummer :)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:31:39 #164
168304 Mani89
pi_166127451
quote:

Mijn stem krijgen ze in ieder geval.
  Redactie Frontpage zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:22:43 #165
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_166129519
quote:

Wat een verschrikkelijke bagger hebben die dames toch gemaakt. Met als dieptepunt hun verkrachting van Under the Bridge
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_166130472
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:42 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zie, daar moet ik heen. Dan maar ook daar maar Hotel California verdragen
pi_166130487
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:22 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijke bagger hebben die dames toch gemaakt. Met als dieptepunt hun verkrachting van Under the Bridge
Dat kan de beste overkomen. Pure Shores is fantastisch en ook Never Ever en Black Coffee zijn best leuk.
pi_166131187
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zie, daar moet ik heen. Dan maar ook daar maar Hotel California verdragen
Voordeel van Hotel California in de top 2000 is dat - ie op een tijdstip komt dat je toch al behoorlijk aangeschoten bent. Dan maakt het niet zo veel meer uit...
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:36:01 #169
9859 crew  Karina
Woman
pi_166134503
quote:

[..]

Wat een saaie nummers allemaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:22:37 #170
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_166135613
quote:

[..]

[..]

_O-
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:23:22 #171
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_166135628
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:36 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat een saaie nummers allemaal.
die zender heette tot voor kort dan ook Radio 5 Nostalgia
Same shit, different day
SC hopper present
pi_166143471
Zal James Blunt er wel in staan?
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 23:59:10 #173
pi_166163708
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:48 schreef cafca het volgende:

[..]

Voordeel van Hotel California in de top 2000 is dat - ie op een tijdstip komt dat je toch al behoorlijk aangeschoten bent. Dan maakt het niet zo veel meer uit...
Ik merk dat het een beetje een kabbelend liedje is voor mijn gevoel. Niet echt slecht, maar gewoon niet bijzonder. Dat hebben de Eagles te vaak, het klopt muzikaal allemaal wel, maar het is zo braaf..

Dat is bij heel veel in de Evergreen top 1000, overigens. Ik word daar toch minder vrolijk van dan bijvoorbeeld Doedezemaar.
pi_166165587
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik merk dat het een beetje een kabbelend liedje is voor mijn gevoel. Niet echt slecht, maar gewoon niet bijzonder. Dat hebben de Eagles te vaak, het klopt muzikaal allemaal wel, maar het is zo braaf..

Dat is bij heel veel in de Evergreen top 1000, overigens. Ik word daar toch minder vrolijk van dan bijvoorbeeld Doedezemaar.
Daarom staat het ook zo hoog. Het is het gemiddelde van de gemiddelde smaak.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:35:49 #175
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_166219809
quote:

Ik ga luisteren. Dit jaar ben ik erbij met de top 2000. Vorig jaar zat ik in Duitsland tijdens de kerstdagen.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:39:20 #176
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_166219887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:42 schreef peaceman het volgende:
Prachtig introverhaal bij de OP! ^O^
Dit👍
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:42:29 #177
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_166219959
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:32 schreef Szura het volgende:
Nu Faaldrikman gedegradeerd is op Radio 2, is hij nu ook uit de Top 2000-dj-lijst gehaald? (Duim duim duim)
Haandrikman joh.
pi_166246513
Leuk, binnenkort weer stemmen voor de Top 2000 :D *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:03:51 #179
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166246711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:56 schreef TLC het volgende:
Leuk, binnenkort weer stemmen voor de Top 2000 :D *O*
leuk over twee maanden weer klagen over de lijst -O-
pi_166246891
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

leuk over twee maanden weer klagen over de lijst -O-
Over 2 maanden komt nu zo ongeveer de eerste Blof langs.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter donderdag 27 oktober 2016 @ 20:11:52 #181
87554 Cee
Welluk?
pi_166246909
Matige drummergrapjes uit de kast halen. *O*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:14:50 #182
pi_166246970
Ik heb besloten om dit jaar eens niet te klagen over liedjes in de lijst.

Zeeuwen hebben immers ook gewoon stemrecht en dat moet ik accepteren.
pi_166246979
Is er eigenlijk al bekend vanaf wanneer er weer gestemd mag worden? :s)
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:17:14 #184
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166247030
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:14 schreef PippenScottie het volgende:

hmm nou vooruit... maar Volendammers ook?! :o
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:17:56 #185
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166247052
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:11 schreef Cee het volgende:
Matige drummergrapjes uit de kast halen. *O*
Phil zingt alweer...
  ESF Reporter donderdag 27 oktober 2016 @ 20:18:20 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_166247067
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er eigenlijk al bekend vanaf wanneer er weer gestemd mag worden? :s)
Vorig jaar was het eind november, dus we moeten nog even volhouden.
pi_166247115
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:18 schreef Cee het volgende:

[..]

Vorig jaar was het eind november, dus we moeten nog even volhouden.
Een maandje ongeveer moet nog wel lukken *O* heb er wel echt weer zin in! Ik vind het wel grappig dat ik eigenlijk nooit radio luister tenzij ik in de auto zit maar dat ik met de top 2000 overal de radio aanzet :P
  ESF Reporter donderdag 27 oktober 2016 @ 20:22:15 #188
87554 Cee
Welluk?
pi_166247152
Ja, dan gaan we ons ook weer openlijk afvragen waarom we urenlang wakker blijven om een bepaald nummer te horen terwijl we het in dezelfde tijd al tig keer via Spotify kunnen luisteren. :D
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:24:11 #189
18653 crew  D.
pi_166247193
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:14 schreef PippenScottie het volgende:

Zeeuwen stemmen op Coldplay en Claudia? :o
pi_166247208
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:22 schreef Cee het volgende:
Ja, dan gaan we ons ook weer openlijk afvragen waarom we urenlang wakker blijven om een bepaald nummer te horen terwijl we het in dezelfde tijd al tig keer via Spotify kunnen luisteren. :D
Dit inderdaad :D Ik krijg ook vaak te horen van waarom luister je daar naar? Als ik dat nummer wil horen zet ik het nu wel op.

Op 1 of andere manier vind ik dat minder 'magisch' dan dat er veel mensen op gestemd hebben die ook op het nummer zitten te wachten. :D
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:58:47 #191
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_166252154
quote:
:D inderdaad
Same shit, different day
SC hopper present
pi_166254251
Het is gewoon de charme van de top 2000, alles erom heen. En vooral ook de topics op Fok!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:26:21 #193
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_166254380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:15 schreef cafca het volgende:
Het is gewoon de charme van de top 2000, alles erom heen. En vooral ook de topics op Fok!
Ik vraag me wel eens af of ik zonder die topics uberhaupt naar die lijst zou luisteren.
pi_166255924
quote:
Ik krijg flashbacks naar het luisteren naar eindejaarslijsten, begin jaren 90. "Top '92" en zo. Nagelbijtend zitten wachten op bepaalde nummers uit de afgelopen 12 maanden, met de cassetterecorder in de aanslag. :{

Het spul opnemen, of een of andere verzamelaar lenen bij de bibliotheek waar zo'n beetje hetzelfde op stond (of, als je geld had: zo'n cd kópen): meer opties waren er niet.
pi_166256320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:15 schreef cafca het volgende:
QFT
pi_166258759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:24 schreef D. het volgende:

[..]

mijn Zeeuwse zusje wel. Die gooit er zelfs Kane bij.
pi_166260047
Ik lees net dat op de facebookpagina van top2000 dat de stemweek begint op 25 november en eindigt op 2 december *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:43:39 #198
pi_166260315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik lees net dat op de facebookpagina van top2000 dat de stemweek begint op 25 november en eindigt op 2 december *O*
Artiesten die hun leven als voltooid beschouwen kunnen hier hun voordeel mee doen.
pi_166260415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:24 schreef D. het volgende:

[..]

Naast ongetwijfeld ook Bløf en Raccoon.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:27:41 #200
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166261235
Ah, de voorpret is al begonnen *O*
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')