SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Klein kiertje tochquote:Op woensdag 21 september 2016 08:14 schreef Igen het volgende:
Ik vind de nachttemperaturen van <= 10 °C anders wel koud. Kan niet meer met het raam open slapen.
Dat dacht de dief ook.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:21 schreef Stefanovich het volgende:
M'n fiets is gejat. Wilde net gaan genieten van het weer
Ik ben geen fan van die zwarte lijnquote:Op woensdag 21 september 2016 10:29 schreef aloa het volgende:
Kans op storm neemt toe voor volgende week.
[ afbeelding ]
Ex-Karlquote:Op woensdag 21 september 2016 10:29 schreef aloa het volgende:
Kans op storm neemt toe voor volgende week.
[ afbeelding ]
Onstuimigquote:Op woensdag 21 september 2016 10:38 schreef aloa het volgende:
Meerdere modellen laten volgende week onstuimig weer zien.
[ afbeelding ]
Hier ook. De benauwdheid gaat zo wel lekker uit het huis.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:20 schreef aloa het volgende:
Het is hier bewolkt.
Wel alle ramen tegen elkaar open
Inderdaad, al is het zeldzaam dat een storm echt tot in het binnenland aanhoudt. Laatste keer dat echt het hele land flinke storm had was volgens mij in de jaren 90..quote:Op woensdag 21 september 2016 14:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd leuk...ex tropische systemen
1990quote:Op woensdag 21 september 2016 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het zeldzaam dat een storm echt tot in het binnenland aanhoudt. Laatste keer dat echt het hele land flinke storm had was volgens mij in de jaren 90..
Dat bedoel ik. Lijkt me wel tof om mee te maken. Die jij opnoemt is me niet echt bijgebleven..quote:Op woensdag 21 september 2016 21:14 schreef aloa het volgende:
[..]
1990de storm der stormen...
Die van oktober 2013 was ook indrukwekkend.
Altijd oppassen als er geoogst wordt, de wegen liggen snel vol met plakken blubber en whatnot.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de landbouw wel gunstig met oogsten op dit moment. het is allemaal vrij droog. Krijg je trouwens ook niet van die blubber wegen
Die zal ik nooit meer vergeten, die van 2013 ook niet. Die van 2013, omdat er zoveel bomen omgingen. Alsof het lucifers warenquote:Op woensdag 21 september 2016 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Lijkt me wel tof om mee te maken. Die jij opnoemt is me niet echt bijgebleven..
quote:Op woensdag 21 september 2016 23:36 schreef aloa het volgende:
Volgende week lijkt het gedaan met de warme dagen. Gemiddelde zakt naar de 15 graden.
[ afbeelding ]
Helaas valt er door de hevige regenval van juni niet veel te oogsten.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de landbouw wel gunstig met oogsten op dit moment. het is allemaal vrij droog. Krijg je trouwens ook niet van die blubber wegen
Nou, best wel humorquote:Op woensdag 21 september 2016 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moest er wel om lachen
OP materiaal.
Ik las dit in het Nederlands en moest even nadenken wat er nou bedoeld werdquote:
nattekat humorquote:Op woensdag 21 september 2016 23:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik las dit in het Nederlands en moest even nadenken wat er nou bedoeld werd
NICEquote:Op woensdag 21 september 2016 23:36 schreef aloa het volgende:
Volgende week lijkt het gedaan met de warme dagen. Gemiddelde zakt naar de 15 graden.
[ afbeelding ]
Ben je een timelapse aan het maken?quote:Op donderdag 22 september 2016 07:56 schreef sacha het volgende:
best blauw in Wassenaar![]()
[ link | afbeelding ]
ik ben Den Haag vergeten gisterenquote:Op donderdag 22 september 2016 08:25 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben je een timelapse aan het maken?
Ik doelde meer hierop: http://thuisserver.fokzin(...)rms=&posted_by=sachaquote:Op donderdag 22 september 2016 08:29 schreef sacha het volgende:
[..]
ik ben Den Haag vergeten gisteren
het weer is dan ook héél saai in Nederlandquote:Op donderdag 22 september 2016 08:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik doelde meer hierop: http://thuisserver.fokzin(...)rms=&posted_by=sacha
Ik zie dagelijks foto's van jou voorbij komen met steeds een kleine variatieAls je die allemaal achterelkaar plakt krijg je een timelapse.
morgen weer naar huis, daar is het tenminste 14,6 gradenquote:Op donderdag 22 september 2016 08:47 schreef aloa het volgende:
Minimum temperatuur vanmorgen.
[ afbeelding ]
quote:
Afgelopen dagen is er inderdaad niet zo heel veel gebeurd wat het weer betreft. Hopelijk binnenkort weer onweersbuitje, ik wil graag de slomo functie van mijn nieuwe telefoon testenquote:Op donderdag 22 september 2016 08:50 schreef sacha het volgende:
[..]
het weer is dan ook héél saai in Nederland
Sommige gaan wel heel ver. Ik ben zijn naam even kwijt, maar er zit er één op Facebook die de winter echt haatquote:Op donderdag 22 september 2016 08:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik op Facebook (ja ja Facebook) jubelde dat ik zin had in winter kreeg ik ook allemaal 'ik block je tot juni' reacties. Mooi man, die haat.
Terechte blocks.quote:Op donderdag 22 september 2016 08:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik op Facebook (ja ja Facebook) jubelde dat ik zin had in winter kreeg ik ook allemaal 'ik block je tot juni' reacties. Mooi man, die haat.
Herfstquote:Op donderdag 22 september 2016 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Oh guttegut, vanaf nu krijgen we in elke post waar het woord 'winter' valt weer de winterfappers hoor met hun favorieteicoontje
![]()
Eerst even herfst doen ok? Dat seizoen heeft namelijk nog wel charme vind ik, met de natuur die mooi gaat verkleuren enzo. Winter is gewoon deprimerende koude donkere grijze k*tzooi die alleen door autisten gewaardeerd wordt.
(laat de haat nu maar komen)
Dat is mooi aangezien ik iemand ga helpen met verhuizenquote:Op donderdag 22 september 2016 10:12 schreef aloa het volgende:
Komend weekend nog een paar warme (zomerse) dagen.![]()
[ afbeelding ]
Kan zelfs 25 graden wordenquote:Op donderdag 22 september 2016 10:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat is mooi aangezien ik iemand ga helpen met verhuizen![]()
FHF / Verhuishulp gevraagd
Dat is mijn ex-vrouw, succes!quote:Op donderdag 22 september 2016 10:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat is mooi aangezien ik iemand ga helpen met verhuizen![]()
FHF / Verhuishulp gevraagd
Dat de nachten frisser zijn is niet zo'n issuequote:Op donderdag 22 september 2016 10:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan zelfs 25 graden worden![]()
De nachten worden wel frisser...
[ afbeelding ]
Dat is niet zo vreemd aangezien jij inmiddels de halve stad als vrouw hebt gehadquote:
quote:Op donderdag 22 september 2016 10:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd aangezien jij inmiddels de halve stad als vrouw hebt gehad
quote:Op donderdag 22 september 2016 09:51 schreef Greys het volgende:
Ook zin in herfst. En dan af en toe een fikse storm en verder droog bladerschopweer
op zich valt dat hier nog wel mee. Enkele akkers zien er slechter uit, maar over het algemeen staat het mais, de aardappels en de suikerbieten hier wel aardig, volgens mij.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helaas valt er door de hevige regenval van juni niet veel te oogsten.
Ja? Hier echt heel slecht (Midden-Limburg), maar hier is toen misschien ook wel meer water gevallen. Juist die drie dingen die jij noemt is helemaal niks hier.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
op zich valt dat hier nog wel mee. Enkele akkers zien er slechter uit, maar over het algemeen staat het mais, de aardappels en de suikerbieten hier wel aardig, volgens mij.
Nog een paar van deze lekkere dagen toch? Ik zie 24 graden voor het weekend.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:47 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker, nog ff een warm dagje voordat we de herfst omarmen
Precies, als je hier eind september in Nederland nog niet tevreden mee kan zijn dan weet ik het ook niet meerquote:Op donderdag 22 september 2016 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog een paar van deze lekkere dagen toch? Ik zie 24 graden voor het weekend.
Gemiddelde is 19. Niet 16quote:Op donderdag 22 september 2016 17:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies, als je hier eind september in Nederland nog niet tevreden mee kan zijn dan weet ik het ook niet meerGemiddelde is 16/17 en daar ga je de komende week op z'n minst rond zitten. Niets mis mee dus.
[ afbeelding ]
Doe eens niet zo malquote:
Mochten die cijferfetisjten willenquote:Op donderdag 22 september 2016 18:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe eens niet zo mal
[ afbeelding ]
Ik kan natuurlijk niet zien wat de uiteindelijke oogst van de aardappels en suikerbieten zijn, maar boven de grond leek die schade mee te vallen. Mais is her en der wel slechter waar sommige velden delen hebben waar de planten een halve tot een meter groot zijn en heel veel onkruid tussen staat. Normaal over de 2 meterquote:Op donderdag 22 september 2016 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Hier echt heel slecht (Midden-Limburg), maar hier is toen misschien ook wel meer water gevallen. Juist die drie dingen die jij noemt is helemaal niks hier.
Ik hoor het van boeren zelf en loonbedrijven die het moeten oogsten dat het echt heel erg slecht is dit jaar. Dus bereid je maar vast voor op prijsverhogingen. En je ziet het ook zichtbaar. Veel stukken land zijn al in juli/augustus omgedaan omdat het al geen zin meer had.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet zien wat de uiteindelijke oogst van de aardappels en suikerbieten zijn, maar boven de grond leek die schade mee te vallen. Mais is her en der wel slechter waar sommige velden delen hebben waar de planten een halve tot een meter groot zijn en heel veel onkruid tussen staat. Normaal over de 2 meter
Kweenie hoor, maar december 2010? Maart 2013?quote:Op donderdag 22 september 2016 19:29 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik verwacht de komende maanden alleen maar boven het langjarige gemiddelde te zitten. Gaat een uitzondering worden als we er op/onder komen.
Die maanden waren niet eens echt koud volgens mij. Februari 2012 was kouder.quote:Op donderdag 22 september 2016 20:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar december 2010? Maart 2013?
Ijskoude maanden komen ook in de huidige tijd voor....
Toegegeven, het is meer uitzondering dan regel. Maar het komt nog steeds gewoon voor.
En je hebt die verwachting omdat het de laatste jaren warm is of zit er iets achter dat beter onderbouwd is?quote:Op donderdag 22 september 2016 19:29 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik verwacht de komende maanden alleen maar boven het langjarige gemiddelde te zitten. Gaat een uitzondering worden als we er op/onder komen.
Mijn verwachting is andersom.quote:Op vrijdag 23 september 2016 06:44 schreef Dven het volgende:
[..]
En je hebt die verwachting omdat het de laatste jaren warm is of zit er iets achter dat beter onderbouwd is?
Dit terwijl het kerstmanneke en -maske niet heel erg veel invloed hebben op het weer in Nederland, zeker qua temperatuur niet?quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:24 schreef hangtime het volgende:
[..]
Mijn verwachting is andersom.
Mijn onderbouwing is:
Het lijkt erop dat El Niño plaats maakt voor La Niña
ik had vrijquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:15 schreef Fred0w het volgende:
Prima weer om een dag vrij te hebben.
het oosten heeft in ieder geval onweer/regen gehadquote:Op vrijdag 23 september 2016 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er in september überhaupt wel een druppel regen gevallen?
Daar noem je me ook even een maand op. Waar komt dat beeld vandaan dat winters hier zoals februari 2012 moeten verlopen? Alsof dat "normaal" is.. dan was juli 2006 ook "normaal" maar als ik de vele bejubelingen mag geloven was dat een "normale" wintermaand.quote:Op donderdag 22 september 2016 22:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Die maanden waren niet eens echt koud volgens mij. Februari 2012 was kouder.
meer om aan te geven dat dergelijke winters nog steeds kunnen in deze tijd.quote:Op vrijdag 23 september 2016 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar noem je me ook even een maand op. Waar komt dat beeld vandaan dat winters hier zoals februari 2012 moeten verlopen? Alsof dat "normaal" is.. dan was juli 2006 ook "normaal"
Binnen het spectrum der verwachtingen.. zeker, maar normaal allerminst.
Maar natuurlijk kan dat. Dat is meermaals bewezen de afgelopen tijd. Het is alleen niet goed genoeg, blijkbaar.quote:Op vrijdag 23 september 2016 19:55 schreef aloa het volgende:
[..]
meer om aan te geven dat dergelijke winters nog steeds kunnen in deze tijd.
precies ja.quote:Op vrijdag 23 september 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar natuurlijk kan dat. Dat is meermaals bewezen de afgelopen tijd. Het is alleen niet goed genoeg, blijkbaar.
Het is lastig leven als je vanaf oktober tm april voor kou in de kaarten speurt. En dan ook nog eens klagen over "het nieuwe klimaat" als dat niet uitkomt. Want vroeger was dat allllllemaal anders.quote:
Dan woon je verkeerd chef. Net zoals ik het liefste de gehele zomer 30+ met kneitersveel onweer heb. Daarvoor zou ik toch moeten emigreren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |