En dat duurt al 10 weken?quote:Op maandag 19 september 2016 17:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik dat melden. We waren nog niet bij de offerte. Eerst aanvraag gedaan, hopen op goedkeuring en dan kijken naar jaren etc.
Ja bizar he? Eenmaal ingediend moesten we wachten uiteraard en als wij hadden geweten dat BLG zo tergend traag was hadden we het nooit ingediend. Adviseur zei al; Wij doen geen zaken meer met jullie.quote:
Nogmaals wij hebben geen hypotheek aangevraagd voor 137K. Wij maken gebruik van een gecombineerde garantstelling. Wij vragen slechts voor 80K aan, wat ook onze max is/was en wat gewoon kon.quote:Op maandag 19 september 2016 17:23 schreef MichaelScott het volgende:
25k inkomen is niet ruim genoeg voor 137k hypotheek.
Garantstelling is slechts een tijdelijk iets dus over een paar jaar moet je zelf de maandlasten van 137k hypotheek zelf kunnen dragen.
BLG gaat er waarschijnlijk van uit dat je inkomen over een aantal jaar niet genoeg gestegen is.
Uiteindelijk ligt je probleem niet bij BLG maar bij het Nibud/de overheid die te strikte normen opstelt.
Helemaal mee eens. Natuurlijk totale waanzin als je 8 jaar al 700 huur betaald dat 500 een probleem zou zijn. Hier zouden ze meer naar moeten kijken (historie van de aanvragers etc). Dit is volgens adviseurs een veel voorkomend probleem.quote:Op maandag 19 september 2016 17:23 schreef MichaelScott het volgende:
.
Uiteindelijk ligt je probleem niet bij BLG maar bij het Nibud/de overheid die te strikte normen opstelt.
Banken is niet mogelijk, alleen geldverstrekkers en onze laatste kans is NN. Tegenwoordig zijn er maar 3-4 partijen die met garantstellingen werken. Alle anderen doen het niet meer.quote:Op maandag 19 september 2016 17:24 schreef Allures het volgende:
Maar als je hem bij een andere bank kunt krijgen vraag je hem toch daar aan? Of heb je geen voorbehoud van financiering gedaan? Uitstel vragen bij de verkoper en snel switchen
euhm maar wil je dan niet gewoon iets dat niet kan? Een te hoge hypotheek voor je inkomen?quote:Op maandag 19 september 2016 17:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Banken is niet mogelijk, alleen geldverstrekkers en onze laatste kans is NN. Tegenwoordig zijn er maar 3-4 partijen die met garantstellingen werken. Alle anderen doen het niet meer.
Wacht ff. Je koopt een huis voor 137k maar neemt een hypotheek van 80k? Waar haal je die 57k vandaan?quote:Op maandag 19 september 2016 17:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nogmaals wij hebben geen hypotheek aangevraagd voor 137K. Wij maken gebruik van een gecombineerde garantstelling. Wij vragen slechts voor 80K aan, wat ook onze max is/was en wat gewoon kon.
Natuurlijk niet, maar de hypotheek is niet te hoog. Wij betalen al 8 jaar 700 huur op 1 salaris van 25K dus hoezo zou 500 euro een probleem zijn?quote:Op maandag 19 september 2016 17:26 schreef Allures het volgende:
[..]
euhm maar wil je dan niet gewoon iets dat niet kan? Een te hoge hypotheek voor je inkomen?
Kopen is geen recht of zo
Yes en de garantsteller staat garant voor het resterende bedrag. Die persoon neemt GEEN extra hypotheek he zo is het niet.quote:Op maandag 19 september 2016 17:26 schreef rickkt het volgende:
[..]
Wacht ff. Je koopt een huis voor 137k maar neemt een hypotheek van 80k?
een bank mag zijn eigen voorwaarden hebben hé. Als zij jou een risico vinden maakt het niet zo veel uit dat je de huur betaald. En daarnaast is een huis meer kosten dan de hypotheekquote:Op maandag 19 september 2016 17:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar de hypotheek is niet te hoog. Wij betalen al 8 jaar 700 huur op 1 salaris van 25K dus hoezo zou 500 euro een probleem zijn?
Kijk ze bieden zelf gecombineerde garantstellingen aan, JUIST voor een stukje aanvullende hypotheek.
Volgens mij snap jij het garant staan voor iemand niet helemaal.quote:Op maandag 19 september 2016 17:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Yes en de garantsteller staat garant voor het resterende bedrag. Die persoon neemt GEEN extra hypotheek he zo is het niet.
Huis kost niet zozeer meer als een huurhuis. Zeker niet gezien wij 2400 euro besparen als we het zouden kopen dus stel er zouden wat kosten bijkomen dan heft dat elkaar weer op.quote:Op maandag 19 september 2016 17:31 schreef Allures het volgende:
[..]
een bank mag zijn eigen voorwaarden hebben hé. Als zij jou een risico vinden maakt het niet zo veel uit dat je de huur betaald. En daarnaast is een huis meer kosten dan de hypotheek
Ik zal het ook wel niet begrijpen want ik snap ook niet hoe dat zit met die 57k en wie daar dan een hypotheek voor fixt. Of legt dat bedrijf dan gewoon 57k neer bij een bank en moet jij hun dan terug betalen als een (waarschijnlijk woeker) lening?
Dat hoeft niet dat kan ook een aflossingsvrije hypotheek zijn aangezien ts het steeds heeft over in een gunstige tijd afgesloten.quote:Op maandag 19 september 2016 17:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Halverwege de hypotheek is de hypotheek ook al voor een belangrijk deel afgelost, natuurlijk.
Gecombineerde aanvragen zijn niet te vinden, ook niet bij NN. Worden speciaal ingediend via je adviseur etc. Wel zijn de ''normale'' garantstellingen te vinden op de websites als het goed is.quote:Op maandag 19 september 2016 17:35 schreef Allures het volgende:
Heb je een linkje? Ik vind het niet op hun site en probeer het te begrijpen. Misschien scheelt het als ik het daar lees
dat schreef ik toch?quote:Op maandag 19 september 2016 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is gewoon een garantstelling. Ze verstrekken een hypotheek van 137K aan mij, maar garantsteller staat garant voor dat gedeelte en niet voor de gehele hypotheek. Normaliter staat hij/zij borg voor 100% van de som, maar dat is in ons geval niet zo en dit noemen ze een gecombineerde aanvraag.
ik bedoel de uitleg over de constructie. Moet toch ergens te vinden zij voor mensen die dat willenquote:Op maandag 19 september 2016 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gecombineerde aanvragen zijn niet te vinden, ook niet bij NN. Worden speciaal ingediend via je adviseur etc. Wel zijn de ''normale'' garantstellingen te vinden op de websites als het goed is.
Dat vroeg ik ook en de uitleg was vrij simpel;quote:Op maandag 19 september 2016 17:37 schreef Allures het volgende:
[..]
ik bedoel de uitleg over de constructie. Moet toch ergens te vinden zij voor mensen die dat willen
Die stukken heb ik hier niet (liggen bij de notaris en adviseur). Zal eens na gaan vragen (zal ze binnenkort wel weer hebben als het goed is).quote:Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Leandra het volgende:
Kun je eens bruto bedragen geven qua inkomen, want netto bedragen wordt door niemand mee gerekend, en dan moeten we zelf weer van netto naar bruto gaan rekenen en daar komt altijd wat anders uit.
Wat is jouw bruto inkomen?
Wat is het bruto inkomen van je partner?
Welke van de twee inkomens is een uitkering die we dus niet mee hoeven te tellen?
Wat is het bruto inkomen van degene die garant zou staan?
en als ik het goed begrijp wil je garantsteller dus niet? Dat kan tochquote:Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en de uitleg was vrij simpel;
Normaal werk je met 1 garantsteller bijvoorbeeld een ouder en die is hoofdelijk aansprakelijk (ook in ons geval) en tekent mee voor de volledige som. Bij ons dus slechts voor 40% van de som als ik mij niet vergis.
Tevens kun je en dat is ook een gecombineerde garantstelling zelfs met een heel elftal een garantstelling aanvragen dus bijvoorbeeld:
10 personen ieder 10% van de som etc. NHG is niet mogelijk bij deze vorm.
huh je kunt je eigen inkomen toch wel zo opzoeken?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die stukken heb ik hier niet (liggen bij de notaris en adviseur). Zal eens na gaan vragen (zal ze binnenkort wel weer hebben als het goed is).
Je hebt toch wel jaaropgaves van jou en je partner in huis of besteed je de hele administratie uit bij je notaris?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die stukken heb ik hier niet (liggen bij de notaris en adviseur). Zal eens na gaan vragen (zal ze binnenkort wel weer hebben als het goed is).
wat ik begreep is de garantsteller vader of moeder ofzo en wil de geldverstrekker die garantsteller niet accepteren. Geloof ik.quote:Op maandag 19 september 2016 17:43 schreef Allures het volgende:
[..]
en als ik het goed begrijp wil je garantsteller dus niet? Dat kan toch
Wat zijn zijn voorwaarden?
En uiteindelijk kom je dus nooit bij een bank maar alleen bij een geldverstrekker zeg maar?
ik dacht dat dat bedrijf garant stond?quote:Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat ik begreep is de garantsteller vader of moeder ofzo en wil de geldverstrekker die garantsteller niet accepteren. Geloof ik.
Daar zit handel in...garantstellingen risico doorverkopen. Beter bundel je die...stop er wat courante bij voor de rating...en hoppa... ;-)quote:Op maandag 19 september 2016 18:00 schreef Allures het volgende:
[..]
ik dacht dat dat bedrijf garant stond?
Zie post historie tsquote:Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef StretchingKoala het volgende:
Niet zo vreemd toch, een garantsteller van 50+ met eigen hypo (wie weet is die 100% aflossingvrij nog en staat huis onder water)...dan is het een simpele risico analyse wat een bank doet.
Nog even wat jaartjes sparen of een tante agaath lening of schenking regelen.
Post 55quote:Op maandag 19 september 2016 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er 1000% zeker van dat er geen bkr, schulden zijn aangezien het ouders betreft en ik die door en door ken en er alles van weet uiteraard.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat BLG het gewoon niet aandurft.
In je andere post zeg je dat je een hypotheek van 80k waar komt die 57k vandaan?quote:Op maandag 19 september 2016 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Huis kost niet zozeer meer als een huurhuis. Zeker niet gezien wij 2400 euro besparen als we het zouden kopen dus stel er zouden wat kosten bijkomen dan heft dat elkaar weer op.
Het is gewoon een garantstelling. Ze verstrekken een hypotheek van 137K aan mij, maar garantsteller staat garant voor dat gedeelte en niet voor de gehele hypotheek. Normaliter staat hij/zij borg voor 100% van de som, maar dat is in ons geval niet zo en dit noemen ze een gecombineerde aanvraag.
Je kan naar het schijnt zelfs met 6 garantstellers werken als jij dat wil die dan voor 10% garant staan en jij voor 40% etc etc. Allemaal mogelijk schijnbaar.
Je weet je eigen bruto jaarinkomen toch wel?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoeveel personen spelen er volgens jou in een elftalquote:Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
Tevens kun je en dat is ook een gecombineerde garantstelling zelfs met een heel elftal een garantstelling aanvragen dus bijvoorbeeld:
10 personen ieder 10% van de som etc. NHG is niet mogelijk bij deze vorm.
Ja, ik zit ook met verbazing te lezen, en zeker ten tijde van een hypotheekaanvraag kun je je eigen inkomen toch wel dromen.quote:Op maandag 19 september 2016 18:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet je eigen bruto jaarinkomen toch wel?
quote:Op maandag 19 september 2016 18:17 schreef Armani XL het volgende:
Dus je totale hypotheek is 137.000.
Op basis van jullie inkomen kunnen jullie maximaal 80.000 lenen.
Doormiddel van een garantsteller willen jullie een bedrag van 137.000 lenen.
De hypotheekverstrekker verwacht dat je binnen een bepaalde tijd de gehele hypotheek zelf kan dragen. Dat betekent dat jullie inkomen dermate omhoog moet dat je de extra 57.000 over een bepaalde tijd zelf kan dragen.
De hypotheekverstrekker verwacht blijkbaar niet dat dit gaat lukken en wijst de aanvraag af.
Of je de last nu wel of niet kan dragen is voor de hypotheekverstrekker niet van belang. Die heeft zich aan regels te houden (terecht gezien de crisis waar we net uit opkrabbelen).
hoeft niet, meestal/ gebruikelijk is alleen hoofdelijke aansprakelijkheid/ mededebiteur voor het leningdeel dat TS niet zelf kan ophoesten.quote:Op maandag 19 september 2016 19:03 schreef Renesite het volgende:
Plus vergeet niet: ouders staan garant voor het vollédige bedrag en niét voor het deel wat je zelf niet kan ophoesten. Punt is: heb je plots geen inkomen meer of wordt je alleenstaande dan gaat de bank in geval van een hypotheekschuld het volledige hypotheekbedrag innen bij de ouders en niet hun "deel". Iets met hoofdelijke aansprakelijkheid. Dus het komt er op neer dat ze kijken maar de solvabiliteit van je ouders en hun eigen verplichtingen. Dus kunnen de ouders én hun eigen hypotheek plús de toekomstige hypotheek volledig dragen met hun huidige inkomen?
Dat doet helemaal niet terzake.quote:Op maandag 19 september 2016 16:32 schreef HPLC het volgende:
Heeft één van jullie een vast contract?
Maak dat de geldverstrekkers maar wijs. Die denken daar namelijk anders over. En dus doet het ter zake.quote:Op maandag 19 september 2016 21:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dat doet helemaal niet terzake.
Dit is denk ik het primaire probleem.quote:Op maandag 19 september 2016 21:45 schreef Fer het volgende:
TS is geen starter. Dat is iemand die net van uni afkomt en een startsalaris krijgt van 30k en waarvan wordt verwacht binnen enkele jaren naar 40-50k te gaan. TS werkt er al 10 jaar en zal waarschijnlijk maar enkele procenten stijgen per jaar.
Daarnaast telt het inkomen van de garantsteller maar amper mee, zeker als TS nog weinig gaat stijgen.
Je hebt ook duidelijk het topic niet doorgelezenquote:Op dinsdag 20 september 2016 01:39 schreef Cherna het volgende:
Vreemd verhaal. Als hij een woning wil kopen van 145.000 kan dat toch niet met een hypo van 80.000 en dat een ander garant staat voor 65.000. Ik neem toch aan dat hij een hypo moet afsluiten van 145.000. Dat dan een van de ouders of ander persoon garant staat is dan toch niet meer dan een backup voor een bank waar ze geld kunnen halen wanneer de koper verzaakt.
Het zal toch niet zo zijn dat degene die in dit verhaal garant staat een hypo moet opnemen van 65.000.
Want wie is dan de eigenaar? Zo zou ik nooit garant willen staan.
Nou ja ik heb van deze constructie nog nooit gehoord. Dat is compleet nieuw voor mij.
Volgens mij spelen die hypotheekadviseur en BLG onder één hoedje. Hoeveel provisie betaal je je adviseur en nu "ze" naar een andere geldverstrekker gaan, moet je opnieuw betalen?quote:Op maandag 19 september 2016 17:16 schreef Poepz0r het volgende:
Overigens is het helemaal lekker (not) dat ze pas op de allerlaatste dag een afwijzing sturen. Doen ze dit expres? Zodat je nergens anders meer naartoe kunt ofzo? Dit viel mij erg op bij BLG. Communicatie was echt tergend traag.
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij spelen die hypotheekadviseur en BLG onder één hoedje. Hoeveel provisie betaal je je adviseur en nu "ze" naar een andere geldverstrekker gaan, moet je opnieuw betalen?
Helemaal vreemd. Het verhaal wordt steeds ondoorzichtiger.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:28 schreef Associaal het volgende:
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?
TS moet gewoon even een duidelijk lijstje het posten. het is niet zo simpel als 'ik betaal nu hetzelfde aan huur als wat ik aan hypotheek zou betalen dus het kan gewoon'. Een huis is meer risico.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:27 schreef ShaoliN het volgende:
Is de garantsteller familie?
En zoals vaker aangegeven; 25k netto lijkt mij minimaal 35 bruto. Dat zou indien je inderdaad zonder schulden zit. en vaste contracten hebt toch die 137k wel moeten kunnen krijgen.
Is de BKR ellende niet net achter de rug?
Ik zou dat niet zo even op een forum plempen als ik TS was. Ik denk ook niet dat TS zich hier nog gaat melden.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
TS moet gewoon even een duidelijk lijstje het posten. het is niet zo simpel als 'ik betaal nu hetzelfde aan huur als wat ik aan hypotheek zou betalen dus het kan gewoon'. Een huis is meer risico.
TS, vul dit eens in:
Spaargeld TS:
Spaargeld partner TS:
Schulden TS:
Schulden partner TS:
BRUTO maandinkomen TS (zonder bonussen/toeslagen):
BRUTO maandinkomen partner TS (zonder bonussen/toeslagen):
Vaste 13e maand & vakantiegeld TS: ja/nee & ja/nee
Vaste 13e maand & vakantiegeld partner TS: ja/nee & ja/nee
Uitkering TS:
Uitkering Partner TS:
Vraagprijs woning:
Garantstelling:
Huidige hypotheekschuld garantsteller:
Bruto inkomen garantsteller:
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand iets.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:00 schreef danos het volgende:
[..]
Ik zou dat niet zo even op een forum plempen als ik TS was. Ik denk ook niet dat TS zich hier nog gaat melden.
Dat dus. Ik vind het steeds ongeloofwaardiger overkomen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand is.
Klopt maar dat is een beetje de algehele strekking helaas binnen veel WGR topics.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand iets.
Ik ben er nog hoor alleen nog niets vernomen van BLG.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:28 schreef Associaal het volgende:
[..]
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?
wat bedoel je precies met er is nooit BKR geweest?quote:Op woensdag 21 september 2016 02:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoor alleen nog niets vernomen van BLG.
Nee wij betalen pas na goedkeuring van een aanvraag (dus stel ze wijzen hem af dan hebben wij geen kosten).
@Shaolin Er is nooit BKR geweest en ja het is familie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |