en als ik het goed begrijp wil je garantsteller dus niet? Dat kan tochquote:Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en de uitleg was vrij simpel;
Normaal werk je met 1 garantsteller bijvoorbeeld een ouder en die is hoofdelijk aansprakelijk (ook in ons geval) en tekent mee voor de volledige som. Bij ons dus slechts voor 40% van de som als ik mij niet vergis.
Tevens kun je en dat is ook een gecombineerde garantstelling zelfs met een heel elftal een garantstelling aanvragen dus bijvoorbeeld:
10 personen ieder 10% van de som etc. NHG is niet mogelijk bij deze vorm.
huh je kunt je eigen inkomen toch wel zo opzoeken?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die stukken heb ik hier niet (liggen bij de notaris en adviseur). Zal eens na gaan vragen (zal ze binnenkort wel weer hebben als het goed is).
Je hebt toch wel jaaropgaves van jou en je partner in huis of besteed je de hele administratie uit bij je notaris?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die stukken heb ik hier niet (liggen bij de notaris en adviseur). Zal eens na gaan vragen (zal ze binnenkort wel weer hebben als het goed is).
wat ik begreep is de garantsteller vader of moeder ofzo en wil de geldverstrekker die garantsteller niet accepteren. Geloof ik.quote:Op maandag 19 september 2016 17:43 schreef Allures het volgende:
[..]
en als ik het goed begrijp wil je garantsteller dus niet? Dat kan toch
Wat zijn zijn voorwaarden?
En uiteindelijk kom je dus nooit bij een bank maar alleen bij een geldverstrekker zeg maar?
ik dacht dat dat bedrijf garant stond?quote:Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat ik begreep is de garantsteller vader of moeder ofzo en wil de geldverstrekker die garantsteller niet accepteren. Geloof ik.
Daar zit handel in...garantstellingen risico doorverkopen. Beter bundel je die...stop er wat courante bij voor de rating...en hoppa... ;-)quote:Op maandag 19 september 2016 18:00 schreef Allures het volgende:
[..]
ik dacht dat dat bedrijf garant stond?
Zie post historie tsquote:Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef StretchingKoala het volgende:
Niet zo vreemd toch, een garantsteller van 50+ met eigen hypo (wie weet is die 100% aflossingvrij nog en staat huis onder water)...dan is het een simpele risico analyse wat een bank doet.
Nog even wat jaartjes sparen of een tante agaath lening of schenking regelen.
Post 55quote:Op maandag 19 september 2016 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er 1000% zeker van dat er geen bkr, schulden zijn aangezien het ouders betreft en ik die door en door ken en er alles van weet uiteraard.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat BLG het gewoon niet aandurft.
In je andere post zeg je dat je een hypotheek van 80k waar komt die 57k vandaan?quote:Op maandag 19 september 2016 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Huis kost niet zozeer meer als een huurhuis. Zeker niet gezien wij 2400 euro besparen als we het zouden kopen dus stel er zouden wat kosten bijkomen dan heft dat elkaar weer op.
Het is gewoon een garantstelling. Ze verstrekken een hypotheek van 137K aan mij, maar garantsteller staat garant voor dat gedeelte en niet voor de gehele hypotheek. Normaliter staat hij/zij borg voor 100% van de som, maar dat is in ons geval niet zo en dit noemen ze een gecombineerde aanvraag.
Je kan naar het schijnt zelfs met 6 garantstellers werken als jij dat wil die dan voor 10% garant staan en jij voor 40% etc etc. Allemaal mogelijk schijnbaar.
Je weet je eigen bruto jaarinkomen toch wel?quote:Op maandag 19 september 2016 17:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoeveel personen spelen er volgens jou in een elftalquote:Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
Tevens kun je en dat is ook een gecombineerde garantstelling zelfs met een heel elftal een garantstelling aanvragen dus bijvoorbeeld:
10 personen ieder 10% van de som etc. NHG is niet mogelijk bij deze vorm.
Ja, ik zit ook met verbazing te lezen, en zeker ten tijde van een hypotheekaanvraag kun je je eigen inkomen toch wel dromen.quote:Op maandag 19 september 2016 18:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet je eigen bruto jaarinkomen toch wel?
quote:Op maandag 19 september 2016 18:17 schreef Armani XL het volgende:
Dus je totale hypotheek is 137.000.
Op basis van jullie inkomen kunnen jullie maximaal 80.000 lenen.
Doormiddel van een garantsteller willen jullie een bedrag van 137.000 lenen.
De hypotheekverstrekker verwacht dat je binnen een bepaalde tijd de gehele hypotheek zelf kan dragen. Dat betekent dat jullie inkomen dermate omhoog moet dat je de extra 57.000 over een bepaalde tijd zelf kan dragen.
De hypotheekverstrekker verwacht blijkbaar niet dat dit gaat lukken en wijst de aanvraag af.
Of je de last nu wel of niet kan dragen is voor de hypotheekverstrekker niet van belang. Die heeft zich aan regels te houden (terecht gezien de crisis waar we net uit opkrabbelen).
hoeft niet, meestal/ gebruikelijk is alleen hoofdelijke aansprakelijkheid/ mededebiteur voor het leningdeel dat TS niet zelf kan ophoesten.quote:Op maandag 19 september 2016 19:03 schreef Renesite het volgende:
Plus vergeet niet: ouders staan garant voor het vollédige bedrag en niét voor het deel wat je zelf niet kan ophoesten. Punt is: heb je plots geen inkomen meer of wordt je alleenstaande dan gaat de bank in geval van een hypotheekschuld het volledige hypotheekbedrag innen bij de ouders en niet hun "deel". Iets met hoofdelijke aansprakelijkheid. Dus het komt er op neer dat ze kijken maar de solvabiliteit van je ouders en hun eigen verplichtingen. Dus kunnen de ouders én hun eigen hypotheek plús de toekomstige hypotheek volledig dragen met hun huidige inkomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |