Dat doet helemaal niet terzake.quote:Op maandag 19 september 2016 16:32 schreef HPLC het volgende:
Heeft één van jullie een vast contract?
Maak dat de geldverstrekkers maar wijs. Die denken daar namelijk anders over. En dus doet het ter zake.quote:Op maandag 19 september 2016 21:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dat doet helemaal niet terzake.
Dit is denk ik het primaire probleem.quote:Op maandag 19 september 2016 21:45 schreef Fer het volgende:
TS is geen starter. Dat is iemand die net van uni afkomt en een startsalaris krijgt van 30k en waarvan wordt verwacht binnen enkele jaren naar 40-50k te gaan. TS werkt er al 10 jaar en zal waarschijnlijk maar enkele procenten stijgen per jaar.
Daarnaast telt het inkomen van de garantsteller maar amper mee, zeker als TS nog weinig gaat stijgen.
Je hebt ook duidelijk het topic niet doorgelezenquote:Op dinsdag 20 september 2016 01:39 schreef Cherna het volgende:
Vreemd verhaal. Als hij een woning wil kopen van 145.000 kan dat toch niet met een hypo van 80.000 en dat een ander garant staat voor 65.000. Ik neem toch aan dat hij een hypo moet afsluiten van 145.000. Dat dan een van de ouders of ander persoon garant staat is dan toch niet meer dan een backup voor een bank waar ze geld kunnen halen wanneer de koper verzaakt.
Het zal toch niet zo zijn dat degene die in dit verhaal garant staat een hypo moet opnemen van 65.000.
Want wie is dan de eigenaar? Zo zou ik nooit garant willen staan.
Nou ja ik heb van deze constructie nog nooit gehoord. Dat is compleet nieuw voor mij.
Volgens mij spelen die hypotheekadviseur en BLG onder één hoedje. Hoeveel provisie betaal je je adviseur en nu "ze" naar een andere geldverstrekker gaan, moet je opnieuw betalen?quote:Op maandag 19 september 2016 17:16 schreef Poepz0r het volgende:
Overigens is het helemaal lekker (not) dat ze pas op de allerlaatste dag een afwijzing sturen. Doen ze dit expres? Zodat je nergens anders meer naartoe kunt ofzo? Dit viel mij erg op bij BLG. Communicatie was echt tergend traag.
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij spelen die hypotheekadviseur en BLG onder één hoedje. Hoeveel provisie betaal je je adviseur en nu "ze" naar een andere geldverstrekker gaan, moet je opnieuw betalen?
Helemaal vreemd. Het verhaal wordt steeds ondoorzichtiger.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:28 schreef Associaal het volgende:
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?
TS moet gewoon even een duidelijk lijstje het posten. het is niet zo simpel als 'ik betaal nu hetzelfde aan huur als wat ik aan hypotheek zou betalen dus het kan gewoon'. Een huis is meer risico.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:27 schreef ShaoliN het volgende:
Is de garantsteller familie?
En zoals vaker aangegeven; 25k netto lijkt mij minimaal 35 bruto. Dat zou indien je inderdaad zonder schulden zit. en vaste contracten hebt toch die 137k wel moeten kunnen krijgen.
Is de BKR ellende niet net achter de rug?
Ik zou dat niet zo even op een forum plempen als ik TS was. Ik denk ook niet dat TS zich hier nog gaat melden.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
TS moet gewoon even een duidelijk lijstje het posten. het is niet zo simpel als 'ik betaal nu hetzelfde aan huur als wat ik aan hypotheek zou betalen dus het kan gewoon'. Een huis is meer risico.
TS, vul dit eens in:
Spaargeld TS:
Spaargeld partner TS:
Schulden TS:
Schulden partner TS:
BRUTO maandinkomen TS (zonder bonussen/toeslagen):
BRUTO maandinkomen partner TS (zonder bonussen/toeslagen):
Vaste 13e maand & vakantiegeld TS: ja/nee & ja/nee
Vaste 13e maand & vakantiegeld partner TS: ja/nee & ja/nee
Uitkering TS:
Uitkering Partner TS:
Vraagprijs woning:
Garantstelling:
Huidige hypotheekschuld garantsteller:
Bruto inkomen garantsteller:
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand iets.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:00 schreef danos het volgende:
[..]
Ik zou dat niet zo even op een forum plempen als ik TS was. Ik denk ook niet dat TS zich hier nog gaat melden.
Dat dus. Ik vind het steeds ongeloofwaardiger overkomen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand is.
Klopt maar dat is een beetje de algehele strekking helaas binnen veel WGR topics.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, ik ook niet. Maar het is de enige manier waarop iemand mogelijk iets zinnigs kan roepen over de afwijzing. Met de gegevens die we nu hebben (en gedurende het topic al tig keer zijn gewijzigd) kan niemand iets.
Ik ben er nog hoor alleen nog niets vernomen van BLG.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:28 schreef Associaal het volgende:
[..]
Hij zegt 0,0 te betalen aan de adviseur. Ik dacht dat een adviseur tegenwoordig gewoon betaald moest worden voor een adviesgesprek e.d?
wat bedoel je precies met er is nooit BKR geweest?quote:Op woensdag 21 september 2016 02:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoor alleen nog niets vernomen van BLG.
Nee wij betalen pas na goedkeuring van een aanvraag (dus stel ze wijzen hem af dan hebben wij geen kosten).
@Shaolin Er is nooit BKR geweest en ja het is familie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |