Maar denk je ook eens in: God observeert iedereen continu (triljoenen keer triljoenen sterrenstelsels en hij zit te gluren of je niet stiekem zit te fappen).quote:Op zondag 18 september 2016 17:39 schreef ems. het volgende:
Sowieso is de bijbel niet veel meer dan een eenzijdig propagandastuk. Ik heb het al vaker gezegd maar het zou me niets verbazen als Satan eigenlijk de good guy in het verhaal is. In de hel is bijvoorbeeld ook iedereen welkom terwijl in de hemel alleen enge christenen komenGeef mij dan maar de hel.
Ik denk sowieso dat als ik dergelijke liedjes moet zingen dat het nog geen minuut duurt voordat ik zeer zondige gedachtes ga hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar denk je ook eens in: God observeert iedereen continu (triljoenen keer triljoenen sterrenstelsels en hij zit te gluren of je niet stiekem zit te fappen).
Na je dood, als je een goed christen bent, kom je in de hemel en met je hem continu ver-eren en lofliederen toezingen....tot het einde der tijden. Zondige gedachten zijn net zo erg als de daden zelf, dus het observeren van je daden en gedachten eindigen niet als je in de hemel zit.
Laten we The Big Rip als het einde van de tijd en het universum beschouwen; dat zal globaal over een googol jaren gebeuren: 10100 jaren dus.
Dus na duizenden triljoenen millennia lang God dag in dag uit lofliederen toegezongen te hebben, zit je nog steeds maar aan het begin van die taak! En al die tijd geen zondige gedachtes mogen hebben!
Ik zou liever een goed glas whisky met Christopher Hitchens willen delen, die ongetwijfeld in de hel zit, als die zou bestaan!quote:Op zondag 18 september 2016 17:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat als ik dergelijke liedjes moet zingen dat het nog geen minuut duurt voordat ik zeer zondige gedachtes ga hebbenDie was echt BAAS!!!
Maar inderdaad, de hemel klinkt helemaal niet aanlokkelijk.
"God" heeft in veel gevallen ook sadistische humorquote:Op zondag 18 september 2016 17:39 schreef ems. het volgende:
Sowieso is de bijbel niet veel meer dan een eenzijdig propagandastuk. Ik heb het al vaker gezegd maar het zou me niets verbazen als Satan eigenlijk de good guy in het verhaal is. In de hel is bijvoorbeeld ook iedereen welkom terwijl in de hemel alleen enge christenen komenGeef mij dan maar de hel.
Het filmpje lijkt de boel uit het verband te rukken door slechts een klein stukje te laten horen van wat er gezongen wordt.quote:Therefore, O Lord,we pray you that this candle, hallowed to the honour of your name, may persevere undimmed, to overcome the darkness of this night. Receive it as a pleasing fragrance, and let it mingle with the lights of heaven. May this flame be found still burning by the Morning Star: the one Morning Star who never sets, Christ your Son, who, coming back from death’s domain, has shed his peaceful light on humanity, and lives and reigns for ever and ever. Amen.
Praten over goed en kwaad in de bijbel is voor mij het zelfde als praten over goed en kwaad in een Harry Potter boek. In beide gevallen bepaalt de schrijven wie goedaardig en wie kwaadaardig is. En ik heb nou niet bepaald het idee dat de intentie van de schrijvers van bijbel was om eigenlijk Satan als een good guy te laten zien.quote:Op zondag 18 september 2016 17:39 schreef ems. het volgende:
Precies.quote:Op zondag 18 september 2016 18:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Praten over goed en kwaad in de bijbel is voor mij het zelfde als praten over goed en kwaad in een Harry Potter boek. In beide gevallen bepaalt de schrijven wie goedaardig en wie kwaadaardig is. En ik heb nou niet bepaald het idee dat de intentie van de schrijvers van bijbel was om eigenlijk Satan als een good guy te laten zien.
quote:Op zondag 18 september 2016 18:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Goed topic,mooi onderwerp, wel een beetje een lastig doorheen te komen OP alleen. Erg langdradig. Maar goed!
Dit idee heb ik al zooooo lang hè!
Ik heb inmiddels in mijn nog niet zo'n hele lange leventje toch inmiddels al wel aardig wat boekjes en internetinfo hier en daar doorgenomen. Ik heb me redelijk verdiept in de religieuze boeken (Koran, Bijbel en een beetje van de Thora, en het boeddhisme) en in spirituele materie (waaronder zogenaamde 'new age' en mystiek), en als me toch wel één ding duidelijk is geworden, is dat je de leipste stuff toch zeer overduidelijk tegenkomt in religieuze boeken. Eigenlijk kent dat geen gelijke als ik eerlijk moet zijn. Je komt daarin echt dingen tegen die rechtstreeks uit psychoses lijken te komen. En het is allemaal zo dreigend, veroordelend en bangmakend (voor de hel en eeuwige straffen), nou ja, ik hoef dat verder denk ik hier verder niet uit te leggen.
De toon is zo ontzettend anders in zogenaamd 'luciferiaans materiaal', zoals het in christelijke hoek vaak wordt weggezet. Het gaat daarin bijna altijd over dingen als liefde, (innerlijke) vrede vinden, je hart openstellen, vriendelijker worden, minder oordelen etc. Terwijl het in religieuze boeken keihard te keer gaat tegen ongelovigen, 'heidenen', en het oordeel over van alles en nog wat heel streng aanwezig is. Wanneer ik het OT lees, of de Koran, bekruipt me pas echt vaak het gevoel de woorden van een boosaardige demon te lezen. Iets wat ik bij zogenaamde 'luciferiaanse' boeken nu nooit heb.
Overwinnaars schrijven inderdaad de geschiedenis. En er staat een mooie uitspraak in de Bijbel, toegeschreven aan Jezus: 'aan de vruchten herkent men de boom'. Kijk eens naar religieuze gemeenschappen... straalt dat het goede uit? Gaat het er daar lekker aan toe? Zie je daar licht of juist duisternis? Als ik van die diehard christenen in Amerika zie, van die gemeenschappen, dan ziet dat er voor mij absoluut niet nastrevenswaardig uit. Vaak enorm preuts allemaal, alleen maar focus op zonde, en de komende straf van de Heere. De vrouwen zijn doorgaans verschrikkelijk onderdanig, bang om geen 'goed meisje/vrouw' te zijn, en ze zijn tegen van alles en nog wat, en daar gaat heel veel energie naartoe.
Eigenlijk zijn het heel vaak gewoon verdomd nare mensen.
Kijk dan eens naar de wereld van de spirituelen. Doorgaans hele vrolijke, zachtaardige mensen vol positiviteit. Zien er vaak jong en fris uit (ook op hoge leeftijd), leuke feestjes, en zijn vooral bezig met de wereld een mooiere plek te maken en wat positiefs uit te stralen.
Maar dit zijn dan zogenaamd juist de misleidde mensen die voor de duivel werken. Echt, my ass...
Die zaken staan zeker op hun kop in deze wereld. Er zijn duidelijk krachten in deze wereld die de wereld in duisternis willen houden. Zuigende, negatieve krachten. En religie is wat mij betreft overduidelijk een kracht van deze macht.
... En daarom twijfels ik zelfs ook of de vrijmetselarij, of de zogenaamde 'Illuminati' wel écht slecht zijn, en uit duisternis zijn geboren, of dat dit weer zo een op-z'n-kop-ze-methode is van de kerk/de religieuze wereld. Feit is wel dat bijna alle info erover uit hun gelederen afkomstig is.
Maar goed, God=Satan... ik denk dat dit best eens zo kan zijn ja.
Ik dacht Jupiter?quote:
Lucifer is volgens mij Satan geworden. Zoals de Getuigen van Jehova het uitleggen, staat de aarde onder controle van Satan, hij heeft lang geleden de strijd van God gewonnen en heeft het voor het zeggen op aarde - hij wil dat je zondigt. Als je je dus wel goed gedraagt kom je in het hiernamaals - dat is het paradijs op aarde, niet de hemel, en daar zijn 44.000 plekken voor en die zijn allemaal al gereserveerd, dus dat snap ik ook niet echt. Dat paradijs op aarde komt pas als God het overwint van Satan, en tot die tijd zitten alle mensen die doodgaan dus in een soort vagevuur, ook die 44k verkorenen.quote:Op zondag 18 september 2016 18:50 schreef ToT het volgende:
Hmmm en nu lees ik dat Lucifer en Satan niet dezelfde personage zijn in de Bijbel. Lucifer wordt maar 1x genoemd.
Thanks voor de uitleg!quote:Op zondag 18 september 2016 19:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Lucifer is volgens mij Satan geworden. Zoals de Getuigen van Jehova het uitleggen, staat de aarde onder controle van Satan, hij heeft lang geleden de strijd van God gewonnen en heeft het voor het zeggen op aarde - hij wil dat je zondigt. Als je je dus wel goed gedraagt kom je in het hiernamaals - dat is het paradijs op aarde, niet de hemel, en daar zijn 44.000 plekken voor en die zijn allemaal al gereserveerd, dus dat snap ik ook niet echt. Dat paradijs op aarde komt pas als God het overwint van Satan, en tot die tijd zitten alle mensen die doodgaan dus in een soort vagevuur, ook die 44k verkorenen.
Wat ik dus wil zeggen, is dat de Getuigen van Jehova als enige vertakking van het Christendom beweren dat het Satan is die de controle over aarde heeft, en dat er een soort van quotum is, en dat Hij (Jehova) dus stilletjes zit te hopen dat je het goed doet, want alleen dan kom je in Zijn paradijs.
Zij schrijven dus ook alle natuurrampen en slechte daden toe aan Satan, inclusief man-made disasters.
Jehova is gewoon een andere naam voor God zoals jullie vast wel weten, en de Getuigen hebben zelfs hun eigen bijbel, maar het rare is dat hier slechts heel weinig dingen miniscuul zijn aangepast, ze accepteren zelfs de "normale" bijbel.als bron, het verschil zit hem in de interpretatie ervan. Hier hebben ze dus ook hun eigen leermethode voor, De Wachttoren, een (2?) maandelijkse publicatie waarin wekelijkse stof staat: een 2 tot 4 zinnetjes uit de bijbel, en daar dan 4 pagina's over hoe jij dat moet interpreteren. In de Koninkrijkszaal (geloof ik) wordt daar dan een soort overhoring over gedaan.
Ja dat die halve maan nu ineens op de rug ligt op bepaalde vlaggen, lijkt ook aardig op duivelshoorns!quote:Op zondag 18 september 2016 19:48 schreef Manke het volgende:
[..]
en die staat op de Turkse (en andere) vlag.
quote:Op zondag 18 september 2016 19:49 schreef Manke het volgende:
"trap er niet in"
Creepy plaatje, denk dat het nep is. Het komt iig uit 2012.
Ja, om zijn macht af te nemen. hij is nog steeds aan de macht, geloof in Jezus neemt satan's recht op je af.quote:Op zondag 18 september 2016 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Thanks voor de uitleg!
Maar hoe zit het dan met Jezus? Kwam die op aarde terwijl Satan aan de macht was?
Sure, ben benieuwd!quote:Op zondag 18 september 2016 20:00 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja, om zijn macht af te nemen. hij is nog steeds aan de macht, geloof in Jezus neemt satan's recht op je af.
Mensen compliceren het geloof en de bijbel, maar het is heel simpel allemaal.
Mensen willen graag dat lucifer de good guy is, maar als het satan is, dan haat hij ons intens, maar doet zich voor als goed. lucifer, dat woord heeft zijn oorsprong in de latijnse bijbel en is een vertaalfout, wie zegt dat lucifer bestaat, erkent dat de rest van de bijbel waar is.
Meeste wat er bediscussieerd wordt klopt niet. Wil er best op in gaan later.
echt dusquote:Op zondag 18 september 2016 19:55 schreef ToT het volgende:
Misschien dat het Jezus moet voorstellen die na de 3 dagen in de hel nu opstijgt naar de hemel?
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een losliggende lijkwade wat er over zijn onderkant zit.
Dat filmpje!quote:
Juist, dat had ik ook gelezen/gehoord.quote:Op zondag 18 september 2016 20:01 schreef Dance99Vv het volgende:
Als je verder terug gaat kom je bij de zoroasten uit, en de god ahura Mazda
Zoroaster (of: Zarathustra, Zaratoestra)
-900
Profeet uit het antieke Midden-Oosten,
geboren in Azerbeidjan (in het noorden van Perzië).
Stichter van Perzië (het huidige Iran). In het Grieks wordt hij Zoroaster genoemd. Het is onduidelijk wanneer de profeet geleefd heeft. De schattingen lopen uiteen van de twaalfde tot de zesde eeuw voor Christus. Zoroaster is de grondlegger van het zoroastrisme, dat de staatsgodsdienst van het Oude Perzië vormt. Deze religie is de eerste wereldgodsdienst en de eerste vorm van monotheïsme, al is er eigenlijk sprake van twee goden: een goede en een slechte. Het is de taak van de mensen voor de goede te kiezen. De god van het goede, de god van het licht, is Ormudz. De god van het kwaad is Ahriman. Beide goden stammen oorspronkelijk af van de Wijze Heer, Ahura Mazda.
Vanwege zijn monotheïstische grondslag wordt het zoroastrisme beschouwd als van invloed op jodendom, christendom en islam. Het zoroastrisme is tevens een sociaal-religieuze leer, waarbinnen opgekomen wordt voor de armen. Volgens deze leer is het lot van de mensen na de dood vastgelegd en zal de huidige wereld vergaan. De Faravahar is het belangrijkste symbool van het zoroastrisme. Hiermee wordt de geest van de mens bedoeld, die vastligt voor de geboorte en die blijft voortbestaan na de dood.
Als de Arabieren in de negende eeuw Perzië veroveren verdwijnt het zoroastrisme uit de regio. Wel overleeft het zoroastrisme in India, waar het de basis vormt van de Parsi-godsdienst. Tegenwoordig (2006) zijn er nog zo’n 200.000 aanhangers van het zoroastrisme in de wereld, van wie 100.000 in India.
Meer informatie:
Een interessant artikel over hoe het zoroastrisme de Joodse religie - en daarmee de christelijke en islamitische - lijkt te hebben beïnvloed (auteur Jason M Silverman, Trinity College Dublin, October 2011): http://www.bibleinterp.com/articles/sil358017.shtml
Tja aan de ene kant zeggen ze dat Jezus met de heilige drie-eenheid God is, en je mag geen beeltenis van God maken.quote:Op zondag 18 september 2016 20:04 schreef Manke het volgende:
[..]
echt dus
Creepy shit. De rkk lapt toch al de bijbel aan hun laars.
De halve maan op de vlag kan je zien als de koran, het reflecteert het ware licht van de bijbel, maar verduistert veel.
quote:Op zondag 18 september 2016 20:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat filmpje!Goed (extreem) voorbeeld idd... tekenend voor wat ik bedoel
Wat een psychowijf zeg haha.
terwijl het aan god is om over mensen te oordelen en niet de christen.quote:Op zondag 18 september 2016 20:08 schreef ToT het volgende:
[..]Hehehe inderdaad ja!
En er zijn zo veel van dat soort types. Bij een heftige ruzie bulderen: "I WILL PRAY FOR YOU!!!" enzo, om aan te tonen dat jij fout zit en dat zij (met al hun haat en woede) God vragen je te vergeven!
Och ja, dat is idd ook zowat; dan bulderen ze dat zij niet over je oordelen, maar dat je op de Dag des Oordeels wel zult merken wat je te wachten staat!quote:Op zondag 18 september 2016 20:11 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
terwijl het aan god is om over mensen te oordelen en niet de christen.
jesus zegt het heel mooi in Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
Ja er iz met 1 stem meerderheid besloten dat Jezus goddelijk was, en er zijn ladingen geschriften verbrand die de Bijbel tegenspraken.quote:Op zondag 18 september 2016 20:14 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar nog even over de bijbel als boek, het zijn de katholieken (pausen en aanverwanten) die de bijbel hebben samengesteld , oftewel mensen hebben bepaald wat er wel en niet in die bijbel staat, en gezien de inhoud zou je kunnen stellen dat het met een doel gedaan is.
Dat komt ook o.a. in bod in die docu die ik heb gepost...quote:Op zondag 18 september 2016 20:14 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar nog even over de bijbel als boek, het zijn de katholieken (pausen en aanverwanten) die de bijbel hebben samengesteld , oftewel mensen hebben bepaald wat er wel en niet in die bijbel staat, en gezien de inhoud zou je kunnen stellen dat het met een doel gedaan is.
quote:Op zondag 18 september 2016 20:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zeer goede docu over christendom en Jezus:
https://doorzie.wordpress(...)-jezus-zoon-van-god/
Een echt pareltje. Kan 'm van harte aanbevelen. En nog netjes Nederlands ondertiteld ook
Nope, niet gezien!quote:Op zondag 18 september 2016 20:22 schreef Wombcat het volgende:
Heb je de serie "Hex" wel eens gezien?
In die serie lijkt het erop dat zowel god als satan maar egoïstische klootzakken zijn die mensen voor hun karretje proberen te spannen, c.q. hun meningsverschillen uitvechten over de rug van mensen.
beetje als dit?quote:Op zondag 18 september 2016 20:22 schreef Wombcat het volgende:
Heb je de serie "Hex" wel eens gezien?
In die serie lijkt het erop dat zowel god als satan maar egoïstische klootzakken zijn die mensen voor hun karretje proberen te spannen, c.q. hun meningsverschillen uitvechten over de rug van mensen.
Ah dat soort filmpjes!quote:
Hmmmm zegt me vaag iets.quote:Op zondag 18 september 2016 21:19 schreef DeMolay het volgende:
Venus maakt een pentagram als je m 8 jaar volgt
Mooi houtsnijwerkquote:Op zondag 18 september 2016 19:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat die halve maan nu ineens op de rug ligt op bepaalde vlaggen, lijkt ook aardig op duivelshoorns!
[..]
[ afbeelding ]
Deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I leave symbols to the symbolminded!quote:Op zondag 18 september 2016 22:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mooi houtsnijwerk![]()
Beetje te groot voor mijn schoorsteen helaas.
Maare neem aan dat je m al wel kent maar ik vind de vissie van george Carlin wel op zijn plaats in dit topic.
[ afbeelding ]
Agh ja de katholieke kerk is in feite heel simpel.quote:
Oh ja, ook zoiets; als je naar de hel gaat, wordt je geheugen gewist dus alles wat je weet is de pijn waar je dan in zit.quote:Op zondag 18 september 2016 22:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Agh ja de katholieke kerk is in feite heel simpel.
Je zondigt je hele leven, je vreet van alles uit.
En vlak voor je dood gaat een paar wees gegroetjes en je bent klaar
Alsof die geliefde niet wat beters te doen heeft dan de hele dag op je neer te kijken.quote:Op zondag 18 september 2016 22:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh ja, ook zoiets; als je naar de hel gaat, wordt je geheugen gewist dus alles wat je weet is de pijn waar je dan in zit.
Ga je naar de hemel, dan hou je je herinneringen wel.
Leuk als je dierbare vader/moeder/echtgenoot/echtgenote/kind/whatever in de wetenschap geloofde en jij in de hemel terecht komt, en weet dat de ander wegens kritisch zelfstandig nadenken eeuwig in de hel zal branden!
Veel plezier, al die vele triljoenen jaren op dat wolkje, terwijl je aan je geliefde denkt!
Hoho, wacht even; hebben die allemaal wel Jezus als hun verlosser in hun hart geaccepteerd?quote:Op zondag 18 september 2016 22:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alsof die geliefde niet wat beters te doen heeft dan de hele dag op je neer te kijken.
Bedoel ik zou naar een hemels concert gaan van Elvis Cobain Freddy mercury tupac Jimmy Hendricks beethoven Mozart etc.
Daarna hapje Eten met Ghandi Cleopatara Nefertiti en Alexander de grote Juul Cesar ... ja ja de hemel zit vol met V.I.P's
Hoooooooo eeeem, we zijn hier op BNW he.quote:Op zondag 18 september 2016 22:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoho, wacht even; hebben die allemaal wel Jezus als hun verlosser in hun hart geaccepteerd?
Freddy was sowieso biseksueel, dus die komt daar al niet binnen......of compenseert het geloven in Jezus daar toch ook weer voor?
Kurt heeft zelfmoord gepleegd en dat is volgens het Christelijk geloof de ergste zonde die je kunt begaan.
Tja maar biseksueel of niet; wat boeit het God of satan bij wie je jodeledokus in hangt?quote:Op zondag 18 september 2016 22:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoooooooo eeeem, we zijn hier op BNW he.
Dat was allemaal een complot, freddy was gewoon hetro en Kurt is vermoord door Courtney Love...
Dus ja die zijn gewoon in de hemel
quote:Op zondag 18 september 2016 22:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja maar biseksueel of niet; wat boeit het God of satan bij wie je jodeledokus in hangt?
Ja ik weet dat het een abomination is terwijl het aanleg is (en God je dus zo geschapen zou hebben), maar als je ziet hoeveel lichtjaren het universum groot is, en dat het 14 miljard jaar oud is en nog 10100 jaar meegaat (waarna tijdens de Big Rip er misschien weer een energiesprong komt van waaruit er een heel nieuw universum ontstaat), wat boeit jouw geslachtsdeel hem dan überhaupt?quote:Op zondag 18 september 2016 22:33 schreef theguyver het volgende:
[..]heel veel lees dat propaganda boekje maar ff goed door.
Staat er wel in!
https://carm.org/bible-homosexuality
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 18-09-2016 22:42:38 ]
Jezus was gestuurd door God, zoals Manke al opnoemt. Daarom wordt hij ook de Redder genoemd, omdat hij je zou hebben gered van de grip van Satan. Ik weet niet of het Vaticaan Satan steunt, mijns inziens lijkt het er niet echt op - het lijkt me niet dat die foto's Satan voorstellen, maar ik weet er de achtergrond niet van.quote:Op zondag 18 september 2016 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Thanks voor de uitleg!
Maar hoe zit het dan met Jezus? Kwam die op aarde terwijl Satan aan de macht was?
En zou het Vaticaan echt Satan steunen? In Openbaringen staat geloof ik ook dat de antichrist op een troon op aarde zal regeren in naam van God, en hij drinkt bloed uit een kelk (Het bloed van Christus?) en verandert de tijd van God. (De rustdag op zondag i.p.v. de sabbat op zaterdag?)
quote:Op zondag 18 september 2016 22:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het een abomination is terwijl het aanleg is (en God je dus zo geschapen zou hebben), maar als je ziet hoeveel lichtjaren het universum groot is, en dat het 14 miljard jaar oud is en nog 10100 jaar meegaat (waarna tijdens de Big Rip er misschien weer een energiesprong komt van waaruit er een heel nieuw universum ontstaat), wat boeit jouw geslachtsdeel hem dan überhaupt?Don't masturbate.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder is de visie van George Carlin zeker toepasselijk op dit topic, hier is het filmpje wat bij bovenstaande quote hoort:
quote:Op zondag 18 september 2016 22:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het een abomination is terwijl het aanleg is (en God je dus zo geschapen zou hebben), maar als je ziet hoeveel lichtjaren het universum groot is, en dat het 14 miljard jaar oud is en nog 10100 jaar meegaat (waarna tijdens de Big Rip er misschien weer een energiesprong komt van waaruit er een heel nieuw universum ontstaat), wat boeit jouw geslachtsdeel hem dan überhaupt?Again, je bent hier in BNW, De wereld is plat en de rest wat wij zien aan sterren etc, is allemaal maar nep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de wereld ons universum is de aarde, meer niet.
Ow en 6000 jaar oud.
En plat..
Zoals de bijbel het ons verteld heeft!
BNW / Flat Earth conspiracy #21" Ancient symbols on the flat EarthEr staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op zondag 18 september 2016 23:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Again, je bent hier in BNW, De wereld is plat en de rest wat wij zien aan sterren etc, is allemaal maar nep.
Dus de wereld ons universum is de aarde, meer niet.
Ow en 6000 jaar oud.
En plat..
Zoals de bijbel het ons verteld heeft!
BNW / Flat Earth conspiracy #21" Ancient symbols on the flat Earth
Godzijdank!quote:Op maandag 19 september 2016 00:01 schreef ToT het volgende:
Ow ik hoor net dat het hiernamaals ook niet voor eeuwig is:
Dus na je dood sterf je nog een keer. Dus je hoeft God geen oneindige hoeveelheid triljoenen millennia te aanbidden!
Trouwens (Ik ga die uitgebreide uitleg in de link van Villas__Rubin morgen bekijken, maar ik bedenk me ineens nog iets:quote:
Ik merk dat eigenlijk helemaal niet? In het Flat Earth topic zit er maar 1 die erin gelooft, en hoewel die bijbelteksten citeert (quote:Op zondag 18 september 2016 23:53 schreef ToT het volgende:
[..]I know, right? Dat verbaasde me ook zo, dat veel BNW'ers hier hardcore christenen zijn. Als er IETS is waar je ontiegelijk sceptisch tegenover moet zijn, is het wel georganiseerde religie, en ZEKER ook omdat het Vaticaan alles behalve fris is en de Bijbel van verhalen van primitieve geitenneukers uit de bronzen tijdperk opgemaakt is, met zeer dubieuze intenties van degenen die al die sprookjes bij elkaar geraapt hebben.
Oh misschien is dat veranderd sinds ik hier geen modje meer ben.quote:Op maandag 19 september 2016 00:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik merk dat eigenlijk helemaal niet? In het Flat Earth topic zit er maar 1 die erin gelooft, en hoewel die bijbelteksten citeert () claimt hij niet religieus te zijn.
Ratzinger klaagde toen hij aftrad idd over dat veel bisschoppen en kardinalen totaal niet in God of Jezus geloofden, maar dat het hen puur om de macht te doen was.quote:Op maandag 19 september 2016 12:35 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat is het hele punt. Het zou me niet verbazen als hooggeplaatste functionarissen van de grote religies stiekem niet eens geloven (zeker vroeger niet) maar het wel zo weten te gebruiken voor hun heerschappij.
mystieke christendom, nog zweveriger dan christendom gaat je niet helpen, het zet alleen je normale denken stil.quote:
Religie sowieso.quote:Op maandag 19 september 2016 12:58 schreef ems. het volgende:
Het christendom zet per definitie het denken stil.
misschien dat je dat zo voor jezelf hebt ervaren.quote:Op maandag 19 september 2016 12:58 schreef ems. het volgende:
Het christendom zet per definitie het denken stil.
Mwah de kerk wilde het volk sowieso lang dom houden. Het was heel lang bijvoorbeeld ten strengste verboden om als gewone burger een Bijbel in huis te hebben; straks ging je zelf nadenken over wat het allemaal zou betekenen.quote:Op maandag 19 september 2016 13:05 schreef Manke het volgende:
[..]
misschien dat je dat zo voor jezelf hebt ervaren.
Bij het mystieke is dat juist het doel, het christusbewustzijn, om allerlei ingevingen te kunnen krijgen van god. Sommigen noemen dat schizofrenie
religie is een gebrek aan geloof.quote:Op maandag 19 september 2016 13:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah de kerk wilde het volk sowieso lang dom houden. Het was heel lang bijvoorbeeld ten strengste verboden om als gewone burger een Bijbel in huis te hebben; straks ging je zelf nadenken over wat het allemaal zou betekenen.
Nee, de kerk onvoorwaardelijk geloven en gehoorzamen; DÁT was de boodschap!
Begreep je iets niet? Dan was het de wil van God.
Merkte je dat bepaalde dingen van de Bijbel niet klopten? Dan lag het aan jou en was je te dom om de waarheid van de Bijbel te begrijpen.
De Koran doet er nog een schepje bij bovenop; als de werkelijkheid en de Koran niet met elkaar stroken, dan klopt de werkelijkheid gewoon niet.
Religie = pure macht over het volk.
En ja; soms doen ze in de naam van Jezus nog wel wat positieve dingen zoals bij een natuurramp mensen helpen terwijl ze hen bekeren om daar ook meer macht te krijgen.
De verkerstening van Europa is behoorlijk agressief gegaan; bekeer je of sterf.quote:Op maandag 19 september 2016 13:12 schreef ems. het volgende:
Ook opmerkelijk vind ik dat we van "realistische" goden zoals die van de grieken en romeinen de overstap hebben gemaakt naar beperkende goden zoals dinges uit de bijbel en allah uit de koran. Wat is er toch gebeurt met al die toffe motiverende goden die niet "perfect" zijn
En met vrij bedoel je naar de nukken van een niet-bestaand figuur luisteren en je leven zo inrichten dat dit binnen het dogmatische van je boekje past?quote:Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef Manke het volgende:
[..]
religie is een gebrek aan geloof.
Rkk verbood de bijbel omdat men anders zag dat ze het geloof misbruikten voor macht. Toen kregen ze de bijbel en de waarheid maakte ze vrij.
Inderdaad, de waarheid maakte de mensen vrij. Daarom sluiten nu ook zo veel kerken; mensen zien in dat de Bijbel bullshit is!quote:Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef Manke het volgende:
[..]
religie is een gebrek aan geloof.
Rkk verbood de bijbel omdat men anders zag dat ze het geloof misbruikten voor macht. Toen kregen ze de bijbel en de waarheid maakte ze vrij.
En de islam loopt (letterlijk, zie geschiedenis) nogal wat jaren achter. Dus voordat die tot inkeer komen duurt het helaas nog wel even.quote:Op maandag 19 september 2016 13:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad, de waarheid maakte de mensen vrij. Daarom sluiten nu ook zo veel kerken; mensen zien in dat de Bijbel bullshit is!
rkk'en sluitenquote:Op maandag 19 september 2016 13:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad, de waarheid maakte de mensen vrij. Daarom sluiten nu ook zo veel kerken; mensen zien in dat de Bijbel bullshit is!
quote:Op maandag 19 september 2016 13:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
En de islam loopt (letterlijk, zie geschiedenis) nogal wat jaren achter. Dus voordat die tot inkeer komen duurt het helaas nog wel even.
Joh ik zie het liefst dat alle kerken, moskeeën en andere gebedshuizen sluiten.quote:
Geschiedenis vernietigen om het zo "mooi" mogelijk te maken voor christenen. Eeuwig (quote:Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef ToT het volgende:
[..]
De verkerstening van Europa is behoorlijk agressief gegaan; bekeer je of sterf.
Tja IS en de Taliban vernietigen steden en oude monumenten omdat ze van voor Mohammed z'n tijd waren, en dat zou alleen maar je aandacht afleiden van zijn woord.quote:Op maandag 19 september 2016 13:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Geschiedenis vernietigen om het zo "mooi" mogelijk te maken voor christenen. Eeuwig () zonde dat Europa honderden jaren zo vernaggeld is. En treurig om te zien dat mensen zich nog steeds er vrijwillig mee associëren.
ik zie dat niet gebeuren. Iedereen heeft het recht te demonstreren, maar het zijn hier bijna nooit christenen die voor niet-gelovigen willen willen willen. De staat legt het volk ook van alles op, maar dat slikt men wel. Christenen zijn niet de vijand. Het idee van zonde is taboe. Ze wilden Jezus afmaken omdat hij ze zondaars noemde, ironisch he.quote:Op maandag 19 september 2016 13:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Joh ik zie het liefst dat alle kerken, moskeeën en andere gebedshuizen sluiten.
Ik heb niets tegen spiritualiteit, maar mensen moeten geen beperkingen of verplichtingen opgelegd krijgen door mensen die denken te weten wat hun onzichtbare mannetje van hen wil.
In Amerika word je als atheïst al snel als de duivel gezien en met Hitler vergeleken enzo.quote:Op maandag 19 september 2016 13:38 schreef Manke het volgende:
[..]
ik zie dat niet gebeuren. Iedereen heeft het recht te demonstreren, maar het zijn hier bijna nooit christenen die voor niet-gelovigen willen willen willen. De staat legt het volk ook van alles op, maar dat slikt men wel. Christenen zijn niet de vijand. Het idee van zonde is taboe. Ze wilden Jezus afmaken omdat hij ze zondaars noemde, ironisch he.
Ervaringskerken springen weer als paddestoelen uit de grond.
1 geen idee, het is iig niet christelijkquote:Op maandag 19 september 2016 13:42 schreef ToT het volgende:
[..]
In Amerika word je als atheïst al snel als de duivel gezien en met Hitler vergeleken enzo.
George Bush was er van overtuigd dat met de Golfoorlog er een Bijbelse oorlog in Mesopotamië gestreden werd en dat 2 bepaalde Bijbelse demonen daar waren die bestreden moesten worden.
Er zijn Amerikaanse senatoren die willens en wetens alle milieuwetten proberen te dwarsbomen, omdat volgens hen de Dag des Oordeels er snel aan zit te komen, dus is het volgens hen onzin om tot die tijd de Amerikaanse economie te verneuken om een wereld te redden die we toch binnenkort achter ons zullen laten.
Amerikanen zien liever een moslim als nieuwe president dan een atheïst.
Maar ook dichter bij huis, en kleiner: als je in een klein conservatief rotgehucht woont, moet je het niet wagen om zondags je was op te hangen enzo.
die leven liever onder de wet van mozes, het evangelie moet verspreid worden, dit werkt alleen maar averechts. Maar ik snap nu wel hoe moslims zich voelen als wat leeghoofden met haatteksten gaan demonstreren.quote:Op maandag 19 september 2016 13:55 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed; terug naar God = satan?
Alvast voor de helft gekeken. Thanks for sharing. Deze ga ik uit mijn hoofd leren.quote:Op zondag 18 september 2016 20:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zeer goede docu over christendom en Jezus:
https://doorzie.wordpress(...)-jezus-zoon-van-god/
Een echt pareltje. Kan 'm van harte aanbevelen. En nog netjes Nederlands ondertiteld ook
Jezus was toch ook voor die oude geschriften? Veel mensen roepen dat het Oude Testament irrelevant geworden is met de komst van Jezus, maar Hijzelf zei toch dat de oude wetten gewoon bleven gelden of zoiets?quote:Op maandag 19 september 2016 14:01 schreef Manke het volgende:
[..]
die leven liever onder de wet van mozes, het evangelie moet verspreid worden, dit werkt alleen maar averechts. Maar ik snap nu wel hoe moslims zich voelen als wat leeghoofden met haatteksten gaan demonstreren.
God is geen satan, maar satan is wel god.
hij probeerde zelfs door Jezus aanbeden te worden.
wel de wetten, niet de straffen.quote:Op maandag 19 september 2016 14:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Jezus was toch ook voor die oude geschriften? Veel mensen roepen dat het Oude Testament irrelevant geworden is met de komst van Jezus, maar Hijzelf zei toch dat de oude wetten gewoon bleven gelden of zoiets?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenhamerquote:Op maandag 19 september 2016 14:10 schreef Manke het volgende:
[..]
wel de wetten, niet de straffen.
Het is maar de vraag hoeveel er gedood zijn volgens de wet. Men staart zich blind op enkel homoseksualiteit in levitucus, maar in de opsomming in dat gedeelte staan zaken welke ieder normaal mens walgelijk, of niet normaal vindt.
en de Jezus in dat filmpje welke eerder gepost was?quote:Op maandag 19 september 2016 14:07 schreef ToT het volgende:
Sowieso Jezus: http://listverse.com/2009(...)-who-pre-date-jesus/
Weinig origineel aan hem.
En ik mis Mithras nog in dit rijtje, samen met nog een zooi anderen.
ik doelde op de joden van het oude verbond.quote:Op maandag 19 september 2016 14:13 schreef ToT het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenhamer
Dat filmpje heb ik nog niet bekeken, ga ik zo doen.quote:Op maandag 19 september 2016 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
en de Jezus in dat filmpje welke eerder gepost was?
quote:Op maandag 19 september 2016 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Alvast voor de helft gekeken. Thanks for sharing. Deze ga ik uit mijn hoofd leren.
Naar mijn idee leren al die esoterische leringen uiteindelijk hetzelfde. Het gaat uiteindelijk allemaal om het vinden van innerlijke vrijheid, of psychologische vrijheid. Geen ingevingen van God, waarbij God iets is van buiten jou dat je dingen influistert. Dat is gewoon een projectie vanuit jouw dualistische wereldbeeld.quote:Op maandag 19 september 2016 13:05 schreef Manke het volgende:
[..]
misschien dat je dat zo voor jezelf hebt ervaren.
Bij het mystieke is dat juist het doel, het christusbewustzijn, om allerlei ingevingen te kunnen krijgen van god. Sommigen noemen dat schizofrenie
Spiritualiteit zonder specifieke goden en wetten vind ik veel zuiverder dan met. Je weet nooit precies wat de achterliggende gedachte is van al die verzonnen goden en hun profeten.quote:Op maandag 19 september 2016 16:08 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Naar mijn idee leren al die esoterische leringen uiteindelijk hetzelfde. Het gaat uiteindelijk allemaal om het vinden van innerlijke vrijheid, of psychologische vrijheid. Geen ingevingen van God, waarbij God iets is van buiten jou dat je dingen influistert. Dat is gewoon een projectie vanuit jouw dualistische wereldbeeld.
Het 'Christusbewustzijn' komt op hetzelfde neer als boeddhanatuur, moksha, atman, gewoon verlichting dus. Zuiver Gewaarzijn, dus vrij van het denken (en dan vooral het obsessieve denken, denkverslaving, waar bijna alle mensen aan lijden.
Oh ik vind die goden op zich wel leuk verzonnen vaak als symbool voor dingen in het leven. Ik gebruik zelf ook graag de duivel als symbool van het kwaad/de duisternis. Zo vind ik IS, die mexicaanse drugskartels, of psychopatische eenlingen absoluut duivelse mensen. Gewoon als in absoluut kwaadaardig.quote:Op maandag 19 september 2016 16:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Spiritualiteit zonder specifieke goden en wetten vind ik veel zuiverder dan met. Je weet nooit precies wat de achterliggende gedachte is van al die verzonnen goden en hun profeten.
Mooie post. Je legt het goed uit.quote:Op maandag 19 september 2016 16:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar letterlijk op zichzelf staande, zelfstandige wezens buiten jou, die de hele dag rondvliegen en in mensen hun aura gaan zitten om je allerlei kwaad in te fluisteren, vind ik wel een beetje een kinderlijk idee eigenlijk. En als het echt zo is, dan is dat ook niet best.
Maar mensen kunnen wel zeker bevangen zijn door kwaadaardigheid. Alles (in ons) is uiteindelijk energie. Als energieën niet goed kunnen stromen, door blokkades bijvoorbeeld als gevolg van hoe iemand geestelijk is geconditioneerd (bv opvoeding), of door bepaalde gebeurtenissen, dan kunnen energieën giftig worden, ongezond. Maar dat is een heel complex gebeuren van allerlei wisselwerkingen waar we normaal geen zicht op hebben.
Als voorbeeld iemand die seksueel gefrustreerd raakt bijvoorbeeld. Als die seksuele energie nooit ergens heen kan, altijd onderdrukt moet worden en er van binnen dus een ongezonde relatie mee ontstaat, dan gaat dat in het onderbewustzijn allemaal een eigen leven leiden. Zo kan die energie uiteindelijk 'demonisch' worden, een demonische kracht van binnen die kan leiden tot hele donkere, ongezonde gedachten en verlangens, tot uiteindelijk vreselijke daden.
Zo werkt dat volgens mij met zogenaamde 'demonische' shit. En in verschillende vormen natuurlijk. Uiteindelijk is dat simpelweg één van de mogelijke gevaren uit iets heel basaals in ons menselijke systeem: begeerte. Ook de reden dat hele rijke mensen die alles hebben intens evil kunnen worden.
daar begint de misinformatie alquote:Op maandag 19 september 2016 15:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat filmpje heb ik nog niet bekeken, ga ik zo doen.
Edit: Nu aan het kijken.Het Vaticaan gebouwd op de plek waar Mithras vereerd werd?
En Mithras had dus nog weer veel meer overeenkomsten met Jezus dan ik al dacht!
de nuchterste die het oude testament en profetieën vervuldquote:Op maandag 19 september 2016 17:17 schreef ToT het volgende:
Wauw, in de eerste eeuwen na Christus had je dus nog veel meer verschillende stromingen in het christendom dan nu. Welke daarvan zal het ware geloof geweest zijn?Ik kijk verder, en dat is wel schokkend wat er gezegd wordt!
Volgens oude geschriften waren er geen verlossende eigenschappen verbonden aan de dood van Jezus, geen geboorte uit een maagd enz!
Leuk verhaal, maar de meesten keren religie de rug toe omdat de wetenschap de Bijbel op zeer veel fronten tegenspreekt.quote:Op maandag 19 september 2016 17:19 schreef Manke het volgende:
[..]
daar begint de misinformatie al
Mithrasverering werd gevonden helemaal in Engeland.
Wat is de boodschap van de film? verwerp Jezus en komt tot 'Jezus'?
Verwerp vergeving en wees zelf god?
Over vergeving gesproken.
Die wetten waren nodig omdat Israël de immorele gewoonten van de heidenen over begon te nemen zoals kindoffers. Staat er geloof ik zelfs, in leviticus.
Niemand heeft wat tegen de wet, totdat deze tegen jou is, alleen justitie ziet het vaak niet. Copurighted spul downloaden is nu wettelijk verboden, bijvoorbeeld
Als je drugs smokkelt naar Indonesië zegt men ook 'tja risico van het vak, je kent de wet van het land'.
Als jij daar gepakt bent, dan baal je, en als je onschuldige vader dan zegt 'take me instead. Ik houd van mijn zoon, ik neem zijn straf op mij', en de rechter gaat akkoord, en je mag gaan, dan ben je die eeuwig dankbaar en zal je zoiets nooit meer doen. dat is liefde.
Nu spreken de bijbelse wetten tegen iedereen, en iedereen verdient straf, daarom hebben velen eigenlijk een hekel aan de bijbel. Nu is er iemand die uit liefde de straf op zich heeft genomen. Voor iedereen en voor letterlijk elke overtreding.
Oh ja, God wordt ook wel de rechter genoemd in de bijbel.
Straks, ooit, komt de antichrist, 'de wetteloze' wordt deze ook genoemd, en iedereen zal hem aanbidden.
Vrijheid van de wet door deze af te schaffen. Men haalt altijd die citaat van Jezus juist aan 'ik ben niet gekomen om de wet af te schaffen'. Wat de antichrist gaat doen is een val.
En aangezien die documentaire overtuigend is, overweeg dan ook het originele verhaal ipv de nag hammadi vervalsingen.
Weet je het zeker? De boodschap van deze documentaire is iets wat ik allang gedacht heb: de essentie van het verhaal is eeuwen geleden allang compleet verloren gegaan en we zitten met een lege huls opgescheept die symbolische dingen veel te letterlijk opvat.quote:Op maandag 19 september 2016 17:21 schreef Manke het volgende:
[..]
de nuchterste die het oude testament en profetieën vervuld
Helaas niet wankel genoeg.quote:Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
'Zonen van God' die kunnen toveren en je aanraken en je bent genezen van welke kwaal dan ook etc. bestaan niet en hebben nooit bestaan. Het hoogste wat de mens kan 'bereiken' is spiritueel ontwaken/verlichting van het bewustzijn, en dat is ook het hoogste wat men bewust of onbewust zoekt. Zulke mensen krijgen volgelingen/leerlingen. Niet mafkezen die beweren de letterlijke Zoon van God te zijn, en ook nog eens de Enige echte Zoon van God.
Dus Jezus kan niet anders dan simpelweg een ontwaakte geweest zijn die gerealiseerd was tot de nonduale staat van Zijn. Zo simpel is het. De rest is allemaal geloof. Wankel geloof. Fantasie...
Feitelijk onjuist. Als voorzegd is dat Jezus verraden zou worden, dan zou dat ook geschieden (zoals dus gebeurd is). Jezus zei niet aan tafel: Judas gaat mij verraden, maar een iemand zal mij gaan verraden. Waarna de apostelen zich bedrukt voelde en zich afvroegen/hoopten dat zij het niet zouden zijn.quote:Op maandag 19 september 2016 19:45 schreef ToT het volgende:
Wat ik onder andere mis is dat Judas feitelijk de wil van God heeft uitgevoerd; Jezus moest volgens de te letterlijke legende opgeofferd worden, en zonder het "verraad" van Judas was dat nooit gebeurd geweest.
Judas was voor zover ik me meen te herinneren de favoriet van Jezus, en Jezus nam hem ook wel eens apart van de rest, en vertelde hem hoe de hemel was.
Als er een kern van waarheid in de te letterlijke legende zou zitten, dan zou Judas dus de mensheid gered hebben met zijn daad; anders had Jezus makkelijk door kunnen leven en rustig als een ouwe knar in kunnen slapen, maar dan was het offer voor de erfzonde nooit uitgevoerd en was Jezus dus ook niet de verlosser geweest en was de mensheid tot het einde der tijden verdoemd geweest.
Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.quote:Op maandag 19 september 2016 21:35 schreef Aguia het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Als voorzegd is dat Jezus verraden zou worden, dan zou dat ook geschieden (zoals dus gebeurd is). Jezus zei niet aan tafel: Judas gaat mij verraden, maar een iemand zal mij gaan verraden. Waarna de apostelen zich bedrukt voelde en zich afvroegen/hoopten dat zij het niet zouden zijn.
Dat sluit elkaar niet uit. Maakt zelfs geen reet uit imo. De materiële wereld, waarin de evolutie tot uiting komt, kwam ws met wat ze de big bang noemen. Dat is ook gewoon een werkelijkheid. Tegelijkertijd is er de goddelijke zijnsdimensie (zoals wordt uitgelegd in de docu ergens), dat ook altijd aanwezig is en overal in met je meeloopt, alleen zijn we daar ons meestal niet bewust van, doordat we niet opletten en niet weten (hoe) het te herkennen. Daarom zijn er leraren geweest zoals boeddha, jezus, maharshi etc. die de mensen daarin de weg konden wijzen. Daarom zijn ze zo beroemd... Het jezusfiguur van de Kerk is een lachertje... echt gewoon een sprookje. Wel een mooi sprookje! Maar echt een sprookje. Dat vind ik toch wel heel duidelijk. Wat in deze docu wordt getoond vind ik veel geloofwaardiger en logischer...quote:Op maandag 19 september 2016 19:45 schreef ToT het volgende:
Anyway, dat zijn m'n eigen mijmeringen ff.
Wat er in de docu uitgelegd wordt over dat we allen één geheel zijn en terug naar het goddelijke kunnen als we ons dat beseffen, heb ik vaker gehoord en dat spreekt me veel meer aan. Toch blijf ik boven alles nog een materialist die in de Big Bang en de evolutietheorie gelooft.
Maar er wordt ook wel eens gezegd dat dat best samen kan gaan; het materiële is een deel van God dat in trillingsgetal omlaag is gegaan om zo materieel te worden, om zo deze vorm van bestaan te kunnen ervaren, en wij zijn allen dus een deel van dit materieel geworden deel van God. De Big Bang is dan het moment waarop dat gebeurd is.
quote:Op maandag 19 september 2016 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit. Maakt zelfs geen reet uit imo. De materiële wereld, waarin de evolutie tot uiting komt, kwam ws met wat ze de big bang noemen. Dat is ook gewoon een werkelijkheid. Tegelijkertijd is er de goddelijke zijnsdimensie, dat ook altijd aanwezig is en overal in met je meeloopt, alleen zijn we daar ons meestal niet bewust van, doordat we niet opletten en niet weten (hoe) het te herkennen. Daarom zijn er leraren geweest zoals boeddha, jezus, maharshi etc. die de mensen daarin de weg konden wijzen. Daarom zijn ze zo beroemd... Het jezusfiguur van de Kerk is een lachertje... echt gewoon een sprookje. Wel een mooi sprookje! Maar echt een sprookje. Dat vind ik toch wel heel duidelijk. Wat in deze docu wordt getoond vind ik veel geloofwaardiger en logischer...
zal wel weer hier door sommigen worden weggezet als NWO-shit om het christendom te vervangen door de Illuminatileer met een esoterische agenda dit dat. Maar echt, get effe real of zo.
Leuk live-reviewtje trouwens
De mens is niet vervloekt door die actie, dat staat nergens. En hoe worden wij dan gestraft? De mens laat zich leiden door z'n eigen verworven inzicht, vaak gaat het goed, vaak gaat het fout. Terroristen plegen aanslagen omdat dat in hun ogen goed is. Maar iedereen geeft God de schuld. Als Hij weer verscheen, zou men Hem waarschijnlijk weer willen doden. Vriendschap met 'de wereld' maakt van iemand een vijand van God (niet andersom), staat er letterlijk.quote:Op maandag 19 september 2016 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar de meesten keren religie de rug toe omdat de wetenschap de Bijbel op zeer veel fronten tegenspreekt.
Maar idd ook wel vanwege de enorm negatieve boodschap van dat wij vervloekt zijn vanwege dat appelhappen van voorouders waar wij geen fuck mee te maken hebben.
De mens is zondig omdat die 2 voorouders gebruik hebben gemaakt van de vrije wil die God heb gegeven heeft. ze mochten een keuze maken, maar omdat ze met die keuzevrijheid hebben gedaan wat ze zelf wilden, worden WIJ nu gestraft. Hoezo is dat eerlijk?
En omdat God ons toch niet allemaal naar de hel wil sturen, heeft hij zichzelf (van de heilige drie-eenheid) op aarde dood laten martelen zodat hij ons kan vergeven, zolang we maar geloven dat dat ook echt gebeurd is.
De mens is slecht omdat God ons een vrije wil heeft gegeven, en God zal ons daarom ook straffen, tenzij we dus ons helemaal aan hem onderwerpen.
Geef ons dan geen eigen wil, godverdomme. Wat heb je er aan als je toch gestraft wordt als je er gebruik van maakt?
de essentie is compleet bewaard gebleven, maar men wil het niet. Men wil verlichting enzo. Komt het evangelie van Thomas er ook in voor? Lees het laatste vers dan eens als het erbij hoort, zie je zoiets door hun of überhaupt iemand gezegd worden?quote:Op maandag 19 september 2016 17:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Weet je het zeker? De boodschap van deze documentaire is iets wat ik allang gedacht heb: de essentie van het verhaal is eeuwen geleden allang compleet verloren gegaan en we zitten met een lege huls opgescheept die symbolische dingen veel te letterlijk opvat.
Adam en Eva zijn uit het paradijs gekicked vanwege het appelhappen en de mens kende sindsdien pijn en dood. Dieren ondergingen ook meteen dit lot, vanwege wat Adam en Eva gedaan zouden hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:53 schreef Manke het volgende:
[..]
De mens is niet vervloekt door die actie, dat staat nergens. En hoe worden wij dan gestraft? De mens laat zich leiden door z'n eigen verworven inzicht, vaak gaat het goed, vaak gaat het fout. Terroristen plegen aanslagen omdat dat in hun ogen goed is. Maar iedereen geeft God de schuld. Als Hij weer verscheen, zou men Hem waarschijnlijk weer willen doden. Vriendschap met 'de wereld' maakt van iemand een vijand van God (niet andersom), staat er letterlijk.
Iedereen die tot God komt valt onder de wet en is meteen schuldig en verdient dan pas straf, maar meteen wordt deze schuld afgenomen omdat iemand anders de straf droeg, er is geen veroordeling meer, en is het een nieuwe start; het wordt ons te makkelijk gemaakt, Hij wil het liefst iedereen. Sommige volken doen liever hun best om tot God te komen, islam en jodendom. Maar wie volgens de wet wil leven, zal het niet redden (zowel een simpele misdaad als een kwaadaardige misdaad laat je in de cel belanden) . Dat is ook de reden van die rare wetten. Je redt het niet, je redt het niet zonder God, en men heeft die wet helemaal niet nodig, maar ze kiezen er zelf voor.
De mens koos ervoor zelf te bepalen wat goed en slecht is en mocht z'n koers zelf bepalen met dit nieuwe inzicht, dat respecteerde God en Hij hielp ze hierna nog en stond ze bij, maar uiteindelijk was iedereen toch slecht geworden.
Reset.
Maar de vloed was waarschijnlijk lokaal, en ook kort na adam&eva, (dus lokaal makes sense), en omdat de bijbel zegt dat niemand luisterde naar Noah, internet hadden ze nog niet.
Oh ja, de bijbel kan je niet meten aan wetenschap. Het enige dat niet lijkt te kloppen zijn is het scheppingsverhaal, het grootste werk van schepping is beknopt gebleven, paar pagina's maaruit nederigheid?
Maar goed. Voor mij is het allemaal wel logisch. En ook ik vond het ooit de dikste vetste onzin, onderbouwd met misvattingen van de bijbel.
Kijk die docu maar eens die hier gepost is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:57 schreef Manke het volgende:
[..]
de essentie is compleet bewaard gebleven, maar men wil het niet. Men wil verlichting enzo. Komt het evangelie van Thomas er ook in voor? Lees het laatste vers dan eens als het erbij hoort, zie je zoiets door hun of überhaupt iemand gezegd worden?
code reusabilityquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Adam en Eva zijn uit het paradijs gekicked vanwege het appelhappen en de mens kende sindsdien pijn en dood. Dieren ondergingen ook meteen dit lot, vanwege wat Adam en Eva gedaan zouden hebben.
Verder kun je dus gewoon misdaden plegen, zolang je op je strerfbed maar in Jezus gelooft? Dan kom je wel in de hemel?
De Bijbel kun je inderdaad niet meten aan de wetenschap; die haalt het bij LANGE na niet bij de standaarden die de wetenschap eist. De wetenschap eist namelijk verifieerbare bewijzen en dat zijn dingen die de Bijbel niet heeft. Wel staan er veel tegenstrijdigheden in de Bijbel. Verhalen die enorm onderling verschillen.
Maar goed; hoe verklaar je fossielen dan? En bomen + culturen die ouder zijn dan de wereld volgens de Bijbel zou bestaan?
En Sodom en Gomorrah: de ene stad is door een brand verwoest, de andere door een vijandelijke invasie. Da's wel wat anders dan de Bijbel suggereert.
Evolutie; hoe verklaar je dat bacteriën zich aanpassen aan de leefomstandigheden? Die aanpassing is al evolutie. Hoe verklaar je dat zowel slangen als walvissen piepkleine achterpootjes hebben die niet uit het lijf steken? En emoe's die voorpoten met een klauw hebben, die ze helemaal niet kunnen bewegen? En fossielen van dinosauriërs die duidelijk stap voor stap overgingen in vogels?
Details die duidelijk fout zijn, maken een verhaal wel minder aannemelijk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:27 schreef Manke het volgende:
[..]
code reusability
Dat heet adaptatie, maar of dat ook tot nieuwe soorten kan leiden? De biologie en onze logica (je kan het zelfs simuleren) lijkt het toe te laten, maar of het ook zo is?
Het scheppingsverhaal is beknopt, 1 hoofdstukje van 31 zinnen maar; de details welke je noemt zijn niet belangrijk voor het verdere verhaal en 'het reddingsplan', het enige doel van de bijbel sinds de eerste letter van genesis is neergepend duizend(en) jaren daarvoor.
Waar staat dat dieren ook dit lot ondergingen?
Er staan wat tegenstrijdigheden in de bijbel, maar geen echte cruciale, welke had je dan in gedachten? Dat wil ik dan ook wel weten.
Hoe weet je dat s&g op de op jouw genoemde manier aan z'n eind is gekomen?
Heb je een link over de tussenstadia van dino naar vogel?
Gaat de video over spiritualiteit? Dat is ook niet aan de wetenschap te meten. Misschien ff kijken om erover mee te kunnen discussiëren.
vijanden van God en zijn volk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:28 schreef ToT het volgende:
En over God's goedheid; waarom vermoordde Hij onschuldige Egyptische kinderen? Hij kon de farao echt wel op andere manieren straffen of op andere gedachten brengen.
Waarom liet hij kinderen die een kale man pestten, door beren verscheuren?
En wat zijn macht betreft: waarom kon hij een vijandelijk leger niet verslaan die ijzeren strijdwagens had?
Dus jij vindt het wel okee dat je de kinderen van je vijand doodt?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:38 schreef Manke het volgende:
[..]
vijanden van God en zijn volk.
Hij probeerde de farao te overtuigen, maar dat lukte niet. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde. Bloed van een lam op de deurposten liet hem voorbij gaan, want hij zou anders ook de Israëlieten doden. Een verwijzing/voorschaduwing naar Jezus het lam en zijn bloed. Maar nu gehoorzaamt Israël niet.
Dat laatste: waar staat dat precies, ff lezen dan,
lolquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jij vindt het wel okee dat je de kinderen van je vijand doodt?
Hmm help me herinneren nooit ruzie met jou te gaan maken.
@ die strijdwagens: judges 1:19, blijkbaar.
Mag ik hier het artikel van zien. Ik weet dat ze dat bij gist gedaan hebben maar bij muizen wist ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:18 schreef ToT het volgende:
Bij muizen in laboratoria hebben ze alle junk-DNA weggeknipt zodat nog maar 5% over bleef. Die muizen groeiden gewoon normaal op en functioneerden ook normaal.
Mooi afschuifsysteem met die engel des doods!quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:56 schreef Manke het volgende:
[..]
lol
Nee. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde, vijand van ieder mens (en de laatste vijand die verslagen zal worden volgens Openbaringen). God had ze nog gewaarschuwd en een uitweg aangeboden, maar de farao koos hier zelf voor, want hij wou het volk van Israël in z'n macht houden. Israël, kinderen van God, God beschermde ze als een vader. In het nt wordt Hij de Vader genoemd en staat nu open om ieder mens te adopteren.
Films over iemand die wraak neemt op hele families vind men vaak weer mooi
Hier is een bericht over dat 3% is verwijderd, maar veel info hebben ze blijkbaar niet: http://www.nature.com/news/2004/041018/full/news041018-7.htmlquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mag ik hier het artikel van zien. Ik weet dat ze dat bij gist gedaan hebben maar bij muizen wist ik niet.
Ah okay. Ik heb juist het idee dat er steeds minder junk-DNA is van steeds meer elementen vinden we een functie. Wat trouwens ook niet zo gek hoeft te zijn want anders waren we meer van dat DNA wel kwijtgeraakt onderweg.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier is een bericht over dat 3% is verwijderd, maar veel info hebben ze blijkbaar niet: http://www.nature.com/news/2004/041018/full/news041018-7.html
Ik lees nu trouwens dat die junk-DNA toch wel wat functies hebben. Wel bijzonder dan.
Dat 95% verwijderd was bij een onderzoek kan ik ff niet meer terug vinden. Ik had het in een filmpje gezien, die in de beschrijving een link naar de onderzoeken had staan waar zij hun informatie vandaan haalden, maar ik weet niet meer welk filmpje het was. Ik weet wel dat ik meerdere filmpjes heb gezien waarin het genoemd werd, maar die anderen hadden geen duidelijke bronnen vermeld.
Volgens mij was het eentje van AronRa.
Ja de virussen en de kopieën van kopieën kunnen misschien toch wat functies hebben gekregen, net als mitochondriën.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah okay. Ik heb juist het idee dat er steeds minder junk-DNA is van steeds meer elementen vinden we een functie. Wat trouwens ook niet zo gek hoeft te zijn want anders waren we meer van dat DNA wel kwijtgeraakt onderweg.
Vind ik nou ook.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mooi afschuifsysteem met die engel des doods!Dan is God dus ineens niet verantwoordelijk.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Vind ik nou ook.
Face it: die 'God' van het Abrahamisme is gewoon raar. Een donker en raar idee voortkomend uit het ego-view van de mens. Dat heeft het voorlopig in de eindeloze tijd even gewonnen. Komt wel weer goed.
quote:Op maandag 19 september 2016 21:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.
Was het ook niet zo dat Jezus zei dat degene die zijn brood zou dopen in die wijn of whatever het ook was, degene zou zijn die hem zou verraden? En Judas deed dat dus.
Nee hoor.quote:Op maandag 19 september 2016 21:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.
Was het ook niet zo dat Jezus zei dat degene die zijn brood zou dopen in die wijn of whatever het ook was, degene zou zijn die hem zou verraden? En Judas deed dat dus.
Prima, ik wil best liegen over wat ik op tv heb gezien of zo.quote:Op woensdag 21 september 2016 00:34 schreef Aguia het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
En verder toon je eerder het tegendeel aan met kromme redenatie en bronnen die je niet eens kunt opnoemen maar waar je enkel iets vaags van hebt meegekregen. "Dat zag ik een keer op Discovery" - da's hetzelfde als dat vrouwke dat bang was dat alle banen werden ingepikt omdat dat "op Facebook heb gestaan".
BNW / Jezus vs Darwinquote:Op woensdag 21 september 2016 00:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Prima, ik wil best liegen over wat ik op tv heb gezien of zo.En ZOOOOOOOOOO humor dat ik dit al van mijlenver aan zag komen!
Ladingen informatie hier gepost, en men gaat kinderachtig lopen zeiken over NET DATGENE wat ik niet 100% duidelijk kan onderbouwen!
Een heel simpele tactiek. Wel jammer, maar wat jij wil.
Ik neem aan dat die uitspraak over Discovery ook meteen de hele evolutietheorie over dinosauriërs naar vogels onderuit haalt?
Of abiogenesis over de ontwikkeling van het leven?
Alle kromme / overdreven wrede / tegenstrijdige dingen in de Bijbel?
De vreemde bouw van bepaalde dieren?
Het bestaan van gluons?
Die hele docu over de historische Jezus en hoe dat hele verhaal rondom hem VERKRACHT werd tot wat er nu in de Bijbel staat?
Allemaal slap gelul van oude vrouwtjes? Allemaal dingen waarvoor ik geen bronnen kan noemen? Ga toch snel heen zeg!
God die moord? Hij neemt gewoon leven die hij in eerste instantie heeft gegeven. Of spreek je ook over God die ons "vermoord" wanneer we gewoon sterven? Wat een straf was voor de farao en zijn handlangers, is dat niet voor die onschuldige kinderen. Dat God hun leven nam was misschien hun redding, ze hebben het beter bij Hem, anders zouden ze ook opgroeien als handlangers van de farao.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:28 schreef ToT het volgende:
En over God's goedheid; waarom vermoordde Hij onschuldige Egyptische kinderen? Hij kon de farao echt wel op andere manieren straffen of op andere gedachten brengen.
Waarom liet hij kinderen die een kale man pestten, door beren verscheuren?
En wat zijn macht betreft: waarom kon hij een vijandelijk leger niet verslaan die ijzeren strijdwagens had?
Net als Amerikaanse vrouwen tegen hun kinderen:"I GAVE YOU LIFE, I CAN JUST AS EASILLY TAKE IT AWAY!!!"quote:Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef Tevik het volgende:
[..]
God die moord? Hij neemt gewoon leven die hij in eerste instantie heeft gegeven. Of spreek je ook over God die ons "vermoord" wanneer we gewoon sterven? Wat een straf was voor de farao en zijn handlangers, is dat niet voor die onschuldige kinderen. Dat God hun leven nam was misschien hun redding, ze hebben het beter bij Hem, anders zouden ze ook opgroeien als handlangers van de farao.
Wat vind je van alle onderbouwde argumenten?quote:Op woensdag 21 september 2016 00:34 schreef Aguia het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
En verder toon je eerder het tegendeel aan met kromme redenatie en bronnen die je niet eens kunt opnoemen maar waar je enkel iets vaags van hebt meegekregen. "Dat zag ik een keer op Discovery" - da's hetzelfde als dat vrouwke dat bang was dat alle banen werden ingepikt omdat dat "op Facebook heb gestaan".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |