abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2016 @ 14:18:44 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165428588
quote:
ik doelde op de joden van het oude verbond.
Dit waren toch katholieken? Nuff said. Handelen en mishandelen volgens de wet waar ze niet onder waren. Die heksen hadden júist Jezus nodig (als men geloofde dat ze vrienden van de duivel waren).
pi_165429656
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:14 schreef Manke het volgende:

[..]

en de Jezus in dat filmpje welke eerder gepost was?
Dat filmpje heb ik nog niet bekeken, ga ik zo doen. :)

Edit: Nu aan het kijken. :P

_O- Het Vaticaan gebouwd op de plek waar Mithras vereerd werd? _O-
En Mithras had dus nog weer veel meer overeenkomsten met Jezus dan ik al dacht! :D

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 19-09-2016 15:31:11 ]
  maandag 19 september 2016 @ 15:57:05 #103
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165430630
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:01 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Alvast voor de helft gekeken. Thanks for sharing. Deze ga ik uit mijn hoofd leren. ^O^
^O^

Zegt het voort! Iedereen zou 'm eigenlijk verplicht moeten kijken, ook op scholen. 8-)
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 19 september 2016 @ 16:08:02 #104
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165430826
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 13:05 schreef Manke het volgende:

[..]

misschien dat je dat zo voor jezelf hebt ervaren.
Bij het mystieke is dat juist het doel, het christusbewustzijn, om allerlei ingevingen te kunnen krijgen van god. Sommigen noemen dat schizofrenie
Naar mijn idee leren al die esoterische leringen uiteindelijk hetzelfde. Het gaat uiteindelijk allemaal om het vinden van innerlijke vrijheid, of psychologische vrijheid. Geen ingevingen van God, waarbij God iets is van buiten jou dat je dingen influistert. Dat is gewoon een projectie vanuit jouw dualistische wereldbeeld.
Het 'Christusbewustzijn' komt op hetzelfde neer als boeddhanatuur, moksha, atman, gewoon verlichting dus. Zuiver Gewaarzijn, dus vrij van het denken (en dan vooral het obsessieve denken, denkverslaving, waar bijna alle mensen aan lijden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165430924
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:08 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Naar mijn idee leren al die esoterische leringen uiteindelijk hetzelfde. Het gaat uiteindelijk allemaal om het vinden van innerlijke vrijheid, of psychologische vrijheid. Geen ingevingen van God, waarbij God iets is van buiten jou dat je dingen influistert. Dat is gewoon een projectie vanuit jouw dualistische wereldbeeld.
Het 'Christusbewustzijn' komt op hetzelfde neer als boeddhanatuur, moksha, atman, gewoon verlichting dus. Zuiver Gewaarzijn, dus vrij van het denken (en dan vooral het obsessieve denken, denkverslaving, waar bijna alle mensen aan lijden.
Spiritualiteit zonder specifieke goden en wetten vind ik veel zuiverder dan met. Je weet nooit precies wat de achterliggende gedachte is van al die verzonnen goden en hun profeten.
  maandag 19 september 2016 @ 16:18:44 #106
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165430959
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 16:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Spiritualiteit zonder specifieke goden en wetten vind ik veel zuiverder dan met. Je weet nooit precies wat de achterliggende gedachte is van al die verzonnen goden en hun profeten.
Oh ik vind die goden op zich wel leuk verzonnen vaak als symbool voor dingen in het leven. Ik gebruik zelf ook graag de duivel als symbool van het kwaad/de duisternis. Zo vind ik IS, die mexicaanse drugskartels, of psychopatische eenlingen absoluut duivelse mensen. Gewoon als in absoluut kwaadaardig.
  maandag 19 september 2016 @ 16:28:24 #107
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165431139
Maar letterlijk op zichzelf staande, zelfstandige wezens buiten jou, die de hele dag rondvliegen en in mensen hun aura gaan zitten om je allerlei kwaad in te fluisteren, vind ik wel een beetje een kinderlijk idee eigenlijk. En als het echt zo is, dan is dat ook niet best.

Maar mensen kunnen wel zeker bevangen zijn door kwaadaardigheid. Alles (in ons) is uiteindelijk energie. Als energieën niet goed kunnen stromen, door blokkades bijvoorbeeld als gevolg van hoe iemand geestelijk is geconditioneerd (bv opvoeding), of door bepaalde gebeurtenissen, dan kunnen energieën giftig worden, ongezond. Maar dat is een heel complex gebeuren van allerlei wisselwerkingen waar we normaal geen zicht op hebben.

Als voorbeeld iemand die seksueel gefrustreerd raakt bijvoorbeeld. Als die seksuele energie nooit ergens heen kan, altijd onderdrukt moet worden en er van binnen dus een ongezonde relatie mee ontstaat, dan gaat dat in het onderbewustzijn allemaal een eigen leven leiden. Zo kan die energie uiteindelijk 'demonisch' worden, een demonische kracht van binnen die kan leiden tot hele donkere, ongezonde gedachten en verlangens, tot uiteindelijk vreselijke daden.

Zo werkt dat volgens mij met zogenaamde 'demonische' shit. En in verschillende vormen natuurlijk. Uiteindelijk is dat simpelweg één van de mogelijke gevaren uit iets heel basaals in ons menselijke systeem: begeerte. Ook de reden dat hele rijke mensen die alles hebben intens evil kunnen worden.
pi_165431246
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar letterlijk op zichzelf staande, zelfstandige wezens buiten jou, die de hele dag rondvliegen en in mensen hun aura gaan zitten om je allerlei kwaad in te fluisteren, vind ik wel een beetje een kinderlijk idee eigenlijk. En als het echt zo is, dan is dat ook niet best.

Maar mensen kunnen wel zeker bevangen zijn door kwaadaardigheid. Alles (in ons) is uiteindelijk energie. Als energieën niet goed kunnen stromen, door blokkades bijvoorbeeld als gevolg van hoe iemand geestelijk is geconditioneerd (bv opvoeding), of door bepaalde gebeurtenissen, dan kunnen energieën giftig worden, ongezond. Maar dat is een heel complex gebeuren van allerlei wisselwerkingen waar we normaal geen zicht op hebben.

Als voorbeeld iemand die seksueel gefrustreerd raakt bijvoorbeeld. Als die seksuele energie nooit ergens heen kan, altijd onderdrukt moet worden en er van binnen dus een ongezonde relatie mee ontstaat, dan gaat dat in het onderbewustzijn allemaal een eigen leven leiden. Zo kan die energie uiteindelijk 'demonisch' worden, een demonische kracht van binnen die kan leiden tot hele donkere, ongezonde gedachten en verlangens, tot uiteindelijk vreselijke daden.

Zo werkt dat volgens mij met zogenaamde 'demonische' shit. En in verschillende vormen natuurlijk. Uiteindelijk is dat simpelweg één van de mogelijke gevaren uit iets heel basaals in ons menselijke systeem: begeerte. Ook de reden dat hele rijke mensen die alles hebben intens evil kunnen worden.
Mooie post. Je legt het goed uit.
pi_165432221
Wauw, in de eerste eeuwen na Christus had je dus nog veel meer verschillende stromingen in het christendom dan nu. Welke daarvan zal het ware geloof geweest zijn? ;)

:o Ik kijk verder, en dat is wel schokkend wat er gezegd wordt!
Volgens oude geschriften waren er geen verlossende eigenschappen verbonden aan de dood van Jezus, geen geboorte uit een maagd enz!
  maandag 19 september 2016 @ 17:19:03 #110
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165432252
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 15:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat filmpje heb ik nog niet bekeken, ga ik zo doen. :)

Edit: Nu aan het kijken. :P

_O- Het Vaticaan gebouwd op de plek waar Mithras vereerd werd? _O-
En Mithras had dus nog weer veel meer overeenkomsten met Jezus dan ik al dacht! :D
daar begint de misinformatie al :P
Mithrasverering werd gevonden helemaal in Engeland.

Wat is de boodschap van de film? verwerp Jezus en komt tot 'Jezus'?
Verwerp vergeving en wees zelf god?

Over vergeving gesproken.
Die wetten waren nodig omdat Israël de immorele gewoonten van de heidenen over begon te nemen zoals kindoffers. Staat er geloof ik zelfs, in leviticus.
Niemand heeft wat tegen de wet, totdat deze tegen jou is, alleen justitie ziet het vaak niet. Copurighted spul downloaden is nu wettelijk verboden, bijvoorbeeld :+

Als je drugs smokkelt naar Indonesië zegt men ook 'tja risico van het vak, je kent de wet van het land'.
Als jij daar gepakt bent, dan baal je, en als je onschuldige vader dan zegt 'take me instead. Ik houd van mijn zoon, ik neem zijn straf op mij', en de rechter gaat akkoord, en je mag gaan, dan ben je die eeuwig dankbaar en zal je zoiets nooit meer doen. dat is liefde.

Nu spreken de bijbelse wetten tegen iedereen, en iedereen verdient straf, daarom hebben velen eigenlijk een hekel aan de bijbel. Nu is er iemand die uit liefde de straf op zich heeft genomen. Voor iedereen en voor letterlijk elke overtreding.

Oh ja, God wordt ook wel de rechter genoemd in de bijbel.

Straks, ooit, komt de antichrist, 'de wetteloze' wordt deze ook genoemd, en iedereen zal hem aanbidden.
Vrijheid van de wet door deze af te schaffen. Men haalt altijd die citaat van Jezus juist aan 'ik ben niet gekomen om de wet af te schaffen'. Wat de antichrist gaat doen is een val.
En aangezien die documentaire overtuigend is, overweeg dan ook het originele verhaal ipv de nag hammadi vervalsingen.
  maandag 19 september 2016 @ 17:21:32 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165432308
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 17:17 schreef ToT het volgende:
Wauw, in de eerste eeuwen na Christus had je dus nog veel meer verschillende stromingen in het christendom dan nu. Welke daarvan zal het ware geloof geweest zijn? ;)

:o Ik kijk verder, en dat is wel schokkend wat er gezegd wordt!
Volgens oude geschriften waren er geen verlossende eigenschappen verbonden aan de dood van Jezus, geen geboorte uit een maagd enz!
de nuchterste die het oude testament en profetieën vervuld :)
pi_165432467
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 17:19 schreef Manke het volgende:

[..]

daar begint de misinformatie al :P
Mithrasverering werd gevonden helemaal in Engeland.

Wat is de boodschap van de film? verwerp Jezus en komt tot 'Jezus'?
Verwerp vergeving en wees zelf god?

Over vergeving gesproken.
Die wetten waren nodig omdat Israël de immorele gewoonten van de heidenen over begon te nemen zoals kindoffers. Staat er geloof ik zelfs, in leviticus.
Niemand heeft wat tegen de wet, totdat deze tegen jou is, alleen justitie ziet het vaak niet. Copurighted spul downloaden is nu wettelijk verboden, bijvoorbeeld :+

Als je drugs smokkelt naar Indonesië zegt men ook 'tja risico van het vak, je kent de wet van het land'.
Als jij daar gepakt bent, dan baal je, en als je onschuldige vader dan zegt 'take me instead. Ik houd van mijn zoon, ik neem zijn straf op mij', en de rechter gaat akkoord, en je mag gaan, dan ben je die eeuwig dankbaar en zal je zoiets nooit meer doen. dat is liefde.

Nu spreken de bijbelse wetten tegen iedereen, en iedereen verdient straf, daarom hebben velen eigenlijk een hekel aan de bijbel. Nu is er iemand die uit liefde de straf op zich heeft genomen. Voor iedereen en voor letterlijk elke overtreding.

Oh ja, God wordt ook wel de rechter genoemd in de bijbel.

Straks, ooit, komt de antichrist, 'de wetteloze' wordt deze ook genoemd, en iedereen zal hem aanbidden.
Vrijheid van de wet door deze af te schaffen. Men haalt altijd die citaat van Jezus juist aan 'ik ben niet gekomen om de wet af te schaffen'. Wat de antichrist gaat doen is een val.
En aangezien die documentaire overtuigend is, overweeg dan ook het originele verhaal ipv de nag hammadi vervalsingen.
Leuk verhaal, maar de meesten keren religie de rug toe omdat de wetenschap de Bijbel op zeer veel fronten tegenspreekt.
Maar idd ook wel vanwege de enorm negatieve boodschap van dat wij vervloekt zijn vanwege dat appelhappen van voorouders waar wij geen fuck mee te maken hebben.

De mens is zondig omdat die 2 voorouders gebruik hebben gemaakt van de vrije wil die God heb gegeven heeft. ze mochten een keuze maken, maar omdat ze met die keuzevrijheid hebben gedaan wat ze zelf wilden, worden WIJ nu gestraft. Hoezo is dat eerlijk?
En omdat God ons toch niet allemaal naar de hel wil sturen, heeft hij zichzelf (van de heilige drie-eenheid) op aarde dood laten martelen zodat hij ons kan vergeven, zolang we maar geloven dat dat ook echt gebeurd is.

De mens is slecht omdat God ons een vrije wil heeft gegeven, en God zal ons daarom ook straffen, tenzij we dus ons helemaal aan hem onderwerpen.

Geef ons dan geen eigen wil, godverdomme. Wat heb je er aan als je toch gestraft wordt als je er gebruik van maakt?
pi_165432490
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 17:21 schreef Manke het volgende:

[..]

de nuchterste die het oude testament en profetieën vervuld :)
Weet je het zeker? De boodschap van deze documentaire is iets wat ik allang gedacht heb: de essentie van het verhaal is eeuwen geleden allang compleet verloren gegaan en we zitten met een lege huls opgescheept die symbolische dingen veel te letterlijk opvat.
  maandag 19 september 2016 @ 17:54:29 #114
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165432860
'Zonen van God' die kunnen toveren en je aanraken en je bent genezen van welke kwaal dan ook etc. bestaan niet en hebben nooit bestaan. Het hoogste wat de mens kan 'bereiken' is spiritueel ontwaken/verlichting van het bewustzijn, en dat is ook het hoogste wat men bewust of onbewust zoekt. Zulke mensen krijgen volgelingen/leerlingen. Niet mafkezen die beweren de letterlijke Zoon van God te zijn, en ook nog eens de Enige echte Zoon van God.
Dus Jezus kan niet anders dan simpelweg een ontwaakte geweest zijn die gerealiseerd was tot de nonduale staat van Zijn. Zo simpel is het. De rest is allemaal geloof. Wankel geloof. Fantasie...
pi_165433299
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
'Zonen van God' die kunnen toveren en je aanraken en je bent genezen van welke kwaal dan ook etc. bestaan niet en hebben nooit bestaan. Het hoogste wat de mens kan 'bereiken' is spiritueel ontwaken/verlichting van het bewustzijn, en dat is ook het hoogste wat men bewust of onbewust zoekt. Zulke mensen krijgen volgelingen/leerlingen. Niet mafkezen die beweren de letterlijke Zoon van God te zijn, en ook nog eens de Enige echte Zoon van God.
Dus Jezus kan niet anders dan simpelweg een ontwaakte geweest zijn die gerealiseerd was tot de nonduale staat van Zijn. Zo simpel is het. De rest is allemaal geloof. Wankel geloof. Fantasie...
Helaas niet wankel genoeg.
pi_165433713
:D Jehova is een "mindere" god, in die documentaire! :D Geweldig! Een wraakzuchtige god die in zijn amateurisme een imperfecte wereld heeft geschapen! _O- Een geaborteerde god van een zwangerschap van de dochter van de echte god, die verliefd op haar vader geworden was! :D Yeldeboath.

Ahhh kijk, en Jezus was dus de zoon van de ECHTE God.
Dus de wereld is geschapen door de geaborteerde foetus van God's dochter, maar Jezus is dan dus wel de Zoon van God, volgens de mythologieën.
Overigens is die Yeldeboath uit een maagdelijke zwangerschap gekomen.

Dus de god die ons geschapen zou hebben, is niet de ware God. :D Interessant!

Ook interessant te zien hoe het idee van de zonde zich ontwikkeld heeft!

Ahhhh en die god is zeer materialistisch ingesteld en wil dat de mens ook materialistisch blijft. Jezus, als slang in het paradijs, heeft de mens verteld van de appel te eten en zo kennis van het goddelijke te krijgen, zodat we het materiële achter ons kunnen laten. Maar die Yeldeboath/Yahweh vond dat volkomen kut en wilde niet dat de mens goddelijk zou worden en werd jaloers! :D

Ik vind dit allemaal serieus veel minder vergezocht als hoe het christendom het vertelt! :D (Op die zwangerschap na van een dochter die verliefd op papa werd misschien! :P )

[ Bericht 12% gewijzigd door ToT op 19-09-2016 19:10:07 ]
  maandag 19 september 2016 @ 19:25:37 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_165434353
“He went extinct for your sins to save you from Satanasaurus Rex”
~ Cretaceous 3:27
“The Corinthians' third letter to Raptor Jesus came back slashed and stained with blood.”
~ The DiploPope

After Raptor Jesus' death, his teachings were collected in the Raptor Bible. It shows many of his most popular sayings, including "Grrrrrrrr" and "ROOOOOOOAAAAAAR"; as well as the most popular of all: "Grating, high-pitched screech". It also contains prophecies of what is to come in the future of dinosaurs and Raptor Jesus, though this information is kept secret by the Lutheran Church. Copies are not available to the general public, and are only open to Lutheran Church members, dinosaurs, and the guys who made Canadian bacon. They are written in heiroglyphic Jurassic German, anyhow.
To quote Oviraptorosaurians 3:13, "A person cannot live on ramen alone but every word that Raptor Jesus (God) speaks. RAAAR."
Extrapt

Or was he under duress?
There is also a fair amount of commentary on his teachings, as well as fun little poems about the big master of epic himself.
To quote Utahraptors 5:e
"Raptor Jesus had a lamb,
He ate it with mint jelly.
And everywhere that RJ went,
The lamb went in his belly."
The final book of the Raptor Bible, Rawrvelations, was written by Raptor Jesus's apostle, Dylasaur, after he received visions of Earth's end times while guzzling absinthe and huffing kittens. His visions of The VelociRapture, Armageddon, and ants crawling out of his skin are all described in horrifying detail. According to scripture, Gabriel will blow his horn, and believers will raise their arms to the heavens, but their flesh will be ripped from their bones and sucked into the sky, because Raptor Jesus is hungry and loves the taste of gullibility.
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Raptor_Jesus

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_165434742
Eindelijk klaar met die docu. Ik heb hem in stukken bekeken wegens drukte, maar het is wel verdomd interessant zeg! Veel dingen hiervan wist ik al wel en ik mis ook wat dingen die er in vernoemd zouden moeten worden, maar ik heb ook weer wat nieuwe dingen geleerd.

Wat ik onder andere mis is dat Judas feitelijk de wil van God heeft uitgevoerd; Jezus moest volgens de te letterlijke legende opgeofferd worden, en zonder het "verraad" van Judas was dat nooit gebeurd geweest.
Judas was voor zover ik me meen te herinneren de favoriet van Jezus, en Jezus nam hem ook wel eens apart van de rest, en vertelde hem hoe de hemel was.
Als er een kern van waarheid in de te letterlijke legende zou zitten, dan zou Judas dus de mensheid gered hebben met zijn daad; anders had Jezus makkelijk door kunnen leven en rustig als een ouwe knar in kunnen slapen, maar dan was het offer voor de erfzonde nooit uitgevoerd en was Jezus dus ook niet de verlosser geweest en was de mensheid tot het einde der tijden verdoemd geweest.

Anyway, dat zijn m'n eigen mijmeringen ff.
Wat er in de docu uitgelegd wordt over dat we allen één geheel zijn en terug naar het goddelijke kunnen als we ons dat beseffen, heb ik vaker gehoord en dat spreekt me veel meer aan. Toch blijf ik boven alles nog een materialist die in de Big Bang en de evolutietheorie gelooft. ;)

Maar er wordt ook wel eens gezegd dat dat best samen kan gaan; het materiële is een deel van God dat in trillingsgetal omlaag is gegaan om zo materieel te worden, om zo deze vorm van bestaan te kunnen ervaren, en wij zijn allen dus een deel van dit materieel geworden deel van God. De Big Bang is dan het moment waarop dat gebeurd is.

Maar goed; ik ben ook weer niet van The God Of The Gaps, en geloof meer in gluons. ;)

pi_165438387
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 19:45 schreef ToT het volgende:
Wat ik onder andere mis is dat Judas feitelijk de wil van God heeft uitgevoerd; Jezus moest volgens de te letterlijke legende opgeofferd worden, en zonder het "verraad" van Judas was dat nooit gebeurd geweest.
Judas was voor zover ik me meen te herinneren de favoriet van Jezus, en Jezus nam hem ook wel eens apart van de rest, en vertelde hem hoe de hemel was.
Als er een kern van waarheid in de te letterlijke legende zou zitten, dan zou Judas dus de mensheid gered hebben met zijn daad; anders had Jezus makkelijk door kunnen leven en rustig als een ouwe knar in kunnen slapen, maar dan was het offer voor de erfzonde nooit uitgevoerd en was Jezus dus ook niet de verlosser geweest en was de mensheid tot het einde der tijden verdoemd geweest.
Feitelijk onjuist. Als voorzegd is dat Jezus verraden zou worden, dan zou dat ook geschieden (zoals dus gebeurd is). Jezus zei niet aan tafel: Judas gaat mij verraden, maar een iemand zal mij gaan verraden. Waarna de apostelen zich bedrukt voelde en zich afvroegen/hoopten dat zij het niet zouden zijn.
pi_165438445
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:35 schreef Aguia het volgende:

[..]

Feitelijk onjuist. Als voorzegd is dat Jezus verraden zou worden, dan zou dat ook geschieden (zoals dus gebeurd is). Jezus zei niet aan tafel: Judas gaat mij verraden, maar een iemand zal mij gaan verraden. Waarna de apostelen zich bedrukt voelde en zich afvroegen/hoopten dat zij het niet zouden zijn.
Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.

Was het ook niet zo dat Jezus zei dat degene die zijn brood zou dopen in die wijn of whatever het ook was, degene zou zijn die hem zou verraden? En Judas deed dat dus.
  maandag 19 september 2016 @ 22:21:27 #121
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165440027
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 19:45 schreef ToT het volgende:

Anyway, dat zijn m'n eigen mijmeringen ff.
Wat er in de docu uitgelegd wordt over dat we allen één geheel zijn en terug naar het goddelijke kunnen als we ons dat beseffen, heb ik vaker gehoord en dat spreekt me veel meer aan. Toch blijf ik boven alles nog een materialist die in de Big Bang en de evolutietheorie gelooft. ;)

Maar er wordt ook wel eens gezegd dat dat best samen kan gaan; het materiële is een deel van God dat in trillingsgetal omlaag is gegaan om zo materieel te worden, om zo deze vorm van bestaan te kunnen ervaren, en wij zijn allen dus een deel van dit materieel geworden deel van God. De Big Bang is dan het moment waarop dat gebeurd is.
Dat sluit elkaar niet uit. Maakt zelfs geen reet uit imo. De materiële wereld, waarin de evolutie tot uiting komt, kwam ws met wat ze de big bang noemen. Dat is ook gewoon een werkelijkheid. Tegelijkertijd is er de goddelijke zijnsdimensie (zoals wordt uitgelegd in de docu ergens), dat ook altijd aanwezig is en overal in met je meeloopt, alleen zijn we daar ons meestal niet bewust van, doordat we niet opletten en niet weten (hoe) het te herkennen. Daarom zijn er leraren geweest zoals boeddha, jezus, maharshi etc. die de mensen daarin de weg konden wijzen. Daarom zijn ze zo beroemd... Het jezusfiguur van de Kerk is een lachertje... echt gewoon een sprookje. Wel een mooi sprookje! Maar echt een sprookje. Dat vind ik toch wel heel duidelijk. Wat in deze docu wordt getoond vind ik veel geloofwaardiger en logischer...

zal wel weer hier door sommigen worden weggezet als NWO-shit om het christendom te vervangen door de Illuminatileer met een esoterische agenda dit dat. Maar echt, get effe real of zo.

Leuk live-reviewtje trouwens :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Villas__Rubin op 19-09-2016 22:28:16 ]
pi_165440236
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat sluit elkaar niet uit. Maakt zelfs geen reet uit imo. De materiële wereld, waarin de evolutie tot uiting komt, kwam ws met wat ze de big bang noemen. Dat is ook gewoon een werkelijkheid. Tegelijkertijd is er de goddelijke zijnsdimensie, dat ook altijd aanwezig is en overal in met je meeloopt, alleen zijn we daar ons meestal niet bewust van, doordat we niet opletten en niet weten (hoe) het te herkennen. Daarom zijn er leraren geweest zoals boeddha, jezus, maharshi etc. die de mensen daarin de weg konden wijzen. Daarom zijn ze zo beroemd... Het jezusfiguur van de Kerk is een lachertje... echt gewoon een sprookje. Wel een mooi sprookje! Maar echt een sprookje. Dat vind ik toch wel heel duidelijk. Wat in deze docu wordt getoond vind ik veel geloofwaardiger en logischer...

zal wel weer hier door sommigen worden weggezet als NWO-shit om het christendom te vervangen door de Illuminatileer met een esoterische agenda dit dat. Maar echt, get effe real of zo.

Leuk live-reviewtje trouwens :D
:D Hehehe thanks! :D

Ik zit tegenwoordig veel Youtube films te kijken van Christopher Hitchens, Richard Dawkins, AronRa, Nonstampcollector, Logicked, The atheist experience en vele, VELE anderen! :D
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:53:14 #123
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165447613
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 17:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar de meesten keren religie de rug toe omdat de wetenschap de Bijbel op zeer veel fronten tegenspreekt.
Maar idd ook wel vanwege de enorm negatieve boodschap van dat wij vervloekt zijn vanwege dat appelhappen van voorouders waar wij geen fuck mee te maken hebben.

De mens is zondig omdat die 2 voorouders gebruik hebben gemaakt van de vrije wil die God heb gegeven heeft. ze mochten een keuze maken, maar omdat ze met die keuzevrijheid hebben gedaan wat ze zelf wilden, worden WIJ nu gestraft. Hoezo is dat eerlijk?
En omdat God ons toch niet allemaal naar de hel wil sturen, heeft hij zichzelf (van de heilige drie-eenheid) op aarde dood laten martelen zodat hij ons kan vergeven, zolang we maar geloven dat dat ook echt gebeurd is.

De mens is slecht omdat God ons een vrije wil heeft gegeven, en God zal ons daarom ook straffen, tenzij we dus ons helemaal aan hem onderwerpen.

Geef ons dan geen eigen wil, godverdomme. Wat heb je er aan als je toch gestraft wordt als je er gebruik van maakt?
De mens is niet vervloekt door die actie, dat staat nergens. En hoe worden wij dan gestraft? De mens laat zich leiden door z'n eigen verworven inzicht, vaak gaat het goed, vaak gaat het fout. Terroristen plegen aanslagen omdat dat in hun ogen goed is. Maar iedereen geeft God de schuld. Als Hij weer verscheen, zou men Hem waarschijnlijk weer willen doden. Vriendschap met 'de wereld' maakt van iemand een vijand van God (niet andersom), staat er letterlijk.

Iedereen die tot God komt valt onder de wet en is meteen schuldig en verdient dan pas straf, maar meteen wordt deze schuld afgenomen omdat iemand anders de straf droeg, er is geen veroordeling meer, en is het een nieuwe start; het wordt ons te makkelijk gemaakt, Hij wil het liefst iedereen. Sommige volken doen liever hun best om tot God te komen, islam en jodendom. Maar wie volgens de wet wil leven, zal het niet redden (zowel een simpele misdaad als een kwaadaardige misdaad laat je in de cel belanden) . Dat is ook de reden van die rare wetten. Je redt het niet, je redt het niet zonder God, en men heeft die wet helemaal niet nodig, er staat ook wie 'in' Jezus is, valt niet meer onder de wet. Shortcut to God, God wil het zo.

De mens koos ervoor zelf te bepalen wat goed en slecht is en mocht z'n koers zelf bepalen met dit nieuwe inzicht, dat respecteerde God en Hij hielp ze hierna nog en stond ze bij, maar uiteindelijk was iedereen toch slecht geworden.
Reset.
Maar de vloed was waarschijnlijk lokaal, en ook kort na adam&eva, (dus lokaal makes sense), en omdat de bijbel zegt dat niemand luisterde naar Noah, internet hadden ze nog niet.
Oh ja, de bijbel kan je niet meten aan wetenschap. Het enige dat niet lijkt te kloppen is het scheppingsverhaal, het grootste werk van schepping is beknopt gebleven, paar pagina's maar :) uit nederigheid?
Maar goed. Voor mij is het allemaal wel logisch. En ook ik vond het ooit de dikste vetste onzin, onderbouwd met misvattingen van de bijbel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 20-09-2016 12:02:39 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:40 #124
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165447730
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 17:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Weet je het zeker? De boodschap van deze documentaire is iets wat ik allang gedacht heb: de essentie van het verhaal is eeuwen geleden allang compleet verloren gegaan en we zitten met een lege huls opgescheept die symbolische dingen veel te letterlijk opvat.
de essentie is compleet bewaard gebleven, maar men wil het niet. Men wil verlichting enzo. Komt het evangelie van Thomas er ook in voor? Lees het laatste vers dan eens als het erbij hoort, zie je zoiets door hun of überhaupt iemand gezegd worden?
pi_165447903
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:53 schreef Manke het volgende:

[..]

De mens is niet vervloekt door die actie, dat staat nergens. En hoe worden wij dan gestraft? De mens laat zich leiden door z'n eigen verworven inzicht, vaak gaat het goed, vaak gaat het fout. Terroristen plegen aanslagen omdat dat in hun ogen goed is. Maar iedereen geeft God de schuld. Als Hij weer verscheen, zou men Hem waarschijnlijk weer willen doden. Vriendschap met 'de wereld' maakt van iemand een vijand van God (niet andersom), staat er letterlijk.

Iedereen die tot God komt valt onder de wet en is meteen schuldig en verdient dan pas straf, maar meteen wordt deze schuld afgenomen omdat iemand anders de straf droeg, er is geen veroordeling meer, en is het een nieuwe start; het wordt ons te makkelijk gemaakt, Hij wil het liefst iedereen. Sommige volken doen liever hun best om tot God te komen, islam en jodendom. Maar wie volgens de wet wil leven, zal het niet redden (zowel een simpele misdaad als een kwaadaardige misdaad laat je in de cel belanden) . Dat is ook de reden van die rare wetten. Je redt het niet, je redt het niet zonder God, en men heeft die wet helemaal niet nodig, maar ze kiezen er zelf voor.

De mens koos ervoor zelf te bepalen wat goed en slecht is en mocht z'n koers zelf bepalen met dit nieuwe inzicht, dat respecteerde God en Hij hielp ze hierna nog en stond ze bij, maar uiteindelijk was iedereen toch slecht geworden.
Reset.
Maar de vloed was waarschijnlijk lokaal, en ook kort na adam&eva, (dus lokaal makes sense), en omdat de bijbel zegt dat niemand luisterde naar Noah, internet hadden ze nog niet.
Oh ja, de bijbel kan je niet meten aan wetenschap. Het enige dat niet lijkt te kloppen zijn is het scheppingsverhaal, het grootste werk van schepping is beknopt gebleven, paar pagina's maar :) uit nederigheid?
Maar goed. Voor mij is het allemaal wel logisch. En ook ik vond het ooit de dikste vetste onzin, onderbouwd met misvattingen van de bijbel.
Adam en Eva zijn uit het paradijs gekicked vanwege het appelhappen en de mens kende sindsdien pijn en dood. Dieren ondergingen ook meteen dit lot, vanwege wat Adam en Eva gedaan zouden hebben.

Verder kun je dus gewoon misdaden plegen, zolang je op je sterfbed maar in Jezus gelooft? Dan kom je wel in de hemel?

De Bijbel kun je inderdaad niet meten aan de wetenschap; die haalt het bij LANGE na niet bij de standaarden die de wetenschap eist. De wetenschap eist namelijk verifieerbare bewijzen en dat zijn dingen die de Bijbel niet heeft. Wel staan er veel tegenstrijdigheden in de Bijbel. Verhalen die enorm onderling verschillen.

Maar goed; hoe verklaar je fossielen dan? En bomen + culturen die ouder zijn dan de wereld volgens de Bijbel zou bestaan?
En Sodom en Gomorrah: de ene stad is door een brand verwoest, de andere door een vijandelijke invasie. Da's wel wat anders dan de Bijbel suggereert.

Evolutie; hoe verklaar je dat bacteriën zich aanpassen aan de leefomstandigheden? Die aanpassing is al evolutie. Hoe verklaar je dat zowel slangen als walvissen piepkleine achterpootjes hebben die niet uit het lijf steken? En emoe's die voorpoten met een klauw hebben, die ze helemaal niet kunnen bewegen? En fossielen van dinosauriërs die duidelijk stap voor stap overgingen in vogels?

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 20-09-2016 12:25:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')