abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165447914
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:57 schreef Manke het volgende:

[..]

de essentie is compleet bewaard gebleven, maar men wil het niet. Men wil verlichting enzo. Komt het evangelie van Thomas er ook in voor? Lees het laatste vers dan eens als het erbij hoort, zie je zoiets door hun of überhaupt iemand gezegd worden?
Kijk die docu maar eens die hier gepost is. :)

Oh, en ff gegoogled: "Het is weliswaar mogelijk Thomas in de huidige vorm tussen 50 en 200 n.Chr. te dateren, maar er is vrij algemene overeenstemming dat de Griekse tekst die ten grondslag ligt aan de Koptische vertaling, ontstaan is in Syrië (Edessa) tegen het midden van de 2e eeuw n.Ch"

Waarom zou je daar in godsnaam waarde aan hechten? Waarom zou die tekst de ultieme waarheid bevatten? Geschreven een eeuw na de dood van Jezus.

:Y Duidelijk de complete waarheid over Jezus, ja! :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 20-09-2016 12:12:05 ]
pi_165448150

T-Rex vs emoe

Emoe voorpoot

Oh en dit vind ik ook wel leuk:

God heeft ons erg inefficiënt geschapen, maar andere dieren nog weer veel inefficiënter omdat ze uit de zelfde basis voortkomen.

En "junk-DNA" is ook weer zoiets: waarom bestaat het grootste deel van ons DNA uit virussen en kopieën van kopieën?
1 virusdeel in ons DNA komt overigens alleen ook voor bij een bepaalde apensoort waar we het sterkst mee verwant zijn. Die samensmelting is blijkbaar gebeurd bij een gezamenlijke voorouder.

Bij muizen in laboratoria hebben ze alle junk-DNA weggeknipt zodat nog maar 5% over bleef. Die muizen groeiden gewoon normaal op en functioneerden ook normaal.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:27:09 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165448283
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Adam en Eva zijn uit het paradijs gekicked vanwege het appelhappen en de mens kende sindsdien pijn en dood. Dieren ondergingen ook meteen dit lot, vanwege wat Adam en Eva gedaan zouden hebben.

Verder kun je dus gewoon misdaden plegen, zolang je op je strerfbed maar in Jezus gelooft? Dan kom je wel in de hemel?

De Bijbel kun je inderdaad niet meten aan de wetenschap; die haalt het bij LANGE na niet bij de standaarden die de wetenschap eist. De wetenschap eist namelijk verifieerbare bewijzen en dat zijn dingen die de Bijbel niet heeft. Wel staan er veel tegenstrijdigheden in de Bijbel. Verhalen die enorm onderling verschillen.

Maar goed; hoe verklaar je fossielen dan? En bomen + culturen die ouder zijn dan de wereld volgens de Bijbel zou bestaan?
En Sodom en Gomorrah: de ene stad is door een brand verwoest, de andere door een vijandelijke invasie. Da's wel wat anders dan de Bijbel suggereert.

Evolutie; hoe verklaar je dat bacteriën zich aanpassen aan de leefomstandigheden? Die aanpassing is al evolutie. Hoe verklaar je dat zowel slangen als walvissen piepkleine achterpootjes hebben die niet uit het lijf steken? En emoe's die voorpoten met een klauw hebben, die ze helemaal niet kunnen bewegen? En fossielen van dinosauriërs die duidelijk stap voor stap overgingen in vogels?
code reusability :D
Dat heet adaptatie, maar of dat ook tot nieuwe soorten kan leiden? De biologie en onze logica (je kan het zelfs simuleren) lijkt het toe te laten, maar of het ook zo is?

Het scheppingsverhaal is beknopt, 1 hoofdstukje van 31 zinnen maar; de details welke je noemt zijn niet belangrijk voor het verdere verhaal en 'het reddingsplan', het enige doel van de bijbel sinds de eerste letter van genesis is neergepend duizend(en) jaren daarvoor.

Waar staat dat dieren ook dit lot ondergingen?

Er staan wat tegenstrijdigheden in de bijbel, maar geen echte cruciale, welke had je dan in gedachten? Dat wil ik dan ook wel weten.

Hoe weet je dat s&g op de op jouw genoemde manier aan z'n eind is gekomen?

Heb je een link over de tussenstadia van dino naar vogel?

Gaat de video over spiritualiteit? Dat is ook niet aan de wetenschap te meten. Misschien ff kijken om erover mee te kunnen discussiëren.
pi_165448305
En over God's goedheid; waarom vermoordde Hij onschuldige Egyptische kinderen? Hij kon de farao echt wel op andere manieren straffen of op andere gedachten brengen.
Waarom liet hij kinderen die een kale man pestten, door beren verscheuren?

En wat zijn macht betreft: waarom kon hij een vijandelijk leger niet verslaan die ijzeren strijdwagens had?
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:31:15 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165448360
En wat je zegt, de mens kende vanaf dat moment de dood. God zei: eet en je zal de dood zien, de slang zei: God liegt, eet gewoon, je zal de dood niet zien.

Eva zei later nog 'de slang heeft me misleid'
pi_165448413
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:27 schreef Manke het volgende:

[..]

code reusability :D
Dat heet adaptatie, maar of dat ook tot nieuwe soorten kan leiden? De biologie en onze logica (je kan het zelfs simuleren) lijkt het toe te laten, maar of het ook zo is?

Het scheppingsverhaal is beknopt, 1 hoofdstukje van 31 zinnen maar; de details welke je noemt zijn niet belangrijk voor het verdere verhaal en 'het reddingsplan', het enige doel van de bijbel sinds de eerste letter van genesis is neergepend duizend(en) jaren daarvoor.

Waar staat dat dieren ook dit lot ondergingen?

Er staan wat tegenstrijdigheden in de bijbel, maar geen echte cruciale, welke had je dan in gedachten? Dat wil ik dan ook wel weten.

Hoe weet je dat s&g op de op jouw genoemde manier aan z'n eind is gekomen?

Heb je een link over de tussenstadia van dino naar vogel?

Gaat de video over spiritualiteit? Dat is ook niet aan de wetenschap te meten. Misschien ff kijken om erover mee te kunnen discussiëren.
Details die duidelijk fout zijn, maken een verhaal wel minder aannemelijk.

Ik ken de Bijbel niet helemaal uit mijn hoofd, maar in Eden was doodden dieren elkaar niet. Ze aten geen andere dieren.

@ tegenstrijdigheden: hier worden er een paar genoemd:

S&G: dat werd op Discovery Channel genoemd toen die zender zich nog met wetenschappelijke zaken bezig hield.

@ dino naar vogel: die emoe is al een simpel voorbeeld, maar vooruit: https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_birds

De video gaat over spiritualiteit, maar ook over de oorsprong van het Bijbelse Jezus-figuur.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:38:01 #132
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165448505
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:28 schreef ToT het volgende:
En over God's goedheid; waarom vermoordde Hij onschuldige Egyptische kinderen? Hij kon de farao echt wel op andere manieren straffen of op andere gedachten brengen.

En wat zijn macht betreft: waarom kon hij een vijandelijk leger niet verslaan die ijzeren strijdwagens had?
vijanden van God en zijn volk.
Hij probeerde de farao te overtuigen, maar dat lukte niet. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde. Bloed van een lam op de deurposten liet hem voorbij gaan, want hij zou anders ook de Israëlieten doden. Een verwijzing/voorschaduwing naar Jezus het lam en zijn bloed. Maar nu gehoorzaamt Israël niet.

Dat laatste: waar staat dat precies, ff lezen dan,
pi_165448528

Deze reeks is ook echt een aanrader, en er worden nog steeds nieuwe delen gemaakt.
Op zijn channel legt hij ook veel uit over de onmtwikkeling van het leven:

pi_165448577
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:38 schreef Manke het volgende:

[..]

vijanden van God en zijn volk.
Hij probeerde de farao te overtuigen, maar dat lukte niet. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde. Bloed van een lam op de deurposten liet hem voorbij gaan, want hij zou anders ook de Israëlieten doden. Een verwijzing/voorschaduwing naar Jezus het lam en zijn bloed. Maar nu gehoorzaamt Israël niet.

Dat laatste: waar staat dat precies, ff lezen dan,
Dus jij vindt het wel okee dat je de kinderen van je vijand doodt?
Hmm help me herinneren nooit ruzie met jou te gaan maken.

@ die strijdwagens: judges 1:19, blijkbaar.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:45 #135
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165448883
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus jij vindt het wel okee dat je de kinderen van je vijand doodt?
Hmm help me herinneren nooit ruzie met jou te gaan maken.

@ die strijdwagens: judges 1:19, blijkbaar.
lol
Nee. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde, vijand van ieder mens (en de laatste vijand die verslagen zal worden volgens Openbaringen). God had ze nog gewaarschuwd en een uitweg aangeboden, maar de farao koos hier zelf voor, want hij wou het volk van Israël in z'n macht houden. Israël, kinderen van God, God beschermde ze als een vader. In het nt wordt Hij de Vader genoemd en staat nu open om ieder mens te adopteren.

Films over iemand die wraak neemt op hele families vind men vaak weer mooi :+
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:58:49 #136
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165448922
Judges 1:19

En de HEERE was met Juda, dat hij de inwoners van het gebergte verdreef; maar hij ging niet voort om de inwoners des dals te verdrijven, omdat zij ijzeren wagenen hadden.
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 13:07:59 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165449094
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:18 schreef ToT het volgende:
Bij muizen in laboratoria hebben ze alle junk-DNA weggeknipt zodat nog maar 5% over bleef. Die muizen groeiden gewoon normaal op en functioneerden ook normaal.
Mag ik hier het artikel van zien. Ik weet dat ze dat bij gist gedaan hebben maar bij muizen wist ik niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165449592
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:56 schreef Manke het volgende:

[..]

lol
Nee. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde, vijand van ieder mens (en de laatste vijand die verslagen zal worden volgens Openbaringen). God had ze nog gewaarschuwd en een uitweg aangeboden, maar de farao koos hier zelf voor, want hij wou het volk van Israël in z'n macht houden. Israël, kinderen van God, God beschermde ze als een vader. In het nt wordt Hij de Vader genoemd en staat nu open om ieder mens te adopteren.

Films over iemand die wraak neemt op hele families vind men vaak weer mooi :+
Mooi afschuifsysteem met die engel des doods! :Y Dan is God dus ineens niet verantwoordelijk.
pi_165449670
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mag ik hier het artikel van zien. Ik weet dat ze dat bij gist gedaan hebben maar bij muizen wist ik niet.
Hier is een bericht over dat 3% is verwijderd, maar veel info hebben ze blijkbaar niet: http://www.nature.com/news/2004/041018/full/news041018-7.html

Ik lees nu trouwens dat die junk-DNA toch wel wat functies hebben. Wel bijzonder dan.

Dat 95% verwijderd was bij een onderzoek kan ik ff niet meer terug vinden. Ik had het in een filmpje gezien, die in de beschrijving een link naar de onderzoeken had staan waar zij hun informatie vandaan haalden, maar ik weet niet meer welk filmpje het was. Ik weet wel dat ik meerdere filmpjes heb gezien waarin het genoemd werd, maar die anderen hadden geen duidelijke bronnen vermeld.

Volgens mij was het eentje van AronRa.
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 16:24:17 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165452774
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Hier is een bericht over dat 3% is verwijderd, maar veel info hebben ze blijkbaar niet: http://www.nature.com/news/2004/041018/full/news041018-7.html

Ik lees nu trouwens dat die junk-DNA toch wel wat functies hebben. Wel bijzonder dan.

Dat 95% verwijderd was bij een onderzoek kan ik ff niet meer terug vinden. Ik had het in een filmpje gezien, die in de beschrijving een link naar de onderzoeken had staan waar zij hun informatie vandaan haalden, maar ik weet niet meer welk filmpje het was. Ik weet wel dat ik meerdere filmpjes heb gezien waarin het genoemd werd, maar die anderen hadden geen duidelijke bronnen vermeld.

Volgens mij was het eentje van AronRa.
Ah okay. Ik heb juist het idee dat er steeds minder junk-DNA is van steeds meer elementen vinden we een functie. Wat trouwens ook niet zo gek hoeft te zijn want anders waren we meer van dat DNA wel kwijtgeraakt onderweg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165453662
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah okay. Ik heb juist het idee dat er steeds minder junk-DNA is van steeds meer elementen vinden we een functie. Wat trouwens ook niet zo gek hoeft te zijn want anders waren we meer van dat DNA wel kwijtgeraakt onderweg.
Ja de virussen en de kopieën van kopieën kunnen misschien toch wat functies hebben gekregen, net als mitochondriën.
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:57:34 #142
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_165458783
Wat willen jullie nu.......Gnosis en heremtetism is waar je moet lezen !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:46:35 #143
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165462191
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Mooi afschuifsysteem met die engel des doods! :Y Dan is God dus ineens niet verantwoordelijk.
Vind ik nou ook.
Face it: die 'God' van het Abrahamisme is gewoon raar. Een donker en raar idee voortkomend uit het ego-view van de mens. Dat heeft het voorlopig in de eindeloze tijd even gewonnen. Komt wel weer goed.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165462365
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:46 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Vind ik nou ook.
Face it: die 'God' van het Abrahamisme is gewoon raar. Een donker en raar idee voortkomend uit het ego-view van de mens. Dat heeft het voorlopig in de eindeloze tijd even gewonnen. Komt wel weer goed.

O-)
pi_165464552
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 21:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.

Was het ook niet zo dat Jezus zei dat degene die zijn brood zou dopen in die wijn of whatever het ook was, degene zou zijn die hem zou verraden? En Judas deed dat dus.
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 21:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dat de Bijbel feitelijk onjuist is, weet ik wel.

Was het ook niet zo dat Jezus zei dat degene die zijn brood zou dopen in die wijn of whatever het ook was, degene zou zijn die hem zou verraden? En Judas deed dat dus.
Nee hoor.

En verder toon je eerder het tegendeel aan met kromme redenatie en bronnen die je niet eens kunt opnoemen maar waar je enkel iets vaags van hebt meegekregen. "Dat zag ik een keer op Discovery" - da's hetzelfde als dat vrouwke dat bang was dat alle banen werden ingepikt omdat dat "op Facebook heb gestaan".
pi_165464600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:34 schreef Aguia het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor.

En verder toon je eerder het tegendeel aan met kromme redenatie en bronnen die je niet eens kunt opnoemen maar waar je enkel iets vaags van hebt meegekregen. "Dat zag ik een keer op Discovery" - da's hetzelfde als dat vrouwke dat bang was dat alle banen werden ingepikt omdat dat "op Facebook heb gestaan".
Prima, ik wil best liegen over wat ik op tv heb gezien of zo. :')

_O- En ZOOOOOOOOOO humor dat ik dit al van mijlenver aan zag komen! :') Ladingen informatie hier gepost, en men gaat kinderachtig lopen zeiken over NET DATGENE wat ik niet 100% duidelijk kan onderbouwen! :') Een heel simpele tactiek. Wel jammer, maar wat jij wil.

Ik neem aan dat die uitspraak over Discovery ook meteen de hele evolutietheorie over dinosauriërs naar vogels onderuit haalt?
Of abiogenesis over de ontwikkeling van het leven?
Alle kromme / overdreven wrede / tegenstrijdige dingen in de Bijbel?
De vreemde bouw van bepaalde dieren?
Het bestaan van gluons?
Die hele docu over de historische Jezus en hoe dat hele verhaal rondom hem VERKRACHT werd tot wat er nu in de Bijbel staat?

Allemaal slap gelul van oude vrouwtjes? Allemaal dingen waarvoor ik geen bronnen kan noemen? Ga toch snel heen zeg!

[ Bericht 11% gewijzigd door ToT op 21-09-2016 00:57:02 ]
  woensdag 21 september 2016 @ 08:33:06 #147
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165465700
DA HEB OP FACEBOOK GESTAAN!!!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 21 september 2016 @ 10:16:58 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_165466833
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Prima, ik wil best liegen over wat ik op tv heb gezien of zo. :')

_O- En ZOOOOOOOOOO humor dat ik dit al van mijlenver aan zag komen! :') Ladingen informatie hier gepost, en men gaat kinderachtig lopen zeiken over NET DATGENE wat ik niet 100% duidelijk kan onderbouwen! :') Een heel simpele tactiek. Wel jammer, maar wat jij wil.

Ik neem aan dat die uitspraak over Discovery ook meteen de hele evolutietheorie over dinosauriërs naar vogels onderuit haalt?
Of abiogenesis over de ontwikkeling van het leven?
Alle kromme / overdreven wrede / tegenstrijdige dingen in de Bijbel?
De vreemde bouw van bepaalde dieren?
Het bestaan van gluons?
Die hele docu over de historische Jezus en hoe dat hele verhaal rondom hem VERKRACHT werd tot wat er nu in de Bijbel staat?

Allemaal slap gelul van oude vrouwtjes? Allemaal dingen waarvoor ik geen bronnen kan noemen? Ga toch snel heen zeg!
BNW / Jezus vs Darwin

hier had ik ooit een topic over gemaakt :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_165467878
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:28 schreef ToT het volgende:

God die moord? Hij neemt gewoon leven die hij in eerste instantie heeft gegeven. Of spreek je ook over God die ons "vermoord" wanneer we gewoon sterven? Wat een straf was voor de farao en zijn handlangers, is dat niet voor die onschuldige kinderen. Dat God hun leven nam was misschien hun redding, ze hebben het beter bij Hem, anders zouden ze ook opgroeien als handlangers van de farao.
pi_165467954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef Tevik het volgende:

[..]

God die moord? Hij neemt gewoon leven die hij in eerste instantie heeft gegeven. Of spreek je ook over God die ons "vermoord" wanneer we gewoon sterven? Wat een straf was voor de farao en zijn handlangers, is dat niet voor die onschuldige kinderen. Dat God hun leven nam was misschien hun redding, ze hebben het beter bij Hem, anders zouden ze ook opgroeien als handlangers van de farao.
Net als Amerikaanse vrouwen tegen hun kinderen:"I GAVE YOU LIFE, I CAN JUST AS EASILLY TAKE IT AWAY!!!" ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')