abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165363294
Niet alleen een pracht om naar te luisteren qua taalgebruik maar ook ontzettend wijs, zelfverzekerd, slim en ervaren in de psychedelische mind states, wat het een zeer unieke spreker maakt. Zelf ben ik overtuigd van vele van zijn views door persoonlijke ervaringen.

Een paar van zijn kern punten:
-Er is veel meer dan wat we denken dat er bestaat (andere dimensies, bewoond door intelligenties waar we gemakkelijk contact mee kunnen maken), niet zo'n opmerkelijke gedachte voor mensen met ervaringen in de psychedelische realms en we zien tenslotte ook maar 0,0035% van het electromagnetische spectrum.

-We zijn deel van een grotere intelligentie/bewustzijn, waar we dus contact mee kunnen maken, met of zonder psychedelica (vooral met) wat zich ook toont via synchroniteit

-DMT is belachelijk

Over de DMT, een molecule wat in ons eigen lichaam gemaakt wordt, een neurotransmitter is en wat zich in veel organismes in de natuur bevindt, plant en dier, wat verdampt/gerookt kan worden, of gesnoven (niet doen, doet pijn), of via ayahuasca (hoewel dat niet helemaal het zelfde is) en in de paddos/truffels zit ook een andere maar toch soort gelijke samenstelling waardoor je het ook oraal kan toenemen.

pi_165375796
Ik ben ook fan van McKenna. Als tripper kan ik me ook vinden in veel van wat hij gezegd heeft. En zijn praatjes zijn prachtig om naar te luisteren als je knetter stoned bent.

Een paar van mijn favorieten:

(kijk naar het gezicht van de man op 3:52)

(vanaf 3 minuten)

Waarom zeg je dat DMT belachelijk is? Het is de ultieme drug...
pi_165375990
"Transcend and mistrust ideology. Go for direct experience. What do you think when you face the waterfall? What do you think when you have sex? What do you think when you take psilocybin? Everything else is unconfirmable rumor" - Terence McKenna
pi_165379252
DMT is belachelijk- goed, bijzonder, astonishing etc.
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:43:31 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165385809
Ik ken wel wat van McKenna, maar hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Sowieso twijfel ik hevig aan het kennis-scheppende vermogen van drugstrips.
pi_165386310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ken wel wat van McKenna, maar hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Sowieso twijfel ik hevig aan het kennis-scheppende vermogen van drugstrips.
Het gaat dan eigenlijk ook om de directe ervaring zelf te ervaren, heb je dat wel eens gehad? Met een hoge dosis, terwijl je echt open staat voor wat het is en wat het je kan laten zien?
Als er iets niet teleurstelt zijn het deze middelen, je hoeft niks te geloven, maar je mist wel een groot deel van het plaatje zonder zelf een tocht gemaakt te hebben.

Zoals Terrence ook zei en wat ik ook geloof, de grens van diepte ervaren we vooral omdat we zelf vaak niet zo veel durven te handelen, maar er is geen grens van mogelijkheden van wat er te ervaren valt. 'Psychedsubstance' had bijvoorbeeld een whammy van een trip na z'n zo veelste DMT ervaring, iets wat wel eens vaker voor komt:

Terrence Mckenna: 'People ask me what's the danger of DMT. And the real answer is only if you fear death by astonishment, And you deliver that line and the people in the audience always laugh, except the people who've done DMT don't laugh.'
pi_165386518
DMT is illegaal in Nederland?
pi_165387216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
DMT is illegaal in Nederland?
Ja, hoewel een kleine hoeveelheid bij je dragen is gedoogd (grappig genoeg draagt iedereen altijd een kleine hoeveelheid DMT bezig omdat het ook ergens in het lichaam geproduceerd wordt).

Hoewel wortels met een hoge waarde DMT wel legaal is, en waar je DMT uit kan halen met een niet al te moeilijk scheikundig proces*, of wat je met andere plant middelen kan mixen om ayahuasca te maken, wat een lange DMT trip geeft (waardoor een (ervaren) sitter wel erg aan te raden is).

*(https://wiki.dmt-nexus.me/Q21Q21's_Vinegar/Lime_A/B_Extraction_Tek)

Ook schijn je vrij makkelijk en veilig online en niet te duur via the dark web gewoon wat te kunnen bestellen.
pi_165387298
Is dat DMT niet gewoon een middel wat een psychose opwekt?

Je hoeft er wat mij betreft niet tegenin te gaan, want dat komt overeen met wat er als eerste symptoom omschreven wordt :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:22:58 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165387321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het kunnen wel indrukwekkende ervaringen zijn. Misschien dat je zelfs iets wijzer wordt over de werking van je brein en het onder invloed ontsporen van die werking.

Waarheden over het universum nadat je als mens een beetje of behoorlijk van het padje raakt, zou ik enigszins sceptisch benaderen :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:25:32 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165387370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het kunnen wel indrukwekkende ervaringen zijn. Misschien dat je zelfs iets wijzer wordt over de werking van je brein en het onder invloed ontsporen van die werking.
Ja, het zal vast indrukwekkend zijn. Maar het idee dat je er wijzer van wordt, vind ik een beetje raar. Ik heb dat tenminste nog nooit gehad.
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:29:14 #12
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165387416
Goed topic om vanavond even door te spitten als ik stoned ben.

btw, Terrence is idd leuk om naar te luisteren. Geweldige verteller. Grote kennis, en goede humor ook nog eens.

Niet voor nieuts een veel gesampelde stem in veel psychedelische muziek ook trouwens. :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:31:23 #13
38496 Perrin
pi_165387457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, het zal vast indrukwekkend zijn. Maar het idee dat je er wijzer van wordt, vind ik een beetje raar. Ik heb dat tenminste nog nooit gehad.
Ik ben erdoor denk ik wel iets wijzer over mezelf geworden :P
pi_165387483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:21 schreef Resistor het volgende:

Je hoeft er wat mij betreft niet tegenin te gaan, want dat komt overeen met wat er als eerste symptoom omschreven wordt :+
Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.

Het enige wat je kan weten is dat jij bestaat, de rest is onzeker. En dus weten we niet wat de realiteit is, wat onze geest is, misschien is dit wel een hallucinatie, we zijn nu ten slotte ook high op andere neurotransmitters zonder DMT.

Bovendien zit het bewijsmateriaal aan de kant van een non-physieke ziel, maar los daarvan kan het ook bewezen worden, dat de psychedelische head space echt is, door een gedeelde ervaring te creėren, hoewel iedereen sowieso al verbluft en extreem onder de indruk uit een DMT trip komt en daar vaak al geen behoefte aan is.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat psychoses zoals: 'Ik ben specialer dan anderen' of andere fantasieėn, komen uit een gefrustreerde geest doordat de geest beschadigd is door de maatschappij, die zich dan graag niet meer inadequaat wil voelen, of wilt dat het moment bijzonderder wordt omdat men het moment ook niet goed genoeg vindt.
Er zijn trouwens een aardig aantal psychiaters te vinden die het hier mee eens zijn, alleen heerst er nog een paradigma gecreėerd door de farmaceutische industrie die ons graag wil geloven dat het puur te maken heeft met het lichaam en de genen.
Terwijl er nog nooit iemand een diagnose heeft gekregen met een lichamelijk test en ook van het genen verhaal weten we dat het geen oorzaak kan zijn, er ongeveer een correlatie van schizophrenia van eeneiige tweelingen van ongv. 25% tegenover 5% niet eeneiige tweelingen.

Maar het is sowieso moeilijk te bestuderen omdat ze alle symptomen (waaronder dus hallucinaties en waanideeėn) allemaal onder een kap gegooid worden.

Maar we weten dus niks van hallucinaties echt af, bovendien zien we ook maar 0.0035% van het elektromagnetische spectrum.

[ Bericht 2% gewijzigd door alwaysbenice op 17-09-2016 19:37:54 ]
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:34:17 #15
38496 Perrin
pi_165387512
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:32 schreef alwaysbenice het volgende:

Maar we weten dus niks van hallucinaties echt af, bovendien zien we ook maar 0.0035% van het elektromagnetische spectrum.
Voor de rest hebben we allerhande apparatuur ontwikkeld.. En dan te bedenken dat enkel onze ogen het elektromagnetische spectrum gebruiken. We hebben nog veel meer zintuigen..
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:22:13 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165391321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:21 schreef Resistor het volgende:

Als je verkeerd gaat (bad trip) dan is het inderdaad als een psychose.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165391795
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

En dat klopt ook wel, maar het komt altijd uit je eigen geest, uit je eigen ideeėn waar je in mee kan gaan of niet, op de zelfde manier dat mensen padje af kunnen raken als ze opeens wereld beroemd worden of iets anders heftigs mee maken.
Vaak is het tijdelijk en ik ben ervan overtuigd dat het altijd geheeld kan worden, omdat de onderliggende oorzaak bij ontwikkelde mentale stoornissen (vrijwel) altijd trauma is (zie doctors zoals Charles Whitfield, Colin Ross, Gabor Mate voor meer info).
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:28:28 #18
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165392967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:43 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

En dat klopt ook wel, maar het komt altijd uit je eigen geest, uit je eigen ideeėn waar je in mee kan gaan of niet, op de zelfde manier dat mensen padje af kunnen raken als ze opeens wereld beroemd worden of iets anders heftigs mee maken.
Vaak is het tijdelijk en ik ben ervan overtuigd dat het altijd geheeld kan worden, omdat de onderliggende oorzaak bij ontwikkelde mentale stoornissen (vrijwel) altijd trauma is (zie doctors zoals Charles Whitfield, Colin Ross, Gabor Mate voor meer info).
Jawel, dat is zo. Maar psychedelics zijn in die zin wel extra risico, omdat ze een type bewustzijn genereren dat het gewone dagelijkse bewustzijn doet vervagen. Als alles lekker gaat kan het uiteindelijk tot een spirituele extase leiden, maar als het allemaal ff wat minder in je lichaam landt, en je gaat helemaal geloven in al die (verregaande) psychedelische gedachtestromen en waarnemingen, dan kan je jezelf ook de hel in dromen... personen die mentaal al wat kwetsbaarder zijn kunnen dan in het ergste geval in een psychose terechtkomen.

Dat is verder niet de schuld van het middel; simpelweg niet alle mensen op aarde kunnen dergelijke ervaringen met die lagen van bewustzijn goed aan. Niets mis mee verder. Volkomen begrijpelijk zelfs.
pi_165393204
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jawel, dat is zo. Maar psychedelics zijn in die zin wel extra risico, omdat ze een type bewustzijn genereren dat het gewone dagelijkse bewustzijn doet vervagen. Als alles lekker gaat kan het uiteindelijk tot een spirituele extase leiden, maar als het allemaal ff wat minder in je lichaam landt, en je gaat helemaal geloven in al die (verregaande) psychedelische gedachtestromen en waarnemingen, dan kan je jezelf ook de hel in dromen... personen die mentaal al wat kwetsbaarder zijn kunnen dan in het ergste geval in een psychose terechtkomen.

Dat is verder niet de schuld van het middel; simpelweg niet alle mensen op aarde kunnen dergelijke ervaringen met die lagen van bewustzijn goed aan. Niets mis mee verder. Volkomen begrijpelijk zelfs.
Ben ik met je eens hoor. Hoewel ik niet denk dat het ons dient als we het 'in een psychose terecht komen' noemen, want de enige manier waarom iemand er vast in blijft zitten is omdat die persoon denkt dat hij machteloos is en niet bewust is van de tools om los te laten en weer positief/heel te worden. :)
  zondag 18 september 2016 @ 00:54:18 #20
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165395073
  zondag 18 september 2016 @ 09:39:40 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165398237
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:20 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Het gaat dan eigenlijk ook om de directe ervaring zelf te ervaren, heb je dat wel eens gehad? Met een hoge dosis, terwijl je echt open staat voor wat het is en wat het je kan laten zien?
Als er iets niet teleurstelt zijn het deze middelen, je hoeft niks te geloven, maar je mist wel een groot deel van het plaatje zonder zelf een tocht gemaakt te hebben.

Zoals Terrence ook zei en wat ik ook geloof, de grens van diepte ervaren we vooral omdat we zelf vaak niet zo veel durven te handelen, maar er is geen grens van mogelijkheden van wat er te ervaren valt. 'Psychedsubstance' had bijvoorbeeld een whammy van een trip na z'n zo veelste DMT ervaring, iets wat wel eens vaker voor komt:

Terrence Mckenna: 'People ask me what's the danger of DMT. And the real answer is only if you fear death by astonishment, And you deliver that line and the people in the audience always laugh, except the people who've done DMT don't laugh.'
Ik heb genoeg drugs genomen om een en ander te kunnen inschatten, hoewel ik nooit DMT heb gehad. Drugs fucken met je redenerings- en waarnemingsvermogen, dus het idee dat ze op de een of andere manier juist meer gelegenheid geven om de werkelijkheid in te zien, lijkt me heel sterk.
pi_165398707
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb genoeg drugs genomen om een en ander te kunnen inschatten, hoewel ik nooit DMT heb gehad. Drugs fucken met je redenerings- en waarnemingsvermogen, dus het idee dat ze op de een of andere manier juist meer gelegenheid geven om de werkelijkheid in te zien, lijkt me heel sterk.
Ik betwijfel dat, no offense. Niet omdat ik niet geloof dat je ervaring hebt met drugs, maar omdat het gros van de mensen niet in de buurt komt van wat er te halen valt, omdat men in sociale setting een niet al te hoge dosis neemt en of nooit naar binnen treedt/mediteert op dit soort middelen en ook niet de intentie hebben om echt een diepe reis te maken.

Niet dat daar wat mis mee mis, maar dan heb je in feite nog niks gezien.
Met bijv. een DMT break through zijn mensen wel in een keer weg, naar 'de andere kant', 'hyperspace', 'het onmogelijke', overigens nog helemaal helder en kunnen ze bij terugkomen moeilijk bevatten wat er gebeurd is en hoewel er genoeg sceptici in gaan zijn er eigenlijk geen mensen die eruit kunnen komen en denken te kunnen beweren dat het hoogst waarschijnlijk maar iets gehallucineerd was.
Je ervaart dan ook iets zo perfects, zo complex, zo out of this world, zo anders, zo intelligent, zo echt.
  zondag 18 september 2016 @ 14:33:44 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165403238
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:30 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat, no offense. Niet omdat ik niet geloof dat je ervaring hebt met drugs, maar omdat het gros van de mensen niet in de buurt komt van wat er te halen valt, omdat men in sociale setting een niet al te hoge dosis neemt en of nooit naar binnen treedt/mediteert op dit soort middelen en ook niet de intentie hebben om echt een diepe reis te maken.

Niet dat daar wat mis mee mis, maar dan heb je in feite nog niks gezien.
Met bijv. een DMT break through zijn mensen wel in een keer weg, naar 'de andere kant', 'hyperspace', 'het onmogelijke', overigens nog helemaal helder en kunnen ze bij terugkomen moeilijk bevatten wat er gebeurd is en hoewel er genoeg sceptici in gaan zijn er eigenlijk geen mensen die eruit kunnen komen en denken te kunnen beweren dat het hoogst waarschijnlijk maar iets gehallucineerd was.
Je ervaart dan ook iets zo perfects, zo complex, zo out of this world, zo anders, zo intelligent, zo echt.
Je serotoninereceptoren worden gestimuleerd en daardoor voel je je super. Maar wil dat ook zeggen dat je iets van waarheid waarneemt waar anderen niet bij kunnen? Ik heb daar nog nooit bewijs voor gezien.
pi_165404070
quote:

[..]

Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.

Duidelijk geen kaas gegeten van wat zich binnen de psychiatrie afspeelt. Slechte of verkeerd ingenomen psychedelische drugs kunnen wel degelijk zorgen voor een definitieve hersenbeschadiging of voor een zich steeds herhalend psychisch trauma.

Het zijn natuurlijk niet allemaal succes en inzichtverhalen. Helaas niet.
pi_165404485
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Duidelijk geen kaas gegeten van wat zich binnen de psychiatrie afspeelt. Slechte of verkeerd ingenomen psychedelische drugs kunnen wel degelijk zorgen voor een definitieve hersenbeschadiging of voor een zich steeds herhalend psychisch trauma.

Het zijn natuurlijk niet allemaal succes en inzichtverhalen. Helaas niet.
Onzin. Bronnen graag.

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je serotoninereceptoren worden gestimuleerd en daardoor voel je je super. Maar wil dat ook zeggen dat je iets van waarheid waarneemt waar anderen niet bij kunnen? Ik heb daar nog nooit bewijs voor gezien.
Het is er ook niet, maar iedere gebruiker zou gewoon verwijzen naar de directe ervaring.

Het is een beetje het zelfde als niet geloven dat je de ruimte in kan vliegen, terwijl je zelf nog niet het ruimteschip in bent gegaan terwijl die wel voor je klaar ligt.
En echte proof kan je zelf creėren door ervoor te zorgen een gedeelde vlucht te creėren met iemand die ook ervaren is en waar je bloot bij durft te zijn. Maar dat is vaak nogmaals al vrij irrelevant voor mensen die de vlucht genomen hebben en vaak al overtuigd genoeg zijn.
pi_165404571
Zoveelste youtube hippie die hoogstens de eenvoudige man aan zich weet te binden omdat ze drugs leuk vinden.
Conscience do cost.
pi_165414010
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:20 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik kan die vraag met 'ja' beantwoorden. Maar toch onderschrijf ik wat ser zegt volledig. Contact met vreemde wezens in andere dimensies via psychedelica lijkt me schromelijke onzin. Hoewel trips natuurlijk wel buitengewoon indrukwekkend kunnen zijn, het is en blijft genieten van brain malfunctioning.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 september 2016 @ 20:53:03 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165414222
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:14 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Onzin. Bronnen graag.

[..]

Het is er ook niet, maar iedere gebruiker zou gewoon verwijzen naar de directe ervaring.

Het is een beetje het zelfde als niet geloven dat je de ruimte in kan vliegen, terwijl je zelf nog niet het ruimteschip in bent gegaan terwijl die wel voor je klaar ligt.
En echte proof kan je zelf creėren door ervoor te zorgen een gedeelde vlucht te creėren met iemand die ook ervaren is en waar je bloot bij durft te zijn. Maar dat is vaak nogmaals al vrij irrelevant voor mensen die de vlucht genomen hebben en vaak al overtuigd genoeg zijn.
Ik kan ook verwijzen naar de miljoenen mensen die iedere week in hun kerk, moskee of tempel een religieuze ervaring zonder weerga hebben. Maar ook van hun wil ik eerst wat meer bewijs zien.

Het zal vast een geweldige ervaring zijn, maar dat betekent niet dat je er diepere betekenis aan kunt afleiden.
pi_165420688
quote:
Psychedelica zijn niet te vergelijken met andere drugs. Er is een wereld van verschil tussen paddo's en cocaine.

De echte wijsheid die psychedelische middelen geven denk ik is dat de realiteit heel relatief is. Dat wil zeggen, jouw realiteit nu is niet dé realiteit. Dé realiteit bestaat niet omdat ieder wezen, elk uniek bewustzijn zijn eigen realiteit heeft.

Ik ben door die psychedelische trips veel minder waarheidsvast geworden (als dat een woord is, lol). Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik van niks echt meer zeker ben. Je realiteit wordt eigenlijk zo uit elkaar gescheurd dat het je wel aan het denken moet zetten over de relativiteit van vastigheden, je grootste vastigheid en basis waarop je de wereld beoordeelt (je nuchtere staat van bewustzijn) wordt zo drastisch omgegooid dat je onzeker wordt over je oud-gewortelde denkbeelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 19-09-2016 12:13:22 ]
pi_165422195
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:14 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Onzin. Bronnen graag.

[..]

http://drugsinfoteam.nl/v(...)ord/27351/gevaar_dmt

Buiten dat de rook van DMT slecht is voor de longen is wordt er wel degelijk gewaarschuwd dat tripmiddelen kunnen leiden tot drugpsychoses.

Niet voor niets dat gedroogde paddo's zijn verboden en op de opiumlijst kwamen. Het aantal gevallen van drugspsychoses die voor maatschappelijke overlast zorgden hebben ertoe geleid dat in de jaren zestig LSD werd verboden en eind jaren negentig paddo's.

Het is niet voor iedereen geschikt. Bij sommige lokt het psychoses uit en we kennen allemaal het verschijnsel flash backs na LSD gebruik, vaak na een zogenoemde bad trip.

Ik ken iemand vanuit mijn persoonlijke omgeving waarvan de hersenen na het gebruik van een foute pil beschadigd raakte. Iemand die intelligent en populair was en midden in het leven stond. De persoon veranderde in een psychiatrische patiėnt met een gebrekkige monotone spraak en is niet meer in staat zelfstandig simpele taken uit te voeren. Moet zeggen dat dit altijd wel indruk op mij heeft gemaakt.

Een ander voorbeeld is de originele zanger van Pink Floyd die door teveel tripmiddelen volledig is doorgedraaid en uiteindelijk zelfmoord pleegde.

Als ik aan zelfrealisatie wil doen dan doe ik het liever op de natuurlijke weg, via meditatie en liefst voor de ochtenddauw.
pi_165427211
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

http://drugsinfoteam.nl/v(...)ord/27351/gevaar_dmt

Buiten dat de rook van DMT slecht is voor de longen is wordt er wel degelijk gewaarschuwd dat tripmiddelen kunnen leiden tot drugpsychoses.

Niet voor niets dat gedroogde paddo's zijn verboden en op de opiumlijst kwamen. Het aantal gevallen van drugspsychoses die voor maatschappelijke overlast zorgden hebben ertoe geleid dat in de jaren zestig LSD werd verboden en eind jaren negentig paddo's.

Het is niet voor iedereen geschikt. Bij sommige lokt het psychoses uit en we kennen allemaal het verschijnsel flash backs na LSD gebruik, vaak na een zogenoemde bad trip.

Ik ken iemand vanuit mijn persoonlijke omgeving waarvan de hersenen na het gebruik van een foute pil beschadigd raakte. Iemand die intelligent en populair was en midden in het leven stond. De persoon veranderde in een psychiatrische patiėnt met een gebrekkige monotone spraak en is niet meer in staat zelfstandig simpele taken uit te voeren. Moet zeggen dat dit altijd wel indruk op mij heeft gemaakt.

Een ander voorbeeld is de originele zanger van Pink Floyd die door teveel tripmiddelen volledig is doorgedraaid en uiteindelijk zelfmoord pleegde.

Als ik aan zelfrealisatie wil doen dan doe ik het liever op de natuurlijke weg, via meditatie en liefst voor de ochtenddauw.
Als je een psychose ziet als iets dat komt aanwaaien, als zo een malfunction in je brein door een foute molecuul uit de natuur die je voor altijd kapot maakt dan lijken psychedelica erg eng en gevaarlijk.
Zie je het als gevolg van een geest die niet weet hoe hij met z'n negativiteit moet omgaan, en zich (tijdelijk) gek denkt/maakt omdat er niet door de problemen heen gewerkt wordt, dan is het niet meer dan een misverstand dat voorkomen kan worden.
Psychedelica laten wel je problemen aan je zien, dus dat kan dan wel een catalyst zijn.

Maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dus door de trauma/negatieve imprinten heen gaan, het onder ogen te zien, en het proces te vertrouwen. de mind los laten en rusten als bewustzijn; dan gebruik je het verantwoordelijk, en dan zul je zien dat de trips, de planten, altijd help vol zijn.

Daarom zie je ook veel ayahuasca centra (een lange DMT trip via het combineren van 2 planten), met ervaren begeleiders die die duizenden mensen helpen waarbij nog nooit iets is misgegaan.

Terwijl wel genoeg mensen op een veel lichtere truffels dosis zich regelmatig een bad trip bezorgen, en daar misschien ook wel even ondersteboven van zijn.
Voorbereiding, inlezen, een openheid en de juiste intentie maken al het verschil.

En ja, mediteren kan ook alleen al perfect zijn. :)
pi_165429643
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:05 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Als je een psychose ziet als iets dat komt aanwaaien, als zo een malfunction in je brein door een foute molecuul uit de natuur die je voor altijd kapot maakt dan lijken psychedelica erg eng en gevaarlijk.
Zie je het als gevolg van een geest die niet weet hoe hij met z'n negativiteit moet omgaan, en zich (tijdelijk) gek denkt/maakt omdat er niet door de problemen heen gewerkt wordt, dan is het niet meer dan een misverstand dat voorkomen kan worden.
Psychedelica laten wel je problemen aan je zien, dus dat kan dan wel een catalyst zijn.

Maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dus door de trauma/negatieve imprinten heen gaan, het onder ogen te zien, en het proces te vertrouwen. de mind los laten en rusten als bewustzijn; dan gebruik je het verantwoordelijk, en dan zul je zien dat de trips, de planten, altijd help vol zijn.

Daarom zie je ook veel ayahuasca centra (een lange DMT trip via het combineren van 2 planten), met ervaren begeleiders die die duizenden mensen helpen waarbij nog nooit iets is misgegaan.

Terwijl wel genoeg mensen op een veel lichtere truffels dosis zich regelmatig een bad trip bezorgen, en daar misschien ook wel even ondersteboven van zijn.
Voorbereiding, inlezen, een openheid en de juiste intentie maken al het verschil.

En ja, mediteren kan ook alleen al perfect zijn. :)
Een psychose is niet iets wat komt aanwaaien. Je kunt daar een genetische aanleg voor hebben.

Een schizofreen ziektebeeld waarvoor iemand aanleg heeft kan in combinatie met teveel geestverruimende middelen juist getriggerd worden. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Chronische blowers die op den duur depressies en andere soorten geestesziekten ontwikkelde.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Iemand heeft schizofrenie waarbij blowen juist positief werkt naast zijn medicatie. Net zoals alcohol angsten en remmingen tijdelijk kan wegnemen.
pi_165429884
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 15:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een psychose is niet iets wat komt aanwaaien. Je kunt daar een genetische aanleg voor hebben.

Een schizofreen ziektebeeld waarvoor iemand aanleg heeft kan in combinatie met teveel geestverruimende middelen juist getriggerd worden. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Chronische blowers die op den duur depressies en andere soorten geestesziekten ontwikkelde.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Iemand heeft schizofrenie waarbij blowen juist positief werkt naast zijn medicatie. Net zoals alcohol angsten en remmingen tijdelijk kan wegnemen.
Maar genen kunnen nooit de oorzaak alleen zijn, anders zouden identieke tweelingen altijd samen schizofreen zijn.
Overigens kan je te maken hebben met hele verschillende schizofrenen, je hebt maar 2 van de 5 symptomen nodig om de diagnose te krijgen en de symptomen verschillen enorm, en ze liggen vrijwel allemaal subjectief aan zeer subjectieve waarde oordelen en zijn niet eens allemaal negatief.

Ik geloof niet dat het getriggerd kan worden los van trauma.Ik zie dat angst de oorzaak is van alle waan ideeėn, en ik ben ervan overtuigd dat iedereen dat in zijn eigen geest ook kan op merken.
En er zijn aardig wat psychiaters die het daar mee eens zijn, en onderzoek wijst er ook op (hoewel dus nogmaals goeie data over schizofrenie niet te vinden is omdat het zo ontzettend subjectief is).
pi_165430474
Dit geeft een goed beeld van de grootsheid van de mogelijkheid van de ervaring (via 5-MeO DMT, iets wat ook in ons lichaam/de natuur voorkomt)
  maandag 19 september 2016 @ 18:04:02 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165433007
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:47 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Psychedelica zijn niet te vergelijken met andere drugs. Er is een wereld van verschil tussen paddo's en cocaine.

De echte wijsheid die psychedelische middelen geven denk ik is dat de realiteit heel relatief is. Dat wil zeggen, jouw realiteit nu is niet dé realiteit. Dé realiteit bestaat niet omdat ieder wezen, elk uniek bewustzijn zijn eigen realiteit heeft.

Ik ben door die psychedelische trips veel minder waarheidsvast geworden (als dat een woord is, lol). Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik van niks echt meer zeker ben. Je realiteit wordt eigenlijk zo uit elkaar gescheurd dat het je wel aan het denken moet zetten over de relativiteit van vastigheden, je grootste vastigheid en basis waarop je de wereld beoordeelt (je nuchtere staat van bewustzijn) wordt zo drastisch omgegooid dat je onzeker wordt over je oud-gewortelde denkbeelden.
Voor dat inzicht heb ik geen drugs voor nodig. En veel mensen komen juist zulke trips uit met verstevigde ideeėn: aliens bestaan, er is een paranormale wereld, etc. Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
pi_165433089
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:47 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig paddo's / truffels gedaan maar heb dat helemaal niet zo ervaren. Ja, je hersenen gaan hard werken en misschien krijg je nieuwe inzichten (of ben je in de veronderstelling dat je dat krijgt). Net als dat je met een jointje of een biertje op ook net iets anders tegen bepaalde zaken aan kan gaan kijken. Dat heeft verder mijn 'denkbeelden' niet echt beļnvloed.

Wel de tijd van m'n leven gehad op paddo's 8-)
Conscience do cost.
  maandag 19 september 2016 @ 18:22:41 #37
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433266
quote:

+1 mee eens! Maar eigenlijk is dat wat tripmiddelen doen: je in contact brengen met het bewustzijn. Diepere lagen van het bewustzijn. Je kunt er soms echt soul-experiences mee krijgen, en dįt is denk ik de grote aantrekkingskracht. Die ervaringen zijn ook gewoon buitengewoon indrukwekkend. Als je zoiets meemaakt voelt dat écht 'devine'.

Maar meditatie en wat ervaren kan worden met psychedelica, liggen ergens ook niet zo gek uit elkaar daarom. Ook hele diepe meditaties kunnen soms iets psychedelisch hebben en herkenbaar zijn van wat je soms ervaart wanneer je tript. Alleen wanneer je tript is de dosis in de hersenen simpelweg veel hoger van 'the spirit molecule' zeg maar, en daarmee is het veel expliciter, gekker, bizarrer etc.
pi_165433294
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
Het hangt natuurlijk van de persoon af. Maar ik denk van niet. Tripmiddelen geven je zelden wat je wilt.

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig paddo's / truffels gedaan maar heb dat helemaal niet zo ervaren. Ja, je hersenen gaan hard werken en misschien krijg je nieuwe inzichten (of ben je in de veronderstelling dat je dat krijgt). Net als dat je met een jointje of een biertje op ook net iets anders tegen bepaalde zaken aan kan gaan kijken. Dat heeft verder mijn 'denkbeelden' niet echt beļnvloed.

Wel de tijd van m'n leven gehad op paddo's 8-)
Misschien heb je een hogere dosis nodig, bijvoorbeeld een heel blikje truffels eten behalve een halve of sterker nodig beter twee blikjes truffels van het sterkste soort in 1 keer nemen en dįn kijken wat er gebeurt.

Paddo's/truffels vergelijken met 'een biertje' klinkt mij net wat te reductionistisch in de oren.
pi_165433358
Ik denk dat truffels/paddestoelen je vooral geven wat je kan hebben en met welke intentie je het doet, en hoe je dat uit in je set en setting.

Ik durf te wedden, dat als jij er echt open voor staat, en de intentie hebt om je echt over te geven aan wat het je kan laten zien, en je alleen gaat trippen, het liefst in duisternis en stilte, en je geeft je over, dat je wildste dromen en fantasieėn niet in de buurt kunnen komen van wat je mee kan maken.

Of je laat jezelf doorbreken met DMT. Het is gewoon een feit dat niemand daar als echt 'ongelovige' in iets anders/groter van terug komt, en het is dan ook echt heel anders dan een licht tripje voor de fun.
pi_165433362
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Misschien heb je een hogere dosis nodig, bijvoorbeeld een heel blikje truffels eten behalve een halve of sterker nodig beter twee blikjes truffels van het sterkste soort in 1 keer nemen en dįn kijken wat er gebeurt.
Dat klinkt aanlokkelijk maar helaas ben ik geen rebelse puber zonder verantwoordelijkheden meer. Ik ga niet 2 bakken truffels naar binnen werken en dan hopen dat het allemaal goed uitpakt. :P
quote:
Paddo's/truffels vergelijken met 'een biertje' klinkt mij net wat te reductionistisch in de oren.
Natuurlijk zijn het 2 heel verschillende zaken. Maar die kleine aanpassing in je manier van denken komt in ieder geval voor wel overeen. Ik ben niet anders naar het leven gaan kijken door paddo's/truffels. Ook niet toen ik het voor het eerst deed met een vrij grote portie paddo's.

Ik denk dat die drugs hoogstens suggererend werken.
Conscience do cost.
pi_165433420
Deze site is trouwens ook wel een goede resource als het gaat om artikelen over de effecten en risico's van diverse psychedelica:

EROWID

EROWID - DMT

EROWID - DMT - lijst van onderzoeksartikelen over DMT
pi_165433549
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor dat inzicht heb ik geen drugs voor nodig. En veel mensen komen juist zulke trips uit met verstevigde ideeėn: aliens bestaan, er is een paranormale wereld, etc. Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Zelf heb ik het gevoel dat de paar trips die ik heb gehad mij meer inzicht hebben gegeven in 'het brein als bewuste machine', maar ook dat zou nog uitstekend passen in dat plaatje.

Er zijn mij niet veel gevallen bekend van iemand die beweert iets nieuws te hebben ontdekt en/of doorzien als gevolg van / met behulp van het gebruik van psychedelica waarbij die nieuwe kennis ook kan worden geverifieerd. (Anders is het geen kennis, maar die laatste toevoeging is helaas nodig.)

Het enige geval dat mij zo te binnen schiet is de persoon die DNA zou hebben doorgrond en tot zijn inzichten zou zijn gekomen tijdens een LSD trip. Maar dat zou ook zomaar een urban myth kunnen zijn.

Het internet staat ieg vol met dit soort artikelen:

Nobel Prize Genius Crick was High on LSD when he Discovered the Secret of Life

Maar het valt me nog niet mee om iets te vinden dat dat werkelijk bevestigt.
pi_165433555
Hoorde trouwens laatst de broer van Terrence Mckenna bij Joe Rogan horen zeggen dat DMT waarschijnlijke in alle planten/organismes zit, alleen dat er niet genoeg funding voor is om daar achter te komen.

Dennis Jon McKenna (born December 17, 1950 in Paonia, Colorado[1] ) is an American ethnopharmacologist, research pharmacognosist, lecturer and author.

Leuke podcast ook
  maandag 19 september 2016 @ 18:51:24 #44
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433644
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

Natuurlijk zijn het 2 heel verschillende zaken. Maar die kleine aanpassing in je manier van denken komt in ieder geval voor wel overeen. Ik ben niet anders naar het leven gaan kijken door paddo's/truffels. Ook niet toen ik het voor het eerst deed met een vrij grote portie paddo's.

Ik denk dat die drugs hoogstens suggererend werken.
Ik heb wel eens (nou ja, paar keer) gehad tijdens zo'n trip dat ik ineens zo'n onophoudelijke stroom van allemaal inzichten kreeg. Net alsof je een openbaring krijgt waarbij je geen idee hebt waar het vandaan komt. De eerste keer dat ik dat meemaakte heeft dat er wel toe geleid dat ik me destijds ben gaan interesseren in geestelijke verdieping. Ben boeken gaan lezen toen, films gaan kijken etc. Iets dat zonder die ervaring wellicht wel nooit gebeurt zou zijn.

Maar wat wel is met psychedelica: die deur kįn open, maar hij gaat ook gewoon op den duur weer dicht. En dan heb je geen idee meer wat er allemaal aan 'kennis' door je heen is gegaan. Als een droom die vervaagt. Je moet gewoon echt in die bepaalde state of mind komen, dan kun je het ervaren. Door middel van een poging tot herinnering is dat niet te doen. Zelfs opschrijven en teruglezen kan je vaak niet meer op die vibe brengen waarop je het ervoer. Maar opschrijven is wel een goede tip :P
pi_165433696
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:51 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar wat wel is met psychedelica: die deur kįn open, maar hij gaat ook gewoon op den duur weer dicht. En dan heb je geen idee meer wat er allemaal aan 'kennis' door je heen is gegaan. Als een droom die vervaagt. Je moet gewoon echt in die bepaalde state of mind komen, dan kun je het ervaren. Door middel van een poging tot herinnering is dat niet te doen. Zelfs opschrijven en teruglezen kan je vaak niet meer op die vibe brengen waarop je het ervoer. Maar opschrijven is wel een goede tip toch :P
Het kan natuurlijk ook zijn dat wat er tijdens een trip uit ziet als fantastische nieuwe en diepe inzichten in de nuchtere werkelijkheid eenvoudig niets meer waard is. :)

Wat dat betreft vind ik de vergelijking met dromen wel een goede. Als je het mij vraagt maakt iedereen dat wel eens mee: tijdens je droom is het allemaal logisch en normaal... maar als je wakker wordt en terugdenkt aan die droom kun je niet begrijpen hoe dat er logisch en normaal uitgezien kan hebben.
  maandag 19 september 2016 @ 18:56:49 #46
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433723
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:31 schreef alwaysbenice het volgende:
Ik denk dat truffels/paddestoelen je vooral geven wat je kan hebben en met welke intentie je het doet, en hoe je dat uit in je set en setting.

Ik durf te wedden, dat als jij er echt open voor staat, en de intentie hebt om je echt over te geven aan wat het je kan laten zien, en je alleen gaat trippen, het liefst in duisternis en stilte, en je geeft je over, dat je wildste dromen en fantasieėn niet in de buurt kunnen komen van wat je mee kan maken.

Of je laat jezelf doorbreken met DMT. Het is gewoon een feit dat niemand daar als echt 'ongelovige' in iets anders/groter van terug komt, en het is dan ook echt heel anders dan een licht tripje voor de fun.
Maar je 'eraan overgeven' is lang nog niet altijd zo eenvoudig als dat het in je nuchtere staat van zijn nu klinkt. Nog nooit een flinke bad trip ervaren zeker?
pi_165433761
Ik zou ook niet weten wie gezegd te hebben praktische informatie mee terug genomen te hebben, de nadruk ligt tijdens de trips wel meer op filosofische/spirituele informatie: 'jij ben niet gescheiden van de wereld, jouw bewustzijn is het bewustzijn van Het, het is een geheel' etc.

Overigens is de hoeveelheid mensen die psychedelica gebruikt klein, de groep die gelooft dat er echt kennis te halen valt en het op die manier gebruikt nog kleiner en nog kleiner is de kans dat de wetenschapper die misschien wat krijgt zou zeggen het hier vandaan gehaald te hebben.
Ik geloof wel sterk dat het kan, Nikola Tesla zei wel (iirc) contact te hebben gehad met non-fysieke wezens die hem hielpen.
pi_165433825
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:58 schreef alwaysbenice het volgende:

Nikola Tesla zei wel (iirc) contact te hebben gehad met non-fysieke wezens die hem hielpen.
Heb je toevallig een bron hiervan?

In mijn ervaring wordt er - net als bij Albert Einstein - vrij veel over hem beweerd wat niet geverifieerd kan worden of regelrecht onjuist is. Het zou best kunnen kloppen hoor, maar ik hoor dit hier voor het eerst. En het zou me eigenlijk best wel verbazen.
pi_165433851
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar je 'eraan overgeven' is lang nog niet altijd zo eenvoudig als dat het in je nuchtere staat van zijn nu klinkt. Nog nooit een flinke bad trip ervaren zeker?
Meerdere zelfs, hoewel 'bad' een waardeoordeel is en ik het niet zo zou noemen, wel hele heftige angstige trips gehad.
Maar ik zeg gewoon dat je veel meer kan meemaken als je je los laat en open stelt, niet dat het per se makkelijker is.
pi_165433926
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:46 schreef alwaysbenice het volgende:
Hoorde trouwens laatst de broer van Terrence Mckenna bij Joe Rogan horen zeggen dat DMT waarschijnlijke in alle planten/organismes zit, alleen dat er niet genoeg funding voor is om daar achter te komen.
Als dat onderzoek nog moet plaatsvinden, hoe komt Dennis Mckenna dan eigenlijk tot zijn hypothese? Kortom: waarom zou dergelijk onderzoek gefund moeten worden?
pi_165433966
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je toevallig een bron hiervan?

In mijn ervaring wordt er - net als bij Albert Einstein - vrij veel over hem beweerd wat niet geverifieerd kan worden of regelrecht onjuist is. Het zou best kunnen kloppen hoor, maar ik hoor dit hier voor het eerst. En het zou me eigenlijk best wel verbazen.
Niet zo 1, 2, 3. Het is ook lastig met dit soort oude figuren. Maar het is volgens mij vrij bekend dat hij veel met spiritualiteit bezig was, hier een uitgebreid sourced artikel over zijn guru/vriend
http://www.teslasociety.com/tesla_and_swami.htm
pi_165434008
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat onderzoek nog moet plaatsvinden, hoe komt Dennis Mckenna dan eigenlijk tot zijn hypothese? Kortom: waarom zou dergelijk onderzoek gefund moeten worden?
Ik denk omdat het tot nu toe in elk organisme gevonden is waarin het gezocht is.
Als het waar is is het toch vrij bijzonder dat in elk organisme een molecuul/neurotransmitter zit dat je met 30mg naar hyperspace stuurt.
  maandag 19 september 2016 @ 19:16:28 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165434157
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:02 schreef alwaysbenice het volgende:
Meerdere zelfs, hoewel 'bad' een waardeoordeel is en ik het niet zo zou noemen, wel hele heftige angstige trips gehad.
Maar ik zeg gewoon dat je veel meer kan meemaken als je je los laat en open stelt, niet dat het per se makkelijker is.
Als je echt goed bad gaat, kan het zijn als een regelrechte psychose; alleen maar verwarring en krankzinnige waanideeėn. Zie je daar maar eens aan over te geven.

Sowieso, mensen die nooit aan meditatie oid doen en sterk geloven in hun denken en hun subjectieve gevoelens, kunnen ontzettende moeite hebben met het zich overgeven aan wat er allemaal kan gebeuren tijdens zo'n trip.
pi_165434163
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:09 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik denk omdat het tot nu toe in elk organisme gevonden is waarin het gezocht is.
Ook hier zou een bron best wenselijk zijn. Het zou in kleine hoeveelheden aanwezig zijn in de hersenen van zoogdieren.. en het zou geconstateerd zijn in enkele plantensoorten. Hoewel ik voor de laatste al geen betrouwbare bronnen kan vinden, laat staan iets van een lijst van soorten waarvoor dit onderzocht is.
  maandag 19 september 2016 @ 21:40:54 #55
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165438583

Lange zit, maar gewoon een stukje effe kijken kan ook natuurlijk. Goed materiaal!
pi_165439854
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Zelf heb ik het gevoel dat de paar trips die ik heb gehad mij meer inzicht hebben gegeven in 'het brein als bewuste machine', maar ook dat zou nog uitstekend passen in dat plaatje.

Wat mij betreft kun je zeker wel valide inzichten hebben. Zolang je ze maar op een rationele manier onderbouwd, net zoals wij in nuchtere toestanden inzichten op een rationele manier onderbouwen. Psychedelica en andere drugs voegen bij mij persoonlijk wel degelijks iets toe, net zoals een goed glas wijn bij een heerlijk gerecht. Die extra inzichten, of ervaringen, of manieren van reizen tussen verschillende perspectieven, kunnen wel degelijk vertaald worden naar de normale taal. Gewoon via de rationele wegen die een weldenkend persoon dagelijks gebruikt. Het probleem zit hem een beetje in het feit dat mensen graag, met volslagen irrationele redenen, een extra bestaansaspect willen creėren - iets in de realiteit. Ik vind de analogie met dromen persoonlijk niet heel sterk trouwens, wanneer ik droom ziet de wereld er wel degelijk vager en minder scherp uit en zit er totaal geen structuur in. Carl Sagan heeft het wel eens mooi verwoord: https://azarius.nl/news/306/Carl_Sagans_essay_on_cannabis/

Hoe dan ook, de ervaring is datgene wat telt. Ik vraag me wel eens af of het nodig is zulk soort dingen te postuleren. Stel dat DMT elfjes werkelijk bestaan (wat hoogst onwaarschijnlijk is), wat maakt dat feit anders dan dat ze in mijn ervaring bestaan? Je kan toch evenveel plezier aan de ervaring zelf beleven. Als mensen dan toch willen postuleren dat ze werkelijk bestaan, dan moeten ze erg goed hun best doen om dat te toetsen; en dat is tot dusver nog nooit gebeurd, maar dat maakt hun ervaringen zelf niet minder betekenisvol.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_165440073
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat mij betreft kun je zeker wel valide inzichten hebben. Zolang je ze maar op een rationele manier onderbouwd, net zoals wij in nuchtere toestanden inzichten op een rationele manier onderbouwen. Psychedelica en andere drugs voegen bij mij persoonlijk wel degelijks iets toe, net zoals een goed glas wijn bij een heerlijk gerecht. Die extra inzichten, of ervaringen, of manieren van reizen tussen verschillende perspectieven, kunnen wel degelijk vertaald worden naar de normale taal. Gewoon via de rationele wegen die een weldenkend persoon dagelijks gebruikt. Het probleem zit hem een beetje in het feit dat mensen graag, met volslagen irrationele redenen, een extra bestaansaspect willen creėren - iets in de realiteit. Ik vind de analogie met dromen persoonlijk niet heel sterk trouwens, wanneer ik droom ziet de wereld er wel degelijk vager en minder scherp uit en zit er totaal geen structuur in. Carl Sagan heeft het wel eens mooi verwoord: https://azarius.nl/news/306/Carl_Sagans_essay_on_cannabis/
Er zit wel een enorm verschil tussen zaken zoals wijn, een heerlijk gerecht en cannabis aan de ene kant... en de zware psychedelische drugs zoals DMT en LSD aan de andere kant.

Ik denk dat de analogie met dromen een stuk sterker is voor de laatste twee. Zeker als het gaat om het effect dat tijdens de ervaring zaken heel logisch lijken die, als je weer nuchter bent, dat helemaal niet meer zijn.
pi_165440489
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zit wel een enorm verschil tussen zaken zoals wijn, een heerlijk gerecht en cannabis aan de ene kant... en de zware psychedelische drugs zoals DMT en LSD aan de andere kant.

Ik denk dat de analogie met dromen een stuk sterker is voor de laatste twee. Zeker als het gaat om het effect dat tijdens de ervaring zaken heel logisch lijken die, als je weer nuchter bent, dat helemaal niet meer zijn.
Dingen kunnen nuchter ook heel logisch lijken en dat niet zijn. Hoe bepaal wanneer iets logisch is? Door er kritisch naar te kijken. Dit vermogen verlies je echt niet ineens wanneer je onder invloed bent, althans zo heb ik het nog nooit ervaren. Ik geloof wel dat mensen die dit vermogen niet zo sterk hebben sneller irrationele conclusies trekken onder invloed.
pi_165440676
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dingen kunnen nuchter ook heel logisch lijken en dat niet zijn. Hoe bepaal wanneer iets logisch is? Door er kritisch naar te kijken. Dit vermogen verlies je echt niet ineens wanneer je onder invloed bent, althans zo heb ik het nog nooit ervaren. Ik geloof wel dat mensen die dit vermogen niet zo sterk hebben sneller irrationele conclusies trekken onder invloed.
Heb je wel eens een zware trip meegemaakt?

In mijn ervaring is niet alleen het vermogen om kritisch te denken volledig zoek.. het wordt vrijwel onmogelijk om gestructureerd na te denken. In ver gevorderd stadium lukt het zelfs niet meer om met andere mensen te praten. Voordat je 3 woorden hebt uitgesproken ben je al volledig kwijt wat het was dat je wilde zeggen.

"Onder invloed" betekent iets radicaal anders voor LSD dan voor alcohol. Als we desorientatie uitdrukken in flessen whisky, en stomdronken even uitleggen als "1 fles whisky"... dan is een stevige LSD trip ruwweg gelijk aan 100 flessen whisky als het gaat om mentale desorientatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 19-09-2016 22:58:22 ]
pi_165440685
Een maat van me die redelijk veel ervaring heeft met drugs zat tijdens een dmt-trip in een ruimte ergens waar aliens een sonde in zijn penis stopten. Het was ook zijn laatste keer dat ie het deed, bij mijn weten.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  maandag 19 september 2016 @ 22:57:44 #61
38496 Perrin
pi_165441356
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:39 schreef Yiha3 het volgende:
Een maat van me die redelijk veel ervaring heeft met drugs zat tijdens een dmt-trip in een ruimte ergens waar aliens een sonde in zijn penis stopten. Het was ook zijn laatste keer dat ie het deed, bij mijn weten.
Hihi, kan me er iets bij voorstellen.
pi_165441573
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je wel eens een zware trip meegemaakt?

In mijn ervaring is niet alleen het vermogen om kritisch te denken volledig zoek.. het wordt vrijwel onmogelijk om gestructureerd na te denken. In ver gevorderd stadium lukt het zelfs niet meer om met andere mensen te praten. Voordat je 3 woorden hebt uitgesproken ben je al volledig kwijt wat het was dat je wilde zeggen.
Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken. Deze veranderen wel degelijk, maar niet op een vage manier zoals bij dromen. Zo ervaar ik het totaal niet. Meer op een perspectievelijke manier. Dromen zijn bij mij altijd vaag, onderbewust en onsamenhangend.
pi_165441740
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken.
Psylocibine is wat eenvoudiger te doseren... en bij lagere doseringen krijg je een lichte buzz waarbij de wereld wel vreemd is, maar waarbij structuur en reflectie op je denken nog prima mogelijk zijn.

Pas als de dosering hoog genoeg is krijg je effecten die vergelijkbaar zijn met een LSD trip, waarbij de structuur van en reflectie op het denken niet alleen vervagen maar echt totaal verdwijnen. Gezien je omschrijving vermoed ik dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. (Niet om iets af te doen aan je ervaringen met psylocibine... persoonlijk vind ik lage doseringen veel prettiger... juist omdat je dan de controle over je gedachten niet verliest.)
pi_165526898
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Psylocibine is wat eenvoudiger te doseren... en bij lagere doseringen krijg je een lichte buzz waarbij de wereld wel vreemd is, maar waarbij structuur en reflectie op je denken nog prima mogelijk zijn.

Pas als de dosering hoog genoeg is krijg je effecten die vergelijkbaar zijn met een LSD trip, waarbij de structuur van en reflectie op het denken niet alleen vervagen maar echt totaal verdwijnen. Gezien je omschrijving vermoed ik dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. (Niet om iets af te doen aan je ervaringen met psylocibine... persoonlijk vind ik lage doseringen veel prettiger... juist omdat je dan de controle over je gedachten niet verliest.)
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken. Deze veranderen wel degelijk, maar niet op een vage manier zoals bij dromen. Zo ervaar ik het totaal niet. Meer op een perspectievelijke manier. Dromen zijn bij mij altijd vaag, onderbewust en onsamenhangend.
Niet op om op te scheppen, maar ik heb 13 LSD zegeltjes in 1 keer genomen. Een extreem hoge dosis. En ik heb 28 gedroogde gram paddo's gegeten, een extreem hoge dosis.

Het effect bij de LSD was dat ik niet meer na kon denken. Mijn hersenen waren zo in de war dat er geen gedachten meer gevormd konden worden. De visuals en geluidseffecten waren ook enorm vervormd, op een synthetische manier.

Bij de paddo's was dit totaal niet het geval. Bij de paddo's had ik een regelrechte spirituele ervaring, nam de geest van een sjamaan bezit van mij en begon ik onvrijwillig een soort sjamanistische zang te zingen. Hierna kwam ik in een soort exorcistische periode waarin ik (poedelnaakt op bed) al huilend en hijgend om vergiffenis van mijn zonden vroeg.

Dit klinkt misschien knettergek maar het is wel wat ik heb ervaren. Wat ik met die ervaring doe? Ik hou alle opties open.
pi_165526967
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:40 schreef Villas__Rubin het volgende:

Lange zit, maar gewoon een stukje effe kijken kan ook natuurlijk. Goed materiaal!
En dit is een hele vette documentaire, The Transcendental Object at the End of Time is ook heel vet.
pi_165528988
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik wel eens. Niet alle dromen, maar soms zitten er parels bij die je altijd blijft onthouden. Vooral middagdutjes kunnen mooie dingen leveren Zo heb ik ooit gedroomd dat ik uit mijn lichaam ging treden. Ik zag mezelf op bed liggen en zweefde langzaam om hoog. Op gegeven moment zag ik de aarde en uiteindelijk viel ik weer heel langzaam naar beneden.

Overigens heb ik alleen ervaring met paddo's en LSD. Vooral door dat laatste ben ik mijn autisme meer gaan waarderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morrigan op 24-09-2016 01:26:55 ]
ROBODEMONS..................|:(
pi_165529259
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Behalve dan bij het vak logica, denk ik niet dat het woord 'logisch' echt waardevol is. Mensen gebruiken dat woord voornamelijk als het in hun eigen boxje met ideeėn past. In hun ogen is een bepaald gevolg wat bij een oorzaak hoort normaal, maar dat hoeft niet daadwerkelijk ook zo te zijn. Dat is bedacht door ons mensen of wat wij uit de natuur (ook natuurkunde en scheikunde) kunnen herleiden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_165532166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:23 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

Niet op om op te scheppen, maar ik heb 13 LSD zegeltjes in 1 keer genomen. Een extreem hoge dosis. En ik heb 28 gedroogde gram paddo's gegeten, een extreem hoge dosis.

Het effect bij de LSD was dat ik niet meer na kon denken. Mijn hersenen waren zo in de war dat er geen gedachten meer gevormd konden worden. De visuals en geluidseffecten waren ook enorm vervormd, op een synthetische manier.

Bij de paddo's was dit totaal niet het geval. Bij de paddo's had ik een regelrechte spirituele ervaring, nam de geest van een sjamaan bezit van mij en begon ik onvrijwillig een soort sjamanistische zang te zingen. Hierna kwam ik in een soort exorcistische periode waarin ik (poedelnaakt op bed) al huilend en hijgend om vergiffenis van mijn zonden vroeg.

Dit klinkt misschien knettergek maar het is wel wat ik heb ervaren. Wat ik met die ervaring doe? Ik hou alle opties open.
Ik denk dat psychedelica ook extreem effectief zouden kunnen werken bij criminelen. Good luck om zo iets te testen of om in te voeren though.
pi_165536262
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 01:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Behalve dan bij het vak logica, denk ik niet dat het woord 'logisch' echt waardevol is. Mensen gebruiken dat woord voornamelijk als het in hun eigen boxje met ideeėn past. In hun ogen is een bepaald gevolg wat bij een oorzaak hoort normaal, maar dat hoeft niet daadwerkelijk ook zo te zijn. Dat is bedacht door ons mensen of wat wij uit de natuur (ook natuurkunde en scheikunde) kunnen herleiden.
Eens. Logica is alleen waardevol binnen zichzelf. In onze normale taal gebruiken we het woordje 'logisch' als er een soort oorzakelijk effect of iets dergelijks is, een synchroniciteit van bepaalde fenomenen. Eigenlijk beschrijven we alleen maar ketens van causale verbanden omdat daar een bepaalde regelmaat in zit, anders zouden we dingen heel moeilijk kunnen beschrijven. Wat de inhoud van die fenomenen is kan de logica nooit beschrijven.
pi_165539522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:13 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik denk dat psychedelica ook extreem effectief zouden kunnen werken bij criminelen. Good luck om zo iets te testen of om in te voeren though.
Ik kan een heleboel therapeutische toepassingen bedenken voor psychedelica. Het is heel erg jammer dat dit spul gecriminaliseerd is.
pi_165655145
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:40 schreef Villas__Rubin het volgende:

Oh hij was echt vet, thanks, vooral dat gedeelte van 'the mushroom speaks' op 1:57:00 is ook fascinerend.

Hier nog een, hilarisch ook

'Be like MDMA, and it would drop everything and be like MDMA. Be like LSD, and it would be like LSD.'
And how it would reveal itself after he asked so: "But after 40 seconds you say: 'too much, too much, I'm sorry I even asked'.. 'Because you have this sense, my God this thing is what it seems to be.. it's a galactic intelligence, it's a billion years old, it touched 10 million worlds, it knows the history of a 150.000 civilizations. It's beyond your possibility of conceiving and why it is communicating with an organic atom like yourself is not entirely clear."

[ Bericht 15% gewijzigd door alwaysbenice op 29-09-2016 22:07:46 ]
pi_165701224
quote:

[..]

Het enige wat je kan weten is dat jij bestaat, de rest is onzeker. En dus weten we niet wat de realiteit is, wat onze geest is, misschien is dit wel een hallucinatie, we zijn nu ten slotte ook high op andere neurotransmitters zonder DMT.

Bovendien zit het bewijsmateriaal aan de kant van een non-physieke ziel, maar los daarvan kan het ook bewezen worden, dat de psychedelische head space echt is, door een gedeelde ervaring te creėren, hoewel iedereen sowieso al verbluft en extreem onder de indruk uit een DMT trip komt en daar vaak al geen behoefte aan is.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat psychoses zoals: 'Ik ben specialer dan anderen' of andere fantasieėn, komen uit een gefrustreerde geest doordat de geest beschadigd is door de maatschappij, die zich dan graag niet meer inadequaat wil voelen, of wilt dat het moment bijzonderder wordt omdat men het moment ook niet goed genoeg vindt.
Er zijn trouwens een aardig aantal psychiaters te vinden die het hier mee eens zijn, alleen heerst er nog een paradigma gecreėerd door de farmaceutische industrie die ons graag wil geloven dat het puur te maken heeft met het lichaam en de genen.
Terwijl er nog nooit iemand een diagnose heeft gekregen met een lichamelijk test en ook van het genen verhaal weten we dat het geen oorzaak kan zijn, er ongeveer een correlatie van schizophrenia van eeneiige tweelingen van ongv. 25% tegenover 5% niet eeneiige tweelingen.

Maar het is sowieso moeilijk te bestuderen omdat ze alle symptomen (waaronder dus hallucinaties en waanideeėn) allemaal onder een kap gegooid worden.

Heb zelf redelijk wat drugs geprobeerd, ook tripmiddelen. Maar ik werk ook in een instelling waar mensen met psychiatrische problemen zitten (soms agv drugs, soms ervoor al).

Hoewel ik denk dat drugs in beperkte mate nuttig kunnen zijn, is het structureel gebruiken in mijn ogen een smoes om gewoon lekker veel drugs te gebruiken.

Dat psychoses/schizofrenie een verzinsel is van de farmaceutische industrie vind ik zo'n onzin. De mensen die bij ons zitten mogen drugs blijven gebruiken omdat het polygebruikers zijn die al 20-40 jaar verslaafd zijn. Afkicken is dan lastig en dus proberen we binnen de verslaving op verschillende levensgebieden voor verbetering te zorgen.
De wanen en hallucinaties naar aanleiding van hun psychoses en schizofrenie zijn intens en vaak onprettig. Regelmatig merken we uit eerste hand wat het effect is van zelfmedicatie met drugs: het gaat even goed omdat symptomen onderdrukt worden, vervolgens komen ze extra hard terug. Of een cliėnt die wekelijks zijn depot krijgt en aan het eind van de week steeds moeilijker aanspreekbaar wordt, hele tirades over God houdt, enz.

Uiteraard zijn medicijnen niet alles. Er zitten veel nadelen aan. Ook is de oorzaak van een psychose vaak moeilijk te achterhalen, ook omdat het een combinatie van factoren kan zijn.
pi_165705492
Als ik terug kijk op mijn post zie vind ik het ook niet helemaal juist is wat ik geschreven heb, ik spreek mezelf ook tegen, dit stuk impliceert dat psychoses niet slecht zijn:
quote:
'Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.'
(Hier bedoelde ik 'psychoses' meer in de zin van gewoon andere ideeėn of ervaringen hebben die als zeer ongewoon gezien kunnen worden, maar die niet negatieve of irrationeel zijn.

En hier post ik dan wat de definitie van een pscyhose dat je vaak bij een gediagnosticeerd persoon ziet:
quote:
Of die zo bang, en zo van de angst probeert weg te stoppen, dat het via anderen wegen omhoog komt.
De diagnoses van de psychiatrie zijn simpel weg alleen maar symptoom beschrijvingen van gedrag, that's it (en vaak ook nog symptomen die op veel manieren geļnterpreteerd kunnen worden, een waar je soms maar 2 van de 5 brede symptomen nodig hebt voor een diagnose).

Terwijl we nu vaak doen alsof we weten wat het is, wat de oorzaak is van hallucinaties of gedragsafwijkingen, vaak onder de false pretens van een zogenaamde neurologische imbalans (waar geen bewijsmateriaal voor is, en de correlatie zou niet per se duiden op een oorzaak), terwijl trauma de grootste oorzaak is. Maar het is niet geheel verrassend dat een cultuur die zo ver van zijn innerlijke gevoelswereld staat dat verband niet gelijk ziet.

quote:
De mensen die bij ons zitten mogen drugs blijven gebruiken omdat het polygebruikers zijn die al 20-40 jaar verslaafd zijn. Afkicken is dan lastig en dus proberen we binnen de verslaving op verschillende levensgebieden voor verbetering te zorgen.
Sure, afkicken is uitdagend, maar dat ze er zo lang zitten komt omdat er niet naar de kern van het probleem gekeken wordt (of wil worden van de patient).
Overigens zijn de reports van Ibogaine (en ook 5-MeO-DMT) extreem positief voor het overkomen van verslaving. Ibogaine namelijk niet alleen terug naar de trauma's maar werkt ook met cravings gecreėerd uit het brein.
http://www.rehabs.com/pro(...)y-and-effectiveness/

quote:
Regelmatig merken we uit eerste hand wat het effect is van zelfmedicatie met drugs: het gaat even goed omdat symptomen onderdrukt worden, vervolgens komen ze extra hard terug.
Ja, de giftige soep die wij bedacht hebben kan dat ook vaak van zichzelf als bijwerken hebben als er mee gestopt wordt.

Maar echt hoor, de farmaceutische industrie is zo zo shady, bijvoorbeeld dat uit FOIA request blijkt dat ze onderzoek achter hielden dat geen positief effect liet zien, ook zijn sowieso de effecten heel zwak vergeleken met placebo en als je naar mensen met psychoses kijkt in 3e wereld landen doet 1/3 het daarna weer uit zichzelf goed, 1/3 wordt niet slechter of beter en met 1/3 gaat het wel slechter. Iets wat we hier (nog steeds niet?) halen:

quote:
People who suffer from schizophrenia in the Third World are twice as likely to recover as sufferers in the West, according to a report by the World Health Organisation.

Stigma and lack of strong family networks mean that only 15 per cent of schizophrenics in the West are likely to have made a good recovery from the first attack of their illness compared with 37 per cent of those in underdeveloped countries, Professor Julian Leff told the Royal College of Psychiatrists yesterday.
http://www.independent.co(...)in-west-1320282.html

[ Bericht 4% gewijzigd door alwaysbenice op 02-10-2016 12:53:06 ]
pi_165711149
Op vakantie dus nu geen tijd om uitgebreid te lezen en reageren, maar respect voor je zeldzame gave om eigen posts kritisch te herzien. Zeldzaam op internet :)
pi_165712901
Ooh dankje :)
pi_165713249
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

ik ben van trippen wel wijzer geworden. psilocybine en lsd en vooral dmt hebben me de werkelijkheid op een drastisch andere manier laten beleven, het besef dat dat mogelijk is heeft een blijvende impact op mij gehad. wijzer is een beetje een kutterm natuurlijk, maar het heeft mij wel in staat gesteld bepaalde dingen beter te plaatsen (bijvoorbeeld mijn rol binnen het bestaan, of het gebrek daaraan).

daarnaast hebben de psychedelische kwaliteiten van die drugs me geholpen mezelf beter te leren kennen. zo ben ik tijdens trips bepaalde 'vergeten' herinneringen tegengekomen, die ineens best wat karakter-/gedragdingetjes verklaarden. plus het heeft me meer begripvol en open naar andere mensen gemaakt, of in ieder geval een aanzet gegeven daartoe.
pi_165713377
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

neuh
pi_165713425
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Zoveelste youtube hippie die hoogstens de eenvoudige man aan zich weet te binden omdat ze drugs leuk vinden.
nou ja dat is toch iets te weinig credits. hij staat vnl bekend om zijn pseudowetenschappelijke theorieėn die behoorlijk vergezicht zijn, maar hij heeft ook wel wat interessante dingen te melden
pi_165713494
quote:

[..]

paddo's zijn verboden tegen het advies van de door klink ingeschakelde rivm in om het gewoon legaal te houden, omdat klink onder diplomatieke druk stond nadat een franse toeriste zelfmoord had gepleegd. dat meisje was al depressief, had alcohol in haar bloed, sporen van paddo's zijn niet gesignaleerd (laatste weet k even niet 100%). dus beter je feiten even op een rijtje krijgen voor je onjuiste meningen vormt en jezelf in verlegenheid brengt door die openlijk te verkondigen

acid flashbacks bestaan niet, misschien dat daarmee hppd wordt bedoeld, dat is idd een risico van psychedelicagebruik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2016 19:12:28 ]
pi_165713527
quote:

[..]

veel mensen? heb je cijfers dat het aantal mensen dat zulke overtuigingen relatief hoger is onder gebruikers van psychedelica? ik ken zelf vrij veel mensen die psychedelica gebruiken, maar geen enkele van hen heeft zulke ongefundeerde overtuigingen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:15:08 #81
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165713775
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:56 schreef Drug het volgende:

[..]

neuh
Welles! :6 Zelf ervaren... En dan bedoel ik een écht flinke badtrip. Niet een trip die 'niet zo lekker' valt.
Ik had toen duidelijk psychotische verschijnselen en wanen. Was extreem akelig, ook door de combinatie van een totale lichamelijke malaise (ayahuasca can be a bitch!!).
pi_165713831
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:15 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Welles! :6 Zelf ervaren... En dan bedoel ik een écht flinke badtrip. Niet een trip die 'niet zo lekker' valt.
Ik had toen duidelijk psychotische verschijnselen en wanen. Was extreem akelig, ook door de combinatie van een totale lichamelijke malaise (ayahuasca can be a bitch!!).
kun je vertellen wat de overeenkomsten waren tussen een psychose en jouw staat tijdens die bad trip?
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:23:36 #83
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165713963
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:17 schreef Drug het volgende:

[..]

kun je vertellen wat de overeenkomsten waren tussen een psychose en jouw staat tijdens die bad trip?
Ik dacht echt dat er dingen aan de hand waren die echt overduidelijk gewoon niet konden (zoals dat mensen je gedachten aan de buitenkant konden horen). Maar die ervaring was tegelijkertijd zo super realistisch dat ik daar geen rationeel denken meer tegenop kon.

Dat komt volgens mij aardig overeen met wat mensen ervaren bij psychoses. Het was gewoon totale madness. Gelukkig ben ik er niet in blijven hangen. Maar ik weet nog wel dat ik op dat moment dacht: 'wat ik nu allemaal heb ervaren is echt té erg, hier kan ik niet zonder kleerscheuren uitkomen, dit gaat blijvende schade aanrichten'. Godzijdank is dat niet gebeurd.

De sjamaan daar sprenkelde uiteindelijk een soort water over me heen en deed nog iets anders, en toen kwam ik er ineens ook vrij snel weer uit. Heel apart was dat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Villas__Rubin op 02-10-2016 19:29:11 ]
pi_165714313
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik dacht echt dat er dingen aan de hand waren die echt overduidelijk gewoon niet konden (zoals dat mensen je gedachten aan de buitenkant konden horen). Maar die ervaring was tegelijkertijd zo super realistisch dat ik daar geen rationeel denken meer tegenop kon.

Dat komt volgens mij aardig overeen met wat mensen ervaren bij psychoses. Het was gewoon totale madness. Gelukkig ben ik er niet in blijven hangen. Maar ik weet nog wel dat ik op dat moment dacht: 'wat ik nu allemaal heb ervaren is echt té erg, hier kan ik niet zonder kleerscheuren uitkomen, dit gaat blijvende schade aanrichten'. Godzijdank is dat niet gebeurd.
maar is het dan niet zo dat je trip (en dus zonder de "bad") je soort van psychotisch maakte? en dat de paniek die erop volgde een reactie was op de intensiteit, en dat die paniek zorgde dat het een bad trip werd?

ik heb ook wel vergaande shit meegemaakt. op truffels dat mijn lichaam was weggesmolten en mijn geest uit elkaar werd gescheurd door de muziek van de grote tovenaar (wat natuurlijk eigenlijk gewoon een menselijke muzikant was die ik zelf een half uur eerder had opgezet). op dmt dat ik in een oneindige near death experience zat. op methoxetamine, dat ik me deel van een oude afrikaanse stam waande.

vooral dat laatste ervoer ik als werkelijkheid, ik denk dat mxe best spot on een psychose nabootst. maar ik raakte toen niet in paniek, dus voor mij waren dat geen bad trips. dus wat ik bedoel te zeggen is dat de psychedelische ervaring sowieso in kleinere of grotere mate tegen het psychotische kan aan schurken, maar dat dat los staat van de bad trip. ik denk dat een bad trip een paniekaanval is die door je mentaal labielere staat veel slechter beheersbaar is en extreem hard aankomt
pi_165723613
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:03 schreef Drug het volgende:

[..]

paddo's zijn verboden tegen het advies van de door klink ingeschakelde rivm in om het gewoon legaal te houden, omdat klink onder diplomatieke druk stond nadat een franse toeriste zelfmoord had gepleegd. dat meisje was al depressief, had alcohol in haar bloed, sporen van paddo's zijn niet gesignaleerd (laatste weet k even niet 100%). dus beter je feiten even op een rijtje krijgen voor je onjuiste meningen vormt en jezelf in verlegenheid brengt door die openlijk te verkondigen

acid flashbacks bestaan niet, misschien dat daarmee hppd wordt bedoeld, dat is idd een risico van psychedelicagebruik.
Natuurlijk had het gros van de bad trippende toeristen in Amsterdam in de meeste gevallen teveel alcohol in het bloed of was onder invloed van andere roesmiddelen. Het probleem was echter dat je het te gemakkelijk kon krijgen. Had je aanvankelijk nog de echte speciaalzaken, (zoals die zaak in de Spuistraat) op een gegeven moment kon je in elke toeristenbazaarwinkel gedroogde paddo's kopen. Dan bindt je de kat op het spek en vraag je om ongelukken.

Om die reden werd al eerder de verkoop van spacecake in de Amsterdamse coffeeshops aan banden gelegd. Want het aantal geflipte toeristen bezorgde het ambulancepersoneel handenvol werk.

Paddo's werden gewoon te populair en te mainstream. Zoals eerder opgeschreven, niet iedereen is geschikt om psychedelische drugs te nemen. Heb je een onderliggende angststoornis, dan is het niet verstandig om dit soort middelen te nemen. Het gevaar bestaat dat wanneer men alcohol drinkt de angst verdwijnt. (want alcohol is een angstremmer) Door de losse remming durft men dan ineens wel paddo's te nemen en dan gaat het fout.

Natuurlijk is het voor de verstandige gebruiker jammer dat ze op de opiumlijst belanden en werden verboden. Ik heb in mijn tijd ook de nodige gedroogde paddo's genuttigd. Ik maakte er altijd thee van. Uiteindelijk is de gedroogde paddo aan zijn eigen populariteit ten onder gegaan.
pi_165727185
Het schijnt wel eens voor te komen, ik zo gek vind ik het niet, dat mensen zelfmoord plegen op tripmiddelen, het kan ook super heftig zijn en mensen lopen bijna allemaal ook met ontzettend veel shit rond, en weten vaak weinig van psychedelica en spiritualiteit af voordat ze hier aan beginnen,
maar goed, mensen plegen ook nuchter zelfmoord en zo vaak schijnt het nou ook niet voor te komen.

Ik ben ervan overtuigd dat het grootste gevaar is dat mensen denken dat ze met de paddo iets kunnen 'triggeren', dat puur genetisch is, wat ze voor altijd gek/paniekerig maakt en waar je niks aan kunt doen. Terwijl de geest zo niet werkt, gek zijn komt gewoon uit ongeheelde angst en nare ideeėn gekregen van een onvolwassen cultuur.

Verder is het dus van zichzelf niet gevaarlijk, zeker niet als je gewoon wat vertrouwen in het leven en de natuur hebt, het zijn geen gemene middelen, in tegendeel.
pi_165727524
Ik wist weinig van psychedelica, doe niet aan/geloof niet in spiritualiteit en geesten en heb geen enkel vertrouwen in het leven of de natuur maar heb de tijd van m'n leven gehad met dergelijke drugs.

Maar ik heb wel altijd gezorgd dat ik dergelijke tripmiddelen deed in een vertrouwde omgeving (dus niet zomaar op het Leidsche plein wat paddenstoelen naar binnen werken :') ) en omringd met goede mensen. Dat scheelt al een heleboel, denk ik.
Conscience do cost.
pi_165744531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:50 schreef ems. het volgende:

Maar ik heb wel altijd gezorgd dat ik dergelijke tripmiddelen deed in een vertrouwde omgeving (dus niet zomaar op het Leidsche plein wat paddenstoelen naar binnen werken :') ) en omringd met goede mensen. Dat scheelt al een heleboel, denk ik.
s' Avonds trippend in het Vondelpark is leuk hoor! :)
pi_165753777
Gewoon een drugsgebruiker. :')
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_165756946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:20 schreef laforest het volgende:
Gewoon een drugsgebruiker. :')
Jij draait nu ook via allerlei stoffen. DMT is bijvoorbeeld een neurotransmitter die ons eigen lichaam ook aanmaakt en gebruikt.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:19:41 #91
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_165836789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:23 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

Heavy zeg. Wat zei die sjamaan dan? Weet je dat nog?
Ik ben zelf huiverig voor dat soort dingen. Voor mij is filosofie al geestverruimend.....

Ik heb de filmpjes met Terence McKenna bekeken. Inderdaad een mystiek genie. Maar als ik hoor hoeveel van dat soort middelen je moet nemen wil je er een echt inzicht aan over houden zinkt de moed me in de schoenen.

Als je uit gaat van materialisme zijn dit soort ervaringen natuurlijk complete bullshit. Brein werkt niet goed, etc.
Als je er zo over denkt als ik is het anders. Dan is het data. Doet me heel erg denken aan het collectief onderbewustzijn van Carl Jung. Maar wat je er precies uit op kan maken is lastig.

Citaat van Terence McKenna:

We are not primarily biological, with mind emerging as a kind of iridescence, a kind of epiphenomenon at the higher levels of organization of biology.
We are hyperspatial objects of some sort that cast a shadow into matter. The shadow in matter is our physical organism.

[ Bericht 1% gewijzigd door JerryWesterby op 08-10-2016 21:45:14 ]
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_165904801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:19 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Heavy zeg. Wat zei die sjamaan dan? Weet je dat nog?

Die sjamaan zei niets. Ik voelde een soort energie in mij en ik begon te zingen/neuriėn en ik had het gevoel dat er iets heel bijzonders gaande was, ik dacht ''dit kan niet waar zijn...''

De reden dat ik het woord 'sjamaan' gebruik is om het in de psychedelische traditie te houden. Wat het precies was wat er gaande was weet ik niet.

Hoe dan ook, op het moment dat ik die energie voelde en in deze spirituele modus zat had ik het lumineuze idee om nog meer paddo's te eten. En toen kwam dus die exorcistische periode van de trip, toen ik mijn overleden vader om vergiffenis vroeg van fouten die ik heb gemaakt toen hij nog leefde. En toen moest ik dus enorm huilen, de emoties waren absoluut overweldigend. Wat ik normaal niet heb.

Terugkijkend lijkt het me nogal onwaarschijnlijk dat er daadwerkelijk iets mysterieus aan de gang was, behalve dus dat mijn brein in de war was inderdaad, maar wie zal het zeggen? Ik vind het leven op zich al een gigantisch mysterie dus ik ga geen definitieve uitspraken doen over de realiteit.
pi_166013884

1:10:20

"It is no reduction of the psychedelic experience to say that is caused by drugs because they are material atomic systems and therefore we know all about them. Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic." - Terence McKenna
pi_166029543
Rond 1:30:30 is ook vet.

Niet zijn sinds het begin der tijden de bouwstenen van het universum steeds complexer geworden, de nieuwheid van het universum wordt ook steeds complexer.

Complexere bouwstenen (duurde heeh heel lang) > complexere evolutie (duurde lang) > complexere cultuur (duurde heel kort)

Voor miljoenen jaren was het leven zeer on complex, voor miljoenen jaren op aarde ging het allemaal zo het zelfde, met de mensen gingen het lang het zelfde maar in de laatste 10.000 jaar is het compleet veranderd, en in de laatste 100 jaar is het nog 10x gekker geworden.
pi_166033738
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:49 schreef Libertarisch het volgende:

1:10:20

"It is no reduction of the psychedelic experience to say that is caused by drugs because they are material atomic systems and therefore we know all about them. Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic." - Terence McKenna
Deze ook al gezien?

pi_166033973
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Jij draait nu ook via allerlei stoffen. DMT is bijvoorbeeld een neurotransmitter die ons eigen lichaam ook aanmaakt en gebruikt.
Vertaling: het is niet geheel duidelijk waarom iemand die DMT gebruikt meer verstand zou hebben van zaken zoals kosmologie en elementaire natuurkunde.

Kun je dat uitleggen, of is dat gewoon aperte nonsens een aanname?
pi_166034988
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vertaling: het is niet geheel duidelijk waarom iemand die DMT gebruikt meer verstand zou hebben van zaken zoals kosmologie en elementaire natuurkunde.

Kun je dat uitleggen, of is dat gewoon aperte nonsens een aanname?
haha wordt dat beweerd dan?
pi_166035277
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:32 schreef Drug het volgende:

[..]

haha wordt dat beweerd dan?
Dit topic staat vol met dergelijke suggesties ja.

Onder meer deze quote: "Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic."

Wat, wetenschappelijk gezien, echt nonsens is. En dat is maar een voorbeeld. Het is mij niet duidelijk waarom de uitspraken van Mckenna nou interessanter zouden zijn dan die van, zeg, Deepak Chopra. Het is grotendeels pseudo-wetenschappelijke onzin.
pi_166036896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit topic staat vol met dergelijke suggesties ja.

Onder meer deze quote: "Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic."

Wat, wetenschappelijk gezien, echt nonsens is. En dat is maar een voorbeeld. Het is mij niet duidelijk waarom de uitspraken van Mckenna nou interessanter zouden zijn dan die van, zeg, Deepak Chopra. Het is grotendeels pseudo-wetenschappelijke onzin.
ik zie niet waar vandaan dan de suggestie komt dat drugs leiden tot die autoriteit.
pi_166036932
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:03 schreef Drug het volgende:

[..]

ik zie niet waar vandaan dan de suggestie komt dat drugs leiden tot die autoriteit.
Sja, anders is het gewoon een drugsgebruiker die zonder enige kennis van zaken en out of context uitspraken doet over wetenschap. Net zo erg wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')