abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165404571
Zoveelste youtube hippie die hoogstens de eenvoudige man aan zich weet te binden omdat ze drugs leuk vinden.
Conscience do cost.
pi_165414010
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:20 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Het gaat dan eigenlijk ook om de directe ervaring zelf te ervaren, heb je dat wel eens gehad? Met een hoge dosis, terwijl je echt open staat voor wat het is en wat het je kan laten zien?
Ik kan die vraag met 'ja' beantwoorden. Maar toch onderschrijf ik wat ser zegt volledig. Contact met vreemde wezens in andere dimensies via psychedelica lijkt me schromelijke onzin. Hoewel trips natuurlijk wel buitengewoon indrukwekkend kunnen zijn, het is en blijft genieten van brain malfunctioning.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 september 2016 @ 20:53:03 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165414222
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:14 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Onzin. Bronnen graag.

[..]

Het is er ook niet, maar iedere gebruiker zou gewoon verwijzen naar de directe ervaring.

Het is een beetje het zelfde als niet geloven dat je de ruimte in kan vliegen, terwijl je zelf nog niet het ruimteschip in bent gegaan terwijl die wel voor je klaar ligt.
En echte proof kan je zelf creëren door ervoor te zorgen een gedeelde vlucht te creëren met iemand die ook ervaren is en waar je bloot bij durft te zijn. Maar dat is vaak nogmaals al vrij irrelevant voor mensen die de vlucht genomen hebben en vaak al overtuigd genoeg zijn.
Ik kan ook verwijzen naar de miljoenen mensen die iedere week in hun kerk, moskee of tempel een religieuze ervaring zonder weerga hebben. Maar ook van hun wil ik eerst wat meer bewijs zien.

Het zal vast een geweldige ervaring zijn, maar dat betekent niet dat je er diepere betekenis aan kunt afleiden.
pi_165420688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ken wel wat van McKenna, maar hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Sowieso twijfel ik hevig aan het kennis-scheppende vermogen van drugstrips.
Psychedelica zijn niet te vergelijken met andere drugs. Er is een wereld van verschil tussen paddo's en cocaine.

De echte wijsheid die psychedelische middelen geven denk ik is dat de realiteit heel relatief is. Dat wil zeggen, jouw realiteit nu is niet dé realiteit. Dé realiteit bestaat niet omdat ieder wezen, elk uniek bewustzijn zijn eigen realiteit heeft.

Ik ben door die psychedelische trips veel minder waarheidsvast geworden (als dat een woord is, lol). Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik van niks echt meer zeker ben. Je realiteit wordt eigenlijk zo uit elkaar gescheurd dat het je wel aan het denken moet zetten over de relativiteit van vastigheden, je grootste vastigheid en basis waarop je de wereld beoordeelt (je nuchtere staat van bewustzijn) wordt zo drastisch omgegooid dat je onzeker wordt over je oud-gewortelde denkbeelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 19-09-2016 12:13:22 ]
pi_165422195
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:14 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Onzin. Bronnen graag.

[..]

http://drugsinfoteam.nl/v(...)ord/27351/gevaar_dmt

Buiten dat de rook van DMT slecht is voor de longen is wordt er wel degelijk gewaarschuwd dat tripmiddelen kunnen leiden tot drugpsychoses.

Niet voor niets dat gedroogde paddo's zijn verboden en op de opiumlijst kwamen. Het aantal gevallen van drugspsychoses die voor maatschappelijke overlast zorgden hebben ertoe geleid dat in de jaren zestig LSD werd verboden en eind jaren negentig paddo's.

Het is niet voor iedereen geschikt. Bij sommige lokt het psychoses uit en we kennen allemaal het verschijnsel flash backs na LSD gebruik, vaak na een zogenoemde bad trip.

Ik ken iemand vanuit mijn persoonlijke omgeving waarvan de hersenen na het gebruik van een foute pil beschadigd raakte. Iemand die intelligent en populair was en midden in het leven stond. De persoon veranderde in een psychiatrische patiënt met een gebrekkige monotone spraak en is niet meer in staat zelfstandig simpele taken uit te voeren. Moet zeggen dat dit altijd wel indruk op mij heeft gemaakt.

Een ander voorbeeld is de originele zanger van Pink Floyd die door teveel tripmiddelen volledig is doorgedraaid en uiteindelijk zelfmoord pleegde.

Als ik aan zelfrealisatie wil doen dan doe ik het liever op de natuurlijke weg, via meditatie en liefst voor de ochtenddauw.
pi_165427211
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

http://drugsinfoteam.nl/v(...)ord/27351/gevaar_dmt

Buiten dat de rook van DMT slecht is voor de longen is wordt er wel degelijk gewaarschuwd dat tripmiddelen kunnen leiden tot drugpsychoses.

Niet voor niets dat gedroogde paddo's zijn verboden en op de opiumlijst kwamen. Het aantal gevallen van drugspsychoses die voor maatschappelijke overlast zorgden hebben ertoe geleid dat in de jaren zestig LSD werd verboden en eind jaren negentig paddo's.

Het is niet voor iedereen geschikt. Bij sommige lokt het psychoses uit en we kennen allemaal het verschijnsel flash backs na LSD gebruik, vaak na een zogenoemde bad trip.

Ik ken iemand vanuit mijn persoonlijke omgeving waarvan de hersenen na het gebruik van een foute pil beschadigd raakte. Iemand die intelligent en populair was en midden in het leven stond. De persoon veranderde in een psychiatrische patiënt met een gebrekkige monotone spraak en is niet meer in staat zelfstandig simpele taken uit te voeren. Moet zeggen dat dit altijd wel indruk op mij heeft gemaakt.

Een ander voorbeeld is de originele zanger van Pink Floyd die door teveel tripmiddelen volledig is doorgedraaid en uiteindelijk zelfmoord pleegde.

Als ik aan zelfrealisatie wil doen dan doe ik het liever op de natuurlijke weg, via meditatie en liefst voor de ochtenddauw.
Als je een psychose ziet als iets dat komt aanwaaien, als zo een malfunction in je brein door een foute molecuul uit de natuur die je voor altijd kapot maakt dan lijken psychedelica erg eng en gevaarlijk.
Zie je het als gevolg van een geest die niet weet hoe hij met z'n negativiteit moet omgaan, en zich (tijdelijk) gek denkt/maakt omdat er niet door de problemen heen gewerkt wordt, dan is het niet meer dan een misverstand dat voorkomen kan worden.
Psychedelica laten wel je problemen aan je zien, dus dat kan dan wel een catalyst zijn.

Maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dus door de trauma/negatieve imprinten heen gaan, het onder ogen te zien, en het proces te vertrouwen. de mind los laten en rusten als bewustzijn; dan gebruik je het verantwoordelijk, en dan zul je zien dat de trips, de planten, altijd help vol zijn.

Daarom zie je ook veel ayahuasca centra (een lange DMT trip via het combineren van 2 planten), met ervaren begeleiders die die duizenden mensen helpen waarbij nog nooit iets is misgegaan.

Terwijl wel genoeg mensen op een veel lichtere truffels dosis zich regelmatig een bad trip bezorgen, en daar misschien ook wel even ondersteboven van zijn.
Voorbereiding, inlezen, een openheid en de juiste intentie maken al het verschil.

En ja, mediteren kan ook alleen al perfect zijn. :)
pi_165429643
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:05 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Als je een psychose ziet als iets dat komt aanwaaien, als zo een malfunction in je brein door een foute molecuul uit de natuur die je voor altijd kapot maakt dan lijken psychedelica erg eng en gevaarlijk.
Zie je het als gevolg van een geest die niet weet hoe hij met z'n negativiteit moet omgaan, en zich (tijdelijk) gek denkt/maakt omdat er niet door de problemen heen gewerkt wordt, dan is het niet meer dan een misverstand dat voorkomen kan worden.
Psychedelica laten wel je problemen aan je zien, dus dat kan dan wel een catalyst zijn.

Maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dus door de trauma/negatieve imprinten heen gaan, het onder ogen te zien, en het proces te vertrouwen. de mind los laten en rusten als bewustzijn; dan gebruik je het verantwoordelijk, en dan zul je zien dat de trips, de planten, altijd help vol zijn.

Daarom zie je ook veel ayahuasca centra (een lange DMT trip via het combineren van 2 planten), met ervaren begeleiders die die duizenden mensen helpen waarbij nog nooit iets is misgegaan.

Terwijl wel genoeg mensen op een veel lichtere truffels dosis zich regelmatig een bad trip bezorgen, en daar misschien ook wel even ondersteboven van zijn.
Voorbereiding, inlezen, een openheid en de juiste intentie maken al het verschil.

En ja, mediteren kan ook alleen al perfect zijn. :)
Een psychose is niet iets wat komt aanwaaien. Je kunt daar een genetische aanleg voor hebben.

Een schizofreen ziektebeeld waarvoor iemand aanleg heeft kan in combinatie met teveel geestverruimende middelen juist getriggerd worden. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Chronische blowers die op den duur depressies en andere soorten geestesziekten ontwikkelde.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Iemand heeft schizofrenie waarbij blowen juist positief werkt naast zijn medicatie. Net zoals alcohol angsten en remmingen tijdelijk kan wegnemen.
pi_165429884
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 15:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een psychose is niet iets wat komt aanwaaien. Je kunt daar een genetische aanleg voor hebben.

Een schizofreen ziektebeeld waarvoor iemand aanleg heeft kan in combinatie met teveel geestverruimende middelen juist getriggerd worden. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Chronische blowers die op den duur depressies en andere soorten geestesziekten ontwikkelde.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Iemand heeft schizofrenie waarbij blowen juist positief werkt naast zijn medicatie. Net zoals alcohol angsten en remmingen tijdelijk kan wegnemen.
Maar genen kunnen nooit de oorzaak alleen zijn, anders zouden identieke tweelingen altijd samen schizofreen zijn.
Overigens kan je te maken hebben met hele verschillende schizofrenen, je hebt maar 2 van de 5 symptomen nodig om de diagnose te krijgen en de symptomen verschillen enorm, en ze liggen vrijwel allemaal subjectief aan zeer subjectieve waarde oordelen en zijn niet eens allemaal negatief.

Ik geloof niet dat het getriggerd kan worden los van trauma.Ik zie dat angst de oorzaak is van alle waan ideeën, en ik ben ervan overtuigd dat iedereen dat in zijn eigen geest ook kan op merken.
En er zijn aardig wat psychiaters die het daar mee eens zijn, en onderzoek wijst er ook op (hoewel dus nogmaals goeie data over schizofrenie niet te vinden is omdat het zo ontzettend subjectief is).
pi_165430474
Dit geeft een goed beeld van de grootsheid van de mogelijkheid van de ervaring (via 5-MeO DMT, iets wat ook in ons lichaam/de natuur voorkomt)
  maandag 19 september 2016 @ 18:04:02 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165433007
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:47 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Psychedelica zijn niet te vergelijken met andere drugs. Er is een wereld van verschil tussen paddo's en cocaine.

De echte wijsheid die psychedelische middelen geven denk ik is dat de realiteit heel relatief is. Dat wil zeggen, jouw realiteit nu is niet dé realiteit. Dé realiteit bestaat niet omdat ieder wezen, elk uniek bewustzijn zijn eigen realiteit heeft.

Ik ben door die psychedelische trips veel minder waarheidsvast geworden (als dat een woord is, lol). Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik van niks echt meer zeker ben. Je realiteit wordt eigenlijk zo uit elkaar gescheurd dat het je wel aan het denken moet zetten over de relativiteit van vastigheden, je grootste vastigheid en basis waarop je de wereld beoordeelt (je nuchtere staat van bewustzijn) wordt zo drastisch omgegooid dat je onzeker wordt over je oud-gewortelde denkbeelden.
Voor dat inzicht heb ik geen drugs voor nodig. En veel mensen komen juist zulke trips uit met verstevigde ideeën: aliens bestaan, er is een paranormale wereld, etc. Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
pi_165433089
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:47 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig paddo's / truffels gedaan maar heb dat helemaal niet zo ervaren. Ja, je hersenen gaan hard werken en misschien krijg je nieuwe inzichten (of ben je in de veronderstelling dat je dat krijgt). Net als dat je met een jointje of een biertje op ook net iets anders tegen bepaalde zaken aan kan gaan kijken. Dat heeft verder mijn 'denkbeelden' niet echt beïnvloed.

Wel de tijd van m'n leven gehad op paddo's 8-)
Conscience do cost.
  maandag 19 september 2016 @ 18:22:41 #37
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433266
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:

+1 mee eens! Maar eigenlijk is dat wat tripmiddelen doen: je in contact brengen met het bewustzijn. Diepere lagen van het bewustzijn. Je kunt er soms echt soul-experiences mee krijgen, en dát is denk ik de grote aantrekkingskracht. Die ervaringen zijn ook gewoon buitengewoon indrukwekkend. Als je zoiets meemaakt voelt dat écht 'devine'.

Maar meditatie en wat ervaren kan worden met psychedelica, liggen ergens ook niet zo gek uit elkaar daarom. Ook hele diepe meditaties kunnen soms iets psychedelisch hebben en herkenbaar zijn van wat je soms ervaart wanneer je tript. Alleen wanneer je tript is de dosis in de hersenen simpelweg veel hoger van 'the spirit molecule' zeg maar, en daarmee is het veel expliciter, gekker, bizarrer etc.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165433294
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
Het hangt natuurlijk van de persoon af. Maar ik denk van niet. Tripmiddelen geven je zelden wat je wilt.

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig paddo's / truffels gedaan maar heb dat helemaal niet zo ervaren. Ja, je hersenen gaan hard werken en misschien krijg je nieuwe inzichten (of ben je in de veronderstelling dat je dat krijgt). Net als dat je met een jointje of een biertje op ook net iets anders tegen bepaalde zaken aan kan gaan kijken. Dat heeft verder mijn 'denkbeelden' niet echt beïnvloed.

Wel de tijd van m'n leven gehad op paddo's 8-)
Misschien heb je een hogere dosis nodig, bijvoorbeeld een heel blikje truffels eten behalve een halve of sterker nodig beter twee blikjes truffels van het sterkste soort in 1 keer nemen en dán kijken wat er gebeurt.

Paddo's/truffels vergelijken met 'een biertje' klinkt mij net wat te reductionistisch in de oren.
pi_165433358
Ik denk dat truffels/paddestoelen je vooral geven wat je kan hebben en met welke intentie je het doet, en hoe je dat uit in je set en setting.

Ik durf te wedden, dat als jij er echt open voor staat, en de intentie hebt om je echt over te geven aan wat het je kan laten zien, en je alleen gaat trippen, het liefst in duisternis en stilte, en je geeft je over, dat je wildste dromen en fantasieën niet in de buurt kunnen komen van wat je mee kan maken.

Of je laat jezelf doorbreken met DMT. Het is gewoon een feit dat niemand daar als echt 'ongelovige' in iets anders/groter van terug komt, en het is dan ook echt heel anders dan een licht tripje voor de fun.
pi_165433362
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Misschien heb je een hogere dosis nodig, bijvoorbeeld een heel blikje truffels eten behalve een halve of sterker nodig beter twee blikjes truffels van het sterkste soort in 1 keer nemen en dán kijken wat er gebeurt.
Dat klinkt aanlokkelijk maar helaas ben ik geen rebelse puber zonder verantwoordelijkheden meer. Ik ga niet 2 bakken truffels naar binnen werken en dan hopen dat het allemaal goed uitpakt. :P
quote:
Paddo's/truffels vergelijken met 'een biertje' klinkt mij net wat te reductionistisch in de oren.
Natuurlijk zijn het 2 heel verschillende zaken. Maar die kleine aanpassing in je manier van denken komt in ieder geval voor wel overeen. Ik ben niet anders naar het leven gaan kijken door paddo's/truffels. Ook niet toen ik het voor het eerst deed met een vrij grote portie paddo's.

Ik denk dat die drugs hoogstens suggererend werken.
Conscience do cost.
pi_165433420
Deze site is trouwens ook wel een goede resource als het gaat om artikelen over de effecten en risico's van diverse psychedelica:

EROWID

EROWID - DMT

EROWID - DMT - lijst van onderzoeksartikelen over DMT
pi_165433549
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor dat inzicht heb ik geen drugs voor nodig. En veel mensen komen juist zulke trips uit met verstevigde ideeën: aliens bestaan, er is een paranormale wereld, etc. Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Zelf heb ik het gevoel dat de paar trips die ik heb gehad mij meer inzicht hebben gegeven in 'het brein als bewuste machine', maar ook dat zou nog uitstekend passen in dat plaatje.

Er zijn mij niet veel gevallen bekend van iemand die beweert iets nieuws te hebben ontdekt en/of doorzien als gevolg van / met behulp van het gebruik van psychedelica waarbij die nieuwe kennis ook kan worden geverifieerd. (Anders is het geen kennis, maar die laatste toevoeging is helaas nodig.)

Het enige geval dat mij zo te binnen schiet is de persoon die DNA zou hebben doorgrond en tot zijn inzichten zou zijn gekomen tijdens een LSD trip. Maar dat zou ook zomaar een urban myth kunnen zijn.

Het internet staat ieg vol met dit soort artikelen:

Nobel Prize Genius Crick was High on LSD when he Discovered the Secret of Life

Maar het valt me nog niet mee om iets te vinden dat dat werkelijk bevestigt.
pi_165433555
Hoorde trouwens laatst de broer van Terrence Mckenna bij Joe Rogan horen zeggen dat DMT waarschijnlijke in alle planten/organismes zit, alleen dat er niet genoeg funding voor is om daar achter te komen.

Dennis Jon McKenna (born December 17, 1950 in Paonia, Colorado[1] ) is an American ethnopharmacologist, research pharmacognosist, lecturer and author.

Leuke podcast ook
  maandag 19 september 2016 @ 18:51:24 #44
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433644
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

Natuurlijk zijn het 2 heel verschillende zaken. Maar die kleine aanpassing in je manier van denken komt in ieder geval voor wel overeen. Ik ben niet anders naar het leven gaan kijken door paddo's/truffels. Ook niet toen ik het voor het eerst deed met een vrij grote portie paddo's.

Ik denk dat die drugs hoogstens suggererend werken.
Ik heb wel eens (nou ja, paar keer) gehad tijdens zo'n trip dat ik ineens zo'n onophoudelijke stroom van allemaal inzichten kreeg. Net alsof je een openbaring krijgt waarbij je geen idee hebt waar het vandaan komt. De eerste keer dat ik dat meemaakte heeft dat er wel toe geleid dat ik me destijds ben gaan interesseren in geestelijke verdieping. Ben boeken gaan lezen toen, films gaan kijken etc. Iets dat zonder die ervaring wellicht wel nooit gebeurt zou zijn.

Maar wat wel is met psychedelica: die deur kán open, maar hij gaat ook gewoon op den duur weer dicht. En dan heb je geen idee meer wat er allemaal aan 'kennis' door je heen is gegaan. Als een droom die vervaagt. Je moet gewoon echt in die bepaalde state of mind komen, dan kun je het ervaren. Door middel van een poging tot herinnering is dat niet te doen. Zelfs opschrijven en teruglezen kan je vaak niet meer op die vibe brengen waarop je het ervoer. Maar opschrijven is wel een goede tip :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165433696
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:51 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar wat wel is met psychedelica: die deur kán open, maar hij gaat ook gewoon op den duur weer dicht. En dan heb je geen idee meer wat er allemaal aan 'kennis' door je heen is gegaan. Als een droom die vervaagt. Je moet gewoon echt in die bepaalde state of mind komen, dan kun je het ervaren. Door middel van een poging tot herinnering is dat niet te doen. Zelfs opschrijven en teruglezen kan je vaak niet meer op die vibe brengen waarop je het ervoer. Maar opschrijven is wel een goede tip toch :P
Het kan natuurlijk ook zijn dat wat er tijdens een trip uit ziet als fantastische nieuwe en diepe inzichten in de nuchtere werkelijkheid eenvoudig niets meer waard is. :)

Wat dat betreft vind ik de vergelijking met dromen wel een goede. Als je het mij vraagt maakt iedereen dat wel eens mee: tijdens je droom is het allemaal logisch en normaal... maar als je wakker wordt en terugdenkt aan die droom kun je niet begrijpen hoe dat er logisch en normaal uitgezien kan hebben.
  maandag 19 september 2016 @ 18:56:49 #46
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165433723
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:31 schreef alwaysbenice het volgende:
Ik denk dat truffels/paddestoelen je vooral geven wat je kan hebben en met welke intentie je het doet, en hoe je dat uit in je set en setting.

Ik durf te wedden, dat als jij er echt open voor staat, en de intentie hebt om je echt over te geven aan wat het je kan laten zien, en je alleen gaat trippen, het liefst in duisternis en stilte, en je geeft je over, dat je wildste dromen en fantasieën niet in de buurt kunnen komen van wat je mee kan maken.

Of je laat jezelf doorbreken met DMT. Het is gewoon een feit dat niemand daar als echt 'ongelovige' in iets anders/groter van terug komt, en het is dan ook echt heel anders dan een licht tripje voor de fun.
Maar je 'eraan overgeven' is lang nog niet altijd zo eenvoudig als dat het in je nuchtere staat van zijn nu klinkt. Nog nooit een flinke bad trip ervaren zeker?
pi_165433761
Ik zou ook niet weten wie gezegd te hebben praktische informatie mee terug genomen te hebben, de nadruk ligt tijdens de trips wel meer op filosofische/spirituele informatie: 'jij ben niet gescheiden van de wereld, jouw bewustzijn is het bewustzijn van Het, het is een geheel' etc.

Overigens is de hoeveelheid mensen die psychedelica gebruikt klein, de groep die gelooft dat er echt kennis te halen valt en het op die manier gebruikt nog kleiner en nog kleiner is de kans dat de wetenschapper die misschien wat krijgt zou zeggen het hier vandaan gehaald te hebben.
Ik geloof wel sterk dat het kan, Nikola Tesla zei wel (iirc) contact te hebben gehad met non-fysieke wezens die hem hielpen.
pi_165433825
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:58 schreef alwaysbenice het volgende:

Nikola Tesla zei wel (iirc) contact te hebben gehad met non-fysieke wezens die hem hielpen.
Heb je toevallig een bron hiervan?

In mijn ervaring wordt er - net als bij Albert Einstein - vrij veel over hem beweerd wat niet geverifieerd kan worden of regelrecht onjuist is. Het zou best kunnen kloppen hoor, maar ik hoor dit hier voor het eerst. En het zou me eigenlijk best wel verbazen.
pi_165433851
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar je 'eraan overgeven' is lang nog niet altijd zo eenvoudig als dat het in je nuchtere staat van zijn nu klinkt. Nog nooit een flinke bad trip ervaren zeker?
Meerdere zelfs, hoewel 'bad' een waardeoordeel is en ik het niet zo zou noemen, wel hele heftige angstige trips gehad.
Maar ik zeg gewoon dat je veel meer kan meemaken als je je los laat en open stelt, niet dat het per se makkelijker is.
pi_165433926
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:46 schreef alwaysbenice het volgende:
Hoorde trouwens laatst de broer van Terrence Mckenna bij Joe Rogan horen zeggen dat DMT waarschijnlijke in alle planten/organismes zit, alleen dat er niet genoeg funding voor is om daar achter te komen.
Als dat onderzoek nog moet plaatsvinden, hoe komt Dennis Mckenna dan eigenlijk tot zijn hypothese? Kortom: waarom zou dergelijk onderzoek gefund moeten worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')