Niet zo 1, 2, 3. Het is ook lastig met dit soort oude figuren. Maar het is volgens mij vrij bekend dat hij veel met spiritualiteit bezig was, hier een uitgebreid sourced artikel over zijn guru/vriendquote:Op maandag 19 september 2016 19:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je toevallig een bron hiervan?
In mijn ervaring wordt er - net als bij Albert Einstein - vrij veel over hem beweerd wat niet geverifieerd kan worden of regelrecht onjuist is. Het zou best kunnen kloppen hoor, maar ik hoor dit hier voor het eerst. En het zou me eigenlijk best wel verbazen.
Ik denk omdat het tot nu toe in elk organisme gevonden is waarin het gezocht is.quote:Op maandag 19 september 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als dat onderzoek nog moet plaatsvinden, hoe komt Dennis Mckenna dan eigenlijk tot zijn hypothese? Kortom: waarom zou dergelijk onderzoek gefund moeten worden?
Als je echt goed bad gaat, kan het zijn als een regelrechte psychose; alleen maar verwarring en krankzinnige waanideeën. Zie je daar maar eens aan over te geven.quote:Op maandag 19 september 2016 19:02 schreef alwaysbenice het volgende:
Meerdere zelfs, hoewel 'bad' een waardeoordeel is en ik het niet zo zou noemen, wel hele heftige angstige trips gehad.
Maar ik zeg gewoon dat je veel meer kan meemaken als je je los laat en open stelt, niet dat het per se makkelijker is.
Ook hier zou een bron best wenselijk zijn. Het zou in kleine hoeveelheden aanwezig zijn in de hersenen van zoogdieren.. en het zou geconstateerd zijn in enkele plantensoorten. Hoewel ik voor de laatste al geen betrouwbare bronnen kan vinden, laat staan iets van een lijst van soorten waarvoor dit onderzocht is.quote:Op maandag 19 september 2016 19:09 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Ik denk omdat het tot nu toe in elk organisme gevonden is waarin het gezocht is.
Wat mij betreft kun je zeker wel valide inzichten hebben. Zolang je ze maar op een rationele manier onderbouwd, net zoals wij in nuchtere toestanden inzichten op een rationele manier onderbouwen. Psychedelica en andere drugs voegen bij mij persoonlijk wel degelijks iets toe, net zoals een goed glas wijn bij een heerlijk gerecht. Die extra inzichten, of ervaringen, of manieren van reizen tussen verschillende perspectieven, kunnen wel degelijk vertaald worden naar de normale taal. Gewoon via de rationele wegen die een weldenkend persoon dagelijks gebruikt. Het probleem zit hem een beetje in het feit dat mensen graag, met volslagen irrationele redenen, een extra bestaansaspect willen creëren - iets in de realiteit. Ik vind de analogie met dromen persoonlijk niet heel sterk trouwens, wanneer ik droom ziet de wereld er wel degelijk vager en minder scherp uit en zit er totaal geen structuur in. Carl Sagan heeft het wel eens mooi verwoord: https://azarius.nl/news/306/Carl_Sagans_essay_on_cannabis/quote:Op maandag 19 september 2016 18:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Zelf heb ik het gevoel dat de paar trips die ik heb gehad mij meer inzicht hebben gegeven in 'het brein als bewuste machine', maar ook dat zou nog uitstekend passen in dat plaatje.
Er zit wel een enorm verschil tussen zaken zoals wijn, een heerlijk gerecht en cannabis aan de ene kant... en de zware psychedelische drugs zoals DMT en LSD aan de andere kant.quote:Op maandag 19 september 2016 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij betreft kun je zeker wel valide inzichten hebben. Zolang je ze maar op een rationele manier onderbouwd, net zoals wij in nuchtere toestanden inzichten op een rationele manier onderbouwen. Psychedelica en andere drugs voegen bij mij persoonlijk wel degelijks iets toe, net zoals een goed glas wijn bij een heerlijk gerecht. Die extra inzichten, of ervaringen, of manieren van reizen tussen verschillende perspectieven, kunnen wel degelijk vertaald worden naar de normale taal. Gewoon via de rationele wegen die een weldenkend persoon dagelijks gebruikt. Het probleem zit hem een beetje in het feit dat mensen graag, met volslagen irrationele redenen, een extra bestaansaspect willen creëren - iets in de realiteit. Ik vind de analogie met dromen persoonlijk niet heel sterk trouwens, wanneer ik droom ziet de wereld er wel degelijk vager en minder scherp uit en zit er totaal geen structuur in. Carl Sagan heeft het wel eens mooi verwoord: https://azarius.nl/news/306/Carl_Sagans_essay_on_cannabis/
Dingen kunnen nuchter ook heel logisch lijken en dat niet zijn. Hoe bepaal wanneer iets logisch is? Door er kritisch naar te kijken. Dit vermogen verlies je echt niet ineens wanneer je onder invloed bent, althans zo heb ik het nog nooit ervaren. Ik geloof wel dat mensen die dit vermogen niet zo sterk hebben sneller irrationele conclusies trekken onder invloed.quote:Op maandag 19 september 2016 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zit wel een enorm verschil tussen zaken zoals wijn, een heerlijk gerecht en cannabis aan de ene kant... en de zware psychedelische drugs zoals DMT en LSD aan de andere kant.
Ik denk dat de analogie met dromen een stuk sterker is voor de laatste twee. Zeker als het gaat om het effect dat tijdens de ervaring zaken heel logisch lijken die, als je weer nuchter bent, dat helemaal niet meer zijn.
Heb je wel eens een zware trip meegemaakt?quote:Op maandag 19 september 2016 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dingen kunnen nuchter ook heel logisch lijken en dat niet zijn. Hoe bepaal wanneer iets logisch is? Door er kritisch naar te kijken. Dit vermogen verlies je echt niet ineens wanneer je onder invloed bent, althans zo heb ik het nog nooit ervaren. Ik geloof wel dat mensen die dit vermogen niet zo sterk hebben sneller irrationele conclusies trekken onder invloed.
Hihi, kan me er iets bij voorstellen.quote:Op maandag 19 september 2016 22:39 schreef Yiha3 het volgende:
Een maat van me die redelijk veel ervaring heeft met drugs zat tijdens een dmt-trip in een ruimte ergens waar aliens een sonde in zijn penis stopten. Het was ook zijn laatste keer dat ie het deed, bij mijn weten.
Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken. Deze veranderen wel degelijk, maar niet op een vage manier zoals bij dromen. Zo ervaar ik het totaal niet. Meer op een perspectievelijke manier. Dromen zijn bij mij altijd vaag, onderbewust en onsamenhangend.quote:Op maandag 19 september 2016 22:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je wel eens een zware trip meegemaakt?
In mijn ervaring is niet alleen het vermogen om kritisch te denken volledig zoek.. het wordt vrijwel onmogelijk om gestructureerd na te denken. In ver gevorderd stadium lukt het zelfs niet meer om met andere mensen te praten. Voordat je 3 woorden hebt uitgesproken ben je al volledig kwijt wat het was dat je wilde zeggen.
Psylocibine is wat eenvoudiger te doseren... en bij lagere doseringen krijg je een lichte buzz waarbij de wereld wel vreemd is, maar waarbij structuur en reflectie op je denken nog prima mogelijk zijn.quote:Op maandag 19 september 2016 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken.
quote:Op maandag 19 september 2016 23:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Psylocibine is wat eenvoudiger te doseren... en bij lagere doseringen krijg je een lichte buzz waarbij de wereld wel vreemd is, maar waarbij structuur en reflectie op je denken nog prima mogelijk zijn.
Pas als de dosering hoog genoeg is krijg je effecten die vergelijkbaar zijn met een LSD trip, waarbij de structuur van en reflectie op het denken niet alleen vervagen maar echt totaal verdwijnen. Gezien je omschrijving vermoed ik dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. (Niet om iets af te doen aan je ervaringen met psylocibine... persoonlijk vind ik lage doseringen veel prettiger... juist omdat je dan de controle over je gedachten niet verliest.)
Niet op om op te scheppen, maar ik heb 13 LSD zegeltjes in 1 keer genomen. Een extreem hoge dosis. En ik heb 28 gedroogde gram paddo's gegeten, een extreem hoge dosis.quote:Op maandag 19 september 2016 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, maar alleen met psylocibine. Nog nooit LSD of iets dergelijks. Er zit nog altijd wel structuur en reflectie in mijn denken. Deze veranderen wel degelijk, maar niet op een vage manier zoals bij dromen. Zo ervaar ik het totaal niet. Meer op een perspectievelijke manier. Dromen zijn bij mij altijd vaag, onderbewust en onsamenhangend.
En dit is een hele vette documentaire, The Transcendental Object at the End of Time is ook heel vet.quote:Op maandag 19 september 2016 21:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Lange zit, maar gewoon een stukje effe kijken kan ook natuurlijk. Goed materiaal!
Met dat laatste ben ik wel eens. Niet alle dromen, maar soms zitten er parels bij die je altijd blijft onthouden. Vooral middagdutjes kunnen mooie dingen leveren Zo heb ik ooit gedroomd dat ik uit mijn lichaam ging treden. Ik zag mezelf op bed liggen en zweefde langzaam om hoog. Op gegeven moment zag ik de aarde en uiteindelijk viel ik weer heel langzaam naar beneden.quote:Op maandag 19 september 2016 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zit wel een enorm verschil tussen zaken zoals wijn, een heerlijk gerecht en cannabis aan de ene kant... en de zware psychedelische drugs zoals DMT en LSD aan de andere kant.
Ik denk dat de analogie met dromen een stuk sterker is voor de laatste twee. Zeker als het gaat om het effect dat tijdens de ervaring zaken heel logisch lijken die, als je weer nuchter bent, dat helemaal niet meer zijn.
Behalve dan bij het vak logica, denk ik niet dat het woord 'logisch' echt waardevol is. Mensen gebruiken dat woord voornamelijk als het in hun eigen boxje met ideeën past. In hun ogen is een bepaald gevolg wat bij een oorzaak hoort normaal, maar dat hoeft niet daadwerkelijk ook zo te zijn. Dat is bedacht door ons mensen of wat wij uit de natuur (ook natuurkunde en scheikunde) kunnen herleiden.quote:Op maandag 19 september 2016 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dingen kunnen nuchter ook heel logisch lijken en dat niet zijn. Hoe bepaal wanneer iets logisch is? Door er kritisch naar te kijken. Dit vermogen verlies je echt niet ineens wanneer je onder invloed bent, althans zo heb ik het nog nooit ervaren. Ik geloof wel dat mensen die dit vermogen niet zo sterk hebben sneller irrationele conclusies trekken onder invloed.
Ik denk dat psychedelica ook extreem effectief zouden kunnen werken bij criminelen. Good luck om zo iets te testen of om in te voeren though.quote:Op vrijdag 23 september 2016 23:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Niet op om op te scheppen, maar ik heb 13 LSD zegeltjes in 1 keer genomen. Een extreem hoge dosis. En ik heb 28 gedroogde gram paddo's gegeten, een extreem hoge dosis.
Het effect bij de LSD was dat ik niet meer na kon denken. Mijn hersenen waren zo in de war dat er geen gedachten meer gevormd konden worden. De visuals en geluidseffecten waren ook enorm vervormd, op een synthetische manier.
Bij de paddo's was dit totaal niet het geval. Bij de paddo's had ik een regelrechte spirituele ervaring, nam de geest van een sjamaan bezit van mij en begon ik onvrijwillig een soort sjamanistische zang te zingen. Hierna kwam ik in een soort exorcistische periode waarin ik (poedelnaakt op bed) al huilend en hijgend om vergiffenis van mijn zonden vroeg.
Dit klinkt misschien knettergek maar het is wel wat ik heb ervaren. Wat ik met die ervaring doe? Ik hou alle opties open.
Eens. Logica is alleen waardevol binnen zichzelf. In onze normale taal gebruiken we het woordje 'logisch' als er een soort oorzakelijk effect of iets dergelijks is, een synchroniciteit van bepaalde fenomenen. Eigenlijk beschrijven we alleen maar ketens van causale verbanden omdat daar een bepaalde regelmaat in zit, anders zouden we dingen heel moeilijk kunnen beschrijven. Wat de inhoud van die fenomenen is kan de logica nooit beschrijven.quote:Op zaterdag 24 september 2016 01:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Behalve dan bij het vak logica, denk ik niet dat het woord 'logisch' echt waardevol is. Mensen gebruiken dat woord voornamelijk als het in hun eigen boxje met ideeën past. In hun ogen is een bepaald gevolg wat bij een oorzaak hoort normaal, maar dat hoeft niet daadwerkelijk ook zo te zijn. Dat is bedacht door ons mensen of wat wij uit de natuur (ook natuurkunde en scheikunde) kunnen herleiden.
Ik kan een heleboel therapeutische toepassingen bedenken voor psychedelica. Het is heel erg jammer dat dit spul gecriminaliseerd is.quote:Op zaterdag 24 september 2016 11:13 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Ik denk dat psychedelica ook extreem effectief zouden kunnen werken bij criminelen. Good luck om zo iets te testen of om in te voeren though.
Oh hij was echt vet, thanks, vooral dat gedeelte van 'the mushroom speaks' op 1:57:00 is ook fascinerend.quote:Op maandag 19 september 2016 21:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Lange zit, maar gewoon een stukje effe kijken kan ook natuurlijk. Goed materiaal!
Heb zelf redelijk wat drugs geprobeerd, ook tripmiddelen. Maar ik werk ook in een instelling waar mensen met psychiatrische problemen zitten (soms agv drugs, soms ervoor al).quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:32 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.
Het enige wat je kan weten is dat jij bestaat, de rest is onzeker. En dus weten we niet wat de realiteit is, wat onze geest is, misschien is dit wel een hallucinatie, we zijn nu ten slotte ook high op andere neurotransmitters zonder DMT.
Bovendien zit het bewijsmateriaal aan de kant van een non-physieke ziel, maar los daarvan kan het ook bewezen worden, dat de psychedelische head space echt is, door een gedeelde ervaring te creëren, hoewel iedereen sowieso al verbluft en extreem onder de indruk uit een DMT trip komt en daar vaak al geen behoefte aan is.
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat psychoses zoals: 'Ik ben specialer dan anderen' of andere fantasieën, komen uit een gefrustreerde geest doordat de geest beschadigd is door de maatschappij, die zich dan graag niet meer inadequaat wil voelen, of wilt dat het moment bijzonderder wordt omdat men het moment ook niet goed genoeg vindt.
Er zijn trouwens een aardig aantal psychiaters te vinden die het hier mee eens zijn, alleen heerst er nog een paradigma gecreëerd door de farmaceutische industrie die ons graag wil geloven dat het puur te maken heeft met het lichaam en de genen.
Terwijl er nog nooit iemand een diagnose heeft gekregen met een lichamelijk test en ook van het genen verhaal weten we dat het geen oorzaak kan zijn, er ongeveer een correlatie van schizophrenia van eeneiige tweelingen van ongv. 25% tegenover 5% niet eeneiige tweelingen.
Maar het is sowieso moeilijk te bestuderen omdat ze alle symptomen (waaronder dus hallucinaties en waanideeën) allemaal onder een kap gegooid worden.
Maar we weten dus niks van hallucinaties echt af, bovendien zien we ook maar 0.0035% van het elektromagnetische spectrum.
(Hier bedoelde ik 'psychoses' meer in de zin van gewoon andere ideeën of ervaringen hebben die als zeer ongewoon gezien kunnen worden, maar die niet negatieve of irrationeel zijn.quote:'Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.'
Of die zo bang, en zo van de angst probeert weg te stoppen, dat het via anderen wegen omhoog komt.quote:Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat psychoses zoals: 'Ik ben specialer dan anderen' of andere fantasieën, komen uit een gefrustreerde geest doordat de geest beschadigd is door de maatschappij, die zich dan graag niet meer inadequaat wil voelen, of wilt dat het moment bijzonderder wordt omdat men het moment ook niet goed genoeg vindt.
De diagnoses van de psychiatrie zijn simpel weg alleen maar symptoom beschrijvingen van gedrag, that's it (en vaak ook nog symptomen die op veel manieren geïnterpreteerd kunnen worden, een waar je soms maar 2 van de 5 brede symptomen nodig hebt voor een diagnose).quote:Dat psychoses/schizofrenie een verzinsel is van de farmaceutische industrie vind ik zo'n onzin.
Sure, afkicken is uitdagend, maar dat ze er zo lang zitten komt omdat er niet naar de kern van het probleem gekeken wordt (of wil worden van de patient).quote:De mensen die bij ons zitten mogen drugs blijven gebruiken omdat het polygebruikers zijn die al 20-40 jaar verslaafd zijn. Afkicken is dan lastig en dus proberen we binnen de verslaving op verschillende levensgebieden voor verbetering te zorgen.
Ja, de giftige soep die wij bedacht hebben kan dat ook vaak van zichzelf als bijwerken hebben als er mee gestopt wordt.quote:Regelmatig merken we uit eerste hand wat het effect is van zelfmedicatie met drugs: het gaat even goed omdat symptomen onderdrukt worden, vervolgens komen ze extra hard terug.
http://www.independent.co(...)in-west-1320282.htmlquote:People who suffer from schizophrenia in the Third World are twice as likely to recover as sufferers in the West, according to a report by the World Health Organisation.
Stigma and lack of strong family networks mean that only 15 per cent of schizophrenics in the West are likely to have made a good recovery from the first attack of their illness compared with 37 per cent of those in underdeveloped countries, Professor Julian Leff told the Royal College of Psychiatrists yesterday.
ik ben van trippen wel wijzer geworden. psilocybine en lsd en vooral dmt hebben me de werkelijkheid op een drastisch andere manier laten beleven, het besef dat dat mogelijk is heeft een blijvende impact op mij gehad. wijzer is een beetje een kutterm natuurlijk, maar het heeft mij wel in staat gesteld bepaalde dingen beter te plaatsen (bijvoorbeeld mijn rol binnen het bestaan, of het gebrek daaraan).quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, het zal vast indrukwekkend zijn. Maar het idee dat je er wijzer van wordt, vind ik een beetje raar. Ik heb dat tenminste nog nooit gehad.
neuhquote:Op zaterdag 17 september 2016 22:22 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Als je verkeerd gaat (bad trip) dan is het inderdaad als een psychose.
nou ja dat is toch iets te weinig credits. hij staat vnl bekend om zijn pseudowetenschappelijke theorieën die behoorlijk vergezicht zijn, maar hij heeft ook wel wat interessante dingen te meldenquote:Op zondag 18 september 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Zoveelste youtube hippie die hoogstens de eenvoudige man aan zich weet te binden omdat ze drugs leuk vinden.
paddo's zijn verboden tegen het advies van de door klink ingeschakelde rivm in om het gewoon legaal te houden, omdat klink onder diplomatieke druk stond nadat een franse toeriste zelfmoord had gepleegd. dat meisje was al depressief, had alcohol in haar bloed, sporen van paddo's zijn niet gesignaleerd (laatste weet k even niet 100%). dus beter je feiten even op een rijtje krijgen voor je onjuiste meningen vormt en jezelf in verlegenheid brengt door die openlijk te verkondigenquote:Op maandag 19 september 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet voor niets dat gedroogde paddo's zijn verboden en op de opiumlijst kwamen. Het aantal gevallen van drugspsychoses die voor maatschappelijke overlast zorgden hebben ertoe geleid dat in de jaren zestig LSD werd verboden en eind jaren negentig paddo's.
Het is niet voor iedereen geschikt. Bij sommige lokt het psychoses uit en we kennen allemaal het verschijnsel flash backs na LSD gebruik, vaak na een zogenoemde bad trip.
veel mensen? heb je cijfers dat het aantal mensen dat zulke overtuigingen relatief hoger is onder gebruikers van psychedelica? ik ken zelf vrij veel mensen die psychedelica gebruiken, maar geen enkele van hen heeft zulke ongefundeerde overtuigingen.quote:Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Voor dat inzicht heb ik geen drugs voor nodig. En veel mensen komen juist zulke trips uit met verstevigde ideeën: aliens bestaan, er is een paranormale wereld, etc. Bevestigen ze niet gewoon wat je wilt weten?
Welles!quote:
kun je vertellen wat de overeenkomsten waren tussen een psychose en jouw staat tijdens die bad trip?quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Welles!Zelf ervaren... En dan bedoel ik een écht flinke badtrip. Niet een trip die 'niet zo lekker' valt.
Ik had toen duidelijk psychotische verschijnselen en wanen. Was extreem akelig, ook door de combinatie van een totale lichamelijke malaise (ayahuasca can be a bitch!!).
Ik dacht echt dat er dingen aan de hand waren die echt overduidelijk gewoon niet konden (zoals dat mensen je gedachten aan de buitenkant konden horen). Maar die ervaring was tegelijkertijd zo super realistisch dat ik daar geen rationeel denken meer tegenop kon.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:17 schreef Drug het volgende:
[..]
kun je vertellen wat de overeenkomsten waren tussen een psychose en jouw staat tijdens die bad trip?
maar is het dan niet zo dat je trip (en dus zonder de "bad") je soort van psychotisch maakte? en dat de paniek die erop volgde een reactie was op de intensiteit, en dat die paniek zorgde dat het een bad trip werd?quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat er dingen aan de hand waren die echt overduidelijk gewoon niet konden (zoals dat mensen je gedachten aan de buitenkant konden horen). Maar die ervaring was tegelijkertijd zo super realistisch dat ik daar geen rationeel denken meer tegenop kon.
Dat komt volgens mij aardig overeen met wat mensen ervaren bij psychoses. Het was gewoon totale madness. Gelukkig ben ik er niet in blijven hangen. Maar ik weet nog wel dat ik op dat moment dacht: 'wat ik nu allemaal heb ervaren is echt té erg, hier kan ik niet zonder kleerscheuren uitkomen, dit gaat blijvende schade aanrichten'. Godzijdank is dat niet gebeurd.
Natuurlijk had het gros van de bad trippende toeristen in Amsterdam in de meeste gevallen teveel alcohol in het bloed of was onder invloed van andere roesmiddelen. Het probleem was echter dat je het te gemakkelijk kon krijgen. Had je aanvankelijk nog de echte speciaalzaken, (zoals die zaak in de Spuistraat) op een gegeven moment kon je in elke toeristenbazaarwinkel gedroogde paddo's kopen. Dan bindt je de kat op het spek en vraag je om ongelukken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:03 schreef Drug het volgende:
[..]
paddo's zijn verboden tegen het advies van de door klink ingeschakelde rivm in om het gewoon legaal te houden, omdat klink onder diplomatieke druk stond nadat een franse toeriste zelfmoord had gepleegd. dat meisje was al depressief, had alcohol in haar bloed, sporen van paddo's zijn niet gesignaleerd (laatste weet k even niet 100%). dus beter je feiten even op een rijtje krijgen voor je onjuiste meningen vormt en jezelf in verlegenheid brengt door die openlijk te verkondigen
acid flashbacks bestaan niet, misschien dat daarmee hppd wordt bedoeld, dat is idd een risico van psychedelicagebruik.
s' Avonds trippend in het Vondelpark is leuk hoor!quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:50 schreef ems. het volgende:
Maar ik heb wel altijd gezorgd dat ik dergelijke tripmiddelen deed in een vertrouwde omgeving (dus niet zomaar op het Leidsche plein wat paddenstoelen naar binnen werken) en omringd met goede mensen. Dat scheelt al een heleboel, denk ik.
Jij draait nu ook via allerlei stoffen. DMT is bijvoorbeeld een neurotransmitter die ons eigen lichaam ook aanmaakt en gebruikt.quote:
Heavy zeg. Wat zei die sjamaan dan? Weet je dat nog?quote:Op vrijdag 23 september 2016 23:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Niet op om op te scheppen, maar ik heb 13 LSD zegeltjes in 1 keer genomen. Een extreem hoge dosis. En ik heb 28 gedroogde gram paddo's gegeten, een extreem hoge dosis.
Het effect bij de LSD was dat ik niet meer na kon denken. Mijn hersenen waren zo in de war dat er geen gedachten meer gevormd konden worden. De visuals en geluidseffecten waren ook enorm vervormd, op een synthetische manier.
Bij de paddo's was dit totaal niet het geval. Bij de paddo's had ik een regelrechte spirituele ervaring, nam de geest van een sjamaan bezit van mij en begon ik onvrijwillig een soort sjamanistische zang te zingen. Hierna kwam ik in een soort exorcistische periode waarin ik (poedelnaakt op bed) al huilend en hijgend om vergiffenis van mijn zonden vroeg.
Dit klinkt misschien knettergek maar het is wel wat ik heb ervaren. Wat ik met die ervaring doe? Ik hou alle opties open.
Die sjamaan zei niets. Ik voelde een soort energie in mij en ik begon te zingen/neuriën en ik had het gevoel dat er iets heel bijzonders gaande was, ik dacht ''dit kan niet waar zijn...''quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 20:19 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Heavy zeg. Wat zei die sjamaan dan? Weet je dat nog?
Deze ook al gezien?quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:49 schreef Libertarisch het volgende:
1:10:20
"It is no reduction of the psychedelic experience to say that is caused by drugs because they are material atomic systems and therefore we know all about them. Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic." - Terence McKenna
Vertaling: het is niet geheel duidelijk waarom iemand die DMT gebruikt meer verstand zou hebben van zaken zoals kosmologie en elementaire natuurkunde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Jij draait nu ook via allerlei stoffen. DMT is bijvoorbeeld een neurotransmitter die ons eigen lichaam ook aanmaakt en gebruikt.
haha wordt dat beweerd dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vertaling: het is niet geheel duidelijk waarom iemand die DMT gebruikt meer verstand zou hebben van zaken zoals kosmologie en elementaire natuurkunde.
Kun je dat uitleggen, of is dat gewoon aperte nonsens een aanname?
Dit topic staat vol met dergelijke suggesties ja.quote:
ik zie niet waar vandaan dan de suggestie komt dat drugs leiden tot die autoriteit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit topic staat vol met dergelijke suggesties ja.
Onder meer deze quote: "Every electron is the yawning mouth of a wormhole that leads to quadrillions of higher dimensional universes that are completely beyond rational comprehension. Matter is not lacking in magic, matter IS magic."
Wat, wetenschappelijk gezien, echt nonsens is. En dat is maar een voorbeeld. Het is mij niet duidelijk waarom de uitspraken van Mckenna nou interessanter zouden zijn dan die van, zeg, Deepak Chopra. Het is grotendeels pseudo-wetenschappelijke onzin.
Sja, anders is het gewoon een drugsgebruiker die zonder enige kennis van zaken en out of context uitspraken doet over wetenschap. Net zo erg wat mij betreft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:03 schreef Drug het volgende:
[..]
ik zie niet waar vandaan dan de suggestie komt dat drugs leiden tot die autoriteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |