SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Zonder wrijving geen glans
http://www.telegraaf.nl/b(...)wagen_bevrijd__.htmlquote:Vrouwen en kinderen uit vrieswagen bevrijd
1 uur geleden
BRUGGE - De Belgische politie heeft dinsdag op een parkeerplaats langs de E40 een hoogzwangere vrouw, twee kinderen van een en vier jaar en hun moeder uit een koelwagen met een temperatuur van -18 graden bevrijd. Dat meldt het parket van Brugge woensdag.
Vrijdag pas. En dan zou ik gaan helikoptervliegen, maar ben bang dat dat niet doorgaat met onweerquote:
Volgens mij in de nacht van donderdag op vrijdag.quote:Op woensdag 14 september 2016 20:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vrijdag pas. En dan zou ik gaan helikoptervliegen, maar ben bang dat dat niet doorgaat met onweer
Laten we het hopenquote:Op woensdag 14 september 2016 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij in de nacht van donderdag op vrijdag.
Dus met een beetje mazzel heb je daar geen last van.
Ik heb zojuist de 27 doorbroken, 26,9 nuquote:Op woensdag 14 september 2016 20:49 schreef Isane het volgende:
27 graden binnen, lang leve een nieuwbouwwoning
quote:Op woensdag 14 september 2016 20:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de 27 doorbroken, 26,9 nu
Staat veel te weinig wind om het steviger te koelen, maar het gaat nu wel.
Denk dat dat vaker gebeurt dan je denkt, zeker in de winter kan ik me zomaar voorstellen dat het daar warmer is dan in het binnenland.quote:Op woensdag 14 september 2016 20:52 schreef Greys het volgende:
Volgens buienradar temperatuurkaartje Den Helder momenteel de warmste plaats van heel Nederland. Dat zal best weinig voorkomen
Ja, die isolatie is leuk voor 1 of 2 hete dagen, maar uiteindelijk is daar de rek wel uitquote:Op woensdag 14 september 2016 21:16 schreef bondage het volgende:
[..]
Of goede isolatie. In mijn woonkamer is ook 23 op dit moment, zonder airco.
Klopt, als het éénmaal in de muren zit dan ben je minstens paar dagen verder voordat het weer koel is zodra het buiten wat kouder is.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die isolatie is leuk voor 1 of 2 hete dagen, maar uiteindelijk is daar de rek wel uit
En dan krijg je het nooit meer koel.
28.5 hier, oudbouw -_-quote:Op woensdag 14 september 2016 20:49 schreef Isane het volgende:
27 graden binnen, lang leve een nieuwbouwwoning
1 hoog. heb alleen kelders onder me. woonkamer op het zuiden, dus die wordt flink gestookt door de zon overdagquote:
Zelfde probleem.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
1 hoog. heb alleen kelders onder me. woonkamer op het zuiden, dus die wordt flink gestookt door de zon overdag![]()
Boven staat nu hier echt alles open tegen elkaar, maar echt geen zuchtje wind. Koelt amper tot niet af, echt.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou denken dat dat juist snel afkoelt met alles open.
Ventilator bij het raam en als het kan gordijnen erom zodat het afsluit en je koele lucht van buiten zuigt. Werkt hier voortreffelijkquote:Op woensdag 14 september 2016 21:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Boven staat nu hier echt alles open tegen elkaar, maar echt geen zuchtje wind. Koelt amper tot niet af, echt.
Kon dat maar hierquote:Op woensdag 14 september 2016 21:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Ventilator bij het raam en als het kan gordijnen erom zodat het afsluit en je koele lucht van buiten zuigt. Werkt hier voortreffelijk
Goede tip. Ik ga even iets improviseren ivm gebrek aan vensterbanken in de slaapkamer maar even met een stoel ervoor prutsen.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Ventilator bij het raam en als het kan gordijnen erom zodat het afsluit en je koele lucht van buiten zuigt. Werkt hier voortreffelijk
Onzin.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:39 schreef DJMO het volgende:
ik ga zo maar een hete douche nemen en dan te bed![]()
Ja, echt waar. Hitte koelt af .. als je onder een hete douche wegstapt heb je 't gegarandeerd koeler dan voor je eronder ging
nope. Echt niet. Je lichaam is na een warme/hete douche warmer dan de omgevingstemperatuur waardoor je het een stuk koeler zult aanvoelen en beter kunt slapenquote:
Als je het helemaal benauwd hebt, moet je je lichaam afkoelen, niet nog warmer maken. Je lichaam zette namelijk al alles op alles om je af te koelen, en dat hielp niet.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
nope. Echt niet. Je lichaam is na een warme/hete douche warmer dan de omgevingstemperatuur waardoor je het een stuk koeler zult aanvoelen en beter kunt slapen
Precies, en door dat je warmer bent dat je omgeving zul je sneller afkoelen.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het helemaal benauwd hebt, moet je je lichaam afkoelen, niet nog warmer maken. Je lichaam zette namelijk al alles op alles om je af te koelen, en dat hielp niet.
Hmm, dat is zuurquote:Op woensdag 14 september 2016 21:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kon dat maar hier
Ventilator ligt op zijn kant de frisse lucht schuin omhoog te blazen hier, dat werkt wel redelijk in één kamer.
Je koelt af tot het niveau van voor je ging douchen. Voor echte afkoeling is een lauwe douche beter.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
Precies, en door dat je warmer bent dat je omgeving zul je sneller afkoelen.
Neem de proef maar eens op de som: zet een ijsklontjesbakje met heet water en één met koud water in de vriezer. Die met heet water is eerder bevroren dan die met koud water.
Nee, dat is inmiddels al lang wetenschappelijk weerlegd. Wel ben ik het met je eens dat je warm moet afdouchen als het zo heet is. Dan gaan je bloedvaten wijd openstaan en koel je dus sneller af.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
Neem de proef maar eens op de som: zet een ijsklontjesbakje met heet water en één met koud water in de vriezer. Die met heet water is eerder bevroren dan die met koud water.
Dat is twee jaar geleden juist bewezen met motivatie en al.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, dat is inmiddels al lang wetenschappelijk weerlegd. Wel ben ik het met je eens dat je warm moet afdouchen als het zo heet is. Dan gaan je bloedvaten wijd openstaan en koel je dus sneller af.
Net als flink zuipen niet helpt als je bevroren bent. Je voelt je wel warmer, maar ook hier gaan je vaten van openstaan. Dus koel je af en vries je dood. Hoewel ik eens bij -20 een halfuur door de sneeuw heb liggen rollen na meer dan een halve krat bier. En toch niet bevroren
Was dat dat Memba ding? Mepemba, wat was het ook alweerquote:Op woensdag 14 september 2016 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is twee jaar geleden juist bewezen met motivatie en al.
Ik las onlangs in de Quest het tegendeel juistquote:Op woensdag 14 september 2016 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is twee jaar geleden juist bewezen met motivatie en al.
Iets buitenlands ja.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was dat dat Memba ding? Mepemba, wat was het ook alweer.
Gewoon even je muts afdoen.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:31 schreef Greys het volgende:
Volgens Buienradar is het hier nu 17.9 graden. Nou Buienradar, kom maar even opnieuw meten. Gekkies
Ohquote:Op woensdag 14 september 2016 22:32 schreef thesiren.nl het volgende:
[..]
Gewoon even je muts afdoen.
Ik neem aan dat je niet bij het meetstation zelf woont.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:31 schreef Greys het volgende:
Volgens Buienradar is het hier nu 17.9 graden. Nou Buienradar, kom maar even opnieuw meten. Gekkies
Nee maar het is een minidorp. Hoe ver kan het zijnquote:Op woensdag 14 september 2016 22:37 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet bij het meetstation zelf woont.
En, gelukt?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Goede tip. Ik ga even iets improviseren ivm gebrek aan vensterbanken in de slaapkamer maar even met een stoel ervoor prutsen.
Het is half gelukt, het gordijnengedeelte wil niet erg. Maar stoel voor het raam, torenventilator erop. Koelt idd stuk beter. En ja, zit hordoek met klittenband op de kozijnenquote:Op woensdag 14 september 2016 23:00 schreef bondage het volgende:
[..]
En, gelukt?
Heb je trouwens een hor ervoor? Zonder hor bestaat de kans dat er muggen en andere insecten naar binnen worden gezogen
Als er geen wind is dan moeten we zelf maar iets verzinnenquote:Op woensdag 14 september 2016 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is half gelukt, het gordijnengedeelte wil niet erg. Maar stoel voor het raam, torenventilator erop. Koelt idd stuk beter. En ja, zit hordoek met klittenband op de kozijnen
Ik laat het lekker de hele nacht aan zo. Bedankt.
Ben jij de linkse of de rechtse?quote:Op woensdag 14 september 2016 20:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zal ik je niet aandoen want ik had waarschijnlijk je moeder kunnen zijn
Ter illustratie even een winterliefhebbende foto. Wij zijn er klaar voor.
[ afbeelding ]
Leuk blad he, er stond laatst ook iets in waarom geluidloze scheten harder stinken dan met geluid. Iets met druk en warmte. Maar binnenkort komt daar nog een uitgebreider antwoord op.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik las onlangs in de Quest het tegendeel juist
De rechter. Ik moet hoognodig weer eens naar de kapperquote:Op woensdag 14 september 2016 23:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben jij de linkse of de rechtse?
Haha, grapje hoor, ik zal er dan ook maar geen plaatsen van mij met mijn paard. Al heb ik er wel een waar hij een kerstmannenmuts op heeft...
Ventilatorsquote:Op woensdag 14 september 2016 22:39 schreef Nattekat het volgende:
Ben je twee tellen weg, waarbij de ventilator even verplaatst is omdat het kozijn nogal een onhandige plek is, wordt het meteen tig graden warmer in de kamer
Nevelig en klam buiten. Hoge luchtvochtigheid. Gewoon maar rustig gaan liggen zonder dekbed, val je vast voor twee uur in slaapquote:Op woensdag 14 september 2016 23:38 schreef Stefanovich het volgende:
Ik blijf wel op tot 2 uur of zo. Slapen lukt toch niet.
De ventilator heeft als groot voordeel dat ik het gemurmel in de tuin van de buren verderop niet meer hoor in de slaapkamer. Ideaal.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ventilators. Alleen goed om decibellen te produceren.
Ahhhh, chagrijnig omdat je je slaapkamer niet koel krijgtquote:Op woensdag 14 september 2016 23:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee hoor, ik slaap prima ongeacht de buitentemperatuur. Is gewoon mijn ervaring met die krengen. Een hoop lawaai en zodra je ze uitzet is het effect ook weg.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:45 schreef Nattekat het volgende:
Ahhhh, chagrijnig omdat je je slaapkamer niet koel krijgt
Zelfs als ik hem midden in de kamer zet op het raam gericht, koelt het nog af.
Hor.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:53 schreef Rabieluh het volgende:
En muggen haten wind, ventilators blazen ze weg.
Vind ze fijner dan airco's. Wordt je wakker met enorm droge ogen en een droge mond.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:42 schreef JDude het volgende:
[..]
jeps. Best lekker om eerlijk te zijnquote:Op donderdag 15 september 2016 07:40 schreef jajablahblah het volgende:
Hier in Noord-Limburg is het bewolkt...
Amsterdam blauwe luchtquote:Op donderdag 15 september 2016 07:40 schreef jajablahblah het volgende:
Ja ik vind het ook prima.quote:Op donderdag 15 september 2016 07:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
jeps. Best lekker om eerlijk te zijn
Heerlijk blad, heb alle nummers vanaf nummer 1 nog liggen hier. En dat uitgebreide schetenantwoord komt pas in november in een separaat bladquote:Op woensdag 14 september 2016 23:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Leuk blad he, er stond laatst ook iets in waarom geluidloze scheten harder stinken dan met geluid. Iets met druk en warmte. Maar binnenkort komt daar nog een uitgebreider antwoord op.
45 alweer?! Ouwe .... Ik had je zoveel jonger geschat!quote:Op donderdag 15 september 2016 06:02 schreef Klonk het volgende:
Laatste dag
Ben trouwens ook benieuwd of mijn 45ste verjaardag mijn eerste tropische verjaardag gaat zijn, zal wel apart zijn.
En hopen op flink onweer en regen (al zal dat wel tevergeefse hoop zijn)
Rottumeroog?quote:
ik schrok ook toen ik me dat realiseerdequote:Op donderdag 15 september 2016 08:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
45 alweer?! Ouwe .... Ik had je zoveel jonger geschat!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, op naar de vijftig!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik schrok ook toen ik me dat realiseerde
Hier in Noord-Limburg is het blauw? Of is dit nou Midden-Limburg, dat weet ik nooit (omgeving Weert).quote:Op donderdag 15 september 2016 07:40 schreef jajablahblah het volgende:
Jij weet de Milfs en Gilfs wel in te pakken he? Oh en Pilfs zie ik nu (dacht dat het over Greys ging, maar het gaat over Klonk en dat is een mannetje).quote:Op donderdag 15 september 2016 08:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
45 alweer?! Ouwe .... Ik had je zoveel jonger geschat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |