Zie ook de aanvulling in #222. Ik schreef het niet helder op. Het "stoplichtsysteem" van Spijker IS ontworpen om misbruik te maken van de tijdvakken van DBC's. Die tijdvakken nodigen dus uit tot misbruik en daar moet iets aan gedaan worden lijkt me.quote:
Ja, ik las het in dat FTM artikel.quote:Op zaterdag 17 september 2016 13:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie ook de aanvulling in #222. Ik schreef het niet helder op. Het "stoplichtsysteem" van Spijker IS ontworpen om misbruik te maken van de tijdvakken van DBC's. Die tijdvakken nodigen dus uit tot misbruik en daar moet iets aan gedaan worden lijkt me.
Als zijn stoplichtsysteem straks niet meer werkt dan kan hij altijd nog een "zorgboerderij" beginnen. Volgens onderstaand artikel ook een fijne manier om het zorgstelsel te plunderen:quote:Op zaterdag 17 september 2016 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik las het in dat FTM artikel.
Hoewel zijn werkgever uiteraard stelt dat misbruik geen doel is en het sowieso amper over declareren gaat... Right
Wacht maar, als zometeen TiSA erdoorheen gedrukt wordt, wordt het nog veel erger.quote:Op zaterdag 17 september 2016 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zorgverlening dient bij de overheid te liggen, niet de markt. Wanneer leert de VVD/D66/PvdA dat nu
Ik vind dit buitengewoon kwalijk. Verzekeraars hebben niets te maken met dit soort privégegevens. Artsen, apothekers en verpleegkundigen eveneens niet, tnezij de patiënt hier toestemming voor geeft, of familie of desnoods een tijdelijk aangestelde voogd (als hij/zij geen familie heeft) als de patiënt niet in staat is om toestemming te geven. Nederland is erg aan het afglijden maar wat verwacht je ook anders wanneer een clown zoals Mark Rutte het land leidt?quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:17 schreef regmail het volgende:
Zorgverzekeraars mogen van Tweede Kamer in medisch dossier kijken
Het wetsvoorstel van minister Schippers om zorgverzekeraars inzage te geven in medische dossiers is in de Tweede Kamer aangenomen. Het zou moeten voorkomen dat mensen fraude plegen maar geeft de verzekeraars ook de mogelijkheid om patiënten die zij als 'risicovol' zien te weigeren.
De zorgverzekeraars kunnen door de wet declaraties controleren, zonder toestemming van de patiënten. Wel zijn er een aantal wijzigingen, zoals: de voorwaarden voor het inzien worden door de Tweede Kamer aangepast en de verzekeraars moeten drie maanden na het bekijken de patiënt op de hoogte stellen.
Minister Schippers stelt dat de wet nodig is om fraude te bestrijden maar in 2015 is er voor 11 miljoen euro aan fraude geconstateerd, wat maar 0,015 procent van het zorgbudget is. Verder zijn patiënten verantwoordelijk voor maar 1,4 miljoen euro daarvan. De overige 9,6 miljoen fraude wordt door zorgverleners of tussenpersonen gepleegd.
Eerder concludeerde een onderzoek uitgevoerd, door de Erasmus Universiteit Rotterdam in opdracht van minister Schippers dat een wetswijziging niet nodig is om fraude op te sporen. De VVD, PvdA, CDA, SGP en PVV zijn voorstander van de wet. Tegen zijn D66, GroenLinks, CU, 50+, PvdD en SP.
De wet moet nog door de Eerste Kamer.
Heb dat verhaal gemist... maar gvd... Slim declareren bij de koffieautomaat??? Hier zou men zeggen dat je de boel glashard aan het belazeren bent. Wat een oplichterspraktijken.quote:Op zaterdag 17 september 2016 12:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het "stoplichtsysteem" waar het over gaat lijkt haast wel ontworpen om mee te "frauderen" althans oneigenlijk te gebruiken.
Hier een topic met in de OP de volledige tekst van FTM die het probleem op de kaart zetten.
NWS / Mogelijk belangenverstrengeling echtgenoot minister Schippers
Volgens mij is hij best trots op zijn "systeem" om de boel leeg te trekken. En dat is dus de echtgenoot van mevrouw Schippers. Het is puur ongelofelijk hoe je zo oprecht slecht kan zijn en dat dat blijkbaar nog legaal is ook. We zouden hier eens echt oprecht boos over moeten worden om dit soort gegraai onmogelijk te maken. Mevrouw Schippers zou dit moeten weten. Oh wacht....quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb dat verhaal gemist... maar gvd... Slim declareren bij de koffieautomaat??? Hier zou men zeggen dat je de boel glashard aan het belazeren bent. Wat een oplichterspraktijken.
En, laten we dat vooral houden zoquote:Op dinsdag 13 september 2016 22:25 schreef Eenskijken het volgende:
het is nog niet door de eerste kamer mensen
quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:31 schreef marcb1974 het volgende:
Grappig dat iedereen zo over de zeik gaat van een systeem dat al jaren zo is. Het is een kleine toevoeging. https://www.zorgvisie.nl/(...)tcmp=related-content
Dan zal de grondwet op dat punt gewijzigd moeten worden.quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:21 schreef Stranger het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-mensenrechten.html
Lijkt toch nog wat verzet te komen. Hopelijk werkt het.
Mooi!quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:21 schreef Stranger het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-mensenrechten.html
Lijkt toch nog wat verzet te komen. Hopelijk werkt het.
https://petities.nl/petit(...)et-blijven?locale=nlquote:Op woensdag 14 september 2016 16:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de kamer oproepen dit besluit in te trekken, omdat het aannemelijk kan worden geacht dat bij deze stemming een meerderheid van de kamer bevangen was door de hitte waardoor zij niet helder waren en daarom hiermee hebben ingestemd.
Oid.![]()
Opnieuw een verder uitverkoop van onze vrijheden aan het groot kapitaal. Van een kapitalistische open en vrije democratie naar een kapitalistische dictatuur.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:45 schreef Re het volgende:
ik hoop dat het idd niet door de eerste kamer zal komen, anders zakken we echt af in een enge maatschappij (wanneer moet het door de eerste kamer?)
Die konden toch al niet in het LSP.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:41 schreef Sarasi het volgende:
Vraagje tussendoor: als je niemand toestemming hebt gegeven je gegevens in het LSP te bewaren, waar kunnen die zorgverzekeraars dan nog bij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |