abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165382051
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bizar.
Zie ook de aanvulling in #222. Ik schreef het niet helder op. Het "stoplichtsysteem" van Spijker IS ontworpen om misbruik te maken van de tijdvakken van DBC's. Die tijdvakken nodigen dus uit tot misbruik en daar moet iets aan gedaan worden lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:30:06 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165382094
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie ook de aanvulling in #222. Ik schreef het niet helder op. Het "stoplichtsysteem" van Spijker IS ontworpen om misbruik te maken van de tijdvakken van DBC's. Die tijdvakken nodigen dus uit tot misbruik en daar moet iets aan gedaan worden lijkt me.
Ja, ik las het in dat FTM artikel.
Hoewel zijn werkgever uiteraard stelt dat misbruik geen doel is en het sowieso amper over declareren gaat... Right :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165382215
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik las het in dat FTM artikel.
Hoewel zijn werkgever uiteraard stelt dat misbruik geen doel is en het sowieso amper over declareren gaat... Right :')
Als zijn stoplichtsysteem straks niet meer werkt dan kan hij altijd nog een "zorgboerderij" beginnen. Volgens onderstaand artikel ook een fijne manier om het zorgstelsel te plunderen:

https://aadverbaast.wordp(...)van-en-in-de-zorg-2/

Prima (zeer schrijnende...) Zembla docu om te leren hoe dat moet:
http://zembla.vara.nl/dossier/uitzending/handel-in-gehandicapten

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 17-09-2016 14:43:22 ]
pi_165382231
Zorgverlening dient bij de overheid te liggen, niet de markt. Wanneer leert de VVD/D66/PvdA dat nu
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165383422
"Spijker introduceert digitale aanpassingen waarmee behandelaren eenvoudig kunnen zien hoe rendabel het behandelen van de patiënt nog is. Zo vertelt de echtgenoot van Schippers in een interview met Skipr: ‘Op bijvoorbeeld een balk wordt de behandeltijd weergegeven. Aan het begin van een tijdvak kleurt dat groen, het midden is geel en de bovenkant kleurt rood. ‘Bij groen kun je de behandeling het beste stoppen want dan verdien je het meest, geel is ook nog goed om te stoppen maar minder rendabel en bij rood kun je beter doorgaan, tot je in het groen van een volgend tijdvak zit’, vertelt de behandelaar ons. Door het dashboard is er de mogelijkheid om precies te zien wat de meest rendabele keuze is in de behandeling.
'Dus breng je automatisch 15 minuten in rekening terwijl je in werkelijkheid misschien maar vijf minuten hebt gesproken'"

Zo ongehoord cynisch dit. Het is echt een handleiding "misbruik maken van het systeem". Het wordt tijd dat mevrouw Schippers hier paal en perk aan stelt. :D
pi_165383509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zorgverlening dient bij de overheid te liggen, niet de markt. Wanneer leert de VVD/D66/PvdA dat nu
Wacht maar, als zometeen TiSA erdoorheen gedrukt wordt, wordt het nog veel erger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_Services_Agreement
pi_165384473
Maar zelf kun je nergens makkelijk je eigen medisch dossier inzien. 1984.
<hr>
pi_165386114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:17 schreef regmail het volgende:
Zorgverzekeraars mogen van Tweede Kamer in medisch dossier kijken

Het wetsvoorstel van minister Schippers om zorgverzekeraars inzage te geven in medische dossiers is in de Tweede Kamer aangenomen. Het zou moeten voorkomen dat mensen fraude plegen maar geeft de verzekeraars ook de mogelijkheid om patiënten die zij als 'risicovol' zien te weigeren.

De zorgverzekeraars kunnen door de wet declaraties controleren, zonder toestemming van de patiënten. Wel zijn er een aantal wijzigingen, zoals: de voorwaarden voor het inzien worden door de Tweede Kamer aangepast en de verzekeraars moeten drie maanden na het bekijken de patiënt op de hoogte stellen.

Minister Schippers stelt dat de wet nodig is om fraude te bestrijden maar in 2015 is er voor 11 miljoen euro aan fraude geconstateerd, wat maar 0,015 procent van het zorgbudget is. Verder zijn patiënten verantwoordelijk voor maar 1,4 miljoen euro daarvan. De overige 9,6 miljoen fraude wordt door zorgverleners of tussenpersonen gepleegd.

Eerder concludeerde een onderzoek uitgevoerd, door de Erasmus Universiteit Rotterdam in opdracht van minister Schippers dat een wetswijziging niet nodig is om fraude op te sporen. De VVD, PvdA, CDA, SGP en PVV zijn voorstander van de wet. Tegen zijn D66, GroenLinks, CU, 50+, PvdD en SP.

De wet moet nog door de Eerste Kamer.
Ik vind dit buitengewoon kwalijk. Verzekeraars hebben niets te maken met dit soort privégegevens. Artsen, apothekers en verpleegkundigen eveneens niet, tnezij de patiënt hier toestemming voor geeft, of familie of desnoods een tijdelijk aangestelde voogd (als hij/zij geen familie heeft) als de patiënt niet in staat is om toestemming te geven. Nederland is erg aan het afglijden maar wat verwacht je ook anders wanneer een clown zoals Mark Rutte het land leidt?

Wat je nu ziet is dat ze het steeds weer nog slechter maken omdat ze problemen tegenkomen die het gevolg zijn van de privatisering. In plaats van dat de politici nu eens inzien dat heel die privatisering een blunder was en 1 publieke verzekering in te voerern voor alle Nederlanders...
Dat hebben we nog niet gehad. Vroeger hadden we een publieke verzekering voor de gewone mensen en een private verzekering voor de welgestelden, 1 publieke verzekering voor iedereen zou alle zorgverzekeringsgerelateerde problemen oplossen, we zouden minder overheadkosten hebben (1 publieke verzekering vs. 10 private bedrijven) en we zouden lagere prijzen kunnen afdwingen bij de farmaceutische bedrijven aangezien die ene publieke verzekering veel meer klanten heeft dan dat nu een van die private verzekeringen heeft .
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165387247
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het "stoplichtsysteem" waar het over gaat lijkt haast wel ontworpen om mee te "frauderen" althans oneigenlijk te gebruiken.

Hier een topic met in de OP de volledige tekst van FTM die het probleem op de kaart zetten.
NWS / Mogelijk belangenverstrengeling echtgenoot minister Schippers

Heb dat verhaal gemist... maar gvd... Slim declareren bij de koffieautomaat??? Hier zou men zeggen dat je de boel glashard aan het belazeren bent. Wat een oplichterspraktijken. :X

Als ik "slim" ga declareren, lees: meer uren schrijven dan daadwerkelijk gemaakt, kan ik mijn spullen inleveren en hoef ik niet meer terug te komen.
pi_165387358
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb dat verhaal gemist... maar gvd... Slim declareren bij de koffieautomaat??? Hier zou men zeggen dat je de boel glashard aan het belazeren bent. Wat een oplichterspraktijken. :X
Volgens mij is hij best trots op zijn "systeem" om de boel leeg te trekken. En dat is dus de echtgenoot van mevrouw Schippers. Het is puur ongelofelijk hoe je zo oprecht slecht kan zijn en dat dat blijkbaar nog legaal is ook. We zouden hier eens echt oprecht boos over moeten worden om dit soort gegraai onmogelijk te maken. Mevrouw Schippers zou dit moeten weten. Oh wacht....
pi_165387451
Grappig dat iedereen zo over de zeik gaat van een systeem dat al jaren zo is. Het is een kleine toevoeging. https://www.zorgvisie.nl/(...)tcmp=related-content
stupidity has become as common as common sense was before
pi_165387824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:25 schreef Eenskijken het volgende:
het is nog niet door de eerste kamer mensen
En, laten we dat vooral houden zo :Y

Zorgverzekeraars inzage in med. dossiers toestaan 8)7

Waar zijn die sukkels in de 2e kamer toch mee bezig? |:(
pi_165387888
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:31 schreef marcb1974 het volgende:
Grappig dat iedereen zo over de zeik gaat van een systeem dat al jaren zo is. Het is een kleine toevoeging. https://www.zorgvisie.nl/(...)tcmp=related-content
:( :( :(
pi_166411304
http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-mensenrechten.html

Lijkt toch nog wat verzet te komen. Hopelijk werkt het.
pi_166411391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:21 schreef Stranger het volgende:

Dan zal de grondwet op dat punt gewijzigd moeten worden. :) De verzekeraars hebben er recht op want fraude. :D Bespottelijk ook dat de wet al door de 2e kamer is goedgekeurd. Serieus onderzoek is daar blijkbaar niet aan te pas gekomen.
pi_166411425
Belachelijk dat de tweede kamer daar zo mee heeft ingestemd.
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:33:23 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166411545
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:21 schreef Stranger het volgende:

Mooi!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166427074
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]

Misschien kunnen we de kamer oproepen dit besluit in te trekken, omdat het aannemelijk kan worden geacht dat bij deze stemming een meerderheid van de kamer bevangen was door de hitte waardoor zij niet helder waren en daarom hiermee hebben ingestemd.

Oid. :P
https://petities.nl/petit(...)et-blijven?locale=nl
Medisch beroepsgeheim moet blijven
18097 ondertekeningen

De Tweede Kamer heeft het medisch beroepsgeheim gisteren afgeschaft. Dit is totaal ongehoord en hoort teruggedraaid te worden.

Wij De Nederlandse zorgverzekerden
constateren dat de zieken en hulpbehoevenden aan alle kanten kaalgeplukt worden voor de kleinste beetjes, terwijl de grote aasgieren van zorgverzekeraars en tussenpersonen de grootste fraudeurs blijken te zijn.
en verzoeken Het terugdraaien van de afschaffing van het medisch beroepsgeheim en kennisgave over in hoeverre een zorgverzekeraar inzage heeft in de persoonlijke documenten van patienten.

Ontvanger: Tweede Kamer
Petitieloket: Nederland
Einddatum: 13-12-2016
Antwoord verwacht: 23-12-2016
Petitionaris: Derv Berkiese
Websites:
- Wikipedia erover
- Bericht op Facebook met de aankondiging van deze petitie
- Tweet met aankondiging van deze petitie
Deel deze petitie: https://medischberoepsgeheim.petities
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:45:08 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166427645
ik hoop dat het idd niet door de eerste kamer zal komen, anders zakken we echt af in een enge maatschappij (wanneer moet het door de eerste kamer?)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166427967
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:45 schreef Re het volgende:
ik hoop dat het idd niet door de eerste kamer zal komen, anders zakken we echt af in een enge maatschappij (wanneer moet het door de eerste kamer?)
Opnieuw een verder uitverkoop van onze vrijheden aan het groot kapitaal. Van een kapitalistische open en vrije democratie naar een kapitalistische dictatuur.
pi_166428037
Vraagje tussendoor: als je niemand toestemming hebt gegeven je gegevens in het LSP te bewaren, waar kunnen die zorgverzekeraars dan nog bij?
Your opinion of me is none of my business.
pi_166428118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:41 schreef Sarasi het volgende:
Vraagje tussendoor: als je niemand toestemming hebt gegeven je gegevens in het LSP te bewaren, waar kunnen die zorgverzekeraars dan nog bij?
Die konden toch al niet in het LSP.

Enige wat de zorgverzekeraars op persoon niveau hebben zijn de declaratiegegevens die ze van de zorgverlener krijgen en dat wat jij ze zelf vertelt.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')