De luchtvochtigheid maakt het een stuk dragelijker, dat was met die eerdere warme periodes wel anders.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:59 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ik vond het niet overdreven warm vannacht.
Vorige week in Solden in de Alpen geweest en daar is het eigenlijk ideaal. Nouja, in de avond wellicht soms te fris om lang buiten te zitten als je net iets hoger zit, maar door de hoogte vaak wel drogere lucht en minder last van bepaalde insecten. Zat zelf op 1500 (dorp 1370) en het kan daar nog warm genoeg worden. 2 dagen 24/25 graden, maar voelt warmer aan. Zodra de zon weg is en door de aanwezige wind gewoon prima nachten gehad.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:09 schreef RiKe het volgende:
Ik vind dit eigenlijk TE warm, je kan er geen klap mee.
Als je iets wil gaan doen zweet je al het vocht uit je lijf, en slapen gaat al heel wat dagen dramatisch![]()
26 graden maximaal met een windje erbij overdag is MEER dan zat, en dan in de avond heel rap afkoelen zodat je nog kan slapen
Ik kan me dat lagedrukgebied van eind mei/begin juni dit jaar nog wel herinneren dat over Frankrijk naar Duitsland trok. Dat zat vol met gruwelijk vochtige lucht en bij max.temperaturen van 18 ~ 22°C gutste het zweet aan alle kanten uit je lijf.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid maakt het een stuk dragelijker, dat was met die eerdere warme periodes wel anders.
Klaminaat?quote:
Dat is niet zo gek ver van waar ik normaal kom in Oostenrijk, uurtje rijden ongeveer.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week in Solden in de Alpen geweest en daar is het eigenlijk ideaal. Nouja, in de avond wellicht soms te fris om lang buiten te zitten als je net iets hoger zit, maar door de hoogte vaak wel drogere lucht en minder last van bepaalde insecten. Zat zelf op 1500 (dorp 1370) en het kan daar nog warm genoeg worden. 2 dagen 24/25 graden, maar voelt warmer aan. Zodra de zon weg is en door de aanwezige wind gewoon prima nachten gehad.
Sowieso: de (hogere) Alpen![]()
Ik weet nog dat ik toen van Leiden naar Enschede en weer terug ging. Ik ging van heerlijke temperaturen naar een benauwde hel en weer terugquote:Op dinsdag 13 september 2016 20:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik kan me dat lagedrukgebied van eind mei/begin juni dit jaar nog wel herinneren dat over Frankrijk naar Duitsland trok. Dat zat vol met gruwelijk vochtige lucht en bij max.temperaturen van 18 ~ 22°C gutste het zweet aan alle kanten uit je lijf.
Waar woont ze? Otztal is inderdaad erg mooi. Zou er overigens zelf ook wel willen wonen. of in ieder geval in die buurt. Mocht ze tips/vacatures hebbenquote:Op dinsdag 13 september 2016 20:19 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek ver van waar ik normaal kom in Oostenrijk, uurtje rijden ongeveer.
Super mooie omgeving, vriendin van me woont er nu een jaar![]()
Kan niet wachten om er weer heen te gaan.
Een dorpje zo'n 20min van Innsbruck af.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar woont ze? Otztal is inderdaad erg mooi. Zou er overigens zelf ook wel willen wonen. of in ieder geval in die buurt. Mocht ze tips/vacatures hebben
Welk dorp, als ik vragen mag? haha, als ik daar al heen zou verhuizen, dan maakt het werk mij niet heel erg veel uit.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:28 schreef RiKe het volgende:
[..]
Een dorpje zo'n 20min van Innsbruck af.
Denk niet dat jullie in dezelfde tak van werk zitten
Denk dat dit te maken heeft met de zon die nu sneller naar onderen gaat. In juli heb je langere zonnedagen dus warmt de aarde/zee meer op of zoiets.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kracht van de zon is niet meer zo sterk. Stand is dan ook ongeveer gelijk aan eind maart/begin april. Overigens wel jammer.
Pics van vriendinquote:Op dinsdag 13 september 2016 20:19 schreef RiKe het volgende:
[..]
vriendin van me woont er nu een jaar![]()
Ben je nog naar de Roldermarkt geweest? Ze troffen het wel wat het weer betreft.quote:
Wat ik opvallender vind is dat die bel van warmte bij jou in de buurt weigert te vertrekken, heel apart om te zien op de kaart.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:49 schreef DemonRage het volgende:
De warmte blijft wel goed hangen... om 20:30u nog bijna 28°C in Eindhoven.
Van weerplaza:
[ afbeelding ]
Vreemdgenoeg was de temperatuur in de 20 minuten daarvoor met 2 graden gestegen.
Kut, nee.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:12 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben je nog naar de Roldermarkt geweest? Ze troffen het wel wat het weer betreft.
Eindhoven is nogal een warmte-eiland... en da's niet altijd even fijn voor de nachtrust.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wat ik opvallender vind is dat die bel van warmte bij jou in de buurt weigert te vertrekken, heel apart om te zien op de kaart.
wordt in veel bebouwde kommen zweten vannacht.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Eindhoven is nogal een warmte-eiland... en da's niet altijd even fijn voor de nachtrust.
net als de max temps van vandaag is dit toch een aardig bizar kaartje voor de tijd van het jaar en tijd van de dag...quote:
Ik ben er inderdaad wel even geweest, met de nadruk op even aangezien ik alleen wou weten wat het nou precies was. Vooral veel paarden gezien, niet echt mijn ding verder.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kut, nee.Moest werken helaas. Jij wel zeker?
absoluut...quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
net als de max temps van vandaag is dit toch een aardig bizar kaartje voor de tijd van het jaar en tijd van de dag...
Lekker, tienermeisjes op een paardquote:Op dinsdag 13 september 2016 21:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik ben er inderdaad wel even geweest, met de nadruk op even aangezien ik alleen wou weten wat het nou precies was. Vooral veel paarden gezien, niet echt mijn ding verder.
Tienermeisjes onder een paard.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Lekker, tienermeisjes op een paard
Lekker temperatuurtje hoorquote:Op dinsdag 13 september 2016 23:14 schreef Greys het volgende:
"In september koelt het tenminste 's avonds lekker snel af joh. Heerlijke koele nachten!".
Wie zeiden dat ook alweer?
Het is hier nog steeds 24+
Kwam net buiten met rondjehondje alleen maar klagers tegen. Was best gezellig.quote:
Waar woon je?quote:Op dinsdag 13 september 2016 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Kwam net buiten met rondjehondje alleen maar klagers tegen. Was best gezellig.
Bleiswijk.quote:
Weet ik waar ik uit de buurt moet blijvenquote:Op dinsdag 13 september 2016 23:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Bleiswijk.
Home of the hittehaters. Kennelijk. (Ja ja, of aanstellers, zo je wilt)
Oost Nederland heeft zo te zien een instroom van koele lucht...quote:
Don't feel sorry !! Ik schijt ook op dit weer hoorquote:Op dinsdag 13 september 2016 23:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Bleiswijk.
Home of the hittehaters. Kennelijk. (Ja ja, of aanstellers, zo je wilt)
Hoi! Ik kom er net vanaf. Maar ja, ik ben geen tienermeisje natuurlijk....quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Lekker, tienermeisjes op een paard
Het zou je alles meevallen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet ik waar ik uit de buurt moet blijven
Ik voel een bandquote:Op dinsdag 13 september 2016 23:43 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Don't feel sorry !! Ik schijt ook op dit weer hoor
quote:Op woensdag 14 september 2016 00:45 schreef Adrie072 het volgende:
Is dat ruis of noodweer op weg naar oost Engeland vanaf zee?
Lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Het duel tussen Manchester City en Borussia Mönchengladbach ging niet door. Scheidsrechter Björn Kuipers lastte de wedstrijd af omdat hevige regenval het veld in Manchester onbespeelbaar maakte.
Jij bent al een gilfquote:Op dinsdag 13 september 2016 23:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoi! Ik kom er net vanaf. Maar ja, ik ben geen tienermeisje natuurlijk....
ik heb de matrassen naar de woonkamer gesleept. Was een verschil van 5 graden tussen woon en slaapkamerquote:Op woensdag 14 september 2016 07:07 schreef d.k. het volgende:
Toch nog een graad of zes afgekoeld naar net 20 graden![]()
Maar gelukkig geen plak warmte dus zelfs op zolder prima geslapen. Op naar weer een warm dagje.
Wij zijn de vorige warme periode gestart met alleen in de nacht de dakramen open en dan rond 8 uur 's ochtends weer dicht. En geloof het of niet, maar nu is het op zolder prima slapen. 5 dakramen verspreid over voor en achter en alle vijf met zonwering van velux erop. Eerder lieten we ze wel open maar dat leverde een heel warme zolder op.quote:Op woensdag 14 september 2016 08:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb de matrassen naar de woonkamer gesleept. Was een verschil van 5 graden tussen woon en slaapkamer
#nattekrantquote:Op woensdag 14 september 2016 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Dat gezegd hebbende, bedenk ik me dat ik m'n gordijn open heb laten staan
Komt vanavond wel goedquote:
Oeh, dat zou een vrij unieke "landelijke" hittegolf betekenenquote:Op woensdag 14 september 2016 10:17 schreef aloa het volgende:
Vandaag en morgen ook 30 graden in de Bilt.
[ afbeelding ]
En ik eind augustus na nogmaals een gefaalde poging denken dat 2016 het eerste jaar sinds 2012? zou worden zonder hittegolfquote:Op woensdag 14 september 2016 11:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Oeh, dat zou een vrij unieke "landelijke" hittegolf betekenen
hier ook...quote:Op woensdag 14 september 2016 08:51 schreef Greys het volgende:
NOG TWEE
De vlag gaat echt uit vrijdag. Kan niet wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just give a second thought
what if we don't get caught...
Dan nog. Gewoon boven de dekens slapen, nakend. En even een goede workout doen paar uur voordat je gaat slapen.quote:
Bullshit.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Heerlijk geslapen
Mensen die dat niet hebben, snappen gewoon niet hoe je je huis/kamer koel houdt.
met een aircoquote:Op woensdag 14 september 2016 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die dat niet hebben, snappen gewoon niet hoe je je huis/kamer koel houdt.
Leg uit, zonder airco is er op een gegeven moment geen beginnen meer aan. En dan ook nog eens proberen om de muggen buiten te houden. Heb er gisteravond in de woonkamer weer minimaal 15 geëlektrocuteerd...quote:Op woensdag 14 september 2016 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Heerlijk geslapen
Hor, overdag ramen, deuren, luxaflex en gordijnen dicht. Wanneer het buiten koeler dan binnen is alles open.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Leg uit, zonder airco is er op een gegeven moment geen beginnen meer aan. En dan ook nog eens proberen om de muggen buiten te houden. Heb er gisteravond in de woonkamer weer minimaal 15 geëlektrocuteerd...
Helaas geen hor, maar de rest doen we ook allemaal. Op een gegeven moment is er geen beginnen meer aan, dan zit de warmte ook gewoon in de muren.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hor, overdag ramen, deuren, luxaflex en gordijnen dicht. Wanneer het buiten koeler dan binnen is alles open.
Werkt perfect.
Jup. Hier overdag ook alles dicht maar toen ik vanmorgen vroeg beneden kwam was het gewoon al/nog 25 gr in de woonkamer. En dan komen er nog flink wat graden bij in de loop van de dag. Óók als alles dicht zit ja. Maar dat gaat er bij sommigen niet in dat niet elk huis en elke ligging hetzelfde is.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Helaas geen hor, maar de rest doen we ook allemaal. Op een gegeven moment is er geen beginnen meer aan, dan zit de warmte ook gewoon in de muren.
Ik had ook al het idee dat ik iets meer frisse lucht opmerkte net.quote:
Met de auto met airco mag ook eventueelquote:Op woensdag 14 september 2016 13:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In dit weer ga ik geen 3,4 km rennen hoor
Ik ook nietquote:Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
met een airco![]()
Maar die optie heb ik niet
ow nice! Ik heb ook geen hor en ben inmiddels al 100 keer gestoken. Niet in 1 nacht overigensquote:Op woensdag 14 september 2016 13:12 schreef Greys het volgende:
Oh en voor degenen zonder hor...
Ren naar de Marskramer en koop zo'n klein doosje met daarin hordoek en plakklittenband. Kost geloof ik 2 euro per doosjeHeb je alles wat je nodig hebt voor amper geld.
Je plakt het klittenband op je kozijn, knipt een stuk van dat doek iets groter dan je raam en hop, span het op het klittenband. Tien minuten werk en je raam kan de hele nacht open.en je raam kan ook nog gewoon dicht. Het is dun klittenband.
Ik heb zonder te overdrijven 20 m2 raam op het zuiden in mijn woonkamer. Pobeer dat maar eens koel te houden. Gisterenavond viel het nog mee, 29 graden max binnen. Maar eerder deze zomer al wel eens 32 graden aangetikt. En dan doe ik alles volgens de "hoe hou ik het thuis koel" regeltjesquote:Op woensdag 14 september 2016 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Heerlijk geslapen
Rolluikenquote:Op woensdag 14 september 2016 13:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zonder te overdrijven 20 m2 raam op het zuiden in mijn woonkamer. Pobeer dat maar eens koel te houden. Gisterenavond viel het nog mee, 29 graden max binnen. Maar eerder deze zomer al wel eens 32 graden aangetikt. En dan doe ik alles volgens de "hoe hou ik het thuis koel" regeltjes
Kom eens ijsjes brengen ofzoquote:Op woensdag 14 september 2016 14:42 schreef MaLo het volgende:
Vanmorgen was er wel een briesje maar het is nu weer windstil. Ik zit lekker onder de parasol met een boekje en een fris drankje. Net alsof ik in Italie ofzo op vakantie ben <3
Voor degenen met een huurhuis snap ik dan wel weer dat ze er niet duizenden euro's tegenaan gooienquote:Op woensdag 14 september 2016 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad... alles potdicht houden, rolluiken
Vanavond pizza!quote:Op woensdag 14 september 2016 14:42 schreef MaLo het volgende:
Vanmorgen was er wel een briesje maar het is nu weer windstil. Ik zit lekker onder de parasol met een boekje en een fris drankje. Net alsof ik in Italie ofzo op vakantie ben <3
zeker weten van wel. Kamers zonder rolluiken zijn veel warmer dan de kamers waar ik wel rolluiken voor heb. Scheelt zomaar 3-4 graden.quote:
Nou, iig niet in De Bilt, want daar was/wordt het afgelopen zondag en aanstaande vrijdag niet warm genoeg.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:39 schreef Blik het volgende:
Wederom 31+ in de Bilt, benieuwd of we morgen de hittegolf gaan binnenharken
krap, was de 5 dagen regel even uit het oog verloren en ging er vanuit dat dat geen issue zou zijn. Maar je hebt idd gelijkquote:Op woensdag 14 september 2016 15:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, iig niet in De Bilt, want daar was/wordt het afgelopen zondag en aanstaande vrijdag niet warm genoeg.
In Arcen trouwens wel, vandaag zelfs al: https://weerstatistieken.nl/arcen/2016/septemberquote:Op woensdag 14 september 2016 16:05 schreef Blik het volgende:
[..]
krap, was de 5 dagen regel even uit het oog verloren en ging er vanuit dat dat geen issue zou zijn. Maar je hebt idd gelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |