quote:
Neequote:Vlucht HS13 gaat over het leven van de succesvolle zakenvrouw Liv, dat volledig op zijn kop wordt gezet als het vliegtuig, waarin haar man Simon zou zitten, neerstort op weg naar Barcelona. Al snel worden Liv, haar zoontje en haar familie geconfronteerd met bizarre ontwikkelingen die een steeds duister wordend verleden naar boven brengen...
Liv organiseert een familiefeestje om de zevende verjaardag van haar zoontje te vieren. Hij is blij met alle kadootjes, maar voor hem begint het feestje pas echt als papa Simon er is. Hij is arts en neemt zijn vak zeer serieus, waardoor zijn privéleven vaak op de tweede plek komt. De volgende ochtend brengt Liv Simon naar Schiphol voor zijn vlucht naar Barcelona om daar een medische conferentie bij te wonen. Maar Simon zal nooit in Barcelona aankomen. Het vliegtuig crasht en alle inzittenden komen om. Maar dan blijkt uit de passagierslijst dat Simon nooit in het toestel heeft gezeten. Simon leeft, maar waar is hij dan nu?
Liv doet een schokkende ontdekking die voor haar een steeds groter wordende puzzel wordt. Is haar ambitieuze echtgenoot Simon, de liefhebbende vader van hun zoontje, wel die Simon die zij denken dat-ie is?
Ik zit nu te kijken. En weet dat ik elke week op UG terug gaat kijken. Top !quote:Op maandag 5 september 2016 00:00 schreef Injetta het volgende:
Iemand gekeken?
Goede start deze eerste aflevering. Eindigde met een echt cliffhanger.
Ga het zeker volgen.
Doen👌😊quote:Op maandag 5 september 2016 00:46 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Heb het opgenomen, ga morgen kijken denk
10 afleveringen.quote:Op maandag 5 september 2016 14:56 schreef ato het volgende:
Origineel scenario is van een Turkse hit serie.
Maar ik kon niet snel ontdekken uit hoeveel afleveringen de serie bestaat.
Ja heerlijke serie. Goeie cast vind ik ! Katja speelt toch niet slecht.quote:Op maandag 5 september 2016 14:49 schreef ato het volgende:
Ik vind het ook een spannende serie,Nederlandse series lijken beter dan Nederlandse films.
Katja Schuurman vind ik niet echt een goede actrice, wel de rest van de cast.
Ik ga het ook zeker ook volgen.
Niet slecht, maar ik zie geen emotie in haar acteer spel.quote:Op maandag 5 september 2016 15:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja heerlijke serie. Goeie cast vind ik ! Katja speelt toch niet slecht.
Ik vind het jochie ook niet goed acteren..quote:Op maandag 5 september 2016 15:36 schreef babette21 het volgende:
Duren alle afleveringen 1,5 uur?
Ik vonder dat kind irritant; duidelijk gecast voor z'n leuke koppie, maar nul feeling voor acteren (want ja, er zijn kinderen die dat wel degelijk hebben). Plot heeft potentie, maar ben nog niet overtuigd.
Dus ik dacht laat maar zitten.quote:Op maandag 5 september 2016 08:33 schreef byah het volgende:
In de gids stond dat het een film was, maar het is dus een serie?
Hij is op haar. Dus hij ziet mogelijkheden als z'n broer kwijt is.quote:Op maandag 5 september 2016 19:29 schreef Injetta het volgende:
Er is iets met die broer en Katja. Die broer deed niks toen zijn broer in de achterbak werd gestopt.
Wist hij ervan?
En zij wachtte op haar man, dus goede kans voor broer lief.quote:Op maandag 5 september 2016 20:00 schreef babette21 het volgende:
[..]
Hij is op haar. Dus hij ziet mogelijkheden als z'n broer kwijt is.
Ik dacht ook dat het een film was. Pas bij het eind begreep ik dat dit een serie moest zijn. Het eindigde nl. Met een cliffhanger. Nu kunnen Nederlandse films nog al eens raar eindigen, dus ik zat al te balen...quote:Op maandag 5 september 2016 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus ik dacht laat maar zitten.
Nu het een serie blijkt toch maar eens kijken.
Inderdaad hij is verliefd op Liv.quote:Op maandag 5 september 2016 20:00 schreef babette21 het volgende:
Hij is op haar. Dus hij ziet mogelijkheden als z'n broer kwijt is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat kan volgende week helemaal anders zijn
quote:Op maandag 12 september 2016 15:33 schreef Hexagon het volgende:
Hoe ik de zaak nu zieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat kan volgende week helemaal anders zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de beelden gemist waarin zij (de Iraanse) met vieze bebloede handschoenen aan het vozen is met Simon in de operatiekamer?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:58 schreef Injetta het volgende:
Simon wist zelf niks van dat vliegtuigongeluk. Dat hoorde hij pas toen hij in de auto op weg was naar huis. Je zag aan zijn gezicht dat hij schrok.
Verder is er iets met terrorisme zag je in een vooruitblik.
Ik twijfel toch of die kinderen van Simon zijn. Het lijkt er eerder op dat hij een affaire wilde beginnen, maar dat dit niet geheel is doorgegaan. Hij is wel daardoor betrokken geraakt bij die vrouw.
Hij leek ook nogal geschokt door die zwangerschap van Katja. Misschien is hij onvruchtbaar en weet dus dat dat kind niet van hem kan zijn.
Ben benieuwd hoe het allemaal zit.
Simon heeft zeker een affaire gehad met de Iraanse vrouw.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:04 schreef amaranta het volgende:
Heb je de beelden gemist waarin zij (de Iraanse) met vieze bebloede handschoenen aan het vozen is met Simon in de operatiekamer?
Precies!quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:21 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Simon heeft zeker een affaire gehad met de Iraanse vrouw.
Jawel, maar daar krijg je nog geen kind van...quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je de beelden gemist waarin zij (de Iraanse) met vieze bebloede handschoenen aan het vozen is met Simon in de operatiekamer?
Ja, ik denk dat hij haar had gezegd dat hij met haar zou trouwen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Jawel, maar daar krijg je nog geen kind van...Hij kreeg toen telefoon van Katja en zei toen nogal ernstig tegen die Iraanse: ik moet je nog iets vertellen.
Ja, die is Kevin toch juist ook ophalen, met dat fake paspoort in het boek?quote:Op dinsdag 13 september 2016 23:55 schreef golfer het volgende:
Niemand die door heeft dat Simon een tweeling heeft verwekt bij die Iraanse?
Dat kind nadat dat kind, nadat ie een bal achterna loopt, door haar man(?)gegrepen wordt en niet in de vluchtauto van die Iraanse zit?
Ze vertrok met 2 kinderen uit het huis,
hun namen zijn ook verschillende keren genoemd, zowel door moeder als door bv de agent toen die valse papieren gevonden werden.quote:Op woensdag 14 september 2016 07:48 schreef DonnaRush het volgende:
Ja dat tweeling gedeelte is zo duidelijk gemaakt!
Hij is toch de broer van Simon en Haije? Kevin is hun neef.quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, die is Kevin toch juist ook ophalen, met dat fake paspoort in het boek?
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zitMaar snap niet zo goed waarom de politieagent (ik weet z'n naam niet
) de ene keer zich voorstelt/wordt voorgesteld als de broer van Haje en Simon en de volgende keer als de neef..
Nee, hij is een neef. Maar Simon voelt als een broer.quote:Op zondag 18 september 2016 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij is toch de broer van Simon en Haije? Kevin is hun neef.
Bij de NPO zelf weten ze het dan ook niet.quote:Op zondag 18 september 2016 20:08 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Nee, hij is een neef. Maar Simon voelt als een broer.
Zoals ik het nu begreep is Simon bij Erik opgegroeid nadat hij zijn ouders en (tweeling!)broer verloor bij het auto-ongeluk. Vandaar dat Erik zegt dat Simon zijn neef is, maar voelt als zijn broer.quote:Op zondag 18 september 2016 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bij de NPO zelf weten ze het dan ook niet.
Dit. De eerste aflevering vond ik tof, maar de tweede vond ik al een stuk saaier. Er gebeuren ook echt onlogische dingen. Net niet meer gekeken.quote:Op zondag 18 september 2016 20:57 schreef ato het volgende:
Hmm ik vind het niet zo veel meer aan geloof ik..
Ik ook en toch blijf ik kijken..quote:Op zondag 18 september 2016 17:06 schreef TargaFlorio het volgende:
De 3e aflevering vond ik iets minder.
Ik miste al die controles vanaf de buitengrenzen van de EU ook even... Zeker Turken houden van vijandelijke buitenlanders pesten. Maar wellicht zijn ze een eind om gereden.quote:Op zondag 18 september 2016 20:45 schreef babette21 het volgende:
Zo lig je in een kofferbak in Duitsland en zo ren je door een (Iraanse?) woestijn.... heb ik even wat gemist?!
Tenzij het echt slecht wordt kijk ik deze serie gewoon helemaal.quote:Op maandag 19 september 2016 06:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ook en toch blijf ik kijken..
Het origineel van deze serie is Turks, die hadden dat probleem niet. Bij het omvormen naar een Nederlandse versie heeft men dat maar gelaten voor wat het is?quote:Op maandag 19 september 2016 08:36 schreef alors het volgende:
[..]
Ik miste al die controles vanaf de buitengrenzen van de EU ook even... Zeker Turken houden van vijandelijke buitenlanders pesten. Maar wellicht zijn ze een eind om gereden.
Ja ik heb gekeken, wat vond jij er van?quote:Op maandag 26 september 2016 21:34 schreef Alxander het volgende:
Iemand afgelopen aflevering gekeken?
Ja.quote:Op maandag 26 september 2016 21:34 schreef Alxander het volgende:
Iemand afgelopen aflevering gekeken?
Ach dat laten ze aan de fantasie over. Het voegt niet altijd wat toe om alles uit te gaan werken.quote:Op maandag 19 september 2016 08:36 schreef alors het volgende:
[..]
Ik miste al die controles vanaf de buitengrenzen van de EU ook even... Zeker Turken houden van vijandelijke buitenlanders pesten. Maar wellicht zijn ze een eind om gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja waarom niet ? Liv kan toch zelf kijken bij dat huisje? waarom heeft ze daar erik voor nodig ?quote:Op dinsdag 27 september 2016 00:03 schreef Injetta het volgende:
Simon: ontvoerd. Wordt bevrijd door ??
Alexia zwaar gestoord. Haje heeft niks door?
Kevin is een neef maar spreekt Iraans??
Liv en Erik lijken die neef totaal niet te kennen. Haje en Erik zouden een neef van Simon toch moeten kennen?
In aflevering 2 wil Liv naar het buitenhuisje om te kijken of Simon of de vrouw met kind daar is. Halverwege gaan ze terug omdat Erik teruggeroepen wordt voor zijn werk. Nu in aflevering 3 zijn Liv, Marieke en Mart blijkbaar vlakbij dat huisje want Mart ziet het Iraanse jongetje. Waarom gaat ze nu ineens niet kijken daar?
Simon is toch een broer van Haje en Erik.quote:Op dinsdag 27 september 2016 00:03 schreef Injetta het volgende:
Liv en Erik lijken die neef totaal niet te kennen. Haje en Erik zouden een neef van Simon toch moeten kennen?
In aflevering 2 wil Liv naar het buitenhuisje om te kijken of Simon of de vrouw met kind daar is. Halverwege gaan ze terug omdat Erik teruggeroepen wordt voor zijn werk. Nu in aflevering 3 zijn Liv, Marieke en Mart blijkbaar vlakbij dat huisje want Mart ziet het Iraanse jongetje. Waarom gaat ze nu ineens niet kijken daar?
Dat leek zo, maar vorige week zei Erik dat Simon bij heb in huis kwam nadat zijn hele familie incl. Tweelingbroer was verongelukt. En dat ze als broers zijn opgegroeid.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Simon is toch een broer van Haje en Erik.
Ja dat klopt dat zei Erik wel.. Vind het ingewikkeld.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:12 schreef Injetta het volgende:
Dat leek zo, maar vorige week zei Erik dat Simon bij heb in huis kwam nadat zijn hele familie incl. Tweelingbroer was verongelukt. En dat ze als broers zijn opgegroeid.
In de leader zie je een krantenartikel over het ongeluk.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:12 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat leek zo, maar vorige week zei Erik dat Simon bij heb in huis kwam nadat zijn hele familie incl. Tweelingbroer was verongelukt. En dat ze als broers zijn opgegroeid.
Haje misschien niet. Maar Erik wel.quote:Op dinsdag 27 september 2016 00:03 schreef Injetta het volgende:
Ik denk niet dat Mart het Iraanse jongetje heeft gezien. Dat was suggestie maar ze waren geen moment samen in beeld. Waarschijnlijk waren Liv & co. dus gewoon in een heel ander bos.quote:Op dinsdag 27 september 2016 00:03 schreef Injetta het volgende:
Werd er in de eerste aflevering toen Kevin onuitgenodigd op de verjaardag kwam binnenvallen niet door Erik op gehint dat Kevin net is vrijgekomen uit de gevangenis?quote:Op dinsdag 27 september 2016 00:03 schreef Injetta het volgende:
Liv en Erik lijken die neef totaal niet te kennen.
Dat zou dan wel heel flauw en suggestief gefilmd zijn. Ik zat me al af te vragen waar ze uren naar Venray of weet ik veel wat reden waren voor alleen een pannenkoekenpicknick. En waarom vervolgens dat wijf niet gewoon ging schreeuwen toen ze weer gevangen werd door Hodor. Dan hadden die anderen haar zo moeten horen. Zal inderdaad wel niet hetzelfde bos geweest zijn.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Mart het Iraanse jongetje heeft gezien. Dat was suggestie maar ze waren geen moment samen in beeld. Waarschijnlijk waren Liv & co. dus gewoon in een heel ander bos.
Maar dat ze niet even zelf een auto regelt om daar te gaan kijken is wel vreemd inderdaad.
Heeft in Iran gevangen gezeten? Vandaar de beheersing van de taal en banden met dat land?quote:Op donderdag 29 september 2016 19:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Werd er in de eerste aflevering toen Kevin onuitgenodigd op de verjaardag kwam binnenvallen niet door Erik op gehint dat Kevin net is vrijgekomen uit de gevangenis?
Dat kan natuurlijk verklaren waarom ze weinig contact met hem hebben.
quote:Op woensdag 28 september 2016 18:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Mart het Iraanse jongetje heeft gezien. Dat was suggestie maar ze waren geen moment samen in beeld. Waarschijnlijk waren Liv & co. dus gewoon in een heel ander bos.
Maar dat ze niet even zelf een auto regelt om daar te gaan kijken is wel vreemd inderdaad.
Hodorquote:Op donderdag 29 september 2016 23:15 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Dat zou dan wel heel flauw en suggestief gefilmd zijn. Ik zat me al af te vragen waar ze uren naar Venray of weet ik veel wat reden waren voor alleen een pannenkoekenpicknick. En waarom vervolgens dat wijf niet gewoon ging schreeuwen toen ze weer gevangen werd door Hodor. Dan hadden die anderen haar zo moeten horen. Zal inderdaad wel niet hetzelfde bos geweest zijn.
Hij vindt het wel best, hij wil Liv voor zichzelf.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:38 schreef Moelie het volgende:
Waarom heeft Haje eigenlijk (nog) niet gezegd dat hij heeft gezien dat Simon ontvoerd werd?
Niet eens.quote:
Ik gok op dezelfde wijze als hoe ze weten dat Erik nog steeds met die zaak bezig was. Die collega die voor Erik die telefoon moest onderzoeken zal wel gepraat hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:33 schreef Injetta het volgende:
Hoe weet die recherche dat er nog een telefoon was van Simon?
Of ze had gewoon 's nachts dat raam in geslagen en was samen met haar zoontje ontsnapt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:51 schreef Physsic het volgende:
Die vrouw die had natuurlijk makkelijk kunnen ontsnappen nadat haar zoontje weggerend was. Misschien heeft ze dat ook wel gedaan..
Nee mij ook niet.quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:35 schreef TargaFlorio het volgende:
De hele verhaallijn van dat gekke wijf Alexia interesseert me totaal niet.
Of ze had gewoon 's nachts dat raam in geslagen en was samen met haar zoontje ontsnapt.
Die weet dat ze ontsnapt zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:33 schreef Injetta het volgende:
Waarom laat ze die jongen exact op het moment dat die man er is, ontsnappen?
Uren de tijd gehad.... Nee ze wacht tot die man er is zodat hij hem kan achtervolgen.![]()
Ik blijf wel kijken, maar..... Het hangt wel van onwaarschijnlijkheden en onlogica aan elkaar.
Zo loopt die vriendin nog met krassen op haar gezicht en een paar uur later staat ze met gave huid een auto in elkaar te rammen.
Hoe weet die recherche dat er nog een telefoon was van Simon?
Die Kevin wiens hand er net is afgehakt en afschuwelijk gemarteld loopt nog en kan zelfs die man nog overmeesteren.
Waarom vraagt dat Iraanse kind nooit naar zijn moeder en broertje?
Bovendien schiet het niet erg op.
Jammer, begon veelbelovend.
Zo, dan zitten we nu op de helft of zo. Dan moet er nog wel wat gebeuren.quote:
6e is geweest nu. De eerste was een dubbelafleveringquote:Op maandag 10 oktober 2016 22:41 schreef Injetta het volgende:
[..]
Zo, dan zitten we nu op de helft of zo. Dan moet er nog wel wat gebeuren.
Ik verwacht dat die nog wel gaat flippen en een poging tot moord op Liv of Haije gaat doen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:27 schreef Injetta het volgende:
Die gestoorde schoonzus had van mij niet gehoeven. Haalt de vaart eruit en voegt eigenlijk niet zoveel toe. Tenzij daar nog iets anders achter zit, maar dat lijkt er niet op.
Hoe heet die serie in het Turks dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die de originele Turkse serie kennen?
The End.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 20:05 schreef Injetta het volgende:
[..]
Hoe heet die serie in het Turks dan?
En was die beter?
Haje is een narcist.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Nou van die irritante, niets toevoegende muts hebben we ook geen last meer.
Maar die Haje heft zo te zien een voorkeur voor de vrouwen van Simon. Lukt het niet bij de ene, dan maar proberen bij de andere.
Dat zag ik heel erg van te voren aankomen toen ze steeds met die capuchon op liep en van achteren er uit zou zien als een moslima.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Nou van die irritante, niets toevoegende muts hebben we ook geen last meer.
Ik heb net een beschrijving van die serie (het schijnt trouwens The lie te heten, niet The end) gelezen en het is zeker niet 1 op 1. De Turkse versie heeft ook veel meer afleveringen.quote:
Oke. Ik had het ook maar ergens gelezen...quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:40 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik heb net een beschrijving van die serie (het schijnt trouwens The lie te heten, niet The end) gelezen en het is zeker niet 1 op 1. De Turkse versie heeft ook veel meer afleveringen.
Vind ik ook.quote:Op maandag 17 oktober 2016 09:03 schreef Hexagon het volgende:
Wat vind ik die Leila trouwens een lelijke vrouw
Nee, dan was het gewoon een verkeerde vertaling. Het grootste gedeelte van het verhaal komt wel overeen. Maar niet dat ik nu zo kan zeggen: zo en zo eindigt vlucht hs13.quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:47 schreef Injetta het volgende:
Het heet in het Turks 'Son' en dat betekent 'eind' 'laatste'.
The lie is wellicht een andere serie.
Overigens: ondanks dat het allemaal niet zo geloofwaardig is, blijf ik wel kijken. Wil toch wel weten hoe het afloopt.
Drenthe toch?quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:03 schreef Hexagon het volgende:
Wel verklaard waarom Liz niet meer bij dta huisje is gaan kijken. Het is helemaal in Vaals. (overigens ook de locatie in NL die het dichtst bij Iran ligt)
Daar klopte inderdaad niks van. Tenzij Katja haar huis in de buurt van Vaals staat, maar dan is het wat onhandig om je kind elke dag in Amsterdam op school te brengen en in Amsterdam te werken.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:32 schreef amaranta het volgende:
Kleine kans dan overigens dat Omid en Mart elkaar dan in het bos hebben gezien.
Nee, ze woont geloof ik in Drenthe maar het huisje is in Vaalsquote:Op maandag 17 oktober 2016 17:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Drenthe toch?
Ik heb niet goed op zitten letten.
Het had wel wat nauwkeuriger gemogen. Het verhaal en de acteurs maken veel goed, behalve Katja dan, daar word ik niet warm of koud van.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:07 schreef Injetta het volgende:
Locaties en tijdlijn had wel wat helderder gemogen.
Zo is die Haje helemaal naar het huisje gereden en weer terug terwijl die maffe griet al in de buurt was (volgde telefoon) en pas in het huisje arriveerde toen Hahe al weer lang en breed in Amsterdam was.
Ze rommelen maar wat met locaties en de tijd.
Ze woont in Amsterdam.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ze woont geloof ik in Drenthe maar het huisje is in Vaals
Die villa in het bos is zeker niet in Amsterdam.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:12 schreef amaranta het volgende:
Ze woont in Amsterdam.
Tenminste, als we het over Liv hebben.
Erik werkt bij de politie Amsterdam Amstellandquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Die villa in het bos is zeker niet in Amsterdam.
Dat klopt, maar de villa van Liv staat niet in Amsterdam, die moet zich volgens de bedenkers vlak bij Vaals bevinden want in dat bos bij het vakantiehuisje bij Vaals kwam haar zoontje dat andere (gevluchte) jochie tegen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:15 schreef amaranta het volgende:
Erik werkt bij de politie Amsterdam Amstelland
Volgens mij hebben de schrijvers geen topografie geleerd.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de villa van Liv staat niet in Amsterdam, die moet zich volgens de bedenkers vlak bij Vaals bevinden want in dat bos bij het vakantiehuisje bij Vaals kwam haar zoontje dat andere (gevluchte) jochie tegen.
Zodat de verwarde man spijt kon betuigen voor het veroorzaken van het ongeluk, jaren terug, en om de zorgen die hij had om Simon. Waarom Erik daar dan niet bij was (ook familie) is mij ook onduidelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:18 schreef amaranta het volgende:
Wat ik nog niet snap; waarom de politie Haje belde toen de verwarde man op het bureau aankwam.
Het had mij logischer geleken dat ze Erik hadden gebeld.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:26 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Zodat de verwarde man spijt kon betuigen voor het veroorzaken van het ongeluk, jaren terug, en om de zorgen die hij had om Simon. Waarom Erik daar dan niet bij was (ook familie) is mij ook onduidelijk.
Die kwamen elkaar toch helemaal niet tegen? Ze liepen beide weg in een bos.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de villa van Liv staat niet in Amsterdam, die moet zich volgens de bedenkers vlak bij Vaals bevinden want in dat bos bij het vakantiehuisje bij Vaals kwam haar zoontje dat andere (gevluchte) jochie tegen.
Dat is de leader. Heb je het artikel "gelezen"?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:37 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Hahaha. Welke aflevering toont deze fout? Wel stom.
Er werd gessugereerd dat ze elkaar zagen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:36 schreef alors het volgende:
[..]
Die kwamen elkaar toch helemaal niet tegen? Ze liepen beide weg in een bos.
Ik dacht dat dat jochie gevonden is in Drenthe, waar de vrachtwagen uiteindelijk stopte.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ze woont geloof ik in Drenthe maar het huisje is in Vaals
Dat zal het wel zijn dan. Er was iets met Drenthe.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat jochie gevonden is in Drenthe, waar de vrachtwagen uiteindelijk stopte.
Maar ik vond het ook vaag dat die vrouw nog in dat huisje zat, die oude man, kwam hij nog bij haar? Hoe is hij behandeld na zijn bekentenis? Vastgezet? Gewoon weer naar huis gegaan en elke dag bij het huisje langs? Waarom kan zij een half verrot houten huisje niet kapot krijgen en ontsnappen?
Aah zo. Ik dacht echt even dat het midden in de serie was. Nu zie ik het ook in de leader.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is de leader. Heb je het artikel "gelezen"?
Het artikel zelf gaat over compleet iets anders dus,quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:47 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Aah zo. Ik dacht echt even dat het midden in de serie was. Nu zie ik het ook in de leader.
Nog geen 3 weken??? Tussen ongeluk en ontvoering Simon zat een week. Dus in die 2 weken is alles gebeurd? Echt die tijdlijn is superslecht.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:33 schreef amaranta het volgende:
En nog iets raars (volgens mij).
Begon de serie niet met Liv die in Iran voor iets op de vlucht was, en dat ze toen 3 wk terug in de tijd gingen?
Als dat klopt zijn er dus nog geen 3wk voorbij sinds vluchtHS13.
Die jongen is helemaal in Drenthe beland? Die oude man zit volgens mij in verwarde toestand ergens opgenomen. Die vrouw leek geen water meer te hebben 2 afleveringen terug. Ze kon wel die jongen helpen ontsnappen, maar zelf is ze gewoon maar blijven wachten?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat jochie gevonden is in Drenthe, waar de vrachtwagen uiteindelijk stopte.
Maar ik vond het ook vaag dat die vrouw nog in dat huisje zat, die oude man, kwam hij nog bij haar? Hoe is hij behandeld na zijn bekentenis? Vastgezet? Gewoon weer naar huis gegaan en elke dag bij het huisje langs? Waarom kan zij een half verrot houten huisje niet kapot krijgen en ontsnappen?
Gaat toch over het ongeluk waarbij Simon zijn ouders en broertje is verloren?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het artikel zelf gaat over compleet iets anders dus,
De koptekst wel.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Gaat toch over het ongeluk waarbij Simon zijn ouders en broertje is verloren?
Goed gezien! Wat oliedom van de makers zeg.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
De koptekst wel.
Maar zoom maar eens in op de foto.
Ach.... Wat ongelofelijk slordig zeg. Gewoon de kop boven een artikel over biljarten geplakt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
De koptekst wel.
Maar zoom maar eens in op de foto.
Ik heb net afl 1 stukje teruggekeken. Het begint inderdaad maar dat Liv op de vlucht is voor iemand in Iran. En daarna komt de leader en daarna begint het met 3 weken eerder. (1:31)quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:01 schreef Injetta het volgende:
[..]
Nog geen 3 weken??? Tussen ongeluk en ontvoering Simon zat een week. Dus in die 2 weken is alles gebeurd? Echt die tijdlijn is superslecht.
Het jongetje is in Drenthe in de vrachtwagen gevonden, het huisje is in Vaals.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Drenthe toch?
Ik heb niet goed op zitten letten.
Het is niet geweldig (ik zou bijna zeggen zoals we gewend zijn van Nederlandse series) maar ga het wel afkijken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 15:26 schreef Sammetje het volgende:
Vond de laatste afleveringen saai worden en zie dat het hier ook stil is geworden. Ben dus blijkbaar niet de enige 😳
Ik vind het steeds ongeloofwaardiger worden, ik ga het ook nog wel afkijken, maar met de kennis van nu zou ik er niet aan begonnen zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 15:26 schreef Sammetje het volgende:
Vond de laatste afleveringen saai worden en zie dat het hier ook stil is geworden. Ben dus blijkbaar niet de enige 😳
Nog maar 1 aflevering ? Dat wordt een rommelig einde... Tenzij deze aflevering een stuk langer is..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:05 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het nu wel spannend. De ongeloofwaardigheid is nu wel enorm. Die omslag van Haje naar Alex. Dat klopt totaal niet. En rare dingen, de deur van de kelder waar Simon zit die gewoon open is. Die oude kul die aangehouden wordt voor doodslag op Alex terwijl er geen wapen was. Ik ga het wel afkijken. Wel gek dat er nog maar 1 aflevering is. Dan moeten ze wel veel losse eindjes in elkaar proppen.
Volgende uitzending:quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:17 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Nog maar 1 aflevering ? Dat wordt een rommelig einde... Tenzij deze aflevering een stuk langer is..
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het eindigt waar het begonquote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgende uitzending:
Zo 30 okt 2016 20:25 - 21:07
Een beetje vreemd om te beginnen met een preview met Liv in Iran als ze daar uiteindelijk misschien net een kwartiertje is.
Volgens mij zei ze dat hij in Iran met Leyla wilde BLIJVEN wonen. Dat interpreteerde ik als: als hij toen niet dat telefoontje had gekregen van Liv dat ze zwanger was, dan was hij in Iran gebleven bij Leyla. Nu koos hij echter voor Liv.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef Aventura het volgende:
En waarom vraagt Liv niet dóor? Simon zei niks toen ze vroeg of hij met Leyla in Iran wilde gaan wonen.
Simon wilde die Iraanse en hun twee kinderen helpen ontsnappen aan hun man/vader. De periode die hij daarvoor nodig had zat hij zogenaamd in Barcelona. Daarna zou hij teruggaan naar Liv en hun zoontje alsof er niets was gebeurd. Ik kreeg niet de indruk dat hij er vervolgens een dubbelleven op na wilde gaan houden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Aventura het volgende:
En wat heeft Simon nou eigenlijk gedaan/wilde hij gaan doen?
En dat alles in krap 3 weken !quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:22 schreef Injetta het volgende:
Die moeder belt Nawid op de telefoon van een jongetje waarmee Nawid voetbalt??
En precies op het moment dat Kevin daar is en vader toevallig even niet oplet?
Door toedoen van Simon is zijn schoonzus dood, zijn broer zonder werk, zijn neef zonder hand, zijn vrouw bijna dood. En hij wordt gewoon onthaald?
Wat een slecht script zeg.... Die hele serie hangt van idioterie en onlogica in elkaar.
Haje zag dat Simon ontvoerd werd maar deed niks. Weet niet zeker of Simon ook zag dat Haje erbij was maar ik dacht van wel. Dan is het wel logisch lijkt mij.quote:Op maandag 31 oktober 2016 08:52 schreef Cosima het volgende:
En hoezo is Liv nu zo woedend op Haje? En vraagt Simon zich af of hij hem wel kan vergeven?
Even teruggekeken en dit inderdaad. Ze roepen elkaars naam nog en vervolgens werd Simon ontvoerd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Haje zag dat Simon ontvoerd werd maar deed niks. Weet niet zeker of Simon ook zag dat Haje erbij was maar ik dacht van wel. Dan is het wel logisch lijkt mij.
Dat inderdaad. Ik dacht eerst dat we sympathie moesten hebben voor Liv, maar eigenlijk was dat gewoon een bitch die alleen haar eigenbelang voorop had staan. Gek genoeg vond ze het uiteindelijk wel best dat Simon doodleuk even 2 kinderen bij een ander verwerkte. Liv heeft eigenlijk heel veel verkloot voor iedereen, net als Simon.quote:Op maandag 31 oktober 2016 08:52 schreef Cosima het volgende:
Ik vraag me ook af voor wie wij als kijkers sympathie moesten hebben?
In dit geval had ik juist graag gezien dat ze de serie wat korter hadden gemaakt, die tijd krijg ik niet meer terug vrees ik.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:29 schreef King_Merc het volgende:
maak de volgende keer zo,n serie wat langer
het voelde nu allemaal wat gehaast aan.. en als het wat langer maakt , dan beter voor het verhaalquote:Op dinsdag 1 november 2016 18:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In dit geval had ik juist graag gezien dat ze de serie wat korter hadden gemaakt, die tijd krijg ik niet meer terug vrees ik.
Misschien dat ze bij Haije thuis het adres heeft gevonden?quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:29 schreef Aventura het volgende:
Hoe wist Leyla nou waar Liv en Mart woonden? Eerste van weer veel rare en onlogische gebeurtenissen. Stom hoor
En Liv heeft geen visum voor Iran nodig?quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:53 schreef Aventura het volgende:
En waarom vraagt Liv niet dóor? Simon zei niks toen ze vroeg of hij met Leyla in Iran wilde gaan wonen. Rest van de familie stelt ook geen vragen. Liv vroeg ook niks aan Leyla verder. Nu weten we nog niks. En Kevin kan gewoon vrijelijk over straat lopen in Iran. En Nawid kan zomaar gebeld worden door zijn moeder. Ja hoor.
Dit dus.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:07 schreef Haaibaaike het volgende:
Raar einde hoor! Ben blij dat het afgelopen is.
En waarom is niemand boos op Erik dat hij dat kind gewoon had willen uitleveren aan z'n vader het monster?quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:22 schreef Injetta het volgende:
Door toedoen van Simon is zijn schoonzus dood, zijn broer zonder werk, zijn neef zonder hand, zijn vrouw bijna dood. En hij wordt gewoon onthaald?
Wat een slecht script zeg.... Die hele serie hangt van idioterie en onlogica in elkaar.
Flitskikker heeft kennis van zaken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:22 schreef Flitskikker het volgende:
Tijd voor weer wat écht spannende Vlaamse series, zoals Salamander seizoen 2
Ik had hier bewust nog niet eerder gekeken, om niet beïnvloed te worden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:22 schreef Injetta het volgende:
KLM vliegt 4x per week rechtstreeks van Schiphol naar Teheranquote:Op zondag 6 november 2016 13:47 schreef Idisrom het volgende:
En vanuit Iran kun je niet de Nederlandse televisie volgen, ook kun je er niet rechtstreeks naar toe vliegen.
Sinds kort toch weer? Maar een visum heb je wel nodig lijkt me.quote:Op zondag 6 november 2016 18:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
KLM vliegt 4x per week rechtstreeks van Schiphol naar Teheran
Sinds een weekje weer inderdaadquote:Op zondag 6 november 2016 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sinds kort toch weer? Maar een visum heb je wel nodig lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |