abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165006469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En wat als je een leuke baan zou zien buiten de regio? Ga je daar dan te voet heen?
En een eigen auto hebben is toch wel een eis geworden die veel werkgevers stellen.
Goed, een auto aanhouden inclusief vaste lasten en financieel kopje onder gaan, puur "voor het geval dat", het is een afweging. Ik maak daar andere keuzes in dan jij.
pi_165006477
Leefbaar :')_!

Dit plan :r
  donderdag 1 september 2016 @ 11:31:47 #103
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165006478
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar zie je dat voorbij komen? Ik zie jou vooral slingeren van 'ze hebben vaak genoeg een dure auto!!' naar 'ze kunnen best rondkomen als ze wat minder uitgeven' naar 'de grootste nachtmerries en ze roepen alleen maar dat ze het zwaar hebben', maar echt iets onderbouwen doe je nergens. Een beetje roepen dat studenten ook weinig geld hebben en dat daarom mensen met een uitkering niet mogen klagen, tja.

Een uitkering is ¤ 960,- per maand. Daar betaal je huur van, zeg ¤ 500,- inclusief, de boodschappen, zeg ¤ 200,- per maand, een paar verzekeringen, ¤ 30,- per maand, overige rekeningen zoals telefoon / internet, ¤ 30,- in de maand, dan hou je ¤ 200,- per maand over. Daar moet je dan meubels voor kopen, computertje, een fiets, misschien een auto, anders OV-kosten, je wilt wel eens iets leuks doen zoals een keer naar een café / bioscoop, je moet eens een keer een wasmachine vervangen omdat hij stuk is, je moet het eigen risico betalen na een doktersbezoek, noem maar op.

Een uitkering is, hoe hard jij ook denkt van wel, geen vetpot. Je houdt niet veel over, en dat is ook de bedoeling van een uitkering. Je kan ermee voorzien in je basisbehoeften, maar voor de rest hou je echt niet over om een dikke auto te rijden of naar New York te gaan voor een week of wat, hoe zwaar studenten het ook hebben.
Dan de ellende die je hebt als je met een organisatie als het UWV te maken krijgt. Alleen al om die reden hoop je nooit in die positie terecht te komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 1 september 2016 @ 11:32:08 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006484
quote:
18s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:29 schreef NgInE het volgende:
Eigenlijk moeten we gewoon een soort van kampen bouwen, waar we dan mensen in de bijstand verplicht in laten werken. Dan staat er een controleur bij die kijkt of ze lui zijn/niet goed genoeg hun best doen en die pik je er dan tussen uit om ze vervolgens in een doucheruimte te proppen waarin je ze vergast.

Er zullen vast mensen zijn die dit graag ingevoerd willen zien. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:32:59 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006498
quote:
18s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:29 schreef NgInE het volgende:
en zorg je dat ze niet allemaal op straat gaan lopen bedelen stelen, beroven.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:33:48 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165006511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Alleen idioten zien dit graag. Totdat ze zelf werkloos geraken. Dan moeten plots de regels in hun voordeel aangepast worden. Maar ja dit soort lui gaan er ook vanuit dat het hun nooit zal overkomen en zij ook nooit ziek zullen worden en onmisbaar zijn en de beste werknemer zijn die totaal niet te missen is.
pi_165006528
Als leefbaar Rotterdam dadelijk bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen geen zetels meer krijgt gaan de partijleden dan ook de uitkering weigeren? Wij als burgers zijn natuurlijk degene die de baas zijn en hiermee hebben laten zien dat deze partijleden niet goed hun best hebben gedaan, anders waren ze wel herkozen.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:35:37 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Alleen idioten zien dit graag. Totdat ze zelf werkloos geraken. Dan moeten plots de regels in hun voordeel aangepast worden.
Dat is nog het ergste ja. Als ze dan zelf in die positie zitten, dan deugt het beleid ineens niet meer. Want nu zijn hun de lul.
pi_165006565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat soort mensen niet gewoon een enkeltje Noord Korea nemen. Dat moet voor hun wel het beloofde land zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 1 september 2016 @ 11:40:18 #110
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165006633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste ja. Als ze dan zelf in die positie zitten, dan deugt het beleid ineens niet meer. Want dan zijn hun de lul.
Ik heb nog nooit in die positie gezeten en hoop dit ook nooit mee te maken. Ik zie dat als geluk hebben. Juist daarom ben ik tegen die onzin maatregelingen en slaven praktijken. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Opzettelijk misbruik maken van een vangnet is iets anders.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:40:34 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165006639
Een duidelijke NSB mentaliteit komt boven
pi_165006992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef tong80 het volgende:
Ik word een beetje triest van dit topic. Ik verlang terug naar de jaren 70.

:P
Toen je voor een scheet dwars nog in de WAO kwam, mooie tijden waren dat.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:07:28 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165007234
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toen je voor een scheet dwars nog in de WAO kwam, mooie tijden waren dat.
Wil niet zeggen dat het toen alleen maar beter was.
Maar het leven leek me wel een stuk eenvoudiger in die tijd.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:11:10 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165007315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk het andere uiterste. Helaas schiet men nu door naar het andere uiterste.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:12:32 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165007346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk het andere uiterste. Helaas schiet men nu door naar het andere uiterste.
Ik weet te weinig van die periode af.
Maar volgens velen was het toen goed vertoeven, hoogtepunt van de verzorgingsstaat.
pi_165007421
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat maakt het leven nu zo ingewikkeld dan?
pi_165007428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:21 schreef Harvest89 het volgende:
(ik betaal bijvoorbeeld ¤150
Ik de helft. Daar kan je dus wel op besparen lijkt mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:21 schreef Harvest89 het volgende:

Ik vind dat te veel mensen er veel te licht en makkelijk over denken.
Ik heb nooit een uitkering gehad, maar ik denk dat ik er wel van rond zou kunnen komen. Het is echter idd onzin om te doen of het een luxe situatie is. Rondkomen zal lukken, maar het is geen vetpot, daar zijn we het over eens.
pi_165007474
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een uitkering is dan ook niet bepaald luxe leven.
Een uitkering samen met al die toeslagen wel.
pi_165007502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Een duidelijke NSB mentaliteit komt boven
De achterliggende moraal van hoe met werkelozen om te gaan, leek me wel in het D66 straatje passen waardoor ik zou vermoeden dat het jou aan zou spreken. Ik ben blij te lezen dat dat niet het geval blijkt. :)
pi_165007534
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:') Hoeveel vrij besteedbaar inkomen zie jij als luxe?
  donderdag 1 september 2016 @ 12:23:11 #121
256666 leeell
I know you're lonely
pi_165007553
quote:

[..]

Er komt echt alleen maar onzin uit jouw mond. Niets anders dan hatelijke en neerbuigende opmerkingen, wat moet het vermoeiend zijn om de hele dag door zulke fascistoïde ingevingen te hebben.

Wederom worden de zwakken in de samenleving gestraft en het nog moeilijker gemaakt. Uitzichtloze mensen creëren en ze vervolgens neertrappen en bespugen, netjes hoor.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_165007595
quote:

[..]

Nou, kom maar op met die onderbouwing dan. En met onderbouwing bedoel ik dat ene artikel van GeenStijl over uitkeringen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165007622
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:23 schreef leeell het volgende:

[..]

Er komt echt alleen maar onzin uit jouw mond. Niets anders dan hatelijke en neerbuigende opmerkingen, wat moet het vermoeiend zijn om de hele dag door zulke fascistoïde ingevingen te hebben.

Wederom worden de zwakken in de samenleving gestraft en het nog moeilijker gemaakt. Uitzichtloze mensen creëren en ze vervolgens neertrappen en bespugen, netjes hoor.
Je moet er wel voor waken het zelf ook niet te veralgemeniseren. Het zijn niet allemaal zwakke mensen. Een aanzienlijk deel van die Rotterdammers is wel degelijk verwijtbaar werkeloos.
pi_165007625
Wel vreemd dat mensen hier zielig doen en in topics over andere sociaal zwakke groepen genadeloos hard kunnen zijn.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:27:06 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165007641
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik weet te weinig van die periode af.
Maar volgens velen was het toen goed vertoeven, hoogtepunt van de verzorgingsstaat.
Dat is wel zo. Maar dat kon natuurlijk zo niet doorgaan. Helaas schiet men nu door.
Een bouwvakker van 40 jaar in de WAO en met een fles bier in de hand zwart complete huizen bouwen. Dat was in die tijd normaal. In die tijd kon je ook nog rustig alcohol drinken tijdens het werk.
Zelfs ik heb nog mee gemaakt dat de Apfelkorn in Duitsland op kantoor op je desk stond. Tijdens werkzaamheden achter de tekentafel kun je rustig genieten van een drankje en een peuk roken.
In de kantines was gewoon alcohol te verkrijgen.

Niet alleen was het zo dat de sociale verzorgingstaat prima was(helaas onhoudbaarr) maar merkte je dat ook terug op de werkvloer waar het socialer was. Die tijd mis ik wel. Vergeet niet dat ook in die tijd hard gewerkt werd.

Die NSB pratijken zie je nu steeds vaker terugkomen ook op de werkvloer waar jongeren gekneed worden om gelijk alles door te brieven naar het management door hun een worst voor te houden dat ze nog iets kunnen worden binnen de firma. Dat hoefde je in het verleden niet te doen als jongeling. Werd je gelijk door de ouwe hap terecht gewezen. Daar groeide je meestal door, door kwaliteit, ervaring en niet door alleen mondig te zijn. Zeker in Duitsland niet.
pi_165007648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:26 schreef Toefjes het volgende:
Wel vreemd dat mensen hier zielig doen en in topics over andere sociaal zwakke groepen genadeloos hard kunnen zijn.
Waar doel je op? Vluchtelingen problematiek vermoed ik? Dat mag je wel los van elkaar zien vind ik.
pi_165007661
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:27 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Waar doel je op? Vluchtelingen problematiek vermoed ik? Dat mag je wel los van elkaar zien vind ik.
Alsjeblieft zeg, inderdaad, ik was me al aan het verbazen over het feit dat het nog niet aan de orde was gekomen, voor de verandering. Dus laten we het eens zo proberen te houden.
Ja doei.
pi_165007677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:27 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Vluchtelingen, en moslims in het algemeen. In feite is het enige wat hen onderscheidt de plaats van geboorte. En als je eigen geboorte de enige prestatie van formaat is waardoor je denkt meer rechten te hebben dan anderen, is men op een behoorlijk triest niveau aangeland.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:30:44 #129
256666 leeell
I know you're lonely
pi_165007718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:26 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Je moet er wel voor waken het zelf ook niet te veralgemeniseren. Het zijn niet allemaal zwakke mensen. Een aanzienlijk deel van die Rotterdammers is wel degelijk verwijtbaar werkeloos.
Het punt is dat je geen sociaal stelsel kan inrichten met verwijtbare werklozen als uitgangspunt of zelfs als sturende factor, dat ondermijnt het hele idee. En natuurlijk moet je frauderen tegengaan bij mensen die het duidelijk niet verdienen. Maar dit soort uitlatingen zijn afschuwelijk omdat veel, veel mensen gelijk denken "Ja inderdaad, niks doen en rijk worden met je uitkering, allemaal uitvreters, laat ze maar werken voor hun centen blablabla"

De mensen die niet netjes omgaan met het sociale stelsel zijn ook de mensen die het minst geraakt worden door de aanpassingen daarvan omdat ze hun brood toch wel verdienen met het handelen tussen de gestelde lijntjes van de overheid.
pi_165007739
Gewoon alle uitkeringen afschaffen. Veel effectiever.
pi_165007751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]
En als je eigen geboorte de enige prestatie van formaat is waardoor je denkt meer rechten te hebben dan anderen, is men op een behoorlijk triest niveau aangeland.
Dat is het idee van een staat, flapdrol. Burgers hebben meer rechten in een land dan niet-burgers.
pi_165007797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:31 schreef JimmyDean het volgende:
Gewoon alle uitkeringen afschaffen. Veel effectiever.
Ben ik met je eens; vervolgens een basisinkomen invoeren. Veel kostenefficienter en als je werkloos bent hoef je niet op een houtje te bijten wat ook beter is voor de totale koopkracht.
pi_165007798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is het idee van een staat, flapdrol. Burgers hebben meer rechten in een land dan niet-burgers.
Moslims zijn ook burgers, mede-flapdrol :D
  donderdag 1 september 2016 @ 12:35:15 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165007806
Een werkgever hoeft helemaal geen reden te geven waarom een tijdelijk contract niet wordt verlengd. Het is niet voor niets tijdelijk - het heeft gewoon een einddatum.
Los daarvan is dit een tamelijk bizar idee in de tijd dat contracten voor grote aantallen laag- of nietgeschoolde werknemers standaard aflopen als het moment is gekomen dat een vast contract moet worden gegeven. Je gaat hele vreemde machtsverhoudingen krijgen aan het einde van zo'n dienstverband, als de werkgever ook nog een verklaring van goed gedrag aan het UWV moet gaan afgeven.

Al snap ik de gedachte van het plan wel, laten we dit toch maar niet gaan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 1 september 2016 @ 12:36:36 #135
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165007820
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ben ik met je eens; vervolgens een basisinkomen invoeren. Veel kostenefficienter en als je werkloos bent hoef je niet op een houtje te bijten wat ook beter is voor de totale koopkracht.
Dan moet je de mensen die bij willen verdienen met een baan nog harder gaan belasten om de zaak rond te krijgen. Gaat nooit gebeuren.
Graag op anoniem
pi_165007853
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dan moet je de mensen die bij willen verdienen met een baan nog harder gaan belasten om de zaak rond te krijgen. Gaat nooit gebeuren.
Nope. Want je bespaart gigantisch met het reorganiseren van het ambtenaren apparaat: minder administratieve rompslomp.

Er worden op verschillende plekken in het Westen tests gedaan met het basisinkomen. Tot nu toe hoor ik daar vooral positieve geluiden over.
pi_165007880
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij was de berekening zo dat het afschaffen van alle toeslagen, uitkeringen en dergelijke genoeg op zou leveren om iedereen een basisinkomen te geven. Scheelt een boel rompslomp ook natuurlijk.

Maar goed, die som heb ik niet bij de hand, dus wie weet zit ik er naast.
pi_165007913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vluchtelingen, en moslims in het algemeen. In feite is het enige wat hen onderscheidt de plaats van geboorte. En als je eigen geboorte de enige prestatie van formaat is waardoor je denkt meer rechten te hebben dan anderen, is men op een behoorlijk triest niveau aangeland.
Niemand wordt als moslim geboren. In de praktijk ligt dat wat anders omdat kinderen natuurlijk geïndoctrineerd worden en zo moslim/christen etc. worden.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:41:25 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165007918
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij was de berekening zo dat het afschaffen van alle toeslagen, uitkeringen en dergelijke genoeg op zou leveren om iedereen een basisinkomen te geven. Scheelt een boel rompslomp ook natuurlijk.

Maar goed, die som heb ik niet bij de hand, dus wie weet zit ik er naast.
Ja, je zit ernaast. Basisinkomen is onmogelijk te financieren, leidt tot Zimbabwaanse inflatie en levert ruzie op met de buurlanden. Maar toch blijft het telkens opduiken als de redding der aarde.

Nee dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165007958
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Staat vaak genoeg nog een dure auto voor de deur, een mooie tv, dure vakanties, etc.

Valt allemaal dus wel mee.
als je die dure auto hebt krijg je geen uitkering, verkoop die auto maar is dan het antwoord :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_165007961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niemand wordt als moslim geboren. In de praktijk ligt dat wat anders omdat kinderen natuurlijk geïndoctrineerd worden en zo moslim/christen etc. worden.
voorbeeld: Harvest, die het hier zo moeilijk heeft staat gelijk met de botte bijl klaar in het topic over Gülen leerlingen. Ik vind het aan de ene kant vermakelijk, aan de andere kant sneu.
pi_165007981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, je zit ernaast. Basisinkomen is onmogelijk te financieren, leidt tot Zimbabwaanse inflatie en levert ruzie op met de buurlanden. Maar toch blijft het telkens opduiken als de redding der aarde.

Nee dus.
Niet per se waar, check deze:

https://decorrespondent.n(...)d/144284085-c67be5a2
pi_165008013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:42 schreef mschol het volgende:

[..]

als je die dure auto hebt krijg je geen uitkering, verkoop die auto maar is dan het antwoord :')
Een dure auto die huur je gewoon.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:47:41 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165008079
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:20 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

De achterliggende moraal van hoe met werkelozen om te gaan, leek me wel in het D66 straatje passen waardoor ik zou vermoeden dat het jou aan zou spreken. Ik ben blij te lezen dat dat niet het geval blijkt. :)
Lekkere typische SP-stropop argumentatie weer
pi_165008126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee dus.
Linkje/uitbreiding van die onderbouwing?
  donderdag 1 september 2016 @ 12:54:21 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165008225
Waarom beperken tot de werkgevers? Anderen in de omgeving van een uitkeringstrekker kunnen dat vaak net zo goed beoordelen.
Ik zou gewoon een kliklijn instellen, waar je mensen 'die hun best niet doen' kunt aangeven. Of ze nu wel of geen uitkering hebben. En als iemand dan onvoldoende zijn best doet, dan volgen sancties. (mits aantoonbaar natuurlijk).
Denk ook aan moeders die hun best niet doen hun kinderen op te voeden, mensen die met sportwedstrijden het op hun gemakje doen, etc etc.
Waarschijnlijk werkt gevangenisstraf averrechts, ik zou eerder insteken op heropvoedingskampen voor mensen die zich er met een Jantje van Leiden vanaf helpen.
The End Times are wild
  donderdag 1 september 2016 @ 12:55:40 #147
256666 leeell
I know you're lonely
pi_165008255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:54 schreef LXIV het volgende:
Waarom beperken tot de werkgevers? Anderen in de omgeving van een uitkeringstrekker kunnen dat vaak net zo goed beoordelen.
Ik zou gewoon een kliklijn instellen, waar je mensen 'die hun best niet doen' kunt aangeven. Of ze nu wel of geen uitkering hebben. En als iemand dan onvoldoende zijn best doet, dan volgen sancties. (mits aantoonbaar natuurlijk).
Denk ook aan moeders die hun best niet doen hun kinderen op te voeden, mensen die met sportwedstrijden het op hun gemakje doen, etc etc.
Waarschijnlijk werkt gevangenisstraf averrechts, ik zou eerder insteken op heropvoedingskampen voor mensen die zich er met een Jantje van Leiden vanaf helpen.
Met zulke opvattingen mogen ze jouw ouders er eerst heen sturen.
pi_165008264
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:54 schreef LXIV het volgende:
Snitches get stitches, beste Lodewijk.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:57:47 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165008298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:17 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik de helft. Daar kan je dus wel op besparen lijkt mij.

[..]

Ik heb nooit een uitkering gehad, maar ik denk dat ik er wel van rond zou kunnen komen. Het is echter idd onzin om te doen of het een luxe situatie is. Rondkomen zal lukken, maar het is geen vetpot, daar zijn we het over eens.
Oke dus je hebt hebt gewoon de basisverz. dan? Ik ben bang dat veel kosten dan niet vergoed worden.

Paar jaar terug kreeg een familielid van mij maar iets van ¤700, een half jaar lang. Dit omdat hij vóór de uitkering studeerde.

¤700 zou voor mij echt niet te doen zijn.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:02:46 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165008399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:27 schreef Cherna het volgende:

[..]
Niet alleen was het zo dat de sociale verzorgingstaat prima was(helaas onhoudbaarr) maar merkte je dat ook terug op de werkvloer waar het socialer was. Die tijd mis ik wel. Vergeet niet dat ook in die tijd hard gewerkt werd.

Die NSB pratijken zie je nu steeds vaker terugkomen ook op de werkvloer waar jongeren gekneed worden om gelijk alles door te brieven naar het management door hun een worst voor te houden dat ze nog iets kunnen worden binnen de firma. Dat hoefde je in het verleden niet te doen als jongeling. Werd je gelijk door de ouwe hap terecht gewezen. Daar groeide je meestal door, door kwaliteit, ervaring en niet door alleen mondig te zijn. Zeker in Duitsland niet.
Klinkt heel mooi ja.
Heb nog foto's van mijn vader (is metselaar geweest), waarop hij vroeger met collega's in de bouwkeet een pilsje dronk tijdens of na het werken, even ontspannen.

Oh, en iedereen had toen ook een baard. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')