abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:34:23 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005397
Ik word een beetje triest van dit topic. Ik verlang terug naar de jaren 70.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:35:10 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja, hallo 'participatiesamenleving'. Het is een cirkelwerking.

Minder geld besteden aan luie mensen is de praat die ze je voorhouden. En maar napraten, en maar zeggen dat 'ze dan maar harder/beter moeten werken'.
Ondertussen gaat er dan ook minder geld naar vrijwilligersorganisaties, want we moeten bezuinigen, 'en al die mensen die niet werken die moeten dit dan maar gaan doen'. Vroeger hadden ook derde sector organisaties wat meer budget om voor bepaald werk betaalde krachten in te huren. Nu kunnen ze hun werk niet meer doen zonder de inzet van onbetaalde vrijwilligers, die ze alleen krijgen via dwangmethoden zoals 'welfare to work' programma's, waar mensen moeten 'werken' voor hun uitkering. Die mensen willen daar niet zijn. Niet per se omdat ze niet willen werken in het geheel, maar omdat het werk ze niet ligt, of nog belangrijker, omdat ze worden gedwongen iets te doen omdat ze anders geen steun meer krijgen. Veelal arbeiders uit sectoren die langzaam maar zeker nóg schandaliger worden qua arbeidsvoorwaarden en loon omdat ze als wegwerpartikelen worden gebruikt omdat ze geen driedubbele titels hebben.

De huidige neoliberale tendens focust op de markt, en dat iedereen maar competitief moet zijn, en verantwoordelijk voor zichzelf. Sommige mensen kúnnen niet competitief zijn. Best veel, eigenlijk, omdat de regels allemaal zijn verzonnen door mensen die wéten dat ze de beste positie hebben.

En nu ga ik dit maar eens even verder beschrijven in m'n proefschrift in plaats van op FOK!.
_O_

:*

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165005406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoezo dure ? Ik kan niet eens op vakantie. Al wil ik het niet.

Wat voor uitkering heb jij dan, en op grond waarvan, als ik vragen mag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 10:35:20 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165005412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zit 100 % in de WAO. Ik moet rondkomen van 960 euro.

Wat wil je beweren ? Wil je ruilen ?

Vele studenten kunnen daar alleen maar van dromen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:36:23 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005430
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Wat voor uitkering heb jij dan, en op grond waarvan, als ik vragen mag.
Niet van belang. Lees terug. 100 % afgekeurd WAO. Ik ben al te persoonlijk.

donderdag 1 september 2016 @ 10:36:26 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165005431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
Goede zaak.

Mensen die willens en wetens niets willen bijdragen aan de maatschappij hoeven wmb niet luxe te leven.
Luxe leven?? Doe eens normaal.
Een uitkering is rond de ¤800 per maand...
Ik wens je veel geluk om daar mee rond te komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165005446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoezo dure ? Ik kan niet eens op vakantie. Al wil ik het niet.

Ik zou Danny benaderen voor een soort '24-uur-met-Tong80' interviewprogramma, setting op een camping in Bemelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165005448
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker vergelijkbaar ook ja.
pi_165005466
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Luxe leven?? Doe eens normaal.
Een uitkering is rond de ¤800 per maand...
Ik wens je veel geluk om daar mee rond te komen.
Met toeslagen etc. wel meer toch neem ik aan?
pi_165005468
quote:

[..]

Ah, je bent nog een student. Vandaar.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:38:31 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005469
quote:

[..]

Ik zit me nu echt in te houden misbaksel. Krijg ik weer een ban aan m'n reet. Ik ben 53. Presteer eerst eens iets dat te vergelijken is met mij. Ik poch niet, jij mag pochen. Bloed kookt.

Moderator donderdag 1 september 2016 @ 10:39:09 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_165005482
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet van belang. Lees terug. 100 % afgekeurd WAO. Ik ben al te persoonlijk.

Wel beetje vreemd dat je kennelijk niet kan werken, maar fok wel vol kan pleuren met kuttopiics.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 10:39:36 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165005492
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker vergelijkbaar ook ja.
Best wel. Hetzelfde geld, dezelfde maandelijkse kosten.

Weet niet waarom studenten nergens recht op hebben en de mensen in de bijstand wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165005499
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wel beetje vreemd dat je kennelijk niet kan werken, maar fok wel vol kan pleuren met kuttopiics.
Doctors recept, als je alles moet opkroppen is ie misschien een gevaar voor de samenleving, weet jij veel. :)
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:40:43 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005511
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Spel FOK! eens correct. Heb ik het nog niet over kuttopijcs..

:T
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:41:09 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005519
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet niet waarom studenten nergens recht op hebben en de mensen in de bijstand wel.
Je bent nog dommer dan ik dacht.

Moderator donderdag 1 september 2016 @ 10:41:29 #67
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_165005529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Spel FOK! eens correct. Heb ik het nog niet over kuttopijcs..

:T
Maar werken kan je niet :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_165005533
quote:

[..]

Ik zie studenten vaak dure reizen maken, dure tv's op hun kamer, gratis rondrijden in de Audi van papa.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:41:42 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:40 schreef perezoso het volgende:

Doctors recept, als je alles moet opkroppen is ie misschien een gevaar voor de samenleving, weet jij veel. :)
[/quote]

Maak er een tong80 topic van. Heerlijk.

pi_165005537
quote:

[..]

Hmmmmm, misschien omdat studenten minder kosten hebben. Misschien omdat op kamers wonen gemiddeld gezien wat goedkoper is dan de huur van een appartement te moeten betalen. Misschien omdat mensen in de bijstand gemiddeld gezien wat vaker kinderen hebben. Misschien omdat studenten recht hebben op een - steeds korter durende - financiering?

Zomaar een paar ideeën hoor.
pi_165005541
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef tong80 het volgende:
Ik word een beetje triest van dit topic. Ik verlang terug naar de jaren 70.

Wij worden ook soms triest van jouw topics ;(
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:42:24 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005546
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar werken kan je niet :')
Ik houd me in nu.

Tel tot 100

Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 10:43:49 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_165005572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mooi dat je het topic omhoog hebt gekickt en dat ik belangrijk genoeg voor je ben. Jij zegt me niks. Dat wil ik graag zo houden. Heb je verder nog een positieve bijdrage aan FOK! ?

pi_165005625
quote:

[..]

Het is wel een verschil of het iets tijdelijks is, wat past bij je leeftijdsfase of iets permanent. Een groot verschil zelfs.

Vergelijk het met kamperen. Ik vind 2 weken kamperen echt supertof, maar als ik de rest van mijn leven moet kamperen is het een ander verhaal. Nou ja, superslecht vergelijking die nergens op slaat :') Never mind.

Maar toch kan je die situatie niet vergelijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 10:46:40 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165005633
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hmmmmm, misschien omdat studenten minder kosten hebben. Misschien omdat op kamers wonen gemiddeld gezien wat goedkoper is dan de huur van een appartement te moeten betalen. Misschien omdat mensen in de bijstand gemiddeld gezien wat vaker kinderen hebben. Misschien omdat studenten recht hebben op een - steeds korter durende - financiering?

Zomaar een paar ideeën hoor.
Een uitwonende student met de volle uitwonende beurs (wat dus niet eens meer bestaat) krijgt inclusief bijbaantje ongeveer 700¤ per maand binnen.

Laten we voor het gemak het alsmaar duurder wordende collegegeld à 200¤ erbij betrekken die je schijnbaar lijkt te vergeten.

Dat is al 500¤ verschil, mij kan je niet wijsmaken dat dat verschil overbrugd kan worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 september 2016 @ 10:46:43 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165005635
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Staat vaak genoeg nog een dure auto voor de deur, een mooie tv, dure vakanties, etc.

Valt allemaal dus wel mee.
Bij een handjevol kan dat het geval zijn ja, maar niet bij de overgrote meerderheid. Die kunnen blij zijn dat ze nog een beetje eten kunnen kopen nadat alle maandelijkse lasten zijn betaald.
pi_165005637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
Goede zaak.

Mensen die willens en wetens niets willen bijdragen aan de maatschappij hoeven wmb niet luxe te leven.
Dit topic gaat niet over bankiers, fiscaal juristen of andere parasieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165005643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mooi dat je het topic omhoog hebt gekickt en dat ik belangrijk genoeg voor je ben. Jij zegt me niks. Dat wil ik graag zo houden. Heb je verder nog een positieve bijdrage aan FOK! ?

Ha ha ha lekker persoonlijk deze post
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 10:48:29 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165005664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:46 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Het is wel een verschil of het iets tijdelijks is, wat past bij je leeftijdsfase of iets permanent. Een groot verschil zelfs.

Vergelijk het met kamperen. Ik vind 2 weken kamperen echt supertof, maar als ik de rest van mijn leven moet kamperen is het een ander verhaal. Nou ja, superslecht vergelijking die nergens op slaat :') Never mind.

Maar toch kan je die situatie niet vergelijken.
Meestal is het de bedoeling dat mensen in de ww, waar dit over gaat, gewoon weer aan de slag moeten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165005670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ha ha ha lekker persoonlijk deze post
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

pi_165005685
Uitkeringen zijn echt geen vetpot. Die mensen die een mooie auto hebben of grote tv doen er nog iets naast:p
pi_165005687
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Ik viel Tong niet aan, zette alleen mijn vraagtekens bij zijn topics. Dat is alles behalve een persoonlijke aanval.
pi_165005704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik viel Tong niet aan, zette alleen mijn vraagtekens bij zijn topics. Dat is alles behalve een persoonlijke aanval.
Uhuh :p
pi_165005706
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een uitwonende student met de volle uitwonende beurs (wat dus niet eens meer bestaat) krijgt inclusief bijbaantje ongeveer 700¤ per maand binnen.

Laten we voor het gemak het alsmaar duurder wordende collegegeld à 200¤ erbij betrekken die je schijnbaar lijkt te vergeten.

Dat is al 500¤ verschil, mij kan je niet wijsmaken dat dat verschil overbrugd kan worden.
Als student op kamers wonen is goed te doen. Maar op een gegeven moment kom je in een nieuwe fase in je leven, dan hecht je wat meer waarde aan dingen als privacy. Dan is een eigen woning wel een basis vind ik.

Daarbij weet je dat studeren een tijdelijk iets is. Het is investeren in de toekomst, je weet dat door dat je aan het studeren bent straks een mooi inkomen krijgt. Daarbij leent het gros van de studenten tegenwoordig geld bij, juist omdat ze weten dat de situatie tijdelijk is, en straks meer gaan verdienen en die lening makkelijk terug kunnen betalen.

Als je zonder perspectief in een uitkering zit, is dat een heel ander verhaal. Dat verschil zie je toch wel in?
pi_165005738
quote:
Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''
En dus is het de schuld van die werknemers dat die niet gemotiveerd zijn en werkgevers hebben zelf niet een verplichting mensen te motiveren?

De bemoeizucht van de overheid op de arbeidsmarkt is al veel te groot en Leefbaar wil het nog wat erger maken. Mensen met een uitkering worden tot slaven van werkgevers gemaakt die ze op hun knieën dankbaar moeten zijn als ze ergens tijdelijk mogen werken, dat werkgevers zelf een taak hebben om goed personeel te werven en hun te motiveren speelt geen enkele rol meer.

Wat een walgelijk voorstel van een partij die blijkbaar nog nooit de voorbeelden heeft gehoord hoe sommige werkgevers werknemers uitpersen door uren niet uit te betalen en buitensporige targets in te stellen. Je hebt de keus tussen geen nieuw contract en accepteren en daar komt dan nu ook nog een lagere uitkering bij.
pi_165005774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:51 schreef Wespensteek het volgende:

De bemoeizucht van de overheid op de arbeidsmarkt is al veel te groot klein
Aangepast.

Voor de rest eens.
pi_165005856
Oh, en dan vergat ik nog te noemen dat veel van die derde sector organisaties en initiatieven, die bepaalde klussen gedaan moeten krijgen die éigenlijk door geschoolde mensen gedaan moeten worden en zoveel tijd in nemen dat ze volgens de 'tijd is geld'-regel ervoor betaald zouden moeten worden, niet eens zouden bestaan als de maatschappij niet zo vertyfd zou zijn. Je moet eens weten hoeveel geregel en kennis er nodig is voor het runnen van een initiatief als een voedselbank, een daklozenopvang of een supportinitiatief voor werkzoekenden (de ironie).

Van die mooie spreuken, over hard werken, maar ook dat "werk geen werk is als je leuk vindt wat je doet O+ O+ O+ " [/tegeltjeswijsheidvanleenbakker]. Dat laatste 'recht' heeft blijkbaar niet iedereen, om dat te willen. De mensen die ik heb gesproken voor mijn onderzoek, en niet maar één keer, maar gedurende een heel jaar heb ik ze kunnen volgen, hebben elk hun dromen, maar voelen zich tegelijkertijd gedwongen om 'alles maar te nemen wat ze kunnen krijgen', ookal is het tijdelijk, betaalt het ruk en betekent het op de lange termijn dat ze nóg slechter af zijn, omdat het werk niet genoeg betaalt om te kunnen sparen voor de korte tijd die er tussen aanvraag uitkering en daadwerkelijk geld ontvangen zit omdat ze na 12 weken weer worden gedumpt door een werkgever die geen vaste krachten aan wil nemen omdat dat te duur is. Dat verleidt mensen weer tot het nemen van korte leningen voor 1337% rente omdat ze anders hun kinderen geen eten kunnen geven.

Sowieso, voor die groep van de bevolking is werk vaak niet zaligmakend, het enige voordeel is dat je niet wordt uitgejouwd door de rest van het klapvee. Het grootste gedeelte van de voedselbankbezoekers heeft een baan, of zelfs twee. Maar toch is 'werk de beste weg uit de armoede', als we die mooie politicipraatjes moeten geloven.

En overheidsinvloed te groot? Nee, deze is te klein. Het is juist de macht overlaten aan werkgevers die alleen uitzijn op zo sterk mogelijke marktposities die het gebruiken van de laaggeschoolde werknemer als wegwerpartikel toestaat. Toch wel mooi dat de regering er in is geslaagd om mensen te laten dénken dat hun invloed slecht zou zijn voor de werksituatie. Perfecte strategie om nog meer geld te bezuinigen, die dan vervolgens niet naar de bevolking hoeft te gaan vanwege diezelfde 'verantwoordelijkheidsfetish'. Verantwoordelijkheid voor structurele fouten die afgeschoven worden op de individu.
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 11:00:38 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165005921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:50 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Als student op kamers wonen is goed te doen. Maar op een gegeven moment kom je in een nieuwe fase in je leven, dan hecht je wat meer waarde aan dingen als privacy. Dan is een eigen woning wel een basis vind ik.

Daarbij weet je dat studeren een tijdelijk iets is. Het is investeren in de toekomst, je weet dat door dat je aan het studeren bent straks een mooi inkomen krijgt. Daarbij leent het gros van de studenten tegenwoordig geld bij, juist omdat ze weten dat de situatie tijdelijk is, en straks meer gaan verdienen en die lening makkelijk terug kunnen betalen.

Als je zonder perspectief in een uitkering zit, is dat een heel ander verhaal. Dat verschil zie je toch wel in?
Tuurlijk is dat verschil er wel. Wat ik wil zeggen is dat studenten met minimaal 500¤ minder een huis mogen huren en alles kunnen betalen. Niet dat dat een slecht ding is, maar ze kunnen het vaak prima volhouden.

Ik zie nu de grootste nachtmerries voorbij komen van mensen die het o zo zwaar hebben. En dat soort mensen mag wmb meer naar zichzelf kijken dan naar de overheid te wijzen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165005984
Leefbaar zou de sollicitatieplicht moeten afschaffen want dan is het probleem van niet gemotiveerde mensen waarschijnlijk snel opgelost. Nu moeten niet gemotiveerde mensen solliciteren en dus hebben ze kans de baan te krijgen. Werkgever krijgen nu sollicitanten die eigenlijk niet willen wat ook verspilling is. Schaf je de sollicitatieplicht af dan krijgen werkgevers die slechte aanbiedingen doen geen sollicitanten en weten dat ze hun HR beleid moeten aanpassen en de mensen die solliciteren willen er ook echt aan het werk.
pi_165006168
Leefbaar moet zich realiseren dat er gewoon niet voldoende werk is en het maatschappelijke probleem van werkloosheid dus niet bij de werkloze ligt, en daar de oplossing dus ook niet te vinden is. Als een werkgever niet blij is met hoe gemotiveerd zijn personeel is, moet die de werksfeer, de salariering of de werving en selectie verbeteren, en waarschijnlijk allemaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:20:07 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165006244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je nooit in je leven ook maar iets toevoegt aan de maatschappij vind ik het kunnen bekostigen van je leven best een luxe.
Wanneer voeg je niets toe? :)

Het is leefbaar Rotterdam maar. Gelukkig is niet iedereen een voorstander van een klik ,communistische maatschappij waar eventueel een team manager waar je toevallig geen klik mee hebt even kan beoordelen of je wel iets bijdraagt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 1 september 2016 @ 11:21:10 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:38 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Met toeslagen etc. wel meer toch neem ik aan?
Ja goed, de maximale huurtoeslag is ¤300 ofzo? En de zorg, ¤50
Maar dan nog, dan heb je huur van ¤600/700, de zorgverzekeringen (ik betaal bijvoorbeeld ¤150), andere verzekeringen zoals inboedel, energiekosten, internet, benzine. het tikt allemaal flink door.

En je kunt natuurlijk niets van een buffer opbouwen, dat mag volgens mij helemaal niet (ook logisch). Dus goed voor je gezondheid lijkt het me ook niet.

Ik vind dat te veel mensen er veel te licht en makkelijk over denken.

In plaats dat ze de focus leggen om de lasten te verlagen, of het minimumloon proberen te verhogen. Lijkt me een stuk beter dan die onzin in de OP.
pi_165006331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja goed, de maximale huurtoeslag is ¤300 ofzo? En de zorg, ¤50
Maar dan nog, dan heb je huur van ¤600/700, de zorgverzekeringen (ik betaal bijvoorbeeld ¤150), andere verzekeringen zoals inboedel, energiekosten, internet, benzine. het tikt allemaal flink door.

En je kunt natuurlijk niets van een buffer opbouwen, dat mag volgens mij helemaal niet (ook logisch). Dus goed voor je gezondheid lijkt het me ook niet.

Ik vind dat te veel mensen er veel te licht en makkelijk over denken.

In plaats dat ze de focus leggen om de lasten te verlagen, of het minimumloon proberen te verhogen. Lijkt me een stuk beter dan die onzin in de OP.
Als ik werkloos word gaat de auto gelijk de deur uit. Ben je de kosten van benzine al kwijt.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:25:50 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En dus is het de schuld van die werknemers dat die niet gemotiveerd zijn en werkgevers hebben zelf niet een verplichting mensen te motiveren?

De bemoeizucht van de overheid op de arbeidsmarkt is al veel te groot en Leefbaar wil het nog wat erger maken. Mensen met een uitkering worden tot slaven van werkgevers gemaakt die ze op hun knieën dankbaar moeten zijn als ze ergens tijdelijk mogen werken, dat werkgevers zelf een taak hebben om goed personeel te werven en hun te motiveren speelt geen enkele rol meer.

Wat een walgelijk voorstel van een partij die blijkbaar nog nooit de voorbeelden heeft gehoord hoe sommige werkgevers werknemers uitpersen door uren niet uit te betalen en buitensporige targets in te stellen. Je hebt de keus tussen geen nieuw contract en accepteren en daar komt dan nu ook nog een lagere uitkering bij.
100% mee eens.
pi_165006392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik houd me in nu.

Tel tot 100

Als je ook achterstevoren kan aftellen moet je van de hardliners op fok maar solliciteren bij de NASA als raketlanceer aftel manager. :D
pi_165006396
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie nu de grootste nachtmerries voorbij komen van mensen die het o zo zwaar hebben. En dat soort mensen mag wmb meer naar zichzelf kijken dan naar de overheid te wijzen.
Waar zie je dat voorbij komen? Ik zie jou vooral slingeren van 'ze hebben vaak genoeg een dure auto!!' naar 'ze kunnen best rondkomen als ze wat minder uitgeven' naar 'de grootste nachtmerries en ze roepen alleen maar dat ze het zwaar hebben', maar echt iets onderbouwen doe je nergens. Een beetje roepen dat studenten ook weinig geld hebben en dat daarom mensen met een uitkering niet mogen klagen, tja.

Een uitkering is ¤ 960,- per maand. Daar betaal je huur van, zeg ¤ 500,- inclusief, de boodschappen, zeg ¤ 200,- per maand, een paar verzekeringen, ¤ 30,- per maand, overige rekeningen zoals telefoon / internet, ¤ 30,- in de maand, dan hou je ¤ 200,- per maand over. Daar moet je dan meubels voor kopen, computertje, een fiets, misschien een auto, anders OV-kosten, je wilt wel eens iets leuks doen zoals een keer naar een café / bioscoop, je moet eens een keer een wasmachine vervangen omdat hij stuk is, je moet het eigen risico betalen na een doktersbezoek, noem maar op.

Een uitkering is, hoe hard jij ook denkt van wel, geen vetpot. Je houdt niet veel over, en dat is ook de bedoeling van een uitkering. Je kan ermee voorzien in je basisbehoeften, maar voor de rest hou je echt niet over om een dikke auto te rijden of naar New York te gaan voor een week of wat, hoe zwaar studenten het ook hebben.
pi_165006402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ik werkloos word gaat de auto gelijk de deur uit. Ben je de kosten van benzine al kwijt.
En je gaat vanaf dan alleen solliciteren op fietsafstand?
  donderdag 1 september 2016 @ 11:29:29 #98
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165006426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En wat als je een leuke baan zou zien buiten de regio? Ga je daar dan te voet heen?
En een eigen auto hebben is toch wel een eis geworden die veel werkgevers stellen.
pi_165006427
Eigenlijk moeten we gewoon een soort van kampen bouwen, waar we dan mensen in de bijstand verplicht in laten werken. Dan staat er een controleur bij die kijkt of ze lui zijn/niet goed genoeg hun best doen en die pik je er dan tussen uit om ze vervolgens in een doucheruimte te proppen waarin je ze vergast.

Anyway: belachelijk voorstel. Ik betaal liever die paar procent belasting per maand zodat mensen die niet kunnen werken toch wel comfortabel kunnen leven. Fijn voor die mensen (dat er wat uitvreters tussen zitten zal wel, maar is ondertussen al bewezen dat dat een zeer klein percentage is) en fijn voor de samenleving, want zo houdt je arme mensen uit het criminele circuit en zorg je dat ze niet allemaal op straat gaan lopen bedelen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165006467
quote:
18s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:29 schreef NgInE het volgende:
Eigenlijk moeten we gewoon een soort van kampen bouwen, waar we dan mensen in de bijstand verplicht in laten werken. Dan staat er een controleur bij die kijkt of ze lui zijn/niet goed genoeg hun best doen en die pik je er dan tussen uit om ze vervolgens in een doucheruimte te proppen waarin je ze vergast.
Patentwaardig idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')