quote:Op donderdag 1 september 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, hallo 'participatiesamenleving'. Het is een cirkelwerking.
Minder geld besteden aan luie mensen is de praat die ze je voorhouden. En maar napraten, en maar zeggen dat 'ze dan maar harder/beter moeten werken'.
Ondertussen gaat er dan ook minder geld naar vrijwilligersorganisaties, want we moeten bezuinigen, 'en al die mensen die niet werken die moeten dit dan maar gaan doen'. Vroeger hadden ook derde sector organisaties wat meer budget om voor bepaald werk betaalde krachten in te huren. Nu kunnen ze hun werk niet meer doen zonder de inzet van onbetaalde vrijwilligers, die ze alleen krijgen via dwangmethoden zoals 'welfare to work' programma's, waar mensen moeten 'werken' voor hun uitkering. Die mensen willen daar niet zijn. Niet per se omdat ze niet willen werken in het geheel, maar omdat het werk ze niet ligt, of nog belangrijker, omdat ze worden gedwongen iets te doen omdat ze anders geen steun meer krijgen. Veelal arbeiders uit sectoren die langzaam maar zeker nóg schandaliger worden qua arbeidsvoorwaarden en loon omdat ze als wegwerpartikelen worden gebruikt omdat ze geen driedubbele titels hebben.
De huidige neoliberale tendens focust op de markt, en dat iedereen maar competitief moet zijn, en verantwoordelijk voor zichzelf. Sommige mensen kúnnen niet competitief zijn. Best veel, eigenlijk, omdat de regels allemaal zijn verzonnen door mensen die wéten dat ze de beste positie hebben.
En nu ga ik dit maar eens even verder beschrijven in m'n proefschrift in plaats van op FOK!.
Wat voor uitkering heb jij dan, en op grond waarvan, als ik vragen mag.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoezo dure ? Ik kan niet eens op vakantie. Al wil ik het niet.
Vele studenten kunnen daar alleen maar van dromen.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zit 100 % in de WAO. Ik moet rondkomen van 960 euro.
Wat wil je beweren ? Wil je ruilen ?
Niet van belang. Lees terug. 100 % afgekeurd WAO. Ik ben al te persoonlijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Wat voor uitkering heb jij dan, en op grond waarvan, als ik vragen mag.
Luxe leven?? Doe eens normaal.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
Goede zaak.
Mensen die willens en wetens niets willen bijdragen aan de maatschappij hoeven wmb niet luxe te leven.
Ik zou Danny benaderen voor een soort '24-uur-met-Tong80' interviewprogramma, setting op een camping in Bemelen.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoezo dure ? Ik kan niet eens op vakantie. Al wil ik het niet.
Lekker vergelijkbaar ook ja.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vele studenten kunnen daar alleen maar van dromen.
Met toeslagen etc. wel meer toch neem ik aan?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Luxe leven?? Doe eens normaal.
Een uitkering is rond de ¤800 per maand...
Ik wens je veel geluk om daar mee rond te komen.
Ah, je bent nog een student. Vandaar.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit me nu echt in te houden misbaksel. Krijg ik weer een ban aan m'n reet. Ik ben 53. Presteer eerst eens iets dat te vergelijken is met mij. Ik poch niet, jij mag pochen. Bloed kookt.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel beetje vreemd dat je kennelijk niet kan werken, maar fok wel vol kan pleuren met kuttopiics.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet van belang. Lees terug. 100 % afgekeurd WAO. Ik ben al te persoonlijk.
Best wel. Hetzelfde geld, dezelfde maandelijkse kosten.quote:
Doctors recept, als je alles moet opkroppen is ie misschien een gevaar voor de samenleving, weet jij veel.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel beetje vreemd dat je kennelijk niet kan werken, maar fok wel vol kan pleuren met kuttopiics.
Spel FOK! eens correct. Heb ik het nog niet over kuttopijcs..quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel beetje vreemd dat je kennelijk niet kan werken, maar fok wel vol kan pleuren met kuttopiics.
Je bent nog dommer dan ik dacht.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best wel. Hetzelfde geld, dezelfde maandelijkse kosten.
Weet niet waarom studenten nergens recht op hebben en de mensen in de bijstand wel.
Maar werken kan je nietquote:Op donderdag 1 september 2016 10:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Spel FOK! eens correct. Heb ik het nog niet over kuttopijcs..
Ik zie studenten vaak dure reizen maken, dure tv's op hun kamer, gratis rondrijden in de Audi van papa.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet niet waarom studenten nergens recht op hebben en de mensen in de bijstand wel.
Doctors recept, als je alles moet opkroppen is ie misschien een gevaar voor de samenleving, weet jij veel.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:40 schreef perezoso het volgende:
Hmmmmm, misschien omdat studenten minder kosten hebben. Misschien omdat op kamers wonen gemiddeld gezien wat goedkoper is dan de huur van een appartement te moeten betalen. Misschien omdat mensen in de bijstand gemiddeld gezien wat vaker kinderen hebben. Misschien omdat studenten recht hebben op een - steeds korter durende - financiering?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij worden ook soms triest van jouw topicsquote:Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef tong80 het volgende:
Ik word een beetje triest van dit topic. Ik verlang terug naar de jaren 70.
Ik houd me in nu.quote:
Mooi dat je het topic omhoog hebt gekickt en dat ik belangrijk genoeg voor je ben. Jij zegt me niks. Dat wil ik graag zo houden. Heb je verder nog een positieve bijdrage aan FOK! ?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wij worden ook soms triest van jouw topics
Het is wel een verschil of het iets tijdelijks is, wat past bij je leeftijdsfase of iets permanent. Een groot verschil zelfs.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een uitwonende student met de volle uitwonende beurs (wat dus niet eens meer bestaat) krijgt inclusief bijbaantje ongeveer 700¤ per maand binnen.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hmmmmm, misschien omdat studenten minder kosten hebben. Misschien omdat op kamers wonen gemiddeld gezien wat goedkoper is dan de huur van een appartement te moeten betalen. Misschien omdat mensen in de bijstand gemiddeld gezien wat vaker kinderen hebben. Misschien omdat studenten recht hebben op een - steeds korter durende - financiering?
Zomaar een paar ideeën hoor.
Bij een handjevol kan dat het geval zijn ja, maar niet bij de overgrote meerderheid. Die kunnen blij zijn dat ze nog een beetje eten kunnen kopen nadat alle maandelijkse lasten zijn betaald.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat vaak genoeg nog een dure auto voor de deur, een mooie tv, dure vakanties, etc.
Valt allemaal dus wel mee.
Dit topic gaat niet over bankiers, fiscaal juristen of andere parasieten.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
Goede zaak.
Mensen die willens en wetens niets willen bijdragen aan de maatschappij hoeven wmb niet luxe te leven.
Ha ha ha lekker persoonlijk deze postquote:Op donderdag 1 september 2016 10:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi dat je het topic omhoog hebt gekickt en dat ik belangrijk genoeg voor je ben. Jij zegt me niks. Dat wil ik graag zo houden. Heb je verder nog een positieve bijdrage aan FOK! ?
Meestal is het de bedoeling dat mensen in de ww, waar dit over gaat, gewoon weer aan de slag moeten.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:46 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Het is wel een verschil of het iets tijdelijks is, wat past bij je leeftijdsfase of iets permanent. Een groot verschil zelfs.
Vergelijk het met kamperen. Ik vind 2 weken kamperen echt supertof, maar als ik de rest van mijn leven moet kamperen is het een ander verhaal. Nou ja, superslecht vergelijking die nergens op slaatNever mind.
Maar toch kan je die situatie niet vergelijken.
quote:Op donderdag 1 september 2016 10:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ha ha ha lekker persoonlijk deze post
quote:Op donderdag 1 september 2016 10:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wij worden ook soms triest van jouw topics
Ik viel Tong niet aan, zette alleen mijn vraagtekens bij zijn topics. Dat is alles behalve een persoonlijke aanval.quote:
Uhuh :pquote:Op donderdag 1 september 2016 10:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik viel Tong niet aan, zette alleen mijn vraagtekens bij zijn topics. Dat is alles behalve een persoonlijke aanval.
Als student op kamers wonen is goed te doen. Maar op een gegeven moment kom je in een nieuwe fase in je leven, dan hecht je wat meer waarde aan dingen als privacy. Dan is een eigen woning wel een basis vind ik.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een uitwonende student met de volle uitwonende beurs (wat dus niet eens meer bestaat) krijgt inclusief bijbaantje ongeveer 700¤ per maand binnen.
Laten we voor het gemak het alsmaar duurder wordende collegegeld à 200¤ erbij betrekken die je schijnbaar lijkt te vergeten.
Dat is al 500¤ verschil, mij kan je niet wijsmaken dat dat verschil overbrugd kan worden.
En dus is het de schuld van die werknemers dat die niet gemotiveerd zijn en werkgevers hebben zelf niet een verplichting mensen te motiveren?quote:Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''
Aangepast.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:51 schreef Wespensteek het volgende:
De bemoeizucht van de overheid op de arbeidsmarkt is al veel te groot klein
Tuurlijk is dat verschil er wel. Wat ik wil zeggen is dat studenten met minimaal 500¤ minder een huis mogen huren en alles kunnen betalen. Niet dat dat een slecht ding is, maar ze kunnen het vaak prima volhouden.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:50 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Als student op kamers wonen is goed te doen. Maar op een gegeven moment kom je in een nieuwe fase in je leven, dan hecht je wat meer waarde aan dingen als privacy. Dan is een eigen woning wel een basis vind ik.
Daarbij weet je dat studeren een tijdelijk iets is. Het is investeren in de toekomst, je weet dat door dat je aan het studeren bent straks een mooi inkomen krijgt. Daarbij leent het gros van de studenten tegenwoordig geld bij, juist omdat ze weten dat de situatie tijdelijk is, en straks meer gaan verdienen en die lening makkelijk terug kunnen betalen.
Als je zonder perspectief in een uitkering zit, is dat een heel ander verhaal. Dat verschil zie je toch wel in?
Wanneer voeg je niets toe?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je nooit in je leven ook maar iets toevoegt aan de maatschappij vind ik het kunnen bekostigen van je leven best een luxe.
Ja goed, de maximale huurtoeslag is ¤300 ofzo? En de zorg, ¤50quote:Op donderdag 1 september 2016 10:38 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Met toeslagen etc. wel meer toch neem ik aan?
Als ik werkloos word gaat de auto gelijk de deur uit. Ben je de kosten van benzine al kwijt.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja goed, de maximale huurtoeslag is ¤300 ofzo? En de zorg, ¤50
Maar dan nog, dan heb je huur van ¤600/700, de zorgverzekeringen (ik betaal bijvoorbeeld ¤150), andere verzekeringen zoals inboedel, energiekosten, internet, benzine. het tikt allemaal flink door.
En je kunt natuurlijk niets van een buffer opbouwen, dat mag volgens mij helemaal niet (ook logisch). Dus goed voor je gezondheid lijkt het me ook niet.
Ik vind dat te veel mensen er veel te licht en makkelijk over denken.
In plaats dat ze de focus leggen om de lasten te verlagen, of het minimumloon proberen te verhogen. Lijkt me een stuk beter dan die onzin in de OP.
100% mee eens.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dus is het de schuld van die werknemers dat die niet gemotiveerd zijn en werkgevers hebben zelf niet een verplichting mensen te motiveren?
De bemoeizucht van de overheid op de arbeidsmarkt is al veel te groot en Leefbaar wil het nog wat erger maken. Mensen met een uitkering worden tot slaven van werkgevers gemaakt die ze op hun knieën dankbaar moeten zijn als ze ergens tijdelijk mogen werken, dat werkgevers zelf een taak hebben om goed personeel te werven en hun te motiveren speelt geen enkele rol meer.
Wat een walgelijk voorstel van een partij die blijkbaar nog nooit de voorbeelden heeft gehoord hoe sommige werkgevers werknemers uitpersen door uren niet uit te betalen en buitensporige targets in te stellen. Je hebt de keus tussen geen nieuw contract en accepteren en daar komt dan nu ook nog een lagere uitkering bij.
Als je ook achterstevoren kan aftellen moet je van de hardliners op fok maar solliciteren bij de NASA als raketlanceer aftel manager.quote:
Waar zie je dat voorbij komen? Ik zie jou vooral slingeren van 'ze hebben vaak genoeg een dure auto!!' naar 'ze kunnen best rondkomen als ze wat minder uitgeven' naar 'de grootste nachtmerries en ze roepen alleen maar dat ze het zwaar hebben', maar echt iets onderbouwen doe je nergens. Een beetje roepen dat studenten ook weinig geld hebben en dat daarom mensen met een uitkering niet mogen klagen, tja.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie nu de grootste nachtmerries voorbij komen van mensen die het o zo zwaar hebben. En dat soort mensen mag wmb meer naar zichzelf kijken dan naar de overheid te wijzen.
En je gaat vanaf dan alleen solliciteren op fietsafstand?quote:Op donderdag 1 september 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik werkloos word gaat de auto gelijk de deur uit. Ben je de kosten van benzine al kwijt.
En wat als je een leuke baan zou zien buiten de regio? Ga je daar dan te voet heen?quote:Op donderdag 1 september 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik werkloos word gaat de auto gelijk de deur uit. Ben je de kosten van benzine al kwijt.
Patentwaardig idee.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:29 schreef NgInE het volgende:
Eigenlijk moeten we gewoon een soort van kampen bouwen, waar we dan mensen in de bijstand verplicht in laten werken. Dan staat er een controleur bij die kijkt of ze lui zijn/niet goed genoeg hun best doen en die pik je er dan tussen uit om ze vervolgens in een doucheruimte te proppen waarin je ze vergast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |