Hier Candy Crush saga, wat is het verschil? Ben nu in level 1904quote:Op woensdag 31 augustus 2016 06:53 schreef Quoi het volgende:
Och, helemaal geen kwartje gevallen dat het vandáág is Eresh. Wat fijn voor jullie
Redelijke nacht. Maar even inhalen met wat dutjes op den bank vandaag.
Mies, badderze! En Twink, lekker oldskool aan het patiencen 's nachtsHopelijk heb je nog geslapen! Hier is het candy crush soda waar ik zielsgelukkig van word
Ga ik doen!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 07:08 schreef Quoi het volgende:
Soda is leuker vind ik. Je moet het eens proberen om te zien
Level 1904 is ook quite sick
Uhhh neequote:Op woensdag 31 augustus 2016 07:08 schreef Quoi het volgende:
Soda is leuker vind ik. Je moet het eens proberen om te zien
Level 1904 is ook quite sick
Uhhh ja!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 07:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhhh nee
(Oh wacht ik hoor hier niet)
Ik ben echt zo benieuwd hoe het is om zwanger te zijn MET kind, dan zwanger zijn zonder kindquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Eresh spannend!![]()
Rond 4 werd het rommelen minder en ik heb wat bonusslaaptijd van Boaz gekregen. We zijn net wakker. Dus al met al redelijk geslapen. Genoeg om de dag door te komen
Ohquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:18 schreef Ereshkigal het volgende:
Bedankt voor de lieve wensen allemaal maarruh....we moeten echt nog een paar dagen wachten hoor
Kan ook helemaal niet ik moet nog slingers ballonnen en traktatie voor op t kdv halen !!!!
Precies geen bevalling zonder slingersquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:21 schreef Quoi het volgende:
Zie je, was er ergens in mijn hoofd iets nog goed opgeslagen
En zonder slingers ballonnen en traktatie kun je uiteraard niet bevallen, dat is waar ook
Ja maar zover ik me kan herinneren was dat toch van een ander kaliber als vannacht en afgelopen vrijdag.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Had je bij je vorige zwangerschappen ook veel last van voorwerk, Twinkle?
Ik heb toch maar even de vk gebeld, want voel me echt niet lekker; enorm misselijk, hoofdpijn, gevoel flauw te vallen en zweet breekt me steeds uit. Ze komt zo langs voor een check.
Voor mijn doen was het redelijkquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja maar zover ik me kan herinneren was dat toch van een ander kaliber als vannacht en afgelopen vrijdag.
Klinkt niet fijn mies! Wel een beetje kunnen slapen vannacht dan?
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:16 schreef Arja het volgende:
Dat schakelen naar een sept kindje snap ik wel q. Ik wilde ook dat emmy in juni werd geboren, want lente en nog geen zomervakantie.
Voordeel voor jouw zoontje is dat hij dan niet vaak in de vakantie jarig is.
Dat zou kindermishandeling zijn, q. Weet je dan niet meer hoe jij stralend naar school ging als je jarig was en hoe speciaal je je voelde als je met een hoedje met je leeftijd erop op de stoel mocht staan en iedereen voor je zong en klapte?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:29 schreef Quoi het volgende:
Gelukkig Mies!
[..]
Leek me wel makkelijk om zo onder die hele traktatieshit uit te komen. Maar dat gaat waarschijnlijk toch niet lukken.
Met een bord met daarop een halve rode kool met prikkers er in waar worstjes, uitjes en stukjes kaas en/of fruit aan geprikt zittenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:35 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat zou kindermishandeling zijn, q. Weet je dan niet meer hoe jij stralend naar school ging als je jarig was en hoe speciaal je je voelde als je met een hoedje met je leeftijd erop op de stoel mocht staan en iedereen voor je zong en klapte?
Jaquote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:35 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat zou kindermishandeling zijn, q. Weet je dan niet meer hoe jij stralend naar school ging als je jarig was en hoe speciaal je je voelde als je met een hoedje met je leeftijd erop op de stoel mocht staan en iedereen voor je zong en klapte?
Gewoon nooit mee beginnen, wat je niet weet mis je niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:35 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan of de lollies halal zijn en biologisch dynamisch rechtsdraaiend en de stokjes te recyclen zijn en ze mogen niet uit India komen, want dan zijn ze gemaakt door kinderen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:38 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja![]()
En dan trakteerde ik altijd chocoladelollies, omdat ik die zelf ook zo lekker vond. Daar word je tegenwoordig om aangeklaagd, vrees ik?
Ja ik ga voor een Ierse tweelingquote:
En kinderen met progeria? Die lijken snel oud, mag het dan wel?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:44 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan of de lollies halal zijn en biologisch dynamisch rechtsdraaiend en de stokjes te recyclen zijn en ze mogen niet uit India komen, want dan zijn ze gemaakt door kinderen.
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
En kinderen met progeria? Die lijken snel oud, mag het dan wel?
Fijn. Of misschien de warmte? Dat is hier met name het euvel iig met dezelfde klachten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:20 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Voor mijn doen was het redelijk
Vk is geweest; bloeddruk ietsje hoger dan normaal maar nog steeds prima. Klachten kunnen horen bij hoog zwanger zijn of griepje. Of bij stijgende bloeddruk dus alles in de gaten houden. Nu maar weer even proberen te slapen.
Dat laatste herken ik heel erg. Op zich ook wel logisch. Sommige mensen zijn beter in het andere mensen aanvoelen dan anderen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja ik hoef mijn hoofd niet te breken over het maken van traktaties. Op de basisschool waar onze kindjes naartoe gaan hebben se een uitdeeltrommel met 'verantwoorde' traktaties. Overigens nog niet gezien wat de inhoud ervan is.
Net kwam een vriendin spontaan aanwaaien .. gezellig wel![]()
zo raar dat ik dat van sommige mensen wel kan hebben nu en van anderen weer niet
als je middelste kind nou onderdeel is van twee Ierse tweelingen, hoe heet dat dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:13 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Die zijn leuk, maar eentje is genoeg, dus ik ga gauw weg hier!
Volgens mij mag alles... Grieks is volgens mij niet net als steaks rauw. En mag ik mee in je handtas?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanavond uit eten met gezinnetje, naar de griek, zijn er nog dingen die niet mogen? Ik kan ook googlen maar jullie weten t vast ook wel
Ouzoquote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanavond uit eten met gezinnetje, naar de griek, zijn er nog dingen die niet mogen? Ik kan ook googlen maar jullie weten t vast ook wel
Staphorster drieling?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je middelste kind nou onderdeel is van twee Ierse tweelingen, hoe heet dat dan?
Hahaha jij mag gewoon zo meequote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Volgens mij mag alles... Grieks is volgens mij niet net als steaks rauw. En mag ik mee in je handtas?
Ja hoor die wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
En kinderen met progeria? Die lijken snel oud, mag het dan wel?
De feta moet gepastauriseerd (?) zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dat ik om 15:40 langs mag komenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:08 schreef Quoi het volgende:
Ouzo![]()
Dolmades![]()
Tzaziki![]()
Alles dat Grieks is![]()
en Rennies![]()
Veel plezier!
Wat zei de Ha, SQ?
Gepasteuriseerdquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:11 schreef Arja het volgende:
[..]
De feta moet gepastauriseerd (?) zijn.
Feta
Klinkt aanlokkelijk maar denk dat mijn gynaecoloog me dan heel hard gaat slaanquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:08 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja hoor die wel.
Ik hoor hier ook niet. Molo zullen we voor een UD Ierse Tweeling gaan?
Ja haaaaiii!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:00 schreef Quoi het volgende:
Iemand nog iets leuks/opbeurends?
Zou Rady nog van haar handige opblaaszitzak omhoog zijn gekomen na de GP van België?
En retsinaquote:
He balen... Is op bed samen een filmpje kijken misschien een optie? Kun je toch een beetje uitrusten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
En retsina![]()
.
Volgend jaar weer naar Griekenland en lekker alles eten.
Nu wil ik ook Grieks![]()
maar eens aan manlief voorstellen
.
Ik denk trouwens dat het gedaan is met kuikens middagslaapjes, net nu ik zelf de rust juist zo hard nodig heb.... Kan al dagen geen stap meer verzetten zonder pijn...
Ik ben de vloer in de wax gaan zetten en en kamer met houten wanden in de grondverf gaan zetten. Geen aanrader met jouw lijf, maar hier hielp het wel, soort van, ookalw as ik er ook verrot van. Doe dingen in ieder geval, in plaats van denkdingen of totale ontspanning. Maar handig is wel het dan wel enigszins op niveau te doenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:15 schreef Mies_poes het volgende:
Go Quoi!
En armen en benen voor Fazz
Ik heb een vraag aan de mede LLM'ers of ervaringsdeskundigen.
Ik wil me graag instellen op bevallen met 42 weken zodat het alleen maar mee kan vallen. Ik merk echter dat ik elke dag teleurgesteld wakker word (nu al ja) dat er weer niets is gebeurd. Gedurende de dag ben ik hier ook veel mee bezig. Hoe zorgen jullie ervoor dat je daar minder mee bezig bent?
Dank jequote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:27 schreef vaduz het volgende:
Ik wil alle dames in dit topic feliciteren met hun zwangerschap. Dat er gezonde fok!baby's geboren mogen worden.
Dat gaat een beetje hand in hand met afleiding zoekenquote:Op donderdag 1 september 2016 07:49 schreef BlueEyes het volgende:
Mies misschien hier ook gedurende de dag niet posten en lezen?
Dat je daardoor ook niet steeds met zwangerschap geconfronteerd wordt en er dus last van hebt.
9 wekenquote:Op donderdag 1 september 2016 06:39 schreef Savvy. het volgende:
Lastig lijkt me dat, als je ongeduldig wordt maar je lijf ook niet meer zo goed wil meewerken om veel afleiding te zoeken.
Peuter kwam destijds eerder, ik heb de ongeduld toen niet gehad. Ik merk wel dat ik daardoor er wel onterecht van uit ga dat de tweede ook voor de UD komt, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Ik las nog een goede echo voor Fazz!Hier ver ben je nu?
Mijn oma aan de andere kant (inmiddels alweer 5 jaar dood) had ook zo'n triest eindstation. Dan valt daar natuurlijk niet meer tegenaan te 'dealen', dat is waar.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:36 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, ik vind het ook een mooie vergelijking. Aan de andere kant zei de oma van mijn vriend gisteren (97, dementerend en bijna blind) dat ze steeds minder lol in het leven heeft en dat was maar goed ook, want ze zal binnen niet al te lange tijd doodgaan en als ze dan nog midden in het leven stond zou ze het veel erger vinden om dood te gaan. Lekker nuchter
Fazz, uren bij de kapper?ik wilde eigenlijk alleen laten bijpunten, maar een kleurtje zou me ook goed doen. Durf dat zwanger alleen echt niet.
Ik doe altijd wel verven & knippen. Plus veel kletsen want de kapster is een nichtje van me dus dan komt de hele familie weer even voorbijquote:Op donderdag 1 september 2016 09:36 schreef Mies_poes het volgende:
Fazz, uren bij de kapper?ik wilde eigenlijk alleen laten bijpunten, maar een kleurtje zou me ook goed doen. Durf dat zwanger alleen echt niet.
Oh ik heb altijd zo'n hekel aan dat geklets van de kapstersquote:Op donderdag 1 september 2016 09:41 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik doe altijd wel verven & knippen. Plus veel kletsen want de kapster is een nichtje van me dus dan komt de hele familie weer even voorbij
Met 20+ neven & nichten is er altijd genoeg te vertellenquote:Op donderdag 1 september 2016 09:44 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh ik heb altijd zo'n hekel aan dat geklets van de kapsterslaat me met rust man!
Maar als het je nichtje is kan ik me voorstellen dat het fijn roddelen is
Leuk! Zitten we vlakbij elkaarquote:Op donderdag 1 september 2016 09:20 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
9 wekenVolgens de meting gisteren zou ik op 9w uitkomen met ud op 5 april. Ik hou het gewoon op 4 april want dat matched ook met m'n ovulatietesten
![]()
Wanneer kom jij nou uit de kast? Ik ben wel nieuwsgierig!
quote:Op donderdag 1 september 2016 09:41 schreef Heliotrope het volgende:
23 weken vandaag, mijn baby is zo groot als een aubergine volgens mijn app
Ik heb altijd het idee dat ze dat overdrijft, maar je weet het niet hequote:Op donderdag 1 september 2016 09:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mijn oma aan de andere kant (inmiddels alweer 5 jaar dood) had ook zo'n triest eindstation. Dan valt daar natuurlijk niet meer tegenaan te 'dealen', dat is waar.
@Burdie: 5x 43w? Wowie.
Vast! Mijn schoonmoeder heeft het ook over mijn vriend die er pas met 42w uit wilde komen. Vervolgens "paste hij niet" en moest ze met de ambulance naar een ziekenhuis op drie kwartier rijden (want platteland). Ik kap een gesprek dat die kant op gaat altijd direct afquote:Op donderdag 1 september 2016 09:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat ze dat overdrijft, maar je weet het niet he.
Ik denk daar ook vaak aan! In mijn zwangerschap komt er steeds een pijntje, een belemmering of een "beperking" bij, en daar moet ik dan steeds weer aan wennen. En de vraag duikt dan op: wat is het volgende? Niet dat ik het nou zo verschrikkelijk heb hoor, maar ik heb wel moeite met het verleggen van de grens van wat ik kan. En dan denk ik aan mijn ouders die beiden aan kanker zijn overleden, die ook door zulke fases gingen. Steeds kwam er wat bij (veel van onze "klachten" lijken zelfs op elkaar), ze wisten van tevoren niet wat er komen zou, en ze konden steeds minder (zelfstandig). Maar bij hun was er geen uitzicht op "beter". Ik weet dat wanneer mijn zoon geboren is, het allermeeste (zo niet alles) weer over gaat. En dan vind ik het alsnog zwaar om steeds die lat te verleggen. Maar hoe dat voor hun moet zijn geweest, niet wetende hoe snel het zou gaan, en waar het zou eindigen... die gedachte vind ik tijdens de zwangerschap erg confronterend.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:20 schreef Quoi het volgende:
Had er pas een openhartig onderonsje over met mijn opa en oma, naar aanleiding van dat bekkengedoe. Besefte me dat dat hele gevoel van even niet uit de weg kunnen (en toch willen) voor hun de alledaagse werkelijkheid is die alleen maar erger zal worden. En dan denk ik aan het onderscheid tussen vitale en niet-vitale ouderen, dat grotendeels wordt bepaald door de manier waarop ze omgaan met hun beperkingen. Stukje meer respect voor hen! (en een les voor mij)
Ik vond het te veel (verkapt) geklaag/egopost.quote:Op donderdag 1 september 2016 06:26 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie tipsWat ik al dacht dus, afleiding zoeken it is.
Waarom heb je je post weggehaald, Uni? Ik las hem vannacht. Stond niets geks in toch?
Het is toch ook niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik vond het te veel (verkapt) geklaag/egopost.
Hier heb ik me altijd zo aan gestoord bij andere vrouwen. Hoop echt dat ik het uit mijn hoofd laat dat te gaan doen. Lukt jou dat?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:08 schreef Burdie het volgende:
Sowieso als je zwanger bent hebben veel (oudere) vrouwen de neiging om in detail over hun eigen bevalling(en) te gaan vertellen. Hoeft van mij ook niet zo nodig.
(Net als dat er na de geboorte kennelijk alleen nog maar over kinderen gepraat wordt. Of over je bevalling.)
Stuur hem naar de Kruidvat (of ga zelfquote:Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Be![]()
![]()
![]()
mijn man moest gisteren even bij dr jumbo een boodschapje doen. Dus had hem gevraagd om naar sjokolade pepernoten uit te kijken... helaas, die waren er nog niet. Dus als troost had ie maar oreo koekjes meegenomen
(ook in zijn belang
)
![]()
Ik probeer, zeker bij kinderloze mensen op te letten dat ik het niet ovwr kindere heb want da's cht wel een valkuil. En er is nog zoveel meer als dat!
Maar wil natuurlijk ook niet zeggen dat je dat onderwerp helemaal moet vermijden. Zeker niet als het je eerste kindje is of als het kindje er net pas is want TROTS!
![]()
Maar die balans vind je vaak zelf wel op den duur
de eerste weken zijn over het algemeen gewoon vrij pittig. Vaak voel je je alweer beter als je in de tientallen zit. En dan kun je het ook gewoon tegen iedereen vertellen en voelt het niet meer zo "geheim". Even volhouden dusquote:Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje jankenZo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
Kleine beetjes etenquote:Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje jankenZo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
Rust en jank als je daar behoefte aan hebt. Het is heel logisch dat je jezelf niet meer herkent, je hele lichaam is zich totaal aan het aanpassen met de bijbehorende hormonen. Is hard werk!quote:Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik vinď dat zo persoonlijk! Ik ben zelf best kleinzerig ingesteld qua pijnbeleving. En het gevoel na dat strippen is allerminst fijn te noemen. Mijn man gaat altijd mee naar alle afspraken, gewoon omdat we dit samen doen zeg maar en hij zoveel als mogelijk betrokken wil zijn bij alles. Maar ik was na dat strippen, als puntje bij paaltje komt, prima in staat om eerst door het hele zkh naar de auto te waggelen en dan zelf nog ruim een half uur naar huis te rijden. Thuis deed ik het dan wel rustig aan.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:00 schreef Quoi het volgende:
Klagen mág! En Tweedle, it gets better![]()
Vraagje! Is het fijn/handig/praktisch om iemand mee te nemen naar een stripafspraak? (Fyi: vk praktijk is op 1 min wandelen van ons huis)
Vriend heeft nu alleen vrijgenomen voor de gynafspraak de dag erna. Ook vanwege evt knopen die we dan ter plaatse samen kunnen doorhakken.
Idem, en het dan toch keihard zelf ook doen wantquote:Op donderdag 1 september 2016 11:15 schreef Mies_poes het volgende:
Hier heb ik me altijd zo aan gestoord bij andere vrouwen. Hoop echt dat ik het uit mijn hoofd laat dat te gaan doen. Lukt jou dat?
Thanks. Sja, geen idee, nooit zoiets meegemaakt en benieuwd naar andere ervaringen. Mijn eerste ingeving was eigenlijk: dat doe ik even alleen. Het is uiteraard persoonlijk, dat is waarquote:Op donderdag 1 september 2016 13:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vinď dat zo persoonlijk! Ik ben zelf best kleinzerig ingesteld qua pijnbeleving. En het gevoel na dat strippen is allerminst fijn te noemen. Mijn man gaat altijd mee naar alle afspraken, gewoon omdat we dit samen doen zeg maar en hij zoveel als mogelijk betrokken wil zijn bij alles. Maar ik was na dat strippen, als puntje bij paaltje komt, prima in staat om eerst door het hele zkh naar de auto te waggelen en dan zelf nog ruim een half uur naar huis te rijden. Thuis deed ik het dan wel rustig aan.
Om welke reden zou je hem er wel/niet bij willen hebben? Ter (mentale) ondersteuning? Om jou naar huis te dragen na het strippen?
Mijn man heeft zat vrije dagen dus hij kan het zich ook makkelijk permiteren om overal mee naartoe te gaan. Maar als je schaars in je dagen zit, dan zou ik ze bewaren voor andere momenten. Hij kan toch niet zoveel voor je doen in mijn optiek.
Maar nogmaals, zo persoonlijk!
Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Quoi, toen ik onaangekondigd gestript werd ben ik gewoon van het ziekenhuis in een nabijgelegen plaats zelf naar huis gekomen hoor. 1 minuut lopen zou ik zelfs een uur na de bevalling wel gedaan hebbenhet voelde bij mij alsof ik net flink was genomen, niet meer.
ja want dat schijnt ook bevallingen op te kunnen wekkenquote:Op donderdag 1 september 2016 15:36 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde?![]()
Dat je er ontzettend veel zin in hebt, maar te moe bent en fysiek te brak om ook maar iets aan actie te ondernemen op dat gebied...quote:Op donderdag 1 september 2016 15:36 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde?![]()
quote:Op donderdag 1 september 2016 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
het voelde bij mij alsof ik net flink was genomen, niet meer.
zag er niet uit als lyme, te laat voor zwangerschapsveilige antibiotica, dus we laten het maar zoquote:Op donderdag 1 september 2016 15:56 schreef Quoi het volgende:
[..]Ik ben gerustgesteld!
![]()
What about the tekenbeet bij jou?
quote:Op donderdag 1 september 2016 16:22 schreef Theeleuter het volgende:
Wij hebben net een knipper gezien!7w4d kwam ze gemiddeld op uit.
Woei, blijven doen boontje!
voor de laatste zware loodjes dames!
Haha, ik zou de ramen gaan lappen als ik jou wasquote:Op donderdag 1 september 2016 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Thee een knipper![]()
Mies je maakte me nieuwsgierig vwb het weer, maar op weeronline zie k zon zon zon en +/- 24 graden dus ik weet niet helemaal waarom de?
Of gaat het meer richting de 30 graden en zit weeronline er goed naast?
Edit: flink warm dus zag ik op een andere site
Ahh well .. als dat je gerust stelt. Bij Boaz beviel ik 2 jaar geleden ook met dergelijk weer en ik vond het prima te doen in het zkh. Maar ook dat zal voor iedereen anders zijn. Kind moet er toch een keer uit
Klinkt goed dat op het strand crashen! En heerlijk van de kapper.
Was net het speelgoed van de kindjes aan het sorteren. Zegt mijn man: moet je bijna bevallen ofzo? Ga je al bijna de ramen wassen?(dat deed ik bij die andere twee ook op het laatste moment
)
Het is volgende week ontmoet-je-baby-weer voor jouquote:Op donderdag 1 september 2016 17:47 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het wel prima, want lekker weinig aantrekken met dat weer. Slippers, hemd, korte broek. En het maakt me allemaal sowieso niet meer uit wat voor weer het is volgende week
O man ja hier moet ook echt hoognodig geruimd worden Boaz is net jarig geweest en Djenna is dadelijk in oktober jarig. Tussendoor nog een baby. En heel veel mensen die dan menen dat ze voor alle kindjes iedere keer een cadeau mee moeten nemen 'anders worden ze jaloers'quote:Op donderdag 1 september 2016 17:44 schreef Burdie het volgende:
Speelgoed uitzoeken staat hier ook nog op de planning voor binnenkort Twink. En een heleboel speelgoed gaat weg, er staat echt veel te veel
.
Hier hetzelfde. Al gaat ie bij stress wel door t dak.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Hilzillah het volgende:
Werken zoute dropjes niet als je een lage bloeddruk hebt? Of is dat alleen als je standaard een leg bloeddruk hebt?
Mijn bloeddruk is vanzelf altijd enorm laag. En maar heel soms last van duizelingen.
ik heb een gastric bypass gehad daardoor is mijn ijzer standaard laag ze hebben verschillende keren ijzertabletten gegeven voor een aantal weken maar 2 weken naar het stoppen met de kuur is het weer terug bij af. Ik pak al dagelijks 4 multivitaminen dus het is een beetje wanhopig en aftasten opzoek naar de juiste vitamines.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:59 schreef Mies_poes het volgende:
Slik je ook iets voor je lage ijzergehalte, Sam? Ik zit sinds week 24 aan de floradix, werkt prima.
Nee!quote:Op donderdag 1 september 2016 07:41 schreef Quoi het volgende:
Vivi, succes met het huis! Schiet het op?
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee!Maar als het goed is gaat het vanaf nu sneller, de nieuwe schilder is vandaag begonnen. We hadden eerst anderen gevonden via Werkspot, maar die lieten (nadat wij hun offerte al hadden geaccepteerd) een volle week niks van zich horen over de startdatum en belangrijker: de datum van oplevering. En dat terwijl ze wisten dat er haast bij is vanwege de zwangerschap.
quote:
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:12 schreef Mies_poes het volgende:
Een kennis van ons is net bevallen van een kind van ruim 5kg en 63cm
Toch maar maat 62 en 68 in de vluchttas gooien dus...quote:Op donderdag 1 september 2016 23:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
Damn, sta je daar met je eerste pakje in maat 50 of 56.
Een Vlaamse bloeddruk moet je maal 10 doen, dus 130/90.quote:Op donderdag 1 september 2016 22:12 schreef Mies_poes het volgende:
Saarah ik vind dat best een lage bloeddruk eigenlijk
Een kennis van ons is net bevallen van een kind van ruim 5kg en 63cm
5 kilo op 50 centimeter is ook anders dan 5 kilo op 62 centimeterquote:Op donderdag 1 september 2016 23:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Mies no way![]()
wat een kiloknaller. Over die lengte maak ik me niet zo'n zorgen want dat flubbert er wel uit. Maar mensenlief meer dan 5 kg![]()
Idd sta je dan met je pakje
Wie weet komt dat ook niet 😉 Bij mij niet iig 😊quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn buikbaby is ook best actief de laatste tijd, maar gelukkig nog geen pijn door gehad of wakker door geworden.
Door hier jaren mee te lezen had ik me al ingesteld op gekneusde ribben en alles, dus het kan alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:56 schreef Nouk84 het volgende:
Wie weet komt dat ook niet 😉 Bij mij niet iig 😊
Dat klopt. Het zou de aanmaak van ijzer moeten stimuleren. Anyway, mijn HB is hoger geworden (kan toeval zijn ja) dus ik gebruik het. Baadt het niet dan schaadt het nietquote:Op donderdag 1 september 2016 23:42 schreef WupWup het volgende:
Overigens kun je floradix voor je ijzer net zo goed door het toilet spoelen. In heel zo'n fles zit nog minder ijzer dan in 1 tablet ferrofumaraat.
Oh ik ook, maar dan heel absurd. Ik was ineens onder controle bij de directeur van mijn werk, die dus in het echte leven geen vk of gyn is. Toch weer gedoe over de ligging, en of ik het dan niet gevoeld had dat ze weer gedraaid was.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:00 schreef Burdie het volgende:
Echt hè, heb de halve nacht gedroomd over de zwangerschap, vk controles en dwarsliggende babies, heel vermoeiend![]()
.
Beetje dubbel dus, maar goed slapen is idd wel veel waard!quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:31 schreef Thistleweed het volgende:
Zo, ik ben ook weer bijgelezen.
Sinds ik zwanger ben ben ik hondsmoe maar slaap ik als een roosje. Ik zat voor de zwangerschap in een periode van heel slecht slapen dus vind het een vooruitgang.
quote:Ik zag een post van Tweedle langskomen, ik herken het gevoel van eerdere zwangerschappen. Nu voel ik me niet beter dan in mijn vorige zwangerschappen maar heb het nu meer geaccepteerd en ik moet zeggen dat dat het een stuk makkelijker maakt. Hopelijk voel je je beter als je voorbij de 12 weken bent![]()
Werkze!quote:Zo, nu snel weer aan het werk want mijn extra () pauze zit er weer op.
Nou gestript volgens mij niet hoor omdat het nog zo dicht zat (?) Ze zei meer van ik heb wat extra gewroet dus kan nu wel iets zelf gebeuren... ook omdat ik gisteren weer flink voorweeen had...quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:32 schreef mignonne het volgende:
eresh waarom is er gestript als er een ks geplanned staat? En als jij zelf hoopt die ks-datum gewoon te halen is het dan aan je gevraagd of er gestript mocht worden?
Wat je omschrijft klinkt als strippen voor mij. Als ze met 1 vinger bij het hoofdje kan dan zit het dus niet helemaal dicht nog. Als je dan gaat wroeten ben je aan t strippen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:33 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Nou gestript volgens mij niet hoor omdat het nog zo dicht zat (?) Ze zei meer van ik heb wat extra gewroet dus kan nu wel iets zelf gebeuren... ook omdat ik gisteren weer flink voorweeen had...
Ze deed nu inwendig onderzoek om te kijken of er al iets vanzelf gebeurde....
Ik heb ook half kunnen luisteren deze keer omdat ons Flint er bij was en ik hem constant in de gaten moest houden. Begreep het ook niet echt vond het vooral erg pijnlijk.
Echo daarna maakte veel goed....
Op dit moment verder nergens last van buik voelt rustig en soepel en hoop dat dat blijft
Hmmz dat is wel vaag dan...zij heeft zelf de keizersnede ingepland dus...Maar heb echt geen idee wat t nut was....quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat je omschrijft klinkt als strippen voor mij. Als ze met 1 vinger bij het hoofdje kan dan zit het dus niet helemaal dicht nog. Als je dan gaat wroeten ben je aan t strippen.
Ik verbaas me er over dat dit gebeurt terwijl jij zelf aangeeft liever gewoon de ks te hebben. Bovendien is op een nog niet 'rijpe' baarmoedermond gaan strippen niet erg sjiek maar goed dat terzijde. Ik hoop voor jou dat het rustig blijft en wens je een mooie keizersnede toe.
Vanaf 8 paar uurtjes elk halfuur/driekwartier wakker om te draaien, me af te drogen, uit te hijgen, ff bijkomen van nachtmerrie, te plassen, wat drinken, m'n rug masseren en weer verderquote:Op vrijdag 2 september 2016 07:35 schreef Quoi het volgende:
Helaas, die kwam niet. Dus nu koffie![]()
Jij nog wel geslapen dan, Unihipilli?
Ja, en het meer accepteren maakt het idd ook niet minder vervelend, zeker met een bevalling voor de boeg. Wat balen dat je al zo lang slecht slaapt...quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:58 schreef Unihipili het volgende:
Ik ben bekend met slaapproblemen ja, ik slaap al 10+ jaar oppervlakkig, ook vaker zoiets als nu.
Vk merkte al op dat ik er anders mee omging dan de meeste zwangeren.
Enige verschil is nu dat mijn lichaam het nog even 7683x zo zwaar heeft en ik nog een bevalling voor de boeg heb waar energie voor nodig is.
Bij mij prikten ze op het echocentrum apart bloed voor de combinatietest.quote:Op zaterdag 3 september 2016 06:30 schreef Savvy. het volgende:
Leuk GM!
Vandaag ben ik 11 weken en gaan we het de opa's en oma's vertellen.
Weet iemand hoe het ook alweer zit met de combinatietest. Ik heb volgende week een afspraak in het echocentrum, maar weet niet meer hoe het ook alweer gaat met het bloedprikken.
Ik meen me te herinneren bij de eerste dat de bloeduitslag al bekend was toen ik de echo liet maken, maar ik weet niet meer of ik van te voren daarvoor bloed had laten prikken.
Had ik dat al moeten doen? Of doen ze het daar?
Ik heb wel bloed laten prikken voor bloedgroep en aantal antistoffen enzo, maar dat was niet ook de combinatietest denk ik?
Ik heb het combibloed geprikt samen met het standaard intakebloed. Bel maandag even met je verloskundige hoe het ook alweer zat, want het verschilt overal. Zou jammer zijn als dat misgaat, niet?quote:Op zaterdag 3 september 2016 06:30 schreef Savvy. het volgende:
Leuk GM!
Vandaag ben ik 11 weken en gaan we het de opa's en oma's vertellen.
Weet iemand hoe het ook alweer zit met de combinatietest. Ik heb volgende week een afspraak in het echocentrum, maar weet niet meer hoe het ook alweer gaat met het bloedprikken.
Ik meen me te herinneren bij de eerste dat de bloeduitslag al bekend was toen ik de echo liet maken, maar ik weet niet meer of ik van te voren daarvoor bloed had laten prikken.
Had ik dat al moeten doen? Of doen ze het daar?
Ik heb wel bloed laten prikken voor bloedgroep en aantal antistoffen enzo, maar dat was niet voor de combinatietest denk ik?
Ik ben de vorige al geweest! Zorg dat je meteen een kaartje scoort voor de rondleiding over de kamers, als je daar laat mee bent kun je de hele dag zitten wachten..quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:27 schreef Burdie het volgende:
Goedemorgen! Wij gaan zo naar het Diak voor de Geboortemarkt, kom ik daar nog mensen van hier tegen?
Dat is snel gebeurd hoor. Ik was nog nooit getoucheerd, dus ik had ook geen idee wat de gyn deed.quote:Op zaterdag 3 september 2016 12:05 schreef Mies_poes het volgende:
Maar Eresh, misschien zeg ik iets heel geks, maar als ze down under bij mij willen gaan wroeten, zou ik van te voren wel even vragen wat ze daar gaan doen en vervolgens wel of geen toestemming gevenHet lijkt nu net of ze van binnen dingen bij je zijn gaan doen terwijl je dat eigenlijk niet wou.
Nou zo ging het inderdaad ongeveer!!! En doordat ik ondertussen mijn peuter in het gereel probeerde te houden had ik er weinig tijd voor om goed te vragen hoe en wat ....quote:Op zaterdag 3 september 2016 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is snel gebeurd hoor. Ik was nog nooit getoucheerd, dus ik had ook geen idee wat de gyn deed.
Zegt ie ineen 'ik heb je meteen even gestript' eh ok... Whut?
Oh jemig wat foutquote:Op zaterdag 3 september 2016 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is snel gebeurd hoor. Ik was nog nooit getoucheerd, dus ik had ook geen idee wat de gyn deed.
Zegt ie ineen 'ik heb je meteen even gestript' eh ok... Whut?
Dat had je niet gedacht vorige week! Maar goed bezig hoor, hopelijk geeft het weer een boostquote:Op zaterdag 3 september 2016 08:54 schreef Quoi het volgende:
Dat was geen gekke nacht zelfs![]()
En ik ga maar weer (half) MiB'en. To kill the time
Oja, en 41w dus![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja bizar he!quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:22 schreef Tweedledee het volgende:
Zooo dan, die boterham met hagelslag smaakte vreemdDie hoef ik voorlopig niet meer
Ik vind het maar fascinerend wat zo'n boontje van 1cm allemaal teweegbrengt.
Ja nog één ander ziekenhuis, ik heb begrepen dat het diak best regelmatig vol zit en ik wil meerdere opties achter de hand hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:38 schreef Tweedledee het volgende:
Fijn dat dit ziekenhuis je aansprak Burdie! Ga je bij nog meer kijken?
Superschattig!quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:22 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja bizar he!![]()
Gisteren hadden we een feestje van mijn broer en schoonzus. Dochter van zus was me berichtjes aan het sturen wanneer we nu kwamen en dat we éérst naar het huis van mn zus moesten komen.Hadden de meiden allebei van hun eigen geld wat gekocht. Oudste een pakje met een mutsje en jongste een lief rompertje.
Bij mn broer thuis nam mn tante me nog mee naar binnen want ze had een lief truitje gekocht.Ze had al een kaart gestuurd voor de verhuizen en nog een kaart vond ze stom.
![]()
Voor zover ik weet mag alleen pcm.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:30 schreef marel88 het volgende:
Hoe zat het ook al weer met ibuprofen in zwangerschap? Ik vermoed een ontsteking, dus heb voorkeur voor ibu. Maar lees op Lareb dat het afgeraden wordt...
Alleen pcm helaas.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:30 schreef marel88 het volgende:
Hoe zat het ook al weer met ibuprofen in zwangerschap? Ik vermoed een ontsteking, dus heb voorkeur voor ibu. Maar lees op Lareb dat het afgeraden wordt...
Tnx!quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Tombola welkom en gefeliciteerd
Pcm mag welquote:Op zaterdag 3 september 2016 21:30 schreef marel88 het volgende:
Om die reden skip ik die van mijn zus en nichtje morgen. Quality time hebben ze al gehad, incl kado'squote:Op zaterdag 3 september 2016 21:47 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, ik vind je een bikkel, met je 41 weken nog aan MiB deelnemen.
Wij hebben net ruim drie uur gereden voor de verjaardag van m'n moeder waar we nog geen drie uur gezeten hebben. Helemaal verrot nu.
Oh en speltip 1: ga hoogzwanger niet naar een verjaardag.
Verschrikkelijk zijn al die adviezen en dingen die mensen ineens tegen/over je moeten zeggen "ja ze houdt echt veel vocht vast" of "je moet kraamvisite echt ontvangen als de kraamzorg er nog is" en dan alles op zo'n toon dat ze mij het gevoel geven dat alles wat wij anders dan hen doen, raar is.
Nou ja, gelukkig zie ik ze nu een jaar niet
Verschrikkelijk die clichés he? Ik jouw geval zullen "het kan nu echt niet lang meer duren" en "er is er nog nooit een blijven zitten" wel populair zijnquote:Op zaterdag 3 september 2016 21:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Om die reden skip ik die van mijn zus en nichtje morgen. Quality time hebben ze al gehad, incl kado'sBen de cliché's totaal beu!
Bikkel dat jij bent gegaan
Welkom Tombola!
quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Superschattig!
Ik kom me hier (voorzichtig) melden
16 weken vandaag, tweede kindje
ja daar hebben we er ook 3 vanquote:Op zaterdag 3 september 2016 22:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
tombolafan gefeliciteerd! Ik zag je hiervoor alleen in katten-topics.
quote:
jaaaaa samen met jou in z&gquote:
Proficiat!!quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Superschattig!
Ik kom me hier (voorzichtig) melden
16 weken vandaag, tweede kindje
Klinkt goed van de foto's! Mn zusje is 4 weken korter zwanger dan ik dus wij willen ook vaak samen op de foto gedurende het trajectquote:Op zondag 4 september 2016 10:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Woah Selvaria held! Dat je het nu nog trekt met peuter op je rug. Ik heb van meer mensen gehoord dat Woldlands een beetje tegen valt, vooral met wat kleinere kinderen. Hoewel de entree dus wel behoorlijk pittig is.
Dikkebuikenshoot zit erop .. zitten wel een paar hele vette tussen denk ik. Maar goed dat we niet naar buiten zijn gegaan naar een bos ofzo. Want langer als een minuut stil staam trek ik momenteel dus niet meer komen we nu achter.
Ik ga weer lekker verder coconnen
Zo herkenbaarquote:Op zondag 4 september 2016 18:46 schreef Unihipili het volgende:
Hmja ik heb ook niet zoveel zin in commentaar/clichés waar ik niks aan heb en ongevraagde adviezen, maar ik verveel me wel de pleuris zo zonder enige sociale interactie (behalve die van vriend).
Mooi wel dezequote:Op zondag 4 september 2016 19:49 schreef Mies_poes het volgende:
Ik had ook geen zin in sociaal gedoe en verveelde me tegelijkertijd ook rot, maar ik probeer het nu om te buigen. Heb nu voor elke dag een activiteit gepland, met of zonder andere mensen. Even naar de supermarkt is dan al een activiteit (om taartspul te halen). En verder heb ik toch maar met wat familie afgesproken omdat het uiteindelijk toch meestal wel leuk is. Zo voelt het voor mij veel minder als wachten op en vind ik het beter vol te houden. Probeer nu ook echt nog even momenten te pakken waarin ik bewust geniet van de baby, het in bed gaan liggen wanneer ik wil etc. Bevalt me uitstekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Bij jouw termijn is het normaal als je soms een hele dag helemaal niks voelt.quote:Op zondag 4 september 2016 19:18 schreef Ooi86 het volgende:
Vraagje nog: hebben jullie buikbabies ook drukkere en rustigere dagen? Soms is hij hier heel druk en soms is t af en toe een laf schopje.
quote:Op zondag 4 september 2016 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi wel dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent hier ook niet weg te slaan heik vind je altijd wel gezellig dus blijf vooral.
Ja ik heb nog verlof en mijn kind is stukkie makkelijker dan ik verwachtte dus ik heb tijd overquote:Op zondag 4 september 2016 20:06 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Jij bent hier ook niet weg te slaan heik vind je altijd wel gezellig dus blijf vooral.
Nou das ook stom! Alleen voor kleine buiken dan?quote:Op zondag 4 september 2016 20:24 schreef WupWup het volgende:
Zou het met quoi?
Ik had twee positiebadpakken besteld, is voor eentje gewoon mn buik al te grootik schrok ook wel een beetje van het spiegelbeeld. Zo van bovenaf ziet het er toch anders uit
![]()
Jaaaaaa!quote:Op zondag 4 september 2016 20:38 schreef Quoi het volgende:
Ja hoor, we hebben een zoon![]()
Kleine (4680 g) M.ax is geboren om 16:59 uur vandaag. Weeën startten stiekem gistermiddag al en explodeerden na breken van vliezen 's nachts (van 3 naar 8 cm onderweg naar het zkh). Uiteindelijk met ruggenprik opgevangen en na flinke knip geboren. Nu wat bibberig, maar ozo verliefd
![]()
We blijven 24 uur vanwege reuzeformaat en suikercontrole en ik ben strontgelukkig
quote:Op zondag 4 september 2016 20:38 schreef Quoi het volgende:
Ja hoor, we hebben een zoon![]()
Kleine (4680 g) M.ax is geboren om 16:59 uur vandaag. Weeën startten stiekem gistermiddag al en explodeerden na breken van vliezen 's nachts (van 3 naar 8 cm onderweg naar het zkh). Uiteindelijk met ruggenprik opgevangen en na flinke knip geboren. Nu wat bibberig, maar ozo verliefd
![]()
We blijven 24 uur vanwege reuzeformaat en suikercontrole en ik ben strontgelukkig
Want anders opnieuw cathetiseren?quote:Op zondag 4 september 2016 20:49 schreef Quoi het volgende:
Mooi getimed hè, vlak voor alle vk en gyn afspraken
De placenta was ook huge. Absurd hoe dat heeft gepast.
En nu moet ik voor 9en plassen![]()
Ik post snel een foto, want geloof me: hij is mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |