Als je mijn postgeschiedenis bekijkt zal je zien dat ik eigenlijk alleen nog maar hier komquote:Op zondag 28 augustus 2016 19:36 schreef DO2 het volgende:
[..]
Wtf. Jij hier?. Vroeger fanatiek, ja. Nu af en toe - om naar de kunstjes van Max te kijken,
.
Het enige wat hij niet had moeten doen is ervan uitgaan dat Kimi instuurt, en dus gewoon maar insturen, maar reageren op wat er gebeurt. Dus niet insturen als blijkt dat Kimi niet instuurt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vettel laat wel ruimte voor Kimi maar niet voor Kimi en Max. Maar volgens jou had Vettel zo wijd moeten gaan dat er eventueel wel 3 of 4 autos door konden want ja je weet het maar nooit he ?
twitter:F1 twitterde op zondag 28-08-2016 om 20:21:09RACE HIGHLIGHTS: This is a big six minutes of #F1. Watch! >> https://t.co/epEb24t6Rn #BelgianGP https://t.co/bojAYVen4m reageer retweet
Ik zie het, ja. Dacht eigenlijk dat je hier ( op Fok ) helemaal niet meer actief was.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als je mijn postgeschiedenis bekijkt zal je zien dat ik eigenlijk alleen nog maar hier kom
Maarja je moet ergens vanuit gaan toch als je het niet kan zien ? Dat gebeurt constant tijdens een race als rijders elkaar niet goed kunnen zien, en dat is vaker dan je waarschijnlijk denkt. Dan maken ze een berekende inschatting over waar de andere zich waarschijnlijk bevinden en laten ze daar genoeg ruimte voor diegene. Dat deed Vettel ook. En aangezien Kimi die die wel kon zien al bijna helemaal naar rechts zat was de aanname dat daarnaast niemand meer zat in principe een goede inschatting.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het enige wat hij niet had moeten doen is ervan uitgaan dat Kimi instuurt, en dus gewoon maar insturen, maar reageren op wat er gebeurt. Dus niet insturen als blijkt dat Kimi niet instuurt.
Dit is een beslissing in een split second waarschijnlijk, en dat maakt hem niet direct de hoofdschuldige, maar het insturen van Vettel is wel de oorzaak van dit domino-effect.
Bedankt, deze staat in nu m'n favorieten. Goede eindconclusie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:35 schreef Geralt het volgende:
Max kon niet anders dan in dat gat duiken.
Opgelost, slotje.
Zo. Tijd voor een bierjte
Max zat meer dan halfweg bij Kimi en had daar alle recht toe. Als Vettel er niet geweest was had Kimi ruimte moeten laten. Dat deed hij overigens ook netjes.quote:
Klaar voor jou ja. Niet voor ons.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
Als Verstappen gewoon goed gestart was, hadden ze niet voor 'm gezeten, maar achter hem. het was dus gewoon zijn eigen schuld. Klaar.
Ik wil het best een keer wat uitgebreider lezen om het op zijn inhoud te beoordelen, maar iemand die voorbeelden neemt van de jaren 70 t/m 2014 waarbij Hamilton en Hunt goed zitten en Schumacher en Vettel fout kan ik op autoriteit niet serieus nemen. De voorbeelden die hij aanhaalt zijn ook in andere opzichten niet de voorbeelden die het optimaal illustreren, en hij smokkelt met de feitelijk weergave van de gevallen. Ik zie tot nu toe niets dat het in positieve zin onderscheidt van wat bij Sky voor een analyse moet doorgaan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Uit de rules of racing:
[..]
Edit: Hier staan ook de regels beschreven over wie recht op de bocht heeft waar ik in mijn vorige reactie op doel over de eerste bocht. Regels die blijkbaar al in 1994 van kracht waren, aangezien ze ook in een boek staan waar naar verwezen wordt. Een boek dat ik ook in mijn bezit heb en het even heb nagekeken.
Het gaat er helemaal niet om of het volgens de regels was of niet. Het was ook gewoon volgens de regels want niemand heeft verder een penalty gehad.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max zat meer dan halfweg bij Kimi en had daar alle recht toe. Als Vettel er niet geweest was had Kimi ruimte moeten laten. Dat deed hij overigens ook netjes.
Kimi zat ook meer dan halfweg bij Vettel dus Vettel had ruimte voor Kimi moeten laten.
Meer kan ik er niet van maken.
Het wordt gewoon tijd dat hij in de race gestraft wordt. Want hij krijgt zo wel het gevoel dat hij toch gelijk heeft. Terwijl het een dwazenactie is en hij zijn onvolwassenheid toont.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:25 schreef VacaLoca het volgende:
Paar acties Max toonden teveel frustratie en waren gevaarlijk, zoals na eau rouge. Zoals Kimi zegt als ie daar niet vol op de rem was gegaan was het een groot ongeluk geweest. Was Kimi wss het bos in gelanceerd.
Begrijp dat Max ook letterlijk heeft gezegd na de race dat ie de Ferrari's er liever afrijd dan ze voorbij laat nadat ze z'n race hebben verpest.
Snap dat het frustrerend is dat je 'thuisrace' over is na bocht 1, vooral door de permanente schade (vloer) (anders had ie mss nog wel z'n zinnen op top vijf gezet, wat gezien pace Ricciardo ook mogelijk was geweest). Maar dat moet je niet gaan uiten met je bolide, dat is te gevaarlijk, het is geen computerspel waar je kan gaan ragen.
Heb normaal geen slecht woord over Max, maar hoop dat Horner of wie dan ook 'm hier even op rechte pad brengt.
Dit is niet onderuit te halenquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
Als Verstappen gewoon goed gestart was, hadden ze niet voor 'm gezeten, maar achter hem. het was dus gewoon zijn eigen schuld. Klaar.
dat. Samenloop van omstandigheden. Fouten her en der gemaakt. Kut. Jammer. Van leren. Door.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
Of zou het de FOM/FIA zijn die denken *Als we hem nu al been straf geven is de show snel over, we laten hem nog even karren tot het echt niet verder kan". Max is, zonder een oranje bril op te hebben, voer voor alle tv-stations die de sport uitzenden. Blijkbaar is het nog steeds 'genoeg' binnen de lijntjes om vrijuit te gaan. Max rijdt als een tennisbal die elke keer nét in is en er gewacht word op een overduidelijke uit-bal !quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat hij in de race gestraft wordt. Want hij krijgt zo wel het gevoel dat hij toch gelijk heeft. Terwijl het een dwazenactie is en hij zijn onvolwassenheid toont.
Zo lust ik er nog wel een paar: als Vettel uit z'n doppen had gekeken hadden ze allemaal veel betere resultaten behaald.quote:
Volgens mij zit er weinig gedachte achter de toepassing van de regels. Het is willekeur wat de klok slaat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of zou het de FOM/FIA zijn die denken *Als we hem nu al been straf geven is de show snel over, we laten hem nog even karren tot het echt niet verder kan". Max is, zonder een oranje bril op te hebben, voer voor alle tv-stations die de sport uitzenden. Blijkbaar is het nog steeds 'genoeg' binnen de lijntjes om vrijuit te gaan. Max rijdt als een tennisbal die elke keer nét in is en er gewacht word op een overduidelijke uit-bal !
Het zal zeker meespelen want hij brengt wel leven in de brouwerijquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of zou het de FOM/FIA zijn die denken *Als we hem nu al been straf geven is de show snel over, we laten hem nog even karren tot het echt niet verder kan". Max is, zonder een oranje bril op te hebben, voer voor alle tv-stations die de sport uitzenden. Blijkbaar is het nog steeds 'genoeg' binnen de lijntjes om vrijuit te gaan. Max rijdt als een tennisbal die elke keer nét in is en er gewacht word op een overduidelijke uit-bal !
Kortom, als je slecht wegkomt mag je vervolgens van de baan gereden worden. Sterk argument.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
Veel mensen vergeten gewoon dat Max nog maar 18 is. En ik geloof echt wel dat hij hiervan ook leert en dat RBR daarin het juiste gaat zeggen. Bocht 1 was gewoon Vettel die debiel doet, actie met Kimi, tja daar zijn de meningen over verdeeld, het is binnen de regels vind ik.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen kan heel veel leren van Ricciardo, zoals ontspannen reageren. En dit moet hij ook snel gaan leren want hij komt onvolwassen en verwend over
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Veel mensen vergeten gewoon dat Max nog maar 18 is. En ik geloof echt wel dat hij hiervan ook leert en dat RBR daarin het juiste gaat zeggen. Bocht 1 was gewoon Vettel die debiel doet, actie met Kimi, tja daar zijn de meningen over verdeeld, het is binnen de regels vind ik.
Verder als hij wint dan is iedereen lovend en hoor je niemand erover echter maakt hij een fout en is hij daar pissig over dan wordt hij compleet met de grond gelijk gemaakt. Gewoon omdat hij zo goed en zo jong is ligt alles onder een vergrootglas en krijg je dit.
nee, maar het maakt het wel een optelsom van foutjesquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kortom, als je slecht wegkomt mag je vervolgens van de baan gereden worden. Sterk argument.
Eens v.w.b. de actie waarbij Kimi aan de buitenkant blijft, maar de actie waarbij Verstappen naar binnen komt op het rechte stuk als Kimi vol na DRS voorbij wil gaan, is onbesuisd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Heb verder nog wat beter op Kimi gelet en het valt gewoon op dat hij niet (meer) in durft te halen.
Hij is sneller, zet zijn auto erlangs maar remt dan minimaal zo hard af als de andere, waardoor hij altijd half naast, maar nooit half voor een ander in een bocht zit en dus vaak aan het kortste eind trekt of van de baan word geduwd.
De actie van Max was overigens zeker niet sjiek, Kimi was ruim sneller, maar Kimi kent de regels ook.
Max mag 1 x verdedigen en dat deed hij. Dat Kimi daar niet op ageert, sja.
Daarbij verdedigde hij toch ook maar 1x, of vergis ik me in het moment?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens v.w.b. de actie waarbij Kimi aan de buitenkant blijft, maar de actie waarbij Verstappen naar binnen komt op het rechte stuk als Kimi vol na DRS voorbij wil gaan, is onbesuisd.
Dat hij na afloop pissig en wellicht gefrustreerd was en dat liet blijken vind ik niet zo erg. Sterker nog, dat is wmb te vergelijken met Schippers die haar schoenen wegflikkert voor de camera na haar wedstrijd. Best begrijpelijk en menselijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:12 schreef S95Sedan het volgende:
Verder als hij wint dan is iedereen lovend en hoor je niemand erover echter maakt hij een fout en is hij daar pissig over dan wordt hij compleet met de grond gelijk gemaakt. Gewoon omdat hij zo goed en zo jong is ligt alles onder een vergrootglas en krijg je dit.
Zeker, hij bewoog maar 1x, maar wel rijkelijk laat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarbij verdedigde hij toch ook maar 1x, of vergis ik me in het moment?
Hij doet nog steeds niks wat niet mag, zoals ik al zei vind ik het ook niet sjiek.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker, hij bewoog maar 1x, maar wel rijkelijk laat.
Het maakt me niet uit wat de wedstrijdleiding er van vond. Ik heb gelijk en Vettel had ruimte moeten laten op Kimi. Kimi had op zijn beurt ruimte moeten laten op Max. Max mocht zijn lijn rijden en als Kimi hem geen ruimte zou laten dan zou Kimi fout zijn. Kimi mocht zijn lijn rijden en Vettel had ruimte moeten laten voor Kimi. Vettel deed dat niet, dus Vettel was fout.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
Het een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden waarbij niemand dit resultaat wilde, maar waar niemand duidelijk de schuld had imho, iig niet erg genoeg om het meer dan een racing incident te maken, wat de leiding blijkbaar ook vond.
Dit idd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar het maakt het wel een optelsom van foutjeseen als als als verhaal, wat geen zin heeft, maar wel imho duidelijk aangeeft dat het soms gewoon goed tegen kan zitten. Als Max ren betere start had, had hij daar niet gezeten. Als Vettel de ruimte had gegeven/beter had ingeschat had hij daar niet z'n vleugel kwijtgeweest.
Het een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden waarbij niemand dit resultaat wilde, maar waar niemand duidelijk de schuld had imho, iig niet erg genoeg om het meer dan een racing incident te maken, wat de leiding blijkbaar ook vond.
Omdat jou favorieten volgens hem fout zitten neem je hem niet serieus? Zegt meer over jou dan over dat artikel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wil het best een keer wat uitgebreider lezen om het op zijn inhoud te beoordelen, maar iemand die voorbeelden neemt van de jaren 70 t/m 2014 waarbij Hamilton en Hunt goed zitten en Schumacher en Vettel fout kan ik op autoriteit niet serieus nemen. De voorbeelden die hij aanhaalt zijn ook in andere opzichten niet de voorbeelden die het optimaal illustreren, en hij smokkelt met de feitelijk weergave van de gevallen. Ik zie tot nu toe niets dat het in positieve zin onderscheidt van wat bij Sky voor een analyse moet doorgaan.
Je kent 'm toch al wat langer dan vandaag?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat jou favorieten volgens hem fout zitten neem je hem niet serieus? Zegt meer over jou dan over dat artikel.
Ho ff, twee wedstrijden geleden zei je nog dat de stewards niet ingegrepen hadden en dat dat het bewijs dat Verstappen niets verkeerd had gedaan. Dan moet dat hier ook gelden, dus hebben zowel Vettel als Verstappen niks verkeerd gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit wat de wedstrijdleiding er van vond. Ik heb gelijk en Vettel had ruimte moeten laten op Kimi. Kimi had op zijn beurt ruimte moeten laten op Max. Max mocht zijn lijn rijden en als Kimi hem geen ruimte zou laten dan zou Kimi fout zijn. Kimi mocht zijn lijn rijden en Vettel had ruimte moeten laten voor Kimi. Vettel deed dat niet, dus Vettel was fout.
Zie mijn eerdere post met plaatje erbij. Ik zie niet in hoe dat zou veranderen als je met 3 ipv met 2 door een bocht wil. Max mocht zijn lijn rijden. Kimi ook, mits hij voldoende ruimte voor Max liet en dat deed ie ook netjes. Vettel is 100% schuld en dat die wispelturige wedstrijdleiding vond van niet doet daar niets aan af; die flapdrollen geven voor een identieke situatie soms een drivethrough, soms een 10s penalty en soms helemaal niets. Dus die neem ik sowieso niet serieus.
In elk geval een domper, dat wel. Op naar Monza
Dat plaatje dat jij postte was niet het juiste plaatje voor deze situatie. Verstappen was niet fully alongside en Kimi was ook niet fully alongside Vettel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit wat de wedstrijdleiding er van vond. Ik heb gelijk en Vettel had ruimte moeten laten op Kimi. Kimi had op zijn beurt ruimte moeten laten op Max. Max mocht zijn lijn rijden en als Kimi hem geen ruimte zou laten dan zou Kimi fout zijn. Kimi mocht zijn lijn rijden en Vettel had ruimte moeten laten voor Kimi. Vettel deed dat niet, dus Vettel was fout.
Zie mijn eerdere post met plaatje erbij. Ik zie niet in hoe dat zou veranderen als je met 3 ipv met 2 door een bocht wil. Max mocht zijn lijn rijden. Kimi ook, mits hij voldoende ruimte voor Max liet en dat deed ie ook netjes. Vettel is 100% schuld en dat die wispelturige wedstrijdleiding vond van niet doet daar niets aan af; die flapdrollen geven voor een identieke situatie soms een drivethrough, soms een 10s penalty en soms helemaal niets. Dus die neem ik sowieso niet serieus.
In elk geval een domper, dat wel. Op naar Monza
Oh ja? Spanje en Montreal alweer vergetenquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen kan heel veel leren van Ricciardo, zoals ontspannen reageren.
Je vindt die keren hetzelfde, echt?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja? Spanje en Montreal alweer vergeten?
Elke coureur gedraagt zich als een klein kind als het niet meezit.
Mwah. Ricciardo is wmb wel een voorbeeld van het tegendeel in meerdere gevallen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
Elke coureur gedraagt zich als een klein kind als het niet meezit.
Natuurlijk. Ricciardo is wat passief-aggressiever maar zeikt niet minder. En dat geldt eigenlijk voor elke andere coureur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt die keren hetzelfde, echt?
Hij is wat subtieler, misschien dat je het daarom mist.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Mwah. Ricciardo is wmb wel een voorbeeld van het tegendeel in meerdere gevallen.
Heeft niets met 'missen' te maken. Ik vind subtiel je onvrede uiten vaak volwassener dan briesend stampvoeten. Dat jij dat anders voelt mag, uiteraard.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij is wat subtieler, misschien dat je het daarom mist.
Hij moet wel zorgen dat hij niet de schijn en de opinie tegen krijgt nu. Op buitenlandse discussiefora krijgt hij er flink van langs naar aanleiding van vandaag. Deels terecht, deels onterecht. Want er waren er wel meer vandaag die op het randje raceten (Perez/Massa en Alonso/Hulkenberg, om maar eens wat duels te noemen). Wat je nu ook krijgt is dat andere rijders niet meer zo makkelijk aan de kant gaan voor Max, maar hun auto gewoon laten staan de volgende keer in de categorie 'als je het hard wilt spelen, doe ik dat ook'. Zal ongetwijfeld nog wel vaker tot brokken gaan leiden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef m0ridin het volgende:
Tja, woorden in volle emotie na een race moeten ook met een korreltje zout genomen worden natuurlijk. Maar het is wel duidelijk dat hij zeer geirriteerd rond reed en te geforceerd van alles goed wilde maken.
Die eerste bocht, dat is een risico en shit happens. Deels Max zijn schuld, deels Vettel. Max neemt daar veel risico, wat kan en mag maar dat kan natuurlijk ook mis gaan. Vettel wist niet dat Kimi niet uit kon wijken. Tja, race incident.
Maar daarna gaat Max toch wel heel ver en dan nog die opmerkingen na afloop. Niet slim en een hoop goodwill verloren. Goed kunnen racen is een ding, maar je moet ook met tegenslagen om kunnen gaan en het hoofd koel kunnen houden op dit soort momenten.
Maar ja, daar is hij dus nog 18 voor... Hopelijk leert hij hier weer van en krijgt hij ook genoeg tegengas waar nodig want hij moet toch wel horen dat hij een beetje uit moet kijken.
Zo heel subtiel was het dan ook weer nietquote:Op zondag 28 augustus 2016 23:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft niets met 'missen' te maken. Ik vind subtiel je onvrede uiten vaak volwassener dan briesend stampvoeten. Dat jij dat anders voelt mag, uiteraard.
Roepen dat je iemand nog liever van de baan rijd gaat natuurlijk wel te ver. Voor de rest mogen ze best hun emotie of frustratie uiten vind ik. Dat hoort er gewoon bij als je aan top sport doet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo heel subtiel was het dan ook weer niet. Hij was daadwerkelijk flink pissig dat Max hem er niet voorbij liet in Montreal. Het feit dat hij ver achter Max finishte lag daar aan en nergens anders. En hij noemde zichzelf nog eens de snelste man in F1.
Tja. Weinig verschil met de statements van Max vandaag. Verder boeit het mij nooit zoveel wat coureurs naast de baan roepen.
Dit.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Roepen dat je iemand nog liever van de baan rijd gaat natuurlijk wel te ver. Voor de rest mogen ze best hun emotie of frustratie uiten vind ik. Dat hoort er gewoon bij als je aan top sport doet.
Moet je in context zien natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Roepen dat je iemand nog liever van de baan rijd gaat natuurlijk wel te ver.
Vertel, welke context moet ik dat zien dan. Was toch gewoon geen handige uitspraak of wel dan ? Jij zegt dat er geen verschil is tussen hun statements maar dat zie ik toch anders.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet je in context zien natuurlijk.
Ik zeg alleen maar dat Verstappen net als elke andere coureur dingen roept als het niet meezit. En dat Ricciardo als voorbeeld van hoe het wel moet niet zo handig is. Verder niet.
Ik heb vaak genoeg kritiek op Verstappen. Maar dat is niet relevant. Ik kijk naar de feiten en die zeggen mij dat bij de botsing in de eerste bocht er geen schuldige aangewezen kan worden. Ik snap dat er in dit topic idioten rondlopen die ofwel Max afbranden voor alles wat hij doet ofwel zo idolaat zijn dat ze blind zijn. Ik behoor tot geen van beide groepen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nog even een ander vraagje voor jouHeeft Max in jou ogen ooit wel eens een fout gemaakt, zo ja wat was dat dan ? Want het komt een beetje over alsof die echt nooit wat fout kan doen voor jou
Als je een probleem zo beredeneert, dan kun je net zo goed niet gaan starten. Dat Verstappen een slechte start heeft gehad, daar valt niet over te twisten, maar om je erbij neer te leggen, daar zit het verschil tussen een grote F1 coureur en een toetsenboordheld van Fok. Het siert Max juist om nooit op te geven. Nu lukte zijn manoeuvre helaas niet jammer dan, maar al zo vaak maakt hij wel geweldige manoeuvres die wel lukt. Tussen succes en mislukking zit vaak een fractie van een seconde. Dat zullen jij en ik nooit kunnen begrijpenquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
Haha oke misschien heb ik wel een verkeerde indruk dan. Is niet de eerste keer dat we het niet eens zijn, en telkens als ik kritiek had, vandaar. Excuses in ieder geval.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg kritiek op Verstappen. Maar dat is niet relevant. Ik kijk naar de feiten en die zeggen mij dat bij de botsing in de eerste bocht er geen schuldige aangewezen kan worden. Ik snap dat er in dit topic idioten rondlopen die ofwel Max afbranden voor alles wat hij doet ofwel zo idolaat zijn dat ze blind zijn. Ik behoor tot geen van beide groepen.
Het komt eerder over alsof jij met matig onderbouwde kritiek wanhopig probeert over te komen als neutraal. Dat is niet nodig. Negeer de trolls en lach om de idolate idioten.
Mijn excuses krijg je ook. Volgende keer als ik kritiek heb op Max, voel je vrij om het er al dan niet mee eens te zijnquote:Op maandag 29 augustus 2016 01:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha oke misschien heb ik wel een verkeerde indruk dan. Is niet de eerste keer dat we het niet eens zijn, en telkens als ik kritiek had, vandaar. Excuses in ieder geval.
Zal ik doen hoor. Maar ik hoop dat Max de volgende races gewoon weer rond rijd zoals we dat van hem gewend zijn. Met acties op het scherpst van de snede zonder over het randje te gaan. Dan kunnen we dit weekend weer gauw vergeten en weer genieten van al het moois dat die jongen ons voorschotelt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn excuses krijg je ook. Volgende keer als ik kritiek heb op Max, voel je vrij om het er al dan niet mee eens te zijn.
Dat niemand schuld had ben ik met je eens maar om nou 'eigen schuld' te roepen vind ik nogal kort door de bocht (whehehe)quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar het maakt het wel een optelsom van foutjeseen als als als verhaal, wat geen zin heeft, maar wel imho duidelijk aangeeft dat het soms gewoon goed tegen kan zitten. Als Max ren betere start had, had hij daar niet gezeten. Als Vettel de ruimte had gegeven/beter had ingeschat had hij daar niet z'n vleugel kwijtgeweest.
Je sarcasmedetector is stuk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een probleem zo beredeneert, dan kun je net zo goed niet gaan starten. Dat Verstappen een slechte start heeft gehad, daar valt niet over te twisten, maar om je erbij neer te leggen, daar zit het verschil tussen een grote F1 coureur en een toetsenboordheld van Fok. Het siert Max juist om nooit op te geven. Nu lukte zijn manoeuvre helaas niet jammer dan, maar al zo vaak maakt hij wel geweldige manoeuvres die wel lukt. Tussen succes en mislukking zit vaak een fractie van een seconde. Dat zullen jij en ik nooit kunnen begrijpen
quote:Op maandag 29 augustus 2016 07:40 schreef Swetsenegger het volgende:
maar om nou 'eigen schuld' te roepen vind ik nogal kort door de bocht (whehehe)
quote:Formule 1-legende Niki Lauda zegt dat Verstappen in psychiatrie thuishoort
Niki Lauda heeft geen goed woord over voor de manier van rijden van Max Verstappen tijdens de Grand Prix van België zondag. De 18-jarige Nederlander lag op het circuit van Spa-Francorchamps al vanaf de eerste bocht in de clinch met de Ferrari's.
Lauda (67) oordeelde bij de Duitse zender RTL keihard over Verstappen. "Die jongen hoort in de psychiatrie thuis. Hij heeft überhaupt geen inzicht, hij ziet niet in dat hij zelf ook iets fout gedaan kan hebben."
"Ik ga maar eens met zijn vader praten", zei Lauda, die als adviseur actief is bij het team van Mercedes. "Verstappen ging in België simpelweg over de limiet. Met zulke fouten zal je ook geen races winnen."
Verstappen dreigde zondag bij de start zijn tweede plaats te verspelen aan de twee Ferrari's. De coureur van Red Bull Racing koos in de eerste bocht voor de binnenkant. Sebastian Vettel raakte in het gedrang teamgenoot Raikkonen, die vervolgens tegen Verstappen opbotste. De Nederlander verloor een voorvleugel en liep schade op aan de onderkant van zijn bolide, waardoor een goede klassering onmogelijk werd.
In de achterhoede vocht Verstappen later in de race verbeten duels uit met Raikkonen. Toen de Fin hem wilde inhalen, dwong Verstappen hem met een gevaarlijke manoeuvre hard te remmen.
Raikkonen beklaagde zich over de boordradio, door het rijden van Verstappen "belachelijk" te noemen. "Hij is er alleen in geïnteresseerd om mij van de baan te rijden."
In een interview na de race weerlegde Verstappen die aantijging niet. "De Ferrari's verzieken mijn race in de eerste bocht. Dan ga ik ze niet voorbij laten. Ik rijd ze dan nog liever van de baan."
"Volkomen waanzinnig", zo omschreef drievoudig wereldkampioen Lauda de rijstijl van Verstappen. "Hij moet nog even terug naar school. Zo kun je niet in de Formule 1 rijden."
"Vettel is medeschuldig aan die botsing in de eerste bocht", vindt Lauda. "Maar Verstappen duwt de Ferrari's richting elkaar."
"Deze agressieve rijstijl gaat gewoon niet. De jongeman heeft oneindig veel talent. Zo'n talent zie je maar eens in de honderd jaar. Maar hij moet zijn hoofd gebruiken en anderen niet in gevaar brengen."
"Hij zou bestraft moeten worden", vindt Lauda. "Of de coureurs zouden allemaal eens met hem moeten praten."
"Ik zal hem ook eens in een hoekje apart nemen en zeggen: 'Als je zo doorgaat, dan kunnen wij ook agressief worden'."
Ja. Hij rijdt zo in de midden dat er eigenlijk zowel links als rechts geen echte ruimte is. Kimi zwerft een beetje van links naar rechts o positie te kiezen, besluit rechts te gaan en Max schuift ook op. Het is me zelfs nog niet geheel duidelijk of hij reageert op kimi of dat hij gewoon de bocht gaat aansnijden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarbij verdedigde hij toch ook maar 1x, of vergis ik me in het moment?
Na die hele discussie over Hamilton die zijn motorhome verbouwt zou hebben wat later ten stelligste ontkent werd door Mercedes verdenk ik hem van beginnend alzheimer.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Die laatste uitspraak van Lauda is wel vreemd. Dat 'dreigement'. Van hetzelfde kaliber als 'dan rij ik ze nog liever van de baan'. Verlaag je dan zelf ook niet tot dat soort uitspraken heer Lauda
Dit, ja. Vent van 67quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Die laatste uitspraak van Lauda is wel vreemd. Dat 'dreigement'. Van hetzelfde kaliber als 'dan rij ik ze nog liever van de baan'. Verlaag je dan zelf ook niet tot dat soort uitspraken heer Lauda
Hij switcht wel echt bizar snel van Max eerst race na race te bejubelen en prijzen om zijn talent maar ook om zijn instelling en hem na één race rijp voor de psychiater te noemen en tot de grond af te fikken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Na die hele discussie over Hamilton die zijn motorhome verbouwt zou hebben wat later ten stelligste ontkent werd door Mercedes verdenk ik hem van beginnend alzheimer.
Ach, de media zal zij uitspraken wel iets overdreven hebben. Men moet begrijpen dat zo binnendoor willen een heel lastige maneuvre is met veel risico dat de ander je niet ziet en de bocht in drukt. Het kan soms, maar een courreur moet ook naar zichzelf kijken als het een keer mislukt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Lauda had het niet over T1 he.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach, de media zal zij uitspraken wel iets overdreven hebben. Men moet begrijpen dat zo binnendoor willen een heel lastige maneuvre is met veel risico dat de ander je niet ziet en de bocht in drukt. Het kan soms, maar een courreur moet ook naar zichzelf kijken als het een keer mislukt.
Maar ergens past het ook wel bij Redbull, Kvyat en Ricciardo maakte dit jaar ook weleens deze maneuvre op Vettel. Toen ging het ook net wel, net niet.
Na vorige race was Lauda nog vol lof over hem en prijsde hem de hemel in. Nu is hij ineens rijp voor de psychiater...quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Lauda is een van de beste coureurs ooit. Een legende. Max mag momenteel zijn schoenen nog niet eens poetsen.quote:
Schumacher heeft ook bakken met kritiek over zich heen gekregen destijds bij diverse acties die niet door de beugel konden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Na vorige race was Lauda nog vol lof over hem en prijsde hem de hemel in. Nu is hij ineens rijp voor de psychiater...
Qua acties van Max: de eerste bocht was wellicht wat overmoedig, hij maakte een slechte start en had beter achter de twee Ferrari's plaats kunnen nemen om ze vervolgens aan te vallen. Maar goed, in het heetst van de strijd gebeurt er wel eens wat. Die actie op Kimi: tja, het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar kom op, het zijn toch geen mietjes? Bij racen om positie zijn toch vrij veel middelen toegestaan. Ik vind het sowieso belachelijk dat je door zo'n systemen als DRS kansloos bent bij zo'n actie. (en ik vind het helemaal belachelijk dat er überhaupt regels bestaan over wat wel/niet mag tijdens een inhaalactie) Moet je dan maar gewoon je plek afgeven? Wat een poppenkast is die hele Formule 1 dan geworden... Alsof Schumi altijd zo netjes reed, maar toch herinnert iedereen hem als succesvolste F1 coureur ooit.
En eerst klaagt iedereen dat F1 saai is en een grote optocht en als er dan eindelijk iemand is die zorgt voor een beetje opschudding in de zaak, is het weer niet goed. Het lijkt wel een clubje oude wijven op die manier... Ik ben blij dat er eindelijk wat mensen in zitten die niet alleen maar slaafs alles toestaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schumacher heeft ook bakken met kritiek over zich heen gekregen destijds bij diverse acties die niet door de beugel konden.
Maar bewust iemand hinderen om het hinderen, dat deed zelfs Schumacher niet. Senna is eigenlijk de enige waarvan ik mij kan herinneren dat hij zo idioot kon doen. Maar die deed dat ook veel minder vaak en pas nadat hij een prijzenkast vol had, in plaats van een half plankje gevuld.
Waar doe ik dat? Je mag een geweldige racer zijn geweest, maar iemand verwijzen naar de psychiater en een halfbakken bedreiging uiten, terwijl je eerst zegt dat Verstappen nog maar even terugmoet naar school, getuigt van weinig intellectueel vermogen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lauda is een van de beste coureurs ooit. Een legende. Max mag momenteel zijn schoenen nog niet eens poetsen.
Je mag het inhoudelijk met hem oneens zijn, maar hem wegzetten als seniele oude man is idioot.
Zijn uitspraak is op zijn minst gewoon onhandig. Iemand wegzetten als rijp voor de psychiater is ook idioot, schoenpoets of niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lauda is een van de beste coureurs ooit. Een legende. Max mag momenteel zijn schoenen nog niet eens poetsen.
Je mag het inhoudelijk met hem oneens zijn, maar hem wegzetten als seniele oude man is idioot.
Ja, dit. Je wordt ook haast in een van die kampen gedwongen want als je één keer iets minder verstandig van Max vindt, ben je meteen een van de haters.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:59 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso wordt elke fout die je maakt uitvergroot als je in de kijkers /voorhoede rijdt. Net als al je jubelmomenten. Er zit weinig meer tussenin waardoor of het 100%jubelkamp, of het 100%haatkamp kan zie-je-nou-wellen. Voor de nuancerende groep F1 kijkers en critici is dan weinig ruimte.
Buiten dat is het gewoon een zeer belangrijk figuur in de F1. Als zo iemand zoiets over je zegt, dan heb je een probleem.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt het over Ralf neem ik aan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
Maar bewust iemand hinderen om het hinderen, dat deed zelfs Schumacher niet.
Niet helemaal mee eens, zijn veel mensen overwegend positief over Max en nu kritisch. Je wordt mss een hater genoemd door de fervente fanboys (zeg maar iedereen die nu nog steeds niet kritisch is op Maxquote:Op maandag 29 augustus 2016 09:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, dit. Je wordt ook haast in een van die kampen gedwongen want als je één keer iets minder verstandig van Max vindt, ben je meteen een van de haters.
Volgens mij is dat een beetje Duitse "humor". Niet heel netjes verwoord inderdaad.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:51 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Lauda heeft een punt maar om dan te zeggen dat 'ie in de psychiatrie thuishoort?
quote:Max Verstappen has to handle harsh criticism after he arguably showed no fear and no respect to his rivals in several cases during the spectacular Belgian GP. The Dutch sensation tangled with the Ferrari drivers and caused some rather dangerous situations.
Having rejected all blame on the discussed manoeuvres, and disagreeing with the views of both Ferrari drivers, more people have called for something to be done about it, as many consider his actions extremely on the limit of what can be considered acceptable.
Niki Lauda for instance, a three time F1 Champion, did not want to hide his indignation about Verstappen's on track behaviour.
“Verstappen made a nasty manoeuvre after the start and forced Kimi off. It’s really insane! He had to go back to school. That’s totally wrong. You can’t drive so in F1 and win races,” said Lauda furiously on Verstappen’s move at the start.
Asked what he thinks about why Verstappen did not accept the blame after the race, Lauda found even more unambiguous words.
“He had to pay a visit to the psychiatrist. He says now that Kimi is wrong. However, he is not to blame at all. Racing drivers are professional who do not endanger each other unnecessarily. He can’t realize now that he has done something wrong. I will speak to Jos who I know well. He has to speak to the chap once more.”
Lauda is not alone with his opinion. Many practised harsh criticism against the Dutch sensation. Former racing driver and currenty RTL commentator, Christian Danner, was also very clear in his wordings.
“That is unfair. It’s life-threatening. He had to be banned for a race.”
Mercedes’ chief Toto Wolff has fears that Verstappen’s aggressive approach to racing could trigger nasty accidents in the near future.
“He comes in, has no fear, no respect. I am afraid that it will end nasty in the wall. He is refreshing, but dangerous.”
Ferrari’s Sebastian Vettel thinks drivers have to speak with Verstappen to clue him up about racing standards in F1.
“I think we all know that he is very aggressive. That has been already discussed, but we probably have to discuss that again,” concluded the quadruple world champion.
Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Ik vind dat je inderdaad ook prima kritisch of een keertje teleurgesteld mag zijn in iemand die je normaal hoog hebt zitten en bewondert.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, zijn veel mensen overwegend positief over Max en nu kritisch. Je wordt mss een hater genoemd door de fervente fanboys (zeg maar iedereen die nu nog steeds niet kritisch is op Max)
Behalve als hij Max bejubelt. Dan nemen we hem heel erg serieus.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:54 schreef KingRadler het volgende:
Lauda neem ik niet meer serieus sinds hij verminkt is geworden.
Hij heeft er nog altijd een flinke tik aan overgehouden.
Lauda neemt nooit een blad voor de mond en dat vinden we fijner dan het politiek correcte geneuzel. Behalve als het een keer over Max gaat.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat Lauda dit openlijk in media meldt
Ik denk dat Max zijn huidige teammate laat zien dat dit prima kan. Hopelijk pikt Max ook onbewust wat mediatraining van Daniel meequote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef Floriz87 het volgende:
Toch is het denk ik niet alleen Max z'n rijstijl. Als we gewoon even simpelweg zijn penalties als maat nemen voor zijn rijgedrag dan valt het allemaal wel mee. Wellicht is het meer zijn houding en hoe hij omgaat met kritiek wat veel los maakt. Het geeft geen volwassen en vriendelijke indruk. Maar anderzijds zien we daarin wel iemand die voor niets minder gaat dan winst.
Fans zien graag een vriendelijke volwassen sporter die wint. Maar volgens mij toont de geschiedenis dat een vriendelijke volwassen winnende sporter een unicum is, en misschien zelfs een "contradictio in terminis".
Met pek en veren?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
als dit zo door gaat jagen ze Max uit de F1
Jij tilt stemmingmakerij tot een hoger niveau, wauw!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
Och, die laat na Monaco en Montreal toch ook wel zijn nasty kant zien.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat Max zijn huidige teammate laat zien dat dit prima kan. Hopelijk pikt Max ook onbewust wat mediatraining van Daniel mee
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat we zoiets pas na hun race-carriere kunnen bepalen. Ik bedoel met winnen namelijk vooral meermaals F1 kampioen worden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat Max zijn huidige teammate laat zien dat dit prima kan. Hopelijk pikt Max ook onbewust wat mediatraining van Daniel mee
Een run op de fakkels en hooivorken?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
Max is ze dan toch te snel afquote:Op maandag 29 augustus 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Een fun op de fakkels en hooivorken?
quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schumacher heeft ook bakken met kritiek over zich heen gekregen destijds bij diverse acties die niet door de beugel konden.
Maar bewust iemand hinderen om het hinderen, dat deed zelfs Schumacher niet. Senna is eigenlijk de enige waarvan ik mij kan herinneren dat hij zo idioot kon doen. Maar die deed dat ook veel minder vaak en pas nadat hij een prijzenkast vol had, in plaats van een half plankje gevuld.
Vind ik ook hoor. RAI moet dan maar eerder een kant kiezen zodat die evt nog de andere kant nog op kan. Nu kiest die bijzonder laat waardoor die in de remmen moet. VES verdedigt gewoon zijn positie, het is aan RAI om er zonder brokken te maken voorbij te komenquote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Waffle het volgende:
Ik snap dat haten op Max niet zo. Ja hij heeft een kut race gehad, maar volgens mij gaan de kritieken met name om het volgende:
https://streamable.com/thxm
Daar doet hij in principe niks verkeerds volgens mij. Je mag een keer van je lijn wisselen en als je terug gaat er één auto langs moet passen. Dit is precies wat er gebeurt. Dat het op hoge snelheid is en gevaarlijk kan zijn als de gene achterop rijdt is toch het probleem van de inhaler of zie ik dit verkeerd? Als dit niet zou mogen dan moeten de regels aangepast worden.
Der Kimi moet op het rechte stuk vol op de rem om een aanrijding te voorkomen. Blijkbaar mag het want Max is niet bestraft, maar het is niet fair en bovendien gevaarlijk. Kimi zei nog nooit zoiets meegemaakt te hebben in zijn carrière.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Waffle het volgende:
Ik snap dat haten op Max niet zo. Ja hij heeft een kut race gehad, maar volgens mij gaan de kritieken met name om het volgende:
https://streamable.com/thxm
Daar doet hij in principe niks verkeerds volgens mij. Je mag een keer van je lijn wisselen en als je terug gaat er één auto langs moet passen. Dit is precies wat er gebeurt. Dat het op hoge snelheid is en gevaarlijk kan zijn als de gene achterop rijdt is toch het probleem van de inhaler of zie ik dit verkeerd? Als dit niet zou mogen dan moeten de regels aangepast worden.
Dus Max had gewoon links moeten blijven rijden? Je mag één keer van lijn wisselen tijdens het verdedigen. Dat doet hij. Dat Kimi zo laat een kant kiest om in te halen en Max op hetzelfde moment dezelfde kant kiest is toch niet Max zijn probleem?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Der Kimi moet op het rechte stuk vol op de rem om een aanrijding te voorkomen. Blijkbaar mag het want Max is niet bestraft, maar het is niet fair en bovendien gevaarlijk. Kimi zei nog nooit zoiets meegemaakt te hebben in zijn carrière.
Daarom, hij moet hier gewoon van leren, er zal echt wel over gesproken worden met hem door Horner en Markoquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:02 schreef Abed het volgende:
Alles nog een paar keer teruggekeken.
Max kiest bij de start een gat wat er niet is in die bocht.
Dat met Kimi was levensgevaarlijk ook al wijkt hij maar eenmalig van zijn lijn, maar te laat. Dat Kimi dan maar geen slipstream moet pakken en eerder moet kiezen is natuurlijk onzin.
De uitlatingen van Max na de race waren kinderlijk en triest, hier moet hij al helemaal mee oppassen.
Het is een geweldenaar maar hij kan zich beter op het positieve focussen dan te kloten met de ferrari's.
Natuurlijk mag je van je lijn gaan maar Max blokt hem zo laat dat Kimi vol op de rem moet op het rechte stuk om een aanrijding te voorkomen. Dat zijn gewoon PlayStation manoeuvres. Max kan dit soort harde acties beter bewaren voor momenten waarop het om overwinningen of evt kampioenschappen gaat. Hij is zichzelf nu onmogelijk aan het maken in het paddock en mensen tegen zich in het harnas aan het jagen. Horner zal er op een gegeven moment ook wel moe van worden om recht te moeten praten wat krom is in de media.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:04 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dus Max had gewoon links moeten blijven rijden? Je mag één keer van lijn wisselen tijdens het verdedigen. Dat doet hij. Dat Kimi zo laat een kant kiest om in te halen en Max op hetzelfde moment dezelfde kant kiest is toch niet Max zijn probleem?
Ik zie niet wat er niet fair aan is. Het is volledig volgens de regels en daarmee dus fair. Gevaarlijk misschien, maar als Kimi er achterin was geklapt was dat zijn schuld imo. Net als dat ik vond dat Spanje Hamilton zijn schuld was. Maar daar waren de meningen ook over verdeeld, dus is dat bij deze actie hetzelfde
Nee, wat jij zegt is onzin. Hij mag 1 keer wisselen, en dat is precies wat hij doet. Dat Kimi zo laat kiest is het probleem van de aanvaller en niet van Max. Max mag zijn positie verdedigen. Kimi heeft los van de slipstream ook al de DRS, daar moet die voldoende voordeel mee hebben om er op een recht stuk voorbij te gaan. Als die dat niet kan moet die wachten op een volgend moment dat die er dichter op zitquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:02 schreef Abed het volgende:
Dat met Kimi was levensgevaarlijk ook al wijkt hij maar eenmalig van zijn lijn, maar te laat. Dat Kimi dan maar geen slipstream moet pakken en eerder moet kiezen is natuurlijk onzin.
Max geeft in z'n post-race interview nota bene aan dat hij ze er graag expres aframt uit wraak. Agressie zit waarschijnlijk in de genen van de familie Verstappen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, wat jij zegt is onzin. Hij mag 1 keer wisselen, en dat is precies wat hij doet. Dat Kimi zo laat kiest is het probleem van de aanvaller en niet van Max. Max mag zijn positie verdedigen. Kimi heeft los van de slipstream ook al de DRS, daar moet die voldoende voordeel mee hebben om er op een recht stuk voorbij te gaan. Als die dat niet kan moet die wachten op een volgend moment dat die er dichter op zit
Vind het echt een onzinnige discussie. Geen onderzoek van de marshalls en precies volgens de regels en toch een boel gezeik. Volgens mij zeiken een heleboel mensen gewoon omdat het Verstappen is en omdat ze al jaren dit soort zaken niet meer gewend zijn in de racerij.
Waarom kiest Kimi dan niet gewoon eerder? Dan hoeft die niet in de remmen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je van je lijn gaan maar Max blokt hem zo laat dat Kimi vol op de rem moet op het rechte stuk om een aanrijding te voorkomen. Dat zijn gewoon PlayStation manoeuvres. Max kan dit soort harde acties beter bewaren voor momenten waarop het om overwinningen of evt kampioenschappen gaat. Hij is zichzelf nu onmogelijk aan het maken in het paddock en mensen tegen zich in het harnas aan het jagen. Horner zal er op een gegeven moment ook wel moe van worden om recht te moeten praten wat krom is in de media.
Kimi had al gekozen, Max reageert erop terwijl er geen ruimte meer voor is. Volgens de regels prima, maar desalniettemin levensgevaarlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kiest Kimi dan niet gewoon eerder? Dan hoeft die niet in de remmen.
Of had Kimi eigenlijk te weinig marge voor de bocht en moest die wel zo lang wachten met zijn move om er voorbij te komen? Iets met, in een gat duiken waar er geen gat is...
Goed stomme reactie natuurlijk, later was die al iets genuanceerder. Maar doet er verder niks aan af dat die verder geen fout maaktquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Max geeft in z'n post-race interview nota bene aan dat hij ze er graag expres aframt uit wraak. Agressie zit waarschijnlijk in de genen van de familie Verstappen.
Je kijkt iets teveel door de Max bril.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Goed stomme reactie natuurlijk, later was die al iets genuanceerder. Maar doet er verder niks aan af dat die verder geen fout maakt
Geen ruimte? Volgens mij zit Max ervoor toch? Kimi had daar dus geen ruimte enquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Abed het volgende:
[..]
Kimi had al gekozen, Max reageert erop terwijl er geen ruimte meer voor is. Volgens de regels prima, maar desalniettemin levensgevaarlijk.
Goed argument, chapeauquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:19 schreef Abed het volgende:
[..]
Je kijkt iets teveel door de Max bril.
Totdat hij dat een keer echt heeft gedaan, zijn dat natuurlijk gewoon woorden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Max geeft in z'n post-race interview nota bene aan dat hij ze er graag expres aframt uit wraak. Agressie zit waarschijnlijk in de genen van de familie Verstappen.
Lees even terug, maar je doet alles af met onzin, want het is Max. Alle criticasters zullen wel ongelijk hebben dan en jij gelijk. Ga er verder niet meer op in.quote:
Ok nog 1 keer dan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen ruimte? Volgens mij zit Max ervoor toch? Kimi had daar dus geen ruimte en
moet dus aan de andere kant erlangs. Maar dat haalde die niet meer omdat hij te laat was. Iedereen zeurt over de eerste move van Max over gebrek aan ruimte, maar als er ergens geen ruimte was was het hier wel
Kimi is ook niet meer de jongste natuurlijk...
Eerder kiezen? De achterste auto wil altijd zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Alleen gooit Max op het laatste moment zijn auto ervoor terwijl er een groot snelheidsverschil is tussen de twee auto's. Erg gevaarlijk. Zo rijden kinderen op de Playstation als ze niet ingehaald willen worden op het rechte stuk. Dat verhaal van te weinig marge bla bla bla snap ik niks van. Het gebeurde ruim voor de bocht en Kimi had ruim voldoende snelheid.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kiest Kimi dan niet gewoon eerder? Dan hoeft die niet in de remmen.
Of had Kimi eigenlijk te weinig marge voor de bocht en moest die wel zo lang wachten met zijn move om er voorbij te komen? Iets met, in een gat duiken waar er geen gat is...
Ik ben verre van een fanboy, ik zie gewoon de fout niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef Abed het volgende:
[..]
Lees even terug, maar je doet alles af met onzin, want het is Max. Alle criticasters zullen wel ongelijk hebben dan en jij gelijk. Ga er verder niet meer op in.
Heeft hij niet gezegd: "hij zegt ik rij ze er nog liever vanaf, dan dat ik ze er voorbij laat."quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb herhaardelijk aangegeven dat er een verschil is volgens 'te gevaarlijk' en de 'regels'.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben verre van een fanboy, ik zie gewoon de fout niet.
En de raceleiding ook niet
Je kan betwisten wie het gevaarlijk maakt, de aanvaller die op het laatst pas zijn keuze maakt of de verdedigende partij die zijn positie wil verdedigen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Eerder kiezen? De achterste auto wil altijd zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Alleen gooit Max op het laatste moment zijn auto ervoor terwijl er een groot snelheidsverschil is tussen de twee auto's. Erg gevaarlijk. Zo rijden kinderen op de Playstation als ze niet ingehaald willen worden op het rechte stuk. Dat verhaal van te weinig marge bla bla bla snap ik niks van. Het gebeurde ruim voor de bocht en Kimi had ruim voldoende snelheid.
Dat staat buiten kijf. Geen idee waarom mensen daar nog over zeuren, een duidelijker voorbeeld van een race incident kun je niet krijgen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef Abed het volgende:
[..]
Je vond zeker ook dat er genoeg ruimte was aan de binnenkant bij de start
Gevaarlijk? Ja zeker als de inhalende auto niet goed op let. Volgens de regels? Ja dat ook, dus wat is het probleem?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Eerder kiezen? De achterste auto wil altijd zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Alleen gooit Max op het laatste moment zijn auto ervoor terwijl er een groot snelheidsverschil is tussen de twee auto's. Erg gevaarlijk. Zo rijden kinderen op de Playstation als ze niet ingehaald willen worden op het rechte stuk. Dat verhaal van te weinig marge bla bla bla snap ik niks van. Het gebeurde ruim voor de bocht en Kimi had ruim voldoende snelheid.
T1 was een moeilijke, er was wel ruimte anders zat Verstappen er niet naast.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik heb herhaardelijk aangegeven dat er een verschil is volgens 'te gevaarlijk' en de 'regels'.
Zulke acties kosten hem in de toekomst de race of erger.
Je vond zeker ook dat er genoeg ruimte was aan de binnenkant bij de start en dat het allemaal de schuld van Ferrari was?
Ja maar dat mag hier niet, je bent óf een fanboy óf een hator.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben verre van een fanboy, ik zie gewoon de fout niet.
Er was ruimte voor de bocht om de binnenkant te kiezen, maar die bocht knijpt zo enorm, waarbij vermoedelijk VET niet weet dat het 3 dik is. Een raceincident zoals Fir3fly zegt inderdaad.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
T1 was een moeilijke, er was wel ruimte anders zat Verstappen er niet naast.
Maar het was slimmer om erachter te blijven want ook Max weet dat dat een onmogelijke bocht is voor 3 wagens.
Je zou ook kunnen zeggen dat het niet slim was van Vettel. Dat is wat mij betreft de definitie van een race incident, dat iedereen het in principe had kunnen voorkomen maar de uitkomst is vantevoren niet te voorspellen, zeker niet in die paar tienden van seconden dat de rijder een beslissing moet maken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:30 schreef Abed het volgende:
[..]
Er was ruimte voor de bocht om de binnenkant te kiezen, maar die bocht knijpt zo enorm, waarbij vermoedelijk VET niet weet dat het 3 dik is. Een raceincident zoals Fir3fly zegt inderdaad.
Echter niet heel slim van Max helaas.
Je hebt gisteren je eerste autorace gezien? Iedere inhaalactie gaat op de manier zoals Kimi het probeerde. Zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Je gaat niet 100 meter van te voren al "kiezen." Raikkonen verbaast zich er terecht over dat het blijkbaar toegestaan is zoals Max rijdt. Slingeren op het recht stuk (Canada), op het laatste moment je auto ervoor gooien (België) , van lijn veranderen in de braking zone (Hongarije) etc. Dat is een discussie die de F1 coureurs onderling moeten voeren. Als dit allemaal toegestaan is dan gaan we een interessante tijd tegemoet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kan betwisten wie het gevaarlijk maakt, de aanvaller die op het laatst pas zijn keuze maakt of de verdedigende partij die zijn positie wil verdedigen.
Ik geloof in het recht van de verdedigende partij om de positie te verdedigen. Helemaal zolang Kimi in dit geval er nog achter zit
Ik denk dat Seb wilde insturen en dan Kimi naar de binnenkant zou gaan, deze zat echter totaal klem. Denk dat Seb niet geweten heeft dat Max er ook zat. Op de boordradio zegt hij later 'what happenend there', denk niet om zijn eigen straatje schoon te vegen maar dat hij het echt niet zag.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat het niet slim was van Vettel. Dat is wat mij betreft de definitie van een race incident, dat iedereen het in principe had kunnen voorkomen maar de uitkomst is vantevoren niet te voorspellen, zeker niet in die paar tienden van seconden dat de rijder een beslissing moet maken.
En de aanraking tussen de die auto's was ook nog eens heel erg licht, het is pure pech dat de vleugel van Max er aan ging.
Het is toegestaan, het gebeurt al jaren en de enige reden waarom mensen er over zeuren is omdat Max 18 is en sommige lui niet kunnen hebben dat hij talent heeft. Verder niet zo spannend.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je hebt gisteren je eerste autorace gezien? Iedere inhaalactie gaat op de manier zoals Kimi het probeerde. Zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Je gaat niet 100 meter van te voren al "kiezen." Raikkonen verbaast zich er terecht over dat het blijkbaar toegestaan is zoals Max rijdt. Slingeren op het recht stuk (Canada), op het laatste moment je auto ervoor gooien (België) , van lijn veranderen in de braking zone (Hongarije) etc. Dat is een discussie die de F1 coureurs onderling moeten voeren. Als dit allemaal toegestaan is dan gaan we een interessante tijd tegemoet.
Volgende keer gewoon goed starten. Dat wegkomen was dramatisch en daardoor maakte hij het voor zichzelf veel te moeilijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:36 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik denk dat Seb wilde insturen en dan Kimi naar de binnenkant zou gaan, deze zat echter totaal klem. Denk dat Seb niet geweten heeft dat Max er ook zat. Op de boordradio zegt hij later 'what happenend there', denk niet om zijn eigen straatje schoon te vegen maar dat hij het echt niet zag.
Pech en zonde inderaad, Max iets te gretig al zou het ook net wel goed kunnen zijn gegaan. Uithuilen en opnieuw beginnen.
maar volgens Olav startte hij goedquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon goed starten. Dat wegkomen was dramatisch en daardoor maakte hij het voor zichzelf veel te moeilijk.
Ik hoorde hem zichzelf al bijna meteen corrigerenquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef franklop het volgende:
[..]
maar volgens Olav startte hij goed
Zal wel reflex zijnquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef franklop het volgende:
[..]
over fouten gesprokenquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Verandering is lastig, dat begrijp ik. Helemaal als de verandering van een gozer van 18 komtquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je hebt gisteren je eerste autorace gezien? Iedere inhaalactie gaat op de manier zoals Kimi het probeerde. Zo lang mogelijk in de slipstream blijven rijden en hem er dan naast zetten. Je gaat niet 100 meter van te voren al "kiezen." Raikkonen verbaast zich er terecht over dat het blijkbaar toegestaan is zoals Max rijdt. Slingeren op het recht stuk (Canada), op het laatste moment je auto ervoor gooien (België) , van lijn veranderen in de braking zone (Hongarije) etc. Dat is een discussie die de F1 coureurs onderling moeten voeren. Als dit allemaal toegestaan is dan gaan we een interessante tijd tegemoet.
Heeft Max nog toelichting gegeven waarom zijn start zo slecht was?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon goed starten. Dat wegkomen was dramatisch en daardoor maakte hij het voor zichzelf veel te moeilijk.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen idee, ik vind dat soort dingen niet zo interessantquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heeft Max nog toelichting gegeven waarom zijn start zo slecht was?
Als een feestje een dooie boel is, dan is de tent letterlijk afbreken ook niet direct een verbetering. Of vind jij van wel?quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:12 schreef Metalfreak het volgende:
En eerst klaagt iedereen dat F1 saai is en een grote optocht en als er dan eindelijk iemand is die zorgt voor een beetje opschudding in de zaak, is het weer niet goed. Het lijkt wel een clubje oude wijven op die manier... Ik ben blij dat er eindelijk wat mensen in zitten die niet alleen maar slaafs alles toestaan.
Villeneuve is een brokkenpiloot met een hele grote bek die een keer in een erg superieure auto is beland. Hill is wel een redelijke man, zonder minderwaardigheidscomplex tov Schumacher. Villeneuve heeft niks te klagen, Schumacher heeft een fout op hem gemaakt, dat heeft hij gewoon toegegeven en is daar extreem zwaar voor bestraft, terwijl Villeneuve er helemaal geen last van heeft gehad. De bewijsvoering voor het Rascasse oordeel was nogal gebrekkig en vooral gebaseerd op reputatie. Die reputatie had hij dan weer verdiend door gewoon het slimste te zijn met de regels.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Vraag dat maar eens na aan Damon Hill of Jacques Villeneuve. En wat denk je van de auto parkeren midden in Rascasse, zodat de rest ook nogal gehinderd werd?
quote:It is one of those ironies of sport that Max Verstappen got his break into a top F1 team after another driver lost his head at the start of his home Grand Prix and triggered an accident.
That moment of red mist – by Daniil Kvyat in Sochi – triggered a series of events that led to him being demoted and Verstappen promoted to Red Bull Racing – although there were wider reasons for the switch and the Sochi misdemeanour was only the visible trigger.
Start Belgian GP 2016
At Spa yesterday, the first time Verstappen has experienced the support and passion of a huge partisan crowd that has turned out for him, he messed up the getaway from the line and forced the issue into Turn 1 which ultimately ended up with an accident that ruined his race and those of both Ferrari drivers.
The difference from the Kvyat Sochi episode says a lot about Verstappen and what he means to F1.
First, while most observers can see that him forcing the Red Bull up the inside into Turn 1 was aggressive and left little space for Kimi Raikkonen, the actual accident wasn’t entrirely his fault, as Sebastan Vettel didn’t give Raikkonen enough room either, especially given the history of chaotic starts at La Source hairpin. So there is that room for debate and discussion, room for doubt.
This is no Maldonado-type black and white. There is a lot more wriggle room in this situation.
But there is no doubt that what we had here was an example of that Senna mentality of ‘it has to be my way’.
Starting on the front row for the first time, with that enormous expectation of tens of thousands of Dutch and Belgian fans on his shoulders, Verstappen had a poor getaway.
Start Belgian GP 2016
He’s not the first driver to blow the start under pressure; most of the champions in the current field have done it at least once and Michael Schumacher famously did it at several key moments including a world title decider at Suzuka, when he was much more experienced than Verstappen is today. So there are few who can ‘cast the first stone’ on that point.
The 18 year old could see himself being swallowed up on the short run to Turn 1 and decided not to accept what fate (and his own poor control of clutch and throttle) had thrown at him. It had to be his way, so he saw a gap up the inside and went for it.
Max Verstappen
The history of F1 is rich with examples of young talents coming in and shaking up the older champions. Raikkonen at 36 and to a lesser extent Vettel, almost 30, are prime targets for this and once the Red Bull gets faster, Lewis Hamilton will be too.
The Ferrari pair have been confronted by Verstappen numerous times this season and Raikkonen has had many complaints and frustrations.
Spa was the fourth consecutive race without a podium for Ferrari, inconceiveble with the car and team that they have and Verstappen drives for the outfit that is now pulling away from them in the championship. The pressure in Monza will be huge.
Schumacher did the same to Senna when he came into F1 in the early 1990s. He got right in Senna’s face, even causing the Brazilian to throw a punch in his direction after an on track contretemps during an early F1 test session.
The FIA stewards took no action for Verstappen’s moves at the start, nor for his defensive moves against Raikkonen later in the race, which many felt had crossed the line and were dangerous. So on that basis, there was nothing wrong with what he did. And, as we said, Vettel’s mistake in cutting in too tightly on his team mate at the start, is what actually caused the contact.
Ferrari boss Maurizio Arrivabene said after the race that they would not be making a big fuss in public, but warned that they have raised a complaint with the FIA,
“We’ve got shouted to the four winds, but we’ve made ourselves heard by the FIA,” he said. “However if the stewards see it in a certain way…”
So what happens next?
F1 is in a delicate place at the moment, where those inside it and those looking in from outside can see it has become sanitised, no longer an extreme sport, no longer guaranteed to send chills down the spine by its pure essence of speed, risk and danger; unlike in the past, when risks were taken, tracks were less safe, engines were louder, drivers were more heroic.
Verstappen fans
Many fans feel that Verstappen got away with what happened at Spa because he is box office, puts Dutch bums on seats in tracks around Europe and so is being given an easy ride. It’s important that impression is dispelled, because no driver is bigger than the sport and no driver should get unfair treatment, whatever the back story.
The drivers’ briefing at Monza on Friday will be a heated affair and Verstappen will get some dark looks and some pointed comments from the other drivers for his defensive moves on Raikkonen once again.
Verstappen is a massive talent, increasingly reminiscent of Schumacher and the way he carried himself in his early years in F1.
But he had a bad day on arguably the most important day of his F1 career so far and he will learn from it. It will also become part of his legend, if he goes on to be a champion in this sport.
As the great sports writer Simon Barnes wrote: ‘sport doesn’t build characters, it reveals them.’
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op maandag 29-08-2016 om 11:24:41What the Spa controversy reveals of Max Verstappen and his significance to F1 https://t.co/FtklBoIb3E reageer retweet
Ten eerste is de tekst een vertaling van een journalist.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Waar doe ik dat? Je mag een geweldige racer zijn geweest, maar iemand verwijzen naar de psychiater en een halfbakken bedreiging uiten, terwijl je eerst zegt dat Verstappen nog maar even terugmoet naar school, getuigt van weinig intellectueel vermogen.
En ja, van een man van 67 mag je beter verwachten. Dus seniel, zeg ik totaal niet. Of vind je het terechte en begrijpelijke uitspraken die maar moeten kunnen 'want het is een legende'?
pff bewijsvoering Rascasse incident gebrekkig? Der Schumi parkeert gewoon zijn auto. Je moet wel een beetje reëel blijven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Villeneuve is een brokkenpiloot met een hele grote bek die een keer in een erg superieure auto is beland. Hill is wel een redelijke man, zonder minderwaardigheidscomplex tov Schumacher. Villeneuve heeft niks te klagen, Schumacher heeft een fout op hem gemaakt, dat heeft hij gewoon toegegeven en is daar extreem zwaar voor bestraft, terwijl Villeneuve er helemaal geen last van heeft gehad. De bewijsvoering voor het Rascasse oordeel was nogal gebrekkig en vooral gebaseerd op reputatie. Die reputatie had hij dan weer verdiend door gewoon het slimste te zijn met de regels.
Gewoon een heleboel slechte verliezers die dat allemaal ten volle moeten uitmelken. Schumacher werd ook volkomen onterecht bestraft voor inhalen nadat de SC naar binnen was. Bij Barichello reed hij bijna rechtuit en had Barichello een stuk baan gekozen dat ophield, en mocht daarna in een keer door met vertellen hoe hij eigenlijk wereldkampioen was geworden als teamorders hem niet hadden tegengehouden. Het is allemaal zo kneuterig.
Bij Verstappen speelt heel wat anders. RBR is een aanval op Ferrari aan het plaatsen in gevecht om de positie van 2e team, en Verstappen is de bad cop die ze het leven zuur maakt terwijl Ricciardo in de luwte scoort. Dat valt natuurlijk niet lekker bij met name Raikkonen. Dat is een populaire cultfiguur voor wie heel veel fans automatisch partij kiezen. Mercedes zit er ook niet op te wachten dat Hamilton 'onttroond' wordt als de beste coureur van dit moment, dat is hij natuurlijk niet maar hij is zo te verkopen. Die vinden het wel lekker als Verstappen er op komt te staan als een groot maar wild talent, als een nog erg ruwe diamant, die zitten niet te wachten op een nieuwe superster die coureurs in een superieure auto uitdaagt.
Maar Verstappen moet zich niet als Senna gaan opstellen, hij heeft niet 200 miljoen zeurbrazilianen achter zich die altijd net zo lang drammen over hoe goed hun sporters wel niet zijn tot de rest van de wereld het gaat geloven. Dat geintimideer met doodsverachting kan uberhaupt niet meer, en Senna deed dat ook vanuit de status van gevestigde grote naam, en ook dat telt niet meer terwijl Verstappen zo ver nog niet eens is.
Ik wilde eigenlijk na de eerste regel al stoppen met lezen, maar heb het toch volbracht. Vind dat je een hoop onzin uitkraamt die niet voortkomt uit objectieve kennis maar uit voorkeuren.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Villeneuve is een brokkenpiloot met een hele grote bek die een keer in een erg superieure auto is beland. Hill is wel een redelijke man, zonder minderwaardigheidscomplex tov Schumacher. Villeneuve heeft niks te klagen, Schumacher heeft een fout op hem gemaakt, dat heeft hij gewoon toegegeven en is daar extreem zwaar voor bestraft, terwijl Villeneuve er helemaal geen last van heeft gehad. De bewijsvoering voor het Rascasse oordeel was nogal gebrekkig en vooral gebaseerd op reputatie. Die reputatie had hij dan weer verdiend door gewoon het slimste te zijn met de regels.
Gewoon een heleboel slechte verliezers die dat allemaal ten volle moeten uitmelken. Schumacher werd ook volkomen onterecht bestraft voor inhalen nadat de SC naar binnen was. Bij Barichello reed hij bijna rechtuit en had Barichello een stuk baan gekozen dat ophield, en mocht daarna in een keer door met vertellen hoe hij eigenlijk wereldkampioen was geworden als teamorders hem niet hadden tegengehouden. Het is allemaal zo kneuterig.
Bij Verstappen speelt heel wat anders. RBR is een aanval op Ferrari aan het plaatsen in gevecht om de positie van 2e team, en Verstappen is de bad cop die ze het leven zuur maakt terwijl Ricciardo in de luwte scoort. Dat valt natuurlijk niet lekker bij met name Raikkonen. Dat is een populaire cultfiguur voor wie heel veel fans automatisch partij kiezen. Mercedes zit er ook niet op te wachten dat Hamilton 'onttroond' wordt als de beste coureur van dit moment, dat is hij natuurlijk niet maar hij is zo te verkopen. Die vinden het wel lekker als Verstappen er op komt te staan als een groot maar wild talent, als een nog erg ruwe diamant, die zitten niet te wachten op een nieuwe superster die coureurs in een superieure auto uitdaagt.
Maar Verstappen moet zich niet als Senna gaan opstellen, hij heeft niet 200 miljoen zeurbrazilianen achter zich die altijd net zo lang drammen over hoe goed hun sporters wel niet zijn tot de rest van de wereld het gaat geloven. Dat geintimideer met doodsverachting kan uberhaupt niet meer, en Senna deed dat ook vanuit de status van gevestigde grote naam, en ook dat telt niet meer terwijl Verstappen zo ver nog niet eens is.
Welnee daar gaat het me niet om, ik vind het alleen jammer dat hij dingen roept als; hij moet naar een psychiater. Dat klinkt me heel anders in oren dan als hij enkel zegt; het is een onverantwoordelijke actie en hij moet erover gaan nadenken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Lauda neemt nooit een blad voor de mond en dat vinden we fijner dan het politiek correcte geneuzel. Behalve als het een keer over Max gaat.
Iemand die bewust dit soort risico's neemt uit wraak en die dat ook nog na afloop een goed idee vindt hoort toch gewoon bij de psychiater thuis?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welnee daar gaat het me niet om, ik vind het alleen jammer dat hij dingen roept als; hij moet naar een psychiater. Dat klinkt me heel anders in oren dan als hij enkel zegt; het is een onverantwoordelijke actie en hij moet erover gaan nadenken.
Ga dan achter schermen naar Horner of pa Verstappen en spreek ze erop aan. Dat hoeft van mij niet zo breed in media te worden uitgemeten
Dit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die bewust dit soort risico's neemt uit wraak en die dat ook nog na afloop een goed idee vindt hoort toch gewoon bij de psychiater thuis?
Niets mis met de uitspraak van Lauda dus.
Wel, want Max zegt niks verkeerds. Ik ram je er liever af dan dat ik je zomaar voorbij laat. De enige juiste instelling. Het is racen, geen bloemencorso. Eindelijk gebeurt er weer iets na jaren van saaie optochten en drs-actie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die bewust dit soort risico's neemt uit wraak en die dat ook nog na afloop een goed idee vindt hoort toch gewoon bij de psychiater thuis?
Niets mis met de uitspraak van Lauda dus.
Nee, elkaar van de baan rammen hoort niet thuis in een sport waar snelheden van 300+ bereikt worden. Risico nemen is tot daar aan toe, maar ken je grenzen. Max gedroeg zich gisteren echt als een verwende kleuter.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:49 schreef aesop het volgende:
[..]
Wel, want Max zegt niks verkeerds. Ik ram je er liever af dan dat ik je zomaar voorbij laat. De enige juiste instelling. Het is racen, geen bloemencorso. Eindelijk gebeurt er weer iets na jaren van saaie optochten en drs-actie.
Heb jij wel gelezen wat er staat dat Lauda heeft gezegd?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:49 schreef aesop het volgende:
[..]
Wel, want Max zegt niks verkeerds. Ik ram je er liever af dan dat ik je zomaar voorbij laat. De enige juiste instelling. Het is racen, geen bloemencorso. Eindelijk gebeurt er weer iets na jaren van saaie optochten en drs-actie.
Dit inderdaad, hij heeft nog genoeg te leren, de start ging slecht, de manoeuvre in de bocht was er 1 met een groot risico; in zo'n gat duiken na een start waarbij je weet dat het altijd dringen is in de bochten. Als je dat risico neemt moet je niet zeiken dat het misgaat, was gewoon een race-incident waarbij geen van de drie schuldig was.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee, elkaar van de baan rammen hoort niet thuis in een sport waar snelheden van 300+ bereikt worden. Risico nemen is tot daar aan toe, maar ken je grenzen. Max gedroeg zich gisteren echt als een verwende kleuter.
Jacques Villeneuve dat was toch wel een baas. Juist zij manier van racen maakte het spanned. Ik mocht hem wel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Pa Verstappen? gewoon met Max. Dat gelul van Jos er steeds bij.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welnee daar gaat het me niet om, ik vind het alleen jammer dat hij dingen roept als; hij moet naar een psychiater. Dat klinkt me heel anders in oren dan als hij enkel zegt; het is een onverantwoordelijke actie en hij moet erover gaan nadenken.
Ga dan achter schermen naar Horner of pa Verstappen en spreek ze erop aan. Dat hoeft van mij niet zo breed in media te worden uitgemeten
Die heeft nog steeds grind tussen zijn billen!quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pa Verstappen? gewoon met Max. Dat gelul van Jos er steeds bij.
Lauda heeft live op RTL Duitsland gezegd dat Max rijp is voor de psychiater. Het valt niet anders te interpreteren en hij is niet verkeerd geciteerd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij wel gelezen wat er staat dat Lauda heeft gezegd?
Hij heeft (aldus de media) gezegd dat ALS Verstappen (nog steeds) meent dat Kimi de schuldige is (bij het geruzie op de baan) dat hij dan eens naar de psychiater moet.
Nounou, wat een gewaagde uitspraak zeg!
Als Kimi nu ook eens niet zo zeurt. Dan zijn we er. Hij legt immers steeds de schuld bij Verstappen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij wel gelezen wat er staat dat Lauda heeft gezegd?
Hij heeft (aldus de media) gezegd dat ALS Verstappen (nog steeds) meent dat Kimi de schuldige is (bij het geruzie op de baan) dat hij dan eens naar de psychiater moet.
Nounou, wat een gewaagde uitspraak zeg!
Hij heeft het gewoon prima gedaan in zijn debuutjaar, maar het vervolg van zijn F1 carriere heeft laten zien dat hij het van een superieure auto moest hebben. Indycar zegt heel weinig op dit niveau, dat van F1 is namelijk een heel stuk hoger.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jacques Villeneuve dat was toch wel een baas. Juist zij manier van racen maakte het spanned. Ik mocht hem wel.
Hij was zowel Indycar kampioen, won de Indy500 en F1 kampioen. Toch wel een mooi resultaat.
Ik hou ook van zijn talent, met hem persoonlijk en zijn familie voel ik me niet zo heel erg verwant terwijl het hypen met al zijn verdraaiingen ipv verslaggeving mij in het algemeen heel snel de strot uitkomt. Lauda is gewoon spelletjes aan het spelen, die zit daar niet om eerlijk te zeggen wat hij vindt, dat durft hij wel, maar zijn agenda is belangrijker.quote:Maar goed ik ben van menig dat Verstappen het moet ontgelden door steeds maar weer te wijzen op zijn manier van racen. Vooral het gezeur van Ferrari is toch wel schrijnend. En dan Lauda. Man man wat een gezeur. Niet omdat het een Nederlander is, maar ik mag Verstappen wel. Hij maakt de F1 weer spannend. Dat het in Spa niet gelukt is is jammer. Maar dat is racen. Ondanks het resultaat toch wel een mooie race.
Normaal ben ik meer voor Indycar. Maar door Verstappen is de F1 weer spannend en nogmaals niet omdat het een Nederlander is.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:18 schreef maan_man het volgende:
Dat hele gebeuren bewijst gewoon dat Kimi een zeer beperkte coureur is. Een typische tweede rijder die per ongeluk een keer wereldkampioen is geworden.
...
Zoals ik hierboven al aangaf ben ik het daar mee eens.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Lauda heeft live op RTL Duitsland gezegd dat Max rijp is voor de psychiater. Het valt niet anders te interpreteren en hij is niet verkeerd geciteerd.
Dat vind ik een kleuterschoolargument. Hij doet het ook.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als Kimi nu ook eens niet zo zeurt. Dan zijn we er. Hij legt immers steeds de schuld bij Verstappen.
Dit terwijl Kimi een paar rondes later dezelfde actie uitvoerde als Max. Max klaagde dan nu door de verloren wedstijd in de eerste ronde maar Kimi doet dat al wedstrijden lang.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik een kleuterschoolargument. Hij doet het ook.
Nog afgezien van dat Kimi terecht klaagt over deze dwazenactie.
Nice try, maar Max zijn moves worden hier nog wel een dag of 4 uitgekauwdquote:
Het is mij niet opgevallen dat Kimi zijn kloten er weer aan zijn gegroeid, maar ik had het over de actie van Max.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit terwijl Kimi een paar rondes later dezelfde actie uitvoerde als Max. Max klaadge dan nu door de verloren wedstijd in de eerste ronde maar Kimi doet dat al wedstrijden lang.
Volgens de regels was er niets mis met die actie. Het is racen. Daar neem je zo nu en dan een risico.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is mij niet opgevallen dat Kimi zijn kloten er weer aan zijn gegroeid, maar ik had het over de actie van Max.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al aangaf ben ik het daar mee eens.
Ik heb het interview niet gezien, ik lees eea in de media hier en daar staat het anders weergegeven.
http://www.rtl.de/cms/nik(...)chatrie-3067674.htmlquote:"Der gehört in die Psychiatrie, wenn er jetzt sagt, der Kimi sei schuldig", schimpfte RTL-Experte Niki Lauda. "Rennfahrer dürfen sich gegenseitig nicht unnötig gefährden. Und der hat überhaupt keine Einsicht, dass er überhaupt etwas falsch gemacht hat. Ich werde mit seinem Vater Jos reden, den ich gut kenne. Ich werde sagen: 'Rede mal mit dem Burschen.' Der ist weit über dem Limit - und das ist nicht notwendig."
(Quelle: rtl.de)
Is dat echt zo? Of ervaren wij dat alleen zo omdat het land zijn waar Max ongekend populair is? Ik hoorde eerder dit seizoen nog genoeg verhalen over teruglopende inkomsten door weinig interesse.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:45 schreef BroesWillems het volgende:
Over één ding zal iedereen het wel eens zijn, de Formule 1 is weer spraakmakender dan ooit.
Reddit, facebook, andere fora, overal gaat het over Max.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:47 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Of ervaren wij dat alleen zo omdat het land zijn waar Max ongekend populair is? Ik hoorde eerder dit seizoen nog genoeg verhalen over teruglopende inkomsten door weinig interesse.
Maar ook hier zegt Lauda niets anders dan ALS Verstappen (....), dan is hij rijp voor de psychiater.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:47 schreef XL het volgende:
[..]
[..]
http://www.rtl.de/cms/nik(...)chatrie-3067674.html
Commentaar bij RTL was zeer negatief over verstappen in de situaties met Raikkonen, over de fout van Vettel wordt niet gesproken. Verstappen spreekt ook steenkolen Duits in de interviews met Kai Ebel, daardoor drukt hij zich in Duitsland slecht uit. Niet zo subtiel als in het Nederlands/Engels. Wat Verstappen wel direct toegeeft. Hij zou misschien anders gereden hebben tegen Kimi als Ferrari hem niet in de eerste bocht de race verneukt.
Het enige wat in de Duitse pers nog mist is dat Rosberg gaat roepen dat Verstappen in de eerste bocht wel erg laat instuurt en rechtdoor rijdt
Eerder dit seizoen zijn voor dergelijke acties wel straffen uitgedeeld. Nu leek het of de stewards in slaap waren gesukkeld. Er is één straf uitgedeeld (voor verlaten van de baan) en verder niks. Zelfs geen meldingen in beeld dat iets 'under investigation' was. Terwijl er toch genoeg twijfelachtige dingen gebeurden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:37 schreef De-Hamster het volgende:
Max dwingt Raikkonen buiten de baan. Ik vond het zelf wel een sterke actie, maar als ik dit nu zie is dit vergelijkbaar met wat Rosberg bij hem deed. Ik weet niet wat de regels hierover zeggen, of dit gebruikelijk is en of dit in het verleden ook werd gedaan.
Het ging niet alleen om de positie, maar ook om het gas los laten. Iemand gooit op het laatste moment z'n auto voor je neus én laat tegelijk het gas los.quote:Het moment erna, daar was ook kritiek op. Volgens mij is hier echt nóg minder mis mee? Gewoon een staaltje ijzersterk je positie verdedigen. Zou wat mij betreft iedere racer veel meer mogen doen. Tuurlijk, hoge snelheid en dan een positiewisseling.
Yep, eigenlijk exact dezelfde actie als bij Kimi.quote:Er was blijkbaar ook een moment met Perez waar Max hem van de baan duwde? Dat moment kan ik niet meer voor de geest halen.
De regels die iedere keer weer anders toegepast worden bedoel je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:43 schreef Cherna het volgende:
Volgens de regels was er niets mis met die actie. Het is racen. Daar neem je zo nu en dan een risico.
Als je de acties bij Indycar ziet is F1 er nog niets bij.
Blijkbaar was de bodemplaat aan gort wat hem 1.5 seconden per ronde kostte.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Afijn, het was gewoon een hele slechte race van Verstappen en dat kwam echt niet alleen door het incident in de eerste bocht. Toen Max en de beide Ferrari's de schade hadden laten herstellen, lag Vettel 14e, Verstappen 15e en Kimi zelfs helemaal achteraan, op een ronde achterstand. Als Vettel dan 6e wordt, Raikkonen 9e en Verstappen 11e... Tja, erg matig.
Met het verschil dat als Raikkonen Verstappen eraf had gebeukt dat Raikkonen echt wel een straf had gekregen. Achterop iemand rijden ben je altijd zelf schuldig, ook op een racebaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De regels die iedere keer weer anders toegepast worden bedoel je?
Daarnaast heb ik het niet over regels, maar gezond verstand en collegialiteit. Misschien snap je het wel als de volgende race max eraf klapt omdat een ander hem van de baan rost en dat niet bestraft wordt.
Allemachtig. Iedere coureur neemt risico's. Iets uitspreken door een teleurstelling na een verloren race voor thuis publiek is geheel iets anders dan het daadwerkijk doen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De regels die iedere keer weer anders toegepast worden bedoel je?
Daarnaast heb ik het niet over regels, maar gezond verstand en collegialiteit. Misschien snap je het wel als de volgende race max eraf klapt omdat een ander hem van de baan rost en dat niet bestraft wordt.
Op die mediums heeft toch zo ongeveer iedereen een stint gereden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Blijkbaar was de bodemplaat aan gort wat hem 1.5 seconden per ronde kostte.
En de mediums reden maar matig waardoor Verstappen heel snel na de rode vlag nog een keer naar binnen moest.
Het was zeker niet Verstappens beste race. Denk ook niet dat dat op Monza veel beter gaat worden, is geen Red Bull circuit
Och het maakt niets uit. In het vorige seizoen toen Grosjean plots vol in de ankers ging en Max er achterop vloog was Max fout.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Met het verschil dat als Raikkonen Verstappen eraf had gebeukt dat Raikkonen echt wel een straf had gekregen. Achterop iemand rijden ben je altijd zelf schuldig, ook op een racebaan.
Rosberg, Spanje.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:52 schreef k_man het volgende:
Eerder dit seizoen zijn voor dergelijke acties wel straffen uitgedeeld. Nu leek het of de stewards in slaap waren gesukkeld. Er is één straf uitgedeeld (voor verlaten van de baan) en verder niks. Zelfs geen meldingen in beeld dat iets 'under investigation' was. Terwijl er toch genoeg twijfelachtige dingen gebeurden.
Monaco 2015 is het hier niet mee eens, al is dat niet echt een racebaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:59 schreef Blik het volgende:
Achterop iemand rijden ben je altijd zelf schuldig, ook op een racebaan.
i can't pass this guy (lewis over Max)quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik kan niet wachten tot Lil' Lewis en Max elkaar eens op de baan treffen.
Lewis drukt hem er gewoon tussen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:12 schreef F1gamer het volgende:
[..]
i can't pass this guy (lewis over Max)
Dit. Max is volwassen. Dat hoeft paps niet op te lossen. Daarbij is Jos nou nét niet de aangewezen persoon om iemand aan te gaan spreken op agressief gedrag..quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pa Verstappen? gewoon met Max. Dat gelul van Jos er steeds bij.
En nu is het andersom en is Max nog fout, what else is new.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och het maakt niets uit. In het vorige seizoen toen Grosjean plots vol in de ankers ging en Max er achterop vloog was Max fout.. Er werd destijds niet over een doldwaze actie van Grosjean gesproken.
Bij racerij vinden dit soort zaken plaats. En ja ook Max maakt fouten. Maar wie niet.
Het is niet slim die uitspraak maar uiteindelijk hebben ze natuurlijk wel bijna 2 uur in die auto gezeten wat ook niet de makkelijkste omstandigheden zijn. Durf ook wel te zeggen dat er in het verleden genoeg andere dingen gezegd zijn, Ricciardo middelvinger, Raikonnen 'ik ram hem van de baan de volgende keer' en dat is allemaal wel goed?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:17 schreef Geralt het volgende:
De enige 2 dingen die Max niet goed deed dit weekend was de start die leidde tot het T1 gebeuren en in de media roepen dat ie ze er desnoods vanaf zou rijden.
Die starts kunnen aan gewerkt worden en een extra cursusje PR lost ook dat andere probleem op.
Die uitspraak van hem was niet heel kies, maar wel begrijpelijk.
Verder was elke coureur die zichzelf serieus neemt gewoon in dat gat gedoken, want dat gat was er gewoon. Als het er niet was had hij er namelijk nooit zonder blokkerende wielen kunnen zitten.
Stond op twitter dat hij wat last had van z'n enkel maar verder goed, in Italie wil hij weer aan de start staan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:19 schreef Re het volgende:
ik vond die klap van Mag trouwens best heftig, met een hoofdsteun die er ook uitklapte... hoe gaat het met hem?
https://mobile.twitter.co(...)s/769935672794898432quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:19 schreef Re het volgende:
ik vond die klap van Mag trouwens best heftig, met een hoofdsteun die er ook uitklapte... hoe gaat het met hem?
Maar hij riep toch niet dat hij ze er desnoods af zou rijden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:17 schreef Geralt het volgende:
De enige 2 dingen die Max niet goed deed dit weekend was de start die leidde tot het T1 gebeuren en in de media roepen dat ie ze er desnoods vanaf zou rijden.
Die starts kunnen aan gewerkt worden en een extra cursusje PR lost ook dat andere probleem op.
Die uitspraak van hem was niet heel kies, maar wel begrijpelijk.
Verder was elke coureur die zichzelf serieus neemt gewoon in dat gat gedoken, want dat gat was er gewoon. Als het er niet was had hij er namelijk nooit zonder blokkerende wielen kunnen zitten.
Lauda ziet het ook al aankomen, vandaar zijn teksten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik kan niet wachten tot Lil' Lewis en Max elkaar eens op de baan treffen.
Voor de bocht wel, tijdens de bocht niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Maar eens de start teruggekeken... HOE IS DIT NIET EEN GAT?
Hij zat er ALLANG naastquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Voor de bocht wel, tijdens de bocht niet.
Schuldig zeg ik toch niet. Maar het is min of meer een hairpin, met 3 auto's dik is dat flink knijpen en dan zit je daar niet lekker.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zat er ALLANG naast
Echt, mensen die vinden dat Max daar de schuldige is hebben er nul verstand van.
Er zijn mensen die dat zeggen. En jij geeft ook indirect hem de schuld nu.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:51 schreef Abed het volgende:
[..]
Schuldig zeg ik toch niet. Maar het is min of meer een hairpin, met 3 auto's dik is dat flink knijpen en dan zit je daar niet lekker.
Volgende keer moet iedereen gewoon netjes in een rij de bocht door. Allemaal een nummertje trekken en dan 1 voor 1.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Maar eens de start teruggekeken... HOE IS DIT NIET EEN GAT?
Nee dat doe ik niet, ik denk dat het een race incident was waarbij Seb de meeste blaam treft (geen bewussie van Seb). Ik denk dat het risico nemen net iets teveel was, echter als het goed gaat is hij de held.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat zeggen. En jij geeft ook indirect hem de schuld nu.
Echt hèquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgende keer moet iedereen gewoon netjes in een rij de bocht door. Allemaal een nummertje trekken en dan 1 voor 1.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:54 schreef Abed het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, ik denk dat het een race incident was waarbij Seb de meeste blaam treft (geen bewussie van Seb). Ik denk dat het risico nemen net iets teveel was, echter als het goed gaat is hij de held.
Anyhow, leuk gehad daar?
Risico... hij dook in een gat dat er gewoon was. Had hij dat niet gedaan, had hij direct plaats mogen maken voor Gasly.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:54 schreef Abed het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, ik denk dat het een race incident was waarbij Seb de meeste blaam treft (geen bewussie van Seb). Ik denk dat het risico nemen net iets teveel was, echter als het goed gaat is hij de held.
Anyhow, leuk gehad daar?
Met 10 wellicht ook wel, echter willen de meeste wel de apex min of meer halen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:57 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit zegt voor mij genoeg, je kan met 5 man daar die bocht door. Naast elkaar.
Ik vind Les Combes schokkender dan dit eigenlijk...quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:00 schreef antiderivative het volgende:
Dit is het grootsle probleem:
[ afbeelding ]
Ja, maar bij racen gaat het er nou net om de bocht door te komen voordat anderen dat doen. Iedereen moet maar ruimte maken voor Verstappen zodat die via de binnenboch zijn helemaal zelf verklootte start kan goedmaken?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:57 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit zegt voor mij genoeg, je kan met 5 man daar die bocht door. Naast elkaar.
Je gaat voorbij aan het gas loslaten / afremmen. Het van lijn veranderen is niet zo'n punt. Je auto voor een andere auto gooien en tegelijk remmen is hetgeen dat de critici bestempelden als 'levensgevaarlijk'.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:10 schreef aesop het volgende:
Kemmel: Kimi kiest ervoor om op het laatste moment uit de slipstream te komen. Max reageert meteen en verandert reglementair 1 keer van lijn. De aanvaller, Kimi, moet daar maar rekening mee houden. Dit zijn de regels. Een schijnbeweging en Kimi is er wel voorbij. Je kunt dit ook niet voorkomen door de regels aan te passen. Althans, ik zou niet weten hoe je dat zou moeten formuleren.
Denk jij nou echt dat het alleen om zijn uitspraak gaat?quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Allemachtig. Iedere coureur neemt risico's. Iets uitspreken door een teleurstelling na een verloren race voor thuis publiek is geheel iets anders dan het daadwerkijk doen.
Maar je hebt het nooit ergens over?
Waar staat dat hij remde? Wie is ooit met die onzin begonnen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het gas loslaten / afremmen. Het van lijn veranderen is niet zo'n punt. Je auto voor een andere auto gooien en tegelijk remmen is hetgeen dat de critici bestempelden als 'levensgevaarlijk'.
Max zat al vrijwel helemaal naast Kimi, dus Kimi had hem de ruimte moeten geven. Alleen kon Kimi dat niet, omdat hij op dezelfde manier werd afgeknepen door Seb. Maar dat Vettel iets fout zou doen is voor jou natuurlijk niet voorstelbaar.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar bij racen gaat het er nou net om de bocht door te komen voordat anderen dat doen. Iedereen moet maar ruimte maken voor Verstappen zodat die via de binnenboch zijn helemaal zelf verklootte start kan goedmaken?
Wat? Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het gas loslaten / afremmen.
Misschien niet remmen, maar gas loslaten. Komt op hetzelfde neer. Je kunt het ook zien op het gifje hierboven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar staat dat hij remde? Wie is ooit met die onzin begonnen?
Denk je dat echtquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien niet remmen, maar gas loslaten.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien niet remmen, maar gas loslaten. Komt op hetzelfde neer. Je kunt het ook zien op het gifje hierboven.
Volgens mij noemde Kimi het ook over de radio.
Nee hoor. Dit soort acties zijn van altijd. Meestal wordt er over gezeikt door de coureur die het overkomt maar daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:17 schreef DO2 het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen moeite met de reactie van Max achteraf. Zijn acties in de race zijn wmb niet zo heel schokkend. - Schumacher deed dit soort dingen aan de lopende band (. ) - Blijkbaar is er de afgelopen jaren toch n hoop veranderd.
Ook niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien niet remmen, maar gas loslaten. Komt op hetzelfde neer. Je kunt het ook zien op het gifje hierboven.
Volgens mij noemde Kimi het ook over de radio.
Ik heb meer respect voor de opvatting dat Vettel fout zat dan dat het nou eenmaal normaal is dat coureurs elkaar er af rijden in de eerste bocht. Maar het is niet mijn optvatting, ik heb al aangegeven dat Vettel wel erg strak langs de apex wilde, maar dat dat kon omdat hij iets voorlag op zijn teamgenoot Raikkonen, en er niet vanuit hoefde te gaan dat Verstappen in een niet bestaand gat zou duiken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Max zat al vrijwel helemaal naast Kimi, dus Kimi had hem de ruimte moeten geven. Alleen kon Kimi dat niet, omdat hij op dezelfde manier werd afgeknepen door Seb. Maar dat Vettel iets fout zou doen is voor jou natuurlijk niet voorstelbaar.
He overtooked the michaelquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit soort acties zijn van altijd. Meestal wordt er over gezeikt door de coureur die het overkomt maar daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Bijvoorbeeld:
Ehm, dat gifje stopt net voordat er iets mis gaat... De start was het probleem niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. Eén gifje van de start
Mensen die hier iemand iets fout zien doen hebben oogkleppen op.
Dus?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ehm, dat gifje stopt net voordat er iets mis gaat... De start was het probleem niet.
Zou dat ook iets te maken kunnen hebben met het afbreken voordat het echt mis gaat?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. Eén gifje van de start
Mensen die hier iemand iets fout zien doen hebben oogkleppen op.
Je kunt duidelijk zien dat Verstappen Raikkonen naast elkaar zitten en elkaar ruimte laten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ehm, dat gifje stopt net voordat er iets mis gaat... De start was het probleem niet.
Denk jij dat hij met opzet iedereen van de baan gaat rammen en daarmee iemand opzettelijk de dood in jaagt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat het alleen om zijn uitspraak gaat?
Omdat die crash zelf geen ene fluit uitmaakt voor de vraag of Max in een gat dook dat er niet was.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou dat ook iets te maken kunnen hebben met het afbreken voordat het echt mis gaat?
Dus het heeft geen nut om het te posten. Niemand vindt dat hier iets mis gaat, dus waarom dan een gifje plaatsen om aan te tonen dat er niets misgaat?quote:
Er was geen gat. Nou, dat is met dit gifje ontkracht.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus het heeft geen nut om het te posten. Niemand vindt dat hier iets mis gaat, dus waarom dan een gifje plaatsen om aan te tonen dat er niets misgaat?
Bron?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was geen gat. Nou, dat is met dit gifje ontkracht.
Godsammequote:
Wat ? De start was juist het hele probleemquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat Max een fout maakte. Ik zeg dat dat gifje niks aantoont.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsamme
Analyseer dat gifje met een neutrale bril op en zeg me precies waar Max een fout maakt en hoe hij nadat het gifje stopt een crash had kunnen voorkomen.
Simpel toch. Hem er niet tussen willen rammen maar gedulding wachtenquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsamme
Analyseer dat gifje met een neutrale bril op en zeg me precies waar Max een fout maakt en hoe hij nadat het gifje stopt een crash had kunnen voorkomen.
Eigenlijk zouden ze de even startplekken gewoon allemaal moeten overslaan en tot na de eerste bocht op de VSC-mode moeten rijdenquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Beach het volgende:
[..]
Simpel toch. Hem er niet tussen willen rammen maar gedulding wachten
Wat leuk dat jij eerst mijn mening formuleert en er dan op reageert.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:33 schreef Cherna het volgende:
Denk jij dat hij met opzet iedereen van de baan gaat rammen en daarmee iemand opzettelijk de dood in jaagt.
Je blijft maar hameren op zaken die bij racen horen en jij niet leuk vind. Bovendien beoordeel je iemand op uitspraken na een race die helaas niet slim zijn maar begrijpelijk na een teleurstelling. Zeker voor een jong iemand.
Iedere coureur maakt van tijd tot tijd acties die de grens bereiken. Zelfs een Villeneuve die ook kritiek uit op Max was niet anders. Zoek zijn acties maar een op in het indycar. Die ging daar nog een stapje verder dan Max in F1. Desondanks uit hij kritiek dit terwijl hij niet anders was.
De acties van Hamilton liegen er ook niet om als het even niet mee zit. Daar klaagt ook niemand over. En zo hoort het ook.
Het is duidelijk dat de F1 jaren lang een optocht is geweest en omdat daar nu verandering in komt valt dat bij de oude hap schijnbaar slecht.
Het toont aan dat er wel degelijk een gat is, wat sommigen hier ontkennen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat Max een fout maakte. Ik zeg dat dat gifje niks aantoont.
Ik zei eerder al dat het noch aan Max, noch aan Kimi lag. Kimi kon zelf ook geen kant op.
In Amerika kan het ook. Niet eens zo'n gek idee ook al weet ik dat je het niet serieus bedoelt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze de even startplekken gewoon allemaal moeten overslaan en tot na de eerste bocht op de VSC-mode moeten rijden
Max maakte aldaar geen fout, maar nam wel een risico. Het ging mis en dan moet je ook accepteren dat het risico dat je nam daarin meespeelde.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsamme
En nu verdien je een lolly.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Max maakte aldaar geen fout, maar nam wel een risico. Het ging mis en dan moet je ook accepteren dat het risico dat je nam daarin meespeelde.
Vettel viel het meest te verwijten, maar die kon Max vanuit zijn positie niet zien en had dus verwacht dat Kimi meer naar rechts kon.
Race incident.
Duidelijk nu?
Het is jammer dat het gifje niet n paar tellen langer doorloopt. Dan zou duidelijk te zien zijn geweest dat Vettel ze beiden als n malloot in de verdrukking rijdt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het toont aan dat er wel degelijk een gat is, wat sommigen hier ontkennen.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:41 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is jammer dat het gifje niet n paar tellen langer doorloopt. Dan zou duidelijk te zien zijn geweest dat Vettel ze beiden als n malloot in de verdrukking rijdt.
Een aantal posten had je het over Lauda en zijn uitspraak terecht vond. Dus je mening was wel duidelijk. Bovendien vang ik mijn zin aan met denk jij.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat leuk dat jij eerst mijn mening formuleert en er dan op reageert.
Dat is natuurlijk ook wat makkelijker dan ingaan op wat ik echt heb gepost.
Over Hamilton heb ik dit jaar ook geklaagd. En meerderen met mij.
Toch jammer dat je dus vooral aan het verzinnen bent.
Eens.. maar als je als coureur geen risico wilt nemen moet je gaan dammen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Max maakte aldaar geen fout, maar nam wel een risico. Het ging mis en dan moet je ook accepteren dat het risico dat je nam daarin meespeelde.
Vettel viel het meest te verwijten, maar die kon Max vanuit zijn positie niet zien en had dus verwacht dat Kimi meer naar rechts kon.
Race incident.
Duidelijk nu?
Lauda zijn mening gaat niet over opzettelijk mensen van de baan rammen. Dus linksom of rechtsom loop je dingen te verzinnen, of je snapt gewoon niet wat de discussie is. Dat kan ook.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:42 schreef Cherna het volgende:
Een aantal posten had je het over Lauda en zijn uitspraak terecht vond. Dus je mening was wel duidelijk.
Daar ben ik ruimschoots op ingegaan. En ja je had mening gegeven. Nu krijg je daar een reactie op en dan loop je weg door het steeds te hebben over: daar had ik het niet over, en ik verzin maar wat. Prima dan is dat ook duidelijk.
Net zo'n domme actie als Hamilton die recht in Rosberg instuurt. Leuk dat je je teammate afknijpt omdat hij rechts ruimte zou moeten hebben (normaliter), maar je stuurt toch een bocht in terwijl je ruimte laat voor de andere auto? ZEKER als het je eigen teamgenoot is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:41 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is jammer dat het gifje niet n paar tellen langer doorloopt. Dan zou duidelijk te zien zijn geweest dat Vettel ze beiden als n malloot in de verdrukking rijdt.
Ik zeg niet dat hij geen risico moet nemen, ik zeg dat hij bij een verkeerde afloop een grote jongen moet zijn en niet janken als een klein kind dat niet iedereen netjes de deur voor hem open houdt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Eens.. maar als je als coureur geen risico wilt nemen moet je gaan dammen.
Ik quote mezelf even, nadat ik de rules & regs er nog eens erbij genomen heb:quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:00 schreef antiderivative het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat de AI in F1 2016 dit ook altijd bij mij doet, dus misschien is de game toch realistischer dan ik dachtquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:00 schreef antiderivative het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is weinig tegenslag gewend.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Daarna jammer dat Max zijn rust verloor en erg aggressief rond reed. Omgaan met tegenslagen zal hij in de tijd nog wat beter moeten leren vrees ik.
Klopt!quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij geen risico moet nemen, ik zeg dat hij bij een verkeerde afloop een grote jongen moet zijn en niet janken als een klein kind dat niet iedereen netjes de deur voor hem open houdt.
Je ziet wel vaker dat hij in gaten duikt waarbij het aan de ander is om dan een ongeval te voorkomen. Dat lukt aardig achterin het veld. Vooraan komt hij jongens tegen die gewoon hun lijn houden en ook het risico nemen dat het fout gaat.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij geen risico moet nemen, ik zeg dat hij bij een verkeerde afloop een grote jongen moet zijn en niet janken als een klein kind dat niet iedereen netjes de deur voor hem open houdt.
Heb je ook een gifje van de camera in de binnenbocht?quote:
Vooral vanaf de Force India gezien. Er was ruimte zat, Max's vleugel werd er afgebeukt door Raikkonen's auto.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Heb je ook een gifje van de camera in de binnenbocht?
Edit: Never mind, filmpje in link hierboven is duidelijk genoeg.
Ik heb er een mening over. Leer ermee leven zou ik willen zeggen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Dat gezeik altijd over wat coureurs zeggen. Waarom zouden ze zich precies zo moeten gedragen als jij wil? Idioterie.
Prima, maar je bent het nogal aan het opdringen. Dan kun je verwachten dat er teruggevuurd wordt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb er een mening over. Leer ermee leven zou ik willen zeggen.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Heb je ook een gifje van de camera in de binnenbocht?
Edit: Never mind, filmpje in link hierboven is duidelijk genoeg.
NOS als eerste erbij om de rijzende ster van Max de grond in te borenquote:
"Als wij de rechten niet mogen nu het populair is, dan maar zorgen dat niemand het meer wil zien"quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
NOS als eerste erbij om de rijzende ster van Max de grond in te boren
Maar ik wil em niet. Kan een modje zijn bericht verwij, o wacht, shit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch krijg je hem.
Och de NOS heeft nooit iets om autosport gegeven. Mart Smeets had het altijd over de autootjes kijken. De verkleining zegt genoeg. Van de NOS moet je het dus sowieso niet hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
NOS als eerste erbij om de rijzende ster van Max de grond in te boren
Was niks nu safe aan, ze hebben beide na hun pitstop niet afmeten remmen of een ontwijkende actie moeten doen (net zoals Kimi en Juan Pablo in interlagos 2004, waar ze naast elkaar reden, probleem was pit uit, wat wel smal was, maar ze hebben het prima opgelost , tuurlijk een klein tikje, maar niemand was in gevaar omdat ze al voorbij de pitboxen waren..quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:55 schreef k_man het volgende:
Hey, maar even iets anders. Zijn Alonso en/of McLaren nou helemaal niet bestraft voor die achterlijke actie in de pitlane? Een unsafe release, vervolgens de FI een ram geven en er ongestraft mee wegkomen? Of heb ik iets gemist?
Mooi te zien dat Kimi en Max beiden gewoon dezelfde lijn aanhouden t.o.v. elkaar, tot Vettel zijn achterwiel tegen het voorwiel van Kimi aanrost.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch krijg je hem.
Heb je nog andere argumenten, dit bullshit argument heb je nu al 5x herhaald in dit topicquote:Op maandag 29 augustus 2016 15:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"te laat uit de slipstream komen" wat een onzin. Werkelijk nog nooit van gehoord. Bij iedere inhaalactie die in de historie van de autosport gepleegd is komt de achterste auto zo laat mogelijk uit de slipstream.
Was gewoon een asociale gevaarlijke playstation block move van der Max.
Ik kan me nog herinneren dat Fernando Alonso een keer met koning Juan Carlos op de eretribune zat bij een wedstrijd van Real Madrid in de Champions League. Toen zei de NOS commentator iets in de geest van "nou dat is een mooie beloning voor het ontwijken van wat grindbakken." Rare arrogante mannetjes bij de NOS.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och de NOS heeft nooit iets om autosport gegeven. Mart Smeets had het altijd over de autootjes kijken. De verkleining zegt genoeg. Van de NOS moet je het dus sowieso niet hebben.
Alles daar met maar een beetje objectieve mening wordt compleet weggeminnedquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Nou... hier op FOK! heb je een redelijke hoeveelheid Max-fanboys. Maar Reddit is weer de complete andere kant van het spectrum, mijn god
Dat komt omdat jij er van die achterlijke ideeën op nahoudt en niks van autoracen snapt. "Te laat uit de slipstream komen." Wat een idioot.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je nog andere argumenten, dit bullshit argument heb je nu al 5x herhaald in dit topic
Goed om te zien dat meer mensen inmiddels tot bezinning gekomen zijn en de schuld louter bij Vettel neerleggen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:47 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je je teammate afknijpt omdat hij rechts ruimte zou moeten hebben (normaliter), maar je stuurt toch een bocht in terwijl je ruimte laat voor de andere auto? ZEKER als het je eigen teamgenoot is.
Gewoon een domme fout van Vettel waar zowel Kimi als Max de dupe van werden.
Bocht 1 was gewoon een race incident. Shit happens. Zijn uitspraak achteraf was niet slim. Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races. In de VS zeurt men daar niet zo over. Daar is het een race met alles wat erbij behoort.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft het gewoon prima gedaan in zijn debuutjaar, maar het vervolg van zijn F1 carriere heeft laten zien dat hij het van een superieure auto moest hebben. Indycar zegt heel weinig op dit niveau, dat van F1 is namelijk een heel stuk hoger.
[..]
Ik hou ook van zijn talent, met hem persoonlijk en zijn familie voel ik me niet zo heel erg verwant terwijl het hypen met al zijn verdraaiingen ipv verslaggeving mij in het algemeen heel snel de strot uitkomt. Lauda is gewoon spelletjes aan het spelen, die zit daar niet om eerlijk te zeggen wat hij vindt, dat durft hij wel, maar zijn agenda is belangrijker.
Ik vond dat Verstappen gewoon fout zat bij bocht 1, verder vond ik het allemaal nogal meevallen, maar zijn reactie is puberaal. Wat dat betreft kan hij nog van Lauda leren, want die zegt van jongs af aan de dingen die verstandig zijn om te zeggen ipv de dingen waar hij zin in heeft om te zeggen.
Daar was dan ook niets gevaarlijks aan voor de rest.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:36 schreef Cherna het volgende:
Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races. In de VS zeurt men daar niet zo over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |