Tis goed met jou sjonnie, verdedig maar vooral dat mensen op achterlijke partijen gaan stemmen dan.quote:Op donderdag 1 september 2016 22:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je sommige topics terug leest dan zie je dat ik helemaal geen fan van die partij ben, dus kijk even voordat je reageert.
En als politici er eerder tijd aan hadden besteed, was of zou het nooit zover komen!
Dus dat domme geef ik je dubbel terug nou!
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Tis goed met jou sjonnie, verdedig maar vooral dat mensen op achterlijke partijen gaan stemmen dan.
nee, de politiek _is_ niet de overheid en juist aan het omzetten van politieke plannen in effectief en daadwerkelijk uitgevoerd beleid gaat al eerder een hoop mis.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij wel ietsjes meer als een rol?
Het wordt klakkeloos overgenomen het beleid, naar mijn idee, iedere keer weer!
Dus wat je zegt is dat de arbeidsinspectie, de milieuinspectie en al die andere overheidsdiensten decennialang hebben lopen falen terwijl het hun verantwoordelijkheid was? Hoezo is dat schuld van de VVD?quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-beschermd~a4368871/
Met dank aan de VVD en hun subsidies plus inspectievakanties. En de slachtoffers? Die komen in de niet meer bestaande sociale zekerheid terecht.
Het is overduidelijk hun schuld en hun beleid (bijv. de 'revolving door' onder het mom van samenwerking) maar dat ga ik jou niet uitleggen. Niet zolang je loopt te sarren iigquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat de arbeidsinspectie, de milieuinspectie en al die andere overheidsdiensten decennialang hebben lopen falen terwijl het hun verantwoordelijkheid was? Hoezo is dat schuld van de VVD?
Je blijft zeggen dat overheden falen, ergo, je moet ze wantrouwen. Jij zoekt een zondebok daarvoor, het is allemaal de schuld van de VVD. Maar in dit geval is het duidelijk het decennialang falen van overheidsdiensten als milieuinspectie, arbeidsinspectie en al die anderen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is overduidelijk hun schuld en hun beleid (bijv. de 'revolving door' onder het mom van samenwerking) maar dat ga ik jou niet uitleggen. Niet zolang je loopt te sarren iig
Eigenlijk zou de vraag moeten zijn vertrouwt de overheid de burger? En op basis daarvan kan je natuurlijk als burger de overheid net net zoveel vertrouwen geven. En de overheid is natuurlijk inderdaad niet de VVD.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft zeggen dat overheden falen, ergo, je moet ze wantrouwen. Jij zoekt een zondebok daarvoor, het is allemaal de schuld van de VVD. Maar in dit geval is het duidelijk het decennialang falen van overheidsdiensten als milieuinspectie, arbeidsinspectie en al die anderen.
Nee, die diensten falen niet. Ze doen wat de politiek wil.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft zeggen dat overheden falen, ergo, je moet ze wantrouwen. Jij zoekt een zondebok daarvoor, het is allemaal de schuld van de VVD. Maar in dit geval is het duidelijk het decennialang falen van overheidsdiensten als milieuinspectie, arbeidsinspectie en al die anderen.
Hehe moet een beetje aan de serie Yes, Minister denken.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, die diensten falen niet. Ze doen wat de politiek wil.
Wat een heerlijk mistgordijn.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
En de overheid is natuurlijk inderdaad niet de VVD.
Als je 70% bezuinigt op zo een dienst in 20 jaar tijd, kijk dan niet raar op.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hehe moet een beetje aan de serie Yes, Minister denken.
Ambtenaren worden niet om de vier jaar herkozen. Dat geeft ze een voorsprong natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een heerlijk mistgordijn.
Één aspect is de aangemoedigde overstap tussen de ambtenarendienst en bedrijfsleven (m.n. de leidinggevenden)
Je ziet vaak bij reorganisaties dat de medewerkers met goede kwaliteiten vertrekken en dat de mensen met weinig kwalificaties achterblijven. Dat doet zich bij de overheid en het bedrijfsleven voor.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:31 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.publicmatters.(...)t-voor-bedrijfsleven
Zoals ik al zei zijn de nauwe contacten bewust aangemoedigd. Nog in 2011 is er een wet aangenomen die dit proces bevordert en versneld.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je ziet vaak bij reorganisaties dat de medewerkers met goede kwaliteiten vertrekken en dat de mensen met weinig kwalificaties achterblijven. Dat doet zich bij de overheid en het bedrijfsleven voor.
Toon maar aan, vind dat een bijzonder boude claim, dat de arbeidsinspectie en gezondheidsinspectie in opdracht van de politiek dit doet. Bovendien had jij het over de VVDquote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, die diensten falen niet. Ze doen wat de politiek wil.
Ik vraag me af hoe die Turken die geen vertrouwen hebben in hun overheid het zouden doen in pak em beet Noord Korea.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe al die stoere lui die hier roepen geen vertrouwen in de overheid te hebben het zouden doen in pak em beet Turkije.
Inderdaad. Je kan op ze vertrouwen dat ze bouwcontracten voor veel teveel belastinggeld aan bevriende aannemers geven. Je kan erop vertrouwen dat alle politieke partijen lekker meedoen. Je kan erop vertrouwen dat geen enkele politicus hiervoor gestraft gaat worden. Je kan erop vertrouwen dat degene die aan het licht brengt dat er voor miljarden gesjoemeld wordt met one belastinggeld wel zwaar gestraft gaat worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind wantrouwen nogal een groot woord. Alsof de overheid constant bezig zou zijn met snode plannen tegen burgers. Ga je dan ook met angst en beven naar het gemeenteloket?
Maar in werkelijkheid is de Nederlandse overheid een van de betrouwbaarste ter wereld.
Miljardensjoemel daarentegen is lekker goedkoopquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel controle wil je precies hebben? De foutvrije samenleving is heel heel duur.
Verder net alsof er zoiets als een foutloze maatschappij zou bestaan. In ons land zijn daar al ruim 16 miljoen definities voor.quote:Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Miljardensjoemel daarentegen is lekker goedkoop
Foutloos bestaat niet, dus gaan we corruptie en fouten vanaf nu compleet negeren. Lijkt me inderdaad de beste aanpak jaquote:Op maandag 5 september 2016 20:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Verder net alsof er zoiets als een foutloze maatschappij zou bestaan. In ons land zijn daar al ruim 16 miljoen definities voor.
Is de hele bouwfraude volledig aan jou voorbij gegaan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, als je allerlei mensen gaat beschuldigen van van alles en nog wat dan mag je ook met bewijzen komen.
An zoals gezegd. Bij de overhead werken honderduizenden mensen. Daar zullen dus zeker eikels bij zitten. Maar Nederland weet ze er relatief goe duit te filteren.
Nee, maar het is simpelweg niet maatgevend voor de complete overheid die uit honderduizenden mensen bestaat.quote:Op maandag 5 september 2016 21:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Is de hele bouwfraude volledig aan jou voorbij gegaan?
.quote:Op maandag 5 september 2016 21:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Foutloos bestaat niet, dus gaan we corruptie en fouten vanaf nu compleet negeren. Lijkt me inderdaad de beste aanpak ja
"Alle politieke partijen" is een beetje extreem en generaliserend.quote:Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kan op ze vertrouwen dat ze bouwcontracten voor veel teveel belastinggeld aan bevriende aannemers geven. Je kan erop vertrouwen dat alle politieke partijen lekker meedoen. Je kan erop vertrouwen dat geen enkele politicus hiervoor gestraft gaat worden. Je kan erop vertrouwen dat degene die aan het licht brengt dat er voor miljarden gesjoemeld wordt met one belastinggeld wel zwaar gestraft gaat worden.
De overheid, volledig te vertrouwen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |