Klopt, politici zijn over het algemeen geen betrouwbare partners omdat ze iedere vier jaar weer vanalles moeten beloven om hun plekje te bemachtigen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:55 schreef Igen het volgende:
Sowieso is "de overheid" veel breder dan de politiek hè. De meeste mensen bij "de overheid" zijn ambtenaar en geen politicus.
Bliev'm schudd'n op die trilploat!quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:06 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat deed ik al nooit.. maar de ellende die mijnbouwschade heet, kunnen ze bij mij niet meer goed maken.. al kwamen ze morgen met 15 miljoen aanzetten..
quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Bliev'm schudd'n op die trilploat!
Ik sluit mij hierbij aan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik heb geen enkel vertrouwen in de overheid.
Ik vertrouw onze overheid niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:33 schreef Monopoly het volgende:
Simpel zoals het is.
Als je het in procenten moet aantonen, in hoeverre vertrouw jij onze overheid?
Houden ze dingen achter, zijn ze eerlijk, verdraaien ze dingen?
Interessante discussie.
Persoonlijk vertrouw ik ze tot op zekere hoogte. Ik denk persoonlijk dat we (terecht) niet alles horen. Sommige dingen moet je ook niet delen met het volk, als het om staatsveiligheid gaat. toch denk ik wel dat ze iets achter houden. Geen BNW dingen om het in FOK! terminologie te houden, maar ik denk toch dat het in de mogelijkheid ligt om niet alles te delen wat misschien wel zou moeten.
Lijkt me interessant om te zien hoe jullie er over denken.
Wat lief, je noemt mij stoer.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe al die stoere lui die hier roepen geen vertrouwen in de overheid te hebben het zouden doen in pak em beet Turkije.
Soms, zoals in 2002?quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:18 schreef Hexagon het volgende:
Onbetrouwbare mensen bestaan dus die zullen ook wel bij de overheid werken. Maar in Nederland is de overheid wel zodanig ingericht dat deze redelijk te vertrouwen is. Soms gaat het mis. Maar ik ben nou eenmaal niet iemand dmet een geloof in de foutvrije samenleving.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:55 schreef Igen het volgende:
Sowieso is "de overheid" veel breder dan de politiek hè. De meeste mensen bij "de overheid" zijn ambtenaar en geen politicus.
Het gras lijkt altijd groener bij de buren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe al die stoere lui die hier roepen geen vertrouwen in de overheid te hebben het zouden doen in pak em beet Turkije.
Ik vind wantrouwen nogal een groot woord. Alsof de overheid constant bezig zou zijn met snode plannen tegen burgers. Ga je dan ook met angst en beven naar het gemeenteloket?quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat lief, je noemt mij stoer.
Maar Turkije lijkt mij nog erger. Betekent dat dat 'de stoere lui' het wantrouwen niet mogen uitspreken? Lijkt mij iets positiefs; een soort van waarschuwing dat het een verkeerde kant op gaat, want we willen allemaal ene betrouwbare overheid.
Wat meer zegt over overheden in het algemeen en hoe ze te vertrouwen zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind wantrouwen nogal een groot woord. Alsof de overheid constant bezig zou zijn met snode plannen tegen burgers. Ga je dan ook met angst en beven naar het gemeenteloket?
Maar in werkelijkheid is de Nederlandse overheid een van de betrouwbaarste ter wereld.
Hoezo was dat in 2002 de schuld van de overheid?quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Soms, zoals in 2002?
En wat gaat er dan mis volgens jou?
Als er misschien meer controle op zou zijn was het nog minder of niet?quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo was dat in 2002 de schuld van de overheid?
En wat er mis gaat is dat de overheid een organisatie is waar erg veel mensen werken en waar dus ook wel eens incompetente of corrupte mensen zullej werken. Maar in Nederland blijft dat wel redelijk binnen de perken.
Klopt, maar hoeveel controle wil je precies hebben? De foutvrije samenleving is heel heel duur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er misschien meer controle op zou zijn was het nog minder of niet?
De overheid verkwanselt de helft van ons inkomen en jij komt met droge ogen beweren dat alles redelijk binnen de perken blijft. Kom je wel eens buiten?quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat er mis gaat is dat de overheid een organisatie is waar erg veel mensen werken en waar dus ook wel eens incompetente of corrupte mensen zullej werken. Maar in Nederland blijft dat wel redelijk binnen de perken.
Zie de USSR.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel controle wil je precies hebben? De foutvrije samenleving is heel heel duur.
Wat ik wil is maximale controle en of het voor de witte of anders gekleurde is die hoort gelijk te zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel controle wil je precies hebben? De foutvrije samenleving is heel heel duur.
Tja in jouw libertarische droomwereld heb ik al helemaal geen vertrouwen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De overheid verkwanselt de helft van ons inkomen en jij komt met droge ogen beweren dat alles redelijk binnen de perken blijft. Kom je wel eens buiten?
Out of the box denken is dan ook niet een van jouw kwaliteiten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja in jouw libertarische droomwereld heb ik al helemaal geen vertrouwen.
Jawel hoor. Maar ik kom alleen steeds op wat minder rooskleurige gevolgen uit.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Out of the box denken is dan ook niet een van jouw kwaliteiten.
Die van mij ook niet, alles overlaten aan de markt is ook niet goed vindt ik.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Out of the box denken is dan ook niet een van jouw kwaliteiten.
Veel mensen willen helemaal niet zelf het roer in handen hebben, ze willen gehoorzamen, aan de kerk, de overheid, hun ouders, de grote leider. Slavenzielen hebben ze. Er mag ook geen kritiek op zijn, want dan ben je een ketter. Je ziet het hier maar al te duidelijk, ze schieten in een kramp bij libertarisme, ze haten het meer dan Communisme en Nazis bij elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De overheid verkwanselt de helft van ons inkomen en jij komt met droge ogen beweren dat alles redelijk binnen de perken blijft. Kom je wel eens buiten?
Toch heerlijk dat zoveel kleine strominkjes zichzelf als verlichte, vrije vogeltjes typeren die ontsnapt zijn aan het juk van een bepaald soort indoctrinatie. Het is werkelijk waar schattig.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel mensen willen helemaal niet zelf het roer in handen hebben, ze willen gehoorzamen, aan de kerk, de overheid, hun ouders, de grote leider. Slavenzielen hebben ze. Er mag ook geen kritiek op zijn, want dan ben je een ketter. Je ziet het hier maar al te duidelijk, ze schieten in een kramp bij libertarisme, ze haten het meer dan Communisme en Nazis bij elkaar.
Niets zo eng als het wegvallen van het warme nest. Als een ouderling en het atheisme zijn ze als de dood omdat ze de wereld niet kunnen voorstellen zonder hun paradigma.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:18 schreef Hexagon het volgende:
Onbetrouwbare mensen bestaan dus die zullen ook wel bij de overheid werken. Maar in Nederland is de overheid wel zodanig ingericht dat deze redelijk te vertrouwen is. Soms gaat het mis. Maar ik ben nou eenmaal niet iemand dmet een geloof in de foutvrije samenleving.
Ik denk dat verreweg de meeste ambtenaren best te vertrouwen zijn. Alleen misschien niet altijd competent.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat dacht je overigens van 'de ambtenaar'?
Zelfs als het allemaal waar is - in een democratie houd je rekening met wat "veel mensen willen".quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel mensen willen helemaal niet zelf het roer in handen hebben, ze willen gehoorzamen, aan de kerk, de overheid, hun ouders, de grote leider. Slavenzielen hebben ze. Er mag ook geen kritiek op zijn, want dan ben je een ketter. Je ziet het hier maar al te duidelijk, ze schieten in een kramp bij libertarisme, ze haten het meer dan Communisme en Nazis bij elkaar.
Niets zo eng als het wegvallen van het warme nest. Als een ouderling en het atheisme zijn ze als de dood omdat ze de wereld niet kunnen voorstellen zonder hun paradigma.
Alleen omdat de corruptie minder aan het licht komt, betekent niet dat het redelijk binnen de perken is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In werkelijkheid? Want je bent langs alle 194 landen gegaan om het te testen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind wantrouwen nogal een groot woord. Alsof de overheid constant bezig zou zijn met snode plannen tegen burgers. Ga je dan ook met angst en beven naar het gemeenteloket?
Maar in werkelijkheid is de Nederlandse overheid een van de betrouwbaarste ter wereld.
Omdat?quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
Een land met zo'n grote staatsschuld heeft een overheid die niet te vertrouwen is.
Probeer maar eens een lening af te sluiten op je kinderen die nog niet geboren zijn. De bank lacht je vierkant uit. Onze overheid heeft op die manier meer dan honderden miljarden binnen geharkt. En blijft harken.quote:
Nou en ? De staatsschuld is irrelevant zo lang mr. market denkt dat de industrie / economie dat kan dragenquote:Op maandag 29 augustus 2016 04:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Probeer maar eens een lening af te sluiten op je kinderen die nog niet geboren zijn. De bank lacht je vierkant uit. Onze overheid heeft op die manier meer dan honderden miljarden binnen geharkt. En blijft harken.
Nee, je houd rekening met wat mensen willen horen, een belangrijk verschil. Daadwerkelijk wat doen gebeurd pas als de politiek door omstandigheden worden gedwongen in de meeste gevallen. Het zijn dus eigenlijk reageringen ipv regeringen. Mij was als puber in de jaren 70/80 al duidelijk dat de AOW en VUT onhoudbaar waren, net als iedereen die daar 5 minuten over nadacht. Maar er wat aan doen? Politiek verkoopt dromen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Zelfs als het allemaal waar is - in een democratie houd je rekening met wat "veel mensen willen".
Net als tweedehandsautoverkopers.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je houd rekening met wat mensen willen horen, een belangrijk verschil. Daadwerkelijk wat doen gebeurd pas als de politiek door omstandigheden worden gedwongen in de meeste gevallen. Het zijn dus eigenlijk reageringen ipv regeringen. Mij was als puber in de jaren 70/80 al duidelijk dat de AOW en VUT onhoudbaar waren, net als iedereen die daar 5 minuten over nadacht. Maar er wat aan doen? Politiek verkoopt dromen.
JIj beweert, jij bewijstquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alleen omdat de corruptie minder aan het licht komt, betekent niet dat het redelijk binnen de perken is.
Wat hadden ze kunnen doen dan?quote:In 2002 deed de overheid niks om Pim te beschermen of sowieso in leven te houden.
Ik baser me op cijfers, ipv op mijn onderbuikquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
In werkelijkheid? Want je bent langs alle 194 landen gegaan om het te testen?
quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
100% nu we al die brave, goed opgeleide tandartsen en advocaten binnen hebben gehaald met hun vrouw en kinderen.
Als de meerderheid van de mensen dromen wil kopen dan heb je het daar maar mee te doen Piet. Of dan moet je die mensen veranderen. De schuld ligt niet bij degene die iets verkoopt wat mensen graag kopen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je houd rekening met wat mensen willen horen, een belangrijk verschil. Daadwerkelijk wat doen gebeurd pas als de politiek door omstandigheden worden gedwongen in de meeste gevallen. Het zijn dus eigenlijk reageringen ipv regeringen. Mij was als puber in de jaren 70/80 al duidelijk dat de AOW en VUT onhoudbaar waren, net als iedereen die daar 5 minuten over nadacht. Maar er wat aan doen? Politiek verkoopt dromen.
Je hebt gelijk. Niet vreemd dat mensen die een realistische kijk hebben geen enkel vertrouwen meer hebben in dat systeem.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de meerderheid van de mensen dromen wil kopen dan heb je het daar maar mee te doen Piet. Of dan moet je die mensen veranderen. De schuld ligt niet bij degene die iets verkoopt wat mensen graag kopen.
Dat is niet het punt, het punt is of ik de overheid vertrouw. En ja, de kiezer heeft een haalschuld, maar politiek een brengschuld.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de meerderheid van de mensen dromen wil kopen dan heb je het daar maar mee te doen Piet. Of dan moet je die mensen veranderen. De schuld ligt niet bij degene die iets verkoopt wat mensen graag kopen.
Dat is gek, want je hebt het steeds over de politiek en niet over de overheid.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, het punt is of ik de overheid vertrouw.
Klopt, en er zijn weinig ambtenaren te vertrouwen op overheidsniveau.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:55 schreef Igen het volgende:
Vertel.. er zijn er een paar 100.000 ofzo. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Klopt, en er zijn weinig ambtenaren te vertrouwen op overheidsniveau.
Jammer dat rechters niet aan de grondwet mogen toetsen. De grondwet is dan ook een waardeloos vod.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:25 schreef Ryon het volgende:
Ik vertrouw de overheid ook niet. Vandaar dat ik blij ben dat de Grondwet en het EVRM er is. We hebben dat nodig.
Ze mogen wel aan Europese verdragen en wetten toetsen, maar dat staat onder druk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jammer dat rechters niet aan de grondwet mogen toetsen. De grondwet is dan ook een waardeloos vod.
Niet correct, had het oa ook over de belastingdienst.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is gek, want je hebt het steeds over de politiek en niet over de overheid.
Stuurt de politiek diezelfde overheid niet?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is gek, want je hebt het steeds over de politiek en niet over de overheid.
Wat moet ik me voorstellen bij ambtenaren die níét "op overheidsniveau" zitten?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Klopt, en er zijn weinig ambtenaren te vertrouwen op overheidsniveau.
Dit is geen bewijs?quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
JIj beweert, jij bewijst
[..]
Wat hadden ze kunnen doen dan?
[..]
Ik baser me op cijfers, ipv op mijn onderbuik
https://www.transparency.org/country/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |