Ja grappig man. Hilarisch.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
'Dat volk'. Kom je uit een grot ofzo.

Maar een bepaalde groep is oververtegenwoordigd in de criminaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geweld is de laatste jaren juist afgenomen...

2009 belde.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar een bepaalde groep is oververtegenwoordigd in de criminaliteit.

'Ja maar het voelt minder veilig'quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geweld is de laatste jaren juist afgenomen...

Wat is er oneerbiedig aan om "volk" te zeggen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:34 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is niet echt hilarisch om zo oneerbiedig te zijn, eerder genant.

De kans dat geen enkele groep is oververtegenwoordigd is volgens mij nihil en waarom zou je niet alles willen aanpakken maar alleen die groep?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar een bepaalde groep is oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Denk eens na met hoeveel het geweld zou afnemen, als we af zijn van die kansenparels.

Niks, je begrijpt het niet en ook dat snap ik, anders had je het immers niet gezegd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is er oneerbiedig aan om "volk" te zeggen?
Ik vind mensen zoals jou eerder genant. Alles maar goedpraten, en weigeren toe te geven dat we een gigantisch probleem hebben in de samenleving.
"Ach er is niets aan de hand, ik doe mijn oogjes dicht, en noem mensen die het woord volk gebruiken genant."

Ik zeg natuurlijk niet dat je alleen die groep moet aanpakken. Iedereen die de wet overtreed moet aangepakt worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De kans dat geen enkele groep is oververtegenwoordigd is volgens mij nihil en waarom zou je niet alles willen aanpakken maar alleen die groep?

Nee dat zou helemaal niet beter zijn tenzij je als groep de criminelen bedoelt. Uitgangspunt is namelijk dat je onschuldige mensen niet gaat straffen voor de daden van anderen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg natuurlijk niet dat je alleen die groep moet aanpakken. Iedereen die de wet overtreed moet aangepakt worden.
Het feit blijft dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, dus nogmaals, het zou al een stuk beter gaan als we bepaalde groepen uit ons land weren.

quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
We hebben zeker een gigantisch probleem, wat voornamelijk bestaat uit mensen die een gigantisch probleem zien.

Ik vind jou bijdragen aan het probleem, dat is natuurlijk iets anders. Je kan opgelucht adem halen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus ik ben het probleem, en niet de bevolkingsgroepen die bijvoorbeeld halve buurten onveilig maken.
Ik had niet anders van je verwacht.

Ja, en de immigranten die eerder naar de criminaliteit neigen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat zou helemaal niet beter zijn tenzij je als groep de criminelen bedoelt. Uitgangspunt is namelijk dat je onschuldige mensen niet gaat straffen voor de daden van anderen.

Wat mij betreft vertrekken deze mensen linea recta uit dit land. Vaak genoeg van dichtbij meegemaakt hoe ellendig dat VOLK is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat zou helemaal niet beter zijn tenzij je als groep de criminelen bedoelt. Uitgangspunt is namelijk dat je onschuldige mensen niet gaat straffen voor de daden van anderen.

Nee dat is een slechte maatregel, ik noem het niet eens een oplossing.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, en de immigranten die eerder naar de criminaliteit neigen.
Deze mensen moeten we niet langer in ons land opnemen.
Een preventieve actie dus.
Dat zal een stuk beter werken dan al die corrigerende maatregelen van de afgelopen decennia.

Mannen heb je overal en altijd, opleidingsniveau bijv. is ook een algemeen begrip.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is een slechte maatregel, ik noem het niet eens een oplossing.
Als eerste hebben die immigranten hier nog helemaal geen criminaliteit gepleegd, ze zijn hier niet eens.
Ook het kijken naar oververtegenwoordiging in de statistieken is geen oplossing. Zodra je de grootste groep hebt uitgezet is er een andere groep oververtegenwoordigd en kun je opnieuw beginnen.
Daarnaast wat doe je als iemand gaat kijken naar de statistiek op geslacht, mannen zijn over vertegenwoordigd. De statistiek op opleidingsniveau, lagere niveau is oververtegenwoordigd. De statistiek op leeftijd, bepaalde leeftijdsgroepen zijn oververtegenwoordigd.
Jou oplossing wordt alleen ingegeven door hele bevolkingsgroepen verantwoordelijk te willen maken voor de mensen in die groepen die foute dingen doen, er zit totaal geen logica achter als je verder kijkt.

Afkomst is ook een algemeen begrip maar als je echt wil kun je mannen ook verwijderen uit Nederland of preventief opsluiten en mensen met een lage opleiding kun je opsluiten of elektronisch toezicht geven. Maar ik begrijp dat het je inderdaad niet om het oplossen van criminaliteit gaat maar gewoon om de mensen met die afkomst en daar zoek je dan de statistiek bij en zodra er een andere statistiek komt zijn er ineens reden daar niet naar te kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Mannen heb je overal en altijd, opleidingsniveau bijv. is ook een algemeen begrip.
Maar niet-westerse allochtonen zijn hier te gast en zijn hier pas enkele decennia. Dat deze groep, voornamelijk Turken, Marokkanen en Antillianen dusdanig crimineel zijn, wil wel wat zeggen over deze groep. We hebben ze hier binnengelaten en halen kennelijk heel veel ellende uit. Dat is te voorkomen door deze groep niet verder te laten groeien en mensen uit andere, meer ontwikkelde landen toe te laten.

Als ik een groepje mannen tegenkom in een donker steegje ben ik zeker wel "banger" dan wanneer ik een groepje vrouwen zou tegenkomen. Alleen dat is een heel andere discussie waar je een apart topic over zou kunnen openen. Het gaat hier specifiek om niet-westerse migranten met voornamelijk het Islamitisch geloof. Dat er wat mis is met deze groep is de laatste decennia meer dan overduidelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Afkomst is ook een algemeen begrip maar als je echt wil kun je mannen ook verwijderen uit Nederland of preventief opsluiten en mensen met een lage opleiding kun je opsluiten of elektronisch toezicht geven. Maar ik begrijp dat het je inderdaad niet om het oplossen van criminaliteit gaat maar gewoon om de mensen met die afkomst en daar zoek je dan de statistiek bij en zodra er een andere statistiek komt zijn er ineens reden daar niet naar te kijken.

Mooi dat je hier voor uitkomt, veel mensen denken het alleen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wat mij betreft vertrekken deze mensen linea recta uit dit land. Vaak genoeg van dichtbij meegemaakt hoe ellendig dat VOLK is.

Ik hoef geen ander topic te openen, hier is men begonnen over de criminaliteitsstatistieken als reden voor maatregelen. Ik geef argumenten waarom dat onzinnig is, het is dus precies dezelfde discussie want het gebruik van de statistiek op afkomst is gedaan om maatregelen tegen de groep (zogenaamd) te rechtvaardigen maar als je een andere statistiek kiest dan is het nemen van maatregelen ineens niet nodig. De oververtegenwoordigen van de jongen mannen met lage opleiding in de criminaliteit statistieken is behoorlijk groot maar we doen er niets aan want we willen kijken naar de Marokkanen, te hypocriet voor woorden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:11 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Als ik een groepje mannen tegenkom in een donker steegje ben ik zeker wel "banger" dan wanneer ik een groepje vrouwen zou tegenkomen. Alleen dat is een heel andere discussie waar je een apart topic over zou kunnen openen. Het gaat hier specifiek om niet-westerse migranten met voornamelijk het Islamitisch geloof. Dat er wat mis is met deze groep is de laatste decennia meer dan overduidelijk.

Ik pleit er voor dat mensen dit meer gaan benoemen. Dat pappen en nathouden ben ik niet zo van. Gewoon het beestje bij de naam benoemen. Zodat ik weet wie ik nog serieus kan nemen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mooi dat je hier voor uitkomt, veel mensen denken het alleen.

Heb t liever dan dat gedraai. En dat ja.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik pleit er voor dat mensen dit meer gaan benoemen. Dat pappen en nathouden ben ik niet zo van. Gewoon het beestje bij de naam benoemen. Zodat ik weet wie ik nog serieus kan nemen.

Ik heb argumenten aangegeven waarom ik dat wel zinnig vind. En met mij veel andere mensen, anders was dit niet zo'n punt geweest. Sinds Fortuyn is de geest gewoon uit de fles gekomen en mag je vrijelijk over dit allochtonenprobleem praten, gelukkig.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik hoef geen ander topic te openen, hier is men begonnen over de criminaliteitsstatistieken als reden voor maatregelen. Ik geef argumenten waarom dat onzinnig is, het is dus precies dezelfde discussie want het gebruik van de statistiek op afkomst is gedaan om maatregelen tegen de groep (zogenaamd) te rechtvaardigen maar als je een andere statistiek kiest dan is het nemen van maatregelen ineens niet nodig. De oververtegenwoordigen van de jongen mannen met lage opleiding in de criminaliteit statistieken is behoorlijk groot maar we doen er niets aan want we willen kijken naar de Marokkanen, te hypocriet voor woorden.

Straks ga je zeggen dat die straatschoffies geen stageplaats konden krijgen. Hoop ik, heb de bingokaart in de aanslag.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb argumenten aangegeven waarom ik dat wel zinnig vind. En met mij veel andere mensen, anders was dit niet zo'n punt geweest. Sinds Fortuyn is de geest gewoon uit de fles gekomen en mag je vrijelijk over dit allochtonenprobleem praten, gelukkig.
Dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken is duidelijk, dat allochtone mannen nog meer oververtegenwoordigd zijn, ook. Feit blijft dat deze mensen nieuw zijn in Nederland en er direct een zooitje van maken. Dat doe je niet als je te gast bent in een land. Ik zeg met zin te gast, want zelfs derde generatie allochtonen hebben zich nog niet eens aangepast aan Nederland en gedragen zich dus als vreemde eenden in de bijt.
Dat deze groep mensen veel ellende uithalen en nieuw zijn in Nederland, geeft aan dat we dat dus eerst niet hadden en dat je dus kunt spreken van een mislukte immigratie. We hebben een groep mensen in ons midden gekregen die we eerst niet hadden en die groep haalt ook nog eens veel misdaad hierheen. Vergelijk het met een gezinswoning waar een gelukkig gezin woont en waar opeens 2 straatschoffies komen wonen en het meubilair kapot trappen en zich niet aan de regels houden. Dat is toch te absurd voor woorden?

Nee, want ze gaan eerst thee drinken met de burgemeester omdat het blanke gezin zich niet wou aanpassen aan deze verrijkende kansenkinderen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Straks ga je zeggen dat die straatschoffies geen stageplaats konden krijgen. Hoop ik, heb de bingokaart in de aanslag.

Dat lijkt me eerder iets wat jij zou zeggen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Straks ga je zeggen dat die straatschoffies geen stageplaats konden krijgen. Hoop ik, heb de bingokaart in de aanslag.

Daar ligt het zelden aan, maar het klinkt leuk omdat mensen het idee hebben dat het denigrerend overkomt. Die behoefte hebben sommige mensen, om zich beter te voelen dan anderen. Jammer wel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder iets wat jij zou zeggen.

Als je zo gaat denken dan worden de problemen met allochtonen en mensen met een allochtone achtergrond alleen nog maar erger. Ze zijn er nog niet nee.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is een slechte maatregel, ik noem het niet eens een oplossing.
Als eerste hebben die immigranten hier nog helemaal geen criminaliteit gepleegd, ze zijn hier niet eens.
 Maar je weet zelf ook dat er heel veel de criminaliteit ingaan of weigeren te integreren, als ze hierheen komen.
  Maar je weet zelf ook dat er heel veel de criminaliteit ingaan of weigeren te integreren, als ze hierheen komen.

Je je vindt het zinnig omdat je een hekel hebt aan Marokkanen en anderen en je de statistiek kunt gebruiken om jouw racisme te legitimeren, net als veel andere mensen inderdaad. Verder heeft het dus niets te maken met het oplossen van criminaliteit of wat dan ook en het is jammer dat zoveel mensen zo denken en zoveel mensen er in trappen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb argumenten aangegeven waarom ik dat wel zinnig vind. En met mij veel andere mensen, anders was dit niet zo'n punt geweest. Sinds Fortuyn is de geest gewoon uit de fles gekomen en mag je vrijelijk over dit allochtonenprobleem praten, gelukkig.
Dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken is duidelijk, dat allochtone mannen nog meer oververtegenwoordigd zijn, ook. Feit blijft dat deze mensen nieuw zijn in Nederland en er direct een zooitje van maken. Dat doe je niet als je te gast bent in een land. Ik zeg met zin te gast, want zelfs derde generatie allochtonen hebben zich nog niet eens aangepast aan Nederland en gedragen zich dus als vreemde eenden in de bijt.
Dat deze groep mensen veel ellende uithalen en nieuw zijn in Nederland, geeft aan dat we dat dus eerst niet hadden en dat je dus kunt spreken van een mislukte immigratie. We hebben een groep mensen in ons midden gekregen die we eerst niet hadden en die groep haalt ook nog eens veel misdaad hierheen. Vergelijk het met een gezinswoning waar een gelukkig gezin woont en waar opeens 2 straatschoffies komen wonen en het meubilair kapot trappen en zich niet aan de regels houden. Dat is toch te absurd voor woorden?

Jammer dat je zo over mij denkt en je jezelf zo verlaagd. Ik dacht dat we een fatsoenlijke discussie aan het voeren waren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je je vindt het zinnig omdat je een hekel hebt aan Marokkanen en anderen en je de statistiek kunt gebruiken om jouw racisme te legitimeren, net als veel andere mensen inderdaad. Verder heeft het dus niets te maken met het oplossen van criminaliteit of wat dan ook en het is jammer dat zoveel mensen zo denken en zoveel mensen er in trappen.

Ja ik was het zoeken naar je racistische post, maar ik kan hem nergens vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:42 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Jammer dat je zo over mij denkt en je jezelf zo verlaagd. Ik dacht dat we een fatsoenlijke discussie aan het voeren waren.
Jammer.

Ik heb gelezen wat je schreef en mijn argumenten gegeven waarom ik er zo over denk. Het gaat jouw om het volk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:42 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Jammer dat je zo over mij denkt en je jezelf zo verlaagd. Ik dacht dat we een fatsoenlijke discussie aan het voeren waren.
Jammer.
Als je naar de statistieken zou kijken kun je ook zeggen hoe ellendig de jonge mannen met lage opleiding zijn en daar vergaande maatregelen om voorstellen die ook onschuldige jonge mannen met lage opleiding zouden treffen, het is een bewuste keuze dat niet te doen omdat het je gaat om bepaalde volken. Het spijt me dat noem ik racisme en als dat een pijnlijke spiegel is dan is dat maar zo.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef 24Fan het volgende:
Wat mij betreft vertrekken deze mensen linea recta uit dit land. Vaak genoeg van dichtbij meegemaakt hoe ellendig dat VOLK is.

Die heb ik niet. Helaas..de overheid maakt geen jacht op illegalen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb verder niets van dit topic gelezen, ik reageer uit curiositeit.
Heb je een bron van het aantal illegalen? Ik begrijp dat het precieze aantal niet aantoonbaar is, daarom zijn het illegalen, maar een schatting ofzo? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.

Misschien wat minder obsessief zijn t.a.v. zgn. 'racisme' en zoeken naar oplossingen om Nederland weer Europees te krijgen. Het begrip racisme is in enkele jaren tijd volledig gedevalueerd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja ik was het zoeken naar je racistische post, maar ik kan hem nergens vinden.
Misschien zie ik hem gewoon over het hoofd.

Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt nu ook al.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:55 schreef Ulx het volgende:
Oh, ze gaan ook al bepalen wat de nederlander mooi hoort te vinden?
Heeft Twitter overheidssubsidie gekregen dan ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:57 schreef Toefjes het volgende:
Ook wel ongekend dat de PVV geen euro in innovatie wil steken. Terwijl zonder innovatie Wilders onmogelijk Donald Duck zou kunnen volgen op Twitter.
Aangezien de overheid inderdaad zelf wetten en regels maakt en vergunningen verstrekt is zij per definitie een onbetrouwbare zakenpartner.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:16 schreef Wespensteek het volgende:
Het intrekken van verleende verblijfsvergunningen vind ik veruit het mooist. In één klap wordt duidelijk gemaakt dat de PVV een onbetrouwbare partner is die elk moment van gedachten kan veranderen en waar zelfs een verleende vergunning geen garantie is dat je erop mag rekenen dat het goed komt. Gelukkig zijn er voor de overheid regels van goed bestuur die het onuitvoerbaar maken omdat de overheid wel betrouwbaar moet zijn in dat opzicht.

Welke fondsen hebben in hun criteria om voor subsidie in aanmerking te komen staan dat het 'mooi' moet zijn dan? Er zijn verschillende fondsen die elk een kerndoelstelling hebben, maar voor zover ik weet maakt 'mooi' daar geen deel van uit. Dat is tenslotte ook niet aan een fonds om te beoordelen, die proberen juist de meer onbekende kunst een podium te geven.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt nu ook al.
Commissie`s bepalen welke kunst en cultuurinstellingen wel of geen subsidie krijgen.

Dat zijn toch twee verschillende dingen een vergunning intrekken is wat anders dan de wetten veranderen. Intrekken van een in het verleden verstrekte vergunning is mogelijk als mensen zelf iets fout doen (voorbeeld: https://www.rijssen-holten.nl/loket/product/vergunning-intrekken).quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Aangezien de overheid inderdaad zelf wetten en regels maakt en vergunningen verstrekt is zij per definitie een onbetrouwbare zakenpartner.
Vraag maar eens aan particulieren die een auto hadden op grijs kenteken, of ondernemers die in klassiekers handelden totdat die regeltjes veranderden.
Bedrijven en instellingen die zowat geheel draaien op subsidie en dat ineens weg zien vallen.
Nee, niet alleen de PVV is onbetrouwbaar hoor.

"mooi" zal er wel niet in staan, wel allerlei synoniemen daarvoor natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
Welke fondsen hebben in hun criteria om voor subsidie in aanmerking te komen staan dat het 'mooi' moet zijn dan? Er zijn verschillende fondsen die elk een kerndoelstelling hebben, maar voor zover ik weet maakt 'mooi' daar geen deel van uit. Dat is tenslotte ook niet aan een fonds om te beoordelen, die proberen juist de meer onbekende kunst een podium te geven.
Houd jij die logica ook aan voor terroristen ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:48 schreef 99.999 het volgende:
Tja, als het op een eend lijkt, waggelt als een eend en kwaakt als een eend, dan zal het ook wel een eend zijn.
Nogmaals, je hoeft je er hier toch niet voor te schamen?

Heb je daar ook een voorbeeld van?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
"mooi" zal er wel niet in staan, wel allerlei synoniemen daarvoor natuurlijk.
Het is een select groepje in die commisies die beslist wat wel en geen subsidie krijgt.

Iets uit verband trekken is onzin ?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is onzinnig hoe je dingen uit verband trekt om een betoog te houden.

De hele wereld is gek en heeft het gedaanquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je je vindt het zinnig omdat je een hekel hebt aan Marokkanen en anderen en je de statistiek kunt gebruiken om jouw racisme te legitimeren, net als veel andere mensen inderdaad. Verder heeft het dus niets te maken met het oplossen van criminaliteit of wat dan ook en het is jammer dat zoveel mensen zo denken en zoveel mensen er in trappen.

Jouw gebrek aan inhoudelijke argumenten geeft wel wat aan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:36 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
De hele wereld is gek en heeft het gedaan
En jij bent de enige die dat ziet
Het moed inderdaad wel Racisme zijn Als ik jou was zou ik die Racisme kaart zoveel mogelijk trekken

quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:36 schreef Gutmensch het volgende:
Toch jammer dat het fascistische gedachtengoed van de NSB nu voortleeft onder de PVV-aanhang. Zij die stierven voor onze vrijheid draaien zich om in hun graf.

Inderdaad ja . Als ik mij de laatste verkiezingen nog ff door mijn hoofd laat gaan dan was er door de media een soort wedstrijdje georganiseerd tussen de VVD en de PVDA en als we dan zorgden dat de PVDA groter zou worden dan de VVD dan zouden we beter af zijn omdat dan de VVD buitenspel zou staan LOLquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is eerder omgedraaid, NSB'ers waren landverraders.
Je kunt zeggen over de PVV wat je wilt, maar landverraders zijn het niet.
Dat past beter bij de PvdA of Groenlinks.

Mensen tegen moslims zijn nazi,s , ook z,on leuke dooddoenerquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]

Inderdaad.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Mensen tegen moslims zijn nazi,s , ook z,on leuke dooddoener
Vooral als je WW2 in gedachten neemt en Hitlers goedkeuring tegenover de islam

Gewoon naar een gemiddelde vmbo-school in Amsterdam of Rotterdam gaanquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad.
En hoeveel moslims/kansenparels zullen de holocaust goedkeuren vraag ik me af.

Dat is toch te schandalig voor woorden ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:00 schreef Wespensteek het volgende:
Ja bla bla bla, maar als een moslim het wel een religie vindt en op basis van de koran kan aantonen dat het een religieuze opvatting is valt het gewoon onder de vrijheid van godsdienst wat jij er ook van vindt. Ook het vliegende spaghetti monster kan er onder vallen zo hebben de rechters laatst nog weer geoordeeld. Het gaat niet om wat jij of ik ervan vinden maar wat de moslim vindt.
Je zou je er eens in moeten verdiepen in plaats van dingen te herhalen die je gehoord hebt maar ook dat is aan dovemansoren gericht dat heb ik je immers ook al zo vaak verteld.
 reacties`s, terwijl de enige fout van de nazi`s was dat ze 500 jaar te laat waren en geen traditie hebben opgebouwd
  reacties`s, terwijl de enige fout van de nazi`s was dat ze 500 jaar te laat waren en geen traditie hebben opgebouwd   

De vrijheid van religie is er om te voorkomen dat mensen die een hekel hebben aan een bepaalde religie allemaal wetten gaan aannemen om de mensen die wel willen geloven te pesten. Vandaag de dag wordt telkens weer bewezen dat het helaas nog nodig is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is toch te schandalig voor woorden ?
Iemand heeft een sprookjesboek vol met sagen, mythen, krijgsverhalen en overleveringen als religie bestempeld en dan is het boven alles verheven ?
Dat slaat toch nergens op
En elke keer als ik de vergelijking met de Nazi`s en Mein Kampf maak dan krijg ikreacties`s, terwijl de enige fout van de nazi`s was dat ze 500 jaar te laat waren en geen traditie hebben opgebouwd

Die hele vrijheid van religie is flauwekul, vroeger was dat nodig om natuurrampen en verschijnselen te verklaren en om het volk rustig te houden.
Tegenwoordig kunnen we voor ons zelf nadenken en hebben we geen rabbijn, priester of dominee meer nodig die dat voor ons doet

Ik heb geen idee wat dat met mijn reactie noch met de vrijheid van religie te maken heeft maar als jij dat boek wil lezen kun je dat gewoon doen. Te koop is het slechts zelden en nieuwe uitgaves komen er niet omdat het auteursrecht bij de staat is en die het niet meer gaat publiceren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja Mein Kampf is inderdaad nog steeds nergens te koop in NL

quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar het probleem is dat dit geen oplossing is. Het zal alleen voorkomen dat het nog erger wordt. West-Europa is al zover geafrikaniseerd dat het niet meer Europees te krijgen is zonder mensen te deporteren. Maar dat levert veel te veel praktische en ethische bezwaren op. Zo zou ik Nederland graag weer volledig Nederlands zien worden, maar ik ben zelfs van mening dat de allochtone kapper waar ik kom hier gewoon moet kunnen blijven. Ethisch is het heel ingewikkeld om de fouten uit het verleden terug te draaien.
Het beste wat kan gebeuren in West-Europa is dat de grenzen definitief dicht gaan, er geen rekening meer wordt gehouden met niet-westerse culturen en steeds meer niet-westerse allochtonen vrijwillig vertrekken.
Eén heel positief ding kan een opstand wel opleveren: Als de grenzen van Europa definitief gesloten worden voor alles wat niet-westers is, zal definitief worden voorkomen dat in Oost-Europa hetzelfde gebeurt als in West-Europa. Het mooie Oost-Europa zal dan gered zijn.
Mooi verwoord, dat is in grote lijnen ook mijn visie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar het probleem is dat dit geen oplossing is. Het zal alleen voorkomen dat het nog erger wordt. West-Europa is al zover geafrikaniseerd dat het niet meer Europees te krijgen is zonder mensen te deporteren. Maar dat levert veel te veel praktische en ethische bezwaren op. Zo zou ik Nederland graag weer volledig Nederlands zien worden, maar ik ben zelfs van mening dat de allochtone kapper waar ik kom hier gewoon moet kunnen blijven. Ethisch is het heel ingewikkeld om de fouten uit het verleden terug te draaien.
Het beste wat kan gebeuren in West-Europa is dat de grenzen definitief dicht gaan, er geen rekening meer wordt gehouden met niet-westerse culturen en steeds meer niet-westerse allochtonen vrijwillig vertrekken.
Eén heel positief ding kan een opstand wel opleveren: Als de grenzen van Europa definitief gesloten worden voor alles wat niet-westers is, zal definitief worden voorkomen dat in Oost-Europa hetzelfde gebeurt als in West-Europa. Het mooie Oost-Europa zal dan gered zijn.

Ik wil Mein Kampf helemaal niet lezen, ik heb daar geen enkele behoefte toe (schijnt geweldig beroerd geschreven te zijn)quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
Ik heb geen idee wat dat met mijn reactie noch met de vrijheid van religie te maken heeft maar als jij dat boek wil lezen kun je dat gewoon doen. Te koop is het slechts zelden en nieuwe uitgaves komen er niet omdat het auteursrecht bij de staat is en die het niet meer gaat publiceren.

quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb gelezen wat je schreef en mijn argumenten gegeven waarom ik er zo over denk. Het gaat jouw om het volk.
[..]
Als je naar de statistieken zou kijken kun je ook zeggen hoe ellendig de jonge mannen met lage opleiding zijn en daar vergaande maatregelen om voorstellen die ook onschuldige jonge mannen met lage opleiding zouden treffen, het is een bewuste keuze dat niet te doen omdat het je gaat om bepaalde volken. Het spijt me dat noem ik racisme en als dat een pijnlijke spiegel is dan is dat maar zo.

Nee, het parlement is juist de aangewezen plaats om ideologische verschillen uit te vechten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar stel dat we kunnen besluiten om de koran en/of de bijbel te verbieden, dan kunnen we ook besluiten om het partijprogramma van de PVV te verbieden. Toch?

Dat zou ergens op slaan als er verder geen argumenten werden gegeven, maar het argument is simpelweg dat men nogal selectief shopt in groepsstatistieken.quote:

Heb je niet gelezen dat ik een hele onderbouwing heb gegeven, heb je geen inhoudelijk weerwoord kunnen bedenken?quote:

Nou en? Als je ongewenste geschriften gaat verbieden kan dat natuurlijk overal.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee, het parlement is juist de aangewezen plaats om ideologische verschillen uit te vechten.

Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en? Als je ongewenste geschriften gaat verbieden kan dat natuurlijk overal.

Eh, de PVV heeft buitenlandse financiers en heult met Poetin. Bovendien willen ze net als de nazi's van een hele bevolkingsgroep af.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]

Maar waarom zou je dan wel een boek willen verbieden omdat de inhoud je niet zint?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:43 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.
Rare gewaarwording om het democratische debat af te willen schaffen omdat het standpunt je gewoonweg niet zint.

Tegenwoordig is het parlement ook gebonden aan internationale verdragen als ze wetgeving willen invoeren. In het EvrM zijn de voorwaarden opgenomen waar zulke besluiten aan moeten voldoen mbt godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en discriminatieverbod.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:43 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.
Rare gewaarwording om het democratische debat af te willen schaffen omdat het standpunt je gewoonweg niet zint.

Joodse financiers ja, wat erg man.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Eh, de PVV heeft buitenlandse financiers en heult met Poetin. Bovendien willen ze net als de nazi's van een hele bevolkingsgroep af.
Voor mij staat de PVV praktisch gelijk aan de NSB en zijn het stuk voor stuk gore landverraders die ons land volledig naar de knoppen willen helpen.

In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan wel een boek willen verbieden omdat de inhoud je niet zint?
Los daarvan, wie bepaalt wat wel en niet acceptabele boeken zijn?

Dan kun je in het Parlement ook bij meerderheid van stemmen beslissen om het verkiezingspamflet van de PVV te verbieden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:54 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.

Het zou een tamelijk vreemde praktijk zijn als het parlement een boek zou verbieden. Ze gaan dan op de stoel van de rechters zitten. Een wet kan regels stellen over het soort uitingen dat niet meer mag en vervolgens kijkt de rechter welke uitingen daaraan voldoen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:54 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.

Ik denk niet dat dat juridisch mogelijk is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kun je in het Parlement ook bij meerderheid van stemmen beslissen om het verkiezingspamflet van de PVV te verbieden.

Het Parlement kan gewoon een wet opstellen en daar heeft de rechter dan maar gewoon naar te dansen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou een tamelijk vreemde praktijk zijn als het parlement een boek zou verbieden. Ze gaan dan op de stoel van de rechters zitten. Een wet kan regels stellen over het soort uitingen dat niet meer mag en vervolgens kijkt de rechter welke uitingen daaraan voldoen.
Het parlement bijvoorbeeld maakt haatzaaien strafbaar en geeft ongeveer aan wat haatzaaien is. Vervolgens zegt een rechter in een strafzaak of wat persoon A schreef ook echt haatzaaien is volgens die wet.

Maar waarom zou je het ene geschrift dan wel kunnen verbieden in het Parlement, en het andere niet?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:59 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat juridisch mogelijk is.
Zou dat wel zo zijn dan snijden alle partijen zichzelf in de vingers want dan zou dus de ene naar de andere partij verboden kunnen worden. Waar gaat het dan op lijken?

Omdat wij hebben afgesproken dat poliici en politieke partijen onschendbaar zijn, diezelfde afspraak hebben we niet over religie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het ene geschrift dan wel kunnen verbieden in het Parlement, en het andere niet?

Zo hebben wij ook iets afgesproken over vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:04 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Omdat wij hebben afgesproken dat poliici en politieke partijen onschendbaar zijn, diezelfde afspraak hebben we niet over religie.

De Islam is geen mening.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo hebben wij ook iets afgesproken over vrijheid van meningsuiting.

Dan vind ik Doornroosje ook een mening.quote:

Ook goed, dan noemen we Doornroosje een sprookje. En de Islam ook. Is dat ineens een argument om het te mogen verbieden?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:08 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dan vind ik Doornroosje ook een mening.
Zo kun je het begrip wel heel lang trekken en dus misbruiken vind je niet?

Flying SpaghettiMonster much?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:08 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dan vind ik Doornroosje ook een mening.
Zo kun je het begrip wel heel lang trekken en dus misbruiken vind je niet?

Hoe kom je erbij dat ons land naar de knoppen gaat? Door moslim-immigranten nog wel?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Joodse financiers ja, wat erg man.
Ik zou je alu hoedje maar alvast op zetten.
Als we het over landverraad gaan hebben:
Ons land gaat naar de knoppen vanwege de toestroom immigranten uit moslimlanden de afgelopen decennia. Zij die dat hebben laten gebeuren zou je kunnen omschrijven als landverraders, niet degenen die het proberen te stoppen.

Eens. En ook geen godsdienst. Het is een ideologie die qua gewelddadigheid en gevaar voor de menselijkheid op gelijke hoogte staat met het nazisme en communisme.quote:

- Overbevolking; het verdwijnen van onze natuurquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ons land naar de knoppen gaat? Door moslim-immigranten nog wel?
Wat een klinkklare onzin. Wat ons land naar de knoppen zou helpen is als de PVV het voor het zeggen krijgt.

Ik zou zeggen : pak de wapens op en ga in het verzetquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ons land naar de knoppen gaat? Door moslim-immigranten nog wel?
Wat een klinkklare onzin. Wat ons land naar de knoppen zou helpen is als de PVV het voor het zeggen krijgt.

Nee, dan beland je in de gevangenis. De oorlog is inmiddels begonnen: De politie heeft de zaak allang niet meer onder controle. 15 cultuurverrijkers vallen een man aan in Duinrell, en de politie pakt er maar 4 ondanks dat ze met enorme aantallen agenten waren. Ook in de Schilderswijk en in Ede heeft niet-westers tuig het voor het zeggen. Maar een gewone Nederlander zich wil verdedigen weet de politie wel te vinden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen : pak de wapens op en ga in het verzet

Hij niet omdat ie Wilders wil executerenquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, dan beland je in de gevangenis. De oorlog is inmiddels begonnen: De politie heeft de zaak allang niet meer onder controle. 15 cultuurverrijkers vallen een man aan in Duinrell, en de politie pakt er maar 4 ondanks dat ze met enorme aantallen agenten waren. Maar een gewone Nederlander zich wil verdedigen weet de politie wel te vinden.

Staat niet in het programma, want slechts een A4-tje. Ik verwacht dat de PVV hier helaas geen bezwaar tegen heeft, gezien eerder ingenomen standpunten. De PVV heeft weinig met bijstandsgerechtigden. Het wordt tijd dat dit soort praktijken gewoon keihard verboden worden. Maar daarom zou een coalitie SP en PVV zo goed zijn: het sociale van de SP en alle illegalen en de islam worden door de PVV aangepakt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:19 schreef Ulx het volgende:
Wil de PVV goedkope arbeidskrachten leveren aan grote bedrijven door bijstands/uitkeringsgerechtigden te verplichten voor minder dan het minimumloon te gaan werken?

Dat zou inderdaad geweldig zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar daarom zou een coalitie SP en PVV zo goed zijn: het sociale van de SP en alle illegalen en de islam worden door de PVV aangepakt.

De SP wil het niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad geweldig zijn.
Maar ik zie het niet gebeuren helaas.

Klopt, en Roemer heeft trouwens de uitstraling van een pannenkoek, maar dat is bijzaak.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De SP wil het niet.
Zij kiezen voor de multiculturele samenleving en al die zielige "vluchtelingen" in plaats van hun achterban. Daarom blijven ze steken op 15 zetels.

Ik denk dat de oude immigratiestandpunten van de SP vooral klappen geeft aan PvdA/GL/CDA en niet aan de PVV. Veel mensen stemmen nu geen PVV omdat de PVV niet echt professioneel opereert, zoals nu ook weer blijkt uit dat magere verkiezingsprogramma. Dus blijven mensen hangen bij andere partijen. Maar als er een alternatief komt..volgens mij willen heel veel mensen sociaal beleid voor Nederlanders en stoppen met het toelaten van asielzoekers (die hier niets te zoeken hebben want in een wijde omtrek is het veilig).quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, en Roemer heeft trouwens de uitstraling van een pannenkoek, maar dat is bijzaak.
Als de SP hun immigratiestandpunten eens een keer flink zouden bijwerken (zoals ze vroeger hadden) dan kan de PVV flinke klappen krijgen.
En dan hebben we dus eindelijk een mooie conservatieve partij, met een economisch links beleid, en een strenge immigratie.

Leuk en aardig maar ondertussen wil de "echte" Nederlander niet naar Oost Europa verkassen omdat hij daar, jawel, minder verdient.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
- Overbevolking; het verdwijnen van onze natuur
- Het verdwijnen van onze cultuur
- De dominantie van de islam in het straatbeeld; overal hoofddoekjes, zelfs in provinciale dorpjes.
- De vervanging van de Nederlandse bevolking door moslims; wat in de grote steden al grotendeels is voltooid.
Ons land is nu al naar de knoppen. Ga eens een weekje naar Oost-Europa, dan kun je zien hoe mooi en Europees Nederland 50 jaar geleden nog was.

Dat is de reden deels. De kosten zijn daar ook veel lager. Als je in Oost-Europa een goede baan hebt, dan kun je een stuk grond kopen en een huis laten bouwen waar je in Nederland een topinkomen voor nodig hebt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:34 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar ondertussen wil de "echte" Nederlander niet naar Oost Europa verkassen omdat hij daar, jawel, minder verdient.

Dat zal ik doen als de fascisten van de PVV het voor het zeggen krijgen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen : pak de wapens op en ga in het verzet

Valt wel mee. Als je technisch geschoold bent kun je in de meeste landen aan de slag. Naar ratio ga je er in koopkracht niet op achteruit, eerder op voorruit. Ligt ook aan de mate waarin je lokale producten en diensten wil afnemen, daar merk je het verschil natuurlijk pas echt in.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is de reden deels. De kosten zijn daar ook veel lager. Als je in Oost-Europa een goede baan hebt, dan kun je een stuk grond kopen en een huis laten bouwen waar je in Nederland een topinkomen voor nodig hebt.
Probleem is echter dat de koopkracht meestal wel lager is. Daarnaast is niet elke baan in Oost-Europa te doen en worden daar talen gesproken die we niet op de middelbare school hebben geleerd en ook niet eenvoudig zijn (met soms wel 7 naamvallen bijvoorbeeld).

Klinkklare onzin.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
- Overbevolking; het verdwijnen van onze natuur
- Het verdwijnen van onze cultuur
- De dominantie van de islam in het straatbeeld; overal hoofddoekjes, zelfs in provinciale dorpjes.
- De vervanging van de Nederlandse bevolking door moslims; wat in de grote steden al grotendeels is voltooid.
Ons land is nu al naar de knoppen. Ga eens een weekje naar Oost-Europa, dan kun je zien hoe mooi en Europees Nederland 50 jaar geleden nog was.

Misschien dat jij in die ene moskee bent geweest, maar hoofddoekjes vind je niet op straat in Oost-Europa. Mijn leven is prima, maar dit land is een grote onleefbare puinhoop geworden. In de steden lijkt het meer op Afrika dan op Europa.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Klinkklare onzin.
En ik ben net twee weken in oost-Europa geweest: Tsjechië, Slowakije, Slovenië en Kroatië en ik moet zeggen dat ik in Praag en Ljubljana veel meer hoofddoekjes zag dan hier. En zelfs niqabs, die ik in Nederland zelden zie. Maar ik zag ook niemand die daar moeilijk over deed gelukkig.
De rest van je post is nog grotere onzin, ons land is niet naar de knoppen. Jouw leven misschien, maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan de moslims.

Als je zo zuur kan worden als jij in dit mooie land is je leven wel degelijk gewoon aantoonbaar kut. Een andere oorzaak kan er immers niet zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Misschien dat jij in die ene moskee bent geweest, maar hoofddoekjes vind je niet op straat in Oost-Europa. Mijn leven is prima, maar dit land is een grote onleefbare puinhoop geworden. In de steden lijkt het meer op Afrika dan op Europa.

De afrikanisering en islamisering van een land dat in slechts 50 jaar tijd volledig is verziekt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je zo zuur kan worden als jij in dit mooie land is je leven wel degelijk gewoon aantoonbaar kut. Een andere oorzaak kan er immers niet zijn.

Je lult, ik ben in geen enkele moskee geweest maar heb net een roadtrip door Oost-Europa gemaakt en daar zag ik gewoon meer islam in het straatbeeld dan hier. Misschien moet je er zelf eens gaan kijken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Misschien dat jij in die ene moskee bent geweest, maar hoofddoekjes vind je niet op straat in Oost-Europa. Mijn leven is prima, maar dit land is een grote onleefbare puinhoop geworden. In de steden lijkt het meer op Afrika dan op Europa.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |