abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164882167
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die Emiel Roemer doet het wel bizar slecht trouwens. De SP zou met hun potentieel makkelijk op 25 zetels moeten kunnen staan in de peilingen.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar Emile heeft in de tussentijd ook weer wat geleerd. Marijnissen begon ook ongelofelijk slecht en heeft in al die tijd ervaring opgedaan.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:17:00 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164882170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ach ja. En in het echt worden het er gewoon weer 3. Ik blijf trouwens op de SP stemmen tot aan mijn dood. Tegen wil en dank.
Hoezo, 'weer'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164882189
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoezo, 'weer'?
Of 4. Invloed nihil komma nul i.i.g. Zolang mensen met een "koophuis" zichzelf rijk rekenen en daarom menen op de VVD te moeten stemmen is het een kansloze zaak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:19:09 #79
346939 Janneke141
pi_164882227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Of 4. Invloed nihil komma nul i.i.g.
Sinds 2002 heeft de SP respectievelijk 9, 9, 25, 15 en 15 zetels gehad. Ik zeg niet dat ze erg veel rendement halen uit die aantallen, maar dat ze er 'weer' 3 of 4 zouden halen is niet conform de realiteit.
pi_164882281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ach ja. En in het echt worden het er gewoon weer 3 (zo voelt dat althans). Ik blijf trouwens op de SP stemmen tot aan mijn dood. Tegen wil en dank.
Misschien kun je overwegen om actief te worden. Dan kun je helpen om dat aantal groter te maken.

Kijk wat voor een vuist er is gemaakt met het Nationaal Zorgfonds. Inmiddels zijn er al meer dan 100.000 steunbetuigingen! De andere partijen voelen de hete adem in hun nek en zelfs het ouderennetwerk van PvdA steunt nu de campagne. Zo organiseer je actie van onderop.

Bij de volgende verkiezingen gaat het denk ik vooral draaien om de zorg. En met de campagne van het Nationaal Zorgfonds zet de SP in ieder geval dik in en kan eventueel nog samenwerken met andere linkse partijen als ze de hete adem in hun nek voelen.
pi_164882333
Weet je Bart, je maakt vaak hele goede posts, maar het is al laat en wellicht ben je dan iets pessimistischer. Slaap er wellicht even een nachtje over. Want je hebt veel betere posts gemaakt!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:23:48 #82
346939 Janneke141
pi_164882339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Misschien kun je overwegen om actief te worden. Dan kun je helpen om dat aantal groter te maken.

Kijk wat voor een vuist er is gemaakt met het Nationaal Zorgfonds. Inmiddels zijn er al meer dan 100.000 steunbetuigingen! De andere partijen voelen de hete adem in hun nek en zelfs het ouderennetwerk van PvdA steunt nu de campagne. Zo organiseer je actie van onderop.

Bij de volgende verkiezingen gaat het denk ik vooral draaien om de zorg. En met de campagne van het Nationaal Zorgfonds zet de SP in ieder geval dik in en kan eventueel nog samenwerken met andere linkse partijen als ze de hete adem in hun nek voelen.
Maar het traditionele linkse blok krijgt geen meerderheid, en ik denk eigenlijk ook niet dat ze met Wilders willen samenwerken om iets dergelijks te realiseren.
pi_164882376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar Emile heeft in de tussentijd ook weer wat geleerd. Marijnissen begon ook ongelofelijk slecht en heeft in al die tijd ervaring opgedaan.
Ik vond Marijnissen vanaf het begin in de jaren 80 / 90 toch inhoudelijk veel sterker overkomen dan Roemer. Ook vind ik Roemer niet echt stappen maken in zijn ontwikkeling. Ik ben bang dat hij het nooit gaat leren.

Ik ben een groot voorstander van Ronald van Raak als lijsttrekker.

Maar goed, dit is het Wilders topic. Alhoewel de SP natuurlijk wel in staat zou moeten kunnen zijn om kiezers bij de PVV weg te plukken (al zal 90% daar vooral op stemmen vanwege de anti-islam standpunten en dus niet voor andere argumenten openstaan).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164882400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het traditionele linkse blok krijgt geen meerderheid, en ik denk eigenlijk ook niet dat ze met Wilders willen samenwerken om iets dergelijks te realiseren.
Waarom zou Wilders met links willen samenwerken?

Dat impliceert dat Wilders links zou zijn, wat hij totaal niet is. In tegenstelling tot wat zijn "verkiezingsprogramma" doet vermoeden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164882465
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:28:42 #86
346939 Janneke141
pi_164882468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom zou Wilders met links willen samenwerken?

Dat impliceert dat Wilders links zou zijn, wat hij totaal niet is. In tegenstelling tot wat zijn "verkiezingsprogramma" doet vermoeden.
Nee, maar om bepaalde hervormingen te realiseren zul je soms met anderen moeten samenwerken met wie je het verder niet echt eens bent, maar een bepaald gemeenschappelijk standpunt heeft.
Met de VVD en het CDA hoef je natuurlijk niet te gaan praten om de privatisering in de zorg terug te draaien. Als de SP of Wilders werk wil maken van het terugkeren naar het ziekenfonds, dan zullen ze de koppen bij elkaar moeten steken. Al dan niet met meer linkse partijen.
pi_164882538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar om bepaalde hervormingen te realiseren zul je soms met anderen moeten samenwerken met wie je het verder niet echt eens bent, maar een bepaald gemeenschappelijk standpunt heeft.
Met de VVD en het CDA hoef je natuurlijk niet te gaan praten om de privatisering in de zorg terug te draaien. Als de SP of Wilders werk wil maken van het terugkeren naar het ziekenfonds, dan zullen ze de koppen bij elkaar moeten steken. Al dan niet met meer linkse partijen.
Maar Wilders wil niet daadwerkelijk privatiseringen in de zorg terugdraaien of terugkeren naar het ziekenfonds. Daar ben ik van overtuigd.

Dat zie je alleen al aan het feitelijke stemgedrag in de Tweede Kamer van de PVV, maar ook heeft er een jaar of 10 (?) geleden een stuk in het NRC gestaan van een PVV-er die destijds uit de fractie is gestapt en een boekje opendeed. Daarin kwam aan bod dat Wilders intern toegaf totaal niet achter die linkse agenda te staan waarmee ze zieltjes proberen te winnen.

Een letterlijke quote uit dat artikel van Wilders over die linkse agenda: "Het slaat nergens op, maar ik moet het zeggen" (om stemmen te winnen in dit geval).

Wilders is gewoon een VVD-er en dat is te zien aan het stemgedrag in de Kamer, en uitte zich ondermeer ook in het binnen 2 uur laten vallen van zijn AOW standpunt na de verkiezingsuitslag.
pi_164882590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond Marijnissen vanaf het begin in de jaren 80 / 90 toch inhoudelijk veel sterker overkomen dan Roemer. Ook vind ik Roemer niet echt stappen maken in zijn ontwikkeling. Ik ben bang dat hij het nooit gaat leren.

Ik deel dat inzicht volledig. Roemer heeft het hart op de goede plek. Zijn boekje is ook aardig. Maar hij mist blijkbaar het retorisch talent van Jan M. Een andere overweging zou nog kunnen zijn dat het algemene graaien zodanig aanvaard is (in tegenstelling tot de jaren 80 en 90) dat je sowieso geen poot meer aan de grond krijgt als verstandige linkse partij. Ik denk dat links kansloos is these days. Slecht zeer rechts (en dubieus) en zeer dom (en dubieus) is wat ons rest.
pi_164883804
quote:
9s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:59 schreef DeLuna het volgende:
En niet om het een of ander, maar ik denk dat menig christelijke basisschool nog erger is dan een islamitische school. Die mensen zijn soms ook compleet van het pad wat mij betreft.
Alleen vallen die grefos andere mensen daar niet mee lastig, en hebben ze niet de rare biologische eigenschap dat ze spontaan ontploffen op de meest rare plekken.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:04 schreef probeer het volgende:
Ehh ... Kom je wel eens buiten de deur?
Dat is een heel gevaarlijke uitspraak bij Hakuna _O-
quote:
Waar koop ik die steen waar je blijkbaar al een poosje onder leeft?
Ik denk dat dit meer een stelconplaat dan een steen is..... _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:22 schreef Poepz0r het volgende:
Heb je niet. Trek maar eens een boerka aan en loop eens door de stad. Als je die vrijheid had dan zou niemand je aanspreken of in elkaar trappen etc.
En ga daarna eens verkleed als orthodoxe jood, of zelfs alleen maar met een keppeltje op door de Schilderswijk in Den Haag, of Kanaleneiland in Utrecht.
Eens kijken hoe als dat bevalt.

[ Bericht 28% gewijzigd door bluemoon23 op 27-08-2016 02:24:35 ]
pi_164883995
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_164884004
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die Emiel Roemer doet het wel bizar slecht trouwens. De SP zou met hun potentieel makkelijk op 25 zetels moeten kunnen staan in de peilingen.
Dat is heel goed te verklaren: De SP wil geen afstand doen van de multiculturele samenleving, de islam en de massa-immigratie. Dit zijn dingen waar juist de gewone mensen, de SP-achterban, last van heeft. De SP wil ook niet samenwerken met de PVV. In tegendeel, SP-ers vallen heel venijnig PVV-ers aan (vooral Sharon Gesthuizen en Sadet Karabulut).

Hierdoor profiteert de SP niet van de neergang van de PvdA. En terecht: Zolang heel Afrika hier welkom is, zijn al die sociale ideeën van de SP, niet haalbaar. De gewone arbeider gaat daarom naar de PVV, die heel slim een deel van het SP-programma heeft gekopieerd.

De SP kan 50+ zetels halen als ze toenadering zoeken tot de PVV/Wilders en erkennen dat de multiculturele samenleving en de islam slecht voor Nederland zijn.
pi_164884006
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik deel dat inzicht volledig. Roemer heeft het hart op de goede plek. Zijn boekje is ook aardig. Maar hij mist blijkbaar het retorisch talent van Jan M. Een andere overweging zou nog kunnen zijn dat het algemene graaien zodanig aanvaard is (in tegenstelling tot de jaren 80 en 90) dat je sowieso geen poot meer aan de grond krijgt als verstandige linkse partij. Ik denk dat links kansloos is these days. Slecht zeer rechts (en dubieus) en zeer dom (en dubieus) is wat ons rest.
Er is maar één verklaring: Roemer is pro-islam. Roemer is best een aardige kerel, maar ook een landverrader. Hij heeft een motie ondertekend van Halsema waarin het kabinet wordt opgedragen de islamisering niet tegen te gaan. Veel kiezers gaan daarom naar de PVV.

Daarnaast maakt de SP al decennia lang een enorme strategische fout: Toenadering zoeken tot de PvdA. De PvdA wil nooit regeren met de SP, want de PvdA weet dat zodra ze de SP laten meeregeren, de PvdA volledig wordt leeggegeten door de SP omdat hét grote anti-SP-argument "De SP roept alleen maar vanuit oppositie" ineens niet meer van toepassing is. Marijnissen deed dit al verkeerd, en kreeg in 2006 de deksel op de neus.

Toch heeft de SP niets geleerd van 2006. Onder Agnes Kant en nu ook onder Roemer blijft de SP toenadering zoeken tot de PvdA. De enige serieuze bondgenoot van de SP is de PVV. Opkomen voor ontwikkelingshulp, moslims en allochtonen is niet in het belang van de SP-achterban. De SP zou deze punten moeten laten varen en met de PVV optrekken: De PVV het immigratie beleid laten bepalen, in ruil voor vrij spel op sociaal gebied voor de SP. Zo'n coalitie kan 75+ zetels binnenhalen.
pi_164884166
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die mogelijkheid was er al.

https://nl.wikipedia.org/(...)vreemde_krijgsdienst
En waarom was er dan een nieuwe wet nodig om jihadisten uit de hele wereld het Nederlanderschap af te kunnen nemen?
pi_164884202
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 03:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is heel goed te verklaren: De SP wil geen afstand doen van de multiculturele samenleving, de islam en de massa-immigratie. Dit zijn dingen waar juist de gewone mensen, de SP-achterban, last van heeft. De SP wil ook niet samenwerken met de PVV. In tegendeel, SP-ers vallen heel venijnig PVV-ers aan (vooral Sharon Gesthuizen en Sadet Karabulut).
Dus als de SP weer gewoon hun anti-moslim partijprogramma van 30 jaar geleden afstoft en oppakt zouden ze de grootste van het land kunnen worden ? Jeweetwel, met punten als

- Verplicht aannemen van de Nederlandse nationaliteit als je in Nederland wil blijven
- Verplichte integratiecursus
- Het stimuleren van remigratie door middel van een oprotpremie
- Het expliciet benoemen dat mensen afkomstig van het Turkse en Marokkaanse platteland een forse ontwikkelingsachterstand hebben die hun functioneren in Nederland kansloos maakt
- Het expliciet stellen dat de Islam een achterlijke religie voor nomaden en woestijnrovers is

Kan de VVD daar iig weer lekker tegenin gaan :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Kassamiep op 27-08-2016 07:46:54 ]
pi_164884303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 02:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Alleen vallen die grefos andere mensen daar niet mee lastig, en hebben ze niet de rare biologische eigenschap dat ze spontaan ontploffen op de meest rare plekken.

[..]

Dat is een heel gevaarlijke uitspraak bij Hakuna _O-

[..]

Ik denk dat dit meer een stelconplaat dan een steen is..... _O-

[..]

En ga daarna eens verkleed als orthodoxe jood, of zelfs alleen maar met een keppeltje op door de Schilderswijk in Den Haag, of Kanaleneiland in Utrecht.
Eens kijken hoe als dat bevalt.
Oh rly? Ik heb meer last van christenen dan van moslims als het op lastig vallen met religie aankomt.
pi_164884472
Als je op Wilders stemt ben je als mens gewoon compleet mislukt.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:16:08 #97
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164885398
(crosspost uit Rutte topic, hier meer op zijn plaats)

WIlders laat het ook helemaal afweten met dat achterlijke a4'tje van hem. Hij had best kans een groot deel hoogopgeleiden naar zijn partij te trekken maar op deze manier gaat dat never nooit niet lukken omdat je iemand met intellect totaal belachelijk maakt door hem op zo iets doms te laten stemmen.

Zal de paranoïde dwangbuis alvast bijna dichtdoen voordat ik dit typ:

maar die Wilders daar klopt ook geen reet van die wil helemaal niet regeren.

en dat is triest want dat betekent dat er geen pad is die van de huidige koers afwijkt. Of wel? Zou het graag weten, ben zelfs bereid op een christelijke partij te stemmen die immigratie wil afremmen en eu-kritisch is. En dan wel ECHT EU-kritisch en niet gespeeld.

Dit is niet mijn land denk ik, daad bij woord voegen komt zo wel dichterbij. Iedereen blij.
pi_164885562
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 07:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En waarom was er dan een nieuwe wet nodig om jihadisten uit de hele wereld het Nederlanderschap af te kunnen nemen?
Over welke nieuwe wet heb je het?
pi_164885577
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 08:44 schreef Nielsch het volgende:
Als je op Wilders stemt ben je als mens gewoon compleet mislukt.
Geen inhoudelijke argumenten meer?

Wie gedraagt zich nu als de tokkie? :)
pi_164885598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sinds 2002 heeft de SP respectievelijk 9, 9, 25, 15 en 15 zetels gehad. Ik zeg niet dat ze erg veel rendement halen uit die aantallen, maar dat ze er 'weer' 3 of 4 zouden halen is niet conform de realiteit.
De SP zit nu eenmaal niet aan de politieke kant waar men eenvoudig een coalitie mee kan sluiten. VVD en CDA hebben nooit met hun samen willen werken en een kabinet zonder die twee is nog nooit voorgekomen. Ook bij de PvdA zijn er mensen die niet met de SP willen regeren. De enige kans om de SP in de regering te krijgen ontstaat als er bijna niet om hun heen is te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')