Rezania | vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:26 |
Van Steam:Filmpjes: Meer screenshots en filmpjes op de site: http://www.transportfever.com/ Ziet er zeer veelbelovend uit imo. Kan haast niet wachten. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:34 |
Nice ![]() | |
Peter | vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:56 |
*Volg* | |
Opa.Bakkebaard | vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:59 |
Tof! | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:01 |
Ben benieuwd. | |
Bart | vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:02 |
Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was ![]() GAM / Factorio #2 - Nu op Steam *O* voor de geïnteresseerden. | |
mschol | zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:24 |
ik hou ook dit spel in de gaten.. heb zo m'n twijfels of het een echte opvolger wordt.. vooral het feit dat ik nergens echte ingame footage kan vinden staat mij niet aan, ook niet van de beta.. -edit- er is dus een NDA voor de beta.. dat beloofd weinig goeds.. ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door mschol op 28-08-2016 19:14:21 ] | |
Bart | vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:41 |
| |
Rezania | vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:18 |
Er zijn al path signals aanwezig in Train Fever, dus lijkt me wel dat die ook aanwezig zullen zijn in Transport Fever. Hier zie je ze geloof ik ook. ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:07 |
oeh, intressant ![]() wel nog maar 1 signaal soort maar voor de rest ziet hij er goed uit ![]() | |
Rezania | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:41 |
Spel komt trouwens 8 november uit. http://www.transportfever(...)ficial-release-date/ | |
Rezania | zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:36 |
Ik hoop wel dat de pathfinding beter is in Transport Fever dan in Train Fever. Gisteren weer gespeeld, mooi netwerkje gemaakt, wil een trein niet naar perron B gaan omdat er al een trein op perron A staat. ![]() ![]() | |
mschol | zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:50 |
ik heb ook maar even train fever weer eens opgestart, maar het juist neerleggen van rails enzo is wel kut... continue terrain alignment collisions ![]() | |
Bart | zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:37 |
Precies waarom ttd onovertroffen blijft. Daar heb je dat gekut niet. | |
Rezania | zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:56 |
Hebben ze gelukkig als één van de verbeterpunten genoemd voor in Transport Fever. ![]() Editie: Hier kan je zien hoeveel beter het bouwen is geworden: | |
mschol | zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:04 |
ja, ik had het filmpje gezien, het lijkt veelbelovend.. | |
Rezania | zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:06 |
Link met een timestamp. ![]() En deze was hier nog niet langsgekomen geloof ik? Je kan zien dat het bouwen, de pathfinding en de steden beter zijn geworden. Ik voel de hype nu. ![]() | |
mschol | zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:17 |
fok haalt de timestamp uit de url bij converteren naar video... (in post issie dus nog wel goed.. dus kopieereer ik em daar wel even van..) | |
Rezania | zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:32 |
Oh ja, er is nu 10% korting op de pre-order (voor degene die dat nog durven ![]() | |
mschol | zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:11 |
ik hoop bij deze trouwens op betere controle waar de treinen precies stoppen bij end to end lijnen.. (tussen 2 stations dus) nu is er telkens 1 start/aankomst spoor terwijl er 2 zijn.. en die krijg ik, op 1 lijn, niet beide gebruikt.. | |
Jump | zondag 6 november 2016 @ 22:15 |
Toch maar een pre order geplaatst. Dinsdag is die er ![]() Indertijd ook Train Fever gespeeld en was leuk, dus ik hoop dat deze stukje beter is. | |
Bart | zondag 6 november 2016 @ 22:40 |
Pre-orders zijn de kanker van deze maatschappij. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 november 2016 @ 22:46 |
Ik heb van 't weekend een let's play hiervan bekeken en het ziet er leuk en goed uit, zover ik dat via YouTube heb kunnen beoordelen. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 november 2016 @ 22:48 |
Ik twijfel nog of ik 'm pre-order. Scheelt me natuurlijk wel 25% ipv dat ik 'm later ga aanschaffen. Ik had me alleen voorgenomen om dit jaar geen nieuwe games meer te kopen. ![]() | |
Jump | zondag 6 november 2016 @ 22:49 |
25%? Waar koop je hem dan toch?I know ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 november 2016 @ 22:52 |
Gewoon via Steam | |
Jump | zondag 6 november 2016 @ 22:54 |
Ik zie het juist. Ik was niet ingelogd op de Store page toen ik het gekocht had, en dan krijg je maar 10%. Na inloggen toch 25% gekregen omdat ik Train Fever reeds had. Dacht dat het bij de 10% gebleven was. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 november 2016 @ 22:55 |
Mooi. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 november 2016 @ 12:03 |
Toch maar gepreorderd. | |
mschol | maandag 7 november 2016 @ 13:06 |
hier ook al een tijdje terug ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 november 2016 @ 13:48 |
Ja, zag ik al staan op Steam. | |
Jump | maandag 7 november 2016 @ 20:52 |
Komt mooi uit dat ik morgennamiddag thuis ben, want komt al uit morgenochtend om 9 uur. | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 11:45 |
dat had ik gemist, ik kijk net en zie dattie beschikbaar is.. had ik gewoon al een paar uur kunnen spelen... ![]() en straks moet ik uiteraard weg ![]() morgen komt Planet coaster beta uit ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 12:01 |
Waar is de tijd? Aaahhhh ![]() | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 12:09 |
dat dus.. vooral het oplossen van de ellendige terrain collision meldingen zou al heel fijn zijn.. vooralsnog speelt hij prima maar kan geen demolish knopje vinden? ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 08-11-2016 12:17:39 ] | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 12:58 |
Ik wilde de download starten, had ik te weinig beschikbare ruimte op mijn hardeschijf. ![]() ![]() Toen maar wat spellen verwijderd die ik toch nooit meer speel eigenlijk. Ging ik gelijk van een kleine 5000 MB naar ruim 50000 MB vrij. ![]() | |
Frutsel | dinsdag 8 november 2016 @ 13:39 |
Ahh... ff volgen ![]() | |
RPG | dinsdag 8 november 2016 @ 14:56 |
Ik vraag me vooral af hoe groot je de map kan maken bij free play voor ik hem ga kopen. Heeft iemand dat al geprobeerd ? | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 15:20 |
hij ziet er fors uit.. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 15:32 |
Ok, mijn versie is in Russisch. ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 16:09 |
dat krijg je ervan als je bij schimmige lui gaat shoppen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 16:15 |
Ja, gewoon via Steam. Maar het is al gelukt om 'm op Engels te krijgen. | |
Jump | dinsdag 8 november 2016 @ 17:19 |
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebben ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 17:42 |
Ja, zag ik ook al. Maar heb liever een goed spel dan een mooi icoontje. ![]() | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 18:08 |
wel een beetje raar ja | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 21:23 |
De tutorial probleemloos doorlopen. Ga ik free play doen loopt ie, op de muziek na, op een gegeven moment vast. ![]() Geen idee alleen waardoor . | |
mschol | dinsdag 8 november 2016 @ 21:24 |
ik heb 5,5 uur in free play gezeten zonder problemen.. tutorial nog niet geprobeerd loopt je pc misschien warm? | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 21:31 |
Niet warmer zover ik kan voelen dan bij EUIV. Maar zal eens proberen met lagere settings. | |
Isane | dinsdag 8 november 2016 @ 22:43 |
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje ![]() | |
Jump | dinsdag 8 november 2016 @ 22:45 |
Graag gedaan ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 november 2016 @ 23:04 |
Graag gedaan | |
prefix1 | woensdag 9 november 2016 @ 18:01 |
Ik zit nu op de 3uur, Blijft een top spel bijna 1:1 train fever alleen nu met nieuwe dingen erbij zit nu in 1980 nog maar Edit: ben benieuw waneer de NL mods komen, NS livery etc^^ | |
Isane | woensdag 9 november 2016 @ 19:22 |
Ik kan de 2e Europa missie maar niet voltooien, treinen rijden maar niet "Waiting for free path" | |
mschol | woensdag 9 november 2016 @ 19:29 |
signalering staat goed? | |
Isane | woensdag 9 november 2016 @ 19:36 |
Kzag t al ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 9 november 2016 @ 19:44 |
![]() | |
Isane | woensdag 9 november 2016 @ 19:44 |
Heb serieus 3x de map opnieuw gestart ![]() | |
Saninl | woensdag 9 november 2016 @ 23:20 |
![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 november 2016 @ 10:55 |
![]() ![]() | |
Isane | donderdag 10 november 2016 @ 18:33 |
RCT geeft tenminste aan dat de game op pauze staat | |
Rezania | donderdag 10 november 2016 @ 19:05 |
Iemand die al de campagne aan het spelen is? Tweede scenario van de Europese campagne, ik snap iets niet.
| |
mschol | donderdag 10 november 2016 @ 19:15 |
staalding ligt niet in het gebied van een te bouwen haven? vrachtwagen als tussen optie ook geen mogelijkheid ? | |
Rezania | donderdag 10 november 2016 @ 19:28 |
Nee, transfer heb ik nog niet kunnen ontdekken. | |
Isane | donderdag 10 november 2016 @ 19:48 |
Volgens mij moet je een vrachtverbinding opzetten naar het water ![]() Maar ik krijg die missie ook niet voor elkaar. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 november 2016 @ 18:44 |
Waarom wil de ruwe olie niet van de oliebron naar het station.. ![]() | |
mschol | vrijdag 11 november 2016 @ 19:00 |
heb je wel een cargo station gebouwd? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 november 2016 @ 19:23 |
Ja, expres nog naar gekeken en station verwijderd en opnieuw gebouwd. | |
mschol | vrijdag 11 november 2016 @ 20:31 |
er komt wel al een trein die olie vervoert? bij de olie bron staat ook niks raars? als je net dat station hebt gebouwd kan het even duren voordat die bron olie gaat produceren | |
Isane | vrijdag 11 november 2016 @ 20:48 |
Chicago map ? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 november 2016 @ 21:53 |
trein staat al te wachten op het station. productie is nul van de oliebron, maar er staat wel iets van 56 in voorraad en dat zou gewoon naar het station verplaatst kunnen worden. En wagon kan crude oil vervoeren. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 november 2016 @ 21:53 |
Nee, free mode | |
mschol | vrijdag 11 november 2016 @ 22:02 |
laat die trein eens leeg vertrekken en daarna kijken of bij terugkeer er wel wat ligt? ik heb het idee alsof een trein zich al gemeld moet hebben op het station voordat de productie daadwerkelijk begint.. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 november 2016 @ 22:05 |
Dat al twee keer geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Ik heb intussen de hele treinlijn verwijderd. De paardjes naar de andere oliebron werkt wel goed. | |
Isane | zaterdag 12 november 2016 @ 09:06 |
- [ Bericht 51% gewijzigd door Isane op 12-11-2016 09:34:19 ] | |
prefix1 | zaterdag 12 november 2016 @ 10:22 |
ik heb pres het zelfde alles staat in de omgeving alles staat correct alleen mijn trucks vervoeren wel olie maar mijn trein niet | |
mschol | zaterdag 12 november 2016 @ 11:19 |
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery.. treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren.. om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he? | |
prefix1 | zaterdag 12 november 2016 @ 11:20 |
jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog? | |
mschol | zaterdag 12 november 2016 @ 11:23 |
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product) | |
prefix1 | zaterdag 12 november 2016 @ 11:24 |
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zaten | |
mschol | zaterdag 12 november 2016 @ 11:29 |
ik denk niet dat je op die manier de productie kan beinvloeden, het zou mij niet verbazen als de olie daadwerkelijk binnen X tijd moet zijn afgeleverd, maar dit weet ik niet 100% zeker http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=789179397 das wellicht een goeie guide voor hier ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 12 november 2016 @ 11:30 |
ja, ja, anders kleurt de oliebron ook niet wit. Alleen blijft de line usage op no staan. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 12 november 2016 @ 18:29 |
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden? | |
0108daniel | zondag 13 november 2016 @ 10:20 |
Mmm lekker momenteel 'al' 163 mods beschikbaar ![]() Helaas nog weinig echt bruikbaars maar hogelijk maakt de community dat goed. | |
Rezania | zondag 13 november 2016 @ 11:38 |
Meerdere treinen als één trein? | |
mschol | zondag 13 november 2016 @ 12:15 |
je bedoelt (m.a.w. meerdere locomotieven) ? volgens mij kan dat bij bepaalde loc's, niet alle | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 november 2016 @ 13:07 |
Wat mschol zegt.... ![]() Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord. Sorry, voor de verkeerde benaming. ![]() | |
Jump | zondag 13 november 2016 @ 13:17 |
Hmmm, geen goed idee al altijd direct nieuwere snellere treinen op een route te zetten. Soms beter om 1 trein te laten rijden in plaats van er twee op te zetten. Beter eentje dat altijd vol zit, dan twee die half vol zitten... | |
mschol | zondag 13 november 2016 @ 13:21 |
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoeken ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 november 2016 @ 13:22 |
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen. | |
mschol | zondag 13 november 2016 @ 13:23 |
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 november 2016 @ 13:24 |
Ja, gelukkig wel. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 november 2016 @ 15:01 |
![]() Ik had net echt een domme fout gemaakt. Ik had een halte gemaakt bij een fabriek en een lijn tussen twee van die haltes gemaakt en voertuigen aan die lijn toegevoegd. Voertuigen komen keurig aan op het eerste station. En vervolgens krijg ik de melding dat ze geen route kunnen vinden naar het tweede station. Ik had echt zoiets van, Kom op, er ligt gewoon een weg. Een andere route van een station dat verder langs die weg ligt, werkt wel goed. Toen kreeg ik een helder moment dat ik een busstation had geplaatst i.p.v. een truck station. ![]() | |
Jump | zondag 13 november 2016 @ 15:27 |
Ik had daarjuist ook zoiets. Ik had een Fuel line naar een truck station in een residentieel gedeelte laten gaan. Die moeten dat niet hebben ![]() | |
Isane | zondag 13 november 2016 @ 19:39 |
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen. als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden? Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor. Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is). ![]() | |
mschol | zondag 13 november 2016 @ 20:01 |
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaas ![]() dat was bij train fever ook zo en is niet veranderd afailk (tenzij ik ergens overheen kijk?) | |
Rezania | zondag 13 november 2016 @ 21:05 |
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 november 2016 @ 21:19 |
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station. | |
Isane | zondag 13 november 2016 @ 21:43 |
Thnx voor de reacties. Ligt dus niet aan mij ![]() | |
mschol | zondag 13 november 2016 @ 22:15 |
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas.. wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap.. | |
HetBrabandertje | zondag 13 november 2016 @ 22:24 |
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert. Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen. | |
Jump | maandag 14 november 2016 @ 00:32 |
Ik gebruik waypoints vlak voor het station om ze een bepaald spoor op te sturen. Vooral als je verschillende routes hebt die termineren in het zelfde station. Ik doe meestal eerst eens een lange rechtstreekse verbinding voor te zien hoe het spoor best loopt, maar aanleggen in korte stukjes. Hou ook rekening met de hellingsgraag van het spoor, zeker met de stoomlocomotieven. Je kam ookm met m en n het stuk spoor/baan verhogen en verlagen. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 16:48 |
Als je meerdere (goederen)treinen op 1 lijn wilt laten rijden, kan je in dat geval het beste een nieuwe lijn maken, zodat de nieuwe trein een nieuw spoor toegewezen krijgt. Hopelijk gaan ze dat nog wel aanpassen. | |
Rezania | maandag 14 november 2016 @ 18:05 |
![]() Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 18:13 |
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert? | |
Rezania | maandag 14 november 2016 @ 18:21 |
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. ![]() | |
Peter | maandag 14 november 2016 @ 18:27 |
Bij ![]() | |
prefix1 | maandag 14 november 2016 @ 18:34 |
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 18:41 |
busverbinding opgezet zodat mensen uit de hele stad er kunnen komen? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 18:42 |
Oh nee, dan snap ik het ook niet. | |
Basp1 | maandag 14 november 2016 @ 18:46 |
Ik heb sowieso het idee dat als er even ergens een hickup in je vervoer zit de hele transport chain die eraan hangt dan in elkaar klapt. Ik vind het in ieder geval niet makkelijk om wat winsten te draaien. | |
Jump | maandag 14 november 2016 @ 19:33 |
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje. | |
Rezania | maandag 14 november 2016 @ 20:23 |
Dan zal dat het wel zijn geweest, die trein deed er erg lang over. Nope. En er is ook geen inflatie geloof ik. Mag wel allemaal iets complexer imo. ![]() | |
prefix1 | maandag 14 november 2016 @ 20:29 |
ik las net op FB van TF dat er binnekort patch komt die sommige dingen gaat fixen ook met vracht centers enzo die niet laden | |
Rezania | maandag 14 november 2016 @ 21:18 |
Ik vind het trouwens echt lelijk dat als ik spoor weghaal er zo'n groeve door het landschap blijft liggen. En die landscaping tools zijn ook niet echt geweldig om dat weg te halen. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 22:06 |
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897. ![]() ![]() | |
mschol | maandag 14 november 2016 @ 22:28 |
gewoon early adopters, die betalen graag teveel | |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 november 2016 @ 22:37 |
Vind het wel fijn, want maak ik eindelijk een beetje winst. En trein kostte me in totaal (locomotief + wagons) 1.6M. Heb nadat hij paar keer heen en weer gereden is, er nog een derde wagonnetje bij gedaan, zodat er nu 33 mensen per keer meekunnen. | |
prefix1 | dinsdag 15 november 2016 @ 15:15 |
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs | |
0108daniel | dinsdag 15 november 2016 @ 16:21 |
De gebruikelijke wagonnen en treinen mods. En een aantal assets. Er zijn momenteel nog niet veel mods voor het spel. | |
0108daniel | dinsdag 15 november 2016 @ 16:23 |
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen. Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt. Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden. Is dit een bug of doe ik iets fout? | |
mschol | dinsdag 15 november 2016 @ 17:21 |
houthakker falliet? ![]() geen bomen meer? (ik had volgens mij begrepen dat dat soort resources eindig zijn) | |
Rezania | dinsdag 15 november 2016 @ 17:22 |
Je moet de planken ook vervoeren. | |
Rezania | dinsdag 15 november 2016 @ 17:23 |
Geen, want dan worden achievements geblokkeerd. ![]() | |
RaXz | dinsdag 15 november 2016 @ 23:42 |
Ik draai ook geen mods om dezelfde reden. Maar als ik een mod zou draaien dan zou het voor meer en grotere bossen gaan. | |
Jump | dinsdag 15 november 2016 @ 23:44 |
Voor zover dat ik gelezen had veroorzaken enorm veel bomen ook grote lag, dus misschien niet zo een goed idee ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 november 2016 @ 07:54 |
Je kan ook zelf bomen plaatsen op je map. Net als rotsen. | |
0108daniel | woensdag 16 november 2016 @ 11:47 |
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk? Want volgens mij heb ik nog een oudere versie. Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn. Ik heb Build 11807 | |
mschol | woensdag 16 november 2016 @ 11:49 |
als je de steam versie hebt dan wordt hij netjes geupdate tenzij je offline speelt...? | |
Jump | woensdag 16 november 2016 @ 11:49 |
Wat ziet er dan anders uit? | |
0108daniel | woensdag 16 november 2016 @ 12:22 |
Ik heb de Gog versie. Ik zag dat er al een update van build 11908 was. Alleen kan ik nergens updaten. | |
mschol | woensdag 16 november 2016 @ 12:45 |
inloggen op gog en daar de laatste versie downloaden? ik heb die versie niet dus geen idee welke versie daar op staat | |
0108daniel | donderdag 17 november 2016 @ 23:43 |
Dankje, het is gelukt ![]() | |
Rezania | zaterdag 19 november 2016 @ 13:12 |
Er zijn al meer moderne voertuigen in de Workshop, nice. ![]() ![]() | |
0108daniel | zaterdag 19 november 2016 @ 14:02 |
Ik heb even een vraag. Ik heb een route met logs naar planken en een route met iron ores/coal naar de steelmill. Van daar gaan de ores/coal naar de Machine factory. Dit werkte perfect. Maar nu is van alles de productie 0. Als ik op de forester klik dan zie ik dat de productie op 0 staat, maar als ik dan op details klik dan zie ik dat er 58 logs stored zijn. Deze gaan niet naar het treinstation terwijl dit wel gewoon dichtbij elkaar ligt en voorheen het wel goed werkte. Is dit een bug? of hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd? | |
mschol | zaterdag 19 november 2016 @ 14:07 |
staal vervoer je naar de machine factory? en vervolgens de producten daarvan ook in steden afleveren? | |
0108daniel | zaterdag 19 november 2016 @ 14:28 |
Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar. Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel. De rest staat allemaal op 0. Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations. | |
mschol | zaterdag 19 november 2016 @ 15:24 |
dat klinkt als een bug, ik heb door planet coaster nog niet veel gespeeld dus nog niet meegemaakt | |
RPG | zaterdag 19 november 2016 @ 18:26 |
Welke fabriek is dat? Construction fabriek accepteert toch geen hout en steen gaat niet naar een fabriek die hout accepteert. | |
Isane | zaterdag 19 november 2016 @ 19:55 |
Heeft iemand missie 5 voltooid van Europa?`Ik kom er niet uit ![]() | |
0108daniel | zaterdag 19 november 2016 @ 22:55 |
Nee, de planken gingen ook naar de machine factory. Inmiddels is het gelukt! Ik had bij sommige trucks niet aangegeven wat ze moeten vervoeren, dus ze vervoerde de tools/machines naar de stad, waardoor er niets meer over bleef. Gelukkig is het toch geen bug en kan fijn verder spelen ![]() | |
prefix1 | zondag 20 november 2016 @ 20:57 |
Zit nu in de food gaat lekker!:) | |
Isane | zondag 20 november 2016 @ 20:59 |
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor ![]() | |
Rezania | zondag 20 november 2016 @ 21:06 |
Er is maar één soort sein in het spel? ![]() | |
0108daniel | zondag 20 november 2016 @ 21:42 |
Je je heb de oude seinen dat zijn de witte seinen die omhoog gaan als de rails veilig is. En als je wat verder in het spel ben krijg je de seinen als stoplicht met een rode en groene lamp. Beide werken ze op precies dezelfde manier. | |
mschol | zondag 20 november 2016 @ 21:43 |
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan? ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 20 november 2016 @ 21:52 |
Ik geloof rechts, maar.... | |
mschol | zondag 20 november 2016 @ 21:54 |
ik dacht ook rechts van de trein die komt aanrijden, maar weet het dus nooit zeker dus zet er altijd maar 2 neer ![]() | |
Jump | zondag 20 november 2016 @ 21:55 |
Je kan ook altijd op een sein klikken en er een oneway sign van maken ![]() | |
0108daniel | zondag 20 november 2016 @ 22:36 |
Als je op de lijn klik en de route op het spoor zie dan kan je zien aan welke kant je het sein moet plaatsen. Als je maar 1 spoor heb waar de trein heen en weer op rijd dan hoef je daar geen sein te plaatsen. Als je 2 sporen heb dan zie je aan de lijn met de pijltjes welke kant de trein op rijd. Van daaruit kan je zien hoe je de seinen moet plaatsen. | |
Rezania | zondag 20 november 2016 @ 22:49 |
Seinen moeten rechts van de trein staan. Kan je gewoon zien. | |
Isane | maandag 21 november 2016 @ 09:42 |
En wanneer moet ik de station seinen gebruiken en waarvoor dienen ze? | |
0108daniel | maandag 21 november 2016 @ 10:12 |
Net na het station zodat de trein niet in het station blijft en de overige treinen niet op houd. Daarna een stuk verder, kan het natuurlijk niet in meters zeggen. Dit dient zodat het sein omhoog kan of op groen licht kan dat de trein weet dat die track tot het volgende sein vrij is. Als er een stuk verderop een trein stil staat en daarachter komt een volgende trein dan gaat het sein niet omhoog of niet op groen omdat de track na het sein niet veilig is (omdat er dus een trein om staat) Vergelijk dit maar met het echte leven. Het zou niet veilig zijn om zonder sein door te rijden omdat er nog een trein kan rijden. | |
0108daniel | maandag 21 november 2016 @ 16:49 |
Weet iemand waarom deze niet geupgrade word?![]() | |
Jump | dinsdag 22 november 2016 @ 23:51 |
Geen idee, het spel doet soms raar. Onlangs een fabriek van 1600 dat opeens terug naar 400 ging. Met een megastock aan gevolg dus... Duurde paar jaar voordat die terug op peil was. Maar het spel heeft op verschillende plaatsen serieuze memoryleaks. Het nam daarjuist o maar even 22GB ram in beslag ![]() | |
0108daniel | woensdag 23 november 2016 @ 00:23 |
Het is al opgelost ![]() Haha klopt inderdaad! beetje laggggg ![]() Ik ben al behoorlijk ver in de sandbox game, dus hoe verder en uitgebreider het word hoe meer het spel gaat stotteren. Tot nu toe staat alles nog op high en heb nog nergens last van, behalve dan met die rails inderdaad. | |
Rezania | woensdag 23 november 2016 @ 14:05 |
![]() Help. Treinen kunnen nu niet groter. | |
Rezania | woensdag 23 november 2016 @ 14:08 |
![]() Behalve zo dan, maar echt tyfuslelijk. ![]() | |
Jump | woensdag 23 november 2016 @ 19:36 |
Een upgrade van vandaag. Steam heeft al een update gedaan hier. Geen idee met GOG.
| |
0108daniel | woensdag 23 november 2016 @ 20:37 |
Weet iemand of de lag ook opgelost is als je een station wilt plaaten of rails? Ik ben niet thuis dus kan het helaas niet proberen. | |
Isane | woensdag 23 november 2016 @ 21:54 |
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet scrollen in een overzicht. Ik kan de schuifbalk niet klikken. Ligt het aan mn laptop of hebben hier meer mensen last van? | |
Rezania | woensdag 23 november 2016 @ 21:58 |
Die is bij mij ook niet klikbaar. Scrollen met het wiel werkt bij mij. | |
0108daniel | woensdag 23 november 2016 @ 23:45 |
Er is alweer een nieuwe update, 2e vandaag, de 12070 Als ik die installeer is dat dan inclusief de build 12049? [ Bericht 38% gewijzigd door 0108daniel op 23-11-2016 23:51:01 ] | |
Rezania | woensdag 23 november 2016 @ 23:49 |
Patchnotes? | |
0108daniel | woensdag 23 november 2016 @ 23:51 |
Build 12070 (November 23) Fixed crash when loading certain save games Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway Fixed warning for industries with full output stocks | |
Rezania | donderdag 24 november 2016 @ 00:28 |
Niet heel spannend imo. | |
0108daniel | donderdag 24 november 2016 @ 00:49 |
![]() [ Bericht 14% gewijzigd door 0108daniel op 24-11-2016 13:13:48 ] | |
Isane | donderdag 24 november 2016 @ 17:43 |
Hoe kun je een beetje overzicht houden met alle lijnen? Ik raak echt totaal het overzicht kwijt als tig lijnen aanmaak ![]() | |
Rezania | donderdag 24 november 2016 @ 17:43 |
Geef ze een kleur. Oh wacht. | |
Teeno | zaterdag 26 november 2016 @ 20:51 |
Probleem: Ik heb 2 lijnen die een goods factory voorzien van planks en steel. Nu worden de planks niet altijd gebruikt door de factory maar vaak opgeslagen in de truck station waar de lijn die steel brengt (en de goods naar de stad) de planks oppikt en deze bij mijn truck station in de stad dropt, waar uiteraard niets mee gebeurt. Kan je truck stations niet limiteren tot inbound/outbound only? | |
0108daniel | zaterdag 26 november 2016 @ 23:12 |
Je kan ze geen limieten opleggen. Echter is het niet gebruiken van de planken niet erg. Mocht er minder geproduceerd worden dan worden die planken alsnog gebruikt. | |
Rezania | maandag 28 november 2016 @ 16:34 |
![]() Maar 1 van de vier platformen wordt gebruikt en die trams blokkeren de uitgang. Briljant. ![]() | |
Jump | maandag 28 november 2016 @ 16:44 |
Ze zouden enkel in een station mogen rijden als ze de uitrit vrij kunnen houden. Dan kan er altijd een voertuig weg. Ik heb ook al genoeg deadlocks gezien... | |
SLimburg | vrijdag 9 december 2016 @ 10:33 |
Wat zijn de ervaringen van de mensen hier met dit spel. Is het het geld waard? | |
0108daniel | vrijdag 9 december 2016 @ 11:18 |
Het is het geld zeker waard. Vooral als je ervan houd natuurlijk. Het is vooral leuk om te zien hoe je steden groeien, je routes moet uitbreiden, meer vraag is naar producten en je alle treinen de stations binnen ziet rijden en weg ziet gaan. Ook door de mods die er zijn maakt het nog leuker. | |
SLimburg | vrijdag 9 december 2016 @ 11:26 |
Al wat aanraders qua mods? | |
0108daniel | vrijdag 9 december 2016 @ 13:33 |
Het spel is nog niet lang uit, dus er zijn nog maar een paar honderd mods. Voornamelijk de treinen en stations zijn aanraders. Voorderest is het een beetje wat jou voorkeur heb en waar je van houd ![]() | |
Peter | vrijdag 9 december 2016 @ 16:33 |
Hoeveel anders is het dan train fever? | |
prefix1 | zondag 18 december 2016 @ 10:23 |
niet heel veel anders, het is eigenlijk TF met Cargo en nieuwe vrachtwagens etc | |
0108daniel | dinsdag 20 december 2016 @ 17:46 |
Eindelijk vandaag de performance patch ![]() http://steamcommunity.com(...)/224446432325393106/ | |
0108daniel | zaterdag 24 december 2016 @ 16:56 |
Hier een aantal foto's van mijn stad/steden van gisteren.![]() ![]() ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 24 december 2016 @ 21:13 |
Deze gaat er komen ![]() Speel nu nog regelmatig transport giant en industry giant 2. | |
prefix1 | zondag 8 januari 2017 @ 11:06 |
industry giant 2 is en blijft de bom:) gouddsss spel! | |
Jump | zondag 24 november 2019 @ 15:33 |
*Schop* ![]() Op 11 december komt Transport Fever 2 uit: https://store.steampowered.com/app/1066780/Transport_Fever_2/ | |
mschol | zondag 24 november 2019 @ 16:44 |
vanavond maar eens kijken, hopen dat ze het beter doen dan deeltje 1, die ik vrij snel links heb laten liggen, moet em inmiddels wel weer een kans geven omdat er vast een hoop gepatched is wel al goeie mods inmiddels? | |
Jump | zondag 24 november 2019 @ 16:59 |
Voor de 2 nog geen mods zien passeren aangezien het nog moet uitkomen De 1 is ondertussen geleden van 2016 dat ik het gespeeld heb (omwille van de performance indertijd). Hopelijk gaat de performance hier een pak hoger zijn. | |
mschol | zondag 24 november 2019 @ 17:38 |
wat onhandig neergezet idd, maar doelde idd op 1, hoopte eigenlijk dat er mods voor zijn die het e. e. a verbeteren | |
mschol | zaterdag 14 december 2019 @ 09:30 |
en, mensen hier die 2 al geprobeerd hebben? | |
EnGCatjuh | zaterdag 14 december 2019 @ 13:42 |
Ik kwam ook in dit topic om dit te vragen. Zometeen maar even wat reviews lezen. | |
marcb1974 | zaterdag 14 december 2019 @ 13:43 |
2 is hier nu aan het installeren (met nog wat andere games), zal van de week laten weten wat ik er van vind. | |
mschol | zaterdag 14 december 2019 @ 13:50 |
al geïnstalleerd maar helaas woensdag/donderdag geen tijd gehad, nu in buitenland. volgende week werkbonanza, dus ook weinig tijd ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 14 december 2019 @ 13:52 |
Ik heb pas geleden OpenTTD maar weer geïnstalleerd. ![]() | |
mschol | zaterdag 14 december 2019 @ 13:54 |
die is nog steeds goed maar erg gedateerd en klunky | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 14 december 2019 @ 13:56 |
Klopt wel. Maar vooralsnog geen echt goed alternatief. Wellicht TF2. Dus ben benieuwd naar jullie bevindingen. | |
mschol | zaterdag 14 december 2019 @ 14:47 |
ik snap niet dat ze de interface en besturing niet een update geven, dat zou al een hoop helpen | |
marcb1974 | zaterdag 14 december 2019 @ 20:38 |
Eerste conclusies: Het ziet er echt 'gelikter' uit, maar het blijft niet lekker spelen. Je moet echt nadenken hoe je een spoor etc aanlegt. Verder vallen de veranderingen t.o.v. deel 1 me mee/tegen. | |
mschol | zaterdag 21 december 2019 @ 23:09 |
Gezien ik gewoon geen tijd heb gehad deze periode: hoezo moet je echt nadenken hoe je een spoor neerlegt en hoe is dat jammer? | |
mschol | woensdag 5 februari 2020 @ 14:29 |
ik heb wat kunnen spelen, nog steeds benieuwd waarom je moet nadenken voor neerleggen van spoor.. enige wat ik kan bedenken is dat als je lange stukken neerlegt je automatisch bruggen en tunnels enzo krijgt, terwijl dit met korte stukken niet zo is.. | |
mschol | woensdag 18 maart 2020 @ 22:57 |
hendig ![]() | |
mschol | woensdag 7 april 2021 @ 10:00 |
ik ben weer in een oude savegame gedoken, nu met 90 mods ofzo ![]() vermaak mij wel weer goed ermee, grootste ergernis nu voor mij is dat je bij neerleggen van weg/track niet kan aangeven gewoon het terrein te volgen ipv als een mes door het landschap heen te gaan | |
Peter | woensdag 7 april 2021 @ 18:53 |
dat is ook iets war ik me aan erger ( ook bij Cities in motion) |