FOK!forum / Gaming / Transport Fever: eindelijk een waardige opvolger van TTD?
Rezaniavrijdag 26 augustus 2016 @ 18:26
Van Steam:
quote:
Transport Fever is a railroad­focused tycoon game. Players start in 1850 and build up a thriving transport company. As an emerging transport tycoon, the player constructs stations, airports, harbors and makes money by connecting areas requiring transport services.

Construct complex road­rail­water­air networks in the endless game and experience more than 150 year of transportation history. Fulfill the people’s needs and watch cities evolve dynamically. Supply industries with freight, develop complete cargo chains and enable economic growth. Build up a transport empire!

Master challenges and get entertained in the campaign game mode. Two campaigns each consisting of ten missions with increasing difficulty can be tackled. Missions of the American and the European campaign tell the historical context of the 19th and 20th century and offer a wide range of real­world transportation challenges.

Game Features:
• Two game modes: Endless game and campaign mode
• Over 120 detailed trains, aircrafts, ships, buses, trams and trucks
• Intuitive yet powerful railroad and street construction
• Upgradable train and bus stations, airports and harbors
• European and American campaign with 10 historical missions each
• Randomly generated, modifiable terrains with realistic dimensions
• Fully realized European and American game environments
• Dynamically simulated urban development and passenger movement
• Sophisticated economy model and freight simulation
• Content from more than 150 years of transportation history
• Realistic vehicle simulation, coloring and aging
• Physically based graphics, lighting and simulation
• More than 25 challenging achievements
• Steam Workshop and extensive modding support
Filmpjes:


SPOILER: Paar screenshots
screenshot_00.jpg
screenshot_02.jpg
screenshot_04.jpg
screenshot_05.jpg
screenshot_07.jpg
screenshot_10.jpg
screenshot_11.jpg
screenshot_18.jpg
Meer screenshots en filmpjes op de site: http://www.transportfever.com/

Ziet er zeer veelbelovend uit imo. Kan haast niet wachten. :)
Chuck-N0rr1svrijdag 26 augustus 2016 @ 18:34
Nice :D
Petervrijdag 26 augustus 2016 @ 18:56
*Volg*
Opa.Bakkebaardvrijdag 26 augustus 2016 @ 18:59
Tof!
Luctor.et.Emergovrijdag 26 augustus 2016 @ 19:01
Ben benieuwd.
Bartvrijdag 26 augustus 2016 @ 20:02
Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was :').

GAM / Factorio #2 - Nu op Steam *O* voor de geïnteresseerden.
mscholzaterdag 27 augustus 2016 @ 09:24
ik hou ook dit spel in de gaten.. heb zo m'n twijfels of het een echte opvolger wordt..

vooral het feit dat ik nergens echte ingame footage kan vinden staat mij niet aan, ook niet van de beta..

-edit-

er is dus een NDA voor de beta.. dat beloofd weinig goeds.. ;(

[ Bericht 36% gewijzigd door mschol op 28-08-2016 19:14:21 ]
Bartvrijdag 14 oktober 2016 @ 20:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 09:24 schreef mschol het volgende:
vooral het feit dat ik nergens echte ingame footage kan vinden staat mij niet aan, ook niet van de beta..

Rezaniavrijdag 14 oktober 2016 @ 21:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:02 schreef Bart het volgende:
Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was :').

GAM / Factorio #2 - Nu op Steam *O* voor de geïnteresseerden.
Er zijn al path signals aanwezig in Train Fever, dus lijkt me wel dat die ook aanwezig zullen zijn in Transport Fever.
quote:
Hier zie je ze geloof ik ook. :+ En je ziet ook dat hij gemakkelijk kruisingen maakt over meerdere sporen, geloof ik ook een X-kruising (filmpje gisteren gezien). Dat kon dus niet in Train Fever, waardoor het lastig was om een complex netwerk te maken zoals in OpenTTD. Dit ziet er veelbelovend uit vergeleken met zijn voorganger. Ik ben optimistisch. :)
mscholvrijdag 14 oktober 2016 @ 23:07
quote:
oeh, intressant ^O^

wel nog maar 1 signaal soort maar voor de rest ziet hij er goed uit :)
Rezaniavrijdag 14 oktober 2016 @ 23:41
Spel komt trouwens 8 november uit. http://www.transportfever(...)ficial-release-date/
Rezaniazaterdag 15 oktober 2016 @ 11:36
Ik hoop wel dat de pathfinding beter is in Transport Fever dan in Train Fever. Gisteren weer gespeeld, mooi netwerkje gemaakt, wil een trein niet naar perron B gaan omdat er al een trein op perron A staat. |:( Nee, hij moest per se naar perron A hoor. :')
mscholzaterdag 15 oktober 2016 @ 13:50
ik heb ook maar even train fever weer eens opgestart, maar het juist neerleggen van rails enzo is wel kut... continue terrain alignment collisions :(
Bartzaterdag 15 oktober 2016 @ 14:37
Precies waarom ttd onovertroffen blijft. Daar heb je dat gekut niet.
Rezaniazaterdag 15 oktober 2016 @ 14:56
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:50 schreef mschol het volgende:
ik heb ook maar even train fever weer eens opgestart, maar het juist neerleggen van rails enzo is wel kut... continue terrain alignment collisions :(
Hebben ze gelukkig als één van de verbeterpunten genoemd voor in Transport Fever. :) En huizen worden automatisch gesloopt als je rails neerlegt, wat ik ook wel fijn vind.

Editie: Hier kan je zien hoeveel beter het bouwen is geworden:
mscholzaterdag 15 oktober 2016 @ 15:04
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hebben ze gelukkig als één van de verbeterpunten genoemd voor in Transport Fever. :) En huizen worden automatisch gesloopt als je rails neerlegt, wat ik ook wel fijn vind.

Editie: Hier kan je zien hoeveel beter het bouwen is geworden:
ja, ik had het filmpje gezien, het lijkt veelbelovend..
Rezaniazaterdag 15 oktober 2016 @ 15:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ja, ik had het filmpje gezien, het lijkt veelbelovend..
Link met een timestamp. ;)

En deze was hier nog niet langsgekomen geloof ik? Je kan zien dat het bouwen, de pathfinding en de steden beter zijn geworden. Ik voel de hype nu. :+

mscholzaterdag 15 oktober 2016 @ 15:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Link met een timestamp. ;)

En deze was hier nog niet langsgekomen geloof ik? Je kan zien dat het bouwen, de pathfinding en de steden beter zijn geworden. Ik voel de hype nu. :+

fok haalt de timestamp uit de url bij converteren naar video... (in post issie dus nog wel goed.. dus kopieereer ik em daar wel even van..)
Rezaniazaterdag 15 oktober 2016 @ 15:32
Oh ja, er is nu 10% korting op de pre-order (voor degene die dat nog durven :') ) en een extra 15% korting als je Train Fever al hebt.
mscholzaterdag 15 oktober 2016 @ 22:11
ik hoop bij deze trouwens op betere controle waar de treinen precies stoppen bij end to end lijnen.. (tussen 2 stations dus)
nu is er telkens 1 start/aankomst spoor terwijl er 2 zijn.. en die krijg ik, op 1 lijn, niet beide gebruikt..
Jumpzondag 6 november 2016 @ 22:15
Toch maar een pre order geplaatst. Dinsdag is die er :)

Indertijd ook Train Fever gespeeld en was leuk, dus ik hoop dat deze stukje beter is.
Bartzondag 6 november 2016 @ 22:40
Pre-orders zijn de kanker van deze maatschappij.
Luctor.et.Emergozondag 6 november 2016 @ 22:46
Ik heb van 't weekend een let's play hiervan bekeken en het ziet er leuk en goed uit, zover ik dat via YouTube heb kunnen beoordelen.
Luctor.et.Emergozondag 6 november 2016 @ 22:48
Ik twijfel nog of ik 'm pre-order. Scheelt me natuurlijk wel 25% ipv dat ik 'm later ga aanschaffen. Ik had me alleen voorgenomen om dit jaar geen nieuwe games meer te kopen. :@
Jumpzondag 6 november 2016 @ 22:49
25%? Waar koop je hem dan toch?

quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef Bart het volgende:
Pre-orders zijn de kanker van deze maatschappij.
I know ;( Het is de eerste game sinds lange tijd dat ik pre-order (als je mijn geannuleerde CivVI niet meetelt :P)
Luctor.et.Emergozondag 6 november 2016 @ 22:52
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 22:49 schreef Jump het volgende:
25%? Waar koop je hem dan toch?

[..]

I know ;( Het is de eerste game sinds lange tijd dat ik pre-order (als je mijn geannuleerde CivVI niet meetelt :P)
Gewoon via Steam
Jumpzondag 6 november 2016 @ 22:54
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Gewoon via Steam
Ik zie het juist. Ik was niet ingelogd op de Store page toen ik het gekocht had, en dan krijg je maar 10%. Na inloggen toch 25% gekregen omdat ik Train Fever reeds had. Dacht dat het bij de 10% gebleven was.
Luctor.et.Emergozondag 6 november 2016 @ 22:55
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 22:54 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik zie het juist. Ik was niet ingelogd op de Store page toen ik het gekocht had, en dan krijg je maar 10%. Na inloggen toch 25% gekregen omdat ik Train Fever reeds had. Dacht dat het bij de 10% gebleven was.
Mooi.
Luctor.et.Emergomaandag 7 november 2016 @ 12:03
Toch maar gepreorderd.
mscholmaandag 7 november 2016 @ 13:06
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 12:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Toch maar gepreorderd.
hier ook al een tijdje terug :@
Luctor.et.Emergomaandag 7 november 2016 @ 13:48
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 13:06 schreef mschol het volgende:

[..]

hier ook al een tijdje terug :@
Ja, zag ik al staan op Steam.
Jumpmaandag 7 november 2016 @ 20:52
Komt mooi uit dat ik morgennamiddag thuis ben, want komt al uit morgenochtend om 9 uur.
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 11:45
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 20:52 schreef Jump het volgende:
Komt mooi uit dat ik morgennamiddag thuis ben, want komt al uit morgenochtend om 9 uur.
dat had ik gemist, ik kijk net en zie dattie beschikbaar is.. had ik gewoon al een paar uur kunnen spelen... ;(

en straks moet ik uiteraard weg :')
morgen komt Planet coaster beta uit :X
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 12:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:45 schreef mschol het volgende:

[..]

dat had ik gemist, ik kijk net en zie dattie beschikbaar is.. had ik gewoon al een paar uur kunnen spelen... ;(

en straks moet ik uiteraard weg :')
morgen komt Planet coaster beta uit :X
Waar is de tijd? Aaahhhh :X
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 12:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Waar is de tijd? Aaahhhh :X
dat dus..
vooral het oplossen van de ellendige terrain collision meldingen zou al heel fijn zijn.. vooralsnog speelt hij prima
maar kan geen demolish knopje vinden? :{ 8)7

[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 08-11-2016 12:17:39 ]
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 12:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:09 schreef mschol het volgende:

[..]

dat dus..
vooral het oplossen van de ellendige terrain collision meldingen zou al heel fijn zijn.. vooralsnog speelt hij prima
maar kan geen demolish knopje vinden? :{ 8)7
Ik wilde de download starten, had ik te weinig beschikbare ruimte op mijn hardeschijf. _O- :')

Toen maar wat spellen verwijderd die ik toch nooit meer speel eigenlijk. Ging ik gelijk van een kleine 5000 MB naar ruim 50000 MB vrij. :D
Frutseldinsdag 8 november 2016 @ 13:39
Ahh... ff volgen :P
RPGdinsdag 8 november 2016 @ 14:56
Ik vraag me vooral af hoe groot je de map kan maken bij free play voor ik hem ga kopen. Heeft iemand dat al geprobeerd ?
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 15:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:56 schreef RPG het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe groot je de map kan maken bij free play voor ik hem ga kopen. Heeft iemand dat al geprobeerd ?
hij ziet er fors uit..
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 15:32
Ok, mijn versie is in Russisch. :') Om eerlijk te zijn is mijn Russisch niet zo goed. :@
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 16:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 15:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ok, mijn versie is in Russisch. :') Om eerlijk te zijn is mijn Russisch niet zo goed. :@
dat krijg je ervan als je bij schimmige lui gaat shoppen :+
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 16:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:09 schreef mschol het volgende:

[..]

dat krijg je ervan als je bij schimmige lui gaat shoppen :+
Ja, gewoon via Steam. Maar het is al gelukt om 'm op Engels te krijgen.
Jumpdinsdag 8 november 2016 @ 17:19
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebben :D Staat in mijn taakbalk met het standaard exe icoontje.
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 17:42
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2016 17:19 schreef Jump het volgende:
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebben :D Staat in mijn taakbalk met het standaard exe icoontje.
Ja, zag ik ook al. Maar heb liever een goed spel dan een mooi icoontje. :P
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 18:08
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2016 17:19 schreef Jump het volgende:
Zo mochten het programma wel een icoontje gegeven hebben :D Staat in mijn taakbalk met het standaard exe icoontje.
wel een beetje raar ja
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 21:23
De tutorial probleemloos doorlopen. Ga ik free play doen loopt ie, op de muziek na, op een gegeven moment vast. -O-

Geen idee alleen waardoor .
mscholdinsdag 8 november 2016 @ 21:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De tutorial probleemloos doorlopen. Ga ik free play doen loopt ie, op de muziek na, op een gegeven moment vast. -O-

Geen idee alleen waardoor .
ik heb 5,5 uur in free play gezeten zonder problemen.. tutorial nog niet geprobeerd

loopt je pc misschien warm?
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 21:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:24 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb 5,5 uur in free play gezeten zonder problemen.. tutorial nog niet geprobeerd

loopt je pc misschien warm?
Niet warmer zover ik kan voelen dan bij EUIV.

Maar zal eens proberen met lagere settings.
Isanedinsdag 8 november 2016 @ 22:43
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje :D
Jumpdinsdag 8 november 2016 @ 22:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Isane het volgende:
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje :D
Graag gedaan :D
Luctor.et.Emergodinsdag 8 november 2016 @ 23:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Isane het volgende:
Bedankt jongens, wat een verschrikkelijk verslavend spelletje :D
Graag gedaan
prefix1woensdag 9 november 2016 @ 18:01
Ik zit nu op de 3uur, Blijft een top spel bijna 1:1 train fever alleen nu met nieuwe dingen erbij zit nu in 1980 nog maar
Edit: ben benieuw waneer de NL mods komen, NS livery etc^^
Isanewoensdag 9 november 2016 @ 19:22
Ik kan de 2e Europa missie maar niet voltooien, treinen rijden maar niet "Waiting for free path"
mscholwoensdag 9 november 2016 @ 19:29
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:22 schreef Isane het volgende:
Ik kan de 2e Europa missie maar niet voltooien, treinen rijden maar niet "Waiting for free path"
signalering staat goed?
Isanewoensdag 9 november 2016 @ 19:36
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:29 schreef mschol het volgende:

[..]

signalering staat goed?
Kzag t al :') game stond op pauze :@
mscholwoensdag 9 november 2016 @ 19:44
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:36 schreef Isane het volgende:

[..]

Kzag t al :') game stond op pauze :@
:D
Isanewoensdag 9 november 2016 @ 19:44
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:44 schreef mschol het volgende:

[..]

:D
Heb serieus 3x de map opnieuw gestart _O-
Saninlwoensdag 9 november 2016 @ 23:20
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:44 schreef Isane het volgende:

[..]

Heb serieus 3x de map opnieuw gestart _O-
:D _O-
Luctor.et.Emergodonderdag 10 november 2016 @ 10:55
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:36 schreef Isane het volgende:

[..]

Kzag t al :') game stond op pauze :@
:D _O-
Isanedonderdag 10 november 2016 @ 18:33
RCT geeft tenminste aan dat de game op pauze staat
Rezaniadonderdag 10 november 2016 @ 19:05
Iemand die al de campagne aan het spelen is? Tweede scenario van de Europese campagne, ik snap iets niet.
SPOILER
Hoe moet je staal met de boot vervoeren als er geen transferoptie is? :') Die vent van de steelmill wil staal via het water vervoeren. Ja prima maat, maar je ligt nogal ver van water verwijdert. 8)7
mscholdonderdag 10 november 2016 @ 19:15
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:05 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al de campagne aan het spelen is? Tweede scenario van de Europese campagne, ik snap iets niet.
SPOILER
Hoe moet je staal met de boot vervoeren als er geen transferoptie is? :') Die vent van de steelmill wil staal via het water vervoeren. Ja prima maat, maar je ligt nogal ver van water verwijdert. 8)7
staalding ligt niet in het gebied van een te bouwen haven?
vrachtwagen als tussen optie ook geen mogelijkheid ?
Rezaniadonderdag 10 november 2016 @ 19:28
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:15 schreef mschol het volgende:

[..]

staalding ligt niet in het gebied van een te bouwen haven?
vrachtwagen als tussen optie ook geen mogelijkheid ?
Nee, transfer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Isanedonderdag 10 november 2016 @ 19:48
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, transfer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Volgens mij moet je een vrachtverbinding opzetten naar het water :Y
Maar ik krijg die missie ook niet voor elkaar.
Luctor.et.Emergovrijdag 11 november 2016 @ 18:44
Waarom wil de ruwe olie niet van de oliebron naar het station.. :{ Station staat gewoon in range.
mscholvrijdag 11 november 2016 @ 19:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom wil de ruwe olie niet van de oliebron naar het station.. :{ Station staat gewoon in range.
heb je wel een cargo station gebouwd?
Luctor.et.Emergovrijdag 11 november 2016 @ 19:23
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:00 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je wel een cargo station gebouwd?
Ja, expres nog naar gekeken en station verwijderd en opnieuw gebouwd.
mscholvrijdag 11 november 2016 @ 20:31
er komt wel al een trein die olie vervoert?

bij de olie bron staat ook niks raars?

als je net dat station hebt gebouwd kan het even duren voordat die bron olie gaat produceren
Isanevrijdag 11 november 2016 @ 20:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ja, expres nog naar gekeken en station verwijderd en opnieuw gebouwd.
Chicago map ?
Luctor.et.Emergovrijdag 11 november 2016 @ 21:53
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:31 schreef mschol het volgende:
er komt wel al een trein die olie vervoert?

bij de olie bron staat ook niks raars?

als je net dat station hebt gebouwd kan het even duren voordat die bron olie gaat produceren
trein staat al te wachten op het station.
productie is nul van de oliebron, maar er staat wel iets van 56 in voorraad en dat zou gewoon naar het station verplaatst kunnen worden.
En wagon kan crude oil vervoeren.
Luctor.et.Emergovrijdag 11 november 2016 @ 21:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:48 schreef Isane het volgende:

[..]

Chicago map ?
Nee, free mode
mscholvrijdag 11 november 2016 @ 22:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

trein staat al te wachten op het station.
productie is nul van de oliebron, maar er staat wel iets van 56 in voorraad en dat zou gewoon naar het station verplaatst kunnen worden.
En wagon kan crude oil vervoeren.
laat die trein eens leeg vertrekken en daarna kijken of bij terugkeer er wel wat ligt?

ik heb het idee alsof een trein zich al gemeld moet hebben op het station voordat de productie daadwerkelijk begint..
Luctor.et.Emergovrijdag 11 november 2016 @ 22:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef mschol het volgende:

[..]

laat die trein eens leeg vertrekken en daarna kijken of bij terugkeer er wel wat ligt?

ik heb het idee alsof een trein zich al gemeld moet hebben op het station voordat de productie daadwerkelijk begint..
Dat al twee keer geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Ik heb intussen de hele treinlijn verwijderd. De paardjes naar de andere oliebron werkt wel goed.
Isanezaterdag 12 november 2016 @ 09:06
-

[ Bericht 51% gewijzigd door Isane op 12-11-2016 09:34:19 ]
prefix1zaterdag 12 november 2016 @ 10:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat al twee keer geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Ik heb intussen de hele treinlijn verwijderd. De paardjes naar de andere oliebron werkt wel goed.
ik heb pres het zelfde alles staat in de omgeving alles staat correct alleen mijn trucks vervoeren wel olie maar mijn trein niet
mscholzaterdag 12 november 2016 @ 11:19
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..

om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
prefix1zaterdag 12 november 2016 @ 11:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..

om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?
mscholzaterdag 12 november 2016 @ 11:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:20 schreef prefix1 het volgende:

[..]

jackkr, als je meerdere treinen op olie bron hebt rijden gaat productie omhoog?
als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)
prefix1zaterdag 12 november 2016 @ 11:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:23 schreef mschol het volgende:

[..]

als je de jaarlijkse productie helemaal wegtrekt bij een industrie zou de industrie een upgrade moeten gaan plannen en in productie omhoog gaan.., in de snelle test zie ik dat niet, in een andere save was dat wel het geval.. (van 100 per jaar naar 250 per jaar ofzo voor een product)
ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zaten
mscholzaterdag 12 november 2016 @ 11:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef prefix1 het volgende:

[..]

ja maar je kan bijv de productie niet beinvloeden door bijv 3 treinen telaten wachten tot ze vol geladen zijn en dan op en neer laten rijden?, want soms heb ik dat de productie daalt terwijl ik in het begin 20 trucks had oprijden die ram vol zaten
ik denk niet dat je op die manier de productie kan beinvloeden, het zou mij niet verbazen als de olie daadwerkelijk binnen X tijd moet zijn afgeleverd, maar dit weet ik niet 100% zeker

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=789179397
das wellicht een goeie guide voor hier :)
Luctor.et.Emergozaterdag 12 november 2016 @ 11:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
wel typisch, ik heb net even een free game geprobeerd: bij oliebron een terminal neergezet en bij een refinery..
treintje erop en die gaat netjes olie vervoeren..

om even een open deur in te trappen: de stations zijn wel verbonden met een weg he?
ja, ja, anders kleurt de oliebron ook niet wit. Alleen blijft de line usage op no staan.
Luctor.et.Emergozaterdag 12 november 2016 @ 18:29
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
0108danielzondag 13 november 2016 @ 10:20
Mmm lekker momenteel 'al' 163 mods beschikbaar :D
Helaas nog weinig echt bruikbaars maar hogelijk maakt de community dat goed.
Rezaniazondag 13 november 2016 @ 11:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
Meerdere treinen als één trein?
mscholzondag 13 november 2016 @ 12:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand of je ook meerdere treinen als één trein kan laten rijden?
je bedoelt
quote:
Treinschakeling, ook wel genoemd dubbeltractie
(m.a.w. meerdere locomotieven) ?

volgens mij kan dat bij bepaalde loc's, niet alle
Luctor.et.Emergozondag 13 november 2016 @ 13:07
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 11:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Meerdere treinen als één trein?
Wat mschol zegt.... :@

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 12:15 schreef mschol het volgende:

[..]

je bedoelt

[..]

(m.a.w. meerdere locomotieven) ?

volgens mij kan dat bij bepaalde loc's, niet alle
Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.

Sorry, voor de verkeerde benaming. :@
Jumpzondag 13 november 2016 @ 13:17
Hmmm, geen goed idee al altijd direct nieuwere snellere treinen op een route te zetten. Soms beter om 1 trein te laten rijden in plaats van er twee op te zetten. Beter eentje dat altijd vol zit, dan twee die half vol zitten...
mscholzondag 13 november 2016 @ 13:21
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2016 13:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wat mschol zegt.... :@

[..]

Ja, dat bedoelde ik. En bedankt voor het antwoord.

Sorry, voor de verkeerde benaming. :@
ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoeken ;) (vandaar de quote :P )
Luctor.et.Emergozondag 13 november 2016 @ 13:22
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wist ook niet hoe dat precies heette hoor, moest het even opzoeken ;) (vandaar de quote :P )
Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.
mscholzondag 13 november 2016 @ 13:23
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Meerdere locomotieven is dan nog altijd beter dan meerdere treinen.
das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit :P
Luctor.et.Emergozondag 13 november 2016 @ 13:24
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:23 schreef mschol het volgende:

[..]

das wel zo.. dat was duidelijker geweest; achja iemand begreep je dus dat komt mooi uit :P
Ja, gelukkig wel.
Luctor.et.Emergozondag 13 november 2016 @ 15:01
:')
Ik had net echt een domme fout gemaakt. Ik had een halte gemaakt bij een fabriek en een lijn tussen twee van die haltes gemaakt en voertuigen aan die lijn toegevoegd. Voertuigen komen keurig aan op het eerste station. En vervolgens krijg ik de melding dat ze geen route kunnen vinden naar het tweede station. Ik had echt zoiets van, Kom op, er ligt gewoon een weg. Een andere route van een station dat verder langs die weg ligt, werkt wel goed.

Toen kreeg ik een helder moment dat ik een busstation had geplaatst i.p.v. een truck station. :')
Jumpzondag 13 november 2016 @ 15:27
Ik had daarjuist ook zoiets. Ik had een Fuel line naar een truck station in een residentieel gedeelte laten gaan. Die moeten dat niet hebben :D
Isanezondag 13 november 2016 @ 19:39
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.

als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.

Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).

2d6vc4n.png
mscholzondag 13 november 2016 @ 20:01
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.

als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.

Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).

[ afbeelding ]
dat kan niet aangezien een lijn een vast eindspoor heeft helaas :(
dat was bij train fever ook zo en is niet veranderd afailk (tenzij ik ergens overheen kijk?)
Rezaniazondag 13 november 2016 @ 21:05
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:39 schreef Isane het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je een spoor moet indelen met signalen.

als ik zo'n opstelling maak, dan kan ik toch rustig 4 treinen erop laten rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar met signalen. Op een gegeven moment staan 2 treinen voor een rood sein op hetzelfde spoor.

Het is de bedoeling wanneer een trein op station B staat dat de trein vertrekt zodra een andere trein ook station B binnen rijdt. (dus dat het hoofdpad vrij is).

[ afbeelding ]
Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen. :')
Luctor.et.Emergozondag 13 november 2016 @ 21:19
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
Isanezondag 13 november 2016 @ 21:43
Thnx voor de reacties. Ligt dus niet aan mij :D
mscholzondag 13 november 2016 @ 22:15
quote:
9s.gif Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beetje jammer dat een trein niet gewoon naar een vrij spoor gaat in een station.
in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..

wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
HetBrabandertjezondag 13 november 2016 @ 22:24
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dat krijg ik ook niet voor mekaar. Ik snap dat treinen een vast perron moeten hebben, maar waarom mag ik die niet zelf kiezen. :')
Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef mschol het volgende:

[..]

in dat opzicht is transport fever zeker nog geen opvolger voor TTD, helaas..

wat mij ook stoort is dat het landschap aangepast wordt aan de rails die je legt i.p.v. dat de rails aangepast wordt aan het landschap..
Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
Jumpmaandag 14 november 2016 @ 00:32
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:24 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Je kan ook ieder willekeurig sein als "halte" selecteren. Daarmee heb je in ieder geval invloed op welke trein op welk spoor keert of halteert.

Ik gebruik waypoints vlak voor het station om ze een bepaald spoor op te sturen. Vooral als je verschillende routes hebt die termineren in het zelfde station.
quote:
[..]

Als je steeds een kort stuk rails aanlegt, volgt de rails het landschap wel goed. Je bent hierdoor wel een stuk langer bezig met bouwen, maar tegelijkertijd krijg je er wel geld voor terug: het is stukken goedkoper dan dwars door het landschap heen graven. Je treinen worden er wel wat langzamer van, omdat ze meer moeten klimmen/dalen.
Ik doe meestal eerst eens een lange rechtstreekse verbinding voor te zien hoe het spoor best loopt, maar aanleggen in korte stukjes. Hou ook rekening met de hellingsgraag van het spoor, zeker met de stoomlocomotieven. Je kam ookm met m en n het stuk spoor/baan verhogen en verlagen.
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 16:48
Als je meerdere (goederen)treinen op 1 lijn wilt laten rijden, kan je in dat geval het beste een nieuwe lijn maken, zodat de nieuwe trein een nieuw spoor toegewezen krijgt.

Hopelijk gaan ze dat nog wel aanpassen.
Rezaniamaandag 14 november 2016 @ 18:05
bUr3y9l.png

Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte. :{
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 18:13
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Niks veranderd aan de lijn of de trein en toch is het inkomen opeens omlaag gevlogen. Logisch dat ik geen winst meer maakte. :{
Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Rezaniamaandag 14 november 2016 @ 18:21
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Minder aanbod van goederen op de lijn, of juist minder vraag naar datgene dat je vervoert?
Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
Petermaandag 14 november 2016 @ 18:27
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
Bij (o)ttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
prefix1maandag 14 november 2016 @ 18:34
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 18:41
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:34 schreef prefix1 het volgende:
ik heb nu net vliegveld gebouwt alleen komen geen mensen:S echt irritant
busverbinding opgezet zodat mensen uit de hele stad er kunnen komen?
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 18:42
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
Oh nee, dan snap ik het ook niet.
Basp1maandag 14 november 2016 @ 18:46
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vraag van het eindproduct was er nog voldoende en werd ook voldoende vervoerd. Trein zat ook steeds bijna helemaal vol. Snap er niks van. :')
Ik heb sowieso het idee dat als er even ergens een hickup in je vervoer zit de hele transport chain die eraan hangt dan in elkaar klapt. Ik vind het in ieder geval niet makkelijk om wat winsten te draaien.
Jumpmaandag 14 november 2016 @ 19:33
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
Rezaniamaandag 14 november 2016 @ 20:23
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2016 19:33 schreef Jump het volgende:
Je bent beter met een constant laag aantal cargo aan te brengen, dan 1 keer een grote volle trein. Vanaf dat je dan een maand of twee niks brengt, zakt productie in elkaar als een kaartenhuisje.
Dan zal dat het wel zijn geweest, die trein deed er erg lang over.
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij (o)ttd zakte de prijs per kilometer soms flink door de jaren heen, is daar hier geen grafiekje van te vinden?
Nope. En er is ook geen inflatie geloof ik. Mag wel allemaal iets complexer imo. :+
prefix1maandag 14 november 2016 @ 20:29
ik las net op FB van TF dat er binnekort patch komt die sommige dingen gaat fixen ook met vracht centers enzo die niet laden
Rezaniamaandag 14 november 2016 @ 21:18
Ik vind het trouwens echt lelijk dat als ik spoor weghaal er zo'n groeve door het landschap blijft liggen. En die landscaping tools zijn ook niet echt geweldig om dat weg te halen.
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 22:06
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897. _O- :P
mscholmaandag 14 november 2016 @ 22:28
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Treintje met 4 passagiers van ene stad naar de andere. Krijg ik bij aankomst 20k. Welke gek betaald er nu 5k voor een treinreis naar het volgende stadje in 1897. _O- :P
gewoon early adopters, die betalen graag teveel
Luctor.et.Emergomaandag 14 november 2016 @ 22:37
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:28 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon early adopters, die betalen graag teveel
Vind het wel fijn, want maak ik eindelijk een beetje winst. En trein kostte me in totaal (locomotief + wagons) 1.6M. Heb nadat hij paar keer heen en weer gereden is, er nog een derde wagonnetje bij gedaan, zodat er nu 33 mensen per keer meekunnen.
prefix1dinsdag 15 november 2016 @ 15:15
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
0108danieldinsdag 15 november 2016 @ 16:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
De gebruikelijke wagonnen en treinen mods.
En een aantal assets.
Er zijn momenteel nog niet veel mods voor het spel.
0108danieldinsdag 15 november 2016 @ 16:23
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
mscholdinsdag 15 november 2016 @ 17:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:23 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
houthakker falliet? :D
geen bomen meer? (ik had volgens mij begrepen dat dat soort resources eindig zijn)
Rezaniadinsdag 15 november 2016 @ 17:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:23 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb trouwens een probleem en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.
Ik heb een trein lijn van een houthakker die logs heeft en dit transporteert naar een houtzagerij die er planken van maakt.
Dit werkt prima, maar opeens heeft de houthakker geen productie meer waardoor mijn lijnen verlies lijden.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Je moet de planken ook vervoeren.
Rezaniadinsdag 15 november 2016 @ 17:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:15 schreef prefix1 het volgende:
welke mods hebben jullie? ik alleen tot nu toe wat logo packs
Geen, want dan worden achievements geblokkeerd. :') Wat ik erg jammer vind, want vooral de content na 1990 valt tegen imo. Allemaal ouwe meuk.
RaXzdinsdag 15 november 2016 @ 23:42
Ik draai ook geen mods om dezelfde reden. Maar als ik een mod zou draaien dan zou het voor meer en grotere bossen gaan.
Jumpdinsdag 15 november 2016 @ 23:44
Voor zover dat ik gelezen had veroorzaken enorm veel bomen ook grote lag, dus misschien niet zo een goed idee :P
Luctor.et.Emergowoensdag 16 november 2016 @ 07:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:42 schreef RaXz het volgende:
Ik draai ook geen mods om dezelfde reden. Maar als ik een mod zou draaien dan zou het voor meer en grotere bossen gaan.
Je kan ook zelf bomen plaatsen op je map. Net als rotsen.
0108danielwoensdag 16 november 2016 @ 11:47
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk?
Want volgens mij heb ik nog een oudere versie.
Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn.
Ik heb Build 11807
mscholwoensdag 16 november 2016 @ 11:49
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 11:47 schreef 0108daniel het volgende:
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk?
Want volgens mij heb ik nog een oudere versie.
Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn.
Ik heb Build 11807
als je de steam versie hebt dan wordt hij netjes geupdate tenzij je offline speelt...?
Jumpwoensdag 16 november 2016 @ 11:49
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 11:47 schreef 0108daniel het volgende:
Welke versie heeft Transport Fever nu eigenlijk?
Want volgens mij heb ik nog een oudere versie.
Op Youtube zie ik video's staan waarbij sommige dingen al anders zijn.
Ik heb Build 11807
Wat ziet er dan anders uit?
0108danielwoensdag 16 november 2016 @ 12:22
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 11:49 schreef mschol het volgende:

[..]

als je de steam versie hebt dan wordt hij netjes geupdate tenzij je offline speelt...?
Ik heb de Gog versie.
Ik zag dat er al een update van build 11908 was.
Alleen kan ik nergens updaten.
mscholwoensdag 16 november 2016 @ 12:45
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:22 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik heb de Gog versie.
Ik zag dat er al een update van build 11908 was.
Alleen kan ik nergens updaten.
inloggen op gog en daar de laatste versie downloaden?

ik heb die versie niet dus geen idee welke versie daar op staat
0108danieldonderdag 17 november 2016 @ 23:43
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:45 schreef mschol het volgende:

[..]

inloggen op gog en daar de laatste versie downloaden?

ik heb die versie niet dus geen idee welke versie daar op staat
Dankje, het is gelukt :)
Rezaniazaterdag 19 november 2016 @ 13:12
Er zijn al meer moderne voertuigen in de Workshop, nice. O+ Ook kwam ik erachter dat je de Amerikaanse voertuigen gewoon aan een Europees spel toe kan voegen, dus dat ook maar gedaan. :9
0108danielzaterdag 19 november 2016 @ 14:02
Ik heb even een vraag.

Ik heb een route met logs naar planken en een route met iron ores/coal naar de steelmill.
Van daar gaan de ores/coal naar de Machine factory.
Dit werkte perfect.
Maar nu is van alles de productie 0.
Als ik op de forester klik dan zie ik dat de productie op 0 staat, maar als ik dan op details klik dan zie ik dat er 58 logs stored zijn.
Deze gaan niet naar het treinstation terwijl dit wel gewoon dichtbij elkaar ligt en voorheen het wel goed werkte.
Is dit een bug? of hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?
mscholzaterdag 19 november 2016 @ 14:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:02 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb even een vraag.

Ik heb een route met logs naar planken en een route met iron ores/coal naar de steelmill.
Van daar gaan de ores/coal naar de Machine factory.
Dit werkte perfect.
Maar nu is van alles de productie 0.
Als ik op de forester klik dan zie ik dat de productie op 0 staat, maar als ik dan op details klik dan zie ik dat er 58 logs stored zijn.
Deze gaan niet naar het treinstation terwijl dit wel gewoon dichtbij elkaar ligt en voorheen het wel goed werkte.
Is dit een bug? of hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?
staal vervoer je naar de machine factory? en vervolgens de producten daarvan ook in steden afleveren?
0108danielzaterdag 19 november 2016 @ 14:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:07 schreef mschol het volgende:

[..]

staal vervoer je naar de machine factory? en vervolgens de producten daarvan ook in steden afleveren?
Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.
Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel.
De rest staat allemaal op 0.
Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations.
mscholzaterdag 19 november 2016 @ 15:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:28 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.
Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel.
De rest staat allemaal op 0.
Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations.
dat klinkt als een bug, ik heb door planet coaster nog niet veel gespeeld dus nog niet meegemaakt
RPGzaterdag 19 november 2016 @ 18:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:28 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jazeker, alles staat in verbinding met elkaar.
Het enige wat werkt is steen naar de fabriek voor construction materiaal en dat naar de stad, dat werkt wel.
De rest staat allemaal op 0.
Er staat 'try to ship more goods' maar er staan geen goods bij de stations.
Welke fabriek is dat? Construction fabriek accepteert toch geen hout en steen gaat niet naar een fabriek die hout accepteert.

7642E72018535EFE06297D51C11860C945C05669
Isanezaterdag 19 november 2016 @ 19:55
Heeft iemand missie 5 voltooid van Europa?`Ik kom er niet uit :(
0108danielzaterdag 19 november 2016 @ 22:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 18:26 schreef RPG het volgende:

[..]

Welke fabriek is dat? Construction fabriek accepteert toch geen hout en steen gaat niet naar een fabriek die hout accepteert.

[ afbeelding ]
Nee, de planken gingen ook naar de machine factory.
Inmiddels is het gelukt!
Ik had bij sommige trucks niet aangegeven wat ze moeten vervoeren, dus ze vervoerde de tools/machines naar de stad, waardoor er niets meer over bleef.
Gelukkig is het toch geen bug en kan fijn verder spelen :D
prefix1zondag 20 november 2016 @ 20:57
Zit nu in de food gaat lekker!:)
Isanezondag 20 november 2016 @ 20:59
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor _O-
Rezaniazondag 20 november 2016 @ 21:06
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:59 schreef Isane het volgende:
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor _O-
Er is maar één soort sein in het spel? :?
0108danielzondag 20 november 2016 @ 21:42
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:59 schreef Isane het volgende:
Kan ik ergens achterhalen welke seinen ik waar moet gebruiken? Ik kom de gekste situatie tegen als ik treinen tegen elkaar in laat rijden op enkel spoor _O-
Je je heb de oude seinen dat zijn de witte seinen die omhoog gaan als de rails veilig is.
En als je wat verder in het spel ben krijg je de seinen als stoplicht met een rode en groene lamp.
Beide werken ze op precies dezelfde manier.
mscholzondag 20 november 2016 @ 21:43
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan? :')
Luctor.et.Emergozondag 20 november 2016 @ 21:52
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 21:43 schreef mschol het volgende:
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan? :')
Ik geloof rechts, maar....
mscholzondag 20 november 2016 @ 21:54
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik geloof rechts, maar....
ik dacht ook rechts van de trein die komt aanrijden, maar weet het dus nooit zeker dus zet er altijd maar 2 neer :')
Jumpzondag 20 november 2016 @ 21:55
Je kan ook altijd op een sein klikken en er een oneway sign van maken :)
0108danielzondag 20 november 2016 @ 22:36
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 21:43 schreef mschol het volgende:
hele domme vraag, maar moet zo'n sein nou links of rechts van het spoor staan? :')
Als je op de lijn klik en de route op het spoor zie dan kan je zien aan welke kant je het sein moet plaatsen.
Als je maar 1 spoor heb waar de trein heen en weer op rijd dan hoef je daar geen sein te plaatsen.
Als je 2 sporen heb dan zie je aan de lijn met de pijltjes welke kant de trein op rijd.
Van daaruit kan je zien hoe je de seinen moet plaatsen.
Rezaniazondag 20 november 2016 @ 22:49
Seinen moeten rechts van de trein staan. Kan je gewoon zien.
Isanemaandag 21 november 2016 @ 09:42
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 21:42 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Je je heb de oude seinen dat zijn de witte seinen die omhoog gaan als de rails veilig is.
En als je wat verder in het spel ben krijg je de seinen als stoplicht met een rode en groene lamp.
Beide werken ze op precies dezelfde manier.
En wanneer moet ik de station seinen gebruiken en waarvoor dienen ze?
0108danielmaandag 21 november 2016 @ 10:12
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:42 schreef Isane het volgende:

[..]

En wanneer moet ik de station seinen gebruiken en waarvoor dienen ze?
Net na het station zodat de trein niet in het station blijft en de overige treinen niet op houd.
Daarna een stuk verder, kan het natuurlijk niet in meters zeggen.
Dit dient zodat het sein omhoog kan of op groen licht kan dat de trein weet dat die track tot het volgende sein vrij is.
Als er een stuk verderop een trein stil staat en daarachter komt een volgende trein dan gaat het sein niet omhoog of niet op groen omdat de track na het sein niet veilig is (omdat er dus een trein om staat)
Vergelijk dit maar met het echte leven.
Het zou niet veilig zijn om zonder sein door te rijden omdat er nog een trein kan rijden.
0108danielmaandag 21 november 2016 @ 16:49
Weet iemand waarom deze niet geupgrade word?

j9c85v.jpg
Jumpdinsdag 22 november 2016 @ 23:51
Geen idee, het spel doet soms raar. Onlangs een fabriek van 1600 dat opeens terug naar 400 ging. Met een megastock aan gevolg dus... Duurde paar jaar voordat die terug op peil was.

Maar het spel heeft op verschillende plaatsen serieuze memoryleaks. Het nam daarjuist o maar even 22GB ram in beslag :D Je moet eens rails upgraden naar de highspeed of bovenleiding toevoegen en uitzoomen. Opeens megatraag en dan is het moeilijk in gang te krijgen...
0108danielwoensdag 23 november 2016 @ 00:23
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:51 schreef Jump het volgende:
Geen idee, het spel doet soms raar. Onlangs een fabriek van 1600 dat opeens terug naar 400 ging. Met een megastock aan gevolg dus... Duurde paar jaar voordat die terug op peil was.

Maar het spel heeft op verschillende plaatsen serieuze memoryleaks. Het nam daarjuist o maar even 22GB ram in beslag :D Je moet eens rails upgraden naar de highspeed of bovenleiding toevoegen en uitzoomen. Opeens megatraag en dan is het moeilijk in gang te krijgen...
Het is al opgelost :)
Haha klopt inderdaad! beetje laggggg :P
Ik ben al behoorlijk ver in de sandbox game, dus hoe verder en uitgebreider het word hoe meer het spel gaat stotteren.
Tot nu toe staat alles nog op high en heb nog nergens last van, behalve dan met die rails inderdaad.
Rezaniawoensdag 23 november 2016 @ 14:05
S6ePNIB.jpg

Help. Treinen kunnen nu niet groter.
Rezaniawoensdag 23 november 2016 @ 14:08
OHjH0L4.jpg

Behalve zo dan, maar echt tyfuslelijk. :')
Jumpwoensdag 23 november 2016 @ 19:36
Een upgrade van vandaag. Steam heeft al een update gedaan hier. Geen idee met GOG.

quote:
Fixed crash when upgrading airport when a plane is taking off
Fixed crash when bulldozing bus stop or signal
Fixed crash when assigning vehicle color in line window
Fixed crash when starting game and mods have been removed in the meantime
Fixed crash when building streets/tracks
Fixed crash when towns build new streets (end of month)
Fixed crash when industry upgrades (end of month)
Fixed crash when starting the game on some Linux systems with AMD graphics
Fixed delay after game crashed
Fixed catchment area preview
Fixed track LOD flickering
Fixed sorting in "set line" popup
Fixed construction snapping to different street on upgrade
Fixed jumping persons at terminals bug
Fixed ship and aircraft stop position bug
Fixed ship teleportation bug
Fixed negative potential bug
Fixed industry production dependent on frame rate bug
Fixed aircraft catapult bug
Fixed colored vehicle transparency bug
Fixed DLC activation (modding)
Fixed open wagon (USA) cargo load
Fixed no-costs-mod (constructions now free too)
Fixed various details in various missions
Improved land use/catchment area rendering
Improved terrain tool (brush size/strength)
Improved modding support: modifier when loading construction "update function"
Improved heightmap import: relaxed width/height constraints
Improved various translation details
Improved street/track builder: snap to straight
Improved LODs for various vehicles
Improved various texture details
Improved ship/aircraft reverse button
Added resolution change confirmation dialog
Added maximum waiting time for full load (per line, 3 min default)
Added warning for industries with full output stocks
Added era-dependent music
Added Chinese translations (credits go to DBG translation group, contact QQ group 384380227)
0108danielwoensdag 23 november 2016 @ 20:37
Weet iemand of de lag ook opgelost is als je een station wilt plaaten of rails?
Ik ben niet thuis dus kan het helaas niet proberen.
Isanewoensdag 23 november 2016 @ 21:54
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet scrollen in een overzicht. Ik kan de schuifbalk niet klikken. Ligt het aan mn laptop of hebben hier meer mensen last van?
Rezaniawoensdag 23 november 2016 @ 21:58
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:54 schreef Isane het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet scrollen in een overzicht. Ik kan de schuifbalk niet klikken. Ligt het aan mn laptop of hebben hier meer mensen last van?
Die is bij mij ook niet klikbaar. Scrollen met het wiel werkt bij mij.
0108danielwoensdag 23 november 2016 @ 23:45
Er is alweer een nieuwe update, 2e vandaag, de 12070
Als ik die installeer is dat dan inclusief de build 12049?

[ Bericht 38% gewijzigd door 0108daniel op 23-11-2016 23:51:01 ]
Rezaniawoensdag 23 november 2016 @ 23:49
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:45 schreef 0108daniel het volgende:
Er is alweer een nieuwe update, 2e vandaag, de 12070
Patchnotes?
0108danielwoensdag 23 november 2016 @ 23:51
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Patchnotes?
Build 12070 (November 23)
Fixed crash when loading certain save games
Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway
Fixed warning for industries with full output stocks
Rezaniadonderdag 24 november 2016 @ 00:28
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:51 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Build 12070 (November 23)
Fixed crash when loading certain save games
Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway
Fixed warning for industries with full output stocks
Niet heel spannend imo.
0108danieldonderdag 24 november 2016 @ 00:49
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet heel spannend imo.
:)

[ Bericht 14% gewijzigd door 0108daniel op 24-11-2016 13:13:48 ]
Isanedonderdag 24 november 2016 @ 17:43
Hoe kun je een beetje overzicht houden met alle lijnen? Ik raak echt totaal het overzicht kwijt als tig lijnen aanmaak _O-
Rezaniadonderdag 24 november 2016 @ 17:43
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:43 schreef Isane het volgende:
Hoe kun je een beetje overzicht houden met alle lijnen? Ik raak echt totaal het overzicht kwijt als tig lijnen aanmaak _O-
Geef ze een kleur. Oh wacht.
Teenozaterdag 26 november 2016 @ 20:51
Probleem: Ik heb 2 lijnen die een goods factory voorzien van planks en steel.
Nu worden de planks niet altijd gebruikt door de factory maar vaak opgeslagen in de truck station waar de lijn die steel brengt (en de goods naar de stad) de planks oppikt en deze bij mijn truck station in de stad dropt, waar uiteraard niets mee gebeurt.

Kan je truck stations niet limiteren tot inbound/outbound only?
0108danielzaterdag 26 november 2016 @ 23:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:51 schreef Teeno het volgende:
Probleem: Ik heb 2 lijnen die een goods factory voorzien van planks en steel.
Nu worden de planks niet altijd gebruikt door de factory maar vaak opgeslagen in de truck station waar de lijn die steel brengt (en de goods naar de stad) de planks oppikt en deze bij mijn truck station in de stad dropt, waar uiteraard niets mee gebeurt.

Kan je truck stations niet limiteren tot inbound/outbound only?
Je kan ze geen limieten opleggen.
Echter is het niet gebruiken van de planken niet erg.
Mocht er minder geproduceerd worden dan worden die planken alsnog gebruikt.
Rezaniamaandag 28 november 2016 @ 16:34
HnOEyt4.jpg

Maar 1 van de vier platformen wordt gebruikt en die trams blokkeren de uitgang. Briljant. 8)7
Jumpmaandag 28 november 2016 @ 16:44
Ze zouden enkel in een station mogen rijden als ze de uitrit vrij kunnen houden. Dan kan er altijd een voertuig weg. Ik heb ook al genoeg deadlocks gezien...
SLimburgvrijdag 9 december 2016 @ 10:33
Wat zijn de ervaringen van de mensen hier met dit spel. Is het het geld waard?
0108danielvrijdag 9 december 2016 @ 11:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:33 schreef SLimburg het volgende:
Wat zijn de ervaringen van de mensen hier met dit spel. Is het het geld waard?
Het is het geld zeker waard.
Vooral als je ervan houd natuurlijk.
Het is vooral leuk om te zien hoe je steden groeien, je routes moet uitbreiden, meer vraag is naar producten en je alle treinen de stations binnen ziet rijden en weg ziet gaan.
Ook door de mods die er zijn maakt het nog leuker.
SLimburgvrijdag 9 december 2016 @ 11:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:18 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Het is het geld zeker waard.
Vooral als je ervan houd natuurlijk.
Het is vooral leuk om te zien hoe je steden groeien, je routes moet uitbreiden, meer vraag is naar producten en je alle treinen de stations binnen ziet rijden en weg ziet gaan.
Ook door de mods die er zijn maakt het nog leuker.
Al wat aanraders qua mods?
0108danielvrijdag 9 december 2016 @ 13:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:26 schreef SLimburg het volgende:

[..]

Al wat aanraders qua mods?
Het spel is nog niet lang uit, dus er zijn nog maar een paar honderd mods.
Voornamelijk de treinen en stations zijn aanraders.
Voorderest is het een beetje wat jou voorkeur heb en waar je van houd :)
Petervrijdag 9 december 2016 @ 16:33
Hoeveel anders is het dan train fever?
prefix1zondag 18 december 2016 @ 10:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:33 schreef Peter het volgende:
Hoeveel anders is het dan train fever?
niet heel veel anders, het is eigenlijk TF met Cargo en nieuwe vrachtwagens etc
0108danieldinsdag 20 december 2016 @ 17:46
Eindelijk vandaag de performance patch :D
http://steamcommunity.com(...)/224446432325393106/
0108danielzaterdag 24 december 2016 @ 16:56
Hier een aantal foto's van mijn stad/steden van gisteren.

20161222113506_1.jpg

20161222113626_1.jpg

20161222113639_1.jpg
marcb1974zaterdag 24 december 2016 @ 21:13
Deze gaat er komen :)

Speel nu nog regelmatig transport giant en industry giant 2.
prefix1zondag 8 januari 2017 @ 11:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:13 schreef marcb1974 het volgende:
Deze gaat er komen :)

Speel nu nog regelmatig transport giant en industry giant 2.
industry giant 2 is en blijft de bom:) gouddsss spel!
Jumpzondag 24 november 2019 @ 15:33
*Schop* :)

Op 11 december komt Transport Fever 2 uit: https://store.steampowered.com/app/1066780/Transport_Fever_2/

mscholzondag 24 november 2019 @ 16:44
quote:
vanavond maar eens kijken, hopen dat ze het beter doen dan deeltje 1, die ik vrij snel links heb laten liggen, moet em inmiddels wel weer een kans geven omdat er vast een hoop gepatched is
wel al goeie mods inmiddels?
Jumpzondag 24 november 2019 @ 16:59
Voor de 2 nog geen mods zien passeren aangezien het nog moet uitkomen De 1 is ondertussen geleden van 2016 dat ik het gespeeld heb (omwille van de performance indertijd).

Hopelijk gaat de performance hier een pak hoger zijn.
mscholzondag 24 november 2019 @ 17:38
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 16:59 schreef Jump het volgende:
Voor de 2 nog geen mods zien passeren aangezien het nog moet uitkomen De 1 is ondertussen geleden van 2016 dat ik het gespeeld heb (omwille van de performance indertijd).

Hopelijk gaat de performance hier een pak hoger zijn.
wat onhandig neergezet idd, maar doelde idd op 1, hoopte eigenlijk dat er mods voor zijn die het e. e. a verbeteren
mscholzaterdag 14 december 2019 @ 09:30
en, mensen hier die 2 al geprobeerd hebben?
EnGCatjuhzaterdag 14 december 2019 @ 13:42
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 09:30 schreef mschol het volgende:
en, mensen hier die 2 al geprobeerd hebben?
Ik kwam ook in dit topic om dit te vragen. Zometeen maar even wat reviews lezen.
marcb1974zaterdag 14 december 2019 @ 13:43
2 is hier nu aan het installeren (met nog wat andere games), zal van de week laten weten wat ik er van vind.
mscholzaterdag 14 december 2019 @ 13:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:43 schreef marcb1974 het volgende:
2 is hier nu aan het installeren (met nog wat andere games), zal van de week laten weten wat ik er van vind.
al geïnstalleerd maar helaas woensdag/donderdag geen tijd gehad, nu in buitenland. volgende week werkbonanza, dus ook weinig tijd :{
Luctor.et.Emergozaterdag 14 december 2019 @ 13:52
Ik heb pas geleden OpenTTD maar weer geïnstalleerd. :D
mscholzaterdag 14 december 2019 @ 13:54
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb pas geleden OpenTTD maar weer geïnstalleerd. :D
die is nog steeds goed maar erg gedateerd en klunky
Luctor.et.Emergozaterdag 14 december 2019 @ 13:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:54 schreef mschol het volgende:

[..]

die is nog steeds goed maar erg gedateerd en klunky
Klopt wel. Maar vooralsnog geen echt goed alternatief. Wellicht TF2. Dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
mscholzaterdag 14 december 2019 @ 14:47
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Klopt wel. Maar vooralsnog geen echt goed alternatief. Wellicht TF2. Dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
ik snap niet dat ze de interface en besturing niet een update geven, dat zou al een hoop helpen
marcb1974zaterdag 14 december 2019 @ 20:38
Eerste conclusies:
Het ziet er echt 'gelikter' uit, maar het blijft niet lekker spelen. Je moet echt nadenken hoe je een spoor etc aanlegt. Verder vallen de veranderingen t.o.v. deel 1 me mee/tegen.
mscholzaterdag 21 december 2019 @ 23:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Eerste conclusies:
Het ziet er echt 'gelikter' uit, maar het blijft niet lekker spelen. Je moet echt nadenken hoe je een spoor etc aanlegt. Verder vallen de veranderingen t.o.v. deel 1 me mee/tegen.
Gezien ik gewoon geen tijd heb gehad deze periode: hoezo moet je echt nadenken hoe je een spoor neerlegt en hoe is dat jammer?
mscholwoensdag 5 februari 2020 @ 14:29
ik heb wat kunnen spelen, nog steeds benieuwd waarom je moet nadenken voor neerleggen van spoor..

enige wat ik kan bedenken is dat als je lange stukken neerlegt je automatisch bruggen en tunnels enzo krijgt, terwijl dit met korte stukken niet zo is..
mscholwoensdag 18 maart 2020 @ 22:57
hendig :)
mscholwoensdag 7 april 2021 @ 10:00
ik ben weer in een oude savegame gedoken, nu met 90 mods ofzo :D


vermaak mij wel weer goed ermee, grootste ergernis nu voor mij is dat je bij neerleggen van weg/track niet kan aangeven gewoon het terrein te volgen ipv als een mes door het landschap heen te gaan
Peterwoensdag 7 april 2021 @ 18:53
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:00 schreef mschol het volgende:
ik ben weer in een oude savegame gedoken, nu met 90 mods ofzo :D

vermaak mij wel weer goed ermee, grootste ergernis nu voor mij is dat je bij neerleggen van weg/track niet kan aangeven gewoon het terrein te volgen ipv als een mes door het landschap heen te gaan
dat is ook iets war ik me aan erger ( ook bij Cities in motion)