Vraag de docent wiskunde of m&o eens. In die programma's zitten Excel-onderdelen. Daarmee kun je heel makkelijk de basis onder de knie krijgen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 23:10 schreef faptist het volgende:
,..
Excel
Dit is dus echt zo'n programma waar ik niks van begrijp Nog nooit mee gewerkt ook.
Van collega's krijg ik weleens een excel bestand wat ik moet invullen natuurlijk, maar daar houdt het dan echt wel op.
Loont het om daar een cursus in te doen?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:53 schreef Franny_G het volgende:
Het hangt bij mij ook af van de klas. Sowieso wil ik bij een kleinere klas altijd dat ze vooraan komen zitten: vorig jaar had ik twee kleinere examenklasclusters. Leerlingen hebben toch de neiging om achterin te gaan zitten, maar ik haal ze naar voren. En tja: ik vind het ook kinderachtig, maar sommige leerlingen (en dan heb ik het dus over zesdeklassers, die zijn alweer ouder dan leerlingen in 4 vmbo) zijn gewoon nog vrij kinderachtig. Vandaag had ik mijn nieuwe zesdeklascluster en daar gingen er vier achterin het lokaal zitten kletsen en geinen, dus die heb ik direct verplaatst. Chagrijnige koppen dan ook nog,. Maar ik heb ook wel klassen (mijn vijfde nu bijvoorbeeld) waar de sfeer heel anders is, en ik dit soort dingen niet hoef te doen,
Wij beginnen volgende week, maar het gebouw is morgen na 12 uur dicht voor iedereen. Sterkte met die hitte.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Zo, hoe gaat het met jullie in deze hitte?
Ik had vandaag een lange lesdag: zeven uur lesgegeven, in een lokaal waar de hele dag de zon op staat, in een oud gebouw, dus relatief kleine lokalen. De eerste drie uur, tot 11.00, waren wel te doen, maar daarna niet meer.. Om half 2 werd ik er gewoon duizelig van.. Ook veel eerste lessen van het schooljaar met nieuwe klassen, en dat kost ook veel energie. Mijn school heeft er nu voor gekozen om morgen te werken met een verkort rooster.
.
Ik snap geen bal van je verhaal, maar ik wens je wel succes.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 23:02 schreef Voy het volgende:
Ik kreeg dinsdag morgen bericht dat ik klassen voor iemand moet overnemen en of ik half een uur later al op PD kon zijn. Na wat heen en weer gerij tussen scholen (want niemand wist welke PD ik moest volgen) heb ik vandaag nog steeds geen klassen rooster of lokaal. Het enige dat ik weet is dat ik waarschijnlijk Read 180 klassen heb en een (of meedere) klassen met SPEd Engels (onbekend welk jaar) en een 10th of 12th grade mentor klas. Dus heb nog geen planning kunnen doen, heb nog mn lokaal niet kunnen inrichten (essentieel voor Read 180 want computers en rotational stations setup nodig) en is nog niet zeker welk team ik bij hoor dus alle planning en meetings gaan van start zonder mij. Kan niet bij het online leraren materiaal van Read 180 want officieel geen klassen in het systeem, dus geen toegang. Maandag beginnen de lessen. Ik ben zo gestresst, tis echt niet leuk meer.
Jaloers! (Niet op de hitte, op tropenrooster). Onze mega oven wordt ook heet, maar ipv tropenrooster hebben ze gisteren vooral iedereen met korte broek aanrsproken of ze vandaag een lange broek aan willen doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Zo, hoe gaat het met jullie in deze hitte?
Ik had vandaag een lange lesdag: zeven uur lesgegeven, in een lokaal waar de hele dag de zon op staat, in een oud gebouw, dus relatief kleine lokalen. De eerste drie uur, tot 11.00, waren wel te doen, maar daarna niet meer.. Om half 2 werd ik er gewoon duizelig van.. Ook veel eerste lessen van het schooljaar met nieuwe klassen, en dat kost ook veel energie. Mijn school heeft er nu voor gekozen om morgen te werken met een verkort rooster.
.
Aan het eind van vorig jaar heb ik collega's (vrouwelijke natuurlijk) gezien in hotpants. Die vrouw had ook benen die niet stopten en is over het algemeen wel aantrekkelijk, dus dat was helemaal even slikken.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 08:43 schreef Franny_G het volgende:
Ja, kleding op het werk met dit weer is een heikel punt he. Ik ga ook niet zo snel met blote benen voor de klas. Vandaag wel een jurkje aan maar dan tot op de knie. Mijn mannelijke collega's hebben eigenlijk bijna allemaal een lange zomerbroek aan... Het zou vooral goed zijn als schoolleiding zou besluiten flesjes water uit te delen of zoiets.
Gristelijke school?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jaloers! (Niet op de hitte, op tropenrooster). Onze mega oven wordt ook heet, maar ipv tropenrooster hebben ze gisteren vooral iedereen met korte broek aanrsproken of ze vandaag een lange broek aan willen doen.
Rokjes mogen wel. Ik hoop dat er mannen in rokjes verschijnen, vind het belachelijk
Nope openbaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 18:16 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Gristelijke school?
Wij moeten gewoon doorwerken. Super warm met plat dak. Leerlingen houden het niet meer.
Of eerst een les over conformiteit geven.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Als het echt warm is en ik merk dat de leerlingen ook niet echt "in the mood" zijn, ga ik wel eens met ze naar een riviertje dat achter onze school stroomt. Ik liet dan een paar leerlingen ijsjes halen. Gewoon, even socializen met ze, spelen in het water, of - als ik het nodig vond - in het gras zelfstandig in het boek werken.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 08:43 schreef Franny_G het volgende:
Het zou vooral goed zijn als schoolleiding zou besluiten flesjes water uit te delen of zoiets.
De uitgever?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:49 schreef Kelly89 het volgende:
Hallo allemaal, ik ben fulltime docent Engels onder- en bovenbouw op een havo/vwo school in Limburg. Ik mag maandag weer beginnen en ga dan mijn 5e jaar als docent in, de tijd gaat snel! Tot nu toe elk jaar nog wat nieuws, dit jaar ga ik voor het eerst een 6VWO draaien, ben benieuwd!
Ik heb meteen een vraag hier: is er iemand die me kan helpen aan de uitwerkingen van de Stepping Stones 5e editie voor 4vwo en 6vwo? Dat zou namelijk heel fijn zijn!
Ik draai nu ook 18 uur. Heerlijk. Hoe is het bij jou verdeeld en wat is jouw wtf? Ik werk normaal 1 ft, maar heb nu ouderschapsverlof.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:09 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb komend schooljaar 18 lesuren, aan brugklas t/m 4MAVO. Wees wat variatie, daar had ik ook specifiek om gevraagd. De rest een aantal taken, ook erg leuk. Dus ik amuseer me komend jaar wel weer.
Ik heb wtf 1,0. Maar wel een setje taken ernaast die wat tijd in beslag nemen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:38 schreef faptist het volgende:
[..]
Ik draai nu ook 18 uur. Heerlijk. Hoe is het bij jou verdeeld en wat is jouw wtf?
Altijd makkelijk gezegd, ja. "Los het maar binnen de sectie op". In het verleden heb ik wel eens zulke vervanging gedraaid. Vreemd dat ze daar nu pas achter komen dat die collega's gaan werpen, daar had de school toch eerder op moeten anticiperen, lijkt me? Misschien stagiaires van de lerarenopleiding polsen?quote:Beetje jammer alleen dat er in mijn sectie 2 collega's met zwangerschapsverlof gaan binnen nu en 8 weken en er geen vervanging is geregeldSchool wil dat we het intern gaan oplossen.
![]()
Ik bedoelde dat die je dus kan helpen aan de uitwerkingen.quote:
Ik blijf dit ingewikkeld vinden. Appen met leerlingen (of ouders?) - goed idee of juist niet?quote:Een leerling deed ooit de uitspraak dat haar huiswerk haar afleidt van haar WhatsApp. Ik kan hier boos om worden en zeggen dat huiswerk altijd belangrijker is dan haar telefoon, maar persoonlijk sta ik daar niet zo achter. Ik ben niet voor een huiswerkban, maar ik ben ook niet voor een verbod op telefoons. Persoonlijk ben ik tegen het woord verbod en vertelt het kind in mij het dan juist te doen. Wel ben ik voor de docent die vertelt wanneer het niet fatsoenlijk is om te doen. Dit is een gesprek dat je samen met de kinderen voert, geen preek van de docent die niet met de tijd van de leerlingen meegaat. Mijn mening: Niet tijdens mijn uitleg, niet wanneer ik met je aan het praten ben, wel wanneer ik een opdracht voor ze heb waarbij ze hun telefoon mogen gebruiken.
Kinderen hebben helderheid nodig en vooral een antwoord op het waarom – liever dan een altijd nee zonder reden.
Ik hoor regelmatig mensen van in en buiten het onderwijsveld, dat zij het gek vinden dat docenten appen met hun leerlingen. Een groepsapp is tot daaraan toe, maar 1-op-1 praten met een leerling over WhatsApp, dat is dan weer gek. Voor dit stuk deed ik een kort onderzoek in mijn klas. Zij vonden als volgt:
Wel in de pauze, niet in de kerk, niet tijdens het fietsen, niet tijdens het afrekenen van een blikje energydrank in de supermarkt, wel in de metro, niet tijdens het oversteken van de weg, wel tijdens de leswissel – want ze moeten wel weten waar ze het volgend uur les hebben.
Vertel me eens, wat kan ik hier nou echt tegenin brengen?
Contact via WhatsApp is een snelle en makkelijke manier voor de leerling om een vraag aan mij te snellen. Ook ik kijk vaker in mijn WhatsApp dan dat ik tussen mijn e-mails kijk. Ik beperk het appverkeer tot mijn mentorklas. Ik heb alleen met mijn mentorklas een groepschat welke ik gebruik om bijvoorbeeld een roosterverandering door te geven of een andere belangrijke mededeling te doen. Zij gebruiken deze chat om het huiswerk door te geven en elkaar te herinneren aan de toets van de dag erna. Dit is geen plicht; willen kinderen of ouders het niet, dan waardeer ik dat.
Zo onschuldig dat het is, blijft het ook. WhatsApp vermijden is het negeren van de huidige leefwereld van kinderen. Ik ben allang blij dat mijn leerling mij een vraag stelt; het middel is daarbij van ondergeschikt belang.
Dacht ik ook, niet dus. Vanochtend een half uur met een mevrouw van Noordhoff aan de telefoon gehangen. Ik wil enkel de uitwerkingen, maar die kan ik niet krijgen zonder een heel docentenpakket te moeten bestellen. Normaal gesproken zou dat zo'n probleem niet zijn, maar ik ben de enige binnen de sectie die deze boeken gebruikt voor bijlessen aan leerlingen. In de reguliere lessen gebruiken we namelijk een andere methode. Het is dus een beetje onzinnig om voor mij alleen dat hele pakket te bestellen. Vandaar dat ik hier een oproepje plaatste.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat die je dus kan helpen aan de uitwerkingen.
In het algemeen geldt dat je geen lesbevoegdheid nodig hebt op les te geven op een hbo of universiteit. Je moet dan wel een cursus didactische bekwaamheden volgen. Bij sommige studies kan een bevoegdheid wel nodig zijn, zoals studies die gericht zijn op het onderwijs. Aldus deze pagina.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:36 schreef Maraca het volgende:
Nu wil ik in de toekomst eigenlijk (naast mijn huidige baan) les gaan geven op een hbo/universiteit. Alleen dan heb ik (officieel) een eerstegraads bevoegdheid nodig.
Het hangt van je functie af. Er zijn op universiteiten tutoren en junior docenten die geen bevoegdheid nodig hebben. Tutoren hebben wel wekelijks overleg met een senior bij ons. Ik had pas een bevoegdheid (de zogenaamde 'basiskwalificatie onderwijs') nodig toen ik universitair docent werd en dat is volgens mij gebruikelijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:43 schreef Tochjo het volgende:
[..]
In het algemeen geldt dat je geen lesbevoegdheid nodig hebt op les te geven op een hbo of universiteit. Je moet dan wel een cursus didactische bekwaamheden volgen. Bij sommige studies kan een bevoegdheid wel nodig zijn, zoals studies die gericht zijn op het onderwijs. Aldus deze pagina.
en toen?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:29 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat een vader van een mentorleerling vanwege geloofsovertuigingen mij geen hand wilde schudden. Stond echt even met mijn mond vol tanden
Ik had wellicht wat specifieker kunnen zijn: met lesbevoegdheid bedoelde ik een eerstegraads lesbevoegdheid, waarvan Maraca zegt dat ze hem nodig heeft om les te geven op hbo en universiteit.quote:Op vrijdag 2 september 2016 07:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had pas een bevoegdheid (de zogenaamde 'basiskwalificatie onderwijs') nodig toen ik universitair docent werd en dat is volgens mij gebruikelijk.
Ergens idd wel achterlijk, maar hier in Japan zijn ze ook niet van het handen schudden, en ik mis het niet. Een kleine buiging/knikje volstaat om respect te tonen als buitenlander.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:29 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat een vader van een mentorleerling vanwege geloofsovertuigingen mij geen hand wilde schudden. Stond echt even met mijn mond vol tanden
Vooral dat laatste lijkt me belangrijk: voor die dochter kan dit ook heel ongemakkelijk zijn. Dus als je er dan een punt van maakt, maak je het voor haar allemaal nog ongemakkelijker.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
Achteraf denk ik, misschien had ik er wat van moeten zeggen... Maar anderzijds is dat misschien ongepast omdat zijn dochter erbij stond.
Lekker je leerling in een loyaliteitsconflict brengen tussen ouder en docent.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef Eenskijken het volgende:
nou ik zou er wel wat van zeggen denk ik. Als je er niets mee doet, lijkt het ook voor die dochter alsof het normaal is dat een man niet de hand mag schudden van een vrouw. Dan geef je het verkeerde voorbeeld. Hier in Nederland geven we elkaar nu eenmaal een hand, en het lijkt me ook belangrijk dat zij leert dat dat hier normaal is en belangrijk misschien wel, het niet doen is abnormaal, associaal en seksistisch. Dus mja, ik snap dat het lastig is om er wat van te zeggen maar imo is het beter als je het wel doet.
Hier in Nederland mag je dat dus gewoon lekker bepalen. Als die man liever geen hand geeft, geeft die man liever geen hand.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef Eenskijken het volgende:
nou ik zou er wel wat van zeggen denk ik. Als je er niets mee doet, lijkt het ook voor die dochter alsof het normaal is dat een man niet de hand mag schudden van een vrouw. Dan geef je het verkeerde voorbeeld. Hier in Nederland geven we elkaar nu eenmaal een hand, en het lijkt me ook belangrijk dat zij leert dat dat hier normaal is en belangrijk misschien wel, het niet doen is abnormaal, associaal en seksistisch. Dus mja, ik snap dat het lastig is om er wat van te zeggen maar imo is het beter als je het wel doet.
Als je dit soort zaken niet wil, dan moet je die mensen niet toelaten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:13 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Je kunt wel zeggen "laat die man lekker zelf bepalen wat hij doet", maar het heeft ook een beetje te maken met aanpassen aan onze fatsoensnormen. Als hij, door het weigeren van de hand, blijkt de docente niet serieus te nemen (want: vrouw), dan heb ik daar moeite mee.
Dat zal vast niet, want dan zou de beste man het niet goed begrepen hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:13 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Je kunt wel zeggen "laat die man lekker zelf bepalen wat hij doet", maar het heeft ook een beetje te maken met aanpassen aan onze fatsoensnormen. Als hij, door het weigeren van de hand, blijkt de docente niet serieus te nemen (want: vrouw), dan heb ik daar moeite mee.
Helemaal niet prima. De man is een onbeschofte hork en heeft zich te gedragen naar onze normen en waarden. Daarbij is het pure discriminatie. Als ik de man geen hand zou schudden omdat hij moslim is, zou de wereld te klein zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:29 schreef Buitendam het volgende:
De man raakt liever geen andere vrouw aan. Prima, toch. Laat 'm lekker.
Ik denk dat je jezelf nu een beetje overschat.quote:Op maandag 5 september 2016 21:28 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Helemaal niet prima. De man is een onbeschofte hork en heeft zich te gedragen naar onze normen en waarden. Daarbij is het pure discriminatie. Als ik de man geen hand zou schudden omdat hij moslim is, zou de wereld te klein zijn.
Ja, ben ik het mee eens.quote:Op maandag 5 september 2016 22:30 schreef faptist het volgende:
Laten we dit onderwerp aub opzij leggen.
quote:Op maandag 5 september 2016 22:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf nu een beetje overschat.
Een volwassen mens kun je niet opdringen om lichamelijk contact met anderen te maken als hij zich daar niet prettig bij voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Jammer van de spelfout ookquote:
quote:Op Janneke141 het volgende:
[..]
Jammer van de spelfout ook.
Maar waarom? Als jij daar tijd in wil steken is dat toch je goed recht? Ik heb dat vorig jaar gedurende een aantal weken richting een examen ook gedaan met een klas. Beviel me prima.
Een warm, benauwd lokaal. 8e uur. Een volle klas met 6 onruststokers. Dat was niet mijn beste les, om het nog maar zachtjes uit te drukken.quote:Op woensdag 7 september 2016 19:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zo, vandaag de eerste lessen weer gegeven. Weer even wennen. De leerlingen trouwens ook. Wel grote klassen, vandaag 3 klassen 4MAVO voor de kiezen met 31 leerlingen elk. Je hoeft ze nog nét niet met een schoenlepel het lokaal in te persen. Maar wel leuk om ze weer te zien. Mijn eigen mentorklas, ook met 30 leerlingen, is ook een snoepje.
quote:Op donderdag 8 september 2016 17:36 schreef faptist het volgende:
Ach.. arme smeltende collega's. Het wordt vanzelf weer koeler!
Jammer dat het niet mocht merry77.
Al vraag ik me af waarom jouw rector het idee heeft dat hij jou iets gunt. Jij verleend hem toch juist een gunst?
Ik bedoel; het is jouw tussenuur die je vrij te besteden hebt of is het wellicht een mogelijk opvang uur?
Rust zou je kunnen creëren door een klasgenoot uit de grote groep te halen die daar erg druk is, maar wel goed kan werken. Heb je daar al een beetje zicht op?
Succes hoor. Laat je niet zo maar uit het veld slaan wanneer je initiatief toont. Jouw rector heeft het nu misschien als negatief ervaren, maar kan er volgende week wellicht wel positief tegenover staan.
quote:Op donderdag 8 september 2016 21:58 schreef Franny_G het volgende:
Tja, merry, daar kun je toch moeilijk op tegen zijn...
quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:54 schreef Franny_G het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Yup, eens - zo sta ik er zelf ook wel in.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:31 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind de insteek van dat stukje zo raar: alsof het te maken heeft dat je 'met je tijd meegaat' of de 'leefwereld van kinderen' begrijpt. Ten eerste zie ik niet in waarom ik me als docent zou moeten aanpassen aan de belevingswereld van een 15-jarige. Interesse tonen, ja, begrip ervoor hebben ook, maar erin meegaan is een heel andere stap. Daarnaast is whatsapp natuurlijk net zo goed onderdeel van mijn leefwereld, dat is niet alleen iets van de nieuwe generatie.
Bij email is het ook zo, althans, dat geef ik leerlingen mee en de meeste leerlingen doen dit ook uit zichzelf, dat er wat meer formele omgangsvormen worden gebruikt. Ik wil ook graag dat het contact tussen mij en de leerlingen wat formeel blijft. Lijkt me beter voor de duidelijkheid van 'onze' relatie.
Er is tijdens schooltijd genoeg tijd om dingen bij mij na te vragen. Verder deel ik alle relevante informatie via de ELO met leerlingen, zodat ze belangrijke zaken kunnen nalezen. Het lijkt me verder ook meer dan prima dat ze als klas een groepsapp hebben waarin ze elkaar vragen kunnen stellen. Ik stimuleer dat ook. Lijkt me namelijk veel beter als ze elkaar bij dingen helpen, en dat ze mij niet altijd nodig hebben. Ik ben niet hun mama, die 24 uur per dag voor ze klaar staat. Zelfredzaamheid en zelfstandigheid lijken mij prima uitgangspunten op deze leeftijd.
Het voorbeeld van een roosterverandering doorgeven, kan ik ook niet volgen. Leerlingen zien hun roosterwijzigingen eerder dan ik, via magister.
quote:Op zondag 11 september 2016 15:41 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb trouwens raak geschoten met m'n huidige baan. Twintig minuten fietsen, lestijdreductie conform CAO, bovenbouw havo/vwo lesgeven - heerlijk! En de lessen lopen nu allemaal zoveel strakker. Gok dat een jaartje havo-3 en mavo-2 lesgeven niet zo slecht voor me was. Sta nu veel steviger voor de klas.
Heb daar wel respect voor Janneke. Moeilijke doelgroep waar jij dagelijks mee dealt. Klasse.quote:Op zondag 11 september 2016 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]![]()
Ik ben oprecht benieuwd wat ik ga ervaren als ik nog eens ooit h/v ga lesgeven.
Vraag ik me ook wel eens af! Nooit wat anders gedaan dan vmbo en dan vooral basis/kader.quote:Op zondag 11 september 2016 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]![]()
Ik ben oprecht benieuwd wat ik ga ervaren als ik nog eens ooit h/v ga lesgeven.
Hoe lang geef je al les?quote:Op zondag 11 september 2016 21:45 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Vraag ik me ook wel eens af! Nooit wat anders gedaan dan vmbo en dan vooral basis/kader.
Ik heb alleen geen eerstegraads bevoegdheid en er wordt zeer zelden gevraagd naar m&m-docenten.
Ik kan er weer even tegenaanquote:Beste ***,
Ik wilde u even mailen om te melden dat ik soms uw uitleg niet bepaald begreep en ik het behoorlijk waardeer dat u het iedere keer weer het probeerde uit te leggen. Op mijn nieuwe school geven ze jou de schuld als je het de eerste keer niet begreep en laten ze je aan je lot over. Gelukkig is dit bij mij nog niet voorgekomen aangezien ik zowat alles al begrijp. Ik wilde u gewoon even laten weten dat ik uw uitleg toch wel erg heb kunnen waarderen en er veel van heb opgestoken.
Dankjewel!
Vriendelijke groet,
***
Ik vrees eerlijk gezegd dat een nieuwe studie wel de weg is, aangezien er geen aansluiting is en je daarom dus geen vrijstellingen o.i.d. kunt krijgen voor vakken. Ik zit niet zo goed in het HBO, maar ik vermoed dat je dus wel zou moeten gaan kijken naar een nieuwe Hbo-opleiding. Kan me niet goed voorstellen dat er een 'snellere weg' is (en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet geheel correct vinden, maar dat is mijn Nederlands-docente-hart dat spreekt).quote:Op maandag 12 september 2016 22:56 schreef Japepk het volgende:
Omdat ik geen zin heb om hier een apart topic voor aan te maken, hier serieus gepost wordt en ik hier al een poosje meelees. Daar gaat-ie:
Ik zit in het 3e jaar van mijn studie leisure management. Het is interessant, biedt arbeidsperspectief, maar ik loop al enkele maanden met het sterke gevoel dat mijn passie/interesse/talent in het onderwijs ligt.
Sinds 1,5 werk ik voor een huiswerkbegeleidingsinstituut. Door een samenloop van omstandigheden ben ik daar snel opgeklommen en run ik de dagelijkse gang van zaken op één van de locaties sinds 4 maanden. Daarnaast heb ik voor dit bureau ook examentrainingen/steunlessen gegeven voor het vak Nederlands, aan havo en vwo leerlingen.
De hele sfeer op de middelbare school, de omgang met de leerlingen, het iets bijbrengen, het doet me echt goed. Het liefst zou ik Nederlands geven in het middelbaar onderwijs. Punt is, mijn huidige studie sluit hier 0,0 op aan, dus met een educatieve minor ben ik niet echt gebaat. Een hele nieuwe studie starten zie ik nu (ook financieel gezien) niet echt meer zitten. Welke wegen zijn er eventueel nog meer te bewandelen?
Waar (ongeveer) woon je? Er zijn namelijk een aantal hogescholen die wel een versneld programma aanbieden, en vaak is Nederlands één van de vakken die daarbij aansluiten.quote:Op maandag 12 september 2016 22:56 schreef Japepk het volgende:
Omdat ik geen zin heb om hier een apart topic voor aan te maken, hier serieus gepost wordt en ik hier al een poosje meelees. Daar gaat-ie:
Ik zit in het 3e jaar van mijn studie leisure management. Het is interessant, biedt arbeidsperspectief, maar ik loop al enkele maanden met het sterke gevoel dat mijn passie/interesse/talent in het onderwijs ligt.
Sinds 1,5 werk ik voor een huiswerkbegeleidingsinstituut. Door een samenloop van omstandigheden ben ik daar snel opgeklommen en run ik de dagelijkse gang van zaken op één van de locaties sinds 4 maanden. Daarnaast heb ik voor dit bureau ook examentrainingen/steunlessen gegeven voor het vak Nederlands, aan havo en vwo leerlingen.
De hele sfeer op de middelbare school, de omgang met de leerlingen, het iets bijbrengen, het doet me echt goed. Het liefst zou ik Nederlands geven in het middelbaar onderwijs. Punt is, mijn huidige studie sluit hier 0,0 op aan, dus met een educatieve minor ben ik niet echt gebaat. Een hele nieuwe studie starten zie ik nu (ook financieel gezien) niet echt meer zitten. Welke wegen zijn er eventueel nog meer te bewandelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |