Maar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:19 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Dat recht hebben ze inderdaad.
Wow wat een griezel foto, heb je het artikel erbij?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 22:31 schreef Ryan3 het volgende:
Feministes die demonstreren tegen boerkiniverbod?
[ afbeelding ]
Nee, zij hebben de plicht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:19 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Dat recht hebben ze inderdaad.
Jacht beginnen op PVVers voordat het uit de hand loopt en dat we de vierde rijk taferelen krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:37 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.joop.nl/nieuws(...)de-dankzij-nederland
Volgens mij een afgeleid recht. Overheid heeft zich niet te bemoeien met de kledingdracht van burgers. Dat wordt gepercipieerd als tirannie. Echter dat geeft niets aan omtrent het waarom van de boerka of boerkini.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:25 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Dat recht lijkt me onvoorwaardelijk.
Nazi's werden na de tweede wereld ook nagejaagd als een stel herten. PVVers roepen het gewoon over zichzelf af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:27 schreef perezoso het volgende:
[..]
Als ik dat over moslims zeg kan ik problemen krijgen, beetje hypocriet.
De aanslagen zijn verontrustend zou ik eerder zeggen. Want ze zijn schadelijk, kwetsend en erg problematisch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:37 schreef Paul het volgende:
De tweets zijn verontrustend, omdat er mensen zijn die zeggen boos te zijn op ‘de moslimwereld’ en niet op bijvoorbeeld Islamitische Staat. Die berichten zijn schadelijk, kwetsend en erg problematisch.
Huh?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Nazi's werden na de tweede wereld ook nagejaagd als een stel herten. PVVers roepen het gewoon over zichzelf af.
Wat heeft het nazi-verleden met PVV te maken dan?quote:
Het is ook zo dat na de tweede wereld oorlog heel veel Nederlandse SSers niet gestraft zijn. Die mentaliteit en de nazaat daarvan leeft nog steeds voort in Nederland.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat heeft het nazi-verleden met PVV te maken dan?
De moslims zijn de nieuwe joden, boehoehoe!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat heeft het nazi-verleden met PVV te maken dan?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Nazi's werden na de tweede wereld ook nagejaagd als een stel herten. PVVers roepen het gewoon over zichzelf af.
Die haat is gebaseerd op jarenlange ellende van moslim straatboefjes, die is niet uit de lucht komen vallen. Dus in zekere zin kan je zeggen: de moslims roepen dit zelf op zich af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat stukje dat beweert dat we vrouwen hier beperkingen moeten opleggen omwille van wat er in de derde wereld gebeurt? Zullen we "huisvrouwen" meteen dwingen om werk te zoeken, omdat ze elders het huis niet uit mogen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je dat stukje van Eddy Terstall nou gelezen?
Ja, irreële angst lijkt me.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]
De moslims zijn de nieuwe joden, boehoehoe!Wij willen hen allemaal dood hebben!
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 22:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Carl Miller, onderzoeker van Demos maakt zich zorgen: De tweets zijn verontrustend,
Zo niet de terreur in naam van islam kennelijk.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg, daar ben ik mee opgegroeid. Ik denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen, ik hoop op een vredige afloop met vrijwillig vertrek van moslims uit Europa. Met een rugzakje en een bosje tulpen.quote:
Nee, dan heb je een ander stukje gelezen, ik heb het hierboven aangehaald. Gaat in feite over links en hoe links zijn kop in het zand duwt tov hun opvattingen over o.a. de boerkini.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat stukje dat beweert dat we vrouwen hier beperkingen moeten opleggen omwille van wat er in de derde wereld gebeurt? Zullen we "huisvrouwen" meteen dwingen om werk te zoeken, omdat ze elders het huis niet uit mogen?
Vrouwen zijn het zwakke geslacht, die moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Ginder betekent dat gedwongen burka, hier betekent dat verboden burka.
Ik dacht dat Westerse vrijheid betekende dat iedereen vrij was te kiezen, tja...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:37 schreef perezoso het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg, daar ben ik mee opgegroeid. Ik denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen, ik hoop op een vredige afloop met vrijwillig vertrek van moslims uit Europa. Met een rugzakje en een bosje tulpen.
En nooit aan getwijfeld dat het een pvv'er is geweest?quote:
moslimsquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
En nooit aan getwijfeld dat het een pvv'er is geweest?Daar durf ik 100e op te zetten
Als de moslims de nieuwe joden zijn, zijn de Palestijnen ook de nieuwe joden toch? En dus zionisten?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:39 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Nee maar kom op; als de moslims de nieuwe joden zijn, zijn wij de nieuwe Palestijnen; die krijgen een steeds kleiner en kleiner en kleiner stukje om op te leven en hebben steeds minder rechten terwijl Israël alles inpikt.
Dood of weg inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat er niet om wie wie is, het gaat erom dat je met gelijkgestemden meer kan bereiken en een positiever leven kan genieten. Gaan we nog 10.000 jaar zeiken op elkaar of gaan de mensen die niet welkom zijn terug naar huis? Er is geen andere uitweg dan vertrekken of tot aan je dood zeiken op mekaar met misschien oorlog als resultaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:39 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Nee maar kom op; als de moslims de nieuwe joden zijn, zijn wij de nieuwe Palestijnen; die krijgen een steeds kleiner en kleiner en kleiner stukje om op te leven en hebben steeds minder rechten terwijl Israël alles inpikt.
Neuh, als je niet op de inhoud af kunt gaan is het niet zo vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet. Maar goed, is mijn perceptie.
Nee, hoor ik kan wel op de inhoud afgaan, maar de inhoud is niet alles. Maar goed, ik heb het al eerder een keer gevraagd, dat hou je lekker geheim, toch?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, als je niet op de inhoud af kunt gaan is het niet zo vreemd inderdaad.
Inderdaad, dat stukje heb ik het over. Dat is toch precies wat het zei: omdat vrouwen ginder moeten strijden om geen bourkini of hoofddoek te dragen, zijn feministes die de keuzevrijheid voor vrouwen verdedigen hetzelfde als scharrelkippen die etc...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een ander stukje gelezen, ik heb het hierboven aangehaald. Gaat in feite over links en hoe links zijn kop in het zand duwt tov hun opvattingen over o.a. de boerkini.
De boerkini beschouwen als het summum van feministische ontplooiing is natuurlijk een travestie voor een linkse. En daar ben ik het mee eens, we worden als linksen een soort zwart gat ingeduwd. We zijn niet meer die jolige, iconoclastische bende die we nog maar een decennium geleden waren.
We moeten niet deseculariseren, maar verder gaan met de secularisering.
Er zijn wel wat hoogopgeleide vrouwen met een doctoraal in NL die voor de kinderen blijven zorgen idd, en daar wordt ook door feministes van Opzij behoorlijk wat kritiek op geleverd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stukje heb ik het over. Dat is toch precies wat het zei: omdat vrouwen ginder moeten strijden om geen bourkini of hoofddoek te dragen, zijn feministes die de keuzevrijheid voor vrouwen verdedigen hetzelfde als scharrelkippen die etc...
Waarom dan geen verbod op "moeders aan de haard"? Dat is toch ook een symbool van onderdrukking? Je kan toch niet verdedigen dat vrouwen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen als ze dat in S. Arabië verplicht moeten doen?
Dat is een van de vruchten van discriminatie.quote:
Andersom hè, door racisme krijg je discriminatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is een van de vruchten van discriminatie.
Geen idee wat Opzij is, maar het is hetzelfde principe: er van uitgaan dat vrouwen niet zelf keuzes kunnen maken. Dat ze gedwongen worden door het patriarchaat (of de Islam)... Wat in sommige gevallen zo zal zijn, maar a priori ervan uitgaan dat het geen vrije keuze kan zijn is vrij "patroniserend".quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat hoogopgeleide vrouwen met een doctoraal in NL die voor de kinderen blijven zorgen idd, en daar wordt ook door feministes van Opzij behoorlijk wat kritiek op geleverd.
Dat bedoel je?
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ervanuitgaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
is het eigenlijk "er vanuit gaan", "ervan uit gaan", "er van uitgaan", "ervan uitgaan"?
Alleen waarom was je links? Omdat je gelooft in de vooruitgang van de emancipatie. Lees dat stukje nou maar van Eddy, die legt dat perfect uit. En ja, dat is uiteraard een bepaalde mening over hoe iets wel of niet zou moeten. Het verhaal dat de boerkini bijdraagt aan de bevrijding van de vrouw, omdat ze zogenaamd vrijwillig zich in lappen begevend gaat pootje baden in het 't Zwin/'t Zoute, is niet geloofwaardig. Religies houden met name de vrouw in een keurslijf. Ja, goh, dat is toevallig ook mijn mening en één van de redenen waarom ik links ben, mag het nog? Bias, ja het zal, klopt, want ik ben links duh... Dat was het hele idee erachter, dat je niet rechts bent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geen idee wat Opzij is, maar het is hetzelfde principe: er van uitgaan dat vrouwen niet zelf keuzes kunnen maken. Dat ze gedwongen worden door het patriarchaat (of de Islam)... Wat in sommige gevallen zo zal zijn, maar a priori ervan uitgaan dat het geen vrije keuze kan zijn is vrij "patroniserend".
Thx!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:24 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ervanuitgaan
Ja maar dat is geen tweet he.quote:
Jawel, stond op twitter!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen tweet he.
Misschien denk ik krom, een mens een mens, daarin onderscheid maken (discrimineren) op basis van huidskleur en dergelijke is racisme.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Andersom hè, door racisme krijg je discriminatie.
Alleen is het echt houdbaar. Mensen die in islam geloven zijn van een ander ras?
Nee joden zijn de nieuwe joden. Vandaag was er weer een rabbijn neergestoken door een moslimterrorist (Straatsburg). Joden worden in Europa structureel geterroriseerd door de Mohammedanen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het veel ernstiger dat het Gulen - Erdogan gevecht nu ook in Nederland uitgevochten wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:37 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.joop.nl/nieuws(...)de-dankzij-nederland
En er was deze week een Imam die door zijn hoofd werd geschoten door een, ongetwijfeld katholieke, spic in Queens. Wellicht een vergelding voor die pastoor in Frankrijk?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee joden zijn de nieuwe joden. Vandaag was er weer een rabbijn neergestoken door een moslimterrorist (Straatsburg). Joden worden in Europa structureel geterroriseerd door de Mohammedanen.
Dat heb ik gemerkt, vroegere collega wou me overtuigen dat allerhande zaken in de Koran door de wetenschap bevestigd werden. Noemde oa de big bang, maar volgens de Koran zou de expansie moeten vertragen en omkeren dacht ik, terwijl die volgens waarnemingen net versnelt. Andere voorbeelden leken nogal vergezocht, met een vrije interpretatie vind je altijd iets dat past. Was oa een beschrijving van watermassa's die in contact stonden maar niet mengden of iets dergelijks(?), wat dan het nauw van Gibraltar zou zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 02:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kan hier geen moeite mee hebben. Ik ben zelf al voor de meest onsmakelijke dingen uitgemaakt vanwege mijn afvalligheid. Het is dat ik in Nederland leef anders had ik gehangen of in een cel gezeten. Op fora heb ik zelf een ban gekregen omdat ik met argumenten onderuit haal hoe achterlijk die woestijnideologie is. Gewoon censuur. En dat op een forum. Hoe zou het aan toe gaan als dat soort figuren macht krijgen? Hoe meer afvallige moslims in de toekomst komen hoe harder de islam zal gaan wankelen. We zijn nog met weinig maar heb al ontdekt dat in Marokko alleen al tienduizenden afvalligen zouden leven. Natuurlijk weinig op een miljoenenbevolking maar meer dan ik had verwacht. Overal waar ik vreugde uit haal is het werk van Westerlingen en Aziaten. Daar zit geen moslim bij behalve kebab en andere culinaire zaken. Dat was voor mij een van de vele redenen om af te vallen naast hoe onzeker mensen over komen: als wetenschappers wat ontdekken dan zou het altijd in de Koran hebben gestaan. Waarom kwamen de moslims dan niet honderden jaren geleden mee als het in dat waardeloze boekje stond?
Ja, staan meer zaken in die niet kloppen zoals dat de vrouw bevrucht wordt door een goedje dat uit de ribben komt (in ieder geval die kant op aan de zij). Tegenwoordig weten we dat de spermacel uit de testikels van de man komt en dat het eitje bevrucht moet worden. Alleen dat soort vragen worden je niet in dank afgenomen want 'Allah (swt: lees vrede zij met hem)' is alwetend en het zou dan heel verstandig zijn om de Koran nogmaals goed te bestuderen, en het ook echt daadwerkelijk te begrijpen, want anders zou je die vraag niet stellen'. Een andere drogreden 'je probeert fitna te zaaien'. Fitna is verdeeldheid onder de moslimgemeenschap. Alsof die niet al tot op het bot verdeeld is door alle spanningen en burgeroorlogen in die landen. Een beetje gezond verstand wordt door velen 'fitna zaaien' genoemd en velen sluiten daarna hun verstand voor andere geluiden, hoe zinvol ook, totaal af. En daarnaast is ongelovige een scheldwoord voor veel moslims. Ik heb zelf een moslim mee gemaakt die intelligentie meet aan of iemand gelovig zou zijn.... Shia-haat is ook een ziekte die aanwezig is onder die groep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 04:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt, vroegere collega wou me overtuigen dat allerhande zaken in de Koran door de wetenschap bevestigd werden. Noemde oa de big bang, maar volgens de Koran zou de expansie moeten vertragen en omkeren dacht ik, terwijl die volgens waarnemingen net versnelt. Andere voorbeelden leken nogal vergezocht, met een vrije interpretatie vind je altijd iets dat past. Was oa een beschrijving van watermassa's die in contact stonden maar niet mengden of iets dergelijks(?), wat dan het nauw van Gibraltar zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |