Neuh, als je niet op de inhoud af kunt gaan is het niet zo vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet. Maar goed, is mijn perceptie.
Nee, hoor ik kan wel op de inhoud afgaan, maar de inhoud is niet alles. Maar goed, ik heb het al eerder een keer gevraagd, dat hou je lekker geheim, toch?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, als je niet op de inhoud af kunt gaan is het niet zo vreemd inderdaad.
Inderdaad, dat stukje heb ik het over. Dat is toch precies wat het zei: omdat vrouwen ginder moeten strijden om geen bourkini of hoofddoek te dragen, zijn feministes die de keuzevrijheid voor vrouwen verdedigen hetzelfde als scharrelkippen die etc...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een ander stukje gelezen, ik heb het hierboven aangehaald. Gaat in feite over links en hoe links zijn kop in het zand duwt tov hun opvattingen over o.a. de boerkini.
De boerkini beschouwen als het summum van feministische ontplooiing is natuurlijk een travestie voor een linkse. En daar ben ik het mee eens, we worden als linksen een soort zwart gat ingeduwd. We zijn niet meer die jolige, iconoclastische bende die we nog maar een decennium geleden waren.
We moeten niet deseculariseren, maar verder gaan met de secularisering.
Er zijn wel wat hoogopgeleide vrouwen met een doctoraal in NL die voor de kinderen blijven zorgen idd, en daar wordt ook door feministes van Opzij behoorlijk wat kritiek op geleverd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stukje heb ik het over. Dat is toch precies wat het zei: omdat vrouwen ginder moeten strijden om geen bourkini of hoofddoek te dragen, zijn feministes die de keuzevrijheid voor vrouwen verdedigen hetzelfde als scharrelkippen die etc...
Waarom dan geen verbod op "moeders aan de haard"? Dat is toch ook een symbool van onderdrukking? Je kan toch niet verdedigen dat vrouwen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen als ze dat in S. Arabië verplicht moeten doen?
Dat is een van de vruchten van discriminatie.quote:
Andersom hè, door racisme krijg je discriminatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is een van de vruchten van discriminatie.
Geen idee wat Opzij is, maar het is hetzelfde principe: er van uitgaan dat vrouwen niet zelf keuzes kunnen maken. Dat ze gedwongen worden door het patriarchaat (of de Islam)... Wat in sommige gevallen zo zal zijn, maar a priori ervan uitgaan dat het geen vrije keuze kan zijn is vrij "patroniserend".quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat hoogopgeleide vrouwen met een doctoraal in NL die voor de kinderen blijven zorgen idd, en daar wordt ook door feministes van Opzij behoorlijk wat kritiek op geleverd.
Dat bedoel je?
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ervanuitgaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:23 schreef crystal_meth het volgende:
is het eigenlijk "er vanuit gaan", "ervan uit gaan", "er van uitgaan", "ervan uitgaan"?
Alleen waarom was je links? Omdat je gelooft in de vooruitgang van de emancipatie. Lees dat stukje nou maar van Eddy, die legt dat perfect uit. En ja, dat is uiteraard een bepaalde mening over hoe iets wel of niet zou moeten. Het verhaal dat de boerkini bijdraagt aan de bevrijding van de vrouw, omdat ze zogenaamd vrijwillig zich in lappen begevend gaat pootje baden in het 't Zwin/'t Zoute, is niet geloofwaardig. Religies houden met name de vrouw in een keurslijf. Ja, goh, dat is toevallig ook mijn mening en één van de redenen waarom ik links ben, mag het nog? Bias, ja het zal, klopt, want ik ben links duh... Dat was het hele idee erachter, dat je niet rechts bent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geen idee wat Opzij is, maar het is hetzelfde principe: er van uitgaan dat vrouwen niet zelf keuzes kunnen maken. Dat ze gedwongen worden door het patriarchaat (of de Islam)... Wat in sommige gevallen zo zal zijn, maar a priori ervan uitgaan dat het geen vrije keuze kan zijn is vrij "patroniserend".
Thx!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:24 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ervanuitgaan
Ja maar dat is geen tweet he.quote:
Jawel, stond op twitter!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen tweet he.
Misschien denk ik krom, een mens een mens, daarin onderscheid maken (discrimineren) op basis van huidskleur en dergelijke is racisme.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Andersom hè, door racisme krijg je discriminatie.
Alleen is het echt houdbaar. Mensen die in islam geloven zijn van een ander ras?
Nee joden zijn de nieuwe joden. Vandaag was er weer een rabbijn neergestoken door een moslimterrorist (Straatsburg). Joden worden in Europa structureel geterroriseerd door de Mohammedanen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]
De moslims zijn de nieuwe joden, boehoehoe!Wij willen hen allemaal dood hebben!
Ik vind het veel ernstiger dat het Gulen - Erdogan gevecht nu ook in Nederland uitgevochten wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:37 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.joop.nl/nieuws(...)de-dankzij-nederland
En er was deze week een Imam die door zijn hoofd werd geschoten door een, ongetwijfeld katholieke, spic in Queens. Wellicht een vergelding voor die pastoor in Frankrijk?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee joden zijn de nieuwe joden. Vandaag was er weer een rabbijn neergestoken door een moslimterrorist (Straatsburg). Joden worden in Europa structureel geterroriseerd door de Mohammedanen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |