Wat dacht je van het Holland Heineken House?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Okee, verkeerd verwoord, lui die zich niet binnen de algemeen geaccepteerde regels weten te begeven. Wat is dit voor een achterlijk land dat iets pas geldt als het zwart op wit staat.
Als topsporter kan je hopelijk wel zelf begrijpen dat het niet handig is om in een wereldtoernooi als de spelen bier te zuipen en te roken?
Wat heeft hij nou gedaan dat zo erg is dan? Bier drinken (doet iedereen daar), stappen? (doen er ook zoveel). Als er iemand idioot is zijn het wel die lui die hem naar huis hebben gestuurd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus dan hoef je je niet meer te gedragen? Voor 1 dag ophef in een krant? Het is gewoon een idioot die gestraft is voor zijn gedrag. En Nederland vindt het niet te recht omdat hij een medaille zou kunnen winnen. Compleet van de pot gerukt.
Blijft kansloosquote:
Het gaat in Rusland makkelijker want warmbloedigheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dit is gewoon de Nederlandse pietluttigheid bij uitstek. Rusland, China, Oost-Europa, Zuid-Europa, Zuid-Amerika het gaat daar allemaal wat makkelijker want warmbloedigheid en manana. Een medaillekandidaat en dan uitsluiten.... Alsof die kanshebbers voor het oprapen liggen. Echt bizar. Ik rol met mijn ogen bij het lezen van dit soort nieuws.
Tenzij je afspreekt niet te drinken en om 1 uur thuis te zijn met diezelfde coach, zoals Yuri deed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:56 schreef Westerling het volgende:
Interessante redenering:
Wat heeft die coach er eigenlijk over te zeggen. Wie is er nou belangrijker/wie bepaalt? De sporter of de coach. Volgens mij ben je als sporter niet ondergeschikt aan je coach.
Ik denk niet dat Van Gelder kans heeft. De finaleplaats is al vergeven aan een Fransman. Schandalig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:56 schreef Westerling het volgende:
Interessante redenering:
Wat heeft die coach er eigenlijk over te zeggen. Wie is er nou belangrijker/wie bepaalt? De sporter of de coach. Volgens mij ben je als sporter niet ondergeschikt aan je coach.
Proportionaliteit en subsidiariteit toch? Dit is wel extremo modus: gelijk de zwaarste sanctie voor een sporter. Ik vind dat NL niet goed om gaat met haar topsporters. Dit mag gewoon niet gebeuren tijdens de OS. Ze hebben jaren de tijd gehad om alles voor te bereiden. Het zorgt ook voor afleiding binnen het team: moraal. Het is behoorlijk amateuristisch wat we nu aanschouwen. Roll eyes....quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef N00dles het volgende:
Maar ik vond Yuri's verklaring warrig en het leek alsof ie een hoop details wegliet. Waarom werd het zo laat als hij alleen maar z'n vrienden kwam ophalen uit die club? Waarom maakte hij een warrige indruk ook al had ie na het Holland Heineken House niets meer gedronken (naar eigen zeggen)? Ik denk wel degelijk dat Yuri in de club is geweest of iig nog meer alcohol/drugs heeft genomen.
"warrig verhaal"quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:46 schreef Geo4kant het volgende:
Ik vind die advocaat echt niet helder praten
Dat was geen afspraak.....quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tenzij je afspreekt niet te drinken en om 1 uur thuis te zijn met diezelfde coach, zoals Yuri deed.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:41 schreef Twiitch het volgende:
Kan hij nou überhaupt nog terug als hij wint? Of is dit puur voor een eventuele schadevergoeding wegens imagoschade straks?
Je misdragen en een training missen is geen amateuristisch gedrag? Van Gelder heeft ook het onderling afgesproken "samen uit, samen thuis" principe geschonden door zijn eigen plan te trekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Proportionaliteit en subsidiariteit toch? Dit is wel extremo modus: gelijk de zwaarste sanctie voor een sporter. Ik vind dat NL niet goed om gaat met haar topsporters. Dit mag gewoon niet gebeuren tijdens de OS. Ze hebben jaren de tijd gehad om alles voor te bereiden. Het zorgt ook voor afleiding binnen het team: moraal. Het is behoorlijk amateuristisch wat we nu aanschouwen. Roll eyes....
Wat was het dan wel?quote:
Die finale nog turnen zie ik inderdaad niet gebeuren, maar dat maakt niet uit voor de uitspraak in deze zaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Van Gelder kans heeft. De finaleplaats is al vergeven aan een Fransman. Schandalig.
Allerminst stellig ook. "ik heb 4, 5 biertjes gedronken". 4? 5? Zo lastig is dat toch niet te tellen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef N00dles het volgende:
Die advocaat van Van Gelder is wel goed. Hij heeft wel een punt dat het NOC/NSF een drastische maatregel heeft genomen zonder goed overleg met Yuri zelf.
Maar ik vond Yuri's verklaring warrig en het leek alsof ie een hoop details wegliet. Waarom werd het zo laat als hij alleen maar z'n vrienden kwam ophalen uit die club? Waarom maakte hij een warrige indruk ook al had ie na het Holland Heineken House niets meer gedronken (naar eigen zeggen)? Ik denk wel degelijk dat Yuri in de club is geweest of iig nog meer alcohol/drugs heeft genomen.
Het is dat er geen drugstest is afgenomen in Rio omdat ie anders een strafblad zou kunnen krijgen, maar anders was het misschien wel positief resultaat geweest.
Ten eerste is er geen sprake van wangedrag. Ten tweede is het ook al zou het wangedrag zijn geweest totaal disproportioneel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je misdragen en een training missen is geen amateuristisch gedrag? Van Gelder heeft ook het onderling afgesproken "samen uit, samen thuis" principe geschonden door zijn eigen plan te trekken.
Het lijkt mij ook dat er aan het vereiste van subsidiariteit is voldaan? De NOC*NSF is immers de aangewezen bond om een dergelijk besluit te nemen. Dat sporters na wangedrag buiten of op het veld één wedstrijd geschorst worden is volgens mij ook gebruikelijk en zeker geen extreme straf.
Dat is dan een kwestie van regels/afspraken. Geeft de coach geen extra autoriteit, dus dat die hem vraagt te verwijderen lijkt me er dan weinig toe te doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tenzij je afspreekt niet te drinken en om 1 uur thuis te zijn met diezelfde coach, zoals Yuri deed.
nou ik weet het vaak ook niet meer: ik hou dat niet bij als ik een drankje drinkquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Allerminst stellig ook. "ik heb 4, 5 biertjes gedronken". 4? 5? Zo lastig is dat toch niet te tellen?
Misschien mist hij de uitspraak ook wel. Even een appje sturen dat hij wat meer rust nodig heeft voor het geval hij toch weer terug mag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:25 schreef NoXia het volgende:
Zo, nu eerst even ontspannen.
[ afbeelding ]
Die zijn er voor de niet sporters.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het Holland Heineken House?
Men stuurt hem voor niets naar huis.Met deze mededeling. Heb je het O.M. gehoord?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat heeft hij nou gedaan dat zo erg is dan? Bier drinken (doet iedereen daar), stappen? (doen er ook zoveel). Als er iemand idioot is zijn het wel die lui die hem naar huis hebben gestuurd.
ja goed verhaal maar het werd wel aangevoerd, daar reageerde ik opquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het wordt niet aangevoerd. Het gaat over liegen en je niet aan regels houden.
Je moed je gewoon aan bepaalde regels houden. Hij verliest deze zaak geheel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja goed verhaal maar het werd wel aangevoerd, daar reageerde ik op
dat sowieso maar dan moeten die regels wel helder uitgelegd worden en daar hebben sportbonden vaker moeite meequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moed je gewoon aan bepaalde regels houden. Hij verliest deze zaak geheel.
Het O.M.?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men stuurt hem voor niets naar huis.Met deze mededeling. Heb je het O.M. gehoord?
Men denkt van wel. Wangedrag lijkt mij opzich al ernstig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ten eerste is er geen sprake van wangedrag. Ten tweede is het ook al zou het wangedrag zijn geweest totaal disproportioneel.
de organisatie betaald hem, de trainers, de zaal en alles tot de wc juffrouw aan toe zodat hij zijn oefeningen kan doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:34 schreef madeliefff het volgende:
nu heb ik geen verstand van sport dus mss is deze vraag raar maar als hij laat is op zijn eigen training wat kan de organisatie die hem wegstuurt dat dan schelen? hij moet toch zelf weten hoe vaak hij traint? of mis ik iets?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |