Voor mij een van de beste zomers in tijden om eerlijk te zijnquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier neemt de bewolking nu weer flink toe![]()
Maar het was heerlijk in de tuin. Topzomer. Toch twee uur zon gehad deze week.
Dat kanquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
Voor mij een van de beste zomers in tijden om eerlijk te zijn
Niet als je (ik durf het bijna niet te zeggen) in Limburg woontquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kan![]()
Wel weer een zomer zonder hittegolf...
Dat is waar...in het noorden hebben ze dan eigenlijk nog nooit een hittegolf gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet als je (ik durf het bijna niet te zeggen) in Limburg woont
Wat een geluksvogelsquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is waar...in het noorden hebben ze dan eigenlijk nog nooit een hittegolf gehad.
Hier nu zon
Als we Djeez mogen geloven het hele jaar doorquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef aloa het volgende:
[..]
In het noorden is het dan weer eerder winter
Die woont in Assen...daar heerst een apart klimaatquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als we Djeez mogen geloven het hele jaar door
Ik haat winter. Blij dat ik niet in het noorden woon.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef aloa het volgende:
[..]
In het noorden is het dan weer eerder winter
In Limburg kan het ook knap koud worden...quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik haat winter. Blij dat ik niet in het noorden woon.
Wij hadden de Winter des Doods. Drie dagen geschuifeld naar het werk met de ijzelquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als we Djeez mogen geloven het hele jaar door
dat hadden we hier ook. Al viel het hier mee vergeleken met de rest van de provincie.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wij hadden de Winter des Doods. Drie dagen geschuifeld naar het werk met de ijzel
Totdat het éénmaal woensdag is en het weer erg tegen gaat vallen. Weer voorspellen lijkt anno 2016 nog steeds onmogelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2016 09:40 schreef aloa het volgende:
Woensdag lijkt de zonnigste dag te gaan worden...
[ afbeelding ]
Of de modellen snappen er niks meer van.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Totdat het éénmaal woensdag is en het weer erg tegen gaat vallen. Weer voorspellen lijkt anno 2016 nog steeds onmogelijk.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:28 schreef Djeez het volgende:
Wanneer houdt die vieze, jaloersmakende tweedeling eens op? Het is hier grauw en kil weer, terwijl het in het zuiden een graad of 26 is met volop zon! Ik zou er bijna van emigreren naar Duitsland, gatverdamme!
Jankerd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:28 schreef Djeez het volgende:
Wanneer houdt die vieze, jaloersmakende tweedeling eens op? Het is hier grauw en kil weer, terwijl het in het zuiden een graad of 26 is met volop zon! Ik zou er bijna van emigreren naar Duitsland, gatverdamme!
Hier is het gewoon 23 graden, veel hoger dan volgens dat kaartje.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In sommige stukken van Drenthe is het warmer dan in Limburg
I know, was het laatste kaartje wat het KNMI hadquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier is het gewoon 23 graden, veel hoger dan volgens dat kaartje.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:53 schreef Djeez het volgende:
Ik zit nu voor het eerst sinds een week half juli buiten. Bizar dat dat kan, zo half augustus!
Wel mooi dat er eindelijk een bevestiging is van het feit dat deze zomer triest is.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:54 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's it. Faal zomer 2016 is een feit
http://www.rtvutrecht.nl/(...)p-op-beter-weer.html
Mooi dat mijn gevoel is bevestigd. Kutzomer, en volgende week weer werkenquote:Op maandag 15 augustus 2016 16:54 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's it. Faal zomer 2016 is een feit
http://www.rtvutrecht.nl/(...)p-op-beter-weer.html
Kom naar Limburg, prima zomer gehad hierquote:Op maandag 15 augustus 2016 16:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel mooi dat er eindelijk een bevestiging is van het feit dat deze zomer triest is.
Hier het KNMI bericht...quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel mooi dat er eindelijk een bevestiging is van het feit dat deze zomer triest is.
Zomer 2016 was dus gewoon warm, voornamelijk te danken aan de relatief warme nachten.quote:Aan warmte geen gebrek maar toch is deze wisselvallige zomer voor velen teleurstellend. Een langere periode met standvastig weer zit er nog altijd niet in en over twee weken eindigt de meteorologische zomer alweer. Het aantal mooie dagen blijft dit jaar ver achter bij het langjarig gemiddelde. Vrijwel dagelijks viel er ergens in het land wel regen.
Het KNMI houdt statistieken bij van het aantal mooi-weerdagen, de zogenaamde ADS-dagen. Een ADS-dag is een zonnige en nagenoeg droge dag met een bovennormale temperatuur. Gewoonlijk telt de zomer 20 ADS-dagen, deze zomer tot nu toe slechts 7, drie in juni en vier in juli. Ook het voorjaar telde weinig mooie dagen waardoor de teller voor dit jaar op 20 staat, terwijl dat er gemiddeld 50 zijn. De komende weken komen er waarschijnlijk nog een aantal bij maar voorlopig is dit het kleinste aantal sinds 1996. Toen leverde het hele jaar 27 mooi-weerdagen op.
De Bilt noteerde tot nu toe 13 zomerse dagen tegen 21 normaal (gemiddeld over het tijdvak 1981-2010) in de hele zomer. Op slechts één dag werd het meer dan 30 graden tegen vier tropische dagen normaal. Het hoge gemiddelde van de zomer is voornamelijk te danken aan de relatief warme nachten.
Deze week aangenaam zomerweer
Deze week is de zon veel te zien en is het met middagtemperaturen rond 23 graden aangenaam zomerweer maar later in de week neemt de buienkans weer toe.
Die warme nachten zijn kut. 's Nachts is het bijna net zo warm als overdag, dus moet je alsnog boven de dekens slapenquote:Op maandag 15 augustus 2016 17:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier het KNMI bericht...
[..]
Zomer 2016 was dus gewoon warm, voornamelijk te danken aan de relatief warme nachten.
Zelfde idee inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een beetje als een winter te koud noemen omdat er elke nacht flinke nachtvorst was maar overdag dik boven 0.
twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 15-08-2016 om 19:27:07Indrukwekkende #weerkaarten op het einde van de #maand augustus. Meerdere dagen boven 30°C met opties tot #hittegolf. Onder voorbehoud! reageer retweet
Ik geloof er geen flikker van. En ben dan toch weer aan het werk, dus dan hoef de warmte niet meerquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:45 schreef Infection het volgende:
twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 15-08-2016 om 19:27:07Indrukwekkende #weerkaarten op het einde van de #maand augustus. Meerdere dagen boven 30°C met opties tot #hittegolf. Onder voorbehoud! reageer retweet
30 graden of hoger hoeft van mij ook niet. Het weer wat we vandaag hadden daarentegen is dan wel weer lekker.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik geloof er geen flikker van. En ben dan toch weer aan het werk, dus dan hoef de warmte niet meer
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:45 schreef Infection het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:45 schreef Infection het volgende:
vast..quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Die kijken alleen naar het Amerikaanse model ofzo
Beter dan in de rest van Nederland, maar wel stukken minder dan andere jaren. Vorig jaar was een lange mooie, zwoele zomer.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kom naar Limburg, prima zomer gehad hier
Ja van die heerlijke warme plaknachten en een huis wat dik 28 graden was binnen, dat was genietenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beter dan in de rest van Nederland, maar wel stukken minder dan andere jaren. Vorig jaar was een lange mooie, zwoele zomer.
I love it! Maar jij bent van je zelf al zo warm.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja van die heerlijke warme plaknachten en een huis wat dik 28 graden was binnen, dat was genieten
Precies ja. Ik ga er bij dezen al vanuit dat het in het gunstigste geval hooguit twee dagen semi-zonnig wordt en 22 graden. Net zoals de "hittegolf" die we deze week uiteindelijk krijgenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:37 schreef Klonk het volgende:
Een week geleden stond voor deze paar dagen ook hitte in de kaarten en we krijgen een paar mooie dagen.
Zal me echt verbazen als dit zo blijft en de scherpste kantjes er niet af gaan
Ik hoop dat de kantjes nog wat scherper wordenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:37 schreef Klonk het volgende:
Eerst zien (liever niet) dan geloven. Ze hebben al moeite de laatste tijd het weer een paar dagen vooruit enigszins goed te hebben. Een week geleden stond voor deze paar dagen ook hitte in de kaarten en we krijgen een paar mooie dagen.
Zal me echt verbazen als dit zo blijft en de scherpste kantjes er niet af gaan
Het is nog zover weg en ondertussen zitten de hittefappers met de broek op de knieën naar de weerkaart te kijkenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies ja. Ik ga er bij dezen al vanuit dat het in het gunstigste geval hooguit twee dagen semi-zonnig wordt en 22 graden. Net zoals de "hittegolf" die we deze week uiteindelijk krijgen
Het wordt vanzelf herfstquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop dat de kantjes nog wat scherper worden
I know, vorig jaar had Augustus in Limburg ook nog een hittestaartjequote:Op maandag 15 augustus 2016 20:52 schreef aloa het volgende:
Hittegolf kan nog steeds. 27 augustus is de laatste dag van een hittegolf in Nederland.
Dat is het al. Sinds februari zelfsquote:
Met een meter sneeuw vanaf 1 Septemberquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Eerst een hittegolf, dan een superstorm en daarna de winter in
Superstorm met sneeuw als in 1979 en dan begin septemberquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
Met een meter sneeuw vanaf 1 September
Moet je je voorstellen hoe hard Nederland dan plat zou gaanquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Superstorm met sneeuw als in 1979 en dan begin september
Chaos...quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe hard Nederland dan plat zou gaan
Ik blijf dan gewoon in bed liggenquote:Op maandag 15 augustus 2016 21:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe hard Nederland dan plat zou gaan
quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Superstorm met sneeuw als in 1979 en dan begin september
it giet oan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:11 schreef dick_laurent het volgende:
Serieus... begint dat gezever over sneeuw nú al?
In 2001?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:31 schreef Resistor het volgende:
Daily Mail: hittegolf aanstaande in GB
Oh? Is dit een 2001 artikel?quote:
Nahh, dat gaat echt niet gebeuren hoor (al zou ik er niks op tegen hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 07:32 schreef aloa het volgende:
Laat die blauwe lijn maar uitkomen![]()
[ afbeelding ]
Oh wat raar, ik open je link nu op mijn werkcomputer en dan staat er idd geen datum bij, maar als ik hem op mobiel open (wat ik eerder dus deed) staat er keurig een datum bovenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Oh? Is dit een 2001 artikel?
My bad. Een Brit klaagde dat er weer een hittegolf aan kwam, en ik ging even op zoek. Idioten zetten geen datum bij hun artikel
Dan maar http://www.telegraph.co.u(...)-in-three-years-but/ , deze is wel wat recenter
Wens is de vader van de gedachte natuurlijk, wat ik wel snap overigens. De verboden vrucht smaakt het lekkerstquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:11 schreef dick_laurent het volgende:
Serieus... begint dat gezever over sneeuw nú al?
Dan graag eerst nog even een herfst vol enorme stormenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wens is de vader van de gedachte natuurlijk, wat ik wel snap overigens. De verboden vrucht smaakt het lekkerst
😂quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Djeez het volgende:
En opnieuw een grauwe dag. Echt vies waterkoud weer is het, bah!
Ahhhhhhhhhquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:21 schreef Klonk het volgende:
De teleurgestelde reacties op noodweer.be nu de hitte uit 1 run weg is zijn geniaal. Allemaal zwaar teleurgestelde mensen
Dat meen je niet! Het is echt stralend heerlijk weer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Djeez het volgende:
En opnieuw een grauwe dag. Echt vies waterkoud weer is het, bah!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:52 schreef dick_laurent het volgende:
Goh, er komt toch geen hitte aan? Neeehhh, die zag ik niet aankomen!
[ afbeelding ]
Als ik nu een like of een + aan een reactie kon geven had deze er eentje verdientquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:52 schreef dick_laurent het volgende:
Goh, er komt toch geen hitte aan? Neeehhh, die zag ik niet aankomen!
[ afbeelding ]
een hittegolf tot ergens in november (de verloren zomermaanden even inhalenquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Eerst een hittegolf, dan een superstorm en daarna de winter in
nog beter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:29 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een hittegolf tot ergens in november (de verloren zomermaanden even inhalen)
zouden we in ieder geval de langste hittegolf ooit in Nederland hebbenquote:
Dan ga ik me echt zorgen makenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
zouden we in ieder geval de langste hittegolf ooit in Nederland hebben![]()
maar das dan ook het enige pluspunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |