abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:52:53 #91
416020 K44S
The bearded man
pi_164363823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:

[..]

Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.

Dat is de andere kant van doneren!
http://stichtingfok.nl/sterrenpaginas-2/
Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Beetje het idee van een coma, maar dan zonder zuurstof.

Dat maakt het idee gewoon enger.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:53:11 #92
240618 Micson
The lonely stoner
pi_164363835
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.
pi_164363867
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef Micson het volgende:

[..]

Oké lieverd, mijn schuld, ik had mijn glazen bol niet bij me.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:01:38 #94
240618 Micson
The lonely stoner
pi_164364107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef K44S het volgende:
Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is
Dat is wel zeker.

quote:
of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Dat is er niet.

Verreweg het grootste deel van alle ellende op deze aarde komt doordat mensen hun gevoel veel te serieus nemen. Mensen die net als jij te dwars of te dom zijn om na te denken.

Er is geen God, er is geen ziel, en als je dood bent ben je niets meer dan een lap vlees dat nergens toe dient.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:09:06 #95
416020 K44S
The bearded man
pi_164364341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat is wel zeker.

[..]

Dat is er niet.

Verreweg het grootste deel van alle ellende op deze aarde komt doordat mensen hun gevoel veel te serieus nemen. Mensen die net als jij te dwars of te dom zijn om na te denken.

Er is geen God, er is geen ziel, en als je dood bent ben je niets meer dan een lap vlees dat nergens toe dient.
Bewijs?

Ik ben agnost hoor. Maar ik ben wel benieuwd hoe men er over denkt.
pi_164364971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:09 schreef K44S het volgende:

[..]

Bewijs?

Ik ben agnost hoor. Maar ik ben wel benieuwd hoe men er over denkt.
Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.
Wat zou je zeggen tegen iemand die denkt dat ze na haar dood verandert in een eenhoorn? En ze zegt: BEWIJS MAAR DAT DAT NIET ZO IS!!!!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164364984
quote:

[..]

Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Beetje het idee van een coma, maar dan zonder zuurstof.

Dat maakt het idee gewoon enger.
Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.

Door inderdaad in tien jaar tijd veel jong volwassen te zien overlijden door gebrek aan longen (in dit geval) doet het ook wel erg veel pijn dat mensen niet bereid zijn donor te worden. Soms wordt ik er wel eens kwaad om in mijzelf.
pi_164365248
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:

[..]

Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.

Dat is de andere kant van doneren!
http://stichtingfok.nl/sterrenpaginas-2/
Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:38:59 #99
416020 K44S
The bearded man
pi_164365326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.
Wat zou je zeggen tegen iemand die denkt dat ze na haar dood verandert in een eenhoorn? En ze zegt: BEWIJS MAAR DAT DAT NIET ZO IS!!!!!
Daar hoor je mij ook niet over.
Maar er wordt hierboven "stellig beweerd" dat er geen God is, ik ben dus benieuwd naar de gedachten gang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.

Door inderdaad in tien jaar tijd veel jong volwassen te zien overlijden door gebrek aan longen (in dit geval) doet het ook wel erg veel pijn dat mensen niet bereid zijn donor te worden. Soms wordt ik er wel eens kwaad om in mijzelf.
Ik zit er serieus over na te denken om donor te worden dat wel.
pi_164365348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.
En waar was je geweest zonder dat 'bezit'?
pi_164365397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:38 schreef K44S het volgende:
Dank! en dat je weloverwogen een besluit mag nemen.
pi_164365422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef nanuk het volgende:

[..]

En waar was je geweest zonder dat 'bezit'?
Dat ligt eraan waar je in gelooft, ik ben ongelovig dus ik was in rook opgegaan.
pi_164365555
quote:

[..]

Daar hoor je mij ook niet over.
Maar er wordt hierboven "stellig beweerd" dat er geen God is, ik ben dus benieuwd naar de gedachten gang.

[..]

Omdat er geen enkele aanwijzing is dat er wel een god is. Behalve dan wat boekjes met wat verhalen die door een paar wilden zijn opgescheven duizenden jaren geleden.

Waarom zou je iets geloven waar 0 bewijs voor is? Het is niet alleen dom maar ook gevaarlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:04:17 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164366019
quote:
En wat houd je tegen?
pi_164366390
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
I.d.d.
Lezen is schijnbaar moeilijk voor sommige mensen.

Sorry, ik had de rest van de reacties nog niet gelezen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef Micson het volgende:

[...]

[ Bericht 17% gewijzigd door Juup© op 09-08-2016 16:16:56 (Ik had niet goed gelezen.) ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:16:30 #106
416020 K44S
The bearded man
pi_164366433
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En wat houd je tegen?
Angst voor het onbekende NA de dood.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:17:21 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164366458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:16 schreef K44S het volgende:
Angst voor het onbekende NA de dood.
Want datgene dat mogelijk is heeft invloed of je wel of geen lichaam hebt in stukjes?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:49:02 #108
416020 K44S
The bearded man
pi_164367334
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Want datgene dat mogelijk is heeft invloed of je wel of geen lichaam hebt in stukjes?
Ongeacht de mening(en). Als blijkt bij het dood zijn.. dat er toch nog iets met je lichaam qua gevoel of bewustzijn is
pi_164369135
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef Sisko het volgende:

Het verschil tussen een pessimist en een optimist (wie doet de realist)
Haha als je van het slechtste uitgaat dan kan het alleen nog maar meevallen! :)
pi_164372989
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb je daar bronnen van? Lijkt me erg interessant om te lezen :).
Ik heb er weleens een documentaire over gezien. Er zijn inderdaad gevallen bekend waarbij de ontvanger van het donororgaan na het ontvangen van het orgaan ineens karaktereigenschappen van de donor ontwikkelde..

Er wordt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Er blijken aanwijzingen te zijn die erop wijzen dat het inderdaad mogelijk zou zijn dat er in de cellen van het donororgaan 'informatie' (bijv. over karaktereigenschappen) ligt opgeslagen die vervolgens doorgegeven kan worden aan de ontvanger.

Heel bizar maar ook heel interessant..

Ik zal eens kijken of ik die documentaire kan vinden..
pi_164373228
Opzich boeit het mij geen reet, maar als je organen naar een iemand gaan, die jouw liever dood had gezien....

Of een andere gekkie die gelooft in sprookjesboeken dank je de koekoek,
En wettelijk vaststellen lukt ook niet, alles is te koop !!
Verbranden met die zooi !
Ik zwaai naar dieren.
pi_164373471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:05 schreef Geerd het volgende:
Opzich boeit het mij geen reet, maar als je organen naar een iemand gaan, die jouw liever dood had gezien....

Of een andere gekkie die gelooft in sprookjesboeken dank je de koekoek,
En wettelijk vaststellen lukt ook niet, alles is te koop !!
Verbranden met die zooi !
en andersom hoef je ze vast ook niet?
op je 40e overlijden omdat je aversie tegen anders denkenden je tegenstaat..?
Hell To The Liars
pi_164373572
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

en andersom hoef je ze vast ook niet?
op je 40e overlijden omdat je aversie tegen anders denkenden je tegenstaat..?
Denk dat het andersom net zo werkt ;) Een moslim die een orgaan aan een jood of homo moet afstaan, gaat liever dood aldus Timescanger of is die reactie ook al verwijdert /
Ik zwaai naar dieren.
pi_164385133
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Omdat er geen enkele aanwijzing is dat er wel een god is. Behalve dan wat boekjes met wat verhalen die door een paar wilden zijn opgescheven duizenden jaren geleden.

Waarom zou je iets geloven waar 0 bewijs voor is? Het is niet alleen dom maar ook gevaarlijk.
Daarom heet het ook geloof, het is geen wetenschap.

Maar zoals ik al eerder typte ben ik donor, tijdens mijn leven probeer ik al zoveel mogelijk mensen te helpen binnen mijn mogelijkheden, als dat na mijn dood doorgaat vind ik dat prachtig!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 02:04:07 #115
19194 Oversight
◢◤
pi_164387049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:49 schreef K44S het volgende:

[..]

Ongeacht de mening(en). Als blijkt bij het dood zijn.. dat er toch nog iets met je lichaam qua gevoel of bewustzijn is
Ik vind dit wel interessant.

Hoe beleef je dan een doodsoorzaak waarbij er weinig herkenbaars van je over is? Ok, die beleven we allemaal als gruwelijk maar het einde is voor mij het einde.

De opties die je hebt na je dood zijn cremeren, dan blijft er in korte tijd weinig over. Begraven, deels zal je lichaam (geraamte) dan wat langer bestaan maar het gros van het spul is ook binnen relatief korte tijd niet meer herkenbaar. Balsemen zal het uiterlijk wel behouden maar dat is een stevig kunstmatig proces waarbij allerlei lichaamsdelen ook verwijderd worden of dusdanig veranderd dat er alleen een uiterlijke schijn van je lijf over blijft.

Het lichaam is vergankelijk toch volgens de bijbel? Alleen de geest zou voortleven toch?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:20:06 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164387106
Balsemen is in NL in principe geen optie, tenzij je bij het koninklijk huis hoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164387137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:20 schreef Leandra het volgende:
Balsemen is in NL in principe geen optie, tenzij je bij het koninklijk huis hoort.
Volgens mij wordt je hier inderdaad niet gebalsemd zoals in Amerika het gebruik is, maar je krijgt wel een klein laagje om een beetje de rot tegen te gaan. Maar niet dat je stevig in de formaldehyde zit :P
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:29:31 #119
416020 K44S
The bearded man
pi_164387169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:08 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik vind dit wel interessant.

Hoe beleef je dan een doodsoorzaak waarbij er weinig herkenbaars van je over is? Ok, die beleven we allemaal als gruwelijk maar het einde is voor mij het einde.

De opties die je hebt na je dood zijn cremeren, dan blijft er in korte tijd weinig over. Begraven, deels zal je lichaam (geraamte) dan wat langer bestaan maar het gros van het spul is ook binnen relatief korte tijd niet meer herkenbaar. Balsemen zal het uiterlijk wel behouden maar dat is een stevig kunstmatig proces waarbij allerlei lichaamsdelen ook verwijderd worden of dusdanig veranderd dat er alleen een uiterlijke schijn van je lijf over blijft.

Het lichaam is vergankelijk toch volgens de bijbel? Alleen de geest zou voortleven toch?
Klopt.

En om ook even te citeren vanuit de Bijbel: 'van stof bent u en tot stof zul je wederkeren'.
Maar vooralsnog zullen mensen in mijn omgeving (christelijke kant) nooit cremeren omdat het lichaam een tempel van God gegeven is.

Beetje lastig allemaal en ook een van de redenen dat ik Agnost ben.

De gedachten dat mensen m'n lichaam opensnijden en dan er iets mee gebeurt... te vreemde gedachten
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:35:09 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164387205
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:25 schreef Elvi het volgende:

[..]

Volgens mij wordt je hier inderdaad niet gebalsemd zoals in Amerika het gebruik is, maar je krijgt wel een klein laagje om een beetje de rot tegen te gaan. Maar niet dat je stevig in de formaldehyde zit :P
Ook niet standaard, alleen als je niet binnen 5 dagen begraven/gecremeerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')