Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:
[..]
Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.
Dat is de andere kant van doneren!
http://stichtingfok.nl/sterrenpaginas-2/
Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
Oké lieverd, mijn schuld, ik had mijn glazen bol niet bij me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef Micson het volgende:
[..]
Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.
Dat is wel zeker.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef K44S het volgende:
Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is
Dat is er niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef K44S het volgende:
of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Bewijs?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef Micson het volgende:
[..]
Dat is wel zeker.
[..]
Dat is er niet.
Verreweg het grootste deel van alle ellende op deze aarde komt doordat mensen hun gevoel veel te serieus nemen. Mensen die net als jij te dwars of te dom zijn om na te denken.
Er is geen God, er is geen ziel, en als je dood bent ben je niets meer dan een lap vlees dat nergens toe dient.
Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Bewijs?
Ik ben agnost hoor. Maar ik ben wel benieuwd hoe men er over denkt.
Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef K44S het volgende:
[..]
Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Beetje het idee van een coma, maar dan zonder zuurstof.
Dat maakt het idee gewoon enger.
Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:
[..]
Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.
Dat is de andere kant van doneren!
http://stichtingfok.nl/sterrenpaginas-2/
Daar hoor je mij ook niet over.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef habitue het volgende:
[..]
Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.
Wat zou je zeggen tegen iemand die denkt dat ze na haar dood verandert in een eenhoorn? En ze zegt: BEWIJS MAAR DAT DAT NIET ZO IS!!!!!
Ik zit er serieus over na te denken om donor te worden dat wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.
Door inderdaad in tien jaar tijd veel jong volwassen te zien overlijden door gebrek aan longen (in dit geval) doet het ook wel erg veel pijn dat mensen niet bereid zijn donor te worden. Soms wordt ik er wel eens kwaad om in mijzelf.
En waar was je geweest zonder dat 'bezit'?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.
Dank! en dat je weloverwogen een besluit mag nemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:38 schreef K44S het volgende:
Ik zit er serieus over na te denken om donor te worden dat wel.
Dat ligt eraan waar je in gelooft, ik ben ongelovig dus ik was in rook opgegaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef nanuk het volgende:
[..]
En waar was je geweest zonder dat 'bezit'?
Omdat er geen enkele aanwijzing is dat er wel een god is. Behalve dan wat boekjes met wat verhalen die door een paar wilden zijn opgescheven duizenden jaren geleden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:38 schreef K44S het volgende:
[..]
Daar hoor je mij ook niet over.
Maar er wordt hierboven "stellig beweerd" dat er geen God is, ik ben dus benieuwd naar de gedachten gang.
[..]
En wat houd je tegen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:38 schreef K44S het volgende:
I.d.d.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef Micson het volgende:
[...]
Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.
Angst voor het onbekende NA de dood.quote:
Ongeacht de mening(en). Als blijkt bij het dood zijn.. dat er toch nog iets met je lichaam qua gevoel of bewustzijn isquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want datgene dat mogelijk is heeft invloed of je wel of geen lichaam hebt in stukjes?
Haha als je van het slechtste uitgaat dan kan het alleen nog maar meevallen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef Sisko het volgende:
Het verschil tussen een pessimist en een optimist (wie doet de realist)
Ik heb er weleens een documentaire over gezien. Er zijn inderdaad gevallen bekend waarbij de ontvanger van het donororgaan na het ontvangen van het orgaan ineens karaktereigenschappen van de donor ontwikkelde..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Lijkt me erg interessant om te lezen.
en andersom hoef je ze vast ook niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 20:05 schreef Geerd het volgende:
Opzich boeit het mij geen reet, maar als je organen naar een iemand gaan, die jouw liever dood had gezien....
Of een andere gekkie die gelooft in sprookjesboeken dank je de koekoek,
En wettelijk vaststellen lukt ook niet, alles is te koop !!
Verbranden met die zooi !
Denk dat het andersom net zo werktquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 20:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
en andersom hoef je ze vast ook niet?
op je 40e overlijden omdat je aversie tegen anders denkenden je tegenstaat..?
Daarom heet het ook geloof, het is geen wetenschap.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:48 schreef habitue het volgende:
[..]
Omdat er geen enkele aanwijzing is dat er wel een god is. Behalve dan wat boekjes met wat verhalen die door een paar wilden zijn opgescheven duizenden jaren geleden.
Waarom zou je iets geloven waar 0 bewijs voor is? Het is niet alleen dom maar ook gevaarlijk.
Ik vind dit wel interessant.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:49 schreef K44S het volgende:
[..]
Ongeacht de mening(en). Als blijkt bij het dood zijn.. dat er toch nog iets met je lichaam qua gevoel of bewustzijn is
Volgens mij wordt je hier inderdaad niet gebalsemd zoals in Amerika het gebruik is, maar je krijgt wel een klein laagje om een beetje de rot tegen te gaan. Maar niet dat je stevig in de formaldehyde zitquote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:20 schreef Leandra het volgende:
Balsemen is in NL in principe geen optie, tenzij je bij het koninklijk huis hoort.
Klopt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:08 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik vind dit wel interessant.
Hoe beleef je dan een doodsoorzaak waarbij er weinig herkenbaars van je over is? Ok, die beleven we allemaal als gruwelijk maar het einde is voor mij het einde.
De opties die je hebt na je dood zijn cremeren, dan blijft er in korte tijd weinig over. Begraven, deels zal je lichaam (geraamte) dan wat langer bestaan maar het gros van het spul is ook binnen relatief korte tijd niet meer herkenbaar. Balsemen zal het uiterlijk wel behouden maar dat is een stevig kunstmatig proces waarbij allerlei lichaamsdelen ook verwijderd worden of dusdanig veranderd dat er alleen een uiterlijke schijn van je lijf over blijft.
Het lichaam is vergankelijk toch volgens de bijbel? Alleen de geest zou voortleven toch?
Ook niet standaard, alleen als je niet binnen 5 dagen begraven/gecremeerd wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je hier inderdaad niet gebalsemd zoals in Amerika het gebruik is, maar je krijgt wel een klein laagje om een beetje de rot tegen te gaan. Maar niet dat je stevig in de formaldehyde zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |