abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164361121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk de persoon van het hoofd want daarin wordt het karakter bepaald.
Dus die persoon doneert zijn eigen lichaam aan zichzelf...
pi_164361175
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:09 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus die persoon doneert zijn eigen lichaam aan zichzelf...
Of aan een ander, de kans dat alles weer gebruikt kan worden is denk ik wel onmogelijk maar dat gold ook al bij de lege kist. Er zal altijd te weinig tijd zijn om alles te kunnen gebruiken want de tijd tussen uitnemen en transplanteren mag niet te groot zijn.
pi_164361237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het hart is gewoon een spier.
Er zijn wel een aantal gezegdes/spreekwoorden met onderwerp hart en iets negatiefs.

Wie weet beseffen we gewoon niet wat ons hart allemaal met zich meedraagt en dus als het in een ander persoon wordt gestopt die er wel wat van merkt.
pi_164361310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Of aan een ander, de kans dat alles weer gebruikt kan worden is denk ik wel onmogelijk maar dat gold ook al bij de lege kist. Er zal altijd te weinig tijd zijn om alles te kunnen gebruiken want de tijd tussen uitnemen en transplanteren mag niet te groot zijn.
Er is geen 'of'. Je kunt niet aan jezelf doneren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Er zijn wel een aantal gezegdes/spreekwoorden met onderwerp hart en iets negatiefs.

Wie weet beseffen we gewoon niet wat ons hart allemaal met zich meedraagt en dus als het in een ander persoon wordt gestopt die er wel wat van merkt.
Dat is het figuurlijke hart. Dat kun je niet doneren. Het hart dat je doneert is gewoon een spier idd.
pi_164361317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Die spreekwoorden zijn er zeker maar dat zegt dus niets. Verder is de kennis over het hart toch wel erg uitgebreid net als de kennis over de hersens. Dat mensen in sprookjes geloven komt ook niet door hun hart.
pi_164361388
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
Er is geen 'of'. Je kunt niet aan jezelf doneren.
Dat schreef je eerder zelf, men zou in theorie wel degelijk organen aan een ander kunnen doneren terwijl men het lichaam weer van een ander krijgt als een lichaam/hoofdtransplantatie mogelijk is.
pi_164362447
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat schreef je eerder zelf, men zou in theorie wel degelijk organen aan een ander kunnen doneren terwijl men het lichaam weer van een ander krijgt als een lichaam/hoofdtransplantatie mogelijk is.
Ah! Ik begrijp nu wat je bedoelt. We praatten langs elkaar heen blijkbaar :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:09:51 #83
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_164362541
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Of een lichaam ontvangen, het is dan maar hoe je het ziet.
True. Zo kan je je ook afvragen of je iemand wordt onthoofd of ontlichaamd :P
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:14:37 #84
416020 K44S
The bearded man
pi_164362682
Hmm ik weet het niet.
Ik vind het een eng/gek idee dat iemand met mijn longen zou rondlopen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164362688
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het hart dat je doneert is gewoon een spier idd.
Maar die spier of willekeurig welk ander ontvangen orgaan bevat wel de genetische informatie van de donor. Het zou mij niet verbazen als er iets van eigenschappen van de donor mee komen naar de ontvanger. Zeker weten doe ik dat niet natuurlijk.
pi_164362735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef K44S het volgende:
Hmm ik weet het niet.
Ik vind het een eng/gek idee dat iemand met mijn longen zou rondlopen.
Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.

Dat is de andere kant van doneren!
http://stichtingfok.nl/sterrenpaginas-2/
pi_164362936
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:40 schreef possetje het volgende:
Ik theorie is het mogenlijk dat

je een auto ongeluk krijgt en je komt te overlijden, dan gaat je lever opeens naar een serie verkrachter die net op dat moment op de lijst stond voor een nieuwe lever, dan is hij genezen en hij loopt naar buiten, en komt per toeval savonds in het park je 16 jarige dochter tegen , en verkracht haar op brute wijze!

Je dochter overlijd hierbij en heeft ook donor codicil ingevuld en haar nier gaat naar een pedofiel en haar hart gaat naar een VVD-er terwijl ze zelf van de SP was!

De pedofiel stopt opeens met roken ( door de werking van de nier van een gezond mens en door het stoppen met roken wordt hij opeens een stuk potenter ) en de VVD-er heeft opeens een hart en gaat voor de SP werken!
In theorie is het ook mogelijk dat

je een auto ongeluk krijgt en je komt te overlijden, dan gaat je lever opeens naar een toekomstige held die net op dat moment op de lijst stond voor een nieuwe lever, dan is hij genezen en hij loopt naar buiten, en komt per toeval s'avonds in het park de man tegen die je 16 jarige dochter wil verkrachten , en red haar het leven!

De verkrachter overlijd hierbij en heeft ook donor codicil ingevuld en zijn nier gaat naar een sporter en zijn hart gaat naar een PP-er terwijl hij zelf van de PVV was!

De sporter stopt opeens met roken ( door de werking van de nier van een gezond mens en door het stoppen met roken wordt hij opeens een stuk sneller en wordt olympisch kampioen) en de PP-er blijft PPer , dankzij het nieuwe hart kan hij beter campagne voeren en krijgt de PP eindelijk een zetel in de 2e kamer.

Het verschil tussen een pessimist en een optimist (wie doet de realist)
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_164363007
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef nanuk het volgende:

[..]

Maar die spier of willekeurig welk ander ontvangen orgaan bevat wel de genetische informatie van de donor. Het zou mij niet verbazen als er iets van eigenschappen van de donor mee komen naar de ontvanger. Zeker weten doe ik dat niet natuurlijk.
Genetisch zou mogelijk zijn, maar als je met eigenschappen karaktereigenschappen bedoelt, dan lijkt me dat niet mogelijk. Zulke eigenschappen zijn geestelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 14:27:26 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:42:35 #89
240618 Micson
The lonely stoner
pi_164363525
Je eigenwaarde uit een dood lichaam halen. :') :') :')

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:12 schreef Juup� het volgende:
ik kan het niet zo goed uitleggen.
Als je iets niet kan uitleggen, dan is het meestal onzin. In dit geval zelfs gevaarlijke onzin. Als iedereen zoals jou denkt, liggen alle hartpatiëntjes langzaam te sterven omdat jij 'er geen prettig gevoel bij krijgt.'

Rot toch op man. Zielige vent.
pi_164363733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Micson het volgende:
Je eigenwaarde uit een dood lichaam halen. :') :') :')

[..]

Als je iets niet kan uitleggen, dan is het meestal onzin. In dit geval zelfs gevaarlijke onzin. Als iedereen zoals jou denkt, liggen alle hartpatiëntjes langzaam te sterven omdat jij 'er geen prettig gevoel bij krijgt.'

Rot toch op man. Zielige vent.
En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:52:53 #91
416020 K44S
The bearded man
pi_164363823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:

[..]

Toevallig ken ik mensen die rondlopen met longen van anderen. En ik kende best wel een aantal die nog zouden rondlopen als er op tijd longen waren geweest..... Oud zijn ze vaak niet geworden.

Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Beetje het idee van een coma, maar dan zonder zuurstof.

Dat maakt het idee gewoon enger.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:53:11 #92
240618 Micson
The lonely stoner
pi_164363835
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En als jij eerst leest voordat je uithaalt had je gezien dat juup de TS van het vorige topic quote. Wat hij ook zegt in die post.
Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.
pi_164363867
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat snap ik, schat. Het is ook gericht aan diegene die door Juup gequote wordt.
Oké lieverd, mijn schuld, ik had mijn glazen bol niet bij me.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:01:38 #94
240618 Micson
The lonely stoner
pi_164364107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef K44S het volgende:
Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is
Dat is wel zeker.

quote:
of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Dat is er niet.

Verreweg het grootste deel van alle ellende op deze aarde komt doordat mensen hun gevoel veel te serieus nemen. Mensen die net als jij te dwars of te dom zijn om na te denken.

Er is geen God, er is geen ziel, en als je dood bent ben je niets meer dan een lap vlees dat nergens toe dient.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:09:06 #95
416020 K44S
The bearded man
pi_164364341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat is wel zeker.

[..]

Dat is er niet.

Verreweg het grootste deel van alle ellende op deze aarde komt doordat mensen hun gevoel veel te serieus nemen. Mensen die net als jij te dwars of te dom zijn om na te denken.

Er is geen God, er is geen ziel, en als je dood bent ben je niets meer dan een lap vlees dat nergens toe dient.
Bewijs?

Ik ben agnost hoor. Maar ik ben wel benieuwd hoe men er over denkt.
pi_164364971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:09 schreef K44S het volgende:

[..]

Bewijs?

Ik ben agnost hoor. Maar ik ben wel benieuwd hoe men er over denkt.
Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.
Wat zou je zeggen tegen iemand die denkt dat ze na haar dood verandert in een eenhoorn? En ze zegt: BEWIJS MAAR DAT DAT NIET ZO IS!!!!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164364984
quote:

[..]

Misschien ook met het idee dat er gewoon niets zeker is of hierna (naditleven) er uberhaupt nog ook maar iets van soort bewust zijn is in het lichaam.
Beetje het idee van een coma, maar dan zonder zuurstof.

Dat maakt het idee gewoon enger.
Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.

Door inderdaad in tien jaar tijd veel jong volwassen te zien overlijden door gebrek aan longen (in dit geval) doet het ook wel erg veel pijn dat mensen niet bereid zijn donor te worden. Soms wordt ik er wel eens kwaad om in mijzelf.
pi_164365248
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:38:59 #99
416020 K44S
The bearded man
pi_164365326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Nogal de omgedraaide wereld he. Er is echt 0,0 bewijs of aanwijzing voor een god, en dan zou je moeten bewijzen dat hij er niet is? Dat is onmogelijk om te bewijzen.
Wat zou je zeggen tegen iemand die denkt dat ze na haar dood verandert in een eenhoorn? En ze zegt: BEWIJS MAAR DAT DAT NIET ZO IS!!!!!
Daar hoor je mij ook niet over.
Maar er wordt hierboven "stellig beweerd" dat er geen God is, ik ben dus benieuwd naar de gedachten gang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je dat gevoel of geloof hebt dan is dat zo voor jou! Dat respecteer ik en ik wil er zeker niet zo hard op los slaan als in de posts hierboven. Toch denk ik er eigenlijk net zo over. Voor mij blijft er niets van mij over na mijn dood behalve een stoffelijk iets wat spoedig geheel is vergaan en de nagedachtenis door familie, vrienden en kennissen. Dat stoffelijke deel wil ik het liefste zo veel mogelijk laten hergebruiken.

Door inderdaad in tien jaar tijd veel jong volwassen te zien overlijden door gebrek aan longen (in dit geval) doet het ook wel erg veel pijn dat mensen niet bereid zijn donor te worden. Soms wordt ik er wel eens kwaad om in mijzelf.
Ik zit er serieus over na te denken om donor te worden dat wel.
pi_164365348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb zelf tweede hands longen maar ze zijn nu wel van mij.
En waar was je geweest zonder dat 'bezit'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')