Ik ervaar het bij mezelf helemaal niet als iets dat voortkomt uit rationeel denken maar juist als iets dat voortkomt uit mijn hart/emotie..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Verdriet en rationeel denken is verdomd lastig voor de meeste mensen
Denk we elkaar niet begrijpen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:55 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ervaar het bij mezelf helemaal niet als iets dat voortkomt uit rationeel denken maar juist als iets dat voortkomt uit mijn hart/emotie..
Hierbij sluit ik me helemaal aan..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk we elkaar niet begrijpen.
Maar als er verdriet is, is het iig fijn dat er niet nagedacht hoeft te worden wat voor wensen de overledene heeft.
Dat het gevoel zegt dat de wensen van de nabestaanden niet overeenkomen met die van de overledenen so be it, het zijn zijn wensen
Dat is een goed idee.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:24 schreef madam-april het volgende:
Als ik in mijn testament zet dat ik wil dat er op mijn begrafenis Black metal wordt gedraaid
Dit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:52 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap juist niet hoe mensen zo moeilijk erover kunnen denken![]()
Je bent dood, je voelt niet, je weet niets je bent niets meer.
Waarom dan niet evt iemand anders (of meerdere) blijmaken met iets dat jij hen kan geven?
Ben donor en ze mogen me gebruiken voor de wetenschap, elk laatste stukje.
Het rationele zit hem erin dat je op dat moment je eigen pijn en verdriet opzij moet zetten om iemand anders die pijn te besparen. Zeker als je het ook nog een naar idee vindt dat er in je dierbare moet worden gesneden etc. Dat nare gevoel afwegen tegen de mogelijke blijdschap die een ander ervaart door een donororgaan is iets wat vaak lastig is in die emotionele tijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Vanuit het diepste van je hart wens je niemand diezelfde pijn toe en zou je dat iedereen willen besparen als je kon. Dat is niet iets 'rationeels' maar juist iets gevoelsmatig..
Ik denk dat de hele ontwikkeling tot mens, dus conceptie tot geboorte, tot het bewustzijn werkt, een langdurige noodzakelijke periode is. Deze tijd is nodig. Als we dood gaan gaat dit proces omgekeerd. Ik denk dat ook dat cremeren te snel gaat, dan ben je te snel weer stof. In de grond gaat dit proces langzaam en ik denk dat daar het hele lichaam voor nodig is om dit proces goed te laten verlopen. Dus je fijnstoffelijk lichaam heeft tijd nodig om zich los te maken van het stoffelijk lichaam, zeg maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:53 schreef detaris het volgende:
Ik word gecremeerd, maar voordat mijn lichaam de oven ingaat mogen de artsen alle bruikbare organen oogsten.
Ik vind het idee dat mijn organen, na mijn dood, een of meerdere mensen een kans op een gezond leven geven een mooie gedachte.
Maar iedereen moet, kan en mag die keuze voor zichzelf maken. En niemand hoeft zich te verantwoorden voor de keuze die hij/zij maakt.
Lijkt mij volslagen onzin dat dat komt door het weefsel van het hart. Wat natuurlijk wel heel goed kan is dat de transplantatie zelf en de tweede kans die iemand krijgt een behoorlijk invloed heeft op de ontvanger. De verandering van een ernstig ziek iemand naar een vrijwel gezond iemand is erg groot en heeft natuurlijk veel meer invloed dan alleen de lichamelijke aspecten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:23 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij harttransplantaties schijnen mensen zelfs andere karaktereigenschappen te krijgen en wel die van de donor, er zit meer in de cellen van een lichaam dan alleen het vleselijke.
Tuurlijk heeft een ziekte enorm veel invloed op een mens en kun je daardoor veranderen maar ik denk dat het stoffelijke en onstoffelijke meer in elkaar verweven zit als men denkt. Vroeger gebruikten ze veel harten van ter dood veroordeelden, zodat ze er snel bij waren en deze ontvangers kregen andere, akelige eigenschappen. Nu is dat niet meer het geval en bij redelijk normale mensen is het minder heftig en is er wel mee te leven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij volslagen onzin dat dat komt door het weefsel van het hart. Wat natuurlijk wel heel goed kan is dat de transplantatie zelf en de tweede kans die iemand krijgt een behoorlijk invloed heeft op de ontvanger. De verandering van een ernstig ziek iemand naar een vrijwel gezond iemand is erg groot en heeft natuurlijk veel meer invloed dan alleen de lichamelijke aspecten.
Heb je daar bronnen van? Lijkt me erg interessant om te lezenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft een ziekte enorm veel invloed op een mens en kun je daardoor veranderen maar ik denk dat het stoffelijke en onstoffelijke meer in elkaar verweven zit als men denkt. Vroeger gebruikten ze veel harten van ter dood veroordeelden, zodat ze er snel bij waren en deze ontvangers kregen andere, akelige eigenschappen. Nu is dat niet meer het geval en bij redelijk normale mensen is het minder heftig en is er wel mee te leven.
Sorry ik geloof er geen bal van, het hart heeft geen enkele invloed op een karakter.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft een ziekte enorm veel invloed op een mens en kun je daardoor veranderen maar ik denk dat het stoffelijke en onstoffelijke meer in elkaar verweven zit als men denkt. Vroeger gebruikten ze veel harten van ter dood veroordeelden, zodat ze er snel bij waren en deze ontvangers kregen andere, akelige eigenschappen. Nu is dat niet meer het geval en bij redelijk normale mensen is het minder heftig en is er wel mee te leven.
Een lege kist zou nog beter zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat een donor alleen een hoofd over heeft voor in zijn kist... Ofzo...
Een hoofd doneren?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een lege kist zou nog beter zijn.
Dat is onmogelijk, he. Wie moet dat lichaam dan voorstellen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of een lichaam ontvangen, het is dan maar hoe je het ziet.
Ik geloof daar juist wel weer in.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Sorry ik geloof er geen bal van, het hart heeft geen enkele invloed op een karakter.
Ik denk de persoon van het hoofd want daarin wordt het karakter bepaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, he. Wie moet dat lichaam dan voorstellen?
Het hart is gewoon een spier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik geloof daar juist wel weer in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |