abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164351476
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 00:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Verdriet en rationeel denken is verdomd lastig voor de meeste mensen
Ik ervaar het bij mezelf helemaal niet als iets dat voortkomt uit rationeel denken maar juist als iets dat voortkomt uit mijn hart/emotie..
pi_164351759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 00:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ervaar het bij mezelf helemaal niet als iets dat voortkomt uit rationeel denken maar juist als iets dat voortkomt uit mijn hart/emotie..
Denk we elkaar niet begrijpen.
Maar als er verdriet is, is het iig fijn dat er niet nagedacht hoeft te worden wat voor wensen de overledene heeft.

Dat het gevoel zegt dat de wensen van de nabestaanden niet overeenkomen met die van de overledenen so be it, het zijn zijn wensen
Hell To The Liars
pi_164352142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Denk we elkaar niet begrijpen.
Maar als er verdriet is, is het iig fijn dat er niet nagedacht hoeft te worden wat voor wensen de overledene heeft.

Dat het gevoel zegt dat de wensen van de nabestaanden niet overeenkomen met die van de overledenen so be it, het zijn zijn wensen
Hierbij sluit ik me helemaal aan..
Ik begreep je inderdaad verkeerd ;)
pi_164354134
Eigenlijk is het heel simpel: Een donorcodicil moet leidend zijn anders heeft het geen enkele waarde.
Als nabestaanden kunnen besluiten om niks te doneren ondanks het codicil werkt het ook andersom:
Je vult bewust geen codicil in omdat je geen donor wilt zijn maar je nabestaanden geven al je ingewanden en je huid weg.
Wat voor waarde heeft zo'n codicil dan?

De enige discussie die je hierin kunt hebben is waarom je wel/niet donor wil zijn.
Nabestaanden hebben daar geen rol in IMHO
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 07:52:30 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164355094
Ik snap juist niet hoe mensen zo moeilijk erover kunnen denken :N
Je bent dood, je voelt niet, je weet niets je bent niets meer.
Waarom dan niet evt iemand anders (of meerdere) blijmaken met iets dat jij hen kan geven?

Ben donor en ze mogen me gebruiken voor de wetenschap, elk laatste stukje. :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:21:07 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164355285
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:24 schreef madam-april het volgende:
Als ik in mijn testament zet dat ik wil dat er op mijn begrafenis Black metal wordt gedraaid
Dat is een goed idee. _O-
Het hele album van Mayhem - The mysteriis dom sathanas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164355508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 07:52 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap juist niet hoe mensen zo moeilijk erover kunnen denken :N
Je bent dood, je voelt niet, je weet niets je bent niets meer.
Waarom dan niet evt iemand anders (of meerdere) blijmaken met iets dat jij hen kan geven?

Ben donor en ze mogen me gebruiken voor de wetenschap, elk laatste stukje. :)
Dit.

In mijn beleving is mijn lichaam niet wat mij mij maakt. Het is weliswaar een onlosmakelijk onderdeel van mijzelf maar gelukkig ben 'ik' meer dan dat. Als ik dood ga dan is wat mij betreft mijn lichaam voor elk nuttig hergebruik beschikbaar.

Sowieso als het leven op is dan weet ik daar toch niet meer van. Laat ze hooguit nog eens aan mij denken onder het genot van een biertje. hoewel, dat weet ik dan ook niet natuurlijk.
pi_164357190
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Vanuit het diepste van je hart wens je niemand diezelfde pijn toe en zou je dat iedereen willen besparen als je kon. Dat is niet iets 'rationeels' maar juist iets gevoelsmatig..
Het rationele zit hem erin dat je op dat moment je eigen pijn en verdriet opzij moet zetten om iemand anders die pijn te besparen. Zeker als je het ook nog een naar idee vindt dat er in je dierbare moet worden gesneden etc. Dat nare gevoel afwegen tegen de mogelijke blijdschap die een ander ervaart door een donororgaan is iets wat vaak lastig is in die emotionele tijd.
pi_164357566
Eigenlijk zou zo'n arts dan een "hartig woordje" met de nabestaande(n) moeten spreken en zeggen dat de overledene niet voor niets heeft gekozen voor donorschap en dat zij het nu onmogelijk maken om iemand een nieuw leven te geven.

Is hard ja wanneer iemand verdriet heeft, maar wellicht wel de manier om de nabestaande(n) te laten begrijpen dat ze het niet kunnen maken waar ze mee bezig zijn.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:53:52 #60
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_164357824
Ik word gecremeerd, maar voordat mijn lichaam de oven ingaat mogen de artsen alle bruikbare organen oogsten.
Ik vind het idee dat mijn organen, na mijn dood, een of meerdere mensen een kans op een gezond leven geven een mooie gedachte.

Maar iedereen moet, kan en mag die keuze voor zichzelf maken. En niemand hoeft zich te verantwoorden voor de keuze die hij/zij maakt.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:23:57 #61
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_164359876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:53 schreef detaris het volgende:
Ik word gecremeerd, maar voordat mijn lichaam de oven ingaat mogen de artsen alle bruikbare organen oogsten.
Ik vind het idee dat mijn organen, na mijn dood, een of meerdere mensen een kans op een gezond leven geven een mooie gedachte.

Maar iedereen moet, kan en mag die keuze voor zichzelf maken. En niemand hoeft zich te verantwoorden voor de keuze die hij/zij maakt.
Ik denk dat de hele ontwikkeling tot mens, dus conceptie tot geboorte, tot het bewustzijn werkt, een langdurige noodzakelijke periode is. Deze tijd is nodig. Als we dood gaan gaat dit proces omgekeerd. Ik denk dat ook dat cremeren te snel gaat, dan ben je te snel weer stof. In de grond gaat dit proces langzaam en ik denk dat daar het hele lichaam voor nodig is om dit proces goed te laten verlopen. Dus je fijnstoffelijk lichaam heeft tijd nodig om zich los te maken van het stoffelijk lichaam, zeg maar.
Bij harttransplantaties schijnen mensen zelfs andere karaktereigenschappen te krijgen en wel die van de donor, er zit meer in de cellen van een lichaam dan alleen het vleselijke.

Voor mij voelt het hierom niet goed om donor te worden, terwijl ik het humaan gezien wel zou willen zodat er nog mensen kunnen leven doordat ik dood ben.

Ingewikkelde materie dit en iedereen zou het voor zichzelf moeten beslissen.
To BG or not to BG!
pi_164360135
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:23 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij harttransplantaties schijnen mensen zelfs andere karaktereigenschappen te krijgen en wel die van de donor, er zit meer in de cellen van een lichaam dan alleen het vleselijke.
Lijkt mij volslagen onzin dat dat komt door het weefsel van het hart. Wat natuurlijk wel heel goed kan is dat de transplantatie zelf en de tweede kans die iemand krijgt een behoorlijk invloed heeft op de ontvanger. De verandering van een ernstig ziek iemand naar een vrijwel gezond iemand is erg groot en heeft natuurlijk veel meer invloed dan alleen de lichamelijke aspecten.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:36:54 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164360262
Alsof nabestaanden er wat aan hebben of dat je met of zonder lever begraven danwel gecremeerd wordt :').

Beter stellen ze zich niet zo aan of boeken ze een paar sessies bij de psycholoog.

Het is niet voor niks dat je deze keuze pas kan maken op het moment dat je volgens de wet volwassen bent. Zou wat zijn als je nabestaanden met jouw wens aan de haal gaan, puur om zichzelf beter te voelen. Maar goed, aan de andere kant is dat niet zo gek. Als je ziet hoe men elkaar de hersens inslaat als er een erfenis is te verdelen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:39:27 #64
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_164360349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij volslagen onzin dat dat komt door het weefsel van het hart. Wat natuurlijk wel heel goed kan is dat de transplantatie zelf en de tweede kans die iemand krijgt een behoorlijk invloed heeft op de ontvanger. De verandering van een ernstig ziek iemand naar een vrijwel gezond iemand is erg groot en heeft natuurlijk veel meer invloed dan alleen de lichamelijke aspecten.
Tuurlijk heeft een ziekte enorm veel invloed op een mens en kun je daardoor veranderen maar ik denk dat het stoffelijke en onstoffelijke meer in elkaar verweven zit als men denkt. Vroeger gebruikten ze veel harten van ter dood veroordeelden, zodat ze er snel bij waren en deze ontvangers kregen andere, akelige eigenschappen. Nu is dat niet meer het geval en bij redelijk normale mensen is het minder heftig en is er wel mee te leven.
To BG or not to BG!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:40:14 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164360369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft een ziekte enorm veel invloed op een mens en kun je daardoor veranderen maar ik denk dat het stoffelijke en onstoffelijke meer in elkaar verweven zit als men denkt. Vroeger gebruikten ze veel harten van ter dood veroordeelden, zodat ze er snel bij waren en deze ontvangers kregen andere, akelige eigenschappen. Nu is dat niet meer het geval en bij redelijk normale mensen is het minder heftig en is er wel mee te leven.
Heb je daar bronnen van? Lijkt me erg interessant om te lezen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164360388
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Sorry ik geloof er geen bal van, het hart heeft geen enkele invloed op een karakter.
pi_164360617
Het zou zomaar kunnen dat een donor alleen een hoofd over heeft voor in zijn kist... Ofzo...
pi_164360734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat een donor alleen een hoofd over heeft voor in zijn kist... Ofzo...
Een lege kist zou nog beter zijn.
pi_164360749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een lege kist zou nog beter zijn.
Een hoofd doneren?
pi_164360771
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Een hoofd doneren?
Of een lichaam ontvangen, het is dan maar hoe je het ziet.
pi_164360846
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Of een lichaam ontvangen, het is dan maar hoe je het ziet.
Dat is onmogelijk, he. Wie moet dat lichaam dan voorstellen?
pi_164360854
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Sorry ik geloof er geen bal van, het hart heeft geen enkele invloed op een karakter.
Ik geloof daar juist wel weer in.
pi_164361004
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk, he. Wie moet dat lichaam dan voorstellen?
Ik denk de persoon van het hoofd want daarin wordt het karakter bepaald.
pi_164361022
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik geloof daar juist wel weer in.
Het hart is gewoon een spier.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:07:20 #75
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_164361063
Op het moment dat je dood bent is er geen bewustzijn meer om een neuk te geven wat er met je lichaam gebeurt. Het maakt dus allemaal niets meer uit. Als je dan iemand anders dezelfde wonderlijke ervaring van ''leven'' kan geven, is er geen enkele reden om het niet te doen.

Denk dat de mensen die hier intens bang voor zijn vooral bang zijn voor de dood en de futiliteit van hun bestaan. Hoe groter je ego, hoe harder dat aankomt. Verklaart ook waarom mensen die succesvoller zijn in je omgeving zich meer terughoudend opstellen over donor worden.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')