quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Dat is wel weer duidelijk jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:43 schreef StephanL het volgende:
Nederlanders heb je niet nodig voor een mooie koers.
Here you go:quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:43 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dit bericht is waardeloos zonder een quote.
Echte kenner.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef Slaro het volgende:
Bauke Mollema of Wout Poels voor de Nederlander, te vlak voor Steven Kruijswijk maar die kan zeker zijn werk voor de ploeg doen, Dumoulin moet zich lekker sparen.
Ik vind dit een aardig parcours van Greg van Avermaet of Gilbert afhankelijk van zijn vorm. Verder zie ik nog wel een van die Fransmannen een poging wagen.
Het zal lastig genoeg worden maar dit is wel een van de beste Nederlandse teams die ik in jaren heb gezien dus dat is al een aardige vooruitgang in ieder geval.
Ik had het al voorspeld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:45 schreef Collide het volgende:
Vrij onverwacht goud dit toch voor de Belgen?
Op de fiets.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd hoe ze uit dat groepje zijn gereden?
Noouuwww. Wel weer een geweldige wegwedstrijdquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:44 schreef Columbiafan het volgende:
Fenomenaal! Ik huil voor het eerst sinds Duitsland wereldkampioen werd in de estafette Nordic Combined. Dit is nog emotioneler dan Ciolek in MSR.
Je hebt vaak genoeg gezegd dat ie wel ging winnenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:44 schreef Syntix het volgende:
Zoals ik al zei: Froome gaat deze niet winnen.
Wel opvallend idd hoeveel Sky-goden er vallen
Gilbert dacht ik al maar als hij in zijn oude vorm was dan had hij ook wel wat kunnen betekenen. Kruijswijk zeer teleurgesteld, toch tijd genoeg gehad om in vorm te zijn, immers geen Tour gereden. Dank.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:45 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Gilbert en Kruiswijk waren waardeloos though. Maar complimenten.
uiteindelijk overwint de pure klassequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef marcodej het volgende:
Welk parcours moet je hebben om een klimmer/klassementsrenner te laten winnen. Dit was gemaakt voor klimmers en nu wint er een semi-sprinter/klassiekerrenner.
Bedankt Hans.quote:
parkoers met de finish op de top van een grote berg zoals de Ventouxquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef marcodej het volgende:
Welk parcours moet je hebben om een klimmer/klassementsrenner te laten winnen. Dit was gemaakt voor klimmers en nu wint er een semi-sprinter/klassiekerrenner.
Ik vier mijn feestje toch maar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Valt mee. Niet echt stevige uitspraken.
En het is ook totaal niet gestolen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
uiteindelijk overwint de pure klasse
Vijf keer Ventoux opquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef marcodej het volgende:
Eet smakelijk Evert!!!!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:09 schreef Evertjan het volgende:
als Krek wint eet ik een stuk uit de vloer
Allemaal afgestapt waarschijnlijk, om het verhaal erger te maken, Dumoulin voelde zijn pols tijdens de wedstrijd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is de eerste Nederlander al binnen?
Etappekoers van twee weken gedurende de OSquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef marcodej het volgende:
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:09 schreef Evertjan het volgende:
als Krek wint eet ik een stuk uit de vloer
Nope. Zei net voor de race nog dat hij geen goud ging winnen vandaag, maar wel woensdag bij de tijdritquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt vaak genoeg gezegd dat ie wel ging winnen
Mooie winnaars in de eendagskoersen dit jaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
En het is ook totaal niet gestolen.
Aankomst op de col van vandaag, dan had Nibali gewonnen denk ik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef marcodej het volgende:
Die extra kilometers zorgen er wel voor dat er geen nobody kan winnen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:46 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Zonder oortjes en kleine ploegen![]()
Alleen nog 50km inkorten
Hopelijk is het WK nog spannender.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:48 schreef franklop het volgende:
Mooie wegrit. Van wat ik er meegekregen heb.
Neequote:
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:48 schreef franklop het volgende:
Mollema op 1.45 binnen, een eind achter kangert volgens Ducrot.
Kangert kwam op 1.50 binnen
twitter:dijkshoorn twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 20:46:31Is er nou helmaal geen leidinggevende die tegen Ducrot en Dijkstra zegt: het was heel slecht werk. Jullie zaten er volledig naast reageer retweet
Geen idee, denk dat Wuyts de schuldige is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat hebben mensen tegen Greg eigenlijk?
Nou, dan wens ik je veel sterkte met je teleurstelling woensdagquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nope. Zei net voor de race nog dat hij geen goud ging winnen vandaag, maar wel woensdag bij de tijdrit
Aha.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geen idee, denk dat Wuyts de schuldige is.
HIj had alleen nadat ze bij Majka kwamen echt niet meer op kop moeten rijden. Tot dan ging het goed idd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:48 schreef Thezeurminator het volgende:
Fuglsang nu al de held van de tour. Eindelijk iemand die tactisch goed rijd.
Alleen Krek natuurlijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef StephanL het volgende:
Alleen Greg wordt gehuldigd of de hele team? Ze zijn wel als team gestart.
Dat was toch 'wachten tot in de finale'?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:47 schreef Pino112 het volgende:
Doelstelling van TeamNL niet gehaald dus
De reactie van Wuyts.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat hebben mensen tegen Greg eigenlijk?
Ach er was geen enkel scenario dat hij de sprint won van Greg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
HIj had alleen nadat ze bij Majka kwamen echt niet meer op kop moeten rijden. Tot dan ging het goed idd.
Eerste mannelijke goud sinds 1996!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:51 schreef Marcoss het volgende:
Belgen na 1 dag al vaker goud dan 4 jaar geleden..
neequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef MakkieR het volgende:
had een gezonde Dumoulin hier kansen gehad gezien de uitslag?
nee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef Syntix het volgende:
Heeft NL al een medaille gehaald vandaag?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Eerste mannelijke goud sinds 1996!
In principe niet. Van Avermaet had hier ook nooit gewonnen als Nibali niet gecrashd was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef MakkieR het volgende:
ja als Greg kan winnen wel jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef MakkieR het volgende:
Denk dat hij kans had gemaakt ja, maar dat hij al geen zin meer had om vol te koersen na al die valpartijen..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef MakkieR het volgende:
zekerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef franklop het volgende:
Overigens is Krek wel een fantastische winnaar
Wat riepen ze deze keer eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]twitter:dijkshoorn twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 20:46:31Is er nou helmaal geen leidinggevende die tegen Ducrot en Dijkstra zegt: het was heel slecht werk. Jullie zaten er volledig naast reageer retweet
Geen Tour gereden dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef marcodej het volgende:
Kruijswijk uitgereden. In een Elfstedentocht is dat knap voor een toerist, nu niet.
Je bent zestien tochquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
ONGELOOFLIJK, Ik sprong letterlijk een gat in de lucht!!!! dat ik dit op mijn ouderdom mag mee maken
Lionel Cox in 2012 toch?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Eerste mannelijke goud sinds 1996!
En als het de Olympische Spelen niet waren. Ze reden in principe voor een tweede plek, dat hadden ze in Roubaix bijvoorbeeld niet geprobeerd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
In principe niet. Van Avermaet had hier ook nooit gewonnen als Nibali niet gecrashd was.
Dat wordt wel eens tegen Dijkshoorn gezegd, maar dan worden de tweets verwijderd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]twitter:dijkshoorn twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 20:46:31Is er nou helmaal geen leidinggevende die tegen Ducrot en Dijkstra zegt: het was heel slecht werk. Jullie zaten er volledig naast reageer retweet
Dat betwijfel ik Majka viel wel erg stil. Maar het hielp zeker inderdaad.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En als het de Olympische Spelen niet waren. Ze reden in principe voor een tweede plek, dat hadden ze in Roubaix bijvoorbeeld niet geprobeerd.
Dat bedoel ik juist, omdat alle grote jongens het lieten afweten en de vraag is hoeveel Van Avermaet sterker is dan Dumoulin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
In principe niet. Van Avermaet had hier ook nooit gewonnen als Nibali niet gecrashd was.
Dumoulin was niet weggesprongen uit het groepje met Alaphillipe. Daar is hij niet explosief genoeg voor.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, omdat alle grote jongens het lieten afweten en de vraag is hoeveel Van Avermaet sterker is dan Dumoulin.
Van Avermaet had vandaag een wonderdag en ik denk niet dat Dumoulin zo maar had kunnen volgenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, omdat alle grote jongens het lieten afweten en de vraag is hoeveel Van Avermaet sterker is dan Dumoulin.
17equote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef Maver24 het volgende:
We weten nog steeds niet waar Mollema is geëindigd.
die is explosiever dan Fuglsang.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:55 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Dumoulin was niet weggesprongen uit het groepje met Alaphillipe. Daar is hij niet explosief genoeg voor.
Kan nog interessant worden tegenover Dumoulin, Froome aangeslagen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Toch ook wel een klein tikje voor Froome met het oog op woensdag. Cancellara bijvoorbeeld kwam eigenlijk veel sterker voor de dag.
gras is groenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Moooi dat Herbert altijd over schaatsen begint![]()
Kangert zat ver voor Mollema hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:48 schreef franklop het volgende:
Mollema op 1.45 binnen, een eind achter kangert volgens Ducrot.
Kangert kwam op 1.50 binnen
ik denk dat Froome op het laatste de race het wel voor gezien heeft gehoudenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Kan nog interessant worden tegenover Dumoulin, Froome aangeslagen?
was niet super vandaagquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Meer om Poels, Froome zet alles op de tijdritquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ie nog ging sprinten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk dat Froome op het laatste de race het wel voor gezien heeft gehouden
Van Avermaet en Majka reden een prima tour?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef Slaro het volgende:
Nou de renners die het Goed deden tijdens de Tour konden vandaag niet mee, 2-3 weken tussen Parijs en Rio is te kort, als de Vuelta al te kort is dan zijn de Spelen dat al helemaal in ieder geval lastig.
Kevin de Weert wou niet zowel Gilbert als van Avermaet mee nemenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Van Avermaet ging eerst niet mee naar de OS
Jean Nelissen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zie nu pas wie dat is bij Dione![]()
Van Avermaet en Majka deden het best goed tijdens de tour.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef Slaro het volgende:
Nou de renners die het Goed deden tijdens de Tour konden vandaag niet mee, 2-3 weken tussen Parijs en Rio is te kort, als de Vuelta al te kort is dan zijn de Spelen dat al helemaal in ieder geval lastig.
Niet echt. Voor Froome is dit echt heel erg knap. Heeft geen team van 9 zoals normaal en is nooit zo goed in eendagswedstrijden. Dat hij het überhaupt nog probeerde op het einde vond ik zelfs opvallend. Die is echt prima voor woensdagquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Toch ook wel een klein tikje voor Froome met het oog op woensdag. Cancellara bijvoorbeeld kwam eigenlijk veel sterker voor de dag.
Slaro slaat een beetje dronkemanspraat uit vanavond.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Van Avermaet en Majka reden een prima tour?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef Columbiafan het volgende:
Buchmann veel sterker dan ik verwacht had. Dit belooft toch wel weer voor de toekomst.
En Dumoulin nog helemaal fris, alleen is de vraag hoe zijn pols het houdt en hoeveel last hij ervan krijgt.quote:
Er lagen wel drie renners voorop die normaal gesproken weg waren. Goede prestatie verder natuurlijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:55 schreef komrad het volgende:
[..]
Van Avermaet had vandaag een wonderdag en ik denk niet dat Dumoulin zo maar had kunnen volgen
die kasseien strook zit gelukkig niet in de tijdritquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En Dumoulin nog helemaal fris, alleen is de vraag hoe zijn pols het houdt en hoeveel last hij ervan krijgt.
Klopt. Ik geloof er voor woensdag niet in.quote:
Ben het zelden met je eens, maar nu wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef Syntix het volgende:
[..]
Niet echt. Voor Froome is dit echt heel erg knap. Heeft geen team van 9 zoals normaal en is nooit zo goed in eendagswedstrijden. Dat hij het überhaupt nog probeerde op het einde vond ik zelfs opvallend. Die is echt prima voor woensdag
Filmpje in tweet die ik niet kan embedden hier.twitter:ColCiclismo twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 20:58:11El equipo Olímpico colombiano al enterarse de la caída de Sergio Henao, algo similar y más en nuestras casas... https://t.co/yfdkcvaeKY reageer retweet
De Neel 2.0?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zie nu pas wie dat is bij Dione![]()
Ik betwijfel datquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef marcodej het volgende:
Dumoulin in Tourvorm had dit ook gekund.
Ik dacht echt dat hij het wel best vond met Thomas en Yates voor hem, maar toch probeerde hij het. Hij kon ook rustig aan doen en wat "sparen" alvast voor woensdag en risico's vermijden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ben het zelden met je eens, maar nu wel.
Is toch anders koersen dan een eendaagse koers.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou in de tour heeft hij wel een zware bergetappe gewonnen.
Wilt nog vaker bij de NOS komenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:01 schreef Thezeurminator het volgende:
Danny zegt even dat Mollema het eigenlijk wel prima heeft gedaan.
Hij zegt gewoon dat hij de benen niet had en dat 17e dan het hoogst haalbare is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:01 schreef Thezeurminator het volgende:
Die is alleen z'n tijdritbenen dit jaar een beetje kwijtgeraaktquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt. Ik geloof er voor woensdag niet in.
Cance is na vandaag eigenlijk ook wel topfavoriet. Reed sterk op een parcours waar hij normaal gesproken niks heeft te zoeken.
Destijds mochten alleen amateurs aan de OS meedoen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gergje heeft een titel gepakt wat den Merckx noit heeft bereikt
Als je in de top 20 rijdt dan doe je gewoon niet mee, Mollema is echt niet gekomen om een top 20 te rijden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:01 schreef Thezeurminator het volgende:
Den Merckx kreeg die kans ook nooit (toen hij prof was).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die kon die titel ook helemaal niet pakkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar ook niet als amateur?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Den Merckx kreeg die kans ook nooit (toen hij prof was).
Klopt dat is ook waar; ik ben benieuwd wat hij woensdag kan. Al z'n concurrenten hebben wel "iets".quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die is alleen z'n tijdritbenen dit jaar een beetje kwijtgeraakt
Wat heeft Froome precies dan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt dat is ook waar; ik ben benieuwd wat hij woensdag kan. Al z'n concurrenten hebben wel "iets".
Werd ooit eens 12e.quote:
Ja, 1x. Maar da's wat anders. Volgens mij zijn er maar weinig amatuers geweest die goud wonnen en als prof later echt hoge ogen hebben gegooid.quote:
Froome heeft goede benen voor goud idd. Wat heeft de rest?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt dat is ook waar; ik ben benieuwd wat hij woensdag kan. Al z'n concurrenten hebben wel "iets".
Die deden het aardig in specifieke etappes, die hebben niet elke bergetappe vol hoeven gaan, dat is het verschil.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Van Avermaet en Majka deden het best goed tijdens de tour.
Hennie Kuiper.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, 1x. Maar da's wat anders. Volgens mij zijn er maar weinig amatuers geweest die goud wonnen en als prof later echt hoge ogen hebben gegooid.
Henniequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, 1x. Maar da's wat anders. Volgens mij zijn er maar weinig amatuers geweest die goud wonnen en als prof later echt hoge ogen hebben gegooid.
Die is morgen pasquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Man ga nu maar over tot podium plss
Surequote:
Olaf Ludwig ook.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:06 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hennie Kuiper.
Maar verder weinig. Casartelli heeft het helaas nooit kunnen bewijzen.
Vandaag duidelijk niet sterk genoeg. Verschillende concurrenten konden die oversteek wel maken, maar hij kwam eigenlijk niet in de buurt. Froome is niet van de ééndaagse koersen, maar dit was wel een ideaal parcours voor hem.quote:
En het vermelden dat ze geen oortjes in hadden er.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vond dit nog beter dan Peking moet ik zeggen. Ik wil in elke World Tour koers 5 renners per ploeg.
We gaan het zien woensdag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vandaag duidelijk niet sterk genoeg. Verschillende concurrenten konden die oversteek wel maken, maar hij kwam eigenlijk niet in de buurt. Froome is niet van de ééndaagse koersen, maar dit was wel een ideaal parcours voor hem.
Dumoulin pols, Dennis gevallen in de training.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:05 schreef Syntix het volgende:
[..]
Froome heeft goede benen voor goud idd. Wat heeft de rest?
240 km, zonder 8 teamgenoten en 2 van zijn teamgenoten voor hem lijkt mij voldoende alibi om hier niet vol te gaan of vol te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vandaag duidelijk niet sterk genoeg. Verschillende concurrenten konden die oversteek wel maken, maar hij kwam eigenlijk niet in de buurt. Froome is niet van de ééndaagse koersen, maar dit was wel een ideaal parcours voor hem.
Ben benieuwd hoe de Britten over 4 jaar (weer) gaan falen 😆quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Froome was zwaar favoriet volgens de bookies, dat was sowieso al discutabel, maar na vandaag al helemaal.
En Ludwig, zie ik. Maar dat was een DDR-amateur.quote:
Z'n landgenoten waren voorin wel gelost op dat moment, volgens mij.. (al kwam Thomas later weer terug)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:09 schreef Syntix het volgende:
[..]
240 km, zonder 8 teamgenoten en 2 van zijn teamgenoten voor hem lijkt mij voldoende alibi om hier niet vol te gaan of vol te kunnen gaan.
pistoolschieten natuurlijk.quote:
Dat wist 'ie natuurlijk niet, zonder oortjes.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Z'n landgenoten waren voorin wel gelost op dat moment, volgens mij.. (al kwam Thomas later weer terug)
Dat wist hij niet, want ze hadden geen oortjes...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Z'n landgenoten waren voorin wel gelost op dat moment, volgens mij.. (al kwam Thomas later weer terug)
Hij werd simpel uit het wiel gereden door Costa. Het zal mij verbazen als ie een medaille haalt woensdag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:12 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat wist hij niet, want ze hadden geen oortjes...
Zelfs vorige week bij CSS was het beter en die lopen 25 jaar achter.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef marcodej het volgende:
Wat een kutkwaliteit beelden van de NOS.
Hennie K.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Want Froome staat bekend om eendagsritten van 240 km te winnen met maar 4 teamgenotenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij werd simpel uit het wiel gereden door Costa. Het zal mij verbazen als ie een medaille haalt woensdag.
Klopt. Was al 2x langsgekomen. En ik zei weinig, en er zijn maar 2 gouden medaillewinnaars die later bij de profs ook een erelijst hebben opgebouwd.quote:
Poels baalt te hard dat die weinig voor Froome heeft kunnen doen vandaag. Wil niet voor de camera komen.quote:
Wat heeft het aantal teamgenoten er mee te maken eigenlijk? Net of hij vandaag beter had gereden als als hij 8 landgenoten had gehad..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Want Froome staat bekend om eendagsritten van 240 km te winnen met maar 4 teamgenoten? Hij is natuurlijk topfavoriet voor woensdag.
In het wiel rijden is een stuk makkelijk dan in je eentje.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat heeft het aantal teamgenoten er mee te maken eigenlijk? Net of hij vandaag beter had gereden als als hij 8 landgenoten had gehad..
Kruijswijk is sowieso niet echt fan van de warmte (daarom verwacht ik geen bijzondere prestatie in de Vuelta)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:13 schreef Slaro het volgende:
Denk dat die jongens de enorme luchtvochtigheid in Rio hebben onderschat, dat zuigt je leeg, verklaart ook waarom Steven Kruijswijk plotseling brak en niet meer verder kon rijden.
Jep, dan had hij veel minder werk hoeven te doen en had hij wss op de laatste klim gewoon nog 4 teamgenoten om hem heen gehad. Froome heeft vandaag bovenverwachting gepresteerd en dat is een voorbode voor woensdag. Froome is de topfavoriet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat heeft het aantal teamgenoten er mee te maken eigenlijk? Net of hij vandaag beter had gereden als als hij 8 landgenoten had gehad..
Echte kampioenen winnen ook alleen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:16 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
In het wiel rijden is een stuk makkelijk dan in je eentje.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef groenen het volgende:
Kwalijk optreden van Nederland, iemand na 2 kilometer laten afstappen. Teamspirit van 0. Hopelijk krijgt Dumoulin woensdag een regenbui op het hoofd (en pols).
Groenen, fijn dat je er bent. Ik was net benieuwd naar jouw mening over de wedstrijdquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef groenen het volgende:
Kwalijk optreden van Nederland, iemand na 2 kilometer laten afstappen. Teamspirit van 0. Hopelijk krijgt Dumoulin woensdag een regenbui op het hoofd (en pols).
Als 'ie echt goed was geweest, dan was 'ie wel met Rodriguez of Alaphilippe meegeweest. En had 'ie zich ook niet door Rui Costa laten lossen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef Syntix het volgende:
[..]
Jep, dan had hij veel minder werk hoeven te doen en had hij wss op de laatste klim gewoon nog 4 teamgenoten om hem heen gehad. Froome heeft vandaag bovenverwachting gepresteerd en dat is een voorbode voor woensdag. Froome is de topfavoriet.
Dan was hij er alsnog niet zo naar toe gereden, lijkt me (zoals Purito dat wel kon).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef Syntix het volgende:
[..]
Jep, dan had hij veel minder werk hoeven te doen en had hij wss op de laatste klim gewoon nog 4 teamgenoten om hem heen gehad. Froome heeft vandaag bovenverwachting gepresteerd en dat is een voorbode voor woensdag. Froome is de topfavoriet.
Genoten van Cancellara, op een parcours dat hem niet ligt toch nog werken, die mag woensdag wel winnenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Groenen, fijn dat je er bent. Ik was net benieuwd naar jouw mening over de wedstrijd
Parcours lijkt me te zwaar voor Armitstead, maar ja, dat dacht ik van Greg ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:22 schreef Slaro het volgende:
Verwacht wel iets van Vos, als die Armistead wint, grote schande voor de sport ze had gewoon niet mogen starten dus.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie echt goed was geweest, dan was 'ie wel met Rodriguez of Alaphilippe meegeweest. En had 'ie zich ook niet door Rui Costa laten lossen.
Neemt niet weg dat 'ie woensdag idd wel een goede kans heeft.
Ja, want zoals ik al 3x heb gezegd nu Froome staat erom bekend om 240 km goed te verteren in een eendagsritquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan was hij er alsnog niet zo naar toe gereden, lijkt me (zoals Purito dat wel kon).
Zie hem samen met Dumoulin als favoriet voor woensdag, maar zeker niet op basis van vandaag.
Froome is gewoon niets zonder de Sky fabriekquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is Aru ook niet, die zat er toch voor..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:25 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Ja, want zoals ik al 3x heb gezegd nu Froome staat erom bekend om 240 km goed te verteren in een eendagsritNee, niet dus idd. Misschien zijn Rodriquez en Alaphilipppe daar iets beter in dan Froome. Froome zal er woensdag wel weer staan als topfavoriet.
De meeste eendagsritten zijn niet op een parkoers als dit, daarom kun je dat niet zonder meer vergelijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:25 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Ja, want zoals ik al 3x heb gezegd nu Froome staat erom bekend om 240 km goed te verteren in een eendagsritNee, niet dus idd. Misschien zijn Rodriquez en Alaphilipppe daar iets beter in dan Froome. Froome zal er woensdag wel weer staan als topfavoriet.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een regel zou moeten zijn: opgeven in de wegrit: niet mogen deelnemen aan tijdrit
Ik kan nog wel wat regels bedenken, dan zou je hier niet meer posten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een regel zou moeten zijn: opgeven in de wegrit: niet mogen deelnemen aan tijdrit
Beschamende vertoning vergeleken met de Tourquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:25 schreef Syntix het volgende:
Thomas gewoon 11, Froome 12 en Yates gewoon 15e. Drie bij de eerste 15, toch wel bazen hoor
Dan was Aru misschien vandaag iets beter...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is Aru ook niet, die zat er toch voor..
Niet echt. GB zijn goden vergeleken met de rest van de wereldquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Beschamende vertoning vergeleken met de Tour
Ja want na 2km opgeven is de normaalste zaak van de wereldquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik kan nog wel wat regels bedenken, dan zou je hier niet meer posten.
Majka en Meintjes zijn ook erkende eendagsrenners natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is Aru ook niet, die zat er toch voor..
Ze zijn op zoek naar de 3 personen die niet positief zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:28 schreef marcodej het volgende:
Waar blijven die medailles joh? Greg positief bij de dopingcontrole?
Hij heeft wat aan z'n pols, maar dat weet je blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja want na 2km opgeven is de normaalste zaak van de wereld![]()
puur omwille van de tijdrit
Het zijn 2 verschillende onderdelen. Deelname zou gewoon los van elkaar moeten staan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja want na 2km opgeven is de normaalste zaak van de wereld![]()
puur omwille van de tijdrit
Pech, dan kan je ook niet meedoen aan de tijdritquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij heeft wat aan z'n pols, maar dat weet je blijkbaar niet.
Inderdaad. Het is ook van de zotte dat een pistier 20 km mee moet rijden. En ondertussen mogen er wel allemaal turken, Iraniërs, marokkanen starten die hier niets te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zijn 2 verschillende onderdelen. Deelname zou gewoon los van elkaar moeten staan.
Nee, hij moest hier aan meedoen anders mocht hij niet meedoen aan de tijdrit. Met de kasseien was het gewoon teveel risico, omdat de tijdrit zijn hoofddoel is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Pech, dan kan je ook niet meedoen aan de tijdrit
De regel zou moeten zijn dat het helemaal niets uitmaakt of je meedoet aan de wegrit als je de tijdrit rijdt..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Onzin, het zijn twee verschillende wedstrijden. Het is al van de zotte dat deelname aan de wegrit verplicht is voor de tijdrit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Koning Filip moet nog overgevlogen worden uit Belgie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:33 schreef Columbiafan het volgende:
Komen er nog medailles, of waar zit sporza op te wachten?
Gaviria gaat alles goed maken. Kijk al maanden uit naar die omnium.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Pff, deze voelt nog zwaarder dan Londen.
Alsnog wel mooi dat hij voor Purito ging knechten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
De piek van Valverde is na een aantal jaar ook beëindigd.
Om straks in de Vuelta gewoon weer te pieken natuurlijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die rijdt gewoon top 5 in de Vuelta.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
uiteraardquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:38 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Die rijdt gewoon top 5 in de Vuelta.
Nee, behoorlijk fout Martijn.quote:
De Spelen voor Belgie zijn nu al wel geslaagd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zit heel België ademloos te wachten op Frank Raes die had beloofd om te vertellen of één of andere zwemster de halve finale heeft gehaald.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alsnog wel mooi dat hij voor Purito ging knechten.
Ik wil het wereldrecord van Peaty zien. En Katinka natuurlijk. Met commentaar van Stef en Sid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zit heel België ademloos te wachten op Frank Raes die had beloofd om te vertellen of één of andere zwemster de halve finale heeft gehaald.
En in het Frans?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
O dierbaar België, o heilig land der vaad'ren,
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd,
Aanvaard ons kracht en het bloed van onze aad'ren,
Wees ons doel in arbeid en in strijd,
Bloei, o land, in eendracht niet te breken,
Wees immer u zelf, en ongeknecht,
Het woord getrouw dat g' onbevreesd moogt spreken.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Het woord getrouw dat g' onbevreesd moogt spreken.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |