abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:10:11 #101
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164291034
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:53 schreef Richestorags het volgende:
Ik zie het op nationale schaal niet zo snel misgaan. Wat mensen niet snappen is dat het in Davao ook nooit uit de hand is gelopen onder zijn lange bewind en de man intens populair was bij de bevolking daar. Hoogopgeleid, laagopgeleid, allemaal hielden ze van de "Punisher". En waarom? Omdat je daar wel veilig over straat kan. Omdat daar wel tuig wordt aangepakt. Omdat de stad simpelweg gigantisch vooruit is gegaan onder zijn bewind, ook economisch. Dokters, advocaten, professors, studenten, taxichauffeurs, niemand heb ik ontmoet die hem niet steunde.

Vergeet niet dat in steden als Manilla en Cebu je voor 100 pesos (1,5 euro) omgelegd kan worden en je in bepaalde delen gewoon niet veilig over straat kan. Daarnaast worden zelfs mensen in jeepney's regelmatig beroofd door drugsgebruikers. Drugsbendes zijn er zeer actief en een plaag. Door de uitzichtloze omstandigheden gaan veel mensen aan de shabu (een lokale variant van Crystal Meth).

Ga dan uit van een situatie waarbij rechtspraak alleen voor de armen geldt (voor alles kan je je vrijkopen) en ook alleen maar als de corrupte politie er zin in heeft. De Ampatuan familie kwam ermee weg verantwoordelijk te zijn voor de Maguindanao Massacre. Dat is hoe erg het is.

Op de lange termijn werkt het bieden van betere omstandigheden beter, net als het werken aan eerlijke rechtspraak. Maar voordat je aan herstel begint, snij je eerst de tumor weg. En dat is Rodrigo aan het doen.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:11:05 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164291038
Het gaat trouwens niet alleen om dealers, maar om gebruikers. De president vind ook dat je dood moet als je een paar jointjes opsteekt. Half Nederland zou dus vermoord worden door deze man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_164291049
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:53 schreef Richestorags het volgende:
Maar voordat je aan herstel begint, snij je eerst de tumor weg. En dat is Rodrigo aan het doen.
De vraag is of hij niet een nog veel grotere tumor creëert door de rechtstaat geheel te ondermijnen op deze manier, waardoor straks de bevolking weer een lange tijd totaal geen vertrouwen in welke overheid dan maar zal hebben.

Hij zal de voedingsbodem voor het ontstaan van al die drugsverslaafden moeten weg nemen, armoedebestrijding dus. In het geval van de Filipijnen is dat dus werken aan een samenleving waarin de corruptie stukken minder is, eigendomsrecht gerespecteerd wordt, en scholing weer voor iedereen toegankelijk wordt.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:14:33 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164291061
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dan kunnen ze feestvieren want alle drugsdealers zijn dood. En een karrevracht aan onschuldige mensen maar jeeej alle drugsdealers zijn weg. :D
Sowieso, is er een land op aarde wat drugsvrij is? :') Kom nou op mensen, dit heeft nog nooit gewerkt in geen enkel land in de gehele geschiedenis. Misschien dat het gewone volk wat minder drugs gebruikt, maar bij de overheid zullen de grootste snuivers zitten.

Durf te wedden dat de zaken veel slechter voor staan in 5 jaar tijd.
pi_164291076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
En hoeveel onschuldigen zitten daartussen :') ? Leuk land.
Heeft het westen vroeger toch ook gedaan onder de naam van een religie? Alles wat anders dacht of leefde werd afgemaakt. Van een simpele boer tot leider.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_164291080
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het gaat trouwens niet alleen om dealers, maar om gebruikers. De president vind ook dat je dood moet als je een paar jointjes opsteekt. Half Nederland zou dus vermoord worden door deze man.
Van de NYT:

quote:
Alas, Mr. Duterte appears to be a man of his word: Since he took office just over a month ago, more than 420 people have been killed, 154 by vigilantes, the rest by the military and the police. Most appear to be low-level dealers, casual users or petty thieves whose greatest crime is poverty. All were murdered in cold blood.
Ook leuk:

quote:
Mr. Duterte’s mockery of the rule of law is not limited to criminals. In June, he seemed to suggest that journalists who had been killed in the Philippines — one of the most dangerous countries in the world for the media — had it coming. Reporting critical of the authorities, he said, “can’t be just freedom of speech. The Constitution can no longer help you if you disrespect a person.”
Ja, echt een geweldige vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:38:31 #107
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164291348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:08 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Als je kan kiezen tussen 5% kans om te worden vermoord door criminelen of 1% kans om te worden vermoord door de politie, wat kies je dan?
De kans op het laatste gaat waarschijnlijk snel oplopen bij mensen die geen strafbare feiten plegen maar wel lastig doen tegen de autoriteiten door bijvoorbeeld openlijk kritiek op de politie te leveren.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:55:41 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164291688
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De vraag is of hij niet een nog veel grotere tumor creëert door de rechtstaat geheel te ondermijnen op deze manier, waardoor straks de bevolking weer een lange tijd totaal geen vertrouwen in welke overheid dan maar zal hebben.

Hij zal de voedingsbodem voor het ontstaan van al die drugsverslaafden moeten weg nemen, armoedebestrijding dus. In het geval van de Filipijnen is dat dus werken aan een samenleving waarin de corruptie stukken minder is, eigendomsrecht gerespecteerd wordt, en scholing weer voor iedereen toegankelijk wordt.
Het tweede stuk is wat ik al noemde, maar dat is lange termijnwerk. In de Filipijnen gaat zoiets extreem lang duren.

W.b.t. je eerste stuk: de Filipino's hebben al helemaal geen vertrouwen meer in enkele overheid. Ze hebben een dictator gehad t/m de jaren '80 en daarna alleen maar zelfverrijkenden die het land niet beter maakten en de misdaad niet oplosten. Met als dieptepunt een Ampatuan familie die nabij de 100 mensen stante pede executeerde en ermee wegkwam. Zij zien de corruptie, de drugsproblematiek, criminaliteit, het geweld op straat en niemand die er wat aan doet.

Nogmaals: in Davao was hij zeer populair en is het niet uit de hand gelopen. Ook ik ben ervan overtuigd dat de Filipijnen gebaat zijn bij eerlijke rechts, onderwijs, economische ontwikkeling et cetera. Maar daarmee krijg je de huidige, veel te machtige, met corrupte overheidsdiensten verweven bendes niet weg. Je voorkomt er alleen maar mee dat ze er in de toekomst bijkomen.
pi_164291881
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:55 schreef Richestorags het volgende:
Met als dieptepunt een Ampatuan familie die nabij de 100 mensen stante pede executeerde en ermee wegkwam.
En waarom is deze familie dan nog niet op de korrel genomen door de doodseskaders van deze president?
pi_164292324
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Leuk plaatje van jouw Right Wing Death Squads, zullen we maar niet beginnen over Left Wing Death Squads ?
Ik denk dat vele Cambodjanen zich omdraaien in hun graf, als ze al een graf hadden......
Oh, daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik impliceerde verder ook niet zozeer een mening met het plaatje wat dat betreft, zocht vooral een excuus om het te plaatsen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_164292336
quote:
De Filipijnse president Duterte heeft de namen openbaar gemaakt van ruim 150 politici, rechters, militairen en politie-officieren die betrokken zijn bij drugshandel. In een televisietoespraak zei hij dat de betrokkenheid van sommigen op de lijst niet vaststaat, maar dat de openbaarmaking zijn dure plicht is. Duterte had in zijn verkiezingscampagne gezworen keihard op te treden tegen drugshandelaren.

Op de lijst staan de namen van 50 huidige en voormalige burgemeesters en loco-burgemeesters, gouverneurs, parlementariërs, acht rechters, 95 politie-officieren, militairen en gevangenisbewakers.

"Kwaad"

"Dit is niets persoonlijks, ik ben niet jullie vijand, maar ik ben kwaad", zei de president op de televisie.

Hij gaf de genoemden opdracht zich binnen 24 uur te melden. Als dat niet gebeurt stuurt hij het hele leger op de verdachten af om ze op te pakken.

Sinds 30 juni, de dag dat Duterte aantrad als president, zijn bijna 500 mensen gedood in de regeringscampagne tegen drugs. De meeste doden vielen bij confrontaties met de politie. De andere doden vielen bij onderling geweld onder drugsbendes.

http://nos.nl/artikel/212(...)rband-met-drugs.html
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:45:26 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164292589
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En waarom is deze familie dan nog niet op de korrel genomen door de doodseskaders van deze president?
Omdat het jaren is gebeurd voordat hij president werd. Omdat ze wonen in een gebied waar het leger sowieso al in oorlog is met de bevolking. Omdat ze een zeer machtige familie met steun van de lokale bevolking zijn, die miljarden verdient met allerhande smokkel. Daar komt hij niet zomaar tussen. De Filipijnen zijn een tribaal land, waar clans stukken land regeren. Althans, in Mindanao geldt dit sterk. Overigens heeft hij ze wel duidelijk gemaakt dat als ze in Davao City waren ze zich moesten schikken naar zijn wil.
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:46:50 #113
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164297047
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Soort Erdogannetje in the making dit. :') Wordt steeds duidelijker dat het drugs argument weer gewoon een rookgordijn is voor het vergroten van zijn macht.
pi_164297264
Het is niet duidelijk of die 150 mensen iets met de drugshandel hebben te maken, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Wat een gestoorde gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164297771
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je dit beleid vanuit Filipijns perspectief tracht te rationaliseren, is tot daaraan toe. Maar ik zie hier ook zat users die deze gestoorde maniak bejubelen en van mening zijn dat wij ook zo'n leider nodig hebben. Dat is ziek.

Verder kan ik het zonder proces vermoorden van criminelen en mensen die door drugs aan de grond zijn geraakt, nooit goedkeuren. Hoe verneukt de situatie in de Filipijnen ook mag zijn.
Allicht kan je dat vanuit westers perspectief niet goed keuren nog rationaliseren. Daar zorgt het er voor dat mensen weer hun leven kunnen oppakken en niet meer constant in angst te hoeven leven. Ik kan hun keuze prima begrijpen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_164297851
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maakt niet uit, he. Als wij als maatschappij bepalen dat negers voor overlast veroorzaken en dat ze aan de ketting moeten naar een werkkamp in Drenthe dan is dat volgens jouw logica blijkbaar de zalige keuze en dient geen systeem dat in de weg te staan.

[..]

Ik sta er niet van te kijken, hoor. Ik geef slechts aan dat dit niet de juiste oplossing is.

[..]

De Filipijnen regeren al jaren door het praktische te laten zegevieren boven het principiële en dat veroorzaakt een maatschappij met armoede en misdaad. Dit is slechts de zoveelste stap richting die keuze. Over een paar jaar krijgen we de documentaires over vrouwen/kinderen die hun (aantoonbaar) onschuldige man/vaders hier aan kwijt zijn geraakt.
Ah goshi. Deze man is gekozen omdat hij zijn eigen stad heeft omgetoverd van iets wat meer leek op de beerput van de hel tot een fatsoenlijke stad waar je als normale burger niets te vrezen hebt. Daarom is deze man uiteindelijk verkozen tot president.

Dat jij liever hebt dat 't hele land in brand staat en criminelen de macht op straat hebben zolang er maar niet per ongeluk een onschuldige de pijp uit gaat is zo walgelijk.
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:18:42 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164297969
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:11 schreef Harlon het volgende:

[..]

Allicht kan je dat vanuit westers perspectief niet goed keuren nog rationaliseren. Daar zorgt het er voor dat mensen weer hun leven kunnen oppakken en niet meer constant in angst te hoeven leven. Ik kan hun keuze prima begrijpen.
Maar hoe naief moet je zijn om te denken dat dit zaken gaat verbeteren in het land? Dit gaat een gigantische geweldsspiraal teweeg brengen. Ik denk dat het land er over 5 jaar (veel) slechter voor zal staan, maar we zullen zien.
pi_164297997
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar hoe naief moet je zijn om te denken dat dit zaken gaat verbeteren in het land? Dit gaat een gigantische geweldsspiraal teweeg brengen. Ik denk dat het land er over 5 jaar (veel) slechter voor zal staan, maar we zullen zien.
Wat in zijn stad is het momenteel oorlog? of het district waar hij het voor het zeggen had?
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:31:46 #119
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164298367
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:03 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Doen onze F-16's ook, geen probleem dus.
ja, maar wij. Eh.. terrorism durrism.
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:33:10 #120
19194 Oversight
◢◤
pi_164298408
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:31 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, maar wij. Eh.. terrorism durrism.
:')
◢◤
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:54:12 #121
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164298998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
En hoeveel onschuldigen zitten daartussen :') ? Leuk land.
Dat is Collateral Damage.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:20:22 #122
19194 Oversight
◢◤
pi_164303164
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:54 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dat is Collateral Damage.
:') Geen bug, feature!
◢◤
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:18:25 #123
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164307079
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Geen bug, feature!
Nee, ik geloof niet dat het de bedoeling is dat er onschuldigen worden gedood.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:34:31 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_164307707
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
Nu de banlieu's en soortgelijke wijken/steden/buurten in Europa nog :Y
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164307933
Rabiaat rechtse figuren die hier blij mee zijn... :')

De kans is groot dat hier relatief veel onschuldige mensen bij zaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')