bronquote:Manila (AFP) - Philippine President Rodrigo Duterte has vowed to maintain his "shoot-to-kill" order against drug dealers while in office and says he "does not care about human rights".
About 800 people have been killed since Duterte won a landslide election in May, according to reports by the local press which has been tracking the maverick politician's campaign pledge to kill tens of thousands of criminals.
"This campaign (of) shoot-to-kill will remain until the last day of my term if I'm still alive by then," the 71-year-old said at a news conference in his southern hometown of Davao.
"I don't care about human rights, believe me," he said, according to official transcripts released by the presidential palace Saturday.
He said government officials who use their positions to engage in a trade that wrecks the lives of many Filipinos were first on his list.
Duterte said he was also offering soldiers and police his "official and personal guarantee" of immunity from prosecution for killings undertaken in the performance of their duties.
The president dismissed critics' suggestions some of the 402 suspects whose killings have been acknowledged by the police were "salvaged", the local police term for summary execution.
Dit dus. Leuke cijfertjes hoor maar laat de zwarte kant van het boek ook maar eens zienquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
En hoeveel onschuldigen zitten daartussen? Leuk land.
Hij zal wel lid van de partij van de dieren zijn.quote:"I don't care about human rights, believe me,"
Het enige mooie van zijn wetten is dat kakkerlakken zoals jou zou vermoord mogen worden zolang er maar een bordje achtergelaten is dat jij drugs verkocht aan kinderen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:46 schreef George_Zina het volgende:
Wat een legendarische held. Dat die insecten mogen branden in de hel. Hup Duterte Duterte Duterte.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:57 schreef loni55 het volgende:
Geweldige maatschappij. Vermoorden zonder gevolgen.
En hoeveel onschuldigen worden nu niet gedood door criminelen of beroofd?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
En hoeveel onschuldigen zitten daartussen? Leuk land.
Ik wou net zeggen. Ik denk dat er meer onschuldigen worden vermoord door criminelen dan dit soort executie-squads.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En hoeveel onschuldigen worden nu niet gedood door criminelen of beroofd?
Leuk land.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Binnen 3 jaar wordt dat de veiligste stad ter wereld
Is het een competitie wie de meeste onschuldige doden op zijn naam heeft of..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En hoeveel onschuldigen worden nu niet gedood door criminelen of beroofd?
Leuk land.
Oh ja dan is het ok.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:03 schreef Oversight het volgende:
[..]Doen onze F-16's ook, geen probleem dus.
Ik wens de Filipijnen alle goeds van de wereld toe maar dan zal eerst de corruptie/criminaliteit aangepakt moeten worden. Die is zeer extreem in de Filipijnen. Ontwikkeling gaat niet als een paar figuren hun zakken vullen over de rug van een hele bevolking en die bevolking terroriseren. Het moet veilig worden en veel minder corrupt worden. Pas daarna willen bedrijven en investeerders veel vaker in een land investeren. En in een oorlog vallen nou eenmaal onschuldige burgerdoden. De Filipijnen hebben op deze man gestemd met hun volle verstand. Zij gaan gebukt onder drugscriminaliteit en corruptie. Niet jij, ik, of anderen op dit forum. Het gaat om ethiek: wil je een kleine offer brengen voor een veel grotere. Het is een schaakspel. Het kan helemaal verkeerd of goed aflopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het enige mooie van zijn wetten is dat kakkerlakken zoals jou zou vermoord mogen worden zolang er maar een bordje achtergelaten is dat jij drugs verkocht aan kinderen.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:14 schreef loni55 het volgende:
[..]
Is het een competitie wie de meeste onschuldige doden op zijn naam heeft of..
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:20 schreef George_Zina het volgende:
Pas daarna willen bedrijven en investeerders in een land investeren behalve op kleine schaal.
Ik ben bang dat de politie zelf nu ook drugs gaat dealen en erg crimineel wordt. Mensen kunnen erg slecht omgaan met de macht dat je naar believen mag doodschieten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. Ik denk dat er meer onschuldigen worden vermoord door criminelen dan dit soort executie-squads.
Het is kiezen tussen twee kwaden. Zelfs een Westerse rechtsstaat is niet opgewassen tegen drugscriminaliteit, laat staan die van een bananenrepubliek.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:21 schreef ChrisCarter het volgende:
Als je je verlaagt tot het niveau van de criminelen zelf dan is het maar de vraag wat je hiermee bereikt.
Nu kun je onder het mom "het is een dealer" mensen snel vogelvrij verklaren... slechte zaak dus.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de politie zelf nu ook drugs gaat dealen en erg crimineel wordt. Mensen kunnen erg slecht omgaan met de macht dat je naar believen mag doodschieten.
Nee hoor, juist omdat die politiemensen zoveel kunnen maken krijgen ze het gevoel onaantastbaar te zijn en als het je niet bevalt ben je een drugsdealer en schieten ze je dood.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]Niet als je dagelijks de gevolgen ziet, dan blijf je er wel vanaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |