Jammer dat je niet ingaat op mijn eerste twee vragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een van de twee zal het moeten doen, als de NFL het niet doet dan moeten de politici maar even het tijdstip aanpassen. Of je laat je ego winnen en je zorgt ervoor dat veel minder mensen naar het debat kijken, dat kan natuurlijk ook.
quote:“I’ll have to be very careful here,” Scarborough said. “Several months ago, a foreign policy expert on international level went to advise Donald Trump, and three times he asked about the use of nuclear weapons. Three times he asked, at one point, if we have them, why can’t we use them? That’s one of the reasons he just doesn’t have foreign policy experts around him. Three times, in an hour briefing, why can’t we use nuclear weapons.”
Omdat het offtopic geneuzel is die er niet toe doet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jammer dat je niet ingaat op mijn eerste twee vragen.
Je was dus weer feitenvrij aan het roeptoeteren.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat het offtopic geneuzel is die er niet toe doet.
En wat houdt dat in: 'met zijn geweten stemmen'? Is dat een vote voor Trump? Ik mag toch hopen van niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een interessante discussie tussen twee progressieve mensen die Sanders steunen, de een (professor bij Berkeley, ook ervaring in de kringen op het hoogste politieke niveau) gaat op Hillary stemmen uit angst voor Trump, de ander (onderzoeksjournalist) kiest ervoor om met zijn geweten te stemmen.
Hij probeert al tijden op allerlei manieren in te spelen op de sentimenten van de achterban van Sanders, maar dat lijkt maar matig te lukken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:45 schreef kipknots het volgende:
De debatten vallen wel vaker samen met de NFL. Uit het verleden blijkt ook dat het weinig effect heeft op het aantal kijkers naar de debatten. Dus het is gewoon weer eens inhoudsloos geschreeuw van Trump .
Jill Stein?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat houdt dat in: 'met zijn geweten stemmen'? Is dat een vote voor Trump? Ik mag toch hopen van niet.
Daar hoeven we toch geen blogjes voor te lezen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn hooguit wat studentjes in Europa die de hele dag blogjes lezen waar Clinton wordt weggezet als de grote snode Satan die daar vrij kritiekloos intrappen.
Reddit heeft al langer de schijn van partijdigheid over zich heen. Ik zie er niet perse een alu hoedje complot in maar zuivere koffie is het zeker niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:33 schreef Poolbal het volgende:
Nou doe je aluminiumpetje maar weer op:
De SandersForPresident Reddit werd plots gesloten op de 1e dag van de conventie. Er zouden dreigingen zijn en onprettige teksten over Bernie. Niemand van de gewone subscribers was het er mee eens, en na veel gezeik bleef de sub tenminste tijdens de conventie open, daarna gesloten- tegen iedereens wil. Wat niet hielp is dat een hoofdmoderator van SandersForPresident in een anti-Sanders subreddit de sluiting triomfantelijk aankondigde, voor de conventie al.
En nu is plotseling de hele moderatorploeg van www.reddit.com/r/DNCleaks vervangen? De moderators zelf weten niet waarom ze allemaal gewipt en vervangen zijn.
Jammer, was de beste plek voor nieuwe informatie over de lekken
Hillary heeft z'n kiezers niet meer nodig?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker belangrijk. Die bejaarde communist was toch al lang en breed uitgespeeld.
Dan is dat nog steeds een hele rare gang van zaken. Het riekt naar censuur. Doet er verder geen zak toe of de man niet meer meedoet of niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker belangrijk. Die bejaarde communist was toch al lang en breed uitgespeeld.
Je bedoelt die hilarische oneliners die moesten doorgaan voor samenvattingen van de gelinkte e-mails die je hier regelmatig postte? Daar missen we weinig aan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:33 schreef Poolbal het volgende:
Nou doe je aluminiumpetje maar weer op:
De SandersForPresident Reddit werd plots gesloten op de 1e dag van de conventie. Er zouden dreigingen zijn en onprettige teksten over Bernie. Niemand van de gewone subscribers was het er mee eens, en na veel gezeik bleef de sub tenminste tijdens de conventie open, daarna gesloten- tegen iedereens wil. Wat niet hielp is dat een hoofdmoderator van SandersForPresident in een anti-Sanders subreddit de sluiting triomfantelijk aankondigde, voor de conventie al.
En nu is plotseling de hele moderatorploeg van www.reddit.com/r/DNCleaks vervangen? De moderators zelf weten niet waarom ze allemaal gewipt en vervangen zijn.
Jammer, was de beste plek voor nieuwe informatie over de lekken
Ik zou inderdaad niet meteen aan een complot denken in dit specifieke verband (wel m.b.t. de DNC). Waarschijnlijk zitten er wat rotte appels tussen. Over complotten gesproken, Oliver Stone werd 2-3 jaar geleden geïnterviewd bij TYT interviews naar aanleiding van The Untold History of the USA. Ze gingen ook nog even kort in op de moord van JFK (en de twee andere prominente politieke figuren die werden vermoord in de USA in de twintigste eeuw) aangezien hij daar die bekende film (JFK) over had gemaakt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reddit heeft al langer de schijn van partijdigheid over zich heen. Ik zie er niet perse een alu hoedje complot in maar zuivere koffie is het zeker niet.
Ik heb 1x de bevindingen tot nu toe geplaatst. Een aantal waren weinig interessant, maar een aantal wel interessant. Drie mensen, de top van de DNC, zijn inmiddels afgetreden om de 'hilarische oneliners'.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt die hilarische oneliners die moesten doorgaan voor samenvattingen van de gelinkte e-mails die je hier regelmatig postte? Daar missen we weinig aan.
In de strijd om de nominatie heeft hij überhaupt nooit meegespeeld, maar wel om invloed binnen de partij (bijvoorbeeld om het aantal vertegenwoordigers die hij mag aanwijzen om aan het verkiezingsprogramma mee te schrijven). En daar viel voor hem zeker nog wel wat te verliezen of winnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zoals je in mijn vorige reactie kan zien is het veel breder dan enkel de DNC zelf, ze hebben ook de media onder controle. Zoals jij weet lieten diezelfde zenders (ook CNN) lege podia zien waar uren later Trump ging spreken in plaats van dat ze Sanders lieten zien die een townhallmeeting hield. Ze lieten Trump zijn bavianengedrag zien in plaats van dat ze ingingen op de inhoud van Sanders zijn plannen en op zijn argumenten. Dat heeft een enorme grote invloed. Vraag je maar eens af hoe het mogelijk is dat een baviaan zoals Donald Trump een van de twee presidentskandidaten is. Natuurlijk, veel mensen zijn enorm teleurgesteld in het establishment, net als dat in Europa het geval is (PVV, Brexit, Vlaams Blok en NVA etc.), natuurlijk ligt daar de voedingsbodem. Echter, het feit dat Trump zo verschrikkelijk veel gratis reclamezendtijd kreeg van de media heeft hem enorm veel stemmen opgeleverd, het feit dat ze Hillary en pro-Hillary praatjes 10 keer zoveel zagen als Sanders heeft Sanders veel stemmen gekost. Naast al die votersuppression en voterpurging (daarover kan je ook meer zien in diezelfde aflevering waarnaar ik net verwees).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:19 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik heb 1x de bevindingen tot nu toe geplaatst. Een aantal waren weinig interessant, maar een aantal wel interessant. Drie mensen, de top van de DNC, zijn inmiddels afgetreden om de 'hilarische oneliners'.
Maar het gaat vooral om het gegeven dat het politieke proces gesaboteerd lijkt te worden en dat communicatie wordt gesaboteerd. Het type acties dat meer past bij dictatoriale regeringen dan een gezonde democratie.
Maar gelukkig, de hoofdmoderator heeft zich gemeld en zegt dat hij alle moderators heeft gekicked om een schifting te maken tussen actieve en inactieve mods. Oude moderators hebben zich weer aangemeld. *hoedje mag af*
Ze zijn in mijn ogen vooral afgetreden om de beeldvorming. Wat betreft die hilarische oneliners doel ik op de reactie die ik hier gaf. Sorry hoor, maar dat is gewoon lachwekkend.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:19 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik heb 1x de bevindingen tot nu toe geplaatst. Een aantal waren weinig interessant, maar een aantal wel interessant. Drie mensen, de top van de DNC, zijn inmiddels afgetreden om de 'hilarische oneliners'.
Maar het gaat vooral om het gegeven dat het politieke proces gesaboteerd lijkt te worden en dat communicatie wordt gesaboteerd. Het type acties dat meer past bij dictatoriale regeringen dan een gezonde democratie.
Maar gelukkig, de hoofdmoderator heeft zich gemeld en zegt dat hij alle moderators heeft gekicked om een schifting te maken tussen actieve en inactieve mods. Oude moderators hebben zich weer aangemeld. *hoedje mag af*
quote:Key Republicans close to Donald Trump's orbit are plotting an intervention with the candidate after a disastrous 48 hours led some influential voices in the party to question whether Trump can stay at the top of the Republican ticket without catastrophic consequences for his campaign and the GOP at large.
Maar de Trump train rolt (trolled?) doortwitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:14:40There is great unity in my campaign, perhaps greater than ever before. I want to thank everyone for your tremendous support. Beat Crooked H! reageer retweet
twitter:dmartosko twitterde op woensdag 03-08-2016 om 20:10:38Things you learn being at EVERY Trump rally: Whenever you think he's toast, 5,000-10,000 people show up to cheer him & reset your compass. reageer retweet
twitter:HuffPostPol twitterde op woensdag 03-08-2016 om 20:41:05Donald Trump implodes his way to strongest fundraising month yet https://t.co/qtwkQfSNok https://t.co/9HEGupPpET reageer retweet
Tja, ze weten donders goed dat de democraten geen goede kandidaten over hebben als het Hillary niet gaat worden. Ze hebben er vast spijt van dat ze niet Ryan op het laatste moment naar binnen geparachuteerd hebben. Die had de vloer aangeveegd met de democrats.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Als we toch aan het linkdumpen zijn:
Nooit eerder vertoond: republikeinse partij onderzoekt de opties als Trump zich terug zou trekken.
http://abcnews.go.com/Pol(...)ps/story?id=41089609
Ik heb geloof ik even gemist hoe Trumps populariteit is gestegen door het schofferen van de moeder van een oorlogsheld.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoewel tot nu toe ieder moment dat de Trump campagne dreigde te imploderen uiteindelijk zorgde voor een nieuw hoogtepunt in de populariteit van Trump.
Bij de primaries was er het moment dat hij McCain een loser noemde dat campagne ending zou zijn. Toen het verbannen van moslims, toen...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik even gemist hoe Trumps populariteit is gestegen door het schofferen van de moeder van een oorlogsheld.
Zo direct gaat Trump speechen bij een rally in Floridaquote:Yesterday morning, we wrote that Donald Trump's campaign seemed like it was unraveling over his inexplicable clash with the Khan family. Twenty-four hours later, the word "unraveling" seems like an understatement. Take a look at what's happened in the last 24 hours:
In a Washington Post interview, Trump declined to endorse House Speaker Paul Ryan against his primary challenger
He reiterated that he hasn't endorsed Sen. John McCain and said the onetime prisoner of war "has not done a good job for the vets"
He slapped out at Republican Sen. Kelly Ayotte, saying "she has given me zero support"
He suggested that Americans should pull their 401(k) funds out of the stock market
He said he's "always wanted" to receive a Purple Heart but that having one gifted to him by a supporter was "much easier"
He said that the handling of sexual harassment has "got to be up to the individual"
He accused Khizr Khan of being "bothered" by his plan to keep terrorists out of the country, and said that he had no regrets about his clash with the family
He appeared to feud with a crying baby during a rally
He reiterated that "if the election is rigged, I would not be surprised"
The sitting president of the United States publicly called Trump "unfit to serve" and urged Republicans to withdraw their support for him.
Trump spokesman Katrina Pierson suggested that Obama and Clinton are to blame for the death of Humayan Khan, who died in 2004, when neither were in the executive branch at the time
An ally of Paul Manafort told our colleague John Harwood at CNBC that the campaign chairman is "mailing it in," leaving the rest of the staff "suicidal."
Sitting GOP congressman Richard Hanna, HP head Meg Whitman and former Christie aide Maria Comella all said they plan to vote for Hillary Clinton
The Washington Post released a transcript of its full interview with Trump, indicating among other things that he paused five times to watch TV coverage in the middle of the sit-down
A GOP source told NBC's Katy Tur that Reince Priebus is "apoplectic" over Trump's refusal to endorse Ryan and is making calls to the campaign to express his "extreme displeasure"
Hij staat nog steeds te blerren op het podium, onsamenhangend.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:
De PVV heeft ooit een verkiezingsprogramma geschreven voor verstandelijk gehandicapten. De strekking was volgens mij ongeveer als volgt: "Wij vinden dieren lief. Vind jij dieren ook lief? Stem dan PVV!"
Als de bijdragen van Nintex hierboven echt zijn en geen satire dan begin ik te vrezen dat het PVV-programma voor verstandelijk gehandicapten meer diepgang had dan het reguliere programma van Trump.
quote:Donald Trump’s bad week continues to get worse, as one of his most loyal defenders now says he is an “unacceptable” candidate at present. “The current race is which of these two is the more unacceptable, because right now neither of them is acceptable,” former House Speaker Newt Gingrich said in a Wednesday morning interview with The Washington Post. “Trump is helping her to win by proving he is more unacceptable than she is.” Gingrich, who was once considered a likely VP selection for Trump, added that “He cannot win the presidency operating the way he is now. She can’t be bad enough to elect him if he’s determined to make this many mistakes.”
Tja, Manafort krijgt Trump niet onder controle. Yanukovich, Putin, allemaal luisteren ze gewillig naar de politieke guru, maar Trump? Trump doet gewoon lekker wat hij zelf wil. En zijn supporters maar juichen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:44 schreef Mike het volgende:
Newt Gingrich is de afgelopen maanden de grote cheerleader geweest voor Trump, maar zelfs voor hem gaat het foutenfestival van deze week te ver:
[..]
En toch heeft Trump ongeveer 50% kans om de volgende president van de USA te worden. Wat zegt dat over de staat van het land?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:44 schreef Mike het volgende:
Newt Gingrich is de afgelopen maanden de grote cheerleader geweest voor Trump, maar zelfs voor hem gaat het foutenfestival van deze week te ver:
[..]
Dat wordt veel aangehaald over Trump. Als al die stunts van hem nog steeds niet hebben geleid tot het afhaken van de kiezers dan zijn die kiezers behoorlijk vastbesloten om op hem te gaan stemmen en gaan ze echt niet ineens op een andere kandidaat stemmen omdat er nog iets pijnlijks bij komt. Ze zijn niet zo zeer pro-Trump, ze moeten gewoon niets hebben van de andere kandidaat, of in het geval van de primaries van de andere kandiaten. Terzijde, Noam Chomsky had de uitspraak gedaan dat Cruz mogelijk nog gevaarlijker is dan Trump als president. Een leuke keuze bij de Republikeinen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:35 schreef Nintex het volgende:
Bij de primaries was er het moment dat hij McCain een loser noemde dat campagne ending zou zijn. Toen het verbannen van moslims, toen...
Ik zag ook interviews met Trump-supporters waarin ze zeiden dat ze op hem stemden omdat hij precies zei wat hij dacht. Dat die gedachten vervolgens erg lelijk zijn, leek er niet toe te doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En toch heeft Trump ongeveer 50% kans om de volgende president van de USA te worden. Wat zegt dat over de staat van het land?
Cenk Ugur plaatste er laatst een spontane (met telefoontje opgenomen) video over, hij was in Ohio voor de conventie, buiten de stad gaan de mensen voor Trump stemmen, niet zo zeer omdat ze Trump geweldig vinden - al roept hij een aantal dingen die er als zoete broodjes in gaan - maar omdat ze het establishment uitkotsen. Wie is er meer establishment dan mevrouw Clinton?
Dat speelt in meer staten waar ze de economische klappen hebben gekregen.
Nou ja je moet Trump in ieder geval nageven dat hij met zijn taalgebruik dat nauwelijks woorden van van meer dan twee lettergrepen veel mensen met een IQ dat de 90 nauwelijks zal ontstijgen naar dit topic heeft getrokken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:
De PVV heeft ooit een verkiezingsprogramma geschreven voor verstandelijk gehandicapten. De strekking was volgens mij ongeveer als volgt: "Wij vinden dieren lief. Vind jij dieren ook lief? Stem dan PVV!"
Als de bijdragen van Nintex hierboven echt zijn en geen satire dan begin ik te vrezen dat het PVV-programma voor verstandelijk gehandicapten meer diepgang had dan het reguliere programma van Trump.
Wat wilt u daarmee suggereren? Dat zijn supporters niet al te snugger zijn zegt weinig over Trump.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja je moet Trump in ieder geval nageven dat hij met zijn taalgebruik dat nauwelijks woorden van van meer dan twee lettergrepen veel mensen met een IQ dat de 90 nauwelijks zal ontstijgen naar dit topic heeft getrokken.
Een mens zou kunnen beargumenteren dat iedereen die ietsje slimmer is, nogal makkelijk door de plannen (of het gebrek eraan) van Trump heen prikt wegens gebrek aan realiteitszin.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wat wilt u daarmee suggereren? Dat zijn supporters niet al te snugger zijn zegt weinig over Trump.
Of gewoon inziet dat er helemaal geen plannen zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een mens zou kunnen beargumenteren dat iedereen die ietsje slimmer is, nogal makkelijk door de plannen (of het gebrek eraan) van Trump heen prikt wegens gebrek aan realiteitszin.
Ook die optie staat in mijn post.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of gewoon inziet dat er helemaal geen plannen zijn.
Zie mijn reactie op Nintex in dezelfde reactie (toegevoegd terwijl jij reageerde). Ik denk dat dat het wel aardig verklaart hoe dit mogelijk is.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zag ook interviews met Trump-supporters waarin ze zeiden dat ze op hem stemden omdat hij precies zei wat hij dacht. Dat die gedachten vervolgens erg lelijk zijn, leek er niet toe te doen.
O dat zal ik u niet tegenspreken maar hij leek te suggereren dat Trump zelf eveneens niet snugger is en dat is niet volledig in overeenstemming met de waarheid. Overigens geldt hetzelfde, in mindere mate, voor Sanders' plannen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een mens zou kunnen beargumenteren dat iedereen die ietsje slimmer is, nogal makkelijk door de plannen (of het gebrek eraan) van Trump heen prikt wegens gebrek aan realiteitszin.
De Predictwise odds staan nu op 78/22 na een klein dipje. Die zijn bovendien relatief stabiel de laatste maanden zo rond de 70%. De modellen van FiveThirtyEight zijn wat volatieler aangezien ze hoofdzakelijk leunen op de peilingen, terwijl Predictwise ook de gokmarkten meeneemt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zag ook interviews met Trump-supporters waarin ze zeiden dat ze op hem stemden omdat hij precies zei wat hij dacht. Dat die gedachten vervolgens erg lelijk zijn, leek er niet toe te doen.
Overigens staat de race Clinton-Trump nu ongeveer op 70%-30% na de conventie en alle schandalen. Het is nog even afwachten of dat stabiel blijft of dat Trump weer terrein terug gaat pakken. (http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/)
Jij maakt nu 1 grote redeneerfout: de veronderstelling dat die mensen puur rationeel kiezen. Deze mensen stemmen op basis van hun gutfeeling en voor hen is alles beter dan het establishment onder wie de afgelopen decennia het voor hen zo bergafwaarts is gegaan. Het gaat om de middenklasse die is uitgehold en de onderklasse, al die arbeiders die hun baan hebben verloren t.g.v. outsourcing, de groeiende verschillen tussen arm en rijk, dat soort dingen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vreemd dat je die suggestie erin las. Dat staat er toch echt niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:06 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O dat zal ik u niet tegenspreken maar hij leek te suggereren dat Trump zelf eveneens niet snugger is en dat is niet volledig in overeenstemming met de waarheid. Overigens geldt hetzelfde, in mindere mate, voor Sanders' plannen.
En zo gaat het elke 4 jaar. Leren mensen dan nooit?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij maakt nu 1 grote redeneerfout: de veronderstelling dat die mensen puur rationeel kiezen. Deze mensen stemmen op basis van hun gutfeeling en voor hen is alles beter dan het establishment onder wie de afgelopen decennia het voor hen zo bergafwaarts is gegaan. Het gaat om de middenklasse die is uitgehold en de onderklasse, al die arbeiders die hun baan hebben verloren t.g.v. outsourcing, de groeiende verschillen tussen arm en rijk, dat soort dingen.
Ironisch genoeg zijn zij meer gebaat bij Hillary als president (of dat het beter wordt is afwachten - het hangt ervan af of dat ze zich deze keer wel aan de gemaakte afspraken houdt - maar het zal in ieder geval minder verslechteren dan onder Trump) dan bij Trump als president maar daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Zij vertrouwen Hillary Clinton niet, Trump spreekt op hun niveau, hij lijkt een man van het volk te zijn. Natuurlijk is hij dat niet maar daar hebben zij op dit moment geen boodschap aan.
Trump is ook niet heel erg snugger. Hij zit ongeveer op het niveau van Bush jr. maar dan veel minder goed voorbereid (jr. kreeg nogal wat bijles van o.a. Condoleeza Rice). Zet dat af tegen politici die een zeer uitgebreide dossierkennis hebben en die elke vraag direct goed kunnen beantwoorden. Alleen maakt dat die supporters niet uit, het gaat hen erom wie zij vertrouwen, met wie ze relaten, om die reden zal Hillary voor deze groep mensen bij voorbaat al afvallen, wat er verder ook gebeurt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wat wilt u daarmee suggereren? Dat zijn supporters niet al te snugger zijn zegt weinig over Trump.
Maar dan heb je het dus wel degelijk over de onderkant. Ik zou toch raar staan te kijken als er ineens een groep academici opstaat die gaat verkondigen dat het een goed idee is voor de natie om op Trump te stemmen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij maakt nu 1 grote redeneerfout: de veronderstelling dat die mensen puur rationeel kiezen. Deze mensen stemmen op basis van hun gutfeeling en voor hen is alles beter dan het establishment onder wie de afgelopen decennia het voor hen zo bergafwaarts is gegaan. Het gaat om de middenklasse die is uitgehold en de onderklasse, al die arbeiders die hun baan hebben verloren t.g.v. outsourcing, de groeiende verschillen tussen arm en rijk, dat soort dingen.
Ironisch genoeg zijn zij meer gebaat bij Hillary als president (of dat het beter wordt is afwachten - het hangt ervan af of dat ze zich deze keer wel aan de gemaakte afspraken houdt - maar het zal in ieder geval minder verslechteren dan onder Trump) dan bij Trump als president maar daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Zij vertrouwen Hillary Clinton niet, Trump spreekt op hun niveau, hij lijkt een man van het volk te zijn. Natuurlijk is hij dat niet maar daar hebben zij op dit moment geen boodschap aan.
Bij een groot gedeelte van Trumps aanhang had Obama ook geen kans, want ik vrees dat vooral ook de boodschap dat de Mexicanen en Islamieten het land uit moeten ze aanspreekt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen maakt dat die supporters niet uit, het gaat hen erom wie zij vertrouwen, met wie ze relaten, om die reden zal Hillary voor deze groep mensen bij voorbaat al afvallen, wat er verder ook gebeurt.
Klopt, vandaar dat ik erna vroeg maar mijn excuses als dat niet uw bedoeling is.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vreemd dat je die suggestie erin las. Dat staat er toch echt niet.
Dat Trump een waas voor zijn ogen krijgt en wild om zich heen gaat meppen zodra iemand iets negatiefs over hem zegt hoeft niets te zeggen over zijn intelligentie, hij kan gewoon een kort lontje hebben,quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:06 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O dat zal ik u niet tegenspreken maar hij leek te suggereren dat Trump zelf eveneens niet snugger is en dat is niet volledig in overeenstemming met de waarheid.
Onder Hillary eveneens, dat is misschien nog wel het pijnlijkste van al. Waar Trump een loose canon is is Hillary een berekenende havik. Pick you poison, ik word van beide bang als Europeaan. Zeker met die oplopende spanningen (ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit zou kunnen zeggen maar het kon daadwerkelijk nog erger:{) in het midden oosten en Rusland.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:42 schreef Acheronacis het volgende:
Trump is een bezopen gek.
3e wereldoorlog is met Trump realistische.
Ik denk het eerlijk gezegd niet, hoewel het wel helpt. Deze mensen hebben relatief weing toekomstperspectief, ze willen daarom graag een zondebok hebben en bepaalde groepen buitenlanders zijn hier geschikt voor (dat zie je in Europa ook veel en volgens mij speelde iets soortgelijks (maar op basis van de religie) ook in de jaren 30 een rol in Europa). Dat is echter het gevolg van het werkelijke probleem: dat die mensen weinig perspectief hebben. Hiervoor leggen ze de schuld bij het gezag van de afgelopen decennia, niemand in de USA vertegenwoordigt dat gezag beter dan Hillary Clinton die sinds beging jaren 90 in het centrum van de macht staat, eerst als first lady, daarna als senator en minister en in de tussentijd en sindsdien ook aan de top van de Democraten.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Bij een groot gedeelte van Trumps aanhang had Obama ook geen kans, want ik vrees dat vooral ook de boodschap dat de Mexicanen en Islamieten het land uit moeten ze aanspreekt.
Je lijkt elke keer te vergeten dat de Amerikaanse president niet zo overdreven veel alleen kan beslissen. Wellicht is het een idee je eens wat in het Amerikaanse politieke systeem te verdiepen voordat je weer allerlei dingen gaat roeptoeteren. Dan slaat wat je zegt misschien een keer ergens op.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onder Hillary eveneens, dat is misschien nog wel het pijnlijkste van al. Waar Trump een loose canon is is Hillary een berekenende havik. Pick you poison, ik word van beide bang als Europeaan. Zeker met die oplopende spanningen (ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit zou kunnen zeggen maar het kon daadwerkelijk nog erger:{) in het midden oosten en Rusland.
Laten we hopen dat als mevrouw Clinton wint dat ze dan in ieder geval niet de agenda van de oliebedrijven uitvoert want volgens mij is het twee voor twaalf wat betreft de klimaatverandering, van Trump weten we dat hij dit afdoet als fabels.
Maar dat past niet bepaald in de Amerikaanse cultuur. Socialisten doen het in de regel niet zo erg goed daar.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De oplossing is om de onderklasse te verheffen en de middenklasse te verstevigen. Hopelijk voor de Americanen ziet Hillary Clinton dat in.
Niet snugger als in intelligentie of dossierkennis? Wat je punt betreft over vertrouwen, is het zo vreemd dan dat mensen niet op iemand stemmen die wellicht intelligent is maar ze absoluut niet vertrouwen, los van de vraag of dat gebrek aan vertrouwen terecht is?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump is ook niet heel erg snugger. Hij zit ongeveer op het niveau van Bush jr. maar dan veel minder goed voorbereid (jr. kreeg nogal wat bijles van o.a. Condoleeza Rice). Zet dat af tegen politici die een zeer uitgebreide dossierkennis hebben en die elke vraag direct goed kunnen beantwoorden. Alleen maakt dat die supporters niet uit, het gaat hen erom wie zij vertrouwen, met wie ze relaten, om die reden zal Hillary voor deze groep mensen bij voorbaat al afvallen, wat er verder ook gebeurt.
Individueel, soms. Als groep? Blijkbaar niet of zelden. Je ziet het ook bij onze politici die dezelfde fouten maken als dat politici tientallen, honderden en duizenden jaren geleden al maakten. Van de positieve kant, dictators en leiders die de wererld proberen te veroveren blijven ook steeds dezelfde fouten maken. De klassieke fout waardoor ze het elke keer weer verliezen is dat ze te veel hooi op de vork nemen, hierdoor de middelen teveel moeten verdelen en uiteindelijk het rijk instort. Ook Hitler bezweek onder deze fout (Rusland).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
En zo gaat het elke 4 jaar. Leren mensen dan nooit?
Dat is denk ik eerder een gebrek aan strategisch politiek inzicht wat niet direct iets over zijn intelligentie in het algemeen hoeft te zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat Trump een waas voor zijn ogen krijgt en wild om zich heen gaat meppen zodra iemand iets negatiefs over hem zegt hoeft niets te zeggen over zijn intelligentie, hij kan gewoon een kort lontje hebben,
Als hij dat echter weet van zichzelf en toch direct de eerste de beste camera opzoekt om het onheil over zichzelf af te werpen dan mag je dat toch best een beetje dom noemen.
Beide. Niet dat het voor zijn kansen om de president te worden veel uitmaakt, al mag Hillary in haar handjes wrijven dat er niet een populist van het kaliber Pim Fortuyn of Nigel Farage tegenover haar staat.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:27 schreef Ashqelon het volgende:
Niet snugger als in intelligentie of dossierkennis?
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Als we toch aan het linkdumpen zijn:
Nooit eerder vertoond: republikeinse partij onderzoekt de opties als Trump zich terug zou trekken.
http://abcnews.go.com/Pol(...)ps/story?id=41089609
Dat komt door anti-communistische propaganda van o.a. McCarth, voor die onzin deden die ideeën het prima in USA, zie FDR.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat past niet bepaald in de Amerikaanse cultuur. Socialisten doen het in de regel niet zo erg goed daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |