Toevallig in de stad opgegroeid en niet/weinig de mogelijkheid om daarbuiten te komen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee...
Geen enkel kind tijdens mijn jeugd heeft dat soort dingen gedaan, dat is dus echt niet zo 'normaal'.
Prima.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Misschien preventief vast even je eigen adresgegevens posten zodat een liefhebber jou ook een lesje kan leren nadat je de daders een lesje hebt geleerd?
Nee, niet opgegroeid in de stad... gewoon in een dorp, wel in de randstad, maar ik was een vaste bezoeker van oa boerderijen en mijn beste vrienden woonde daar.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:32 schreef embedguy het volgende:
[..]
Toevallig in de stad opgegroeid en niet/weinig de mogelijkheid om daarbuiten te komen?
Zelf ben ik in een boere omgeving opgegroeid en in mijn beleving deed bijna iedereen wel vergelijkbare dingen (zoals kikkers opblazen) op hun 8e... Zelf ook zat gedaan(nee, daar ben ik niet trots op) al zou het me destijds toch ook wel iets te ver zijn gegaan om een kat als voetbal te gebruiken (zonder groepsdruk iig)...
Wel triest dit, al vind ik persoonlijk de reacties hier van sommige fokkers nog triester...
Waarschijnlijk kun je dat ook niet. Het hele verhaal van "vechten voor zijn leven" wordt gebruikt om de familieleden wat te steunen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet ik op dit moment niet zeker... dat moet ik eerlijk toegeven.
Het gaat om de daad, mensen die zoiets doen zijn verrot.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:19 schreef SupportIceland het volgende:
Ja, laten we ons lekker druk maken om een kat...........
Ongelooflijk.
Welneequote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat om de daad, mensen die zoiets doen zijn verrot.
Wat zou dan het motief zijn volgens jou?quote:
Geen idee. Dat moet je die jongens vragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat zou dan het motief zijn volgens jou?
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:59 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Geen idee. Dat moet je die jongens vragen.
Wat ik wel weet is dat de mensen hier die deze jongens hardhandig aan zou willen pakken nog veel meer 'gestoord' zijn dan deze katschoppers.
Dat vind ik niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:59 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Geen idee. Dat moet je die jongens vragen.
Wat ik wel weet is dat de mensen hier die deze jongens hardhandig aan zou willen pakken nog veel meer 'gestoord' zijn dan deze katschoppers.
4. Je bent een lul.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
1. Het was in Belgiė
2. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het allochtonen zijn. Ken helaas ook genoeg voorbeelden van witte mensen rondom mij uit mijn jeugd die soortgelijke streken uithaalden.
3. Je hoopt dat er een burgeroorlog uitbreekt, en dan nog enkel op basis van je eigen BS-spuiende onderbuik ook.
Ergo:
Ik ben afgestompt noch emotieloos, enkel niet dom genoeg om over de doodstraf te schreeuwen bij dit soort zaken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Lees nog eens even goed waar dit topic over gaat. Beeld je eens in wat daar precies heeft plaatsgevonden. Geef je niks om dieren of zo? En dan ook nog eens een jong diertje. Hoe smerig en verdorven ben je als je zoiets daarmee kan doen? Wat moet er in hemelsnaam gebeuren, vraag ik me wel eens af, om mensen zoals jij/jullie (want er zijn er meerdere hier) ooit eens van je stoel af te krijgen? Of zit het er gewoon helemaal niet eens in? Ben je zo afgestompt op dat gebied?
Is allemaal prima verder hoor. Alleen waar ik dan nogal een hekel aan heb is altijd die zelfgenoegzaamheid daarin.
Waar zie je mij een vergelijking tussen de twee trekken dan? Uhuh.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
En bij jou. Als je een bericht op een forum in een virtuele wereld erger vindt dan irl een kitten doodschoppen.
Welnee.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 00:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik niet.
Ik zou deze lieden graag een doodsschop willen geven.
Kun je valide argumenteren geven waarom je dat denkt? Ik zie meer mensen dat hier beweren, maar zou niet weten waarom het schoppen van een kat per definitie zou betekenen dat je ziek in je hoofd bent.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je zou door minder een misantroop kunnen worden.
Voor mensen die zoiets doen is er weinig hoop, deze mensen zijn heel erg ziek.
De doodstraf is niet aan de orde in ons leefgebied. Dus het doet er werkelijk helemaal niets toe.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 00:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben afgestompt noch emotieloos, enkel niet dom genoeg om over de doodstraf te schreeuwen bij dit soort zaken.
Heb je al eens met een psychiater gepraat over jouw problemen?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De doodstraf is niet aan de orde in ons leefgebied. Dus het doet er werkelijk helemaal niets toe.
Maar gevoelsmatig lijkt het me een zeer voldoeningsgevende straf. Zou 'm het liefst dan nog eigenhandig uitvoeren.
Dat snap je niet omdat je zelf ziek in je hoofd bent en je een aantal hersenfuncties mist.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:00 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Kun je valide argumenteren geven waarom je dat denkt? Ik zie meer mensen dat hier beweren, maar zou niet weten waarom het schoppen van een kat per definitie zou betekenen dat je ziek in je hoofd bent.
Hou jij helemaal je hoofd gewoon, dom naļef ventje.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb je al eens met een psychiater gepraat over jouw problemen?
Altijd fijn, een ad hominem.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat snap je niet omdat je zelf ziek in je hoofd bent en je een aantal hersenfuncties mist.
Jij vind dat het doelbewust schoppen van een dier zichzelf kwalificeert als normaal gedrag?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:00 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Kun je valide argumenteren geven waarom je dat denkt? Ik zie meer mensen dat hier beweren, maar zou niet weten waarom het schoppen van een kat per definitie zou betekenen dat je ziek in je hoofd bent.
Och je schrijft zelf dat je gevoelsmatig voldoening zou beleven aan het doodmaken van iemand, lijkt mij ernstig genoeg om eens wat aandacht aan te besteden.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hou jij helemaal je hoofd gewoon, dom naļef ventje.
Zo mag je het beschouwen, al was het niet eens zo bedoeld. Maar beschouw het maar als een ad hominem ja, geen probleem. Ik moet zulke types die dit ook maar op één of andere manier goedpraten totaal niet, dus ook wel deels terecht dat je het zo dan zo opvat.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:04 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Altijd fijn, een ad hominem.
Normaal of abnormaal zijn termen waar wij niet zoveel mee opschieten. Wel vind ik het onwenselijk gedrag om een kat bijna de dood in te trappen. Maar er zijn zoveel zaken die mensen doen , wat ik als onwenselijk acht.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jij vind dat het doelbewust schoppen van een dier zichzelf kwalificeert als normaal gedrag?
Ok, lolquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:10 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Zo mag je het beschouwen, al was het niet eens zo bedoeld. Maar beschouw het maar als een ad hominem ja, geen probleem. Ik moet zulke types die dit ook maar op één of andere manier goedpraten totaal niet, dus ook wel deels terecht dat je het zo dan zo opvat.
https://en.wikipedia.org/(...)nk_to_human_violencequote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:00 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ik vind dat net zo zorgwekkend als iemand die het geen "ziek in het hoofd" gedrag vindt dat je een weerloos diertje kapotschopt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och je schrijft zelf dat je gevoelsmatig voldoening zou beleven aan het doodmaken van iemand, lijkt mij ernstig genoeg om eens wat aandacht aan te besteden.
Zou de ' per definitie' er voor niets staan?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)nk_to_human_violence
Echt, ga gewoon weg met dit. Beetje de context er uithalen en doen alsof het daar niks mee te maken heeft. Typisch weer zo'n moralistische manipulatietechniekje die je hier vaak ziet. Ben er niet gevoelig voor, helaas voor je.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och je schrijft zelf dat je gevoelsmatig voldoening zou beleven aan het doodmaken van iemand, lijkt mij ernstig genoeg om eens wat aandacht aan te besteden.
Om te beginnen, je hebt geen enkele empathie als je zoiets doet en er is iets ernstig mis gegaan met de ontwikkeling van je normbesef en waarden als je denkt dat het ok is om zoiets te doen, zelfs al heb je geen enkele empathie. Zelfs als dit alles verkeerd is gegaan dan zou je uit jezelf moeten kunnen inzien dat het verkeerd is om zo'n weerloos wezen te schoppen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:00 schreef SupportIceland het volgende:
Kun je valide argumenteren geven waarom je dat denkt?
De context haal ik juist niet weg, je wilt het liefst persoonlijk de doodstraf uitvoeren, de doodstraf alleen is dus niet genoeg het gaat om jouw persoonlijke genoegdoening.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Echt, ga gewoon weg met dit. Beetje de context er uithalen en doen alsof het daar niks mee te maken heeft. Typisch weer zo'n moralistische manipulatietechniekje die je hier vaak ziet. Ben er niet gevoelig voor, helaas voor je.
Lekkere nonchalante reactie man. Dat is zeker je narcistische berusting dat bij je psychopathische ziektebeeld hoort?quote:
Dat is toch geen vergelijking? Of zouden die randdebielen dan, om het "moreel goed" te maken, dat kitten hebben moeten opeten achteraf?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:
walgelijk, ja. hier krijg je toch jeuk aanje handen van, om die tgeringjochies eens flink af te tuigen.
maar heeft al iemand gezegd, dat katten dit zelf ook met veel plezier doen,. maar dan met muizen? laatst de kat van mn moeder nog, echt voetballen ermee. t beestje leefde nog half, oog eruit, darmen op straat.
Per definitie kun je dat niet stellen, het is vooral een regel die in het algemeen wel opgaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:14 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Zou de ' per definitie' er voor niets staan?
Er zijn zat katten die de muis achteraf niet opeten hoor!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijking? Of zouden die randdebielen dan, om het "moreel goed" te maken, dat kitten hebben moeten opeten achteraf?
doe ermee wat je wil. gewoon een feitje.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijking? Of zouden die randdebielen dan, om het "moreel goed" te maken, dat kitten hebben moeten opeten achteraf?
Ik neem genoegen met een forse vleesaccijns.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 00:43 schreef Kaas- het volgende:
Doodstraf voor iedereen die de bio-industrie steunt!!!11!![]()
Dit is inderdaad een theorie, maar als je de geschiedenisboeken openslaat dan kom je erachter dat wel erg veel mensen dit gevoel helemaal niet hebben. Er waren tijden dat volkeren mensenbaby's van rotsblokken gingen gooien als ze niet voldeden aan bepaalde eisen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Om te beginnen, je hebt geen enkele empathie als je zoiets doet en er is iets ernstig mis gegaan met de ontwikkeling van je normbesef en waarden als je denkt dat het ok is om zoiets te doen, zelfs al heb je geen enkele empathie. Zelfs als dit alles verkeerd is gegaan dan zou je uit jezelf moeten kunnen inzien dat het verkeerd is om zo'n weerloos wezen te schoppen.
Een normaal mens krijgt de neiging om voor zo'n beestje te zorge, het baby-effect. Het maakt weinig uit welk zoogdier het betreft, we zijn er allemaal gevoelig voor en dit bij de meeste zoogdieren. Om die reden zie je ook in de natuur soms het adoptieverschijnsel, in sommige gevallen is de adoptieouder een roofdier en het adoptie kind een prooidier, bijvoorbeeld een leeuw en een hert. Dit kan gebeuren op het moment dat de hormonen dit faciliteren (voor hun eigen kind). Zo hebben mensen ook de neiging om voor een kitten of een puppy te zorgen. Het is een kwestie van uiterlijke kenmerken, hoe ons brein is geconfigureerd en dergelijke.
Kortom, bij mensen die zoiets doen is er niet alleen het een en ander mis gegaan bij de opvoeding, er is meer grondig mis bij deze mensen.
Dus ze wisten of konden het verschil?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:24 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
De waarheid is dat het normale mensen waren die vaak thuis weer hun pasgeboren dochtertje gingen knuffelen.
Eh?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ze wisten of konden het verschil?
Eerlijk is eerlijk, Wespensteek heeft een punt dat het geen voldoening zou moeten geven als je iemand doodt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De doodstraf is niet aan de orde in ons leefgebied. Dus het doet er werkelijk helemaal niets toe.
Maar gevoelsmatig lijkt het me een zeer voldoeningsgevende straf. Zou 'm het liefst dan nog eigenhandig uitvoeren.
Jij hebt niet geleerd met twee woorden te vragen?quote:
okquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij hebt niet geleerd met twee woorden te vragen?
Jij begrijpt het niet?
Dat maakt jou dan weer niet schuldig, wir haben es nicht gewusst?
Dat geloof ik best, dat als het zich in de praktijk voordoet het misschien een heel ander effect zal hebben. Het gaat dan ook helemaal niet om het letterlijke executeren van een ander - dat is simpelweg helemaal niet aan de orde., Ik ga er nooit achter komen wie die ventjes waren, en ik zal waarschijnlijk ook nooit mensen op heterdaad gaan betrappen in m'n leven doe zoiets doen Het gaat meer om de haat die deze mensen oproepen, wat je 'het liefst' (in je hoofd dus) met zulke mensen zou willen doen, als je de kans kreeg (en die krijg je toch nooit).quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, Wespensteek heeft een punt dat het geen voldoening zou moeten geven als je iemand doodt.
Er zijn slachtoffers die denken dat het voldoening geeft, steeds weer blijkt op het moment dat het is gebeurd dat het helemaal geen voldoening geeft. Het richt enkel schade aan. Er zijn betere alternatieven.
Speciaal voor jou dit artikel. Lees het, het is leerzaam!
Klopt, die brengen ze dan naar jou, kan jij ook een muisje eten denken ze dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zijn zat katten die de muis achteraf niet opeten hoor!
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:04 schreef George_Zina het volgende:
Man, man, man. Blijf toch gewoon van onze huisdieren af, klootzakken.
Dat was vooral een hele sociale kat!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt, die brengen ze dan naar jou, kan jij ook een muisje eten denken ze dan.
Heb een (ex) kater gehad die nog half levende muisjes en vogeltjes mee naar huis nam en dan keihard ging mauwen tot ik mijn slaapkamer uit kwam om dan dat creperende beestje voor mijn voeten te leggen. En gewoon me achterna lopen ermee desnoods.
Die vond blijkbaar dat het hoog tijd werd dat ik een volwassen kat werd die leerde doden, weigerde het zelf te doden en was altijd zeer beledigd dat ik die prooi niet opat maar teruggaf na het doden (uit het lijden had geholpen). Dan at hij het dan toch maar op![]()
Meer deze kat jaagde ook voor de andere kat die helemaal geen jager was en ook de honden kregen weleens een muisje e.d. van hem. Alhoewel die wel allemaal dode prooien kregen![]()
Was een aparte kat, maarja hij was dan ook echt in het bos geboren, was "wildvang".
Weet ik, want dat gaf je al aan. Ik ben alleen niet dom genoeg om dergelijke emoties te delen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Je zogenaamde intellectuele, rustige geweldloze houding is een farce die je jezelf hebt wijsgemaakt en in vast bent komen te zitten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:43 schreef Kaas- het volgende:
Weet ik, want dat gaf je al aan. Ik ben alleen niet dom genoeg om dergelijke emoties te delen.
Als je werkelijk overtuigd bent dat een beetje dommig kakelen over de doodstraf normaler is dan even nadenken voordat je iets post, ben je toch wel ver van huis hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Je zogenaamde intellectuele, rustige geweldloze houding is een farce die je jezelf hebt wijsgemaakt en in vast bent komen te zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |