abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164212345
Ja, ik weet dat ook het Rijks subsidie krijgt, maar ook dat is een keuze van het museum en van de regering.
Daar is trouwens ook discussie over. http://nos.nl/artikel/210(...)oor-rijksmuseum.html http://www.parool.nl/kuns(...)sidie-doen~a4310264/
In plaats van het handje ophouden kunnen ze ook hun sponsors om een grotere bijdrage vragen https://www.rijksmuseum.nl/nl/steun-het-rijks/onze-sponsoren , maar graaien uit de belastingpot is wel zo makkelijk.

Nogmaals ik ben niet tegen kunst en cultuur, maar doordat subsidie`s redelijk makkelijk vergeven worden (gelukkig is men al iets strenger geworden) ontbreekt elke prikkel om andere vormen van inkomsten te genereren.
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 22:44:26 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164212373
quote:
9s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:40 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik ga mijn bandje De gestapo , Stasi, NKVD of GroenLinks noemen . Misschien krijg ik dan ook centen
doen

en laat het ons vooral weten lolbroek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:51:55 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164212576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
ik ben niet tegen kunst en cultuur
Gelukkig maar, zeg!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:52:48 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164212606
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, ik weet dat ook het Rijks subsidie krijgt, maar ook dat is een keuze van het museum en van de regering.
Daar is trouwens ook discussie over. http://nos.nl/artikel/210(...)oor-rijksmuseum.html http://www.parool.nl/kuns(...)sidie-doen~a4310264/
In plaats van het handje ophouden kunnen ze ook hun sponsors om een grotere bijdrage vragen https://www.rijksmuseum.nl/nl/steun-het-rijks/onze-sponsoren , maar graaien uit de belastingpot is wel zo makkelijk.

Nogmaals ik ben niet tegen kunst en cultuur, maar doordat subsidie`s redelijk makkelijk vergeven worden (gelukkig is men al iets strenger geworden) ontbreekt elke prikkel om andere vormen van inkomsten te genereren.
Dat Rijks Museum is eigendom van Het Rijk, logisch dat Het Rijk ervoor betaalt (in de vorm van subsidies).
De Staat is echter niet van De Staat en in feite gewoon een op winst georiënteetde, commerciële partij.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:57:56 #205
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164212796
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zegt dan vooral iets over jou...
Dat zal best. Maar tot nog toe heb ik hier niemand kunnen betrappen op enige vorm van welwillendheid ten opzichte van die muziek, laat staan fans of mensen die spontaan roepen hoe geweldig de band is. Ik heb vanuit dit topic het idee dat niemand hier bekend is met de muziek van De Staat.
pi_164213417
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar tot nog toe heb ik hier niemand kunnen betrappen op enige vorm van welwillendheid ten opzichte van die muziek, laat staan fans of mensen die spontaan roepen hoe geweldig de band is. Ik heb vanuit dit topic het idee dat niemand hier bekend is met de muziek van De Staat.
Dan lees je niet goed. :)

Eerste album vond ik erg goed. Heb ze toen ook live gezien. Tweede en derde album spreken me minder aan. En deze cover vond ik gewoon grappig:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 23:20:10 ]
pi_164214350
De Staat is toch wel heel bekend. Als je daar nog nooit van gehoord hebt moet je denk ik niet meediscussieren in een topic over muziek en kunst, maar gewoon lekker Guus Meeuwis gaan luisten of naar The Voice of Holland kijken.

De argumentatie dat iets alleen mag bestaan als het geld opbrengt is ook wel erg pijnlijk.
pi_164214365
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:10 schreef k_man het volgende:
Tuurlijk joh. Je weet dat zelfs het Rijksmuseum niet kan bestaan zonder subsidie? Sluiten dan maar?
Ach, het is slechts een van de populairste musea in de wereld. :s)
Helaas blijft Du Louvre wel buiten bereik.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164214468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Waarom geven ze die gasten niet gewoon een renteloze lening als investering?
Ik heb nieuws voor jou: dat is subsidie. ;)
#NoDAPL
pi_164214964
Hier een voorbeeld van een popmuzikant die een grootmeester is met het instrument: Geïmproviseerd op de akkoorden die bij het liedje horen, je kan vele versies vinden met veel verschillende lengtes, helaas, zoals dat bij concerten gaat, vaak met een slechte registratie. De beste improvisatie die ik van hem ken kan ik helaas niet vinden op Youtube.
Als je wil weten hoe je de basisversie speelt: Zo kan je voor gitaristen ook voorbeelden vinden en natuurlijk kon Freddie Mercury zich qua zang met gemak meten met de beste klassieke zangers. Dat wil niet zeggen dat M niet een punt had met zijn opmerking dat popmuziek vaak instrumenttechnisch gemakkelijker is. Niet zo zeer omdat ze niet beter kunnen of willen maar omdat het nogal een rotzooitje wordt als bij 4/5 van zulke instrumenten iedereen voluit gaat. :)
#NoDAPL
pi_164215056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor jou: dat is subsidie. ;)
Uh, nee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_164215090
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Uh, nee.
Uh, ja. Als je renteloos leent dan subsidieer je, je legt er geld op toe. Nu ja, in normale economische tijden (inflatie), er zijn vast extreme situaties denkbaar waarin dat niet zo is maar laten we daar alsjeblieft niet aan denken. :)
#NoDAPL
pi_164215099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uh, ja. Als je renteloos leent dan subsidieer je, je legt er geld op toe. Nu ja, in normale economische tijden, er zijn vast extreme situaties denkbaar waarin dat niet zo is maar laten we daar alsjeblieft niet aan denken. :)
Dat je er geld op toelegt maakt het niet per se een subsidie.
pi_164215107
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat je er geld op toelegt maakt het niet per se een subsidie.
Leg uit?
#NoDAPL
pi_164215143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg uit?
Een subsidie betaal je achteraf niet terug, tenzij fraude of iets dergelijks.
Bij een lening is het wel de bedoeling dat je het bedrag weer terug betaald, tenzij later anders wordt besloten.

Om maar een dingetje te noemen.
pi_164215185
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Een subsidie betaal je achteraf niet terug, tenzij fraude of iets dergelijks.
Bij een lening is het wel de bedoeling dat je het bedrag weer terug betaald, tenzij later anders wordt besloten.

Om maar een dingetje te noemen.
Dat is semantiek. Of dat je 100 krijgt en 3 jaar later 100 terugbetaalt terwlijk 100 nu gelijk is aan 110 3 jaar later of nu een klein bedrag geeft (je mag zelf uitrekenen hoeveel precies ;)), het is hetzelfde principe. Het is maar een hele kleine gift maar het is een gift op het moment dat er inflatie is.
#NoDAPL
pi_164215219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is semantiek. Of dat je 100 krijgt en 3 jaar later 100 terugbetaalt terwlijk 100 nu gelijk is aan 110 3 jaar later of nu een klein bedrag geeft (je mag zelf uitrekenen hoeveel precies ;)), het is hetzelfde principe. Het is maar een hele lichte gift maar het is een gift op het moment dat er inflatie is.
Nee dat is geen semantiek. Knipoog of niet.
Risico's liggen bij verschillende partijen en aansprakelijkheden op de bedragen liggen anders.

Maar goed, we kunnen gewoon eigen definities hanteren natuurlijk. En vooral anderen semantisch een bos insturen.
pi_164215244
quote:
Bassie stemt op de VVD, dat lijkt me duidelijk. :)
#NoDAPL
pi_164215256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Waarom geven ze die gasten niet gewoon een renteloze lening als investering?
Ondanks wat Bram zegt is dat zeker een optie, en geen vorm van klassieke subsidie.
Zo kan je een deel van het risico ook bij de ander neerleggen bijvoorbeeld. Al veel meer een stimulans voor de ontvangende partij.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 00:49:47 #221
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164215266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij deelt in ieder geval de mentaliteit dat alles voor hem is :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164215278
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nee dat is geen semantiek. Knipoog of niet.
Risico's liggen bij verschillende partijen en aansprakelijkheden op de bedragen liggen anders.

Maar goed, we kunnen gewoon eigen definities hanteren natuurlijk. En vooral anderen semantisch een bos insturen.
Ja, ga flauw doen!
Als er geen inflatie of deflatie is, ik geef jou 100 euro en jij geeft mij 90 euro terug en wij weten dit van tevoren voordat ik jou die 100 euro geef, geef ik jou dan 10 euro?
Nu met inflatie. Ik geef jou 100 euro en jij geeft mij 100 euro terug maar wij weten allebei van tevoren dat die 100 euro minder waarde heeft op het moment dat jij mij die teruggeeft. Jij kan flauw stellen dat ik dan geen geld aan jou geef maar dat doe ik wel aangezien het geld aan waarde verliest en wij allebei weten dat dit gebeurt.
#NoDAPL
pi_164215291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij is wel een self-made man.
pi_164215317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, ga flauw doen!
Als er geen inflatie of deflatie is, ik geef jou 100 euro en jij geeft mij 90 euro terug en wij weten dit van tevoren voordat ik jou die 100 euro geef, geef ik jou dan 10 euro of niets?
Nu met inflatie. Ik geef jou 100 euro en jij geeft mij 100 euro terug maar wij weten allebei van tevoren dat die 100 euro minder waarde heeft op het moment dat jij mij die teruggeeft.
Niks flauws aan.
Dat het in jouw hoofd subsidie heet maakt het nog niet zo voor de rest van de wereld zo.

Dit stukje tekst maakt ook weer duidelijk dat je en het verschil tussen subsidie en een lening niet begrijpt, en mijn punt niet.

Hint 1, iets met niet terugbetalen bij subsidie.
Hint 2, grote verschil zit niet in het bedrag dat gelijk kan zijn. Maar in verantwoordelijkheden en schuldrelaties.

Dit semantiek noemen is heel hard roepen dat een appel een peer is en dat de verschillen ertussen semantiek is.
  Moderator donderdag 4 augustus 2016 @ 01:00:58 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164215369
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Niks flauws aan.
Dat het in jouw hoofd subsidie heet maakt het nog niet zo voor de rest van de wereld zo.

Dit stukje tekst maakt ook weer duidelijk dat je en het verschil tussen subsidie en een lening niet begrijpt, en mijn punt niet.

Hint 1, iets met niet terugbetalen bij subsidie.
Hint 2, grote verschil zit niet in het bedrag dat gelijk kan zijn. Maar in verantwoordelijkheden en schuldrelaties.

Dit semantiek noemen is heel hard roepen dat een appel een peer is en dat de verschillen ertussen semantiek is.
jullie hebben beiden gelijk (of beiden geen gelijk)

de rente is in dit geval de subsidie, niet de lening ... maar het is wel degelijk subsidie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164215417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

jullie hebben beiden gelijk (of beiden geen gelijk)

de rente is in dit geval de subsidie, niet de lening ... maar het is wel degelijk subsidie
Uh nee.

In de volkmond misschien omdat je iets mag houden. Maar met het fiscale instrument subsidie heeft het niks van doen. Dan is het eerder een schenking, de rente.
Heb al veel subsidiecontracten binnen de overheid gezien, maar dit soort constructies zijn technisch gezien geen subsidies. Het te pas en te onpas gebruiken van de term leidt dus tot verwarring.

Een lening is iets anders dan een subsidie, renteloze lening of niet.
En juist die verschillen, vooral juridisch en risico technisch maakt dat je de ene keer voor een subsidie kiest en de andere keer een (renteloze) lening. Ook al is onder de streep het bedrag in het handje hetzelfde.
Overweging tussen de instrumenten is bijvoorbeeld waar je risico van de investering neer wilt leggen.
pi_164215458
Maar goed, rusten.

Niet semantisch.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 04:17:20 #228
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164216077
Belachelijk. Schofterig gewoon :(
  donderdag 4 augustus 2016 @ 05:51:31 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164216183
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij zult jezelf wel een grote, stoere jongen vinden, of niet? Lekker de Jostiband belachelijk maken. Ik hoop dat je trots op jezelf bent...
;(
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:19:58 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164216214
De opmerking over de lening komt voort uit wat er wordt uitgelegd over waar De Staat het geld voor wil gebruiken: een investering in middelen om uiteindelijk (meer) geld te verdienen.
Oudnederlandsch: de kosten gaan voor de baten uit.
Dan vind ik dat je de partij die geld wil gaan verdienen met jouw geld mag vragen (een deel ervan) terug te betalen.
Dat is een normale financiële constructie, vaak in de vorm van een lening, uitgifte van aandelen of iets crowdfunding-achtigs (afhankelijk van het risico wat je als geldverstrekker wilt nemen)
Het verschil met de subsidie is dat je van de ontvanger een duidelijke wederdienst verlangt met de intentie dat je de investering uiteindelijk krijgt terugbetaald, al dan niet met winst.
Het blijft een risico, maar is minder vrijblijvend dan gratis geld van een subsidie.

Als De Staat een organisatie zonder winstoogmerk zou zijn, zou de situatie gelijk zijn aan zo'n groot orkest: die hebben geld nodig on te overleven, niet om (meer) winst te maken.
Om voor een band als De Staat te kunnen overleven is niet veel geld nodig - het merendeel van de bands heeft daarvoor geen subsidie nodig. Uit de eerdere berichten blijkt ook duidelijk dat de Staat wil investeren in een meer commerciële, meer winstgevende aanpak. Als dat lukt, kunnen ze mooi die 1 miljoen terugbetalen, naast de gebruikelijke belastingen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:25:14 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164216389
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:19 schreef Lunatiek het volgende:
De opmerking over de lening komt voort uit wat er wordt uitgelegd over waar De Staat het geld voor wil gebruiken: een investering in middelen om uiteindelijk (meer) geld te verdienen.
Oudnederlandsch: de kosten gaan voor de baten uit.
Dan vind ik dat je de partij die geld wil gaan verdienen met jouw geld mag vragen (een deel ervan) terug te betalen.
Dat is een normale financiële constructie, vaak in de vorm van een lening, uitgifte van aandelen of iets crowdfunding-achtigs (afhankelijk van het risico wat je als geldverstrekker wilt nemen)
Het verschil met de subsidie is dat je van de ontvanger een duidelijke wederdienst verlangt met de intentie dat je de investering uiteindelijk krijgt terugbetaald, al dan niet met winst.
Het blijft een risico, maar is minder vrijblijvend dan gratis geld van een subsidie.

Als De Staat een organisatie zonder winstoogmerk zou zijn, zou de situatie gelijk zijn aan zo'n groot orkest: die hebben geld nodig on te overleven, niet om (meer) winst te maken.
Om voor een band als De Staat te kunnen overleven is niet veel geld nodig - het merendeel van de bands heeft daarvoor geen subsidie nodig. Uit de eerdere berichten blijkt ook duidelijk dat de Staat wil investeren in een meer commerciële, meer winstgevende aanpak. Als dat lukt, kunnen ze mooi die 1 miljoen terugbetalen, naast de gebruikelijke belastingen.
En waarom zou de belastingbetaler dat bij dit bandje moeten faciliteren met een miljoen, maar moeten alle normale ondernemers dat zelf doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164216429
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom zou de belastingbetaler dat bij dit bandje moeten faciliteren met een miljoen, maar moeten alle normale ondernemers dat zelf doen?
Nou zijn er voor werkgevers ook genoeg subisdiepotjes dus waar heb je het over? Voor burgers die hun huis isoleren zijn ook subsidies. Enz...
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:50:17 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164216500
quote:
Omdat die niet kunnen drummen. En saaie pakken dragen. En alleen maar over geld zitten te ouwehoeren.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:30:09 #234
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164216796
quote:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:32:40 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164216830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zijn er voor werkgevers ook genoeg subisdiepotjes dus waar heb je het over? Voor burgers die hun huis isoleren zijn ook subsidies. Enz...
Het doel van die subsidies is niet "winst", bij De Staat blijkbaar wel.
pi_164216868
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee? Denk je werkelijk dat mensen zonnepanelen nemen, of hun huis laten isoleren, om een andere reden dan financieel gewin?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:37:35 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164216881
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:32 schreef Lunatiek het volgende:

Maar dat is het doel wel voor de ondernemers die die subsidies ontvangen!
pi_164216904
Belachelijk deze subsidie.

De verantwoordelijken moeten aftreden.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:45:03 #239
45206 Pietverdriet
pi_164216984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Allemaal afschaffen, incluus de toekenners en controleurs, geld gebruiken om lasten te verlagen. Win Win
pi_164216987
Slim van die gasten om een subsidie aan te vragen en onbegrijpelijk dat hij is toegekend.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:46:45 #241
45206 Pietverdriet
pi_164217005
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar dat is het doel wel voor de ondernemers die die subsidies ontvangen!
Ook bij ondernemers komen de subsidies niet bij die het nodig zouden hebben maar bij bedrijven die specialisten inhuren om ze aan te vragen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:54:15 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164217106
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

Ook bij ondernemers komen de subsidies niet bij die het nodig zouden hebben maar bij bedrijven die specialisten inhuren om ze aan te vragen.
Dat laatste is waar, maar je creëert een valse tegenstelling. Ook een bedrijf dat specialisten inhuurt voor een subsidieaanvraag, kan die subsidie mogelijk goed gebruiken en zelfs nuttig besteden.

Ik ben het wel met je eens dat al dat gebureaucratiseerd rondpompen van geldstromen niet noodzakelijkerwijs tot goede resultaten leidt.
pi_164217137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, mijn pa is na zijn pensioen met wat ander oude lullen wat gaan ondernemen en hun krijgen het gewoon zelf voor elkaar om de research subsidies aan te vragen.

Belastingrulings, en vage constructies die voornamelijk grote bedrijven erop na kunnen houden zijn dit in jou optiek ook verkapt vormen van subsidie? Of is dat weer de zogenaamde vrije markt.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:03:35 #244
45206 Pietverdriet
pi_164217233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onzin, mijn pa is na zijn pensioen met wat ander oude lullen wat gaan ondernemen en hun krijgen het gewoon zelf voor elkaar om de research subsidies aan te vragen.

Belastingrulings, en vage constructies die voornamelijk grote bedrijven erop na kunnen houden zijn dit in jou optiek ook verkapt vormen van subsidie? Of is dat weer de zogenaamde vrije markt.
Ik vind dat alle aftrekposten, bij en toeslagen, subsidies etc etc moeten worden afgeschaft, alle lui die bezig zijn de aanvragen te verwerken en controleren en de lui die daarna bezig zijn met audits erop en het bekijken van hoe het besteed is dan kunnen worden ontslagen. Deze enorme besparing vervolgens worden gebruikt om lasten te verlichten. Ook CWI's, reintegratie en dat soort onzin kan worden afgeschaft, weer vele miljarden aan lastenverlichting.
pi_164217307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind dat alle aftrekposten, bij en toeslagen, subsidies etc etc moeten worden afgeschaft, alle lui die bezig zijn de aanvragen te verwerken en controleren en de lui die daarna bezig zijn met audits erop en het bekijken van hoe het besteed is dan kunnen worden ontslagen. Deze enorme besparing vervolgens worden gebruikt om lasten te verlichten. Ook CWI's, reintegratie en dat soort onzin kan worden afgeschaft, weer vele miljarden aan lastenverlichting.
Fijn dat je dat vind, ook fijn dat je je niet over belastingrulings en vage belasting constructies uit laat. :')
pi_164217636
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat die niet kunnen drummen. En saaie pakken dragen. En alleen maar over geld zitten te ouwehoeren.
:D
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:45:05 #247
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164217844
_O-

Ons kent ons idd :r

Arjo Klingens, adviseur.

'De Staat heeft dit soort geld gewoon heel hard nodig'
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164217905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:45 schreef ErwinRommel het volgende:
_O-

Ons kent ons idd :r

Arjo Klingens, adviseur.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Of hier echt sprake is van belangenverstrengeling valt nog te bezien, maar zoveel aanstellingen in de cultuursector zijn op basis van nepotisme. Iemand die nog een leuk klusje voor iemand anders heeft. Daardoor is het één grote circlejerk geworden van figuren die elkaar allerlei baantjes toespelen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:49:41 #249
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164217925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:48 schreef Mystikvm het volgende:
Of
En dat bekostigd men met belastinggeld |:(
Volgens mij zijn er andere prioriteiten in NL.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164218039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dat bekostigd men met belastinggeld |:(
Volgens mij zijn er andere prioriteiten in NL.
Er zijn ook andere prioriteiten, die krijgen dan ook veel meer geld :)

Ik ben het niet oneens met cultuursubsidies. Musea en podia hebben gewoon een beetje geld nodig om kunst en cultuur voor iedereen bereikbaar te maken. Maar ik ben het er heel, heel erg mee oneens om de kunstenaar zelf te subsidiëren. Dat is echt een perverse prikkel. Ik vind het ook heel storend dat het daarmee in feite gaat over smaak. Waarom de ene kunstenaar wel, en de andere niet? Dat is hoe dan ook een kwestie van persoonlijke voorkeuren, en dat hoort niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')