Snap niet dat mensen zo simpel zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:18 schreef Crack_ het volgende:
[..]
JIJ HEBT ECHT MOEITE MET ANDERMANS LEVEN OFNIE
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Snap niet dat mensen zo simpel zijn.
Mensen worden zoetgehouden met pokemon go of inhoudsloze vlogs in plaats van tijd nuttig te besteden en nieuwe dingen te leren over de wereld om ons heen.
Kan ik me wel voorstellen, maar vind ik toch wel jammer.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef Crack_ het volgende:
[..]je kunt je niet voorstellen dat mensen anders zijn dan jij en andere interesses hebben enzo dus
dát vind ik pas simpel denken
Zou goed kunnen. De enige twee jongens die hoog inschat en weerwoord kunnen geven zijn Martha of Benouaf. Martha is al bijna 5 jaar dood en Benouaf zit al 5 jaar vast. 😞😞quote:Op maandag 25 juli 2016 16:14 schreef JimmyDean het volgende: [..] Volgens mijn theorie is die hele Mocro Mafia gewoon in dienst van de Ndrangheta zonder dat de meeste jongens dat doorhebben.
je zegt dat je het niet snapt, nou is niet zo moeilijk dan tochquote:Op maandag 25 juli 2016 16:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kan ik me wel voorstellen, maar vind ik toch wel jammer.
Je voelt je persoonlijk aangevallen of niet?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:21 schreef Crack_ het volgende:
Het enige wat er aan valt te snappen is; ze zijn anders, schijnbaar vinden zij dit leuk.
Hoe kun je dat niet snappen!?
ja ik ook hoor, maar dat middenlang had mn voorkeur.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef Paxcon het volgende:
oh dit haar bedoel je
vind beide wel leuk staan
Ach jij vindt het weer niet oké dat Jimmy zo denkt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef Crack_ het volgende:
[..]je kunt je niet voorstellen dat mensen anders zijn dan jij en andere interesses hebben enzo dus
dát vind ik pas simpel denken
ja, ik ben bonniequote:Op maandag 25 juli 2016 16:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je voelt je persoonlijk aangevallen of niet?
als je studeert mag je toch heus wel wat vermaak heben zonder er wat van te lerenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Mensen worden zoetgehouden met pokemon go of inhoudsloze vlogs in plaats van tijd nuttig te besteden en nieuwe dingen te leren over de wereld om ons heen.
ik vind het prima dat hij zo denkt, maar ik snap niet wat iemand zn mening over iemand anders zn leven in godsnaam toe zou voegenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach jij vindt het weer niet oké dat Jimmy zo denkt.
zegt de ras pvv'erquote:Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou een combinatie moeten zijn. Nu hebben we een generatie van mensen die totaal geen benul hebben van hoe dingen werken. En die mensen stemmen vervolgens wel gewoon.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:22 schreef supersof het volgende:
[..]
als je studeert mag je toch heus wel wat vermaak heben zonder er wat van te leren
ken je ook wild horses van haar?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:23 schreef supersof het volgende:
ik ga helemaal LOS op unwritten
#nostalgie
En een mening over die mening is wel nuttig dan.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:23 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik vind het prima dat hij zo denkt, maar ik snap niet wat iemand zn mening over iemand anders zn leven in godsnaam toe zou voegen
Vraag me af of dit niet iets is wat altijd gezegd wordtquote:Op maandag 25 juli 2016 16:24 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou een combinatie moeten zijn. Nu hebben we een generatie van mensen die totaal geen benul hebben van hoe dingen werken. En die mensen stemmen vervolgens wel gewoon.
Mensen die niet voldoen aan wat ze volgens jou moeten weten hebben niet het recht om vertegenwoordigd te worden?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:24 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou een combinatie moeten zijn. Nu hebben we een generatie van mensen die totaal geen benul hebben van hoe dingen werken. En die mensen stemmen vervolgens wel gewoon.
Volgens mij begrijp je mn punt nietquote:Op maandag 25 juli 2016 16:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
En een mening over die mening is wel nuttig dan.
Ongetwijfeld, en terecht ook.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:24 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Vraag me af of dit niet iets is wat altijd gezegd wordt
Mensen die een verkeerde mening hebben zouden niet mogen stemmen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mensen die niet voldoen aan wat ze volgens jou moeten weten hebben niet het recht om vertegenwoordigd te worden?
Nee nog niet, maar vind hem niet zo leukquote:
Wat is een verkeerde mening dan?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Mensen die een verkeerde mening hebben zouden niet mogen stemmen.
Net of jij nu niet over mij oordeelt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:26 schreef Crack_ het volgende:
Er zit een verschil tussen een andere mening hebben en andere mensen oordelen omdat ze een andere mening hebben enzo dan jij
oh geeft nietquote:Op maandag 25 juli 2016 16:27 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar vind hem niet zo leuk
Nee, oordelen niet maar ik snap ook oprecht niet ja, wat ik net al zei.. wat daarvan de toevoeging is. Ik snap het gewoon nietquote:Op maandag 25 juli 2016 16:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Net of jij nu niet over mij oordeelt.
Preciesquote:Op maandag 25 juli 2016 16:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Net of jij nu niet over mij oordeelt.
En ik snap oprecht niet dat mensen zo simpel zijn dat ze pokemon go spelen of de hele dag gaan fietsen terwijl ze ook wat over de lokale geschiedenis kunnen leren.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:29 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Nee, oordelen niet maar ik snap ook oprecht niet ja, wat ik net al zei.. wat daarvan de toevoeging is. Ik snap het gewoon niet
Ik denk dat je het niet snapt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:29 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dit klinkt als subjectief en objectief door elkaar
Jij zit elke dag op fok.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En ik snap oprecht niet dat mensen zo simpel zijn dat ze pokemon go spelen of de hele dag gaan fietsen terwijl ze ook wat over de lokale geschiedenis kunnen leren.
ja, maar dat was toch ook mijn enige vraag?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En ik snap oprecht niet dat mensen zo simpel zijn dat ze pokemon go spelen of de hele dag gaan fietsen terwijl ze ook wat over de lokale geschiedenis kunnen leren.
Fietsen is best goed voor je andersquote:Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Tijdens het spelen van Pokemon Go kom je wel weer op plekken en zie je dingen die je nooit eerder bent tegengekomen, bijvoorbeeld mozaďek in de muur of een beeld in een park.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Linkquote:Op maandag 25 juli 2016 16:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel altijd documentaires terwijl ik FOK!, ik kan goed multitasken.
maar waarom moeten mensen lokale geschiedenis prefereren boven lokale natuur ofzoquote:Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nounou een mozaďek.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:32 schreef Vidura het volgende:
[..]
Tijdens het spelen van Pokemon Go kom je wel weer op plekken en zie je dingen die je nooit eerder bent tegengekomen, bijvoorbeeld mozaďek in de muur of een beeld in een park.![]()
Dus wat dat betreft leer je dan weer iets over je stad.
Dankzij dat spel achtergekomen dat er een mozaďek van een badeend is geplaatst in een muur bij mij in de buurt.quote:
Dat is wel iets om van te genieten zeg. Neem je toch wel even mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:34 schreef Vidura het volgende:
[..]
Dankzij dat spel achtergekomen dat er een mozaďek van een badeend is geplaatst in een muur bij mij in de buurt.
Erg prachtig.
Hoeft niet, maar als mensen bewust onwetend zijn op maatschappelijk vlak moeten ze de boel ook niet voor anderen verkloten door te gaan stemmen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
maar waarom moeten mensen lokale geschiedenis prefereren boven lokale natuur ofzo
Iedereen oordeelt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:35 schreef Crack_ het volgende:
Overigens, heb ik nu drie keer gehoord dat ik zou oordelen maar hoor ik niet wat mijn oordeel dan zou zijn. Dus ik ga ervan uit dat er geen oordeel was
Ik heb er zelfs foto's van gemaakt en op Facebook geplaatst.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is wel iets om van te genieten zeg. Neem je toch wel even mee.
ja klopt, probeer het wel zo veel mogelijk binnen te houdenquote:
Zolang je oordeel maar gebaseerd is op logische conclusies en feiten is er niks mis mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja klopt, probeer het wel zo veel mogelijk binnen te houdenmaar is wel lastig
Tja, jij bent vrienden met ze, niet wij.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef Tjacka het volgende:
Mijn vrienden gingen gisteren met een bootje Pokémon vangen en eieren uitbroeden.
Ik vind dat gedrag echt vreselijk
als ik dat zou doen dan zou ik gek wordenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja klopt, probeer het wel zo veel mogelijk binnen te houdenmaar is wel lastig
Het heeft wel een deuk in onze vriendschap gebracht jaquote:Op maandag 25 juli 2016 16:38 schreef Vidura het volgende:
[..]
Tja, jij bent vrienden met ze, niet wij.
zal voor de meeste dingen niet opgaanquote:Op maandag 25 juli 2016 16:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang je oordeel maar gebaseerd is op logische conclusies en feiten is er niks mis mee.
ik word juist gek van mensen die hele tijd lopen te oordelenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:38 schreef supersof het volgende:
[..]
als ik dat zou doen dan zou ik gek worden
mensen zijn nou eenmaal heel erg slecht in rationeel denken, of in weten wat de feiten zijn enzo.quote:
oh ik vind het soms wel lekker om even te roddelen of mensen te kijken op een terras en daarover te pratenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:39 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik word juist gek van mensen die hele tijd lopen te oordelen![]()
Gewoon, mijn leven is niet beter dan die van 'n ander dus ja. Ik hou het gewoon in mn hoofdjeenkel positief
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Dit is nou een typisch voorbeeld van oordelen op basis van gevoel in plaats van logisch redeneren. Ik zou uiteraard op buy klikken, maar de meeste mensen worden door peer preasure en door onderbuikgevoel gedwongen om te doneren.
Feitelijk zou het natuurlijk een ramp zijn voor Bangladesh als niemand meer goedkope kleding koopt, en gaat dat kind dood. Maar zo denken de meeste mensen helaas niet, en de media voeden die gedachtekronkel.
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:41 schreef supersof het volgende:
[..]
oh ik vind het soms wel lekker om even te roddelen of mensen te kijken op een terras en daarover te praten
Ik zou dan denken, ik doneer het zodat iemand anders dat tshirt kan kopen wat ik wilde, dus dat ze dan meer geld verdienen. Ook al werkt het misschien helemaal niet zo hoor, maar ik hoef niet per se een tshirt als zij gewoon het geld krijgen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Dit is nou een typisch voorbeeld van oordelen op basis van gevoel in plaats van logisch redeneren. Ik zou uiteraard op buy klikken, maar de meeste mensen worden door peer preasure en door onderbuikgevoel gedwongen om te doneren.
Feitelijk zou het natuurlijk een ramp zijn voor Bangladesh als niemand meer goedkope kleding koopt, en gaat dat kind dood. Maar zo denken de meeste mensen helaas niet, en de media voeden die gedachtekronkel.
en jij wil beweren dat je altijd op je reflective system werkt?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:45 schreef supersof het volgende:
[..]
Ik zou dan denken, ik doneer het zodat iemand anders dat tshirt kan kopen wat ik wilde, dus dat ze dan meer geld verdienen. Ook al werkt het misschien helemaal niet zo hoor, maar ik hoef niet per se een tshirt als zij gewoon het geld krijgen.
Ik weet fucking veel van economie. Maar je zit foutquote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.
Oh, nou ik weet echt totaal niks van economie, ik begrijp dat gewoon nietquote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.
Dat strookt toch grotendeels met wat ik zeg?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef Crack_ het volgende:
[..]
en jij wil beweren dat je altijd op je reflective system werkt?
Ik weet hier echt fucking veel van, en ik kan je vertellen dat dit niet iets is wat mensen volledig vrij kunnen kiezen. Het grootste gedeelte ligt gewoon vast in je genen, of je vaker terug valt op je impulsive of op je reflective system. En dan heb je daarna nog allerlei dingen waarom je reflective system niet zo goed werkt, en je sowieso nogal snel op je impulsen werkt. Als je hier meer over wil weten dan wil ik je best wat meer vertellen
wat zit je te oordelen dan knurft ;squote:Op maandag 25 juli 2016 16:48 schreef Tjacka het volgende:
Wat een fantastische discussie dit hoor jongens.
#genot
Lekker strooien met oneliners niks mis mee.
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef supersof het volgende:
[..]
wat zit je te oordelen dan knurft ;s
jij negeert mij op whappquote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef supersof het volgende:
[..]
wat zit je te oordelen dan knurft ;s
ja, ik vind veel wat je zegt echt wel goed en klopt ook. Maar krijg bij jou meer het idee dat je vindt dat het heel verschillend is van persoon tot persoon, en dat is eigenlijk niet echt zo.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat strookt toch grotendeels met wat ik zeg?
grappig woord tochquote:Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef JimmyDean het volgende:
knurft zelfst.naamw.Verbuigingen: knurften (meerv.) onvolgroeid persoon, vergroeid persoon, minder slim persoon Voorbeeld: `Wat heb je dit onhandig aangepakt, je bent een echte knurft!`Synoniemen: sufferd, boerenkinkel, lomperd, knorf
ok.
Ik heb geen idee welk punt je precies wilt maken omdat je zo vaag en theoretisch blijft. Als je wilt zeggen dat mensen niet altijd rationeel kiezen heb je natuurlijk gelijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja, ik vind veel wat je zegt echt wel goed en klopt ook. Maar krijg bij jou meer het idee dat je vindt dat het heel verschillend is van persoon tot persoon, en dat is eigenlijk niet echt zo.
Grote lijnen van mensen en de manier waarop wij keuze's maken en informatie verwerken enzo is eigenlijk ja, hetzelfde
Maar misschien is dit meer mijn idee en zit ik er naast en vind je dat helemaal niet hoor!
jaquote:
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welk punt je precies wilt maken omdat je zo vaag en theoretisch blijft. Als je wilt zeggen dat mensen niet altijd rationeel kiezen heb je natuurlijk gelijk.
ojaquote:Op maandag 25 juli 2016 16:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja was troll toen
naar jij ging mij ook blocken
Dit is niet echt iets wat je kunt toepassen op een situatie...quote:Op maandag 25 juli 2016 16:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, pas het eens toe op de concrete situatie.
Je zei het toch in respons tot dat filmpje, dus ik verwachtte dat je een punt zou maken.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:56 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dit is niet echt iets wat je kunt toepassen op een situatie...![]()
Wat ik zei is da ik het idee had dat jij denkt dat mensen heel anders zijn in de manier waarop ze keuze's maken en waarop we informatie verwerken. Dat is niet zo, mensen zijn redelijk hetzelfde in de manier waarop we werken etc.
wil je ook fokkers op app?quote:
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je zei het toch in respons tot dat filmpje, dus ik verwachtte dat je een punt zou maken.
Maar in het geval van het filmpje zou volgens jouw theorie iedereen voor donate klikken omdat mensen redelijk op dezelfde manier keuzes maken? Anders snap ik niet waarom je dit zo stelt.
ik kan je wel wat nummers gevenquote:
dat is wel erg overdrevenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
ja
we hebben een gouden toekomst weggegooid
Geef die van mijquote:Op maandag 25 juli 2016 17:00 schreef supersof het volgende:
[..]
ik kan je wel wat nummers geven
welke wil je?
zo duidelijk ben je niet hoorquote:Op maandag 25 juli 2016 16:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]...
oke wtf![]()
MIJN VRAAG IS; DENK JIJ DAT MENSEN HEEL ANDERS ZIJN OF DENK JE DAT ER VEEL VERSCHILLEN ZIJN IN MENSEN!
Waarschijnlijk klinkt wat je zegt in je hoofd allemaal heel logisch maar komt het er op schrift niet zo goed uit...quote:Op maandag 25 juli 2016 16:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]...
oke wtf![]()
MIJN VRAAG IS; DENK JIJ DAT MENSEN HEEL ANDERS ZIJN OF DENK JE DAT ER VEEL VERSCHILLEN ZIJN IN MENSEN!
Die van Tjackaquote:Op maandag 25 juli 2016 17:00 schreef supersof het volgende:
[..]
ik kan je wel wat nummers geven
welke wil je?
Ja, iedereen is anders.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:01 schreef Crack_ het volgende:
ik heb nu echt drie keer letterlijk gezegd 'maar ik heb het idee dat jij denkt dat mensen onderling anders zijn'
gewoon letterlijk
ja, nogmaals; in het verwerken van informatie en maken van keuze'squote:Op maandag 25 juli 2016 17:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarschijnlijk klinkt wat je zegt in je hoofd allemaal heel logisch maar komt het er op schrift niet zo goed uit...
En op welk gebied? Ik denk dat mensen veel gemeenschappelijk hebben maar ook veel verschillen.
Mensen maken keuzes gebaseerd op heel veel verschillende factoren dus ik zou zeggen dat het proces misschien wel vergelijkbaar is met iedereen, maar dat die factoren bij iedereen anders zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja, nogmaals; in het verwerken van informatie en maken van keuze'sik denk dat de onderlinge verschillen voornamelijk zitten in voorkeuren enzo, maar kleine aanpassingen oid
quote:
oke gedaanquote:
wat bedoel je nu met factoren en proces?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Mensen maken keuzes gebaseerd op heel veel verschillende factoren dus ik zou zeggen dat het proces misschien wel vergelijkbaar is met iedereen, maar dat die factoren bij iedereen anders zijn.
factoren als in, welke kennis je hebt, waar je geboren bent enz. eigenlijk eindeloos veel variatie op te bedenken.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:04 schreef Crack_ het volgende:
[..]
wat bedoel je nu met factoren en proces?
quote:Op maandag 25 juli 2016 17:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dat is wel erg overdreven
maar had je wel dicht willen kitten
veel plezierquote:
hmm, mja wel mee eens. Denk wel dat er verschil is tussen welke keuze's het gaat denk ikquote:Op maandag 25 juli 2016 17:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
factoren als in, welke kennis je hebt, waar je geboren bent enz. eigenlijk eindeloos veel variatie op te bedenken.
Proces als in het biologische proces van de uiteindelijke keuze maken, en het samensmelten van de factoren in een uiteindelijke handeling.
Je kunt de factoren ook veranderen door je gewoon goed te informeren.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
hmm, mja wel mee eens. Denk wel dat er verschil is tussen welke keuze's het gaat denk ik
Kopen van een tv bijvorobeeld zal wel echt heel persoonlijk zijn omdat daar de factoren ook wel erg verschillend zijn. Maar bij de grotere dingen lijken we misschien meer op elkaar als mensen, stoppen met roken en afvallen enzo.
Maar vooral de manier waarop wij denken, is eigenlijk bij de meeste mensen redelijk hetzelfde. En dan heb ik het over dingen zoals snel oordelen, makkelijkste weg kiezen, niet rationeel nadenken blablabla dat soort dingen. En dan inderdaad wat jij zegt, zijn factoren vaak anders.. maar proces is precies hetzelfde. Dus ja het is dan vaak 'toeval' oid dat factoren anders zijn, want komt dan eigenlijk op hetzelfde neer.
Oke, dit klinkt dan misschien wel weer heel vaag, hoop dat je beetje snapt
nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Want dan ga je er van uit dat kennis je factoren beďnvloed?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:13 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je kunt de factoren ook veranderen door je gewoon goed te informeren.
Kennis is natuurlijk een van die factoren zelf. De kennis die ik heb over economische transitie en de situatie in Bangladesh verandert mijn keuze in enorm grote mate.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:14 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Want dan ga je er van uit dat kennis je factoren beďnvloed?
ja, maar kennis bepaald maar klein gedeelte van de keuzes die je maaktquote:Op maandag 25 juli 2016 17:15 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kennis is natuurlijk een van die factoren zelf. De kennis die ik heb over economische transitie en de situatie in Bangladesh verandert mijn keuze in enorm grote mate.
Hoe weet je hoe groot dat gedeelte is? In deze voorbeeldsituatie is kennis volgens mij een heel groot gedeelte van de keuze.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:19 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja, maar kennis bepaald maar klein gedeelte van de keuzes die je maaktecht maar heel klein zelfs
Gedragsverandering is dan ook iets wat veel meer vergt dan een keuze.quote:Dat bedoel ik ook een beetje te zeggen Jimmy, heel veel dingen zijn geen keuze en heb je helemaal niet door en veel keuze's doe je omdat het proces zo loopt. En daar ben je niet bewust van.
Voorbeeld; op school moesten we interventie maken om mensen te moviteren om meer fruit te gaan eten. Dat gaat écht ver.
Het gaat echt heel erg ver als je kijkt wat er allemaal invloed heeft op de keuze's die je maakt. Om maar wat te noemen; self-effectiviteit, kennis, atittude, sociale normen, genetisch, sociale- economische status en dan nog heel groot stuk omgeving waar je uberhaupt geen invloed op hebt
Dit zijn dus wel voornamelijk de determinanten van gezondheidsbevorderende gedragsverandering is, maar om een idee te geven
Ik zit op een landbouw school, over het algemeen totaal niet genetisch-deterministisch dus come againquote:Op maandag 25 juli 2016 17:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe weet je hoe groot dat gedeelte is? In deze voorbeeldsituatie is kennis volgens mij een heel groot gedeelte van de keuze.
[..]
Gedragsverandering is dan ook iets wat veel meer vergt dan een keuze.
Je opleiding is overigens duidelijk van de genetisch-deterministische school, zijn er ook zat die het daar compleet mee oneens zijn, het is maar net naar wie je luistert.
tvpquote:Op maandag 25 juli 2016 17:40 schreef Crack_ het volgende:
zal ik ophouden? Volgens mij lul ik alweer tegen mezelf
Omdat het verschilt kan je dat dan toch niet zo duidelijk stellen?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dat kennis een klein deel is van gedragsverandering, dat weet ik omdat wetenschappelijk onderbouwd. Al heel erg lang trouwens, maar het verschilt wel per situatie natuurlijk
![]()
jawelquote:Op maandag 25 juli 2016 17:41 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Omdat het verschilt kan je dat dan toch niet zo duidelijk stellen?
jcgodquote:
Ja zo lust ik er nog wel een paar, het is dus nooit vast te stellen.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:44 schreef Crack_ het volgende:
[..]
jawelwant wat ik net al zei, als kennis echt doorslaggevend is dan komt dat vaak omdat de andere determinanten al gunstig zijn
quote:Op maandag 25 juli 2016 17:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar, het is dus nooit vast te stellen.
Het ging om of je wel of niet voor kinderarbeid zou zijn, daarin is kennis dus cruciaal.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
daarbij zie je al dat het niet om kennis alleen gaat
Jammer dat inso het mistquote:Op maandag 25 juli 2016 17:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat een inhoudelijke gesprekken worden hier ineens gevoerd.
kennis is een voorwaarde, maar niet doorslaggevend.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het ging om of je wel of niet voor kinderarbeid zou zijn, daarin is kennis dus cruciaal.
lekker gewerkt?quote:
Dat laatste was niet het geval in dit voorbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:50 schreef Crack_ het volgende:
[..]
kennis is een voorwaarde, maar niet doorslaggevend.
Als die determinanten die ik net allemaal opnoemde negatief zijn, gaat niemand die kleren kopen.
Als alleen al self-efficacy kut was (dus iemand is er NIET van overtuigd dat een kinderarbied-vrij shirtje kopen ook maar een beetje effect heeft) waarom zou diegene het dan kopen?
jawel, als iemand denkt 'het maakt echt niet uit of ik dit shirtje koop, gaat kinderarbied echt niet meer van worden hoor, dus ik koop het gewoon voor die twee euro' ?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat laatste was niet het geval in dit voorbeeld.
Ja dat is natuurlijk ook zo. Maar het ging om het principe.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:53 schreef Crack_ het volgende:
[..]
jawel, als iemand denkt 'het maakt echt niet uit of ik dit shirtje koop, gaat kinderarbied echt niet meer van worden hoor, dus ik koop het gewoon voor die twee euro' ?
ja, mja.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook zo. Maar het ging om het principe.
Wel lekker dan jaquote:Op maandag 25 juli 2016 17:53 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ja ging wel opzich wel rustig nu met vakanties
Hoe is het met jou
Stel je zou weten of het verschil maakt of niet, en of het goed zou zijn of niet om een shirtje te kopen, dan kan je dus een goede afweging maken die gebaseerd is op feiten.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:55 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja, mja.
Het is wel lastig, je gaat er ook van uit dat kennis genoeg zou moeten zijn he![]()
ja, als je het nog steeds over dat tshirt automaatje hebt. Daar zullen weinig mensen een shirt kopen ja. Daar worden mensen ook herinnerd aan het effect blabla (je ziet direct het effect)quote:Op maandag 25 juli 2016 17:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Stel je zou weten of het verschil maakt of niet, en of het goed zou zijn of niet om een shirtje te kopen, dan kan je dus een goede afweging maken die gebaseerd is op feiten.
Ja, omdat er geen zielig plaatje bij staat en er niet listig op het gevoel wordt ingespeeld.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:00 schreef Crack_ het volgende:
- Bij die specifieke automaat zullen mensen geen shirtje kopen
- Mensen kopen met gemak shirtjes gemaakt van kinderarbeid, zelfs als ze het weten (want bijna iedereen weet dit al)
neequote:Op maandag 25 juli 2016 18:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, omdat er geen zielig plaatje bij staat en er niet listig op het gevoel wordt ingespeeld.
leuk hoor veel plezierquote:Op maandag 25 juli 2016 17:55 schreef supersof het volgende:
[..]
Wel lekker dan ja
Gaat goed hoorvanavond even met een vriendin wat drinken die ik al een tijd niet heb gezien
dankjequote:Op maandag 25 juli 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
[..]
leuk hoor veel plezier
Komt die uit arnhem
oh je ziet hem welquote:
Je ging toch naar je ouders?quote:Op maandag 25 juli 2016 19:08 schreef supersof het volgende:
Onze wasmachine is kapot, dus moet met de was nu naar een vriendinbalen
Nee daar ben ik pas vanaf zondagquote:
Nee, want die is dan op vakantie en ik kan dat prima zelf.quote:
Ja duh, maar op z'n tijd een tas meenemen vind ik geen probleem. Ik haat de was doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:22 schreef supersof het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken om mijn was elk weekend bij mijn ouders te moeten doen. Veel beter dat we hier gewoon een wasmachine hebben
jaaa chilllllquote:Op maandag 25 juli 2016 19:22 schreef supersof het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken om mijn was elk weekend bij mijn ouders te moeten doen. Veel beter dat we hier gewoon een wasmachine hebben
wat vind je leuk aan de was doen dan?quote:Op maandag 25 juli 2016 19:22 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee, want die is dan op vakantie en ik kan dat prima zelf.
En ik vind de was doen ook leukdus is niet erg
Sowieso dat je dat dan helemaal moet tillen daarheenquote:Op maandag 25 juli 2016 19:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja duh, maar op z'n tijd een tas meenemen vind ik geen probleem. Ik haat de was doen.
gainzquote:Op maandag 25 juli 2016 19:25 schreef supersof het volgende:
[..]
Sowieso dat je dat dan helemaal moet tillen daarheen![]()
![]()
Op kleur sorteren, kijken welke was eerst, dat de was lekker ruikt als je het eruit haalt, mooi ophangen, de kamer die dan lekker ruikt, dan weer mooi opvouwen en dat je dan weer schone kleren hebtquote:Op maandag 25 juli 2016 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
wat vind je leuk aan de was doen dan?
vermoeiendquote:
oh dat opvouwen vind ik altijd zo kutquote:Op maandag 25 juli 2016 19:26 schreef supersof het volgende:
[..]
Op kleur sorteren, kijken welke was eerst, dat de was lekker ruikt als je het eruit haalt, mooi ophangen, de kamer die dan lekker ruikt, dan weer mooi opvouwen en dat je dan weer schone kleren hebt
Oh ja ik kan dat wel mooi en goed dus dat vind ik leukquote:Op maandag 25 juli 2016 19:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
oh dat opvouwen vind ik altijd zo kut
Ik ben daar heel laks mee dan. Gewoon heel scheef opvouwen en vind het wel snel prima.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:28 schreef supersof het volgende:
[..]
Oh ja ik kan dat wel mooi en goed dus dat vind ik leuk
Goede eigenschap voor een vrouw wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:28 schreef supersof het volgende:
[..]
Oh ja ik kan dat wel mooi en goed dus dat vind ik leuk
Stofzuigen vind ik wel chill vaak. Gewoon alle viezigheid weg.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:30 schreef supersof het volgende:
ik vind stofzuigen alleen niet leuk dus dat mag mijn man doen. en het vuilnis ook
smooth hoor JRquote:Op maandag 25 juli 2016 19:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Stofzuigen vind ik wel chill vaak. Gewoon alle viezigheid weg.
vuilnis vind ik ook echt mannending, en strijken voor vrouwenquote:Op maandag 25 juli 2016 19:30 schreef supersof het volgende:
ik vind stofzuigen alleen niet leuk dus dat mag mijn man doen. en het vuilnis ook
Ik strijk nooit.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
vuilnis vind ik ook echt mannending, en strijken voor vrouwen
weet niet waarom
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
vuilnis vind ik ook echt mannending, en strijken voor vrouwen
weet niet waarom
ik ook nietquote:
ja ik ook niet, maar ik zie altijd enkel vrouwen dat doenquote:Op maandag 25 juli 2016 19:33 schreef supersof het volgende:
[..]
ik vind strijken niet per se een vrouwen ding.
Mijn moeder strijkt alleen mijn vaders overhemden en ik echt niks
Pets tussen de ogen zal je bedoelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Soms moet je met je hand over je hart strijken.
gregor doet het en masch nietquote:Op maandag 25 juli 2016 19:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja ik ook niet, maar ik zie altijd enkel vrouwen dat doen
ik moet vaak gapen van dat kerkmuziekquote:Op maandag 25 juli 2016 19:36 schreef JimmyDean het volgende:
Niemand waardeert mijn muziekJammer dat Inso er niet is.
Beetje cultuur is goed voor je.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:37 schreef supersof het volgende:
[..]
ik moet vaak gapen van dat kerkmuziek
saaie cultuurquote:
ik ben bang voor geestenquote:
Nee, jij wel?quote:
Ik ook niet per se, maar vind de gedachte engquote:
Waarom? Ik heb er geen last van.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:44 schreef supersof het volgende:
[..]
Ik ook niet per se, maar vind de gedachte eng
Vooral door die enge films waarbij ze contact krijgen met van die kwade geesten enzoquote:
Dus je gelooft er toch in?quote:Op maandag 25 juli 2016 19:47 schreef supersof het volgende:
[..]
Vooral door die enge films waarbij ze contact krijgen met van die kwade geesten enzoEn vroeger was ik er al bang voor omdat ik met vriendinnen van die programma's keek dat zo'n vrouw met geesten praatte.
Nee ik weet dat het niet echt is, maar soms vergeet ik dat en ben ik wel bang in het donker en dat er iemand achter me staat of in de hoek.quote:
lol, gewoon klappen.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee ik weet dat het niet echt is, maar soms vergeet ik dat en ben ik wel bang in het donker en dat er iemand achter me staat of in de hoek.
goed ideequote:
Dat zeiden ze in een Japanse zorginstelling ookquote:
gereageerdquote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:59 schreef Insomnia_ het volgende:
KLB / Niet meer kunnen komen in vagina
God
nee nog niet, ben pas net wakker 😂quote:
bonnie gaat wildplassenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:01 schreef supersof het volgende:
[..]
nee nog niet, ben pas net wakker 😂
Wat is er dan in de vlog?
Oh ja dat doe ik alleen als ik het niet meer kan ophouden en er echt geen wc in de buurt is. Maar dat is eigenlijk alleen onderweg op vakantie ofzo hahahquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
bonnie gaat wildplassen
ik wist niet dat vrouwen dat ook deden
welke mensenquote:
dankjewel voor het melden gr grquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:49 schreef JimmyDean het volgende:
Chick op chaturbate lijkt op Mariah Carey #durftemelden
wtfquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:49 schreef JimmyDean het volgende:
Chick op chaturbate lijkt op Mariah Carey #durftemelden
zo is het levenquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:00 schreef Flippiee het volgende:
[..]
man man man
het is een beetje teleurstellend
hoef je niet te wetenquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:13 schreef Flippiee het volgende:
[..]
ja maar leg dan uit
waar vind ik het
wat is er leuk
wat houdt het in
Zoveel vragen
kloptquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:15 schreef Flippiee het volgende:
[..]
manmanman
heb ook helemaal niks aan je
stiekem?quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:16 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Je bent stiekem ook best een schatje
sorry heb mijn diploma daarvoor nietquote:
ergeren kan soms best lekker zijnquote:
nope nope. nope. nope.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
sorry heb mijn diploma daarvoor niet
[..]
ergeren kan soms best lekker zijn![]()
willen jullie viergever terug?
snap ik wel, hij is meer niveautje Kozakken Boysquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:47 schreef Flippiee het volgende:
[..]
nope nope. nope. nope.
opgeruimd staat euhh netjes.
Arme jongen. Dat is de laatste voormalige AZ'er die jullie hebben toch?quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
snap ik wel, hij is meer niveautje Kozakken Boys
Je vergeet Gudelj.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:50 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Arme jongen. Dat is de laatste voormalige AZ'er die jullie hebben toch?
oh ja die jongen ook al glad vergeten en pas een seizoen weg.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je vergeet Gudelj.
Maar die mag ook wel terug naar AZ.
Alleen niet zo'n boeiende speler.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:52 schreef Flippiee het volgende:
[..]
oh ja die jongen ook al glad vergeten en pas een seizoen weg.
best leuke gozer
35 toch?quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alleen niet zo'n boeiende speler.
Ajax heeft wel lekker gecasht vandaag. Jammer genoeg halen ze daar toch niks voor terug.
Sowieso je shirt bedrukken met een spelersnaamquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:53 schreef Flippiee het volgende:
[..]
35 toch?
Moest lachen om collega/
Had net shirt met Milik laten bedrukken whehehe
moet ieder voor zich weten. Als je een bepaalde held hebt, kan ik het me enigszins voorstellen. Zou ik hebben met Ronaldo.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso je shirt bedrukken met een spelersnaam
Maar 35 miljoen ja. Gaat nog wel 7 miljoen naar Leverkusen, maar verder allemaal weer te investeren in een spits en buitenspeler. Jippie.
Ach die spelers vertrekken toch zo weer. Verder zijn die shirts achterlijk duur dus koop het toch niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:56 schreef Flippiee het volgende:
[..]
moet ieder voor zich weten. Als je een bepaalde held hebt, kan ik het me enigszins voorstellen. Zou ik hebben met Ronaldo.
woehoe lekker bezig bij ajax. Ik hoop wel dat jullie die trainer van jullie wat tijd geven. Denk dat het nog best leuk kan uitwerken.
Volgens de Telegraaf is hij in gesprek met Internazionale.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:56 schreef Flippiee het volgende:
Heeft De Boer al een nieuwe club? Zijn vrouw stopt met haar winkel geloof ik.
Dat is zeker waar. Maar weinig spelers die zeer lang blijvenquote:Op woensdag 27 juli 2016 02:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach die spelers vertrekken toch zo weer. Verder zijn die shirts achterlijk duur dus koop het toch niet.
Ja ik heb sowieso al wat maanden opbouwtijd in mijn hoofd. Maar denk dat vele zullen gaan rellen omdat Bosz dan ineens een Feyenoorder is als de resultaten tegenvallen. Van dat tokkie volk.
Dat klinkt wel tof.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf is hij in gesprek met Internazionale.
Ben wel fan van Riedewald en Tete, maar die zullen volgend jaar ook weer weg zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2016 02:59 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar weinig spelers die zeer lang blijvenDat zou echt onwijs sneu zijn.
Tete is wel leuk ja. En die Younes?quote:Op woensdag 27 juli 2016 03:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ben wel fan van Riedewald en Tete, maar die zullen volgend jaar ook weer weg zijn.
Ja dus dan hoop ik maar dat het bestuur gewoon vertrouwen in hem houdt. Alles beter dan De Boer voetbal.
Younes is ook wel een leuk spelertje, al was hij vanavond niet best.quote:Op woensdag 27 juli 2016 03:03 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Tete is wel leuk ja. En die Younes?
Laten we hopen dat ze wijs genoeg zijn
de seksquote:Op woensdag 27 juli 2016 03:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat of wie je bedoelt met 'het'.
Ik was echt afschuwelijk dichtbij Tjacka. Hij stuurde zelfs foto van winkel waar hij langs ging en ik was daar toevallig ook nog binnen. Toen paniekte ik stiekem evenquote:Op woensdag 27 juli 2016 03:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Younes is ook wel een leuk spelertje, al was hij vanavond niet best.
Durfde jij niet te meeten vandaag trouwens
Hoezo paniekquote:Op woensdag 27 juli 2016 03:07 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik was echt afschuwelijk dichtbij Tjacka. Hij stuurde zelfs foto van winkel waar hij langs ging en ik was daar toevallig ook nog binnen. Toen paniekte ik stiekem even
maar ik had srs rijles
Ja geen idee zo van akelig dichtbijquote:Op woensdag 27 juli 2016 03:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoezo paniek
Ik was er ook bij, had je dat geen aangename meet gevonden ofzo
Ja zo ongeveer, maar dacht dat jij toen al in de buurt was lol.quote:Op woensdag 27 juli 2016 03:08 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ja geen idee zo van akelig dichtbij
later toch pas? 4 uur of zo? Toen was ik de stad al uit
Ja dit had een vrij spontane meet kunnen zijn jaquote:Op woensdag 27 juli 2016 03:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja zo ongeveer, maar dacht dat jij toen al in de buurt was lol.
Zonde toch weer dit.
quote:
Dan was ik ook wel van mijn apropos (schitterend woord) geweest hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2016 03:10 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ja dit had een vrij spontane meet kunnen zijn jawie weet volgende keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |