oh ik vind het soms wel lekker om even te roddelen of mensen te kijken op een terras en daarover te pratenquote:Op maandag 25 juli 2016 16:39 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik word juist gek van mensen die hele tijd lopen te oordelen![]()
Gewoon, mijn leven is niet beter dan die van 'n ander dus ja. Ik hou het gewoon in mn hoofdjeenkel positief
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Dit is nou een typisch voorbeeld van oordelen op basis van gevoel in plaats van logisch redeneren. Ik zou uiteraard op buy klikken, maar de meeste mensen worden door peer preasure en door onderbuikgevoel gedwongen om te doneren.
Feitelijk zou het natuurlijk een ramp zijn voor Bangladesh als niemand meer goedkope kleding koopt, en gaat dat kind dood. Maar zo denken de meeste mensen helaas niet, en de media voeden die gedachtekronkel.
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:41 schreef supersof het volgende:
[..]
oh ik vind het soms wel lekker om even te roddelen of mensen te kijken op een terras en daarover te praten
Ik zou dan denken, ik doneer het zodat iemand anders dat tshirt kan kopen wat ik wilde, dus dat ze dan meer geld verdienen. Ook al werkt het misschien helemaal niet zo hoor, maar ik hoef niet per se een tshirt als zij gewoon het geld krijgen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Dit is nou een typisch voorbeeld van oordelen op basis van gevoel in plaats van logisch redeneren. Ik zou uiteraard op buy klikken, maar de meeste mensen worden door peer preasure en door onderbuikgevoel gedwongen om te doneren.
Feitelijk zou het natuurlijk een ramp zijn voor Bangladesh als niemand meer goedkope kleding koopt, en gaat dat kind dood. Maar zo denken de meeste mensen helaas niet, en de media voeden die gedachtekronkel.
en jij wil beweren dat je altijd op je reflective system werkt?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:42 schreef JimmyDean het volgende:
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:45 schreef supersof het volgende:
[..]
Ik zou dan denken, ik doneer het zodat iemand anders dat tshirt kan kopen wat ik wilde, dus dat ze dan meer geld verdienen. Ook al werkt het misschien helemaal niet zo hoor, maar ik hoef niet per se een tshirt als zij gewoon het geld krijgen.
Ik weet fucking veel van economie. Maar je zit foutquote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.
Oh, nou ik weet echt totaal niks van economie, ik begrijp dat gewoon nietquote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zo werkt het niet nee. Economie is geen liefdadigheid. Om arme kinderen in Bangladesh te helpen moet het land economisch groeien, en om economisch te groeien moet je door een transitieperiode.
Dat strookt toch grotendeels met wat ik zeg?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:47 schreef Crack_ het volgende:
[..]
en jij wil beweren dat je altijd op je reflective system werkt?
Ik weet hier echt fucking veel van, en ik kan je vertellen dat dit niet iets is wat mensen volledig vrij kunnen kiezen. Het grootste gedeelte ligt gewoon vast in je genen, of je vaker terug valt op je impulsive of op je reflective system. En dan heb je daarna nog allerlei dingen waarom je reflective system niet zo goed werkt, en je sowieso nogal snel op je impulsen werkt. Als je hier meer over wil weten dan wil ik je best wat meer vertellen
wat zit je te oordelen dan knurft ;squote:Op maandag 25 juli 2016 16:48 schreef Tjacka het volgende:
Wat een fantastische discussie dit hoor jongens.
#genot
Lekker strooien met oneliners niks mis mee.
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef supersof het volgende:
[..]
wat zit je te oordelen dan knurft ;s
jij negeert mij op whappquote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef supersof het volgende:
[..]
wat zit je te oordelen dan knurft ;s
ja, ik vind veel wat je zegt echt wel goed en klopt ook. Maar krijg bij jou meer het idee dat je vindt dat het heel verschillend is van persoon tot persoon, en dat is eigenlijk niet echt zo.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat strookt toch grotendeels met wat ik zeg?
grappig woord tochquote:Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef JimmyDean het volgende:
knurft zelfst.naamw.Verbuigingen: knurften (meerv.) onvolgroeid persoon, vergroeid persoon, minder slim persoon Voorbeeld: `Wat heb je dit onhandig aangepakt, je bent een echte knurft!`Synoniemen: sufferd, boerenkinkel, lomperd, knorf
ok.
Ik heb geen idee welk punt je precies wilt maken omdat je zo vaag en theoretisch blijft. Als je wilt zeggen dat mensen niet altijd rationeel kiezen heb je natuurlijk gelijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ja, ik vind veel wat je zegt echt wel goed en klopt ook. Maar krijg bij jou meer het idee dat je vindt dat het heel verschillend is van persoon tot persoon, en dat is eigenlijk niet echt zo.
Grote lijnen van mensen en de manier waarop wij keuze's maken en informatie verwerken enzo is eigenlijk ja, hetzelfde
Maar misschien is dit meer mijn idee en zit ik er naast en vind je dat helemaal niet hoor!
jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |