Het is in dit geval geen BNW, het is een reëel vermoeden. Er zijn ook de nodige grote media die er aandacht aan besteden, onder meer de Vlaamse publieke omroep.quote:
quote:Kamerleden ergeren zich aan Turkse Nederlanders
4 min geleden Jorn Jonker Den Haag - Kamerleden ergeren zich groen en geel aan de reactie van Turkse Nederlanders op de mislukte staatsgreep. De feestvierders laten volgens de politici zien dat ze slecht geïntegreerd zijn. „Deze mensen juichen dus in Nederland voor de schaduwkanten van Turkije en importeren het sektarisme van het Midden-Oosten dat wij in ons land kunnen missen als kiespijn”, zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke. Juichende aanhangers van Erdogan verzamelden zich in Rotterdam en vierden diens ’overwinning van de democratie’.
In dat feestgedruis richtten de Turken zich op de cameraploeg van de NOS die alleen maar leugens zou uitzenden. „Afschuwelijk”, vindt SP-Kamerlid Karabulut. „Hiermee vier je geen democratie,
integendeel.” Volgens Ten Broeke past dit in het straatbeeld van Istanbul of Ankara. „Niet in dat van Rotterdam of Amsterdam.” De feestvierende Turkse Nederlanders hebben het over ’ons land’ als ze het over Turkije hebben en zwaaien met de rode vlaggen van datzelfde land. „
Dit is Nederland. Niet Turkije”, twittert PVV-leider Wilders daarover. Zijn partijgenoot, Kamerlid Bosma, denkt dat zulk vertoon met Nederlandse vlaggen niet getolereerd zou worden. Dan zou de NPO volgens hem „twee weken aan het schuimbekken” zijn over ’extreem-rechts’ en ’nationalisme’.
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat half Turkije inmiddels hier woont.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
30 jaar geleden had een Turkse coup op pagina 6 van de krant gestaan. Dat is het hele probleem met de EU: elk probleem in de wereld is "ons" probleem.
Niet alleen dat.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat half Turkije inmiddels hier woont.
Dit is inderdaad zeer plausibel. En dit wordt ook zo gezien door een groot deel Neder-Turken naar ik begrijp. Zorgelijke taferelen.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:49 schreef J.B. het volgende:
Mwah, teveel toevalligheden die Erdogan te goed uitkomen. Op vrijdagavond om half 10 georganiseerd, mooie primetime op televisie en het hele weekend voordat de financiële markten weer in gang schieten; de vorige coups vonden midden in de nacht plaats toen iedereen in bed lag. Daarnaast is er nog geen verantwoordelijke voor de couppoging geweest, ze hadden TRT zogezegd in handen maar niemand zei wat; terwijl de president en consorten mooi hun zegje konden doen bij andere zenders die vreemd genoeg niet uit de lucht waren gehaald. De 'coupplegers' hebben ook niet één hoge pief te pakken gekregen.
Daarnaast blijkt er gewoon een lijst met 2745 rechters klaar te hebben gelegen die ontslagen moesten worden, en dat plan werd direct in werking gezet. Na de zogenaamde coup werd Erdogan meteen als een held op het vliegveld onthaald waar hij de coup een 'geschenk van God' noemde. Het stinkt gewoon aan alle kanten.
Niks, gewoon het volk blijven negeren, gewoon doorgaan met het goedpraten van anti-democratische Europese instellingen, wetovertredend beleid en leugens van de eurofielen totdat de patriotten in de meerderheid zijn. Misschien kan je dan nog hopen dat de EU de populisten vervolgen en bloedig neerslaan maar anders gaat er een andere wind in Europa waaien.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat ze moeten doen want de opties zijn toch wel erg beperkt volgens mij.
En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.
[..]
Deportatie is de enige optie voor deze demonstranten.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.
[..]
Je zou kunnen zeggen dat we Joegoslavische taferelen kunnen krijgen inderdaad.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.
Ook die lieve aardige altijd zo rustige Turk. Die gaat mee in de groepsdruk.
Ik hoop het niet, maar ben er inderdaad serieus bang voor.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:24 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat we Joegoslavische taferelen kunnen krijgen inderdaad.
Nee, het is nog steeds BNW. Een theorie die ik persoonlijk realistisch acht, maar het hoort hier nog steeds niet thuis.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is in dit geval geen BNW, het is een reëel vermoeden. Er zijn ook de nodige grote media die er aandacht aan besteden, onder meer de Vlaamse publieke omroep.
Ook weer volkomen genegeerd door de anti-racisten. Als er 1 verdwaalde ziel met een prinsenvlag bij een demonstratie staat van Wilders dan worden er kamervragen gesteld. Lopen er duizenden Turkse nationalisten met Turkse vlaggen hun bloeddorstige dictator te steunen hier in Nederland en het Goedvolk is oorverdovend stil.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Turken en andere islamieten zijn inderdaad net een kudde schapen. Een Turkse die ik ken (lieve meid overigens) liep twee jaar terug ook te brullen over zionisten zus, zionisten zo (tijdens het conflict in Gaza). Toen ik er een beetje met haar over in discussie ging, bleek dat ze eigenlijk geen idee had waar ze het over had. Die mensen gaan gewoon op in de groep en blaten elkaar na.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.
Ook die lieve aardige altijd zo rustige Turk. Die gaat mee in de groepsdruk.
Het was sarcastisch en gericht op de opmerking van iemand dat Turken een emotioneel en dom volk zijn. Filmpje bewijst tegendeel, vandaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:01 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Niets barbaren. Deze soldaten hebben op burgers geschoten.
Dat zekerr Erdogan is nu een heldquote:Op zondag 17 juli 2016 09:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet uit, de bevolking vindt het prachtig.
Omdat een politieagent een soldaat aan het redden is?quote:Op zondag 17 juli 2016 10:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het was sarcastisch en gericht op de opmerking van iemand dat Turken een emotioneel en dom volk zijn. Filmpje bewijst tegendeel, vandaar.
Hoewel als je naar dit soort zaken kijkt vraag ik me toch af of ze wel veilig zijn buiten Turkije...quote:De Griekse regering belooft de Turkse helikopter die na de couppoging de Turkse grens overstak, zo snel mogelijk weer te retourneren. De bemanning mag echter een asielprocedure in Griekenland afwachten.
Alle banden met Turkije verbreken. Schengen afschaffen en lidstaten zetten hun legereenheden bij de grens van Turkije om elke economische gelukzoeker tegen te houden.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat ze moeten doen want de opties zijn toch wel erg beperkt volgens mij.
Het is denk ik niet per sé iets Turks of islamitisch.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Turken en andere islamieten zijn inderdaad net een kudde schapen. Een Turkse die ik ken (lieve meid overigens) liep twee jaar terug ook te brullen over zionisten zus, zionisten zo (tijdens het conflict in Gaza). Toen ik er een beetje met haar over in discussie ging, bleek dat ze eigenlijk geen idee had waar ze het over had. Die mensen gaan gewoon op in de groep en blaten elkaar na.
Waarom zou hij, hij spreekt zichzelf in de laatste 2 zinnen al tegen.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Alsof Igen hier op ooit zal in gaan.
Degene die een coupe op zichzelf heeft willen plegen is Erdogan zélf die hiermee zijn dictoriale macht wil uitbreiden. Het is een grote farce, één groot toneelspel.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is denk ik niet per sé ietsTurks of islamitisch.
Mensen handelen uit blinde adoratie voor een volksmenner, vermengd met extreem nationalisme.
Zo heeft Erogan het voor elkaar gekregen dat mensen ongewapend de strijd aangingen met gewapende militairen, waardoor de coup mislukte.
Maar het is van alle tijden, lijkt het wel. Zie het Duitse voorbeeld wat Loekie1 aanhaalde.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Degene die een coupe op zichzelf heeft willen plegen is Erdogan zélf die hiermee zijn dictoriale macht wil uitbreiden. Het is een grote farce, één groot toneelspel.
Deden ze bij Hitler ook totdat hij Polen binnen viel.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk nog erger. Erdogan is Hitler 2.0 en iedereen laat het gewoon gaan.
Dan stuurt Erdogan 1.000.000 gelukzoekers hierheenquote:Op zondag 17 juli 2016 10:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alle banden met Turkije verbreken. Schengen afschaffen en lidstaten zetten hun legereenheden bij de grens van Turkije om elke economische gelukzoeker tegen te houden.
Omdat niemand zin in oorlog heeft. Behalve FUCK YEAH AMERICAquote:Op zondag 17 juli 2016 10:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Deden ze bij Hitler ook totdat hij Polen binnen viel.
Dat heeft alleen zin in het geval dat Europa die gelukszoekers wilt hebben.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan stuurt Erdogan 1.000.000 gelukzoekers hierheen
Dat laatste vind ik idd zorgelijker. Waar komen die opeens vandaan? Ik mag hopen dat de aivd ze in de gaten houdt.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:28 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een NAVO bondgenoot die een andere bondgenoot de oorlog veklaart, je zou toch hopen dat dat wel los loopt. Helaas ben ik er in het geval van de Turken niet zeker van.
Nog zorgelijker is dan de aanwezigheid van Erdo's 'stille leger', de vijfde colonne die zich de afgelopen dagen al gemanifesteerd heeft. Die zitten geloof ik in elk west Europees land.
Dat is de reden dat ik er niet blij van wordt.
jawel hoorquote:Op zondag 17 juli 2016 10:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat heeft alleen zin in het geval dat Europa die gelukszoekers wilt hebben.
Precies dat. En dan samen met al het ander niet geïntegreerd gespuis.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alles beter dan samenwerken met Turkije met als gevolg dat je over 10 jaar met een oorlog zit waarbij je Erdo van de troon moet stoten. Nu kan het nog geweldloos.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat maar vallen, want het komt er toch wel van...?quote:Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En ondertussen groeit en sluimert en ettert de onvrede door, de tegenstellingen onder de bevolkingen van elk land idem. Tot de bom barst.
En hoe gaat het afschaffen van shengen helpen? Zeker wanneer je al je troepen naar het buitenland brengt?quote:Op zondag 17 juli 2016 10:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alle banden met Turkije verbreken. Schengen afschaffen en lidstaten zetten hun legereenheden bij de grens van Turkije om elke economische gelukzoeker tegen te houden.
Ook.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
laat maar vallen, want het komt er toch wel van...?
Goh, dat heb ik nog mee gezongen op Pinkpop.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
laat maar vallen, want het komt er toch wel van...?
Ik denk dat menig "democratisch" EU leider daar nog een natte droom van krijgtquote:Op zondag 17 juli 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kleinigheidje. Ook het feit dat tegenstanders opgeruimd worden en/of gemarteld worden, journalisten de gevangenis ingegooid worden, kritische burgers vervolgd worden, Koerden vermoord worden, allemaal kleinigheidjes. Erdogan is een democraat in hart en nieren.
Erdogan wil die Syriërs zelf houden. Dat is het ouderwetse client systeem: die mensen staan dan bij je in het krijt dus heb je weer een miljoen trouwe volgelingen erbij.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zijn nazaten van gastarbeiders die daarbij ook nog claimem dat het de hele 'ummah' aan gaat. Dat is zeker zorgelijk en tegelijkertijd heel weinig aan te doen. Daar hadden we veul eerder voor moeten ingrijpen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik idd zorgelijker. Waar komen die opeens vandaan? Ik mag hopen dat de aivd ze in de gaten houdt.
Idd het falen van de zgn. appeasement politiek, het zijn gang laten gaan van een dictator en pas ingrijpen als het te laat is, met als gevolg miljoenen doden.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Deden ze bij Hitler ook totdat hij Polen binnen viel.
Dan zal men Turkije uit de NAVO moeten zetten en zal het regime van Erdogan met militaire middelen moeten worden afgezet. Op een gegeven moment is de grens bereikt. Helaas kampt Europa met zeer zwakke en incompetente leiders die daar niet gehoor aan willen geven. Ze buigen liever voor een dictator dan dat ze het lef hebben hem af te zetten. Tegelijkertijd zal er een politieke omslag komen waarbij er andere leiders zullen opstaan. Zij zullen waarschijnlijk wel datgene doen waar de huidige leiders van vandaag niet toe in staat zijn.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat dat betreft geen verschil met de gemiddelde Nederlander. Alleen bevinden ze zich helaas in dit land in plaats van in hun eigen land waar ze over tien jaar kunnen ervaren hoe het is om in een dictatuur te leven.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Turken en andere islamieten zijn inderdaad net een kudde schapen. Een Turkse die ik ken (lieve meid overigens) liep twee jaar terug ook te brullen over zionisten zus, zionisten zo (tijdens het conflict in Gaza). Toen ik er een beetje met haar over in discussie ging, bleek dat ze eigenlijk geen idee had waar ze het over had. Die mensen gaan gewoon op in de groep en blaten elkaar na.
als ik zo'n demonstratie zie in rotterdam, of feestvierders, dan denk ik wat een bewonderenswaardige nationalistische saamhorigheid.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
navo heeft schijt aan het democratische gehalte van de lidstatenquote:Op zondag 17 juli 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan zal men Turkije uit de NAVO moeten zetten en zal het regime van Erdogan met militaire middelen moeten worden afgezet. Op een gegeven moment is de grens bereikt. Helaas kampt Europa met zeer zwakke en incompetente leiders die daar niet gehoor aan willen geven. Ze buigen liever voor een dictator dan dat ze het lef hebben hem af te zetten. Tegelijkertijd zal er een politieke omslag komen waarbij er andere leiders zullen opstaan. Zij zullen waarschijnlijk wel datgene doen waar de huidige leiders van vandaag niet toe in staat zijn.
wat zou je hier tegen moeten doen dan? Duitsland verbrak indertijd verdragen en dreigde met lebensraum de landsgrenzen op te rekken. Dat werd 'geappeased'. Even wat andersquote:Op zondag 17 juli 2016 11:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd het falen van de zgn. appeasement politiek, het zijn gang laten gaan van een dictator en pas ingrijpen als het te laat is, met als gevolg miljoenen doden.
Meh, ik ben best pro nationalistisch zijn, zouden wij Nederlanders wat van kunnen leren, maar wat ik daar zie is een bizarre volgzaamheid voor 1 man omdat die toevallig hetzelfde geloof aanhangt.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
als ik zo'n demonstratie zie in rotterdam, of feestvierders, dan denk ik wat een bewonderenswaardige nationalistische saamhorigheid.
Van turken in nl, nota bene.
Ik vind dat soort nationalistische saamhorigheid doodeng.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
als ik zo'n demonstratie zie in rotterdam, of feestvierders, dan denk ik wat een bewonderenswaardige nationalistische saamhorigheid.
iig geen "vrienden" met Turkije blijven. Turkije uit de NAVO, het defensie budget vervijfvoudigen (om mee te beginnen), geen geld naar Turkije, grensbewaking aan de Turkse grens en "vluchtelingen" terugsturen. Om maar een paar maatregelen te noemen om mee te beginnenquote:Op zondag 17 juli 2016 11:05 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
wat zou je hier tegen moeten doen dan? Duitsland verbrak indertijd verdragen en dreigde met lebensraum de landsgrenzen op te rekken. Dat werd 'geappeased'. Even wat anders
ja dat soort mensen moet je meteen het land uittrappen, ga daar maar lekker wonen dan als je het zo leuk vindquote:Op zondag 17 juli 2016 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind dat soort nationalistische saamhorigheid doodeng.
Idd wat doen ze hier in Nederland als ze Erdolf zo fantastisch vinden?quote:Op zondag 17 juli 2016 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind het niet eng, maar ze doen het in het verkeerde land. Doe het in Turkije en niet in Nederland. Ik ga toch ook niet mijn nationalistische trots botvieren op een plein in China?quote:Op zondag 17 juli 2016 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 juli 2016 11:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja dat soort mensen moet je meteen het land uittrappen, ga daar maar lekker wonen dan als je het zo leuk vind
Niet alleen Turken, ik vind het per definitie eng.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd wat doen ze hier in Nederland als ze Erdolf zo fantastisch vinden?
Je zou bijna denken dat ze een 5e colonne zijn
Nou, geweldig.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat tweede had ik er ook bij getikt maar weer weggehaald, 'daar kunnen nederlanders nog een puntje aan zuigen'.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meh, ik ben best pro nationalistisch zijn, zouden wij Nederlanders wat van kunnen leren, maar wat ik daar zie is een bizarre volgzaamheid voor 1 man omdat die toevallig hetzelfde geloof aanhangt.
Vind die verdeeldheid ook wel bijzonder, want de Turken die ik spreek zijn juist heeeeeel erg anti Erdogan. Rijmt ook totaal niet met de beelden die ik zie van de Turken op straat. Bijzonder.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat tweede had ik er ook bij getikt maar weer weggehaald, 'daar kunnen nederlanders nog een puntje aan zuigen'.
De turken die ik spreek laten zich positief uit over erdogan, niet alleen omdat zij toevallig hetzelfde geloof aanhangen maar omdat zij claimen dat Turkije vooruitgang boekt onder zijn leiding. En voor elke kritische noot van mijn kant krijg ik er twee positieve terug, een "ja, maaaaaar....." gesprek.
Dat dusquote:Op zondag 17 juli 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Helaas kampt Europa met zeer zwakke en incompetente leiders die daar niet gehoor aan willen geven. Ze buigen liever voor een dictator dan dat ze het lef hebben hem af te zetten.
dat rijmt weer met een deel dat niet de straat op gaat. Ook daar verdeeldheid inderdaad.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind die verdeeldheid ook wel bijzonder, want de Turken die ik spreek zijn juist heeeeeel erg anti Erdogan. Rijmt ook totaal niet met de beelden die ik zie van de Turken op straat. Bijzonder.
Ik snap ook niet dat je vanuit een ander land nationalistisch kan zijn.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Logisch, want de helft van de Turken zijn voor- of tegenstanders van Erdogan. Maar de voorstanders zijn wel veel fanatieker, tot op het radicale toe. Ik vind het best, maar doe dat dan in jouw eigen land. Waarom wil je wonen in een land waarbij je de cultuur en de mensen veracht en het dictoriale beleid van Erdogan als leidraad ziet. Dat begrijp ik dus niet. Ik zou dan per direct verhuizen naar Turkije.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind die verdeeldheid ook wel bijzonder, want de Turken die ik spreek zijn juist heeeeeel erg anti Erdogan. Rijmt ook totaal niet met de beelden die ik zie van de Turken op straat. Bijzonder.
Leiders zijn zwak als ze geen oorlog willen ontketenen? In wat voor wereld leef jij in godesnaam.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan zal men Turkije uit de NAVO moeten zetten en zal het regime van Erdogan met militaire middelen moeten worden afgezet. Op een gegeven moment is de grens bereikt. Helaas kampt Europa met zeer zwakke en incompetente leiders die daar niet gehoor aan willen geven. Ze buigen liever voor een dictator dan dat ze het lef hebben hem af te zetten. Tegelijkertijd zal er een politieke omslag komen waarbij er andere leiders zullen opstaan. Zij zullen waarschijnlijk wel datgene doen waar de huidige leiders van vandaag niet toe in staat zijn.
Oh, ja, heel slim om na Irak en Libië ook in Turkije, direct aan de grens van Europa, net zo'n chaos te gaan veroorzaken.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
tja dan begint het met goedkeuring van de vs krijgen. Verder geen slechte ideeën. Overigens zou ik dan toch willen vloeken in de kerk en een Europees leger willen opteren.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
iig geen "vrienden" met Turkije blijven. Turkije uit de NAVO, het defensie budget vervijfvoudigen (om mee te beginnen), geen geld naar Turkije, grensbewaking aan de Turkse grens en "vluchtelingen" terugsturen. Om maar een paar maatregelen te noemen om mee te beginnen
en waarom precies zijn ze zo pissig met z'n allen. Apart want het is mij niet helder wat ze zouden willen bereiken. Coup plegen en Nederland een vazalstaat van turkije maken ofzo?quote:Op zondag 17 juli 2016 11:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd wat doen ze hier in Nederland als ze Erdolf zo fantastisch vinden?
Je zou bijna denken dat ze een 5e colonne zijn
twitter:MahirZeynalov twitterde op zondag 17-07-2016 om 11:00:24Turkey bans 13 news websites including Rotahaber, ABC daily, Karsi daily, Medyascope, Can Erzincan. reageer retweet
quote:Op zondag 17 juli 2016 11:28 schreef Nintex het volgende:
Het feest van de democratie gaat door
twitter:MahirZeynalov twitterde op zondag 17-07-2016 om 11:00:24Turkey bans 13 news websites including Rotahaber, ABC daily, Karsi daily, Medyascope, Can Erzincan. reageer retweet
Zou niet handig zijn, nee.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, ja, heel slim om na Irak en Libië ook in Turkije, direct aan de grens van Europa, net zo'n chaos te gaan veroorzaken.
misschien denken er toch wat turken net iets genuanceerder dan jij verwacht. Willen ze hier geld verdienen om op hun oude dag daar te genieten, om maar een voorbeeld te geven. En dat ze zo begaan zijn met hun vaderland betekent niet automatisch dat ze de nlse cultuur en mensen verachten.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Logisch, want de helft van de Turken zijn voor- of tegenstanders van Erdogan. Maar de voorstanders zijn wel veel fanatieker, tot op het radicale toe. Ik vind het best, maar doe dat dan in jouw eigen land. Waarom wil je wonen in een land waarbij je de cultuur en de mensen veracht en het dictoriale beleid van Erdogan als leidraad ziet. Dat begrijp ik dus niet. Ik zou dan per direct verhuizen naar Turkije.
Nou, nee. Ataturk heeft het moderne Turkije gesticht als een vrije, seculiere democratie en hij heeft het Turkse leger als de grondwettelijke beschermer van de democratie, vrijheid en mensenrechten aangewezen. Het grote verschil met andere landen in die regio is dat het Turkse leger in het verleden in grote mate onafhankelijk was van de regering en al eerder heeft laten zien dat ze zullen ingrijpen als de regering te ver gaat om Ataturks visie te beschermen. Daar heeft Europa niets mee te maken.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Europa heeft Turkije geholpen om een echte democratie te worden, met minder macht van het leger.
quote:Het islamitische Turkije waaraan Erdogan bouwt, noemt hij ‘Nieuw Turkije’. Dat hij daaraan kan werken, zei hij bij de prijsuitreiking, heeft hij te danken aan Necip Fazıl. Hij wil het Turkse parlementaire systeem omzetten in een presidentieel systeem. ‘Geavanceerde democratie’, noemt hij dit bestel. Erdogan hoopt op vierhonderd van de 550 parlementszetels voor zijn partij, de AKP, om er in één keer een nieuwe grondwet door te krijgen (die daarna nog wel aan een referendum moet worden onderworpen). In de nieuwe constitutie zal alle macht in handen komen van één man, de president van de republiek. In het programma van de AKP staat: in het nieuwe presidentiële systeem ‘zullen snel moedige besluiten kunnen worden genomen, problemen opgelost en crises overwonnen’. En dat is nodig, aldus het akp-programma, zodat ‘de wil van het volk beter tot zijn recht komt en het snel resultaten zal zien’.
De Turkse president-nieuwe-stijl heeft trekken van de basyüce (spreek uit: basj-juuse), Verheven Leider, uit de blauwdruk van Necip Fazıl voor een islamitisch regime. De ‘Verheven Leider’ is te vergelijken met een Spaanse caudillo of een Italiaanse duce
Een soort nationaal volkscongres, zoals in China. Daar lijkt het voor mij wel een beetje op.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit is wat de democatisch gekozen leider Erdogan van plan is met de democratie
[..]
Waarom zou het leger in Turkije een inherente goede/matigende kracht zijn, vraag ik mij dan af.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nou, nee. Ataturk heeft het moderne Turkije gesticht als een vrije, seculiere democratie en hij heeft het Turkse leger als de grondwettelijke beschermer van de democratie, vrijheid en mensenrechten aangewezen. Het grote verschil met andere landen in die regio is dat het Turkse leger in het verleden in grote mate onafhankelijk was van de regering en al eerder heeft laten zien dat ze zullen ingrijpen als de regering te ver gaat om Ataturks visie te beschermen. Daar heeft Europa niets mee te maken.
Erdogan is mede de oorzaak van de toenemende chaos in Turkije. Delen van het land bevind zich al in een burgeroorlog zoals we in het Koerdische Zuidoost Turkije kunnen zien.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, ja, heel slim om na Irak en Libië ook in Turkije, direct aan de grens van Europa, net zo'n chaos te gaan veroorzaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ze stonden bij die demonstratie gisteren, en zeide dat ze iedereen achter de democratie moest gaan staan.quote:
Verachten misschien niet, maar ze vinden hun eigen land en cultuur wel superieur.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien denken er toch wat turken net iets genuanceerder dan jij verwacht. Willen ze hier geld verdienen om op hun oude dag daar te genieten, om maar een voorbeeld te geven. En dat ze zo begaan zijn met hun vaderland betekent niet automatisch dat ze de nlse cultuur en mensen verachten.
Het zal niet Amerika zijn die de volgende grote oorlog gaat ontketenen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Omdat niemand zin in oorlog heeft. Behalve FUCK YEAH AMERICA
Europa heeft daar alles mee te maken. Dat het leger nu veel minder macht heeft komt omdat de EU constant druk uitoefende op de Turkse regering om de macht van het leger in te perken, want dat was natuurlijk niet democratisch.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nou, nee. Ataturk heeft het moderne Turkije gesticht als een vrije, seculiere democratie en hij heeft het Turkse leger als de grondwettelijke beschermer van de democratie, vrijheid en mensenrechten aangewezen. Het grote verschil met andere landen in die regio is dat het Turkse leger in het verleden in grote mate onafhankelijk was van de regering en al eerder heeft laten zien dat ze zullen ingrijpen als de regering te ver gaat om Ataturks visie te beschermen. Daar heeft Europa niets mee te maken.
Doen ze al.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zal niet Amerika zijn die de volgende grote oorlog gaat ontketenen.
quote:Op zondag 17 juli 2016 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Zal Turkije inmiddels aan alle voorwaarden voldoen voor toetreding tot de EU?Dat wordt zo langzaam hoogste tijd ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder VS was er geen Arabische lente clusterfuck van jewelste, zonder VS was er geen ISIS en zeer zeker geen immigratiestroom richting Europa. Zonder VS was er waarschijnlijk ook geen coup.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dat zijn de rijke oliestaten en Turkije.
Belangrijkste hierbij is dat het leger altijd heeft gezorgd dat geloof en staat gescheiden bleef. Dit was één van de belangrijkste speerpunten van Ataturk. Je ziet wat er gebeurt als geloof en staat niet gescheiden blijven in veel landen in het Midden-Oosten en nu ook langzamerhand in Turkije.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zou het leger in Turkije een inherente goede/matigende kracht zijn, vraag ik mij dan af.
Jouw verhaal klopt niet. Het is allemaal de schuld van de rijke olielanden. Als die niet zo extremistisch waren hebben de westerse landen ook niet gedreigd met olietekorten als zij geen oorlog gingen voeren.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:53 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Zonder VS was er geen Arabische lente clusterfuck van jewelste, zonder VS was er geen ISIS en zeer zeker geen immigratiestroom richting Europa. Zonder VS was er waarschijnlijk ook geen coup.
Afschaffing van de sharia en het invoeren van de laïcité is absoluut op zijn conto te schrijven, maar in de samenwerking met de EU is wel degelijk bedongen dat de invloed van het leger sterk verminderd is.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
En het rare is dat de meeste Turken dus Erdogan als grote held zien, leider van Turkije. Maar aan de andere kant ook Ataturk als Turk der Turken zien, vader van Turkije.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Belangrijkste hierbij is dat het leger altijd heeft gezorgd dat geloof en staat gescheiden bleef. Dit was één van de belangrijkste speerpunten van Ataturk. Je ziet wat er gebeurt als geloof en staat niet gescheiden blijven in veel landen in het Midden-Oosten en nu ook langzamerhand in Turkije.
Als het leger nog macht had en deze niet was kwijtgeraakt onder druk van de EU was het nooit zover gekomen in Turkije. Een coup is slecht en jammer dat het moet, maar helaas noodzakelijk in landen zoals Turkije waar een groot deel van de bevolking nog te dom is om te poepen. Je ziet hoe makkelijk ze als makke schapen iemand volgen die ze op straat stuurt tegen gewapende militairen. Als er echt een serieuze coup poging was geweest had Erdogan ze gewoon zonder na te denken de slachtbanken op gestuurd.
Erdogan is een populist en hij heeft het voor elkaar gekregen dat grote delen van het Turkse volk onder zijn bewind het economisch beter hebben gekregenquote:Op zondag 17 juli 2016 11:57 schreef alopio het volgende:
[..]
En het rare is dat de meeste Turken dus Erdogan als grote held zien, leider van Turkije. Maar aan de andere kant ook Ataturk als Turk der Turken zien, vader van Turkije.
Dan denk ik dus van lees je eens in, denk na, Erdogan doet echt alles waar Ataturk niet voor staat. Maar ja Turken zijn simpel, die zijn heel eergevoelig en trappen met open ogen in Erdogans beleid, die vinden het maar al te prachtig dat hij een grote bek heeft en van Turkije een grote natie wil maken. Dat Turkije voor niemand bang hoeft te zijn. Misschien stukje minderwaardheidscomplex ofzo, maar voor die mooie woorden zijn ze maar al te gevoelig. En elke kritiek op Turkije kunnen ze niet aan, dan zijn ze als door een wesp gestoken. Want ja in Turkije gaat niks mis, alles is perfect. Lekker kop in het zand steken
Erdogan is al jaren bezig om de gedachtegoed van Ataturk kapot te maken. Hij neemt de woorden Mustafa Kemal Ataturk nauwelijks in de mond, liefst zegt hij ook geen "Cumhuriyet" (Republiek) meer. Hij is al jaren bezig om de nationale feestdagen af te schaffen of in ieder geval niet groots te laten vieren. Langzamerhand is de trotse nationalistische en Kemalistische gedrag van de Turken afgebroken en overgenomen door Turken met alleen nog maar oog voor het geloof.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:57 schreef alopio het volgende:
[..]
En het rare is dat de meeste Turken dus Erdogan als grote held zien, leider van Turkije. Maar aan de andere kant ook Ataturk als Turk der Turken zien, vader van Turkije.
Dan denk ik dus van lees je eens in, denk na, Erdogan doet echt alles waar Ataturk niet voor staat. Maar ja Turken zijn simpel, die zijn heel eergevoelig en trappen met open ogen in Erdogans beleid, die vinden het maar al te prachtig dat hij een grote bek heeft en van Turkije een grote natie wil maken. Dat Turkije voor niemand bang hoeft te zijn. Misschien stukje minderwaardheidscomplex ofzo, maar voor die mooie woorden zijn ze maar al te gevoelig. En elke kritiek op Turkije kunnen ze niet aan, dan zijn ze als door een wesp gestoken. Want ja in Turkije gaat niks mis, alles is perfect. Lekker kop in het zand steken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |