Video'squote:Dodental na aanslag Nice opgelopen naar 84
Een vrachtwagen is donderdagavond ingereden op een menigte op de boulevard van Nice. Er zijn zeker 84 mensen om het leven gekomen bij de aanslag.
Volgens lokale autoriteiten is er sprake van honderden gewonden. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, meldt dat achttien mensen in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen.
De burgemeester van Nice, Christian Estrosi, noemt het "het ergste drama in de geschiedenis van Nice".
De vrachtwagen reed donderdagavond rond 22.30 uur met hoge snelheid in op de mensenmassa op de Promenade des Anglais, zoals de boulevard heet. Vervolgens reed het voertuig nog enkele honderden meters door over de drukke boulevard, waar veel mensen bijeen waren om te kijken naar een vuurwerkshow.
Na de aanslag brak paniek uit en sloegen mensen op de vlucht. Volgens persbureau AFP heeft de chauffeur geschoten voordat hij werd doodgeschoten door politie.
Aanslag in Nice
De aanslag wordt beschouwd als een daad van terrorisme. Officieel is de aanslag nog niet opgeëist. Volgens persbureau AFP was de chauffeur een 31-jarige Frans-Tunesische man, die in Tunesië is geboren. Dat zou blijken uit identiteitspapieren die zijn gevonden in de vrachtwagen. De man was een bekende van de politie, maar voor andere kleine delicten en niet voor terrorisme-gerelateerde zaken.
De Franse president Francois Hollande reageerde donderdagnacht op de aanslag. Hij zei onder andere dat Frankrijk zijn aanvallen in Syrië en Irak gaat intensiveren. "We moeten alles doen om terrorisme te blijven bestrijden. Frankrijk zal altijd sterker zijn dan diegenen die tegen ons strijden."
De Franse president Hollande verlengt de noodtoestand met drie maanden. Eerder op donderdag, nog voor de aanslag, zei hij dat de noodtoestand in Frankrijk, die sinds de aanslagen op Parijs 13 november gold, op 26 juli wordt opgeheven. "Het heeft geen zin om de noodtoestand oneindig te verlengen", aldus Hollande toen.
Frankrijk verlengde de noodtoestand tweemaal eerder, waardoor de politie extra bevoegdheden kreeg en andere veiligheidsmaatregelen werden ingevoerd.
Wapens
In de vrachtwagen lagen vuurwapens en handgranaten, zo ontdekte de politie. Volgens Franse media is na onderzoek gebleken dat de wapens nep zijn. Onderzocht wordt nog of de chauffeur alleen handelde. Er zou mogelijk een tweede inzittende zijn geweest die op de vlucht is geslagen, maar officieel is dit nog niet bevestigd.
In de stad waren veel mensen op de been vanwege Quatorze Juillet, de nationale feestdag van Frankrijk. De autoriteiten hebben mensen opgeroepen om binnen te blijven. Op Twitter boden verschillende inwoners uit Nice toeristen onderdak aan. Op het strand van Nice werd een noodhospitaal ingericht om de gewonden te verzorgen, meldt BNO News.
Nederlanders
Over de identiteit van de slachtoffers is vrijdagochtend nog niets bekend. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in nauw contact te staan met Franse autoriteiten en zoekt uit of er Nederlanders betrokken zijn bij de aanslag. Dat lijkt op dit moment niet het geval. Er zijn ook geen mensen die zich bij de alarmcentrale van de ANWB hebben gemeld.
Via de site van het Rode Kruis ikbenveilig.nl hebben ruim honderd mensen zich gemeld om het thuisfront te laten weten dat ze in orde zijn. Een woordvoerster kon niet zeggen of dit allemaal Nederlanders betreft.
Onder de gewonden van de aanslag zijn meer dan vijftig kinderen. Ze zijn opgenomen in het Lenval-ziekenhuis, dicht bij de plek van de aanslag. Dat meldt de lokale krant Nice-Matin. De gouverneur van de regio waar Nice onder valt, had eerder gezegd dat onder de 84 doden ook ongeveer tien kinderen zijn.
Afschuwelijk
Premier Mark Rutte heeft geschokt gereageerd op de aanslag. "Het is afschuwelijk om te zien dat wederom vele tientallen mensen, onschuldige burgers, zijn getroffen door een dodelijke aanslag. Na de gruwelijke aanslagen van vorig jaar in Parijs wordt Frankrijk nu weer hard getroffen. Onze gedachten zijn op dit moment bij de slachtoffers, de nabestaanden en bij het Franse volk en haar leiders, die wederom zwaar op de proef worden gesteld.''
Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) spreekt in een reactie van "opnieuw een wrede en afschuwelijke misdaad tegen de menselijkheid''. "We moeten gezamenlijk onze vuist nog krachtiger ballen tegen de epidemie van terroristisch geweld'', zegt de bewindsman. Hij liet ook weten mee te leven met het Franse volk.
"Europa staat verenigd achter het Franse volk en de regering in de strijd tegen geweld en haat.'' Met die woorden heeft de president van de Europese Unie Donald Tusk op de aanslag in Nice gereageerd.
De Amerikaanse president Barack Obama heeft in een verklaring laten weten mee te leven met Frankrijk. Hij spreekt van een "gruwelijke terroristische aanslag". Hij zegt ook dat de Verenigde Staten alles zullen doen om de Fransen te helpen bij het onderzoek naar de aanslag en om zij die verantwoordelijk zijn te berechten.
Ja, dan stel je je verdekt op. Daar hebben die lui toch training in gehad....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hij kan toch doen net of hij dood is, deur open en direct het vuur openen.
Zucht..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dan stel je je verdekt op. Daar hebben die lui toch training in gehad....
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft die chauffeur gisteren ook nog geschoren of is det een verzinsel/misverstand?
Het is geen arrestatieteam, Captain Hindsight.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dan stel je je verdekt op. Daar hebben die lui toch training in gehad....
Hij heeft gewoon een punt. Maar waarom is Frans toch zo'n intens, walgelijke taal.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Waarom Frankrijk wordt aangevallen volgens een Franse journalist
https://www.facebook.com/stichtingwwr/posts/918177804971368
Haha, ja daar heb je ook gelijk in. Teveel films gekeken. Het zijn gewoon mensen die net zoveel schrik hebben als iedereen en net zo geschrokken zijn op dat moment.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is geen arrestatieteam, Captain Hindsight.
Ik ben anti-islam in het moderne westen maar geef deze linksgekkie wel gelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Het is een hele mooie taal. Veel mooier dan Nederlands. Misschien vind jij het walgelijk omdat je het niet spreekt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:35 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt. Maar waarom is Frans toch zo'n intens, walgelijke taal.
Dat vind ik steeds zo flauw. Die plaats heet Nice en dat is Frans en heeft niks met het Engels nice te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:37 schreef byah het volgende:
#niceattack trending, toch wel debiel zo eigenlijk
Ik spreek relatief goed Frans. Ik vind het gewoon een walgelijke taal.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is een hele mooie taal. Veel mooier dan Nederlands. Misschien vind jij het walgelijk omdat je het niet spreekt.
Mijn haat? ik vind Frankrijk een prachtig land, verder vind ik de mensen ook vaak sympathiek daar (ondanks dat veel mensen hun arrogant vinden).quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:39 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind walgelijk nogal een straffe term voor een taal, ik denk dat er meer achter jouw rare haat zit.
Zit wel wat in, inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ben anti-islam in het moderne westen maar geef deze linksgekkie wel gelijk.
Gelukkig wordt het daarom in het Engels als Nies uitgesproken en niet als Naicequote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:37 schreef byah het volgende:
#niceattack trending, toch wel debiel zo eigenlijk
Een internationale samenzwering die het einde van Israël kan betekenen als het uitkomt of iemand die zijn heilige boekje iets te serieus neemt. False-flag is vast de meest realistische optie jaquote:
Met de noodtoestand situatie aldaar is het handig om als burger een identiteitsbewijs bij te hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:47 schreef PSVCL het volgende:
Jesuis Nice
Heeft de dader weer zijn id laten slingeren
Wat ga je doen dan? Jezelf opknopen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
De Franse premier Valls: 'de burgers moeten leren leven met terrorisme'...
Nooit en te nimmer gestoorde gek!!
Wanneer was zijn vorige keer dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:47 schreef PSVCL het volgende:
Jesuis Nice
Heeft de dader weer zijn id laten slingeren
Wat hij bedoelt te zeggen is dat men er gewoon rekening mee moet houden dat het kan gebeuren, dat men niet moet denken dat zoiets alleen aan de andere kant van de wereld plaatsvind, en daar is niks teveel mee gezegd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
En zo is het. Maar dat zullen ze hier wel niet begrijpenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Maar dit soort figuren gaan wel weer janken als een gedeelte van een bevolking wordt uitgemoord en afgeslacht over dat we niks deden. Damned if you do, damned if you don't.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Wat Valls er niet bij vermeld is het volgende: de burgers moeten leren leven met terrorisme, WANT wij van de Franse elite zijn niet van plan om onze lucratieve oorlogen in het buitenland te stoppen, en aanslagen zoals die van gisteren raken toch voornamelijk het klootjesvolk en vormen niet een existentiële bedreiging voor de Franse elite, dus, leer er mee leven paupers. En nu allemaal in koor "Vive la France" roepen, anders zijn jullie landverraders, hehe.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
Ik vind het een slecht voorbeeld tegen de achtergrond van de aanslag en het feit dat Mali de internationale gemeenschap zelf om hulp heeft gevraagd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Jezelf opknopen? Wat een vreemde gedachtegang.quote:
Als het de islamieten ging om de snode oorlogen in het buitenland, dan zouden ze de Franse elite bang maken en types als Valls opblazen. Het is een illusie als je denkt dat jihadisten eigen landen geven om vanuit te organiseren en financieren een oplossing voor aanslagen in Europa is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:52 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Wat Valls er niet bij vermeld is het volgende: de burgers moeten leren leven met terrorisme, WANT wij van de Franse elite zijn niet van plan om onze lucratieve oorlogen in het buitenland te stoppen, en aanslagen zoals die van gisteren raken toch voornamelijk het klootjesvolk en zijn niet en vormen niet een existentiële bedreiging voor de Franse elite, dus, leer er mee leven paupers. En nu allemaal in koor "Vive la France" roepen, anders zijn jullie landverraders, hehe.
Wat moeten wij begrijpen? Dat wij verantwoordelijk zijn dat er debielen opstaan die met hun leven zoveel mogelijk burgers willen dode ? Kan jij het in jouw woorden uitleggen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:51 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
En zo is het. Maar dat zullen ze hier wel niet begrijpen
Ik heb hem ook altijd in mijn portemonnee zitten, en die heb ik eigenlijk ook altijd wel op zak als ik buiten de deur ben. Dus zo raar is het niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met de noodtoestand situatie aldaar is het handig om als burger een identiteitsbewijs bij te hebben.
Dat laatste vind ik zo'n onzin. Je installeert een puppet in dat land, "maar hij heeft ons om hulp gevraagd".quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het een slecht voorbeeld tegen de achtergrond van de aanslag en het feit dat Mali de internationale gemeenschap zelf om hulp heeft gevraagd.
Hij klinkt als iemand die het heeft opgegeven en doodmoe is. Ik vind het een bizarre uitspraak en ik ben het zeer zeker niet met hem eens. Dit moet stoppen en het maakt niet uit hoe.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt te zeggen is dat men er gewoon rekening mee moet houden dat het kan gebeuren, dat men niet moet denken dat zoiets alleen aan de andere kant van de wereld plaatsvind, en daar is niks teveel mee gezegd.
Als je ergens mensen wil vermoorden is het nogal lullig als je halverwege wordt tegengehouden omdat je id kaart niet in je zak zit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook altijd in mijn portemonnee zitten, en die heb ik eigenlijk ook altijd wel op zak als ik buiten de deur ben. Dus zo raar is het niet.
Die man heeft gelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:33 schreef PXY225 het volgende:
Verantwoordelijk wil ik het niet noemen. Maar onze regeringen kunnen dit soort tegenreacties verwachten ja. En wij moeten eens afvragen of wij zo'n regering dus wel willen. En ik vind dit soort acties verschrikkelijk en ik vind het een heel lastig vraagstuk hoe we dit in godsnaam kunnen oplossen maar "onze" acties in het midden-oosten en dergelijke zijn soms net zo ziek.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat moeten wij begrijpen? Dat wij verantwoordelijk zijn dat er debielen opstaan die met hun leven zoveel mogelijk burgers willen dode ? Kan jij het in jouw woorden uitleggen?
Het ging over misdaden tegen de mensheid en daar kan niet onverschillig tegen gedaan worden. En ja dan kies je inderdaad partij.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:57 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik zo'n onzin. Je installeert een puppet in dat land, "maar hij heeft ons om hulp gevraagd".
Net zoals de mensen in Nederland verdeeld zijn, zijn de mensen in Mali of welk ander land dat ook.
Als je ingrijpt in het buitenland, dan kies je dus altijd de zijde van een groep tegen een andere groep, en die laatste groep is bereid om aanslagen te plegen, terwijl als je besluit om de eerste groep niet te hulp te schieten, zij geen aanslagen gaan plegen in je land.
Je kunt terrorisme niet stoppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:57 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hij klinkt als iemand die het heeft opgegeven en doodmoe is. Ik vind het een bizarre uitspraak en ik ben het zeer zeker niet met hem eens. Dit moet stoppen en het maakt niet uit hoe.
Maar dan moeten we die paar terroristen bloed en bloed serieus nemen en gewoon hun zin geven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:58 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Verantwoordelijk wil ik het niet noemen. Maar onze regeringen kunnen dit soort tegenreacties verwachten ja. En wij moeten eens afvragen of wij zo'n regering dus wel willen. En ik vind dit soort acties verschrikkelijk en ik vind het een heel lastig vraagstuk hoe we dit in godsnaam kunnen oplossen maar "onze" acties in het midden-oosten en dergelijke zijn soms net zo ziek.
Zeg ik dat? Begrijp de conclusie die je trekt niet helemaal. Kan je het verder uitleggen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan moeten we die paar terroristen bloed en bloed serieus nemen en gewoon hun zin geven.
laat dit alsjeblieft een troll zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ben anti-islam in het moderne westen maar geef deze linksgekkie wel gelijk.
Ik kan de gedachtegang ook wel begrijpen eigenlijk. Totale willekeur en beschermen van belangen waarom er in bepaalde landen wel/niet wordt ingegrepen. Geen enkele overheid geeft echt iets om mensenrechtenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:05 schreef matthias24 het volgende:
[..]
laar dit alsjeblieft een troll zijn.
Maar dit is dus volstrekt logisch als in het land de noodtoestand is uitgevaardigd en de autoriteiten ten aanzien van haar burgers vergaande bevoegdheden hebben op het gebied van bijvoorbeeld preventief fouilleren of accreditatie.quote:
...quote:
dus daarom is het terecht om een aanslag te plegen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan de gedachtegang ook wel begrijpen eigenlijk. Totale willekeur en beschermen van belangen waarom er in bepaalde landen wel/niet wordt ingegrepen. Geen enkele overheid geeft echt iets om mensenrechten
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus daarom is het terecht om een aanslag te plegen.ja hoor...dat klinkt wel zo logisch.
Dit dusquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?
Praat het niet goed, ben zelfs eerder rechts ingesteld dan links, maar we doen hier in het Westen allemaal alsof we er niks aan kunnen doen. En dat is natuurlijk bullshit
Ik waag het te betwijfel dat deze dader zijn familie heeft verloren. Het heeft alles te maken met de haatcultuur waarbij de Islam wordt misbruikt om mensen op te zwepen tegen anderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?
Praat het niet goed, ben zelfs eerder rechts ingesteld dan links, maar we doen hier in het Westen allemaal alsof we er niks aan kunnen doen. En dat is natuurlijk bullshit
Zoiets kan je niet stoppen. Deze vent stond niet eens op een lijst van eventuele staatsgevaarlijke figuren, hoe kan je dan voorkomen dat zo iemand op een dag besluit een vrachtwagen te huren en die te gebruiken als stormram op een menigte feestvierende mensen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:57 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hij klinkt als iemand die het heeft opgegeven en doodmoe is. Ik vind het een bizarre uitspraak en ik ben het zeer zeker niet met hem eens. Dit moet stoppen en het maakt niet uit hoe.
waar heb je het over?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ah, het is weer eens onze eigen schuld. Helder.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:58 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Verantwoordelijk wil ik het niet noemen. Maar onze regeringen kunnen dit soort tegenreacties verwachten ja. En wij moeten eens afvragen of wij zo'n regering dus wel willen. En ik vind dit soort acties verschrikkelijk en ik vind het een heel lastig vraagstuk hoe we dit in godsnaam kunnen oplossen maar "onze" acties in het midden-oosten en dergelijke zijn soms net zo ziek.
Uiteraard, maar de haat begint natuurlijk wel bij de aanwezigheid van o.a. Frankrijk in bijvoorbeeld Mali waar moslims worden "vermoord".quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfel dat deze dader zijn familie heeft verloren. Het heeft alles te maken met de haatcultuur waarbij de Islam wordt misbruikt om mensen op te zwepen tegen anderen.
Het probleem is dat iedere gek uit de Koran wel een tekst kan halen waardoor het uitmoorden van anderen wel wordt gerechtvaardigd. Je kan uit zo'n boek halen wat je zelf graag wil, dat is de pest van religiesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben een Moslim , die vermoorden geen onschuldige mensen.
Koran (5:32): Wie iemand doodt anders dan voor doodslag en verderf zaaien op aarde, het is alsof hij de mensheid gezamenlijk heeft gedood
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze komen ook als we niets doen. De meeste doden vallen in het midden-oosten zelf, ongelofelijke nativiteit als je denkt dat als je ze met rust laat er niets gebeurd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
Haha, ja hoor. Daar begint het.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de haat begint natuurlijk wel bij de aanwezigheid van o.a. Frankrijk in bijvoorbeeld Mali waar moslims worden "vermoord".
Zie de nuancering iets laterquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.
Waar begint het volgens jou?quote:
Waarom zou ik dat doen, ik versta ze nauwelijksquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Rutte staan we schouder aan schouder met de Fransen. Nu zullen ze zich wel een stuk beter voelen
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.quote:
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.
Actie levert reactie op. Bommen blijven gooien gaat dat probleem echt niet oplossen, eerder verergerenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ze komen ook als we niets doen. De meeste doden vallen in het midden-oosten zelf, ongelofelijke nativiteit als je denkt dat als je ze met rust laat er niets gebeurd.
Helemaal niet, maar doen alsof regeringen in het Westen helemaal niks te verwijten valt omdat we niks fout doen is gewoon ook bullshit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:18 schreef matthias24 het volgende:
ik krijg het idee dat er mensen zijn die deze aanslag goedpraten ofzo.
Ja want die boefjes die daar zitten, hebben Europa nooit bedreigt... Nee hoor niks aan de hand, we moeten die boefjes gewoon hun gang laten gaan en als ze dan ect groot en sterk worden, laten ze ons vast en zeker met rustquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.
Nou, ik noem maar wat. Ongeletterde mensen uit een andere cultuur hierheen halen, in wijken stoppen, kinderen proberen te laten integreren terwijl dat onmogelijk is met ouders die zelf niet geintegreerd zijn, niet passen binnen de maatschappij, geen plek kunnen vinden, ook nog eens grootgebracht worden met een fundamentele haat jegens het Westen en dan ook nog een ideologie die preekt om ongelovigen met alle middelen van dien te doen 'overtuigen'.quote:
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaanquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.
Wie zegt dat IS zonder onze inmenging groot en sterk was geworden? Of überhaupt had bestaan? Wij verstoren het evenwicht met onze acties. Wij bemoeien ons met zaken die ons niet aangaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja want die boefjes die daar zitten, hebben Europa nooit bedreigt... Nee hoor niks aan de hand, we moeten die boefjes gewoon hun gang laten gaan en als ze dan ect groot en sterk worden, laten ze ons vast en zeker met rust
Dus omdat zij toevallig een soortgelijke ideologie aanhangen is het onze schuld en vind jij het volkomen begrijpelijk?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.
Omdat het nu eenmaal gemakszucht is. Men weet ook wel dat het in Irak of Syrië niet lekker wonen is en daarom blijven ze hier, onderwijl ze zichzelf identificeren met een ideologie welke haaks op de westerse wereld staat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaan
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik noem maar wat. Ongeletterde mensen uit een andere cultuur hierheen halen, in wijken stoppen, kinderen proberen te laten integreren terwijl dat onmogelijk is met ouders die zelf niet geintegreerd zijn, niet passen binnen de maatschappij, geen plek kunnen vinden, ook nog eens grootgebracht worden met een fundamentele haat jegens het Westen en dan ook nog een ideologie die preekt om ongelovigen met alle middelen van dien te doen 'overtuigen'.
Als we niks doen krijgen we ook verwijten... De koerden vroegen ons, de mensen in Raqqa vroegen ons, de Iraakse regering vroeg ons.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef Blik het volgende:
Actie levert reactie op. Bommen blijven gooien gaat dat probleem echt niet oplossen, eerder verergeren
[..]
Helemaal niet, maar doen alsof regeringen in het Westen helemaal niks te verwijten valt omdat we niks fout doen is gewoon ook bullshit.
Honderd procent eens. Dat is wat mij betreft inderdaad de andere kant van de medaille.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaan
Je kan het wel minimaliseren. Wat je als politici in ieder geval niet moet doen is terrorisme binnen halen en dat gebeurt nu wel. Laten we maar eens beginnen om die paar duizend radicalen die we in Europa hebben en die met naam en toenaam bekend staan bij de inlichtingendiensten uit te zetten.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:11 schreef deedeetee het volgende:
en daar gaan we weer en waarom ?
Moslims gaan bij voorkeur elkaar te lijf en dat heeft vervelende gevolgen. Wij zijn zo dom geweest ons er mee te willen bemoeien om * mensen te redden * Meteen mee ophouden. Het is daarmee net zoals met drugs verslaafden, die moeten eerst de bodem raken voor ze is staat zijn om tot inkeer te komen en hun slechte gewoontes te willen doorbreken. Laat de moslims maar gewoon in hun eigen land de feiten onder ogen zien : dwz de islam zorgt voor een hoop ellende en is dringend aan verbetering toe. Oké mag niet want is al volmaakt en kritiek is doodzonde. Nou da's dus mooi het probleem van de moslims.
Het enige dat wij kunnen doen is de moslims zo veel mogelijk aanmoedigen om in hun eigen land te blijven en die al hier zijn proberen te motiveren om te vertrekken.
Intussen zijn er alweer veel onschuldige mensen betrokken bij de zoveelste moslim moordpartij..... Of t nu IS is of een andere groep moslims maakt niet echt veel uit.
sorry wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat IS zonder onze inmenging groot en sterk was geworden? Of überhaupt had bestaan? Wij verstoren het evenwicht met onze acties. Wij bemoeien ons met zaken die ons niet aangaan.
Er zijn genoeg landen die niet meedoen met die onzin, kijk een Zwitserland bijvoorbeeld. Laat ze lekker hun eigen boontjes doppenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als we niks doen krijgen we ook verwijten... De koerden vroegen ons, de mensen in Raqqa vroegen ons, de Iraakse regering vroeg ons.
Hebben deze mensen er niet zelf voor gekozen om te verhuizen naar een deel van de wereld met een Christelijke, seculiere achtergrond? Dragen ze zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen integratie?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?
Hier ben ik het me eensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.
Honderd procent dat wij die mensen hebben laten verekken, die mochten ons vuile werk doen en thats it. Maar er is weldegelijk een onderscheid en dat is de ideologie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?
Ik word net zo misselijk van deze aanslagen als jij hoor. Ergens denk ik soms ook weleens flikker gewoon alles het land uit. Maar dat gaat het niet oplossen en het lijkt me ook onmogelijk. Ik vind het een ontzettend moeilijke kwestie. En ik zeg niet dat het onze schuld is maar dat je door de acties van onze regeringen in andere landen wel reacties als deze kunt verwachten.
Natuurlijk wel. Ik zeg ook niet dat ze dat niet hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hebben deze mensen er niet zelf voor gekozen om te verhuizen naar een deel van de wereld met een Christelijke, seculiere achtergrond? Dragen ze zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen integratie?
Je hebt het nu over een paar mafketels naar Syrië willen om daar andere mensen te onthoofden, toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.
Precies, hadden ze met ons ook moeten doen....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen die niet meedoen met die onzin, kijk een Zwitserland bijvoorbeeld. Laat ze lekker hun eigen boontjes doppen
Leugens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.
oog om oog, tand om tand. En iemand moet daar als eerste mee stoppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, hadden ze met ons ook moeten doen....
Dat ben ik met je eens. Het valt inderdaad erg op dat het een bepaalde groep is die slecht intregreerd al zie ik ook wel verschil tussen Turkse moslims en Marokaanse moslims in NL.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Honderd procent dat wij die mensen hebben laten verekken, die mochten ons vuile werk doen en thats it. Maar er is weldegelijk een onderscheid en dat is de ideologie.
Mijn grootouders waren Italiaans, perfect geintegreerd. Spanjaarden, Chinezen, Grieken en noem ze allemaal maar op idem dito. Alleen de moslims niet, waarom? Omdat hun cultuur verder weg staat van de onze dan die van de bovenstaande groepen. Het is te verschillend en beide willen wij niet inleveren.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Op de linkse sites (bv Krapuul) doet men weer hun uiterste best om de dader weg te trekken van de Islam en hem in het hokje der "verwarde mannen" te duwen.
Net zoals die gozer van Orlando.
Het is dan wel altijd balen dat zo'n type uit Orlando dan bv Omar heet, en die van Nice (het kan niet slechter) Mohamed (of all names).
Maar ja, het had natuurlijk net zo goed "Jean Pierre" kunnen zijn.
Ik stel voor dat we de mensen laten stoppen die de sharia willen invoeren en een kalifaat willen stichten. Lijkt me voor de hele mensheid een veel beter idee, ook voor de onschuldige moslims.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
oog om oog, tand om tand. En iemand moet daar als eerste mee stoppen.
Hoe wil je dat dat stopt als één van de partijen ongelovigen en andersgelovigen sowieso als minderwaardig zien. Wat je ook doet en laat. Dan heb ik het over de geradicaliseerden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
oog om oog, tand om tand. En iemand moet daar als eerste mee stoppen.
Feit is dat het Midden-Oosten een stuk rustiger was voordat het westen zich ermee ging bemoeien, ja. Niet alles is onze schuld. Maar die bommen die we daar droppen en waar mensen boos om worden zijn wel onze eigen schuld. Irak is een prachtig voorbeeld van hoe 'we' er een bende van hebben gemaakt. Sadam Hoessein is door Amerika in het zadel geholpen om tegenwicht te bieden aan Iran. 'We' hebben die man geld en wapens gegeven. En zie wat er gebeurde: we hebben er twee oorlogen voor nodig gehad om zijn macht weer net zo hard af te breken. Zinloos.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
sorry wat?
Er is geen etnische strijd daar? Of is dat ook allemaal "onze" schuld
Ga eens op de website van PEW Global Research kijken, er zijn landen waar meer dan 90% van de mensen voor de sharia is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de mensen laten stoppen die de sharia willen invoeren en een kalifaat willen stichten. Lijkt me voor de hele mensheid een veel beter idee, ook voor de onschuldige moslims.
Wat een graf cartoon is dat. Er is totaal geen nuance meer. Zum kotzen hoe hier gepraat of nee geschreeuwd wordt met elkaarquote:
Laat ze dat lekker uitzoeken in hun eigen land hoe ze dat willen oplossen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de mensen laten stoppen die de sharia willen invoeren en een kalifaat willen stichten. Lijkt me voor de hele mensheid een veel beter idee, ook voor de onschuldige moslims.
Hé ontopicquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:37 schreef NanKing het volgende:
3 dagen van nationale rouw en de noodtoestand is 3 maanden verlengd.
twitter:NOS twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 15:41:57Bij de aanslag in Nice zijn twee Nederlandse kinderen gewond geraakt. Een meisje van 14 en een jongen van 9: https://t.co/0rvgOY2sjS reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:38 schreef PXY225 het volgende:
Ga eens op de website van PEW Global Research kijken, er zijn landen waar meer dan 90% van de mensen voor de sharia is.
Lastig discussiëren met mensen die geïndoctrineerd zijn, ik ga het ook niet proberen dit keer.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:38 schreef PSVCL het volgende:
ik stel voor om niet meer met die landen te willen bemoeien.
Alsof jij überhaupt weet wat de sharia inhoud
Ja echt bizar dat mensen het een beetje zat zijn om al jarenlang te kijken naar stapels lijken, terwijl de platitudes en zelfs beschuldigingen dat ze zelf de oorzaak zijn ze om de oren vliegen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat een graf cartoon is dat. Er is totaal geen nuance meer. Zum kotzen hoe hier gepraat of nee geschreeuwd wordt met elkaar
Precies, en die tientallen tot honderden doden per week in het midden-oosten...boeiuh!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat ze dat lekker uitzoeken in hun eigen land hoe ze dat willen oplossen.
''Kindjes''quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hé ontopic
Ik zag ook net voorbij komen dat de man getrouwd was en 3 kindjes had.
Zo raar is het toch niet dat Facebook denkt dat mensen van ver naar Nice afreizen voor de show met vrienden en familie?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:43 schreef Lothiriel het volgende:
Gek, volgens Facebook zit ik in het getroffen gebied (Safety Check), terwijl ik maar liefst 85 km van Nice afzit.
Oh, ik was in de veronderstelling dat de radius afgebeeld op dat kaartje daarvoor gebruikt wordt. Zal waarschijnlijk slechts ter illustratie zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat Facebook denkt dat mensen van ver naar Nice afreizen voor de show met vrienden en familie?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
''Kindjes''. Tijd om die kinderen maar eens goed te laten onderzoeken door de Franse jeugdzorg en zijn vrouw ook goed door te lichten hoe ze met zo'n gek getrouwd is gebleven.
Hij lag in scheiding, was eenzaam en depressief en had financiële problemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
''Kindjes''. Tijd om die kinderen maar eens goed te laten onderzoeken door de Franse jeugdzorg en zijn vrouw ook goed door te lichten hoe ze met zo'n gek getrouwd is gebleven.
En wij maar lachen om onze wijkagentjes op de fiets die zo af en toe is bij dit soort tijdbommetjes een kop koffie drinken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:51 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hij lag in scheiding, was eenzaam en depressief en had financiële problemen.
En die bemoeizucht is precies wat we los moeten laten. We kunnen niet bepalen wat ze in andere landen doen, zonder daarvoor ook teruggepakt te worden door mensen die het daar niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, en die tientallen tot honderden doden per week in het midden-oosten...boeiuh!
Ergens tijdens het zappen kwam ik een boeiend gesprek tegen hoe we dit beter aan kunnen pakken, alle neuzen dezelfde kant op, om iig grip te houden op dit soort mensen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En wij maar lachen om onze wijkagentjes op de fiets die zo af en toe is bij dit soort tijdbommetjes een kop koffie drinken.
Vorige topic.quote:
Ondertussen komt er iedere maand weer een nieuwe lading aan potentiële terroristen het land binnen. Dat kunnen die wijkagenten niet meer bijhouden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En wij maar lachen om onze wijkagentjes op de fiets die zo af en toe is bij dit soort tijdbommetjes een kop koffie drinken.
Je kan barbaren ook niet hun gang laten gaan en dan maar hopen dat het goed komt. Vroeg of laat staan ze voor je deur.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:52 schreef Blik het volgende:
[..]
En die bemoeizucht is precies wat we los moeten laten. We kunnen niet bepalen wat ze in andere landen doen, zonder daarvoor ook teruggepakt te worden door mensen die het daar niet mee eens zijn.
kan ik niet vindenquote:
quote:
Vreselijk voor mensen die nu familie of vrienden missen. De onzekerheid.....quote:A Scottish couple holidaying in Nice are among the missing and their family are appealing for help to find them.
Among the victims known so far are a father and his 11 year old son who were on holiday with their family, and a Russian student who was mown down with her friend who survived.
Ik zie dat je inhoudelijke reactie positieve response oplevert.....quote:
waarom haal je het weg? onderschat je mijn detective kwaliteiten?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:04 schreef yvonne het volgende:
Volgens de buren was het een normale man, niet religieus want hij deed niet aan ramadan en dat soort dingen.
Z'n ex-vriendin is meegenomen voor verhoor.
nee.. verplaatsen is beterquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
alle moslims preventief opsluiten maar
Ik denk zomaar dat banaantje bedoelt bedankt voor de update.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zie dat je inhoudelijke reactie positieve response oplevert.....
welke zenderquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:05 schreef yvonne het volgende:
Die beelden op de internationale zenders zijn niet echt vrolijkEen kind dat hartverscheurend om zijn moeder roept.
CNN, EURO, BBCworld, al die zendersquote:
HUH ?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:01 schreef banaantjeEE het volgende:
Op vrijdag 15 juli 2016 16:01 schreef yvonne het volgende:
Nog 50 mensen in levensgevaar.
[..]
Daarom al die aanslagen in de afgelopen 25 jaar, natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ondertussen komt er iedere maand weer een nieuwe lading aan potentiële terroristen het land binnen. Dat kunnen die wijkagenten niet meer bijhouden.
Lui mormel:quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom haal je het weg? onderschat je mijn detective kwaliteiten?
Een groot deel is al in beeld. De inlichtingendiensten hebben lijsten vol met die gasten. En nu? Nu gaan we wachten tot ze een aanslag plegen. Meer doen we niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ergens tijdens het zappen kwam ik een boeiend gesprek tegen hoe we dit beter aan kunnen pakken, alle neuzen dezelfde kant op, om iig grip te houden op dit soort mensen.
Heel misschien is ons kopje koffie nog nieteens zo verkeerd, als ze maar in beeld blijven.
moet jij zeggenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lui mormel:
https://www.google.nl/sea(...)ader+nice&aqs=chrome..69i57.2611j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat banaantje bedoelt bedankt voor de update.
Ja dat dacht ik al. Dat is op de beelden die vanaf het balkon zijn genomen te zien. Ik dacht dat het een motoragent was. Heldhaftig mannetje. Zoals ik het zag kwam hij bij het linker voorwiel ten val maar stond hij daarna weer op en rende nog een stuk achter de vrachtwagen aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:10 schreef StaceySinger het volgende:
Motorrijder klom op moordtruck
NICE - Een motorrijder heeft in Nice een poging gedaan om aan boord te komen van de moordtruck die op een feestende meute inreed en daarbij zeker 84 dodelijke slachtoffers maakte. Dat vertelt de Duitse ooggetuige Richard Gutjahr (42). De persoon op de motor probeerde de cabine binnen te dringen, maar belandde uiteindelijk voor de wielen van de truck.
Gutjahr: „Ik stond op het balkon aan de Promenade des Anglais naar het gefeest te kijken toen plotseling een truck door de meute reed. De truck verplaatste zich toen nog niet zo snel en werd achtervolgd. De motorrijder probeerde de deur van de truck te openen, maar dat ging helemaal mis. Hij kwam onder de wielen van de vrachtwagen terecht. Daarna gaf de man in de vrachtwagen flink gas en reed hij zigzaggend door de mensenmassa. In de volgende 15 tot 20 seconden hoorde ik veel geweerschoten. Daarna sloeg de paniek toe. Mensen zochten een veilig heenkomen in de hotels. Meteen hierna zag ik ongeveer twaalf doden, maar ik had al snel door dat het er veel meer zouden worden.”
Of de man of vrouw op de motor de aanslag overleefd heeft, is niet duidelijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_moordtruck__.html
Je kunt best rijden en schieten te gelijkertijd hoor. Chauffeurs zetten koffie onder t rijden, dus waarom niet schieten ?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.
Lijkt er dus op dat de vrachtwagen van voren en van rechts onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Er is wel meer onduidelijk, de vermoedelijke 2e schutter, de vrachtwagen die wel/niet met explosieven cq wapens gevuld was, de 2e vrachtwagen die ze bij zijn huis vonden (?)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.
Lijkt er dus op dat de vrachtwagen van voren en van rechts onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Ook links in de zijkant achter de deur zit het vol gaten...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
misschien is die heldhaftige motorbestuuder ook door een kogel geraakt?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.
Lijkt er dus op dat de vrachtwagen vooral van voren onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Slalommend door de menigte en tegelijktertijd schieten? Zou kunnen maar lijkt me toch lastig. Ik weet niet of het een ervaren chauffeur was, maar zo'n vrachtwagen is niet bepaald lichtvoetig...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kunt best rijden en schieten te gelijkertijd hoor. Chauffeurs zetten koffie onder t rijden, dus waarom niet schieten ?
Dus hij zou net zo goed geraakt kunnen zijn en daarna al slingerend verder gereden zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Onnoman het volgende:
in mijn optiek is het zelfs ook mogelijk dat de dader door een politiekogel geraakt is alvorens hij op de massa in ging rijden.. schrik en paniek effect en dan hoef je enkel het gastpedaal in te duwen
QFT (pun intended)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:04 schreef truthortruth het volgende:
Geloof moet je ook niet verbieden. Je moet het indoctrineren van kinderen verbieden, geen religieuze scholen meer. Het kost je een generatie of 2 maar dan is het ook klaar.
Dat moet dan te zien zijn op een van de filmpjes lijkt mequote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Onnoman het volgende:
in mijn optiek is het zelfs ook mogelijk dat de dader door een politiekogel geraakt is alvorens hij op de massa in ging rijden.. schrik en paniek effect en dan hoef je enkel het gastpedaal in te duwen
Ligt aan de uitvoering van de vrachtwagen hoe gemakkelijk die te besturen is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Slalommend door de menigte en tegelijktertijd schieten? Zou kunnen maar lijkt me toch lastig. Ik weet niet of het een ervaren chauffeur was, maar zo'n vrachtwagen is niet bepaald lichtvoetig...
Je rijdt toch geen 2 km lang mensen omver als je niet die bedoeling hebt? Zo'n ding komt inderdaad niet meteen tot stilstand, maar aangezien hij bleef rijden dan lijkt het me uit te sluiten dat dit niet de bedoeling was.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus hij zou net zo goed geraakt kunnen zijn en daarna al slingerend verder gereden zijn?
Dus dan zou het bewuste zigzaggen om slachtoffers te maken er opeens anders uit komen te zien.
Op de foto's en ook het filmpje wat eerder werd gepost, is te zien dat veel politieagenten aan de passagierskant staan. Dan is het toch niet onlogisch dat vooral van die kant geschoten is en dus ook vanaf die kant kogelgaten te zien zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.
Lijkt er dus op dat de vrachtwagen vooral van voren onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Nee, dat is zeker niet onlogisch. Maar op foto's die net gepost zijn zie je ook veel inslagen aan de andere kant van de vrachtwagen. Ik blijf het raar vinden dat de voorruit aan de passagierskant doorzeefd is en dat er aan de bestuurderskant maar een paar gaten zitten. Ik vraag me af of die schoten bedoeld zijn geweest om een schutter in de vrachtwagen uit te schakelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op de foto's en ook het filmpje wat eerder werd gepost, is te zien dat veel politieagenten aan de passagierskant staan. Dan is het toch niet onlogisch dat vooral van die kant geschoten is en dus ook vanaf die kant kogelgaten te zien zijn?
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je rijdt toch geen 2 km lang mensen omver als je niet die bedoeling hebt? Zo'n ding komt inderdaad niet meteen tot stilstand, maar aangezien hij bleef rijden dan lijkt het me uit te sluiten dat dit niet de bedoeling was.
Het was dermate druk. En vergeet niet dat mensen in die drukte geen kant op konden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:28 schreef Onnoman het volgende:
Ik blijf het ook bijzonder opmerkelijk vinden dat één vrachtwagen zoveel doden kan achterlaten,
dan moet het of dermate bizar druk zijn of er moet idd echt geschoten zijn.. zo snel reed de vrachtwagen volgens mij ook weer niet
85 doden.. dat is echt enorm veel om dood te rijden
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 16:30:50#BREAKING Eiffel Tower to be lit in France's colours after Nice attack: city hall reageer retweet
Voorruit is gelaagd glas, versplinterd niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Infection het volgende:
Sterk glas wel trouwens. Normaal verbrijzeld dat toch helemaal?
Nee voorruiten niet.. zowel bij auto's als vrachtautos zijn ze een aantal keren gelaagd met folie ertussen, vanwege de rijrichting en kans op letsel bij iets tegen de ruit..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Infection het volgende:
Sterk glas wel trouwens. Normaal verbrijzeld dat toch helemaal?
ja hier gaat de motorrijder naast de vrachtauto rijden en remt (zie 3 lichtjes)( 1 rood)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:14 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al. Dat is op de beelden die vanaf het balkon zijn genomen te zien. Ik dacht dat het een motoragent was. Heldhaftig mannetje. Zoals ik het zag kwam hij bij het linker voorwiel ten val maar stond hij daarna weer op en rende nog een stuk achter de vrachtwagen aan.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voorruit is gelaagd glas, versplinterd niet.
Dacht al aan zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee voorruiten niet.. zowel bij auto's als vrachtautos zijn ze een aantal keren gelaagd met folie ertussen, vanwege de rijrichting en kans op letsel bij iets tegen de ruit..
De zij en achterramen zijn wel van veiligheidsglas wat brokkelt..
Muziek.. herrie... niemand heeft hem aan horen komen of verwacht...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:28 schreef Onnoman het volgende:
Ik blijf het ook bijzonder opmerkelijk vinden dat één vrachtwagen zoveel doden kan achterlaten,
dan moet het of dermate bizar druk zijn of er moet idd echt geschoten zijn.. zo snel reed de vrachtwagen volgens mij ook weer niet
85 doden.. dat is echt enorm veel om dood te rijden
Nou het was de gewone gendarmerie nationale die daar aanwezig was, waarschijnlijk vooral gesupport door gewone agenten van de police municipale. Die zijn niet getraind voor zo'n situatie en hebben ook geen grof geschut (die kogelgaten zijn duidelijk niet veroorzaakt door zware wapens). Ik denk dat het niet per se onkunde geweest is, eerder weinig kunnen doen aan de situatie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingeredenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou het was de gewone gendarmerie nationale die daar aanwezig was, waarschijnlijk vooral gesupport door gewone agenten van de police municipale. Die zijn niet getraind voor zo'n situatie en hebben ook geen grof geschut (die kogelgaten zijn duidelijk niet veroorzaakt door zware wapens). Ik denk dat het niet per se onkunde geweest is, eerder weinig kunnen doen aan de situatie.
Nee als dat zo was waren er wel meer gewonden...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het was dermate druk. En vergeet niet dat mensen in die drukte geen kant op konden.
Ja ik zit de beelden ook te bestuderen maar het is moeilijk te zien. Ik hoop dat hij het overleefd heeft. Van mij mag hij een medaille krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier gaat de motorrijder naast de vrachtauto rijden en remt (zie 3 lichtjes)( 1 rood)
en gaat dan iets later aan de vrachtauto hangen
[ afbeelding ]
Dan verzinnen ze wel iets anders... je kan er simpelweg geen maatregelen tegen nemen...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingereden
In het filmpje waar de motorrijder aan de truck gaat hangen zie je vlak daarna ook 2 agenten met getrokken wapens op de truck aflopen, er wordt dan een paar keer geschoten waarna de truck weer harder gaat rijden. Dat is paar honderd meter voor plek waar de truck tot stilstand komt. Misschien hebben op eerder punt ook al agenten op de truck geschoten. Truck komt aan begin van dat filmpje ook van de promenade weer de gewone weg op rijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?
Ja, sorry heb te snel gelezen. Ik dacht begrepen te hebben buiten levensgevaar...quote:
Ik ben geneigd om daarmee in te stemmen maar anderzijds denk ik dan ook weer "heeft dat allemaal wel zin". Als je mensen wilt treffen op zo'n manier zijn er altijd wel alternatieve wijzen waarop dat kan gebeuren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingereden
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:30 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit is dan nog een vrij kleine vrachtwagen...als ie een grotere had gehad, hadden ze hem nog moeilijker kunnen raken.. dan schoten ze meer in het plafond van de cabine vanaf de straat...
Dat hebben we aan aantal jaren geleden ook al gezien in Frankrijk. Toen was het een kleine aanslag met een auto maar die vond ook gevolg in de weken erna. Ook nog eentje in Duitsland als ik me niet vergis. De kans is groot dat er inderdaad nu meerdere fundi's deze methode gaan gebruiken bij gebrek aan wapens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het enge met dit soort acties dat andere gekken die levensmoe zijn weer op Ideëen worden gebracht en dit gaan kopiëren om met een big ``bang`` uit het leven te stappen en volledig in de publiciteit te komen en zo wereldnieuws worden, dat zal dit soort mensen toch een soort kick geven.
klopt, linksonder in het gras staan 2 agenten te schietenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
In het filmpje waar de motorrijder aan de truck gaat hangen zie je vlak daarna ook 2 agenten met getrokken wapens op de truck aflopen, er wordt dan een paar keer geschoten waarna de truck weer harder gaat rijden. Dat is paar honderd meter voor plek waar de truck tot stilstand komt. Misschien hebben op eerder punt ook al agenten op de truck geschoten. Truck komt aan begin van dat filmpje ook van de promenade weer de gewone weg op rijden.
Is al 10 keer uitgelegd en op de beelden ook te zien. De agenten schieten vanaf de zijkant.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!
Ja en wat dan nog?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:50 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Is al 10 keer uitgelegd en op de beelden ook te zien. De agenten schieten vanaf de zijkant.
de deur zit anders ook vol met kogelgaten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog?
Ze staan aan de stuur kant zie ik dat goed, heb het filmpje trouwens nog niet gezien waar of heb je een link.
Die op de linker zijkant zijn van schuin linksvoor genomen, dat ziet er naar uit dat het op het moment van versnellen is geweest, en daarom net achter de gerichte plaats de inslagen zitten..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!
Zo ben je een niemand en dan opeens iemand, heel eng allemaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dat hebben we aan aantal jaren geleden ook al gezien in Frankrijk. Toen was het een kleine aanslag met een auto maar die vond ook gevolg in de weken erna. Ook nog eentje in Duitsland als ik me niet vergis. De kans is groot dat er inderdaad nu meerdere fundi's deze methode gaan gebruiken bij gebrek aan wapens.
De gaten in de voorruit zijn van de laatste ronde kogels toen de agenten aan de andere kant stonden. Zie de beelden waar de dader wordt uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog?
Ze staan aan de stuur kant zie ik dat goed, heb het filmpje trouwens nog niet gezien waar of heb je een link.
Vol met kogel gaten?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:53 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
de deur zit anders ook vol met kogelgaten.
Wat denk je dat er door die zijruit gegaan zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vol met kogel gaten?
https://img.rt.com/files/(...)c36188fd088b457d.jpg
Die zit nu op de bank naar het journaal te kijken met naast zich 72 maagden.quote:
NWS / Aanslag in Nice #12quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vol met kogel gaten?
https://img.rt.com/files/(...)c36188fd088b457d.jpg
mijn arabisch is een beetje slechtquote:
Link via hierquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
mijn arabisch is een beetje slecht
er zijn al meer namen en foto's gepost door pers hè
Ja, gevondenquote:
Toch een beetje als de Europese godsdienst oorlogen..daar zijn we uiteindelijk ook uitgekomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, en die tientallen tot honderden doden per week in het midden-oosten...boeiuh!
toch vreemd dat er geen kogelgaten in de voorruit te zien zijn op de plek waar de bestuurder zatquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:56 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
De gaten in de voorruit zijn van de laatste ronde kogels toen de agenten aan de andere kant stonden. Zie de beelden waar de dader wordt uitgeschakeld.
Anders doen wij dat. Ook leuk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vond ik ook al zo vaag, de voorruit bij de bestuurder is nog heel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
toch vreemd dat er geen kogelgaten in de voorruit te zien zijn op de plek waar de bestuurder zat
zou er dan toch iemand naast gezeten hebben ?
wel 5 in de deur
[ afbeelding ]
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 17:09:59#BREAKING Ten children and teens among Nice attack dead: prosecutor reageer retweet
Ik denk dat het aantal doden de 100 wel gaat halen eigenlijk...twitter:AP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 17:11:19BREAKING: Paris prosecutor: 202 people wounded in Nice truck attack: 25 on life support, 52 in critical condition. reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
toch vreemd dat er geen kogelgaten in de voorruit te zien zijn op de plek waar de bestuurder zat
zou er dan toch iemand naast gezeten hebben ?
wel 5 in de deur
[ afbeelding ]
Dan ga je er vanuit dat ze recht van voren hebben geschoten. Als er van schuin rechts voor de truck (op de foto links) is geschoten dan verwacht je dit patroon wel als er op de bestuurder is geschoten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vond ik ook al zo vaag, de voorruit bij de bestuurder is nog heel.
life supportquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:12 schreef Infection het volgende:
Ik denk dat het aantal doden de 100 wel gaat halen eigenlijk...twitter:AP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 17:11:19BREAKING: Paris prosecutor: 202 people wounded in Nice truck attack: 25 on life support, 52 in critical condition. reageer retweet
Er waren maar een stuk of 20 gewonden en 83 doden toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:12 schreef Infection het volgende:
Slaap kabine ja zou er nog iemand in hebben liggen slapen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En tien er vlak achter.. zie mn vorige post..
Maar?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er waren maar een stuk of 20 gewonden en 83 doden toch?
Zo'n evenement klinkt wel als een doelwit in ieder geval. Maar niet gaan is eigenlijk overgeven aan de terroristen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:12 schreef Alektorophobia. het volgende:
Ik woon in Nijmegen en loop vier elk jaar de vierdaagse die volgende week weer beginnen met me buren en me broer. Maar me buren durven de stad nu niet meer in. Was op het journaal blijkbaar iets over te zien. Wat een stink terroristen, nu zit ik met me broer opgescheept.
Blijkbaar niet. Meerdere bronnen melden 200 gewonden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er waren maar een stuk of 20 gewonden en 83 doden toch?
Vrachtwagen van 19 ton...quote:
Oh vreemd.. had ik niet meegekregen..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Meerdere bronnen melden 200 gewonden.
25 mensen op life-support en nog eens 52 in kritieke toestand. Dat halen ze wel denk ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan ga je dus niet op 100 doden komen...
Zoals ik net al zei had ik dat niet meegekregen.. om 12 u vanmiddag spraken ze over 83 doden en 18 gewonden..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:17 schreef Infection het volgende:
[..]
25 mensen op life-support en nog eens 52 in kritieke toestand. Dat halen ze wel denk ik.
Toch vreemd. 18 gewonden en 200 zijn een heel verschil. Of er is een grove fout gemaakt, of ze wisten de aantallen gewoon nog niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei had ik dat niet meegekregen.. om 12 u vanmiddag spraken ze over 83 doden en 18 gewonden..
Ik was in de veronderstelling dat de wapens die de dader bij zich had nep waren, dus dit is op zich wel opmerkelijk.quote:
daar waren ook telkens verschillende verhalen over ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat de wapens die de dader bij zich had nep waren, dus dit is op zich wel opmerkelijk.
Er was vrij snel een NL jongen op twitter die gezien had hoe de chauffeur een pistool door het raam stak toen de truck tot stilstand was gekomen... Dat gebeurde 20 meter voor hem...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat de wapens die de dader bij zich had nep waren, dus dit is op zich wel opmerkelijk.
Ik denk ook niet dat veel mensen zich hierdoor laten tegenhouden. Het zal wel een eerste paniekreactie zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo'n evenement klinkt wel als een doelwit in ieder geval. Maar niet gaan is eigenlijk overgeven aan de terroristen.
Ik denk van een verzamelplek voor hulpdiensten oid...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:24 schreef Lothiriel het volgende:
Waar kwam dat gijzelingsverhaal eigenlijk vandaan? Is ook een stille dood gestorven heb ik de indruk
Familieliefdequote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:24 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat veel mensen zich hierdoor laten tegenhouden. Het zal wel een eerste paniekreactie zijn.
De enige reden waarom ik niet zou gaan is mijn praatzieke broer maar die kan ik in de menigte misschien wel kwijtraken.
Er was ook heel veel verwarring, ook op het nieuws.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:24 schreef Lothiriel het volgende:
Waar kwam dat gijzelingsverhaal eigenlijk vandaan? Is ook een stille dood gestorven heb ik de indruk
Dat verhaal komt eigenlijk bij elke aanslag wel tevoorschijn. Volgensmij gewoon een bepaalde groep trolls die daarmee begint en de rest pikt het op...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:24 schreef Lothiriel het volgende:
Ik denk gewoon paniek en verwarring, iedereen is gaan schuilen in restaurants enzo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat verhaal komt eigenlijk bij elke aanslag wel tevoorschijn. Volgensmij gewoon een bepaalde groep trolls die daarmee begint en de rest pikt het op...
Zelfde als die WATCH NOW!!!! links op twitter.. die geen enkel beeld hebben maar 1 zinnetje in hun link...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat verhaal komt eigenlijk bij elke aanslag wel tevoorschijn. Volgensmij gewoon een bepaalde groep trolls die daarmee begint en de rest pikt het op...
quote:De ex-vrouw van de man die ervan verdacht wordt donderdagavond in Nice met een vrachtwagen op de menigte te zijn ingereden, is vrijdag door de Franse onderzoekers in voorlopige hechtenis geplaatst. Dat heeft het Franse persbureau AFP van een politiebron vernomen. bron
het valt me eigenlijk nog mee dat de daders tot nu toe gepakt zijn..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het enge met dit soort acties dat andere gekken die levensmoe zijn weer op Ideëen worden gebracht en dit gaan kopiëren om met een big ``bang`` uit het leven te stappen om vervolgens in de publiciteit te komen en zo wereldnieuws worden, dat zal dit soort mensen toch een soort kick geven.
Niemand die ze tegenspreekt?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zelfde als die WATCH NOW!!!! links op twitter.. die geen enkel beeld hebben maar 1 zinnetje in hun link...
Hostage situation update!! link: en dan een website waar de servers uitvliegen terwijl er dan opeens staat not confirmed.. net als alle andere bronnen..
Echt he....
De dader ja inderdaad, zou er een opdracht gever zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:33 schreef Onnoman het volgende:
[..]
het valt me eigenlijk nog mee dat de daders tot nu toe gepakt zijn..
ik zou het pas erg vinden als een dader na een aanslag niet gevonden wordt, laat staan dat ze niet weten wie het is. Dan loop je elke dag op straat rond met die onzekerheid
huh?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
De dader ja inderdaad, zou er een opdracht gever zijn?
Iemand die levensmoe is of op destructie uit is, heeft imho geen boodschap aan dit soort dingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het enge met dit soort acties dat andere gekken die levensmoe zijn weer op Ideëen worden gebracht en dit gaan kopiëren om met een big ``bang`` uit het leven te stappen om vervolgens in de publiciteit te komen en zo wereldnieuws worden, dat zal dit soort mensen toch een soort kick geven.
Dat ook.. maar het is enkel clickbait..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niemand die ze tegenspreekt?
Twitter weet ik sowieso niet wat wel en wat niet.
verhaal krijgt met het uur een andere twistquote:
Dit heeft vooral te maken met dat de autoriteiten achter het motief willen komen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Onnoman het volgende:
[..]
verhaal krijgt met het uur een andere twist
Als er moet bij komt kijken sla ik dicht offtopic!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus die moet je dan maar geloven he?
even wel de feitjes op een rij hè.. vrachtruim vol met wapens of iets wat er op lijkt..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iemand die levensmoe is of op destructie uit is, heeft imho geen boodschap aan dit soort dingen.
Zelfde ie je met zelfmoord..... door er niet over te praten denken mensen dat kanshebbers niet op ideeën worden gebracht.
Nogmaals, de diepere reden dat iemand die dit wil/gaat doen moet je zien op te lossen of op z'n minst bespreekbaar maken. Waarom doet iemand dit.... wat bracht hem ertoe... wat is er mis met of in z'n omgeving. Wat zijn z'n grieven ? Is hem/haar gevraagd dit te doen... door wie en waarom was/hij zij zo ontvankelijk ?
Dat wij/ik/jij nu geen werkelijke oorzaken willen zien is duidelijk omdat we boos zijn.. we willen wraak.. we willen hoe dan ook dat iemand... schuldig of niet... zal gaan bloeden.
Vooralsnog gaat ook de Franse overheid er vanuit dat dit een criminele actie is en dus geen terreurdaad.
Ik ben er 100% zeker van dat de dader zijn moverende redenen had... hoewel er een miniem kans overblijft met de info van nu dat het een uit de hand gelopen actie is.... moch niet rijden.... moest stoppen... wilde dat niet... fuck the duck... werd(en) neergeschoten... belaagd door van alles... raakt in paniek... gaat zigzaggen... gas blijft hangen what-ever.
Ja triest he, mensen die voor hun ontspanning ergens naar toe gaan, terwijl hun volksvertegenwoordigers de beslissingen nemen!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:36 schreef MMXMMX het volgende:
Nee stel je voor je maakt een komische tekeningnu mogen wij geen grappige tekeningen maken want dan komen der aanslagen en oorlogen !!
Maar zij rijden zonder pardon met vrachtwagens over kinderen heen en dat is dan wel allemaal oke ?
Dat moeten we maar heel gewoon vinden
"learn to live with terrorism"?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:37 schreef Eufonie het volgende:
http://www.itv.com/news/u(...)war-with-terrorists/
France must "learn to live with terrorism", the country's prime minister has said, as he announced three days of national mourning beginning on Saturday
Haha, jahoor, dit gaat stemmen trekken bij de verkiezingen volgend jaar :'")
Naïef linkse mensen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Want ben je dan voor een kkmonogool om te zeggen dat je met terrorisme moet leren leven?
maw Frankrijk blijft dus oorlog voeren...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:37 schreef Eufonie het volgende:
http://www.itv.com/news/u(...)war-with-terrorists/
France must "learn to live with terrorism", the country's prime minister has said, as he announced three days of national mourning beginning on Saturday
Haha, jahoor, dit gaat stemmen trekken bij de verkiezingen volgend jaar :'")
De Eu zonder oorlog?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
maw Frankrijk blijft dus oorlog voeren...
Zijn daar nog bevestigingen /bronnen van geweest sinds gisternacht?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:38 schreef Onnoman het volgende:
rachtruim vol met wapens of iets wat er op lijkt..
Ik zit net te kjken naar France2 waar een persco bezig is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
even wel de feitjes op een rij hè.. vrachtruim vol met wapens of iets wat er op lijkt..
in de avond ná 11 uur met een vrachtwagen rijden is ook niet echt geloofwaardig
etniciteit is ook herkenbaar
geloof mij maar als de autoriteiten spreken over een aanslag, dat het hier toch echt wel gaat om een aanslag en niet om een simpel ongelukje
Lol, die laatste alineaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iemand die levensmoe is of op destructie uit is, heeft imho geen boodschap aan dit soort dingen.
Zelfde ie je met zelfmoord..... door er niet over te praten denken mensen dat kanshebbers niet op ideeën worden gebracht.
Nogmaals, de diepere reden dat iemand die dit wil/gaat doen moet je zien op te lossen of op z'n minst bespreekbaar maken. Waarom doet iemand dit.... wat bracht hem ertoe... wat is er mis met of in z'n omgeving. Wat zijn z'n grieven ? Is hem/haar gevraagd dit te doen... door wie en waarom was/hij zij zo ontvankelijk ?
Dat wij/ik/jij nu geen werkelijke oorzaken willen zien is duidelijk omdat we boos zijn.. we willen wraak.. we willen hoe dan ook dat iemand... schuldig of niet... zal gaan bloeden.
Vooralsnog gaat ook de Franse overheid er vanuit dat dit een criminele actie is en dus geen terreurdaad.
Ik ben er 100% zeker van dat de dader zijn moverende redenen had... hoewel er een miniem kans overblijft met de info van nu dat het een uit de hand gelopen actie is.... moch niet rijden.... moest stoppen... wilde dat niet... fuck the duck... werd(en) neergeschoten... belaagd door van alles... raakt in paniek... gaat zigzaggen... gas blijft hangen what-ever.
Daar worden de grenzen nog bewaakt?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. neutraal en nergens last van.. dat dan weer wel..
Vannacht: "De vrachtauto zat vol explosieven en granaten !!"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:47 schreef Vallon het volgende:
Er zijn automatische pistolen, magazijenen en AK47's gevonden en een kogelwerend vest.
Maakt geen verschil.. het verschil is het niet steunen/voeren van een oorlog waar je niets mee te maken hebt..quote:
Veel wapens wel voor een gewone jongen...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Eigenlijk is die Tunesiër dus Karst Tates 2.0
Ja, want in de hypothetische situatie dat IS of een andere agressor hun expansiedrift daadwerkelijk weten te realiseren zullen ze Zwitserland natuurlijk met rust laten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maakt geen verschil.. het verschil is het niet steunen/voeren van een oorlog waar je niets mee te maken hebt..
Daarom ook 2.0quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Veel wapens wel voor een gewone jongen...
Maarja je kunt ze hier ook kopen..
Waar dat dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In Frankrijk gaat dat met alle muticulti invloeden en in de banlieus nog veel makkelijker.....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Veel wapens wel voor een gewone jongen...
Misschien kun je een keer in plaats van de Vierdaagse lopen op Nederlandse les gaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:12 schreef Alektorophobia. het volgende:
Ik woon in Nijmegen en loop vier elk jaar de vierdaagse die volgende week weer beginnen met me buren en me broer. Maar me buren durven de stad nu niet meer in. Was op het journaal blijkbaar iets over te zien. Wat een stink terroristen, nu zit ik met me broer opgescheept.
Agressor..? Wij moesten daar zo nodig heen om voor Amerika op te komen...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, want in de hypothetische situatie dat IS of een andere agressor hun expansiedrift daadwerkelijk weten te realiseren zullen ze Zwitserland natuurlijk met rust laten.
Laat me met rust ik wil met ME pokemon go spelenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we al iets doen met z'n allen of wachten we tot de volgende aanslag?
Ik begreep dat die 18 of 20 de zwaar gewonden waren, dus die in kritieke toestand waren/zijn, maar dat er nog wel veel meer waren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch vreemd. 18 gewonden en 200 zijn een heel verschil. Of er is een grove fout gemaakt, of ze wisten de aantallen gewoon nog niet.
Laten we een feestje vieren in Haren ofzo...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alweer dat WIJ, ik niet hoor en ze zaten er de volkvertegenwoordigers en ik kon niet stemmen!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Agressor..? Wij moesten daar zo nodig heen om voor Amerika op te komen...
Frankrijk flikkert daar nu nog steeds een zooi bommen neer maar dan in 1 vd buurlanden... en weigert te stoppen.. Dat noem ik expansiedrift..
Ik denk dat Zwitserland bar weinig te vrezen heeft...
Wachtenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
50 in levensgevaar volgens Hollandequote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat die 18 of 20 de zwaar gewonden waren, dus die in kritieke toestand waren/zijn, maar dat er nog wel veel meer waren.
Misschien wel geïnspireerd door IS? Maakt het des te linker. Dit kan zomaar overal gebeuren, dergelijke eenmansacties.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:47 schreef Vallon het volgende:
Vooralsnog lijkt het veel weg te hebben van een eenmansactie van iemand die (bewust) de weg is kwijtgeraakt..... ik hou het voorlopig op een soort Lars.
Het is ook een beetje dubbel allemaal, van de ene kant heb je ooggetuigen die hem allahu akbar hebben horen roepen, en van de andere kant zou dit een klassiek geval kunnen zijn van een persoon die het allemaal even teveel is geworden omdat alles in het leven hem tegenzit, beetje zoals die film laatst met Michael Douglas, Falling Down. Zijn buurman heeft in ieder geval al in een verklaring laten weten dat de man zeker niet religieus was, niet aan ramadan deed, niet naar de moskee, etc......dus dat allahu akbar past eigenlijk helemaal niet in dat beeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit heeft vooral te maken met dat de autoriteiten achter het motief willen komen.
Zover ik begreep uit de Perso, leggen er een vijftigtal op de reanimatie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat die 18 of 20 de zwaar gewonden waren, dus die in kritieke toestand waren/zijn, maar dat er nog wel veel meer waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |