Het was dermate druk. En vergeet niet dat mensen in die drukte geen kant op konden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:28 schreef Onnoman het volgende:
Ik blijf het ook bijzonder opmerkelijk vinden dat één vrachtwagen zoveel doden kan achterlaten,
dan moet het of dermate bizar druk zijn of er moet idd echt geschoten zijn.. zo snel reed de vrachtwagen volgens mij ook weer niet
85 doden.. dat is echt enorm veel om dood te rijden
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 16:30:50#BREAKING Eiffel Tower to be lit in France's colours after Nice attack: city hall reageer retweet
Voorruit is gelaagd glas, versplinterd niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Infection het volgende:
Sterk glas wel trouwens. Normaal verbrijzeld dat toch helemaal?
Nee voorruiten niet.. zowel bij auto's als vrachtautos zijn ze een aantal keren gelaagd met folie ertussen, vanwege de rijrichting en kans op letsel bij iets tegen de ruit..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Infection het volgende:
Sterk glas wel trouwens. Normaal verbrijzeld dat toch helemaal?
ja hier gaat de motorrijder naast de vrachtauto rijden en remt (zie 3 lichtjes)( 1 rood)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:14 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al. Dat is op de beelden die vanaf het balkon zijn genomen te zien. Ik dacht dat het een motoragent was. Heldhaftig mannetje. Zoals ik het zag kwam hij bij het linker voorwiel ten val maar stond hij daarna weer op en rende nog een stuk achter de vrachtwagen aan.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voorruit is gelaagd glas, versplinterd niet.
Dacht al aan zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee voorruiten niet.. zowel bij auto's als vrachtautos zijn ze een aantal keren gelaagd met folie ertussen, vanwege de rijrichting en kans op letsel bij iets tegen de ruit..
De zij en achterramen zijn wel van veiligheidsglas wat brokkelt..
Muziek.. herrie... niemand heeft hem aan horen komen of verwacht...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:28 schreef Onnoman het volgende:
Ik blijf het ook bijzonder opmerkelijk vinden dat één vrachtwagen zoveel doden kan achterlaten,
dan moet het of dermate bizar druk zijn of er moet idd echt geschoten zijn.. zo snel reed de vrachtwagen volgens mij ook weer niet
85 doden.. dat is echt enorm veel om dood te rijden
Nou het was de gewone gendarmerie nationale die daar aanwezig was, waarschijnlijk vooral gesupport door gewone agenten van de police municipale. Die zijn niet getraind voor zo'n situatie en hebben ook geen grof geschut (die kogelgaten zijn duidelijk niet veroorzaakt door zware wapens). Ik denk dat het niet per se onkunde geweest is, eerder weinig kunnen doen aan de situatie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingeredenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou het was de gewone gendarmerie nationale die daar aanwezig was, waarschijnlijk vooral gesupport door gewone agenten van de police municipale. Die zijn niet getraind voor zo'n situatie en hebben ook geen grof geschut (die kogelgaten zijn duidelijk niet veroorzaakt door zware wapens). Ik denk dat het niet per se onkunde geweest is, eerder weinig kunnen doen aan de situatie.
Nee als dat zo was waren er wel meer gewonden...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het was dermate druk. En vergeet niet dat mensen in die drukte geen kant op konden.
Ja ik zit de beelden ook te bestuderen maar het is moeilijk te zien. Ik hoop dat hij het overleefd heeft. Van mij mag hij een medaille krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier gaat de motorrijder naast de vrachtauto rijden en remt (zie 3 lichtjes)( 1 rood)
en gaat dan iets later aan de vrachtauto hangen
[ afbeelding ]
Dan verzinnen ze wel iets anders... je kan er simpelweg geen maatregelen tegen nemen...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingereden
In het filmpje waar de motorrijder aan de truck gaat hangen zie je vlak daarna ook 2 agenten met getrokken wapens op de truck aflopen, er wordt dan een paar keer geschoten waarna de truck weer harder gaat rijden. Dat is paar honderd meter voor plek waar de truck tot stilstand komt. Misschien hebben op eerder punt ook al agenten op de truck geschoten. Truck komt aan begin van dat filmpje ook van de promenade weer de gewone weg op rijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?
Ja, sorry heb te snel gelezen. Ik dacht begrepen te hebben buiten levensgevaar...quote:
Ik ben geneigd om daarmee in te stemmen maar anderzijds denk ik dan ook weer "heeft dat allemaal wel zin". Als je mensen wilt treffen op zo'n manier zijn er altijd wel alternatieve wijzen waarop dat kan gebeuren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
naja.. hieruit zou je op zijn minst conclusies moeten kunnen trekken.. weg afzetten waar het druk is.. doen ze met koningsdag ook nadat die auto op de mensen is ingereden
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:30 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit is dan nog een vrij kleine vrachtwagen...als ie een grotere had gehad, hadden ze hem nog moeilijker kunnen raken.. dan schoten ze meer in het plafond van de cabine vanaf de straat...
Dat hebben we aan aantal jaren geleden ook al gezien in Frankrijk. Toen was het een kleine aanslag met een auto maar die vond ook gevolg in de weken erna. Ook nog eentje in Duitsland als ik me niet vergis. De kans is groot dat er inderdaad nu meerdere fundi's deze methode gaan gebruiken bij gebrek aan wapens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het enge met dit soort acties dat andere gekken die levensmoe zijn weer op Ideëen worden gebracht en dit gaan kopiëren om met een big ``bang`` uit het leven te stappen en volledig in de publiciteit te komen en zo wereldnieuws worden, dat zal dit soort mensen toch een soort kick geven.
klopt, linksonder in het gras staan 2 agenten te schietenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
In het filmpje waar de motorrijder aan de truck gaat hangen zie je vlak daarna ook 2 agenten met getrokken wapens op de truck aflopen, er wordt dan een paar keer geschoten waarna de truck weer harder gaat rijden. Dat is paar honderd meter voor plek waar de truck tot stilstand komt. Misschien hebben op eerder punt ook al agenten op de truck geschoten. Truck komt aan begin van dat filmpje ook van de promenade weer de gewone weg op rijden.
Is al 10 keer uitgelegd en op de beelden ook te zien. De agenten schieten vanaf de zijkant.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!
Ja en wat dan nog?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:50 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Is al 10 keer uitgelegd en op de beelden ook te zien. De agenten schieten vanaf de zijkant.
de deur zit anders ook vol met kogelgaten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog?
Ze staan aan de stuur kant zie ik dat goed, heb het filmpje trouwens nog niet gezien waar of heb je een link.
Die op de linker zijkant zijn van schuin linksvoor genomen, dat ziet er naar uit dat het op het moment van versnellen is geweest, en daarom net achter de gerichte plaats de inslagen zitten..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik sowieso niet meeste inslagen zitten waar niemand zit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |